5 مورد از بهترین برندهای هارد SSD را معرفی می کنیم

چه بار اولی باشید که یک رایانه شخصی اسمبل می‌کنید یا اقدام به خرید لپ تاپ نو کرده باشید، و چه در حال به روزکردن سیستم خود هستید، هارد SSD می‌تواند در عین مهیا کردن فضای ذخیره سازی، برای شما سرعت خوبی نیز به ارمغان بیاورد. درواقع پیدا کردن بهترین هارد SSD یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید برای داشتن لپ تاپ گیمینگ یا صرفا داشتن لپ تاپی کارآمد انجام دهید. هاردهای SSD  دارای برندهای گوناگون با سرعت‌های ذخیره‌سازی متفاوت و حتی میزان فضای ذخیره سازی متفاوت می‌باشند. در این مقاله از بروزکالا سعی داریم نگاهی به بهترین مارک هارد ssd برای لپ تاپ و کامپیوتر در انواع برندها بیندازیم. با ما همراه باشید. 

مطالب گفته شده در این مقاله:

  • هارد SSD چیست؟
  • برندهای مختلف هاردهای SSD
  • بهترین هارد SSD موجود در بازار
  • تفاوت هارد SSD 128 با 256
  • انواع هاردSSD

هارد SSD چیست؟

قبل از پاسخ به بسیاری از پرسش‌ها از قبیل اینکه کدام هارد SSD بهتر است؟ باید ابتدا بدانیم که هارد SSD چیست؟  و هارد اس اس دی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

 برای شروع باید بدانیم که SSD مخفف کلمه  Solide State Drive  یا به ترجمه فارسی درایو حالت جامد می باشد، این درایو نسل جدیدی از هاردها هست و مانند هاردهای نسل قبل برای ذخیره سازی اطلاعات کاربرد دارد.

هارد SSD چیست؟

تفاوتی که این نوع  هارد با هاردهای نسل های قدیم دارد این است که دیگر هیچ قسمت متحرکی حتی دیسک چرخان را شامل نمی شود و همین مسئله تفاوت اصلی بین هاردهای SSD با هاردهای دیگر می باشد. هاردهای SSD  اطلاعات را با سرعت بسیار زیادی می‌خوانند و آنها را ذخیره می‌کنند. به همین دلیل برندهای مختلف سازنده این نوع هارد سعی دارند که سرعت هاردها را بالا ببرند و بازار را تحت حاکمیت خود درآورند.

برندهای مختلف هاردهای SSD 

یکی از سوالات مهمی که همیشه برای خرید قطعات کامپیوتری مطرح است این است که کدام برند هارد ssd بهتر است؟ یا هارد SSD چه مارکی برای خریداری کنیم؟

برای پاسخ دادن به اینگونه سوالات باید در ابتدا بدانیم که بسیاری از برندهای مطرح در دنیا برای داشتن سهمی از بازار شروع به ساخت هاردهای SSD  با بهترین مشخصات کردند اما ما در این قسمت از بین برندهای مختلف، قصد داریم تا 5 تا از بهترین هارد های ssd برندهای فعال در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

 

  1. هارد اس اس دی سامسونگ:

کمپانی سامسونگ که یکی از شاخص ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی است، در اینجا نیز نشان داده که یکی از بهترینها می‌باشد و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. سامسونگ یکی از بهترین برندهای موجود در حوزه هارد SSD در بازار هست. و محصولاتی مانند EVO870 که یکی از شاخص ترین هاردهای SSD موجود در بازار است را همین کمپانی روانه بازار کرده است. 

هارد SSD سامسونگ

  1. هارد اس اس دی وسترن دیجیتال :

وسترن دیجیتال نیز یکی از کمپانی‌های بسیار بزرگ است که در ساخت هاردهای SSD سهم بسزایی دارد و یکی از رقبای جدی شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. شرکت وسترن دیجیتال هاردهای SSD با سرعت پردازش و ذخیره سازی بالا در کارنامه دارد. یکی از هاردهایی که از محصولات این شرکت است حافظه SSD مدل WDS۱۰۰T۲B۰B M2 می باشد. همچنین این برند یکی از بهتربن‌ها در تولید هارد اینترنال نیز می‌باشد. 

بیشتر بخوانید: تفاوت هارد اینترنال با SSD

 

  1. هارد اس اس دی ADATA:

شرکت ADATA  را عموما برای ساخت هاردهایی بسیار با کیفیت می‌شناسند. کیفیت هاردهای ساخته شده توسط این کمپانی بسیار در جامعه زبانزد هست. هاردهای ساخته شده توسط این شرکت طرفداران بسیار زیادی دارد. گفتنی است این برند یکی از بهترین ها در کنار سامسونگ و وسترن دیجیتال در ساخت و تولید انواع هارد می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید برای مقایسه  قیمت هارد اکسترنال به سایت بروزکالا مراجعه کنید.

هارد SSD ADATA

  1. هارد اس اس دی سیلیکون پاور:

سیلیکون پاور دلیل مطرح شدنش در دنیا دقیقا به دلیل ساخت دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات است. قدمت این شرکت تایوانی شاید مانند سامسونگ زیاد نباشد ولی این شرکت توانسته سهم خود در بازار را بدست بیاورد و از بهترین مارک هارد ssd تبدیل شود.

هارد SSD سیلیکون پاور

  1. هارد اس اس دی کینگستون:

برند هارد اس اس دی کینگستون نیز یکی از بهترین شرکت های تولید کننده هاردهای SSD می باشد که از بهترین محصولات این برند می توان به هاردهای A400 اشاره کرد. که از نظر سرعت خوانش اطلاعات یکی از استانداردترین هاردهای بازار است که خوشبختانه سایت بروزکالا این محصول را موجود دارد.

هارد SSD کیسنگستون

 

 

بهترین هاردهای SSD موجود در بازار

زمانی که صحبت در مورد این می شود که بهترین هارد ssd موجود در بازار کدام است تقریبا ذهن همگی افراد به سراغ برندهای رایج می‌رود. اما پاسخ به این سوال که بهترین هاردهای SSD موجود در بازار کدام است؟ فقط نام بردن برندهای درجه یک موجود در نظر بازار نظیر سامسونگ، وسترن دیجیتال، سیلیکون پاور و... نیست. زمانی که در مورد بهترین هاردهای موجود در بازار صحبت می کنیم، در مورد مشخصات فنی آنها نظیر میزان حافظه ذخیره سازی آنها، سرعت خوانش اطلاعات آنها، میانگین عمر آنها، مقاومت آنها در برابر ضربه و گرد و غبار و حتی ضد خش بودن آنها صحبت می کنیم. بهترین هاردهای SSD موجود در بازار باید بتوانند مهم ترین نکات را نظیر سرعت خوانش بالای اطلاعات و فضای ذخیره سازی دیتاها را داشته باشند چراکه این دو فاکتور مهم ترین فاکتورهای موجود در این باره هستند.

تفاوت هارد SSD 128 با 256

یکی از حرف های رایج در زمان خرید هارد SSD این است که همه می خواهند تفاوت هاردهای SSD 128 را با 256 بدانند. تفاوت آنها بیشتر در چیزهای دیگر مشخص می شود. مثلا برای ویندوز 10 128 گیگابایت هارد SSD به اندازه کافی بزرگ است. اما مشکل در زمانی ایجاد می شود که شما محدودیت در نصب نرم افزارهای کاربردی و میزان اطلاعات ذخیره شده دارید. به همین دلیل بهتر است حداقل از هارد SSD 256 گیگابایتی استفاده کنید.

بهترین برند هارد ssd

از آنجایی که هاردهای SSD را بیشتر برای سیستم عامل استفاده می کنند استفاده از هارد 128 گیگابایت اشکالی ایجاد نمی کند اما برای اطمینان می توانیم از هارد 256 گیگابایتی نیز استفاده کنیم. تفاوت اصلی هاردهای SSD  128 با 256 برای زمانی است که شما می خواهید تمام محتوای خود را پخش کنید. در این زمان یک هارد 128 گیگا بایت برای شما کافی می باشد ولی اگر می‌خواهید اطلاعات خود را ذخیره کنید، حداقل باید از هاردهای 256 گیگابایتی استفاده کنید. نکته جالب توجه این است که در زمانی که می‌خواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید، این هاردها در کنار یک رم قوی، سرعت سیستم شما را به طرز قابل توجهی بهبود می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید رم کامپیوتر به سایت بروکالا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: ارتقا حافظه ssd یا رم

انواع هارد SSD 

 بالاخره کدام هارد SSD بهتر است؟  کدام هارد SSD باید مورد استفاده قرار گیرد؟ این جمله ها و یا بهتر است بگوییم این سوالات زمانی که پرسیده می‌شود باید ابتدا گفت بهتر است در مورد انواع هاردهای SSD بحث شود اما این بار نه در مورد برندها در مورد نوع هاردها. به طور کلی هاردهای SSD  نیز انواعی دارند مانند :

  • SSD2.5
  • M.SATA
  • M.2

وقتی می پرسند بهترین هارد SSD چیست؟ پاسخ ها عموما به سمت موضوع برندها با مشخصات محصولات آنها می‌رود اما این بار جواب  این پرسش را ما برای انواع و گونه های هارد SSD می‌دهیم. برای پاسخ به این سوال باید ببینیم که کدام یکی از این سه نوع بیشتر در بازار خرید و فروش می‌شوند و در بین مردم خواهان دارند.

  SSD2.5  بیشتر در کامپیوترهای خانگی کاربرد دارد. جالب است بدانید که اندازه این هاردهای SSD  برابر با 2.75 اینچ می‌باشد. حتی باتوجه به اینکه با طول گذشت زمان امکان نصب هاردها تکامل پیدا کرد ولی همچنان نیازی نبود که هاردهای SSD  اینقدر بزرگ باشند به همین دلیل سازندگان با ارائه SSD2.5 اولین قدم در کوچک کردن هاردها را برداشتند.

بهترین برند های ssd

هاردهای M.SATA  یا همان MINI SATA در واقع هاردهای SATA ی کوچک شده بودند. هاردهای SATA رایج ترین نوع هارد در بازار دنیا هستند. هاردهای SSD دیگری نیز وجود دارد و آن هم هارد های M2 می‌باشد. حافظه هاردهای M2 مبتنی بر NVME بوده و از نظر اندازه سازندگان آن قدر این هاردها را کوچک ساختند که به راحتی میان انگشت اشاره و انگشت شست قرار می‌گیرند.

 حالا برای پاسخ به این سوال که چه هاردSSD  بخرم باید بگوییم هاردی خوب است که بتواند ارائه دهنده کیفیتی عالی باشد مانند برندهایی نظیر  سامسونگ، HP، وسترن دیجیتال، ADATA که ارائه دهنده بهترین هاردهای SSD در دنیا هستند .

بیشتر بخوانید: تفاوت هارد SSD با هارد M2