شایعه: مشخص شدن قیمت کنسول های نسل نهمی

در پاییز 2020 قرار است شرکت مایکروسافت و شرکت سونی کنسول نسل نهمی خود به نام اکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 را روانه بازار کنند. تاکنون شایعاتی پیرامون آنها منتشر شد و حال به تازگی شایعه جدیدی پیرو قیمت این کنسول ها به بیرون درز پیدا کرد.

قیمت احتمالی پلی استیشن 5 و Xbox Series X به همراه تاریخ عرضه برای مدل‌های مختلف از جمله نسخه با دیسک و بدون دیسک PS5، کنسول Xbox Series X و Xbox Series S در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شد منبع ادعا می‌کند که اطلاعات ارائه شده توسط او بیشتر از “شایعه یا حدس و گمان” هستند. اگر این اطلاعات صحیح باشند پس کنسول‌های Xbox Series در مقایسه با سخت افزار پلی استیشن 5 برتری خواهند داشت.

خرید کنسول بازی با قیمت مناسب

ظاهرا قیمت و زمان عرضه (احتمالی) کنسول‌های نسل بعدی افشا شده در حالی که افشاگر ادعا دارد این جزئیات بیش از یک شایعه یا حدس و گمان هستند. کاربر مورد نظر ما Robert Serrano می‌باشد که ادعا دارد منابعی اطلاعات مهمی درباره کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series در اختیار او قرار داده‌اند. البته Serrano قبلا سابقه افشاگری اشتباه را در زمینه قیمت و زمان عرضه پلی استیشن 5 داشته، بنابراین بهتر است فعلا جزئیاتی که در ادامه مطالعه می‌کنید را شایعه در نظر بگیرید.

با توجه به صحبت‌های Serrano، مایکروسافت اولین کمپانی خواهد بود که کنسول نسل بعدی خود را عرضه می‌کند، ظاهرا Xbox Series S در 5 نوامبر (15 آبان) و فردای آن یعنی 6 نوامبر (16 آبان) برادر قدرتمندتر آن یعنی Xbox Series X منتشر خواهند شد. این تاریخ‌ها با افشاگری اخیر درباره ضمانت کنترلر اکس باکس که به همین روزها اشاره داشت، در یک راستا قرار دارند. از طرف دیگر سونی ظاهرا یک هفته صبر پیشه خواهد کرد و در تاریخ 13 نوامبر (23 آبان) کنسول‌های پلی استیشن 5 (نسخه به همراه دیسک درایو و بدون دیسک) را عرضه می‌نماید. افشاگری دیگری ادعا کرده بود که در 14 نوامبر (24 آبان) شاهد عرضه اولیه در ژاپن خواهیم بود و سپس در 20 نوامبر (30 آبان) پلی استیشن 5 به شکل جهانی منتشر می‌شود.

قیمت لوازم جانبی کنسول بازی

این به مایکروسافت اجازه می‌دهد یک هفته کامل بازار جهانی را با کنسول‌های قدرتمند نسل بعدی خود در اختیار داشته باشد، بخصوص کسانی که طرفداران کنسول خاصی نیستند. با این حال نکات بیشتری از تنها عرضه زودتر برای دست یابی به چنین مشتریانی نیاز است اما اگر Serrano درباره قیمت گذاری درست گفته باشد پس برگ برنده در دستان اکس باکس خواهد بود. ظاهرا Xbox Series X در حدود 499 دلار / 499 یورو برچسب می‌خورد در حالی که Xbox Series S با قیمت جذاب 299 دلار / 299 یورو در بازار حاضر می‌شود. در مقایسه پلی استیشن 5 برای نسخه به همراه دیسک درایو 499 دلار / 499 یورو قیمت خواهد خورد در حالی که نسخه دیجیتالی 399 دلار / 399 یورو می‌باشد.

عینک واقعیت مجازی

اگر این قیمت‌ها را برای کنسول‌های نسل بعد صحیح فرض کنیم پس مایکروسافت در وضعیت بسیار بهتری از سونی قرار می‌گیرد. مشتریان کم درآمد با بودجه پایین که به دنبال داشتن یک کنسول قدرتمند نسل بعدی هستند بدون شک Xbox Series S را با تنها 299 دلار / 299 یورو انتخاب خواهند کرد. سونی احتمالا روی وفادارای به برند پلی استیشن حساب ویژه‌ای باز می‌کند اما ما تصور می‌کنیم که این کمپانی باید PS5 را با قیمت پایین‌تری از XSX با توجه به سخت افزار و عملکرد ضعیف‌تر عرضه نماید. اگر این دو کنسول با قیمت یکسان ارائه شوند پس کاربران (بی اهمیت به برند) زیادی به سراغ Xbox Series X خواهند رفت. در چنین شرایطی انتشار دیرتر کنسول می‌تواند به سونی فرصت دهد تا شاید در آخرین لحظات کاهش قیمت را اعمال کند؛ هر چند که این استراتژی ضرر بیشتری به کمپانی وارد خواهد کرد.

پیش بینی می شود این اطلاعات فاش شده به حقیقت تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: