معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت در سال ۲۰۲۱

تمام لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی، گران قیمت نیستند. اگر بودجه ی محدودی دارید، ما در این مقاله چندین مدل فوق العاده را بررسی کرده ایم. در اینجا ما بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت را بررسی و رتبه بندی کرده ایم.

برای بررسی مشخصات و خرید لپ تاپ کلیک کنید

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ گران قیمت هستند، اما نیازی نیست خیلی هزینه کنید. در حالی که برای اجزای رده بالا (همچون پردازنده و کارت گرافیک) هزینه می کنید، ممکن است بخشی از این پول نیز برای نام تجاری یا مواردی همچون طراحی نازک هزینه شود.

غصه نخورید. ممکن است این مدل های مقرون به صرفه، چشم نوازترین یا سبک وزن ترین مدل ها نباشند، اما به هر حال باید فداکاری کنید. کاری که این لپ تاپ های گیمینگ انجام می دهند این است که عملکردی برای لذت بردن از بازی را در اختیار شما قرار می دهند، و مقداری پول برای خرید برخی از بازی ها را برای شما باقی می گذارند.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت در سال ۲۰۲۱

۱_ Acer Nitro 5 (A517): بهترین لپ تاپ ۱۷ اینچی

مزایا:

  • صفحه نمایش بزرگ ۱۲۰ هرتزی
  • اجزای قدرتمند

معایب:

  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است
  • درایو حالت جامد (SSD) کوچک

اگر دنبال لپ تاپی هستید که عملکرد خوبی داشته باشد و چندان به قابل حمل بودن اهمیتی نمی دهید، لپ تاپ Acer Nitro 5 یک انتخاب عالی برای شماست.

ما در اینجا مدل ۱۷ اینچی را بررسی کرده ایم که چیزی شبیه کامپیوتر رومیزی است، اما اگر لازم باشد آن را جایی ببرید، می توانید آن را در یک کوله پشتی بزرگ قرار دهید. همچنین می توانید دنبال مدل A515 با اندازه ی ۱۵ اینچی بگردید.

قابلیت قابل توجه در اینجا شامل کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 به همراه نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است که عملکرد گیمینگ مناسبی را به شما ارائه می دهد.

فقط به خاطر داشته باشید که صفحه نمایش این لپ تاپ، بهترین عملکرد رنگ را ندارد و تنها یک SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای ذخیره ی بازی ها وجود دارد.

۲_ Asus TUF Gaming A15

مزایا:

  • نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
  • CPU/GPU جامد
  • طراحی رنگارنگ

معایب:

  • حافظه ی محدود
  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است

 لپ تاپ های گیمینگ

مدت هاست که لپ تاپ های Asus TUF برای گیمینگ اقتصادی انتخاب مناسبی بوده اند و A15 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شاید به دلیل رنگ صفحه نمایش، این لپ تاپ بهترین عملکرد را نداشته باشد، اما این ویژگی در لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه رایج است. این لپ تاپ Full HD و ۱۴۴ هرتزی است و توسط اجزای باکیفیت و مقرون به صرفه ای پشتیبانی شده است.

فقط لازم است با این موضوع که این لپ تاپ تنها قابلیت های نسبتا اساسی را ارائه می دهد مشکلی نداشته باشید. لپ تاپ Gaming A15 در رنگ آبی، طراحی خیره کننده تری نسبت به رقبای خود دارد.

۳_ Dell G5 15 Gaming: بهترین عمر باتری

مزایا:

  • عمر باتری تحسین برانگیز
  • نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
  • CPU/GPU قوی

معایب:

  • طراحی حجیم
  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است
  • صفحه کلید و ترک پد ضعیف

جدیدترین مدل لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ Alienware بسیار گران قیمت از چیزی هستند که بتوان آن ها را در این لیست قرا داد، اما Dell در لیست محصولات خود دارای لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه است.

لپ تاپ G5 بی عیب و نقص نیست، اما اگر دنبال مدل های ارزان قیمت تر لپ تاپ های گیمینگ می گردید، انتخاب مقرون به صرفه ای در نظر گرفته می شود. ما مدل Core i7 را با کارت گرافیک RTX 2060 بررسی کردیم، اما شما می توانید AMD Ryzen 5 را با کارت گرافیک Radeon RX 5600M و قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنید.

همچون سایر مدل های لپ تاپ های گیمینگ ، صفحه نمایش این مدل هم کمی رنگ پریده به نظر می رسد اما دارای نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز است و سایر اجزای آن نیز مقاوم هستند. به علاوه عمر باتری آن نیز بسیار مناسب است.

