بهترین دسته بازی و کنترلر برای کامپیوتر و لپ تاپ

ما در عصر تکنولوژی، شاهد پیشرفت چشم‌گیر بازی‌های کامپیوتری هستیم. هنگامی که قدم در دنیای شگفت‌انگیز گیم می‌گذاریم، متوجه خواهیم شد که انجام و اجرای آن‌ها مختص گروه سنی خاصی نیست و ما با هر سنی می‌توانیم با این بازی‌ها سرگرم شویم؛ در فضای رقابتی آن‌ها قرار بگیریم و یا حتی تبدیل به یک گیمر حرفه‌ای شویم. پس شما هم می‌توانید یک گیمر باشید! کافی است که ابزار مخصوص آن را تهیه کنید. شاید همین مسئله بسیاری از برندهای مطرح و معتبر دنیا را به سوی تولید لوازم جانبی گیمینگ سوق داده است.

دسته بازی که آن را با نام کنترلر نیز می‌شناسیم، یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گیمینگ به شمار می‌رود که امروزه طیف گسترده‌ای از آن تولید و عرضه می‌شود؛ پس اگر گاهی با برخی از کنترلرها با امکانات خاص مواجه شدید که فراتر از ترکیب کیبورد و ماوس عمل می‌کنند، تعجب نکنید. فروشگاه اینترنتی بروزکالا که بهترین کنترلرهای بازی برای کامپیوتر را به شما عزیزان ارائه می‌دهد، در ادامه به این موضوع خواهد پرداخت که بهتر است بر طبق چه معیارهایی این محصول را انتخاب کنید و بهترین مدل‌های دسته بازی کامپیوتر و لپ تاپ را نیز به شما معرفی خواهد کرد تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

آن‌چه در این مقاله خواهید خواهد:

معیارهای انتخاب دسته بازی خوب

  • طراحی ظاهری
  • طراحی ارگونومیک
  • اتصالات
  • ظرفیت و شارژدهی باتری

بهترین مدل‌های دسته بازی

  • ایکس باکس وان
  • Logitech F310
  • Xbox One Elite Wireless Series 2
  • Astro C40 TR
  • دوال شاک 4
  • 8BitDo SN30 Pro
  • PowerA Spectra Infinity Enhanced
  • دوال سنس
  • Scuf Instinct Pro
  • Razer Wolverine Ultimate
  • ایکس باکس 360
  • Razer Wolverine V2
  • Nacon Rig Pro Compact
  • Victrix Gambit
  • SteelSeries Stratus Duo
  • SteelSeries Nimbus+
  • PowerA Moga XP5-X Plus
  • نینتندو سوییچ پرو
  • Thrustmaster eSwap X Pro

معیارهای انتخاب دسته بازی خوب

انواع دسته بازی در کیفیت، مدل و طراحی متفاوتی در بازار موجود هستند اما بهترین دسته بازی برای کامپیوتر کدام است و برای خرید، انتخاب ایده‌آل چیست؟ در ابتدا لازم است به چند فاکتور مهم قبل از خریدِ دسته بازی از بروزکالا توجه کنید. وزن کم، سایز متناسب، اتصال بی‌سیم و عمر بالا برخی از این ویژگی‌ها هستند. نکته مهم دیگر این است که کنترلری که قصد خرید آن را دارید، باید از همه کلیدهای پیش‌بینی شده بازی‌ها پشتیبانی کند. اگر به جز کامپیوتر و لپ تاپ، کنسول بازی نیز دارید، توجه داشته باشید که کنترلری که قصد خریداری آن را دارید با کنسول شما نیز سازگاری داشته باشد تا بتوانید برای تمام دستگاه‌های خود از آن بهره برید.

معیارهای خرید بهترین دسته بازی کامپیوتر

طراحی ظاهری

در حالت کلی این محصول از لحاظ ظاهری یا بر پایه دسته ایکس باکس و یا بر اساس دسته بازی پلی استیشن طراحی می‌شود. دسته بازی پلی استیشن در میان گیمرها بسیار پرطرفدار است. این مدل، شوک‌هایی با چینش موازی دارد و کلیدهای جهشی کاربرد چندانی ندارد؛ درست برخلاف کنترلر ایکس باکس که شوک‌هایی با چینش ضرب‌دری دارد و دارای کلیدهای جهشی پرکاربردی نیز می‌باشد. با توجه به سلیقه خود از بین این دو، بهترین مدل دسته بازی برای pc را برگزینید اما به این دقت کنید که در اجرای گیم‌های شوتینگ، شوک‌های موازی بیشتر به کارتان خواهند آمد.

طراحی ارگونومیک

می‌دانید که توجه به طراحی ارگونومیک قبل از خرید هر نوع گجتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این موضوع در مورد انتخاب بهترین کنترلرهای بازی برای کامپیوتر نیز صدق می‌کند. طراحی آن ها باید استاندارد باشد تا کارایی خوبی نیز به همراه داشته باشند. معمولاً گیمرها ساعات زیادی از روز را به گیم می‌پردازند؛ توجه به همین یک فاکتور مهم یعنی طراحی ارگونومیک، باعث خواهد شد که در دراز مدت دستِ گیمر خسته نشود.

در حالت کلی کنترلر باید خوش‌دست باشد و راحت در دست جا شود. این یعنی وقتی شما انگشتان خود را حرکت می‌دهید، دسترسی به تمام کلیدها آسان باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، به سبک بودن محصول دقت کنید. این موضوع به جنس و متریال آن مربوط می‌شود. پلاستیک ABS و پلی کربنات جنس‌هایی سبک و البته مقاوم هستند که معمولاً از آن‌ها در ساخت دسته برای کامپیوتر استفاده می‌شود. به ضربه‌پذیری و نرم بودن تریگرها توجه کنید تا شاهد بازدهی بهتری باشید. برخی کالاها، دارای تریگرهای تطبیق‌پذیر هستند که باعث القای حس واقع‌گرایانه در کاربر خواهد شد.  

اتصالات

اگر بخواهیم بهترین جوی استیک‌ها را در نظر بگیریم به چند نوع اتصالات بر می‌خوریم. با جک 3.5 میلی‌متری صدا، اتصال هدست امکان‌پذیر خواهد شد. دستگاه‌های بی‌سیم و بلوتوثی توسط درگاه‌های Micro USB و یا Type C شارژ خواهند شد. برخی از کنترلرهای مدرن و حرفه‌ای دارای پورت EXT نیز هستند. 

ظرفیت و شارژدهی باتری

وقتی که برای خرید دسته بازی بلوتوثی از بروزکالا اقدام می‌کنید، حتماً به شارژدهی باتری آن توجه نمایید. این را نیز بدانید که میزان شارژدهی باتری فقط به ظرفیت آن محدود نمی‌شود بلکه به عواملی مانند نسخه بلوتوث، نوع استفاده و مصرف بهینه نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : نحوه اتصال کنسول بازی به کامپیوتر

بهترین مدل های دسته بازی کامپیوتر

بهترین مدل‌های دسته بازی

برندهای مطرح بسیاری به تولید محصولات گیمینگ می‌پردازند. برخی از آن‌ها کنترلر خود را با سیم یا بدون سیم تولید می‌کنند. بعضی از محصولات قیمت بالایی دارند و بعضی دیگر با قیمتی مناسب به دست مشتری می‌رسند. گاهی تولیدکنندگان کالای خود را برای استفاده‌های مخصوصی تولید و عرضه می‌کنند و همین ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. با هم مروری بر چند نوع از بهترین دسته‌های بازی برای لپ تاپ و کامپیوتر خواهیم داشت.

دسته بازی ایکس باکس وان

کنترلر مایکروسافت مناسب ایکس باکس وان با اتصال بلوتوثی دارای وزن 281 گرم است. طراحی ارگونومیک آن استاندارد است و با بازی‌های بسیاری سازگار است. قیمت آن نسبت به کیفیت ساخت بالایی که دارد، مناسب است. بسیار خوش‌دست است و دارای دکمه Share نیز می‌باشد که باعث می‌شود قسمت‌هایی از گیم را ضبط کنید و بدون اتلاف وقت برای ورود به منو، اسکرین شات بگیرید. این محصول دارای D-Pad هیبریدی نیز می‌باشد.

دسته بازی بی سیم مایکروسافت

دسته بازی Logitech F310

گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰ از کمپانی مطرح لاجیتک است و با اکثر بازی‌های جدید نیز سازگاری دارد. قیمت آن مناسب است اما از کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی برخوردار نیست. 294 گرم وزن دارد و در دست بسیار راحت است. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به وجود 20 دکمه قابل برنامه‌ریزی و چیدمان آشنای کلیدها اشاره کرد زیرا شبیه کنترلر پلی استیشن است. امکان برنامه‌ریزی D-Pad به هشت روش متفاوت را نیز دارد که به لطف آن تجربه بازی‌های پلتفرمر بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

دسته بازی Xbox One Elite Wireless Series 2

این دسته بازی با وزن 345 گرمی خود از حالت تریگر سه مرحله‌ای بهره می‌برد و دارای باتری با شارژدهی 40 ساعته است. قیمت آن به نسبت بالا است اما شما با محصول بالارده و بی‌نظیری مواجه خواهید شد. شما می‌توانید با اپلیکیشن Xbox Accessories تمامی دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید و به تنظیم میزان حساسیت تریگرها و آنالوگ‌ها بپردازید. این کنترلر دارای پورت USB Type C و جک هدفون می‌باشد. از معایب آن می‌توان به قابل تعویض نبودن توسط کاربر اشاره کرد.

دسته بازی Astro C40 TR

دسته بازی 310 گرمی Astro C40 TR دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکرو USB است. این محصول حرفه‌ای قابلیت شخصی‌سازی دارد و دارای طراحی مطلوبی است. گیمر با کالایی بالارده روبه‌رو خواهد بود که با عملکرد فوق‌العاده پاسخ‌گوی قیمت بالای خود نیز می‌باشد. این کنترلر نیز امکان شخصی‌سازی کلیدها را به شما می‌دهد. تریگرهای آن بسیار عالی عمل می‌کنند و شما به لطف آن‌ها عکس‌العمل‌های سریعی در حین بازی خواهید داشت. نکته جالب دیگر در مورد آن، قابل تغییر بودن چینش دکمه‌ها و آنالوگ‌ها است؛ یعنی این امکان را خواهید داشت که کنترلر خود را به سبک ایکس باکس و یا آن را مشابه پلی استیشن در بیاورید. عمر و شارژدهی باتری آن نیز بالا است.

دسته بازی دوال شاک 4

این مدل یکی از بهترین کنترلرهای کامپیوتر بی سیم با وزن 210 گرم و اتصالات USB، بلوتوث و جک 3.5 میلی‌متری، محصولی مطلوب به شمار می‌رود. شرکت سونی DualShock 4 را با طراحی زیبا و راحتی برای گیمر تولید کرده است. طراحی تاچ‌پد آن عالی است و دارای دکمه Share نیز می‌باشد. معمولاً بازی‌های جدید با دسته بازی بی سیم سونی مدل Dualshock 4 White  سازگار هستند. امکان تغییر میزان حساسیت و شخصی‌سازی کلیدها در آن وجود دارد. برای کار با این دسته بازی روی کامپیوتر باید ترد پارتی (Third Party) را نصب نمایید.

دسته بازی بی سیم سونی

همچنین دیدن کنید از: دسته بازی سونی مدل 2016 DualShock 4

دسته بازی 8BitDo SN30 Pro

دسته بازی 8BitDo SN30 Pro با وزن سبک 145 گرمی، دارای اتصال USB است. ظاهر آن کلاسیک است و دارای D-Pad مطلوبی است. از ویژگی‌های آن می‌توان به حالت ویبره اشاره کرد. در حالت کلی به علت ارگونومی که دارد، برای اجرای بازی‌های هیجان‌انگیز و شوتر آنلاین در مدت زمان طولانی مناسب نیست. قیمت آن مقرون به صرفه است و حتی می‌توانید از آن برای تجربه گیم‌های گوشی اندرویدی نیز استفاده کنید.

دسته بازی PowerA Spectra Infinity Enhanced

وزن بالای 447 گرمی این کالا و عدم اتصال بی‌سیم، از معایب آن به شمار می‌روند اما از مزایای مانند کلید‌های نرم و خوب، قیمت بسیار مناسب، نورپردازی LED مطلوب اطراف کلیدها و ظاهر زیبا و شیک نیز برخوردار است. قفل تریگر سه روشه آن برای بازی‌های رقابتی بسیار مفید خواهد بود.

دسته بازی دوال سنس

این دسته بازی از اتصال بلوتوث و USB Type C بهره می‌برد. 210 گرم وزن دارد و باتری لیتیوم یونی آن شارژدهی 6 تا 12 ساعته را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آنالوگ‌های آن بسیار دقیق هستند. دارای کیفیت بالا، تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد هپتیک است که همین موارد تجربه فوق‌العاده‌ای را برای گیمر در پی خواهد داشت. همچنین لرزش آن بی‌نظیر است. دوال سنس روی کامپیوتر کار نخواهد کرد اما استیم قابلیت پشتیبانی از آن را ارائه داده است. هیچ تضمیمی ندارد که با بازی‌های غیر مرتبط با استیم سازگار باشد. 

پیشنهاد بروز کالا برای مطالعه: راهنمای خرید ماوس گیمینگ

دسته بازی Scuf Instinct Pro

این دسته با وزن 280 گرم دارای اتصال بلوتوث و USB Type C است. قابلیت شخصی‌سازی دارد. مستحکم و خوش‌دست است. این محصول بالارده که کیفیت مطلوبی دارد، دارای قیمت بالایی نیز می‌باشد.

دسته بازی Razer Wolverine Ultimate

اگر از عدم اتصال بی‌سیم آن به کامپیوتر چشم‌پوشی کنیم، این مدل ریزر یکی از بهترین دسته های بازی کامپیوتر با ظاهر زیبا و شیک می باشد. وزن آن 272 گرم می‌باشد و از اتصال USB، چهار تریگر چند کاربره، درگاه 3.5 میلی‌متری و نور Razer Chroma بهره می‌برد. ویژگی‌هایی مانند D-Pad و آنالوگ‌های قابل تعویض و قابلیت شخص‌سازی پدل‌های پشتی باعث محبوبیت آن شده‌اند. دکمه‌های راست شبیه ماوس عمل می‌کنند و این قضیه تجربه بازی را جذاب‌تر خواهد کرد. 

دسته بازی ایکس باکس 360

دسته بازی ایکس باکس 360 با وزن 265 گرم و باتری با شارژدهی 30 ساعته یکی از محصولات عالی و در عین حال مقرون به صرفه محسوب می‌شود که هم به صورت سیمی و هم به شکل بی‌سیم قابل استفاده است. ارگونومی مطلوبی دارد و خوش‌دست است. دارای استحکام بالا و ظاهری زیبا است.

بیشتر بخوانید: در مورد دسته بازی Xbox Series X و S 

دسته بازی Razer Wolverine V2

دسته 274 گرمی ریزر با دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی و ظاهری جذاب و ظریف، دارای اتصال USB می‌باشد. اما نسبت به کنترلرهای سیمی دیگر، قیمت بالایی دارد. 

دسته بازی Nacon Rig Pro Compact

این کالای سیمی دارای وزن 203 گرمی است. جک هدست دارد و از ظاهر ظریف و کوچکی بهره‌مند است. دسته بازی Nacon Rig Pro Compact با تریگرهایی که دارد برای گیم‌های شوتر مناسب خواهد بود اما آن‌ها برای ریسینگ‌ها مناسب نیستند. وقتی آن را مشاهده می‌کنید، متوجه خواهید شد که ظاهرش شبیه ایکس باکس است. 

دسته بازی Victrix Gambit

قابلیت شخصی‌سازی، کیفیت بالای ساخت و تأخیر کم دسته بازی Victrix Gambit باعث محبوبیت آن شده است اما دارای اتصال بی‌سیم نیست و فقط اتصال USB-C دارد. وزنش 243 گرم است و قابلیت تعویض کلیدها در آن وجود دارد. این کنترلر به شما این امکان را می‌دهد که D-Pad را آن‌طور که می‌خواهید تغییر دهید. تریگرهای آن نرم هستند و شما با عملکرد عالی کلیدها مواجه خواهید شد. قیمت آن مناسب است. 

دسته بازی SteelSeries Stratus Duo

این محصول 245 گرمی با باتری با شارژدهی 20 ساعته تولید و عرضه می‌شود. دسته بازی SteelSeries Stratus Duo دارای اتصال USB، بی‌سیم و بلوتوث است. البته اگر از حالت بلوتوثی آن استفاده کنید، باتری خیلی زودتر خالی می‌شود. چینش کلیدها در آن ایده‌آل و فوق‌العاده نیست و ممکن است گاهی ناخواسته دستتان در حین انجام گیم به آنالوگ برخورد کند.

دسته بازی SteelSeries Nimbus+

دسته بازی SteelSeries Nimbus+ با 243 گرم وزن، داری اتصال بی‌سیم است. از ویژگی‌های آن می‌توان به باتری قابل شارژ لیتیوم یونی با شارژدهی 50 ساعت، اتصال لاتنینگ Lightning و کیفیت بالا اشاره کرد. اندازه آن بزرگ است. متاسفانه این کالا قابلیت سازگاری با پلتفرم‌‌های مختلف را ندارد. قیمت آن نیز مناسب و مقرون به صرفه است.

دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus

دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus با وزن 215 گرمی دارای اتصال USB-C و بلوتوث است و از اتصال بی‌سیم بهره می‌برد. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن قابل شارژ است و برای تجربه بازی‌های موبایل مناسب می‌باشد. در واقع این کالا یکی از بهترین کنترلرها برای اندروید محسوب می‌شود. کلیدهای اصلی و D-Pad راحت و نرم هستند. شما هنگام اجرای گیم می‌توانید این محصول را شارژ هم کنید.

دسته بازی نینتندو سوییچ پرو

اگرچه هنگام خرید این دسته بازی با قیمت نسبتاً بالایی مواجه خواهید شد، اما باتری لیتیوم یونی با شارژدهی 40 ساعته، اتصال بی‌سیم و طراحی جذاب این کالا دلایلی برای محبوبیت آن محسوب می‌شوند. وزن دسته بازی نینتندو سوییچ پرو 362 گرم است. یک گیمر با این کنترلر روی سوییچ تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت اما این سطح انتظار را نباید روی کامپیوتر داشته باشد. اما این را بدانید که کار کردن آن با کامپیوتر بسیار ساده و آسان است.

دسته بازی Thrustmaster eSwap X Pro

دسته بازی Thrustmaster eSwap X Pro با اتصال USB و وزن 329 گرمی خود، خوش‌دست است و دارای D-Pad کاربردی مطلوبی می‌باشد اما متاسفانه از اتصال بی‌سیم برخوردار نیست. کیفیت ساخت بالایی دارد و اندازه آن تقریباً بزرگ است. شما به علت سیمی بودن آن با تأخیر در ارتباط مواجه نخواهید بود. کلیدها و تریگرها حس خوبی به گیمر القا خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندید، متوجه شدید که باید برای انتخاب و خرید دسته بازی مناسب کامپیوتر به چه معیارهایی توجه کنید:

  • طراحی ظاهری
  • طراحی ارگونومیک
  • اتصالات
  • ظرفیت و شارژدهی باتری

همچنین 19 مورد از با کیفیت‌ترین، پرکاربردترین و بهترین جوی استیک‌ها برای کامپیوتر را معرفی کردیم. می‌توانید در بخش کامنت‌ها برایمان از تجربه‌ای که از استفاده از هر کدام از این دسته‌ها داشته‌اید بنویسید.

همچنین اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، با کارشناسان مجموعه بروز کالا تماس بگیرید تا پاسخ سوالات خود را درباره محصولات، ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها دریافت نمایید.