چه لپتاپ هایی برای معماری مناسب است ؟ ( در سال 2020 ) | مجله بروز کالا

این روزها لپ تاپ ها پیشرفت زیادی در فن آوری دارند. بعضی از این لپ تاپ ها دارای قدرت بسیار بالایی هستند. یعنی به عنوان مثال قدرت پردازنده، کیفیت صفحه نمایش و خصوصیات دیگر آن‌ها برتری قابل توجهی نسبت به سایر لپ تاپ ها دارند. لپ تاپ های پریمیوم سیستم هایی هستند که در همه زمینه ها مشخصات برتر را دارا می‌باشند. فروشگاه اینترنتی بروز کالا در این مقاله لپ تاپ مناسب معماری را به شما معرفی خواهد کرد. لیستی از بهترین لپ تاپ ها برای معماری را به شما ارائه خواهد داد. می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که هنگام خرید لپ تاپ مناسب معماری چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید.

خرید لپ تاپ با قیمت مناسب

 سرفصل های مقاله

 لیست بهترین لپ تاپ ها برای معمارها

 لپ تاپ ایسر مدل aspire

 لپ تاپ ایسوس مدل vivobook

 لپ تاپ لنوو مدل ideapad

 لپ تاپ ایسوس مدل rog strix

 فاکتورهایی که هنگام خرید لپ تاپ برای معماران باید در نظر گرفت

 کارت گرافیک

 سی پی یو

 میزان فضای هارد

 رم

 

لیست بهترین لپ تاپ ها برای معمارها

لپ تاپ های مناسب معماری باید دارای گرافیک و پردازنده مطلوبی باشند. البته این مهم است که شما می‌خواهید با لپ تاپ چه کارهایی را انجام بدهید. فقط نیاز به اتوکد دارید یا می‌خواهید کارهای گرافیکی دیگری را نیز با لپ تاپ خود انجام دهید؟ در واقع لپ تاپ مناسب معماری لپ تاپی است که وقتی شما با نرم افزارهای مهندسی و گرافیکی آن کار می‌کنید، برای شما مشکلی ایجاد نکند. فروشگاه اینترنتی بروز کالا لیستی از بهترین لپ تاپ ها برای معمارها را تهیه کرده است و به شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل ASUS TUF GAMING FX706IU با پردازنده گرافیکی ( GPU )NVIDIA Geforce GTX 1660TI – 6GB و حافظه 16 گیگ  لپ تاپ مناسب معماری می‌باشد. می‌توانیم از لپ تاپ Lenovo Flex 14 نام ببریم. پردازنده این لپ تاپ AMD Ryzen 5 3500U است. گرافیک این مدل لپ تاپ Radeon Vega 8 ،RAM 8GB DDR4 است و 256 گیگابایت حافظه SSD دارد. با هم مروری بر 4 مدل از بهترین لپ تاپ های مناسب معماری خواهیم داشت تا شما بتوانید با مقایسه آن ها و دانستن اطلاعات بیشتر درباره آن‌ ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

لپ تاپ ایسر مدل aspire

ایسر aspire 5 لپ تاپی محبوب در بین معماران است. قیمت این لپ تاپ تقریبا مناسب است و ویژگی های فنی آن برای یک معمار مناسب است. این لپ تاپ فول اچ دی نمایشگر 15.6 دارد. حافظه رم این لپ تاپ 8 گیگابایتی است و حافظه SSD  آن 512 گیگابایت می‌باشد. لازم به ذکر است که هر دوی این ها قابل ارتقا نیز هستند. لپ تاپ ایسر aspire 5 بدنه ای از جنس آلیمینیوم دارد و بهترین کیفیت را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهد. گرافیک این لپ تاپ قدرتمند است و کیفیت ساخت بالایی نیز دارد. می‌دانید که قدرت نگهداری شارژ برای یک لپ تاپ مهم است. این مدل لپ تاپ قدرت نگداری بالایی در نگه داشتن شارژ در طولانی مدت را دارد.

 لپ تاپ ایسوس مدل     vivobook

 لپ تاپ ایسوس vivobook 15 برای دانشجویان معماری و معمارانی که بودجه نسبتا کمی برای خریداری لپ تاپ معماری دارند، مناسب است. این لپ تاپ می‌تواند برای بیشتر کارهای طراحی روزمره به شما کمک کند و کارایی مورد نیاز شما را ارائه دهد. لپ تاپ ایسوس vivobook 15 پردازنده Intel Core i3 ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD دارد. این مدل لپ تاپ دارای ویژگی‌های جالبی است که مدل های رده بالاتر از آن، این ویژگی‌ها را دارا می‌باشند. به عنوان مثال صفحه کلید این مدل لپ تاپ دارای نور پس زمینه است. سنسور اثر انگشت و دوربین HD نیز از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ هستند. گرافیک این لپ تاپ قدرتمند است و بازدهی مناسبی در مقابل اجرای نرم افزارهای طراحی و گرافیکی دارد. طراحی این لپ تاپ نیز بسیار زیبا است. شارژر این مدل لپ تاپ قدرتمند می‌باشد.

لپ تاپ لنوو مدل ideapad

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ ( GPU ) NVIDIA Geforce GTX 1650 GDDR5 است. این لپ تاپ دارای حافظه RAM 8 GB DDR4 می‌باشد. کارت گرافیک این لپ تاپ برای اجرای نرم افزار های طراحی و مهندسی بسیار مناسب است. حافظه SSD 128 GB باعث شده است که این لپ تاپ مناسب معماری قدرتمندتر از لپ تاپ‌های هم رده خود باشد. شارژ این مدل نیز بسیار قوی است.

لپ تاپ ایسوس مدل rog strix

این لپ تاپ داری پردازنده گرافیکی ( GPU ) NVIDIA Geforce GTX 1650TI است. این پردازنده بسیار قوی عمل می‌کند. حافظه این مدل لپ تاپ مناسب معماری RAM 16 GB DDR4 می‌باشد. جنس بدنه این مدل خیلی قوی است. شما می‌توانید رم این لپ تاپ را تا ۳۲ گیگابایت نیز افزایش دهید. از نقطه ضعف این مدل لپ تاپ می‌توان به عدم نگهداری مناسب شارژ آن اشاره کرد. گرافیک این مدل نسبت به قیمت آن کمی ضعیف است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی می‌باشد.

 

فاکتورهایی که هنگام خرید لپ تاپ برای معماران باید در نظر گرفت

وقتی برای خرید لپ تاپ مناسب معماری اقدام می‌کنید باید چند مورد را در نظر بگیرید تا بتوانید راحت با آن لپ تاپ کارهای معماری انجام دهید. سی پی یو، هارد، رم، کارت گرافیک از جمله مشخصاتی هستند که هنگام خرید لپ تاپ مناسب معماری باید به آن‌ها توجه کنید. فروشگاه اینترنتی بروز کالا به شما پیشنهاد می‌کند که به اندازه و وضوح صفحه نمایش نیز دقت کنید. بهترین اندازه صفحه نمایش برای لپ تاپ مناسب معماری بین 15 تا 17 اینچ است. سعی کنید که لپ تاپی با وضوح فول اچ دی انتخاب کنید.

کارت گرافیک

شما احتمالا از نرم افزارهای گرافیکی مانند Rhino ، ArchiCAD ، Revit Vectorworks ، 3ds Max استفاده خواهید کرد پس بهتر است لپ تاپی انتخاب کنید که کارت گرافیکی بسیار خوبی داشته باشد. برای لپ تاپ مناسب معماری خود حداقل یک پردازنده گرافیکی vRAM 4 گیگابایتی نیاز دارید.

سی پی یو

در واقع سی پی یو به عنوان مهم‌ترین واحد پردازشی شناخته می‌شود. این واحد قسمتی از لپ تاپ  است که برای اجرای محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود. سی پی یو یا همان واحد پردازش مرکزی را حداقل از Intel i5 یا بالاتر استفاده کنید. این گونه شما می‌توانید از نرم افزارهای قدرتمند برای معماری بهره ببرید.

میزان فضای هارد

فایل هایی که شما برای معماری آن ها را طراحی می‌کنید معمولا فضای قابل توجهی می‌خواهند. این یعنی هر چقدر که میزان فضای هارد بیشتر باشد شما برای ذخیره سازی فایل هایتان وضعیت بهتری خواهید داشت. می‌دانید که SSD مطمئن تر از هارد مکانیکی است و البته سرعت آن نیز بالاتر است. فروشگاه اینترنتی بروز کالا به شما توصیه می‌کند که یک درایو هیبریدی بگیرید.

رم

نرم افزارهای طراحی و معماری قسمت زیادی از رم شما را اشغال خواهند کرد. رم 8 گیگابایت ممکن است برای شما کافی باشد اما بهتر است لپ تاپ شما رمی 16 گیگابایت داشته باشد تا هنگام کار نگران این موضوع نباشید.

نتیجه گیری

در مقاله‌ای که خواندید بهترین لپ تاپ های مناسب معماری را به شما معرفی کردیم. حالا می‌دانید که می‌توانید با قیمت مناسب، لپ تاپ مناسب معماری خریداری کنید. کافی است به فروشگاه اینترنتی بروز کالا مراجعه فرمایید و از انواع لپ تاپ مناسب معماری و قیمت آن ها با خبر شوید. حالا می‌دانید که چه فاکتورهایی برای لپ تاپ مناسب معماری مهم هستند و قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید که دستگاه شما بهتر است دارای چه سی پی یو و چه کارت گرافیکی باشد. شما کدام لپ تاپ مناسب معماری را برای خرید ترجیح می‌دهید؟

برای دانلود این مقاله کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط:

پروفایل نویسنده