طراحی حجیم این لپ تاپ قابل قبول است اما ما ترجیح می دادیم که صفحه کلید و ترک پد آن بهتر باشند.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین لپ تاپ های دانشجویی

۴_ Acer Nitro 5 (AN515): بهترین عملکرد

مزایا:

  • گیمینگ فوق العاده با رزولوشن ۱۰۸۰
  • صفحه کلید عالی
  • نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز

معایب:

  • عمر باتری متوسط
  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است

لپ تاپ Acer Nitro 5 یکی از مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود است و با وجود قیمت مناسبی که دارد، دارای قطعات فوق العاده ای است

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 یک کارت گرافیک اصلی درجه یک است که هر چیزی با رزولوشن 1080 پیکسل را مدیریت می کند و AMD Ryzen 7 5800H یک CPU عالی برای انجام همزمان چند کار است. کار با صفحه کلید Acer Nitro 5 راحت است و این لپ تاپ خنک و بی صدا است.

البته قیمت پایین به این معناست که باید از یک سری از قابلیت ها بگذرید. صفحه نمایش این لپ تاپ با وجود ۱۴۴ هرتز بودن، رنگ پریده است و عمر باتری آن ضعیف است. همچنین بسیاری از ویژگی های دیگری را نیز دریافت نخواهید کرد. اما اگر می خواهید یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه با عملکرد هسته ی خوب داشته باشید، این لپ تاپ انتخاب خوبی است.

۵_ Lenovo IdeaPad Gaming 3i: بهترین صفحه کلید

مزایا:

  • طراحی جذاب
  • صفحه کلید عالی
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز

معایب:

  • پورت های محدود
  • SSD کوچک
  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است

جدیدترین انواع لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ IdeaPad ارزان ترین مدل Lenovo است که برای بازی مناسب است. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک GTX 1650 است که گرافیک کافی را برای لپ تاپ فراهم می کند. همچنین دارای Core i5 نیز هست که برای استفاده ی روزمره مناسب است.

از این که تا چه حد Gaming 3i تاثیرگذار و خوب به نظر می رسد سورپرایز خواهید شد. این لپ تاپ همچنین کاملا بی سروصدا است و دارای صفحه کلید مناسبی است.

چیزهای زیادی در خصوص این لپ تاپ وجود دارند که آن ها را دوست خواهید داشت (از جمله نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز)، اما این لپ تاپ هم یک سری ویژگی ها را فدا کرده تا با قیمت مناسبی به شما عرضه شود (همچون صفحه نمایش رنگ پریده، حافظه ی تک کاناله و SSD کوچک).

به طور کلی، این نقاط منفی قابل قبول هستند، بنابراین اگر نمی توانید هزینه ی بالایی پرداخت کنید، IdeaPad Gaming 3i انتخاب خوبی برای شماست.

۶_ HP Omen 15 - بهترین پردازنده

مزایا:

  • GPU مناسب
  • SSD بزرگ
  • حافظه ی دو کاناله

معایب:

  • صفحه نمایش دارای رنگ های کمی است
  • صفحه کلید نرم
  • عمر باتری متوسط

جدای از طراحی جدید، HP Omen 15 بسیار قدرتمند است و دارای یک پردازنده ی فوق العاده AMD Ryzen 7 و کارت گرافیک GTX 1660 Ti انویدیاست بدون این که نسخه ی Max-Q را کاهش دهد.

عملکردی که از این لپ تاپ دریافت می کنید نسبت به هزینه ای که صرف می کنید بسیار بالاست. علاوه بر این، یک RAM دو کاناله، یک SSD بزرگ ۱ ترابایتی و سایر مشخصات مانند Wi-Fi 6 را نیز دریافت می کنید.

یکی از ایرادهایی که می توان به این لپ تاپ گرفت این است که ما یک صفحه نمایش بهتر می خواهیم زیرا صفحه نمایش آن کمی رنگ پریده است. اما این لپ تاپ نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز را ارائه می دهد، بنابراین Omen 15 هنوز هم در این محدوده قیمت یک انتخاب خوب است.

بیشتر بدانید: تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ، صنعتی و خانگی

چگونه یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت را انتخاب کنیم

لپ تاپ ها دستگاه های پیچیده ای هستند، بنابراین هنگام خرید یک لپ تاپ (خصوصا لپ تاپ های گیمینگ) چیزهای زیادی هستند که باید به آن ها فکر کنید. در اینجا به نکات کلیدی ای اشاره می کنیم که قبل از خرید باید آن ها را در نظر بگیرید.

کارت گرافیک:

برای گیمینگ، کارت گرافیک یک عنصر کلیدی در لپ تاپ است زیرا هنگامی که در حال بازی هستید، بیشتر کارها را انجام می دهد.

کارت گرافیک بهتر= عملکرد بهتر (فریم های بیشتر در هر ثانیه) بنابراین به عنوان یک قاعده ی کلی، بهترین کارت گرافیکی که می توانید را خریداری کنید.

از انویدیا گرفته تا AMD، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، اما انتظار زیادی از یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت نداشته باشید. یک کارت گرافیک GeForce GTX انتخاب خوبی است، اما اگر هزینه ی بیشتری پرداخت کنید می توانید ویژگی هایی همچون RTX 2060/3060 و بنابراین رهگیری پرتو (Ray tracing) را بدست آورید.

