چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟

اینکه تبلت خود را همیشه به روز نگه داریم، بسیار مهم است. زیرا با به روز رسانی سیستم، تمام عملکردهای تبلت ما (فرقی ندارد چه مدل یا ورژنی) به درستی بهینه می‌شوند و ما بتوانیم به راحتی و بدون بروز هیچ مشکلی از تبلت خود و از برنامه های به‌­روز استفاده کنیم. برای دانستن اینکه چگونه تبلت را آپدیت کنیم، تنها کافیست چند مرحله ساده را یاد بگیریم و از آن پیروی کنید. در این مقاله از بروزکالا به آموزش این مراحل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • .چرا باید تبلت را آپدیت کنیم؟
  • .چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟
  • .چگونه آیپد را آپدیت کنیم؟
  • .چگونه تبلت قدیمی را آپدیت کنیم؟
  • جمع بندی

 

چرا باید تبلت را آپدیت کنیم؟

اگر به اهمیت آپدیت آشنایید بهتر است این بخش مقاله را رد کرده و مستقیم سراغ بهش چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟ بروید.

در اینجا با چند دلیل کوتاه متوجه میشویم که چرا باید تبلت را آپدیت کنیم. برای اینکار، قبل از هر چیزی باید مشخص کنیم منظور ما از آپدیت چیست و اصلا آپدیت و بروزرسانی یعنی چه. 

آپدیت چیست؟

آپدیت به معنای به­‌روزرسانی و اعمال تغییرات در یک نرم­‌افزار یا سیستم­‌عامل است و باعث افزایش قابلیت­ها و ویژگی­ها و یا رفع مشکلات آن می­‌شود؛ مانند رفع اشکالات منفی، اضافه کردن ویژگی­های جدید و کارآمد و حذف ویژگی های اضافی و ..... پس برای به­‌روز بودن تبلت خود و از بین رفتن ایرادات و نیز اضافه شدن ویژگی های کارآمد و جدید، ما نیاز داریم که تبلت را آپدیت کنیم.

پیشنهاد مطالعه: علت روشن نشدن تبلت چیست؟

فواید آپدیت

در به­‌روزرسانی نرم‌­افزار یا سیستم ­عامل، پیشرفت­های کوچک و بزرگی شکل می­گیرد که برخی از این تنظیمات قابل مشاهده نیست؛ اما ممکن است باعث افزایش سرعت تبلت یا گوشی ما بشود یا موجب دوام بیشتر باتری تبلت و همچنین باعث امنیت آن بشود. برای مثال در اندروید 10 برنامه‌­ها دیگر بدون اجازه شما نمی­ توانند مکان شما را تعیین کنند و همچنین در اندروید 11 فقط به برنامه­ها اجازه دسترسی یک­باره به فایل­ها یا مخاطبین را می­‌دهیم.

آپدیت­‌های امنیتی

باید به این نکته نیز توجه کرد که علاوه بر به­‌روزرسانی های نرم ­افزاری به­‌روزرسانی امنیتی نیز بسیار مهم هستند که به صورت ماهانه منتشر شده و شامل مجموعه ای از رفع مشکلات جزئی و آسیب پذیری­‌های امنیتی است.

اگر آپدیت نکنیم چه می‌شود؟

اگر نسبت به آپدیت کردن تبلت خود بی توجه باشیم، در این صورت ممکن است عملکرد های جدید برای ما قابل استفاده نباشد و همچنین ممکن است که در این صورت بدافزارها بتوانند موفق بشوند که به راحتی تبلت را آلوده کنند. همچنین اگر تبلت را آپدیت نکنیم، به تدریج دیگر نمی­‌توانیم به­ روزرسانی برنامه­ های موجود در تبلتمان را دانلود کنیم، به این دلیل که به­ روزرسانی ها فقط برای نسخه های جدیدتر سیستم عامل ما ایجاد می­ شود؛ در آخر اگر تبلتمان را آپدیت نکنیم، شاید در بهترین حالت ممکن، در حالت قبلی خود باقی بماند، اما در این صورت ممکن است دیگر نتوانیم از تبلت خود استفاده کنیم .

