نقد و بررسی ویژگی های ارزان ترین انواع کنسول بازی در دنیا

هنگام خرید یک کنسول بازی قیمت مناسب، معمولاً همراه آن یک کنترلر نیز ارائه می شود، بازی خاصی بر روی آن وجود ندارد و مقدار مشخصی حافظه داخلی با امکان ارتقاء بر روی آن وجود خواهد داشت. اما شما در بدو خرید حداقل نیاز به یک کنترلر اضافی(و شاید بیشتر) خواهید داشت. ما همچنین خرید یک ایستگاه شارژ را توصیه می کنیم تا نیازی نباشد که هزینه زیادی را صرف خرید باتری کنید. در نهایت، هر کنسول بازی دارای سیستم اشتراک بازی آنلاینی است که شامل تعدادی بازی رایگان می باشد. آخرین مورد خیلی ضروری نیست، اما بازی های رایگان معمولاً ارزش سرمایه گذاری را دارند.

برای خرید آنلاین کنسول بازی کلیک کنید

ارزان ترین انواع کنسول بازی جهان

خرید کنسول بازی xbox one s

بین همه پیشنهادات مایکروسافت و سونی،Xbox One S  ارزان ترین و در واقع تنها دستگاهی است که می توانید با قیمتی کمتر از 400 دلار تهیه کنید. حتی از نظر قیمتی این دستگاه قابل مقایسه با نینتند و سوییچ است. این یکی از معدود کنسول هایی است که می توانید مدل 500 گیگابایتی آن را با قیمتی پایین تهیه کنید.  

بزرگترین هزینه به غیر از خود کنسولبازی ، کنترلر آن است. قیمت کنترلرهای رسمی مایکروسافت نسبتا بالا است. اگر مایل به خرید کنترلر کنسول بازی ساخت برندهای دیگر یا کنترلر سیمی PowerA هستید، می توانید هزینه کمتری را صرف کنید. اگر به سه کنترلر اضافی (مثلاً برای یک خانواده چهار نفره) نیاز دارید، PowerA  می تواند تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش دهد.

Xbox One S  همچنین بیشترین مزایای جانبی را با توجه به قیمت پایینی که دارد، به شما ارائه می دهد. این دستگاه می تواند فیلم های Blu-ray 4K را پخش کند. همچنین به طور کلی Xbox  مجموعه وسیعی از بازی های Xbox 360 سازگار را در کتابخانه خود دارد. خرید بازی ها یکی از بزرگترین هزینه های جانبی کنسول شما خواهند بود، اما با داشتن کتابخانه ای قوی از بازی های قدیمی، ارزان و مستقل، راه های زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارد.

همچنین در این دستگاه می توانید به Xbox Live دسترسی پیدا کنید. سرویس آنلاین رایگان آن به شما این امکان را می دهد که برنامه ها را بارگیری کرده و آواتارهای سه بعدی ایجاد کنید. با این حال، اگر می خواهید بازی های چند نفره آنلاین انجام دهید، به یک حساب Xbox Live Gold پولی نیاز دارید.

کنسول بازی ایکس باکس از یک نقص رنج می برد: دارای عناوین انحصاری کمی است. بازی های موجود برای Xbox One S ، مانند 5 Gears و Halo: The Master Chief Collection ، برای سایر دستگاه ها و حتی پلتفرم رایانه شخصی نیز منتشر می شوند. این دستگاه دارای حافظه ذخیره سازی بین 500 گیگابایت-2 ترابایت است.

حساب رایگان به شما امکان دسترسی به Xbox Live Marketplace و برنامه هایی مانند Netflix را می دهد. ایجاد آواتارهای سه بعدی، دو تا چهار بازی رایگان در هر ماه و تخفیفات منحصر به فرد بازی ها از ویژگی های آنلاین دیگر این کنسول بازی است.

