نقد تبلت گلکسی تب A 10.1  سامسونگ

اگر نمی توانید آنقدر هزینه کنید که تبلت گلکسی تب  S یا آیپد بخرید، پس تب  A10.1 راه حل شماست. آیا خرید گلکسی تب A 10.1  سامسونگ را پیشنهاد می کنید؟ گلکسی تب A 10.1  سامسونگ (۲۰۱۹) یکی از ارزان ترین تبلت های اقتصادی و مقرون به صرفه است که می توان به جای آیپد خریداری کرد. قیمت این تبلت زیر ارزان ترین تبلت های اپل می باشد و آنرا به گزینه ای خوب برای خرید تبلت تبدیل ن=میکند.

این تبلت کار گیمینگ غیر حرفه ای ، نمایش ویدیوها و گشت و گذار در فضای آنلاین را که بیشتر افراد تبلت را به خاطر همین دلایل می خرند به خوبی انجام می دهد. کیس آلومینیومی آن نیز در مقایسه با کیس های پلاستیکی نه چندان زیبای تبلت های فایر HD  آمازون بسیار جذاب تر است.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع موبایل کلیک کنید

نقد کامل تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ (2019)

تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ (۲۰۱۹) جایگزین بسیار ارزان تری برای گلکسی تب S5e  و آیپد اپل است.

اما با توجه به این تنزل رتبه، میزان قدرت گرافیکی و همچنین قدرت صفحه نمایش اولد و اسپیکرهای پیشرفته مالتی درایور تبلت های مذکور نسبت به تب  A 10.1 به میزان قابل توجهی بیشتر است. اما وقتی مجبورید ۱۳۰ دلار کمتر خرج کنید، این خصوصیات آنقدرها هم بد به نظر نمی رسد.

در اینجا کیفیت گیمینگ تنها مساله مهم است. تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ گرافیک پایین تری نسبت به فایر HD 10  دارد.
شما می توانید هر گیمی را که دوست دارید با این تبلت بازی کنید، اما باید المان های بصری آن را کاهش دهید تا بازی روان و نرم اجرا شود و اما برد بزرگ این تبلت در برابر تبلت آمازون این است که تبلت تب  A 10.1 به بسیاری از گیم های اندرویدی دسترسی دارد.

بیشتر بخوانید: تبلت بهتره یا لپتاپ 

 

قیمت و قابلیت دسترسی

تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد. این نسخه، آپدیت آخرین تبلت به همین نام است، که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۶ عرضه گردیده بود. هم اکنون قیمت این تبلت ۱۹۹ دلار است. این واقعا نصف قیمت ارزان ترین آیپد اپل نیست و می تواند به میزان قابل توجهی زیر قیمت پیشنهادی نیز پیدا شود.

همچنین این تبلت یک نسخه  4G LTE نیز دارد. قیمت این نسخه ۲۴۹ دلار است و به نظر می آید که قیمت منصفانه ای باشد. حافظه هر دو نسخه فقط ۳۲ گیگا بایت است. البته شاید باید قیمت یک کارت میکرو  SD را هم به آن اضافه کنید، چون این روزها این میزان حافظه معمولا کافی نیست. البته گزینه هایی دیگری برای تبلت سامسونگ ۶۴ گیگ و یا بالاتر وجود دارد که میتوانید به مقایسه آنها در بروزکالا بپردازید.

نمونه استفاده شده برای نقد ما توسط  Carphone Warehouse تدارک دیده شده و شما می توانید آن را مستقیم از Samsung همچنین آمازون، Currys و جان لوییس گیر بیاورید.

این تبلت در ایالات متحده ۲۹۹ دلار قیمت دارد اما اگر می خواهید تبلت شما حافظه بیشتری داشته باشد می توانید مدل های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگا بایتی را انتخاب کنید. این مدل ها در سایت آمازون و سامسونگ موجود هستند.

در این لینک می توانید بهترین تبلت های اقتصادی و مقرون به صرفه ای را که ما تست کرده ایم ملاحظه کنید.

نقد کامل تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

ساخت و طراحی

انگار به اندازه یک عمر برای گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ منتظر بودیم. بیشتر تبلت های ارزان قیمت سامسونگ صفحه نمایش های نسبتا ضعیف با رزولوشن پایین دارند. نسخه نسل قدیمی تر این تبلت نه، ولی طراحی خود این تبلت خیلی جدید و آپدیت به نظر می رسد. سامسونگ سعی کرده است در این مدل به رفع این مشکل بپردازد.

تبلت گلکسی تب A 10.1  سامسونگ مدل ۲۰۱۹ مخصوصا با احتساب قیمت زیر ۲۰۰ دلار آن، خیلی خوب و عالی به نظر می رسد و این موضوع وقتی تحسین برانگیزتر است که چشمتان به نام سامسونگ در پشت تبلت می افتد. چون این طور شایع شده که سامسونگ طراحی های عالی و درجه یک را برای تبلت ها و گوشی های رده پایین خود در نظر نمی گیرد.

قاب پشتی این تبلت یک ورق آلومینیومی با انعطاف پایین با فینیش و روکش آنادایز شده شبیه قاب آیپدها است. از این نظر بین گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ و فایر  HD 10 آمازون رقابت خاصی وجود ندارد. اما سامسونگ خیلی شیک تر به نظر می رسد.

البته هنوز هم یک تکه پلاستیکی در پشت و بالای قاب این تبلت وجود دارد و  به گفته سامسونگ این قسمت پلاستیکی مخصوص آنتن است، چون امواج نمی توانند از طریق فلز به خوبی جریان پیدا کنند. هر چند این قسمت پلاستیکی، هزینه تولید روکش تبلت را هم کاهش می دهد.

دکمه های جلو و حاشیه های بزرگ تبلت های قدیمی تر سامسونگ نیز در این مدل به کار نرفته اند. شاید بتوان گفت این تبلت، شیک ترین تبلت رده پایین موجود در بازار باشد. همچنین این تبلت نسبت به فایر HD 10  جای خیلی کمتری اشغال می کند.

ضخامت آن ۷/۷ میلی متر و وزن آن ۴۶۰ گرم است. نگه داشتن آن در یک دست، کار سختی نیست، اما با دو دست خیلی بهتر می توان این کار را انجام داد.

پس آیا می توان گفت که مثلا طراحی گلکسی تب  A 10.1 مدل ۲۰۱۹ مثل طراحی گلکسی تب S5e  خیلی عالی و پیشرفته است؟ نه! با انگشت خود کمی روی صفحه نمایش فشار دهید تا موج های کوچکی که روی آن ایجاد می شود را ببینید. همچنین تبلت های بالا رده و میان رده سامسونگ بسیار باریک تر و سبک تر از این مدل هستند. اما خب در بحث قیمت، تب  A 10.1 ما را بیشتر راضی می کند.

مشخصات تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

مشخصات تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

مسلما قیمت پایین تبلت A 10.1  به این معناست که این تبلت چندین ویژگی  و مشخصه اصلی تبلت های پیشرفته تر را ندارد. برای مثال این تبلت فاقد اسکنر اثر انگشت یا حسگر تشخیص چهره است و در نتیجه مجبور هستید از این دیوایس بدون این امکانات امنیتی استفاده کنید، یا به عبارت بهتر، تنها امکانات موجود، پین ها، رمز عبور و پترن های کشیدنی سنتی هستند. اگر تبلت خود را در منزل و دور از انگشتان کودکان یا بزرگسالان فضول و مزاحم نگه می دارید، مساله امنیت تبلت نباید خیلی مهم باشد.

همچنین این تبلت اسپیکرهای فوق العاده ای ندارد. تبلت گلکسی تب  A 10.1 مدل ۲۰۱۹ فقط دارای یک اسپیکر در پایین است.

ما این تبلت را با تماشای دو سه قسمت از سریال  «The Dinner» داخل حمام تست کردیم. البته این کار را فقط به کسانی توصیه می کنیم که در کار استحمام حرفه ای هستند. چون این تبلت ضد آب نیست.حجم صدای اسپیکر این تبلت خوب و در حد میان رده است و آنقدر بلند هست که صدای اسپیکر گوشی های رده پایین را به راحتی در خود فرو می برد و تحت تاثیر قرار می دهد. اما خب فاقد افکت استریویی که اسپیکرهای چهارگانه کیفیت بالای گلکسی  S5e دارند می باشند و البته با تفاوت کمتر از اسپیکرهای استریوی فایر HD 10

همچنین از اینکه دیدیم حافظه گلکسی تب  A 10.1 مدل ۲۰۱۹ فقط ۳۲ گیگ است، متعجب که نه ولی ناامید شدیم. ۳۲ گیگ برای حافظه اصلا زیاد نیست وقتی سیستم عامل اندروید کلی از آن را مصرف کرده و گیم ها هم چندین گیگ از فضا را اشغال می کنند. متاسفانه تنها در ایالات متحده ظرفیت های بالاتری را می توانید ببینید.

صفحه نمایش

تبلت گلکسی تب A 10.1  سامسونگ مدل ۲۰۱۹ دارای یک صفحه نمایش  LED با رزولوشن ۱۹۲۰ * ۱۲۰۰ پیکسل است. این شاید مهمترین مطلب راجع به تبلت ها باشد، و تفاوت قیمت بین آنها را توجیه کند.

خب بیایید قسمت های خوب آن را شروع کنیم. تیزی صفحه نمایش این تبلت همان قدری است که از یک تبلت گران قیمت تر انتظار دارید و رنگ آن اصلا به نظر نمی رسد که اشباع نشده باشد. با این حال معمولا  LCD های اقتصادی تر نسبت به اولدها قیمت کمتری دارند. این صفحه نمایش های اولد در گلکسی تب  S5e و گلکسی تب  S6 دیده می شوند و رنگ ها و کنتراست واقعا خوبی تولید می کنند. .پیشم=نهاد میشه برای محافظت از تبلت به خرید قاب و کاور تبلت بپردازید.

بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی تب S7 و S7 پلاس

 

سایز صفحه نمایش این تبلت، تماشای ویدیو و انجام گیم ها را در مقایسه با افرادی که از گوشی برای این کار استفاده می کنند (حتی گوشی های بزرگ) ، به یک تجربه کاملا متفاوت تبدیل می کند.

با این حال، تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ پنل خیلی مقاومی ندارد. به نظر می رسد که قسمت بالا و سمت راست آن نسبت به بقیه جاها کمی زرد رنگ تر باشد و هنگامی که صفحه نمایش، سفید خالص را نشان می دهد ممکن است بتوانید شیب درخشندگی ملایمی را در حاشیه آن ببینید.

کنتراست این تبلت نسبت به تبلت گلکسی تب S5e  خیلی پایین تر است.  رنگ های مشکی کامل نیستند و صحنه های فیلم ها را تیره می کند.

ما هنوز هم تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ را به عنوان یک تبلت خوب برای استریم کردن ویدیو و به خصوص نتفلیکس طبقه بندی می کنیم. این تبلت دارای گواهینامه فول اچ دی نتفلیکس است، به این معنی که می توانید با p1800 استریم کنید. این میزان نسبت به چیزی که شاید تصور کنید متداول نیست.

ویژگی ها و عملکرد تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹

ویژگی ها و عملکرد تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹

تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ دارای یک پردازشگر سامسونگ یعنی  Exynos 7904 است. دارای ۸ هسته است و امتیاز معقول ۳۹۸۶ را در رده بندی  گیگ بنچ ۴ کسب کرده است.

مشکلی در مورد قدرت  CPU وجود ندارد. نقاط ضعف همه به قسمت رم و  GPU چیپست مربوط می شوند.

شما می توانید گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ را با رم ۲ گیگ یا ۳ گیگ بخرید. تبلت ما دارای رم ۲ گیگ است و همین باعث ایجاد لگ های گاه به گاه در اجرای برنامه رابط می شود. این یعنی اینکه گاهی ممکن است نیم تا یک ثانیه طول بکشد تا کیبورد ظاهر گردد، برگشت به صفحه هوم به سرعت انجام نشود و سوییچ شدن بین برنامه ها نسبتا به کندی انجام گیرد.

کمبود رم هم به این معنا است که تبلت فقط می تواند اپ ها را قبل از بستن آنها برای مدت کوتاهی در فضای رم نگه دارد. صفحه عملکرد چند تکلیفی تبلت را کامل باز کنید تا ببینید انگار تمام برنامه های اخیر شما در حال اجرا هستند. حالا سعی کنید به داخل یکی از برنامه ها بروید و در اینجا تبلت های گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ معمولا باید برنامه را دوباره از ابتدا بارگیری کنند.

همچنین نبود رم کافی، تست ما را با استفاده از  GFXBench دچار مشکل کرد. تبلت چندین بار حافظه خالی کرد و تست را به راحتی متوقف نمود. رم ۲ گیگ این روزها دیگر اصلا ایده آل نیست.

معمولا لگ رابط کاربری (تاخیر برنامه کاربری) در گوشی ها خیلی بیشتر از تبلت هایی مثل این اذیت می کند. تاخیر در برنامه های کاربری در این تبلت روی اعصاب نیست. با این حال، آرزوی ما این است که گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ چیپست گرافیکی قوی تری داشته باشد.

این تبلت دارای چیپست  Mali-G71 دو هسته ای است که برای یک تبلت فول HD  که به هدف گیم کردن تولید شده خیلی ناچیز است. قدرت این چیپست حدودا نصف قدرت Mali-G73 MP3  استفاده شده در تبلت فایر HD 10  آمازون می باشد.

خبر خوب این است که با این احوال، گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ هنوز هم می تواند هر گیمی که شما بخواهید را اجرا کند. با این حال عملکرد آن همیشه خوب نیست.برای اینکه برنامه  ARK : Survival Evolved به طور بی نقص و کامل اجرا شود، باید رزولوشن دینامیک آن را کاهش دهید تا زمانی که اینطور به نظر برسد که کسی انگشت شست خود را روی تصویر مالیده است و اگر رزولوشن را افزایش داده و فریم ریت ناقص را نادیده بگیرید، گیم با جلوه های بصری پایین اجرا خواهد شد.

برنامه  PUBG بهتر اجرا می شود. شما نمی توانید از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کنید، اما می توانید تکنیک صاف سازی تصویر را فعال کنید. با این حال باز هم لحظاتی هستند که گیم به طرز عجیبی با تاخیر و آرام اجرا می شود ولی گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ می تواند آن را به خوبی هندل کند. با این حال نمی توانید فورتنایت را اجرا کنید و ممکن است هم هرگز نتوانید. چون این برنامه بر اساس برنامه نصب اپیک به رم ۴ گیگ نیاز دارد.

اگر گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ اسپیکرهای استریو و پردازشگر بهتری نسبت به فایر HD 10  آمازون داشت، بهترین تبلت بی نقص اقتصادی به حساب می آمد. اما کدام زندگی پر از مشکلات و ناامیدی های کوچک نیست؟

در مورد نرم افزار این تبلت مشکلات و شکایات کمی وجود دارد، البته به جز کم بودن رم. این تبلت اندروید ۹ پای را اجرا می کند و دارای رابط کاربری استاندارد سامسونگ است. و به شما این امکان را می دهد که خیلی بیشتر از تبلت آمازون روی هوم اسکرین خود کنترل داشته باشید.

خرید آنلاین گوشی

دوربین ها

تبلت گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ دارای دو دوربین است، هر کدام در یک سمت. دوربین پشت ما یعنی سامسونگ      S5K4HA دارای یک سنسور ۸ مگا پیکسلی است. این همان دوربینی است که برای دوربین اولترا واید گلکسی  A70 سامسونگ به کار می رود.

این دوربین برای یک تبلت در رده ارزان قیمت اصلا بد نیست، و از دوربین پشت با رزولوشن پایین فایر  HD 10 آمازون بهتر است و دارای فوکوس خودکار می باشد.  وجود ویژگی فوکوس خودکار در گوشی ها مسلم است ولی در تبلت های پایین رده همیشه نه. شما بدون فوکوس خودکار نمی توانید عکس های با زاویه نزدیک بگیرید و اگر بگیرید تار خواهند شد.

حتی برنامه دوربین گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ این امکان را می دهد که زوم دو برابری داشته باشید و طوری عمل می کند که انگار یک دوربین تله فوتوی واقعی است. این شاید ورای واقعیت و توان دوربین باشد زیرا کیفیت دوربین تحمل زوم دو برابری را ندارد. اما جای تعجب نیست اگر بعضی خریداران از این ویژگی استفاده کرده و از آن لذت ببرند.

کیفیت تصویر با توجه به استانداردهای تکنولوژی تلفن همراه و تبلت، نسبتا ضعیف است، اما قطعا در بین دوربین های این رده خوب می باشد. اگر برایتان مهم نیست که از یک تبلت خیلی خوب برای عکس گرفتن استفاده کنید، می توانید با گلکسی تب A 10.1  مدل ۲۰۱۹ و در نورپردازی خوب، تصاویر واقعا به درد بخوری بگیرید.

دوربین جلو یک سنسور ۵ مگا پیکسلی کیفیت پایین است که باز هم برای یک تبلت زیر ۲۰۰ دلار که به غیر از این بیشتر روی طراحی و کیفیت صفحه نمایش متمرکز شده، بیشتر از حد انتظارات عمل می کند. باز هم این دوربین از دوربین سلفی فایر  HD 10 بهتر است. با این حال، واقعا نمی تواند جزییات ریز و ظریف چهره را مثل بیشتر گوشی های گران قیمت یا حتی بعضی گوشی های ارزان تر ثبت کند.

ثبت ویدیو یک مزیت آشکار استفاده از این دوربین  ها است. شما می توانید ویدیوهای خود را با این دوربین با کیفیت P1080 بگیرید. ما اگر باشیم با این قیمت، کیفیت p720 را هم قبول می کنیم. اما با این حال، معمولا استفاده از دوربین عقب را توصیه نمی کنیم. ویدیوهای گرفته شده با گلکسی تب  A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ استیبل نیستند و بنابراین به محض اینکه شروع به حرکت می کنید، ویدیو به هم می ریزد.

خرید موبایل هوشمند

عمر باتری

تبلت تب  A دارای عمر باتری ۶۱۵۰ میلی آمپر ساعتی است. عمر این باتری از باتری نسخه ۲۰۱۶ که ۷۳۰۰ میلی آمپر ساعت است کمتر می باشد. با این حال، هنوز سامسونگ بر این ادعا است که عمر آن ۱۳ ساعت طول می کشد، که در مقایسه با هر تبلت استاندارد دیگری خوب به نظر می رسد.

در تست های داخلی استاندارد شده ما، عمر این باتری ۸ ساعت و ۳۴ دقیقه به طول انجامید. این میزان بیشتر از عمر باتری آیپد ۱۰.۲ است و نتیجه به دست آمده، نتیجه خوبی می باشد، چون این تست در شرایطی سخت گیرانه تر از استفاده در دنیای واقعی گرفته شده است.

برای کسب یک شناخت بهتر در یک چهارچوب تشخیصی، تصمیم گرفتیم که یوتیوب را برای فقط زیر سه و نیم ساعت استریم کنیم تا ببینیم سرعت مصرف باتری به چه صورتی است. نتایج تقریبا مطابق با ادعاهای سامسونگ بود. در این تست، باتری گلکسی تب A 10.1 با استریم ویدیو حدودا ۱۲ ساعت و ۵۶ دقیقه دوام آورد. استفاده ما در بیشتر موارد شبیه استفاده روزمره اغلب افراد از تبلت بود، به صورت زیاده روی در استفاده از تبلت و سپس کنار گذاشتن آن برای مدتی. کاهش میزان باتری تبلت به هیچ عنوان قابل توجه و زیاد نبود و در هیچ موردی باتری بی دلیل خالی نشد.

این موضوع به شما یادآوری می کند که با اینکه ممکن است مجبور باشید برای خرید بهترین دوربین ها و پردازنده ها پول زیادی بپردازید اما عمر باتری طلایی استاندارد را می توانید ارزان در اختیار بگیرید.

نظر ما

آپدیت تبلت اقتصادی ۲۰۱۶ سامسونگ در نوع خود یک موفقیت است. شما با کمتر از ۲۰۰ دلار می توانید تبلتی با روکش آلومینیومی خیلی خوب، صفحه نمایش فول اچ دی با کیفیت و عمر باتری بسیار عالی داشته باشید.

با این حال، در عوض مشخصات بهتر هسته در این تبلت، از دوربین های خیلی خوبی برخوردار نیست. قدرت  CPU این تبلت به اندازه کافی زیاد است اما قدرت GPU و رم در کمترین حد ممکن می باشد. در اجرای این تبلت شاهد کمی لگ (تاخیر) خواهید بود و توجه داشته باشید که نمی تواند تمام گیم ها را به خوبی اجرا کند.

با این حال استفاده سامسونگ از سخت افزارهای گرافیکی نسبتا ضعیف در گوشی ها و تبلت های پایین رده امر جدیدی نیست.  با اینکه تبلت فایر HD 10 می تواند بعضی گیم ها را بهتر هندل کند، اما تقریبا بیشتر آنها را نمی تواند اجرا کند، چون فروشگاه اپ آمازون شامل گیم های گوگل پلی که گلکسی تب A 10.1 سامسونگ به آنها دسترسی دارد نیست.

لیست قیمت موبایل

مشخصه های گلکسی تب A 10.1 سامسونگ مدل ۲۰۱۹ در یک نگاه کلی

  • اندروید ۹.0
  • صفحه نمایش ال سی دی ۱۰.۱ در ۱۹۲۰ * ۱۲۰۰ پیکسل
  • سی پی یو ۸ هسته ای Exynos 7904
  • رم ۲ گیگا بایتی
  • حافظه جانبی ۳۲ گیگا بایتی
  • دوربین عقب ۸ مگا پیکسلی با لنزهای f/2
  • دوربین جلوی ۵ مگا پیکسلی با لنزهای f/2.2
  • رابط USB-C
  • باتری ۶۱۵۰ میلی آمپر ساعتی
  • روکش آلومینیومی
  • ابعاد 2/245*4/149*5/7 میلی متر
  • 469 گرم

مطالب مرتبط: