دسته بازی Xbox Series X و S با قابلیت ها و ویژگی های جدید

دسته بازی Xbox Series X و S  با وجود قابلیت ها و ویژگی های جدید، به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل شده اند. از مهم ترین ویژگی های این محصول ها می توان به بافت های لمسی و هندسی بهبود یافته آن ها اشاره کرد. یکی دیگر از تغییراتی است که در این محصولات قابل مشاهده است ، اضافه شدن دکمه مربوط به اشتراک گذاری می باشد.

 خرید دسته بازی کنسول خانگی با قیمت مناسب 


شرکت مایکروسافت همواره در تلاش بوده تا این محصولات را با ارگونومی راحت تر در بازار عرضه کند و یک تجربه کاملا متفاوت برای کاربران خود ایجاد کند. 
همچنین این دسته ها از لحاظ ظاهری، تفاوت هایی  دارند که سبب شده است تا گیمرهای بیشتری به طراحی مایکروسافت در رابطه با دسته های  کنسول خانگی علاقمند شوند.
این دسته ها دارای پوشش مات جذابی هستند که متناسب با خود کنسول Xbox Series X  می باشد. البته لازم است بدانید که استفاده از رنگ مشکی در این محصول باعث شده  تا بسیاری از گیمرها تصور کنند که این دسته را باید با ویژگی های خاصی که دارد مورد استفاده قرار داد. 
در ادامه بررسی قابلیت های  دسته بازی S و Xbox Series X می توانیم به این نتیجه برسیم که طراحی آن ها با بالاترین میزان دقت انجام شده است تا ما بتوانیم از تمامی لحظات بازی با Xbox Series X لذت کافی را ببریم. 

بیشتر بخوانید: رازهای خرید بهترین کنسول بازی
نکته قابل توجه این است که بافت لمسی مورد استفاده بر روی آنالوگ ها و کل دسته بازی، سبب می شود تا دست کمتر از روی دسته Xbox Series X لیز بخورد. 
دسته های این سری از Xbox، بر خلاف محصولات سری One که برای دست های ظریف مناسب نبودند، می توانند گزینه مناسبی باشند و می توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم.
این دسته ها  فقط از نظر طراحی و ارگونومی تغییر نکرده و در قسمت های مختلفی مانند سخت افزار نیز پیشرفت  قابل ملاحظه ای داشته اند. 
از جمله این پیشرفت ها میتوان به سرعت پاسخ به اکشن های گیمر و میزان تاخیر کمتر اشاره کرد. 
همچنین با وجود ثبات نرخ فریم در تصویر می توانیم دسته را به راحتی مورد استفاده قرار دهیم. 
این دسته ها به راحتی می تواند توسط بلوتوث به  دیگر دستگاه های هوشمند مانند موبایل آیفون، Xbox One و همچنین سیستم عامل مک متصل شوند.
شرکت مایکروسافت در دسته های جدید، به جای استفاده از باتری های قابل شارژ، باتری های معمولی AA را به کار گرفته است و شما می توانید در صورت تمایل از باتری های قابل شارژ استفاده کنید. همچنین دسته Xbox Series X به وسیله شارژر های تایپ C نیز به راحتی شارژ می شوند و شما قادر هستید بدون باتری و به صورت مستقیم دسته ها را به خود دستگاه متصل کرده و از آن استفاده کنید. البته این مسئله سبب می شود تا عملکرد گیمر در استفاده از دسته ها و همچنین هیجان بخشی به بازی یا دور شدن از صفحه نمایش کمی در محدودیت باشد. بنابراین توصیه می شود که حتما از باتری های قابل شارژ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع کنسول های بازی

قیمت دسته بازی Xbox Series X و S

مایکروسافت سال گذشته در کنار عرضه Xbox Series S و X یک سری از دسته های بازی به روز شده را منتشر کرد. این دسته ها مدت کوتاهی در جمعه سیاه با قیمت 40 دلار به فروش می رسیدند ( 10 دلار تخفیف نسبت به قیمت معمول) اما پس از آن به قیمت  قبلی خود برگشتند. هم اکنون می توانید آنها را با قیمت 50 دلار خریدای کنید.
هرچند کهدسته های جدید تفاوت چندانی با گیم پد ایکس باکس وان ندارند ولی چندین پیشرفت اساسی مانند D-pad که طراحی کنترل کننده Xbox Elite را منعکس می کند ، دستگیره های کوچکتر ، یک دکمه اشتراک گذاری اضافه شده به مرکز (که هنوز در ویندوز 10 کاری انجام نمی دهد) و روکش مات بدنه جدید در این دسته ها به چشم میخورد. 
دکمه های سمت عقب نیز در مقایسه با دسته Xbox One دارای بافتی تیزتر هستند.
حتی اگر گیم پد ها اساساً برای استفاده با کنسول های Xbox Series X و S طراحی شده اند ، دسته های بازی  Xbox همیشه پشتیبانی عالی از ویندوز را ارائه داده اند. آنها تقریباً از هر بازی رایانه ای  پشتیبانی می کنند ( مهم نیست که این بازی از Steam برای نقشه برداری ورودی استفاده می کند یا از Windows Xinput API ) .
با وجود تمامی این توضیحات همچنان گیم پد Xbox Elite Series 2 در حال حاضر دسته مورد علاقه ما برای بازی های رایانه ای است.

خرید تجهیزات گیمینگ