بیشتر بخوانید: چگونه با تبلت پرینت بگیریم؟

چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟

حال به سوال اصلی خود می­‌رسیم که چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟

برای آپدیت تبلت­‌های اندروید نیاز داریم که مرتب به­ روزرسانی­ ها را دانلود کرده و تبلت اندروید خود را آپدیت کنیم. انجام این‌کار در چند مرحله ساده امکان پذیر است اما دو نکته مهم وجود دارد:

  • نکته اول اتصال به اینترنت: برای اینکه بدانیم چگونه تبلت خود را آپدیت کنیم، باید چند مرحله کوتاه را طی کنیم؛ در طی این مراحل نیاز داریم که به اینترنت متصل باشیم، سپس اطمینان حاصل کنیم که اتصال تبلت در طول مراحل به ­روزرسانی از شبکه اینترنت قطع نشود.
  • نکته دوم داشتن شارژ کافی: برای اینکه در پروسه آپدیت مشکلی به­ وجود نیاید، باید اطمینان حاصل کنیم که شارژ تبلت به مقدار کافی باشد، تا اختلالی در مراحل آپدیت شکل نگیرد.

اکنون به مراحل آپدیت می­ پردازیم.

مراحل آپدیت کردن تبلت

1. چک کردن ورژن اندروید حال حاضر، برروی تبلت یا گوشی

روش اول: برخی از گزینه­‌های نام برده ممکن است در تبلت­های مختلف، تفاوت داشته باشد پس، دو روش مختلف شرح داده می­‌شود. برای اینکه بتوانیم تبلت خود را آپدیت کنیم در مرحله اول باید آخرین نسخه اندروید موجود روی آن را بررسی کنیم؛ برای اینکار لازم است که چند مرحله کوتاه را طی کنیم تا در ابتدا متوجه ورژن حال حاضر بر روی دستگاه خود بشویم:

ابتدا از منوی برنامه ­ها وارد  Setting یا تنظیمات گوشی خود می‌شویم. سپس در لیست به دنبال گزینه About phone می­‌گردیم و بعد از آن وارد بخش Software update می‌شویم. با انجام این کار می‌توانیم آخرین نسخه اندروید نصب شده بر روی تبلت یا گوشی خود را پیدا کنیم.

نحوه آپدیت تبلت

 

چگونه تبلت را بروزرسانی کنیم

 

 روش دوم: اگر گزینه­‌های نام برده برروی تبلت ما موجود نبود چکار می­‌توانیم بکنیم؟ و در این صورت چگونه تبلت را آپدیت کنیم؟ اگر گزینه­‌های موجود که از آن ها نام برده شد برروی تبلت ما پیدا نشد، می­‌توانیم مراحل دیگری را برای آپدیت تبلت طی کنیم، که این مراحل به شرح ذیل می­‌باشند: به قسمت “Setting”یا تنظیمات گوشی خود رفته، بر روی گزینه  System کلیک کرده، وارد بخش System updates می‌شویم.

چگونه تبلت را آپدیت کنیم

نحوه آپدیت تبلت سامسونگ

 

حالا می­‌توانیم ورژن اندرویدی که در حال حاضر بر روی تبلت ما نصب شده را ببینیم.

2. چک کردن وجود نسخه جدید برای آپدیت

در این مرحله به دنبال ورژن جدید اندروید برای تبلت خود می­گردیم تا اگر آپدیت جدیدی برای تبلت ما وجود داشت نسبت به به­روزرسانی آن اقدام کنیم. برای انجام اینکار کافیست مراحل قبل را به علاوه چند مرحله جدید طی کرده تا بتوانیم تبلت را آپدیت کنیم. برای انجام اینکار ابتدا از منوی برنامه ­ها وارد  Setting یا تنظیمات گوشی خود می‌شویم. سپس در لیست به دنبال گزینه About phone می­گردیم و بعد از آن وارد بخش Software update می‌شویم. حالا گزینه check update را انتخاب می‌کنیم.