به طور کلی، این کارت گرافیک ها نسخه ی لپ تاپ همان کارت های دسکتاپ تمام عیار هستند. البته همه ی آن ها به روش یکسانی درست نشده اند، زیرا برخی از دستگاه ها شامل نسخه های کم قدرت تر این کارت ها هستند (زمانی با نام Max-Q برای انویدیا شناخته می شدند)، اما این شرکت هم اکنون این سیستم را حذف کرده است؛ بنابراین گاهی اوقات مجبور به بررسی مشخصات یا خواندن نظرات کاربران می شوید تا بفهمید دقیقا چه چیزی داخل لپ تاپ است.

یکی از تله هایی که باید از آن اجتناب کنید کارت گرافیک مجتمع یا یکپارچه است، که در آن GPU بخشی از پردازنده ی اصلی است. درست است که اگر CPU مناسبی بخرید این کارت گرافیک ها می توانند به اندازه ی کافی برای اجرای بازی ها مناسب باشند، اما عملکرد گیمینگ خیلی خوبی را ارائه نمی دهند بنابراین بهتر است که در زمینه ی گیمینگ از آن ها استفاده نکنید.

پردازنده:

در حالی که GPU بیشترین کار را انجام می دهد اما همچنان باید یک CPU قدرتمند را برای گیمینگ مد نظر بگیرید. این امر خصوصا زمانی اهمیت دارد که می خواهید علاوه بر گیمینگ، از لپ تاپ برای کار هم استفاده کنید.

در حال حاضر، AMD با پردازنده های Ryzen پادشاه قلعه است، اما اگر مدل مورد علاقه تان را پیدا کنید، لپ تاپ های مجهز به اینتل هم می توانند گزینه ی مناسبی باشند.

صفحه نمایش:

در مارکت جدیدترین مدل لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت، بعید است که لپ تاپی با رزولوشن صفحه نمایش 4K یا حتی Quad HD را پیدا کنید. با این حال، Full HD برای اندازه ی صفحه نمایش لپ تاپ مناسب است و رزولوشن متوسط ​​به شما کمک می کند که با وجود نداشتن قوی ترین قطعات، نرخ فریم سریعی را دریافت کنید.

چیزی که باید به آن توجه داشت نرخ تازه سازی بالاست که البته بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه، نرخ تازه سازی ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز را ارائه می دهند (این میزان حداقل دو برابر نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز قدیمی است)، که منجر به حرکت روان و نرخ فریم بالاتری می شود. این نرخ تازه سازی نه تنها ظاهر بهتری دارد، بلکه می تواند نسبت به سایر بازیکنان، برتری بیشتری به شما بدهد.

هر چند زمانی که صحبت از عملکردهایی نظیر رنگ می شود، این نمایشگرها معمولا کمی ناامید کننده عمل می کنند. این تنها بخشی از فدا کردن برخی از ویژگی های اصلی برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ ارزان تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ

حافظه و ذخیره سازی:

وقتی پردازنده و کارت گرافیک در مرکز توجه هستند، احتمال فراموش کردن حافظه و ذخیره سازی بالاست. متاسفانه حافظه و ذخیره سازی می تواند جایی باشد که سازندگان لپ تاپ، کاهش هزینه ها را اعمال می کنند به طوری که ممکن است متوجه آن نشوید. به عنوان مثال، RAM لپ تاپ ممکن است سرعت کندتری داشته باشد یا به جای دو کاناله بودن تک کاناله باشد.

این روش قابل قبولی برای کاهش قیمت لپ تاپ است. پس حتما قبل از خرید، مشخصات مدل خاصی که می خواهید خریداری کنید را بررسی کنید.

همانند سایر اجزاء، هر چه RAM و فضای ذخیره سازی بیشتر باشند بهتر است (خصوصا اگر می خواهید بازی های پر حجم زیادی را دانلود کنید که مقدار زیادی از حافظه را اشغال می کنند). SSDها سریع تر هستند اما ممکن است ظرفیت زیادی نداشته باشند.

صفحه کلید، عمر باتری و سایر موارد:

در حالی که GPU ،CPU و صفحه نمایش، سه ویژگی اساسی برای گیمینگ هستند، باید ویژگی های مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید.

صفحه کلید احتمالا مهم ترین عنصر بعدی است (با فرض این که جای استفاده از ترک پد، ماوس بازی را وصل کنید) و تمام صفحه کلیدها به روش یکسانی درست نمی شوند.

لپ تاپ های ارزان قیمت به دلیل شاسی ضخیم تر دارای چند مزیت بالقوه نسبت به مدل های رده بالا هستند. طراحی حجیم تر به معنای فضای بیشتر برای درگاه های مختلف است، به این معنا که اتصال این لپ تاپ های مقرون به صرفه اغلب از گزینه های گران قیمت بهتر است.

این ویژگی همچنین به معنای فضای بیشتر برای باتری است و اگر این ویژگی با مولفه های توان و نمایشگرهای Full HD ادغام شده باشد می تواند عمر باتری طولانی تری را ارائه دهد. همچنین می توانید برای بررسی مشخصات جدیدترین انواع لپ تاپ و خرید لپ تاپ اصل و با کیفیت، به سایت فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط: