راهنمای خرید رم گیمینگ

آیا می دانید بهتین رم گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟ اگر در حال ساخت یک کامپیوتر گیمینگ جدید هستید ، احتمالاً می دانید که حافظۀ کامپیوتر شما بسیار مهم است. در ساده ترین اصطلاح ، حافظۀ کامپیوتر به پردازندۀ شما امکان دسترسی سریع به داده های مهمی را که برای انجام فرایندهای خود نیاز دارد ، می دهد. تا حدی ، هرچه حافظه شما بیشتر و عملکرد آن سریعتر باشد ، پردازنده شما می تواند سریعتر به آن اطلاعات مهم دسترسی پیدا کند.
یکی از رایج ترین سوالاتی که سازندگان برای اولین بار می پرسند این است: "برای بازی چه مقدار RAM نیاز دارم؟" بنابراین ، ما در حالی که بهترین کیت های حافظه را برای بازی در این پست لیست می کنیم ، ابتدا سعی خواهیم کرد به این سوالات که چه مقدار حافظه برای بازی و سایر اهداف نیاز دارید پاسخ دهیم ودر نهایت شما را در خرید RAM برای کامپیوتر راهنمایی خواهیم کرد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع رم کامپیوتر کلیک کنید

راهنمای خرید رم

به طور کلی ، 8 گیگابایت RAM تمام چیزی است که در اکثر عناوین پربازدید امروز مورد نیاز است. با این وجود ، بازی های جدید بیشتر از RAM استفاده می کنند و اگر قصد انجام کارهای پر فرایند دیگری مانند ویرایش ویدئو و یا تصویر را دارید یا اگر می خواهید هنگام بازی محتوای ویدئو را تماشا کنید ، به حافظه بیشتری نیاز خواهید داشت اما اگر در حال ساخت یک کامپیوتر شخصی برای بازی هستید ، مطمئناً می توانید با یک RAM هشت گیگابایتی کار خود را شروع کنید زیرا این برای مدیریت بیشتر بازی ها کافی است و افزودن یک رم دوم ( در کل 16 گیگابایت ) بسیار آسان خواهد بود.
نکتۀ خوب در مورد حافظه این است که تا جایی که هزینه می شود ، احتمالاً بیشترین افزایش عملکرد را نسبت به هزینه آن به شما می دهد ( البته تا یک نقطه خاص ). در واقع ، با حدود 30 تا 40 دلار ، می توانید یک کیت RAM 2400 مگاهرتزی 8 گیگابایتی DDR4 تهیه کنید.
با این حال ، گزینه های سطح بالاتری نیز وجود دارد. ما راهنمای کیت ها را به دو بخش مختلف تقسیم کرده ایم: کیت های حافظه RGB و کیت های حافظه DDR4 .
حافظۀ DDR3 در حال اتمام است و اگر در حال ساخت کامپیوتر جدیدی هستید ، نباید از آن استفاده کنید. با این حال ، اگر می خواهید حافظه بیشتری را به یک ساخت قدیمی اضافه کنید که دارای یک CPU  یا مادربرد  DDR3 باشد ، حافظۀ DDR3 تنها گزینه شماست ( مگر اینکه CPU یا مادربرد خود را نیز ارتقا دهید ).

راهنمای خرید رم

بهترین رم گیمینگ

آیا دوست دارید هزینه های زیادی را صرف ویژگی های دلخواهی کنید که به هیچ وجه عملکرد را بهبود نمی بخشد ، بلکه فقط به منظور بهبود زیبایی ساخت شما است؟
رم RGB دنیای ساخت کامپیوترهای شخصی را با وجود این واقعیت که هدفی جز زیبا جلوه دادن سیستم شما ندارد ، دگرگون کرده است. این ویژگی احتمالاً جلوۀ خوبی خواهد داشت زیرا سازندگان کامپیوترهای شخصی اغلب اجزای خود را با در نظر داشتن زیبایی انتخاب می کنند. با این وجود ،رم RGB از قیمت بالایی برخوردار است. در واقع فقط برای کسانی مناسب است که بودجه بالایی دارند و به دنبال راه اندازی های سطح بالایی هستند.
اگر بودجه کافی دارید یکی از مواردی که می توانید جستجو کنید حافظۀ RGB است. تا همین اواخر ، فقط چند کیت حافظۀ RGB مناسب برای آن وجود داشت. اکنون ، تقریباً هر مارک تجاری اصلی دارای حافظۀ RGB خاص خود است.

 

بهترین رم DDR4 برای گیمینگ

قیمت حافظه DDR4 طی 4-5 ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ما چند نسل از حافظه های DDR4 را استفاده کرده ایم چون دلایل زیادی برای انتخاب این کیت حافظه داریم. استفاده از حافظۀ DDR3 هنوز منطقی است ، زیرا اگر فقط سیستم قدیمی تر را ارتقا می دهید و همچنین CPU و مادربرد جدیدی دریافت نمی کنید ، مجبورید حافظه DDR3 را انتخاب کنید. با این حال ، برای هر کسی که در حال ساخت یک سیستم جدید با پردازنده مرکزی AMD Ryzen ، پردازندۀ Intel 9th ​​Intel یا CPU Intel Extreme است ، شما باید یک کیت حافظه DDR4  تهیه کنید.

RAM چگونه در بازی اثر می کند؟

RAM یک جزء بسیار مهم است زیرا سیستم شما می تواند با سرعت بیشتری به داده های موجود در آن دسترسی پیدا کند یا اینکه بتواند اطلاعات را از دیسک ذخیره سازی اصلی شما بازیابی کند. شما تمام داده های بازی را در هارد دیسک یا درایو خود ذخیره می کنید  بنابراین ، کامپیوتر شما برای بارگیری سریع آن ، اطلاعات بازی مورد نیاز خود را به RAM منتقل می کند.

با کم بودن حافظۀ رم ، کامپیوتر شما قادر به ذخیره تمام اطلاعات بازی مورد نیاز برای اجرای صحیح نخواهد بود ، که اینکار منجر به فریم های ضعیف و عملکرد ضعیف می شود. کمبود شدید حافظۀ RAM حتی می تواند مانع از اجرای کامل بازی شود.

توجه به این نکته مهم است که کارت های ویدیوی اختصاصی دارای RAM خاص خود هستند که به آن vRAM می گویند. این متفاوت از RAM سیستم است که کاملاً روی ارسال گرافیک به صفحه نمایش شما متمرکز است. بنابراین ، اگر می خواهید بازی هایی با وضوح بالا مانند 4K بازی کنید ، به vRAM زیادی نیاز دارید. شما می توانید 32 گیگابایت رم سیستم داشته باشید ، اما عملکرد فقط با 2 گیگابایت رم ویدئویی در کارت همچنان آسیب می بیند.

آیا RAM بیشتر، بهتر است؟

چقدر RAM برای بازی نیاز دارم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از آنجا که رم گیمینگ کامپیوتر باعث می شود بازی ها به طور سریعتری بارگیری شوند ، ممکن است فکر کنید که افزودن RAM بیشتر همیشه عملکرد بهتری دارد. ولی این مورد صحیح نیست. اگر رم بیشتری نسبت به اطلاعاتی که باید نگه دارید، داشته باشید ، مقدار اضافی به هدر می رود.
برای کمک به توضیح این موضوع ، به یک ظرف ذخیره سازی مایعات فکر کنید. اگر نیاز به ذخیرۀ یک گالن آب دارید ، اما فقط یک ظرف نیم گالن دارید ، نمی توانید همه چیز را در یک ظرف بریزید. همچنین اگر یک ظرف 10 گالنی دارید که فقط یک گالن آب در آن ذخیره می شود ، بیشتر این ظرف هدر می رود.
RAM هم از همین موضوع پیروی میکند. شما می توانید 64 گیگابایت رم در سیستم خود قرار دهید ، اما اگر فقط از  2 گیگابایت برای انجام بازی های سبک با وضوح p720 استفاده می کنید ، نیازی به هدر دادن میزان زیادی از حافظه رم نیست.

چقدر RAM برای بازی نیاز دارم؟

مقدار حافظه رم  مورد قبول عموم ، 8 گیگابایت برای بازی های عادی کامپیوتر است. آزمایش های گاه به گاه ، تفاوت عملکردی کمی بین داشتن 8 گیگابایت و 16 گیگابایت RAM را یافته اند. اگرچه می توانید برای بسیاری از بازی های قدیمی فقط با 4 گیگابایت رم کنار بیایید ، اما دلیل کمی برای ساخت سیستم جدید با این رم کم وجود دارد. با ادامه پیچیدگی بازی ها و نیاز به RAM بیشتر ، 4 گیگابایت حافظه کافی نیست.

اگر می خواهید سیستم خود را در آینده راه اندازی کنید  یا همچنین از کامپیوتر خود برای فعالیتهایی مانند ویرایش ویدیو یا چند وظیفه ای سنگین استفاده کنید ، پس 16 گیگابایت یک نسخه عالی است. اگرچه ممکن است در ابتدا تفاوت  زیادی در بازی ها  و عملکرد مشاهده نکنید ، اما آینده نگری در آینده نتیجه خواهد داد.

درک مشخصات RAM برای بازی

میزان رم شما برای بازی فقط بخشی از داستان است. RAM مشخصات دیگری دارد که باید در نظر گرفته شود. بیایید به تعدادی از آنها نگاه کنیم.

  • مشخصات DDR

تقریباً هر RAM که می بینید دارای DDR و یک شمارۀ نسخه همراه آن است. DDR مخفف Double Data Rate است ، به این معنی که دو بار در هر چرخه ساعت کار می کند. با گذشت زمان ، این فناوری بهبود یافته است که منجر به DDR2 و نسخه های بعدی شده است.

DDR2 نسخۀ بسیار قدیمی است بنابراین بعید است که اکنون با آن روبرو شوید. همچنان رم DDR3 را مشاهده خواهید کرد ، اما بیشتر از DDR4 استفاده می شود که استاندارد فعلی است. در حالی که DDR5 در زمان نوشتن این مقاله در راه است ، ولی هنوز از نظر تجاری در دسترس نیست.

نسل های مختلف رم با یکدیگر سازگار نیستند ، بنابراین شما نمی توانید یک رم DDR4 را به مادربردی با اسلات DDR3 متصل کنید. اگر RAM بیشتری برای یک سیستم موجود خریداری می کنید ، مطمئن شوید که با آنچه مادربرد شما پشتیبانی می کند مطابقت دارد. برای ساخت سیستم جدید از DDR4 استفاده کنید زیرا بهترین رمی است که در حال حاضر داریم.

خلاصۀ نقش RAM در بازی

  • سرعت ساعت ( کلاک سپیید )

علاوه بر DDR ، چرخه های ساعت استیک RAM را نیز می بینید که مقیاسی است از اینکه یک کامپیوتر محاسبات اساسی و عملیاتهای اصلی را با چه سرعتی انجام می دهد و نشان دهنده این است که RAM در هر ثانیه چند چرخه می تواند انجام دهد. همنین در واحد مگاهرتز و یا گیگا هرتز اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، RAM 2666MHz هر ثانیه 2.666 میلیارد چرخه را اجرا می کند.

همانطور که انتظار دارید هرچه این عدد بیشتر باشد ، رم سریعتر و تجربه شما هموارتر خواهد بود. با این حال ، این یک پیشرفت چشمگیر نیست. نسل DDR و چرخه های ساعت با هم ارتباط دارند. به عنوان مثال اعداد فوق العاده سریع را بر روی رم DDR2 مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل ، تا زمانی که به استاندارد فعلی پایبند باشید ، می دانید که رمی خواهید داشت که با سرعت مناسب کار می کند. اگر میله های RAM را با چرخه های ساعت مختلف مخلوط کنید ، همه در کمترین فرکانس کار می کنند. مادربرد شما همچنین ممکن است سرعت موجود را محدود کند.

همچنین بعضی اوقات یک سری اعداد ذکر شده در RAM را مشاهده می کنید ، مانند 5-9-5-23. این زمان بندی نامیده می شود و نشان می دهد که RAM تاخیر زیادی هنگام پاسخ به درخواست ها دارد. اکثر مردم لازم نیست نگران این اعداد باشند. در آخر ظرفیت و تولید DDR از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خلاصۀ نقش RAM در بازی

بهترین رم DDR4 برای گیمینگبهترین رم DDR4 برای گیمینگبهترین رم DDR4 برای گیمینگ

ما چندین جنبه از نقش رم را در کامپیوتر گیمینگ شما بررسی کرده ایم. در زیر خلاصه ای از مهمترین نکات آورده شده است:

  •    RAM یک واحد ذخیره سازی کوتاه مدت است که برای نگهداری موقت داده های بازی  استفاده می شود.
  •    8 گیگابایت استاندارد بازی برای امروز است ، اما 16 گیگابایت گزینه خوبی برای آینده است.
  •     تا زمان ورود DDR5 به بازارهای جهانی، از RAM DDR4 استفاده کنید ( مگر اینکه مادربردی با اسلات RAM DDR3 محدود کرده باشد ).
  •     هرچه سرعت ساعت RAM بیشتر باشد ، بهتر است ، اما این در دنیای واقعی کمترین تأثیر را دارد. چرخه های بالاتر با نسل های جدیدتر DDR ارائه می شوند. حافظه های RAM مختلط به کمترین سرعت کاهش می یابند.
  •    هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه خرید رم گیمینگ ، تعداد اسلات های مادربرد خود را در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب بهترین RAM برای بازی موارد مختلفی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. ابتدا ظرفیت کل حافظه مورد نظر خود را در نظر بگیرید. ما برای اکثر کامپیوترهای شخصی گیمینگ حداقل 16 گیگابایت رم را توصیه می کنیم ( این همان چیزی است که ما در ساخت کامپیوترهای پیشرفته خود از آن استفاده می کنیم ) اما به لطف سقوط قیمت گذاری اخیر ، ارتقا رم به 32 گیگابایت چندان هزینه بر نیست. اگر تمایل به برنامه های چند وظیفه ای ، خلاقانه یا فشرده یا استفاده زیاد از برگه Chrome دارید ، این ظرفیت بافر سنگینی را برای شما فراهم می کند. اگر فکر می کنید واقعاً به چه میزان RAM نیاز دارید ، به راهنمای مفید ما مراجعه کنید.

دومین نکته ای که باید در نظر بگیرید سرعت حافظه شماست. به طور کلی ، ما دوست داریم که به دو ماژول DDR4 ، که هر کدام حداقل دارای سرعت 3000 مگاهرتز هستند ، پایبند باشیم. این باید اطمینان حاصل کند که شما از بهترین پردازنده های مرکزی برای بازی بیشترین بهره را می برید. با اینتل ، شما اساساً می توانید به بهترین کیتی که می توانید بپردازید ، رضایت دهید. در حالی که مشتریان AMD Ryzen می خواهند کمی عمیق تر به نظر برسند.

برای خرید انواع قطعات کامپیوتر با قیمت مناسب وارد صفحه لینک شده شوید

مطالب مرتبط: