نقد و بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements یک هارد قابل حمل است که ظرفیت زیادی از حافظه ذخیره سازی را با هزینه ای کم در اختیار شما قرار می دهد. طراحی ساده آن به شما این امکان را می دهد تا از هارد در کامپیوترها، کنسول های بازی و سایر دستگاه ها استفاده کنید. از معایب این هارد می توان به پرداخت هزینه برای نرم افزار بکاپ بعد از 30 روز، نداشتن قابلیت امنیتی و گارانتی کوتاه مدت آن اشاره کرد. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements گرچه سریعترین هارد موجود در بازار نیست اما ظرفیت ذخیره سازی زیاد با توجه به قیمت پایین باعث شده است به یک گزینه عالی برای خرید تبدیل شود.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

مانند هارد سیگیت طراحی ساده هارد WD Elements این امکان را فراهم می سازد تا با کامپیوتر و کنسول های بازی به خوبی کار کند و به عنوان گزینه ای برای توسعه حافظه یا یک هارد بکاپ استفاده شود. اگر به دنبال راهی ساده برای حمل و نقل اطلاعات و یا گسترش حافظه ایکس باکس وان  خود هستید هارد Elements یک گزینه عالی برای خرید است. از طرف دیگر کاربرانی که به دنبال قابلیت های امنیتی، نرم افزار بکاپ و گارانتی طولانی مدت هستند باید بدانند که باید به دنیال انتخابی دیگر باشند.

در اصل شرکت وسترن دیجیتال هارد Elements را در پاسخ به هارد Expansion سیگیت طراحی کرده است، هر دوی این هاردها اکسترنال هستند و از رابط USB 3.0 با قیمت پایین و ظرفیت بالا و استفاده ساده پشتیبانی می کنند. ابعاد 21.5 × 82 × 111 میلی‌ متر و وزن 230 گرمی هارد نشان می دهد که Elements یک هارد جمع و جور است و شما می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. Elements در مقایسه با هارد Expansion سیگیت کمی کوتاه تر و ضخیم تر است اما در کل بهتر به نظر می رسد.

با این حال اگر هارد را در یک لپ تاپ کم مصرف قرار دهید متوجه می شوید که با حداقل سرعت 5400 دور در دقیقه کار می کند که کندتر از هاردهایی است که دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند و این به معنای عملکرد کندتر می باشد. این هارد از رمزکذاری برای امنیت استفاده نمی کند و این بدان معناست که نباید اطلاعات حساس را روی آن ذخیره کنید.

هارد Elements با یک کابل Micro-USB 3.0 عرضه می شود و هیچ اقلامی به همراهی ندارد با این حال هم برای استفاده از هرد شما به چیز دیگری نیاز ندارید. هارد برای استفاده در ویندوز از قبل فرمت شده است و وقتی به سیستم وصل می کنید فورا برای استفاده آماده است، اما برای استفاده در سیستم عامل مک باید آن را دوباره به HFS+ فرمت کنید. اگر می خواهید از کامپیوترهای ویندوزی یا مک استفاده کنید می توانید از سیستم فایل exFAT استفاده کنید.

هارد Element یک هارد اکسترنال کم مصرف است که از طریق رابط USB 3.0 سرعت نوشتن حداکثر 95 مگابایت در ثانیه و سرعت خواندن حداکثر 100 مگابایت در ثانیه را ارائه می دهد اما با این وجود این سرعت 20 مگابیت در ثانیه کندتر از هارد Expansion سیگیت می باشد. اما در کل سرعت متوسط این هارد قابل حمل به اندازه کافی سریع است تا همه برنامه های کاربردی ، از جمله فیلم ها، نسخه های بکاپ و غیره خود را به هارد اکسترنال انتقال دهید.

برای خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements کلیک کنید.