بیشتر بخوانید: جذابیتها،توانایی ها و ضعف های کنسول های بازی

کنسول بازی Xbox One X

Xbox One X حداقل از نظر فنی، دارای بهترین گرافیک بازی K4 است و قیمتی نسبتا پایین دارد. قیمت افزونه ها نسبت به One S تغییر چندانی ندارند. در حالی که Xbox One X به همان کتابخانه عظیم بازی های Xbox 360 دسترسی دارد، اما اگر می خواهید از بهترین کنسول بازیK 4 جدید خود نهایت استفاده را ببرید، باید برای خرید هر بازی هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید.  این کنسول، با 6 عدد دارای بیشترین ترافلاپ موجود در بازار است و این به این معنی است که دستگاه می تواند بازی های با گرافیک بالاتر را بدون مشکلاتی مانند افت فریم مدیریت کند. با وضوح K4 وHDR ، تصاویر باکیفیت بسیار بالا نمایش داده می شوند. ایکس باکس وان ایکس مجهز بهK DVR 4 است، بنابراین وقتی از بازی خود فیلم یا اسکرین شات می گیرید، K4 خواهد بود. اکثر بازی های چند پلتفرم در بهترین حالت خود بر روی کنسول بازی Xbox One X اجرا خواهند شد.

Xbox One X  با تلویزیون های K4 سازگارتر است. اگر تلوزیون 4K ندارید، Xbox One S انتخاب بهتری خواهد بود. برای خرید کنسول بازی ایکس باکس به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.

خرید کنسول بازی xbox one s

مشخصات این کنسول بازی عبارتند از 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، 40 واحد پردازش گرافیکی(1،172 مگاهرتز) 6 TF و 12 گیگابایت حافظه.

محصولات مرتبط: قیمت لوازم جانبی کنسول بازی

خرید کنسول بازی ps4 Slim

در مقایسه با کنسول بازی xbox، محدوده قیمت انواع کنسول بازی سونی محدودتر است. سونی عرضه مدل 500 گیگابایتی PS4 Slim خود را متوقف کرده است، بنابراین مدل 1 ترابایتی 300 دلاری ارزان ترین نسخه در دسترس است. اگرچه می توانید مدل های 500 گیگابایتی این کنسول بازی را نیز از خرده فروشی ها خریداری کنید، اما قیمت امروز کنسول بازی آن آنقدر به قیمت مدل 1 ترابایتی نزدیک است که ارزش خرید چندانی ندارد.

مانند Xbox Live Gold ، سونی اشتراک PlayStation Plus را ارائه می دهد که امکان بازی آنلاین را فراهم می کند و هر ماه بازی های رایگانی را به شما ارائه می دهد. همچنین مانند Xbox Live Gold ، اگر ماهانه مبلغی را پرداخت کنید، امکانات بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

متأسفانه، هیچ کنترلر شخص ثالثی وجود ندارد که ما به عنوان نمونه ارزان تر از پیشنهاد خود سونی به شما معرفی کنیم.

به طور کلی اگر می خواهید بازی های 4 PSرا با قیمت کمتری انجام دهید، سیستم PlayStation 4 Slim می تواند برای شما مناسب باشد.

 این کنسول بازی در مقایسه با PlayStation 4 اولیه و PS4 Proفعلی باریک تر و سبک تر است. PS4 Slim با پردازنده 8 هسته ای 1.6 گیگاهرتزی و HDR عملکرد بهتری نسبت به نینتندو سوییچ دارد. این کنسول با آرشیوی بزرگ از بازی های کودکان و بزرگسالان مانند PaRappa the Rapper Remastered  یا God of War همراه است. اعضای خانواده شما که بازی نمی کنند نیز، از قابلیت های  PS4 Slimبرای پخش آنلاین Netflix و پخش کننده Blu-ray آن که از خروجی صدای فضایی پشتیبانی می کند و جلوه ای واقعی از صدای فراگیر را ایجاد می کند، خوششان خواهد آمد.

 PS4 Slim فاقد خروجی صدای اپتیکال برای بلندگوهای استریو، پشتیبانی صوتی فضایی برای بازی ها و پورت AUX برای هدفون است، بنابراین ویژگی های صوتی آن بهترین نیست. با این حال، اگر صدا اولویت بزرگی نیست، این برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.

مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی عبارتند از حافظه داخلی 500 گیگابایت تا 1 ترابایتی، پردازنده گرافیکی AMD Radeon و حافظه رم 8 گیگابایت.

دیگر ویژگی های این کنسول بازی عبارتند از:HDR ، طراحی سبک کنسول، بازی های انحصاری فراوان، پخش کننده Blu-ray با پشتیبانی از سیستم صوتی فضایی و عملکرد عالی در بازی ها.

ویژگی های آنلاین این کنسول بازی عبارتند از بازی های ماهانه رایگان، تخفیفات منحصر به فرد و سرویس پخش بازی های ویدیویی PlayStation Now

خرید کنسول بازی ps4

محصولات مرتبط: عینک واقعیت مجازی

کنسول بازی PS4 Pro

همانندPS4 Slim ، PS4 Pro تنها در مدل 1 ترابایتی با قابلیت K4 عرضه می شود. مانند کنسول ایکس باکس وان ایکس، این کنسول به شما امکان بازی در رزولوشن K4 را می دهد. از نظر فنی، قدرت آن کمتر از One X است، اما سونی بازی های انحصاری بسیار زیادی دارد که آنقدر خوب هستند که تفاوت آن ها برای شما اهمیتی نخواهد داشت. با این حال، PS4 Pro  شامل پخش کننده Blu-ray 4K نیست.

برخلافXbox ،PS4  آرشیوی از بازی های سازگار قدیمی ندارد، بنابراین ممکن است نیاز باشد تا هزینه بیشتری را برای خرید بازی های جدید پرداخت کنید.

PlayStation 4 Pro(PS4 Pro) به دلیل ارائه بهترین تجربه گیمینگ در بین نسخه های مختلف 4PS و قیمت گذاری فوق العاده مناسب شهرت دارد.

از نظر بصری و فنی، این کنسول بازی قدرتمند است. HDR و نرخ فریم بالاتر برای ایجاد یک تجربه گیمینگ روان بر روی این لپتاپ وجود دارد.

PS4 Pro همچنین دارای "حالت تقویت" برای افزایش بیشتر نرخ فریم است، به طوری که زمان بارگذاری بازی ها کاهش می یابد. با این حال، نتایج از بازی ای به بازی دیگر متفاوت است، زیرا برخی از بازی ها بهتر از دیگر عناوین اجرا می شوند. این کنسول تجربهK 4 را نیز به شما ارائه می دهد، اما اگر تلویزیون 4K ندارید، ممکن است نتوانید همه این ویژگی ها را در بالاترین حد ممکن تجربه کنید.

همچنین می توانید از کنسول بازی برای پخش محتوای دیجیتالی مانند فیلم، برنامه های تلویزیونی و  محتوایBlu-ray  در رزولوشن K4 استفاده کنید. عملکرد بهتر و ویژگی های گرافیکی برای شما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت و آن را به یکی از گران ترین و قدرتمندترین کنسول های لیست ما تبدیل کرده است.

مشخصات سخت افزاری اینکنسول بازی عبارتند از حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی، 4.20TFLOPS ، پردازنده گرافیکی AMD Radeon و 8 گیگابایت حافظه رم.

ویژگی های آنلاین این کنسول بازی عبارتند از حافظه ذخیره سازی ابری، بازی های رایگان ماهانه، تخفیفات منحصر به فرد و سرویس پخش بازی های ویدئویی PlayStation Now .

بیشتر بخوانید: بهترین کنسول بازی چیست

کنسول بازی نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ یکی از ارزان ترین کنسول هایی است که می توانید خریداری کنید. این کنسول بازی از این لحاظ منحصر به فرد است که یک کنترلر Joy-Con را می توان بلافاصله پس از راه اندازی دستگاه توسط یک یا دو نفر استفاده کرد. بنابراین برای بازی با یک دوست نیازی به خرید کنترلر دوم ندارید.

قیمت های کنسول بازی

با این حال، هزینه پایین پیش فرض Switch می تواند به دیگر روش ها جبران شود. برای شروع، در مقایسه با Xbox One یاPS4، نینتندو دارای کوچکترین آرشیو از جدیدترین بازی ها است. اگرچه سرویس در حال عرصه نینتندو سوییچ آنلاین به حل این مشکل کمک می کند. در آینده ای نه چندان دور با صرف هزینه ای اندک به مجموعه ای از بازی های کلاسیک و همچنین چند نفره آنلاین دسترسی خواهید داشت.

یکی از لوازم جانبی ای که باید برای خرید آن هزینه اضافی بپردازید، یک پایه شارژ کنترلر است. با این حال، بر خلاف کنترلرهای Xbox وPS4، کنترلرهای Switch نمی توانند از باتری های یکبار مصرف استفاده کنند. معمولاً ما خرید یک شارژر را توصیه می کنیم تا نیازی نباشد که پول بیشتری را برای خرید باتری هدر دهید.

نینتندو سوییچ یک کنسول بازی منحصر به فرد است زیرا می توانید آن را روی تلویزیون و روی میز قرار داده و یا به عنوان یک دستگاه دستی قابل حمل با خود جابجا کنید. عمر باتری این کنسول چهار و نیم تا نه ساعت است و سه ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود.

با سرویس آنلاین نینتندو، می توانید بیش از 60 بازی یکپارچه سازی شده با سیستم را اجرا کنید. همچنین می توانید برنامه های پخش ویدئو مانند YouTube و Hulu را بارگیری کنید.

نکته منفی کنسول بازی نینتندو سوییچ این است که قابلیت حمل آن باعث به خطر افتادن عملکرد دستگاه می شود و باعث افت عملکرد و تاخیر گرافیکی بیشتر خواهد شد. برخی از ویژگی های موجود در این کنسول شامل محدوده دینامیکی بالا (HDR) است که به افزایش کنتراست و کیفیت تصویر کمک می کند. نینتندو سوییچ بهترین جلوه های بصری را به شما ارائه نمی دهد، اما اگر این اولویت شما نیست، می توانید با بازی های بسیاری سرگرم شوید.

مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی عبارتند از 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه لمسی خازنی 6.2 اینچی LCD چند لمسی و عمر باتری 4.5 تا 9 ساعته.

ویژگی های آنلاین این کنسول بازی عبارتند از اینکه می توانید بیش از 60 بازی NES و SNES را با اشتراک Nintendo Online انجام دهید.

کنسول بازی Nintendo Switch Lite

اگر نینتندو سوییچ برایتان گران است، سوئیچ لایت جایگزین مناسبی است. این نسخه هم ارزان تر بوده و هم قابل حمل تر از سوئیچ اصلی است.

برخی ویژگی ها مانند حالت تلویزیون و حالتTabletop ، کنترل کننده های ارتعاشی Rumble  و سنسور روشنایی قربانی اندازه کوچکتر Lite شده اند. صفحه لمسی نیز کوچکتر شده است، بنابراین فقط یک انگشت را تشخیص می دهد. ممکن است به دلیل فقدان کنترل های حرکتی برخی بازی ها مانند Lite Super Party و Nintendo Labo روی Lite کار نکند.

مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی عبارتند از 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه نمایش لمسی خازنی 5.5 اینچی LCD و 3 تا 7 ساعت عمر باتری.

نسخه تمام دیجیتال Xbox One S

نسخه تمام دیجیتال Xbox One S به شما امکان می دهد تا بدون نگرانی از مشکلات احتمالی دیسک های فیزیکی، بازی های Xbox را به صورت دیجیتالی انجام دهید(این کنسول حتی اسلات قرارگیری دیسک ندارد). با خرید کنسول بازی ارزان نسخه تمام دیجیتال Xbox One S ، سه کد بازی دریافت می کنید:Minecraft ، Sea of ​​Thieves وFortnite: Battle Royale. به غیر از این، تقریباً همه چیز مشابه Xbox One S است.

این کنسول برای کسانی است که ترجیح می دهند بازی ها را به صورت دیجیتالی اجرا کرده و ویدئوها را به صورت پخش آنلاین تماشا کنند. اگر استفاده از دیسک های فیزیکی را ترجیح می دهید، بهتر است از Xbox One S معمولی که به شما امکان انجام بازی های اصلی دیسکی Xbox  و Xbox 360 را می دهد، استفاده کنید. اگر می خواهید این بازی ها را در Xbox One S All-Digital Edition  بازی کنید، می توانید آن ها را به صورت دیجیتالی خریداری کنید، که این ویژگی برای کسانی که در فضاهای کوچک زندگی می کنند و علاقه ای به نگه داری حجم بالایی از دیسک ها ندارند، مناسب است.

مشخصات سخت افزاری این دستگاه عبارتند از 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، 12 واحد پردازنده گرافیکی(914 مگاهرتز) 1.23 TF و 8 گیگابایت حافظه رم. همچنین می توانید برای بررسی قیمت های کنسول بازی می توانید به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید و با بهترین انواع کنسول بازی در جهان آشنا شوید.

 

مطالب مرتبط: