مشاوره خرید بهترین کول پد و خنک کننده لپ تاپ

آیا شما هم گاهی هنگام کار با لپ‌تاپ خود متوجه گرمای بیش از حد آن شده‌اید؟ برای برطرف کردن این مشکل چه راهی اندیشیده‌اید؟ هر روزه طراحی لپ‌تاپ‌ها به سمت باریک‌تر و نازک‌تر شدن آنها می‌رود و همین امر باعث می‌شود که فضای کمی برای تهویه داشته باشند. بسیاری از ما هنگام استفاده طولانی از این دستگاه متوجه گرما و حرارت بیش از حد شده‌ایم و پس از مشاوره با کارشناسان به این نتیجه رسیده‌ایم که با خرید کول پد می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم. اما باید قبل از خرید این محصول اطلاعاتی از آن داشته باشیم و به نکاتی توجه کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه مشاوره برای خرید کول پد یک سری اطلاعات مهم و کاربردی برای شناخت بهترین کول پد و خنک کننده لپ تاپ خواهد داد تا با آگاهی کافی، برای خرید اقدام نمایید. 

آنچه در ادامه خواهید خواند:

1.    کول پد چیست؟
2.    کاربرد کول پد
3.    انواع کول پد
4.    کول پد کنترل‌دار چیست؟
5.    هنگام خرید کول پد به چه نکاتی توجه کنیم؟
6.    پیشنهاد بروزکالا به شما
•    کول پد لپ‌تاپ ارگو WLB005
•    کول پد لپ‌تاپ آیس کورل K9
•    کول پد لپ‌تاپ TSCO مدل Gaming GCLP 3150
•    کول پد لپ‌تاپ تراست TPAD-6
•    کول پد لپ‌تاپ تسکو TCLP-3099
•    کول پد لپ‌تاپ تراست TPAD 2
7.    نتیجه‌گیری

کول پد چیست؟

این دستگاه یک وسیله کاربردی عالی است که از آن برای خنک کردن وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ استفاده می‌شود. در کول پد فن‌های کوچکی وجود دارد. این دستگاه با انرژی برق کار می‌کند. معمولاً تولیدکنندگان این پایۀ خنک‌کننده را سبک می‌سازند. جنس آن می‌تواند از فلزی و یا پلاستیکی باشد. 

کاربرد کول پد

همان‌طور که ذکر شدن، داغ شدن لپ‌تاپ مشکلی است که اکثر کاربران با آن مواجه خواهند شد. زیرا معمولاً سیستم خنک‌کنندۀ مناسبی در دستگاه تعبیه نمی‌شود و فضای کافی برای این کار وجود ندارد. از آنجا که گردش هوای مناسبی در آن و بین قطعات آن وجود ندارد، لپ‌تاپ داغ می‌کند و این اتفاق باعث خواهد شد که قطعات داخلی نیز آسیب ببیند. پس کاربرد کول پد، خنک نگه داشتن دستگاه شما و در همین راستا جلوگیری از خراب شدن قطعات آن است.

پیشنهاد مطالعه: روش های افزایش عمر لپ تاپ

انواع کول پد

شاید در بررسی کول پد برایتان جالب باشد اگر بدانید که در دو نوع بدون فن و دارای فن تولید می‌شود. محصولاتی که دارای فن نیستند، با موادی که در برابر حرارت مقاوم هستند، ساخته می‌شوند. موادی مانند آلومینیوم این خاصیت را دارند. پایۀ خنک‌کنندۀ بدون فن، صدای خاصی نیز تولید نمی‌کند. پس شما با یک استند بی‌صدا سر و کار خواهید داشت.

جالب است بدانید که در حالت کلی عملکرد بهتری نیز نسبت به مدل دارای فن دارند. کول پدی که فن دارد، در واقع رایج‌ترین و متداول‌ترین محصول به شمار می‌آید. این کالا می‌تواند یک یا چند فن که هم‌زمان با هم کار می‌کنند، داشته باشد. این‌گونه با هم‌زمان کار کردن آنها جریان حداکثری هوا به وجود خواهد آمد. جالب است بدانید که توانایی برخی از پایه‌های خنک‌کننده آنقدر زیاد است که به عنوان محصولی برای لپ‌تاپ گیمینگ استفاده می‌شوند.

کول پد کنترل‌دار چیست؟

گفتیم که این محصول دارای دو نوع است اما برخی از این محصولات کنترل نیز دارند یعنی شما می‌توانید سرعت فن خنک‌کننده را با توجه به نیاز خود کم و یا زیاد کنید. به این دقت کنید که سرعت بیشتر، موجب ایجاد سر و صدای بیشتری خواهد شد. اما در فصل گرمی مانند تابستان پیشنهاد می‌شود که از این محصول با سرعت بالا بهره برید. با کنترل قادر خواهید بود که زاویه پایۀ این وسیله را نیز تغییر دهید و این‌گونه بهترین زاویه را برای راحت کار کردن پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مانیتور مخصوص بازی 4K

هنگام خرید کول پد به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید هر کالایی باید اطلاعاتی کلی در مورد آن کسب نماییم و بدانیم که هنگام انتخاب آن کالا باید به کدام موارد توجه بیشتری کنیم. این موضوع در مورد خرید کول پد از بروزکالا نیز صدق می‌کند. با هم به مرور این نکات خواهیم پرداخت. حتماً به وزن آن توجه کنید زیرا شما می‌خواهید آن را همراه با لپ‌تاپ خود حمل کنید. به ابعاد و اندازۀ آن توجه نمایید تا با سایز لپ‌تاپ شما هم‌خوانی داشته باشد. فراموش نکنید که سرعت چرخش فن‌ها و قدرت آنها تأثیر زیادی روی عملکرد این محصول خواهد گذاشت. کول پدی که دارای پورت USB باشد نیز می‌تواند کمک شایانی به استفاده شما کند. 

تغذیۀ این دستگاه به وسیلۀ کابل USB است و نیازی به باتری و یا آداپتور ندارد. پس اگر محصولی که انتخاب کردید، همراه خود این کابل را نداشت، باید آن را نیز تهیه نمایید. بهتر است پایۀ خنک‌کننده‌ای را برگزینید که سر و صدای زیادی نداشته باشد. مقاومت و کیفیت جنس آن را نیز در نظر بگیرید تا عمر بالاتری داشته باشد. کول پد مناسب دارای شیب کمی است که کاربر راحت با دستش روی لپ‌تاپ کار کند. این محصولات باید به صورتی قرار بگیرد که هوا در زیر آن جریان داشته باشد؛ کول پد پایه‌دار به همین منظور طراحی و تولید می‌شود. به جنس آن توجه کنید. غالباً در ساخت آن از پلاستیک سخت و یا فلزات سبکی که خودشان داغ نمی‌شود، استفاده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع خرید بهترین رم برای سیستم گیمینگ

پیشنهاد بروزکالا به شما

حالا که اطلاعاتی در مورد کول پد دریافت کردید و نسبت به این محصول آگاهی پیدا کردید، فروشگاه اینترنتی بروزکالا چند نمونه از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.

کول پد لپ‌تاپ ارگو WLB005

WLB004 – پایه نگهدارنده لپ تاپ تنظیم شونده

این پایۀ خنک‌کننده که بسیار سبک نیز هست، دارای 2 عدد فن می‌باشد. کول پد لپ‌تاپ ارگو WLB005 برای دستگاه‌های تا 17 اینچی مناسب است. جنس بدنه آن از آلومینیوم و سیلیکون می‌باشد؛ به علت وجود همین سیلیکون است که باعث ویژگی ضد لغزش آن می‌شود. این پایۀ نگهدارنده با طراحی ارگونومیک دارای مکانیزم تا شونده است یعنی قابلیت خم شدن دارد و قابل تنظیم می‌باشد. 

کول پد لپ‌تاپ آیس کورل K9

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل K9

این پایۀ خنک‌کننده بسیاری حرفه‌ای دارای صفحه نمایش LCD و جنس پلاستیک و فلز است. جنس کول پد لپ‌تاپ آیس کورل K9 از پلاستیک و فلز است و طراحی سطح آن توری می‌باشد. در این کالا از لبۀ نگهدارنده استفاده شده است تا جلوی لغزش گرفته شود. برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچی مناسب است. این محصول که دارای نورپردازی RGB نیز هست، دارای 2 فن 100 میلی‌متری و 4 فن 70 میلی‌متری است؛ یعنی در مجموع 6 فن دارد. یک پایۀ نگهدارنده موبایل نیز در آن تعبیه شده است که قابلیت جمع شوندگی نیز دارد. 

کول پد لپ‌تاپ TSCO مدل Gaming GCLP 3150

خنک کننده لپ تاپ TSCO مدل Gaming GCLP 3150

کول پد لپ‌تاپ TSCO مدل Gaming GCLP 3150 دارای 2 پورت USB، 6 فن و قابلیت تنظیم ارتفاع است. جنس بدنه این محصول از پلاستیک و آلومینیوم می‌باشد. برای لپ‌تاپ‌های تا 19 اینچ مناسب است. این کول پد دارای پایۀ نگهدارنده است و همچنین از نورپردازی RGB بهره‌مند می‌باشد. پایۀ نگهدارنده یا همان هولدر موبایل نیز دارد. دارای 6 درجۀ تنظیم سرعت فن است. جالب است بدانید این محصول آنقدر قدرتمند عمل می‌کند که به عنوان بهترین کول پد گیمینگ طراحی شده است.

کول پد لپ‌تاپ تراست TPAD-6

فن خنک کننده لپ تاپ تراست TPAD-6

این محصول با جنس بدنه فلزی تولید می‌شود. کول پد لپ‌تاپ تراست  TPAD-6 برای دستگاه‌های تا 17 اینچ مناسب می‌باشد. قدرت آن آنقدر زیاد است که گیمر‌ها نیز می‌توانند از این محصول استفاده نمایند. دارای 6 فن است؛ سه فن، 100 میلی‌متری هستند و سه فن دیگر 70 میلی‌متری می‌باشند. این مورد قابل تنظیم است که می‌خواهید فن‌های بزرگ را روشن کنید یا مایل به روشن شدن فن‌های کوچک هستید. برند معتبر Trust این کالا را به نورپردازی نیز مجهز کرده است. نکتۀ دیگر این است که زاویه قرارگیری دستگاه روی این کول پد متغیر خواهد بود. پایۀ نگهدارندۀ موبایل دارد و نورپردازی RGB دارد. 

کول پد لپ‌تاپ تسکو TCLP-3099 (اقتصادی)

کول‌پد تسکو مدل COOLING PAD TCLP-3099

این محصول دارای دو عدد فن 125 میلی‌متری است. نورپردازی دارد. کول پد لپ‌تاپ تسکو TCLP-3099 برای لپ‌تاپ‌های تا 15.6 اینچ مناسب خواهد بود. جنس بدنه آن از فلز و پلاستیک است و طراحی سطح آن توری می‌باشد. اگر به دنبال خنک‌کننده اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، این محصول به شما پیشنهاد می‌شود. قابلیت تنظیم ارتفاع در یک حالت را دارد. یک لبه نگهدارنده برای جلوگیری از لغزش در آن تعبیه شده است.

کول پد لپ‌تاپ تراست TPAD 2

پایه خنک کننده تراست مدل TPAD 2

این محصول با قیمت مناسبی که دارد، دارای 2 عدد فن 14 سانتی‌متری است. در کول پد لپ‌تاپ TPAD 2 سرعت چرخش فن 1400 دور در دقیقه می‌باشد. بدنۀ آن فلزی می‌باشد و می‌توان از آن برای دستگاه‌های تا 17 اینچ استفاده کرد. نوعکاربری آن عادی است. دو پورت USB دارد. قابلیت تنظیم ارتفاع در آن به چشم می‌خورد. جنس بدنۀ این کالا از پلاستیک و فلز است. 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید حافظه اس اس دی

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندید، متوجه شدید که کول پد چیست و چرا باید برای هر دستگاهی یک پایۀ خنک‌کننده تهیه کرد. با انواع این محصول آشنا شدید و می‌دانید نوع فن‌دار متداول‌ترین و محبوب‌ترین محصول است. همان‌طور که در راهنمای خرید کول پد ذکر شد در حین خرید باید به نکاتی مانند تعداد فن‌ها، سرعت چرخش آنها، قابلیت تنظیم ارتفاع، داشتن پورت USB و موارد دیگری توجه کرد. به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید از انواع پایۀ خنک‌کننده دیدن کنید. شما کدام مدل را می‌پسندید؟ علاقمند به داشتن این محصول با نور RGB هستید یا از داشتن یک کول پد ساده استقبال می‌کنید؟ با ما تماس بگیرید؛ کارشناسان این مجموعه پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان عزیز خواهند بود. 

سوالات متداول

1. هر چه تعداد فن‌ها در کول پد بیشتر باشد، بهتر است؟

بله زیرا با تعداد بیشتر فن، سرعت چرخش هوا بیشتر خواهد بود؛ در نتیجه گردش هوای بین قطعات درون لپ‌تاپ نیز بهتر انجام خواهد شد. 

2. چرا برای لپ‌تاپ گیمینگ باید کول پد قوی‌تری انتخاب کرد؟

زیرا سیستم‌های مخصوص بازی پردازنده‌هایی بسیار قوی دارند و با سیستم‌هایی که از آنها به صورت روزمره استفاده می‌شوند، فرق می‌کنند. پس باید محصول مخصوصی برای آنها تهیه کرد که از پسِ خنک کردن دستگاه بر بیاید.

3. در حالت کلی باید هنگام خرید به چه مواردی توجه کنیم؟

جنس، کیفیت و دوام، قیمت، میزان سر و صدا، وزن، قدرت و سرعت فن مواردی هستند که باید به آنها توجه نمود.

4. چه برندهایی محصولات با کیفیت‌تری می‌سازند؟

دیپ کول، آیس کورل، بلکین، تراست، تسکو ،کولر مستر و... برندهای معتبری هستند که عملکردی عالی را برای کاربر در پی خواهند داشت.