نحوه آپدیت تبلت ایسوس

اگر آپدیت جدیدی پیدا شد می­توان گزینه آپدیت را انتخاب کرده و سپس نسخه جدید را دانلود کنیم و بعد از دانلود آن را برروی تبلت خود نصب کنیم. به محض اینکه دستگاه ری­‌استارت شود نسخه جدید اندروید نیز برروی تبلت اعمال می­شود. حالا متوجه این شدیم که در صورت برخورداری از سیستم عامل اندروید برروی تبلت خود، چگونه تبلت را آپدیت کنیم...

پیشنهاد مطالعه: از کجا بفهمیم که تبلت رجیستر شده است؟

چگونه آی پد را آپدیت کنیم؟

اگر سیستم عامل موجود برروی تبلت ما اندروید نبود، چگونه آیپد را آپدیت کنیم؟ برای آپدیت کردن آی پد نیز مانند سیستم عامل های اندروید فقط کافیست چند مرحله ساده را انجام داده تا بتوانیم آی پد خود را به ­روزرسانی کنیم.

1. چک کردن آخرین ورژن آی پد او­ اس

برای اینکه بدانیم چگونه آیپد را آپدیت کنیم، باید در مرحله اول بدانیم ورژن آی پد حال حاضری که برروی آن موجود است، کدام نسخه می‌­باشد. از منوی برنامه ها گزینه General را انتخاب می‌کنیم. سپس به قسمت Software updates رفته و آخرین ورژن iPad OS نصب شده بر روی آی پد خود را چک می‌کنیم.

چگونه تبلت اپدیت کنیم

در اینجا اگر برای آی پد ما آپدیت جدیدی وجود داشت می­توانیم با انتخاب گزینه Download and install نسخه جدید و مناسب را دانلود و نصب کنیم. در سایت بروزکالا، بهترین لوازم جانبی برای تبلت وجود دارد، شما میٰ‌توانید برای خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت به این فروشگاه اینترنتی سری بزنید.

بروزرسانی تبلت آی پد

چگونه تبلت قدیمی را آپدیت کنیم؟

اگر تبلت ما قدیمی باشد باز هم می‌­توانیم آن را آپدیت کنیم؟ چگونه تبلت قدیمی را آپدیت کنیم؟ برای انجام این کار باید یک سری مراحل طی بشود تا اطمینان پیدا کنیم که آیا تبلت قدیمی ما آپدیت می‌شود یا خیر و در صورت قدیمی بودن آن چگونه تبلت را آپدیت کنیم. برای انجام این کار مانند راهکارهایی که در بالا ارائه شد راه و روش ساده ای وجود دارد.

می­‌توانیم تنظیمات خود را به روزرسانی کنیم در صورتی که تبلت به نسخه “Setting” با انتخاب گزینه آپدیت در منوی اخیر اندروید مجهز باشد، این نسخه با سازنده آن بررسی می‌شود برای چک کردن اینکه آیا این نسخه قابل پشتیبانی است یا خیر در صورت پشتیبانی نسخه موجود ما می­‌توانیم با انجام مراحلی مشابه تبلت قدیمی خود را آپدیت کنیم.

نحوه آپدیت آی پد

چگونه تبلت آی پد را آپدیت کنیم؟

بروزرسانی تبلت

مشکلات متعدد پس از آپدیت کردن

متوجه شدیم که آپدیت تبلت امر ساده ای است و مراحل آن نیز به هیچ عنوان پیچیده و سخت نیست و دریافتیم که با همین چند عمل ساده می­‌توانیم تبلت را آپدیت کنیم. آپدیت امر بسیار ضروری و مفیدی است که پیش­تر به آن اشاره کردیم اما باید به این نکته نیز در این­جا اشاره کنیم که این امر ممکن است مشکلات متعددی را برای تبلت به­‌وجود بیاورد، برای مثال در برخی از گوشی و یا تبلت­‌های اندروید که رم و یا پردازنده آن نسبت به اندروید جدید پایین­تر است، بروزرسانی سبب پر شدن حافظه گوشی می شود.

در مواقعی نیز ممکن است بعد از آپدیت، برخی از نرم ­افزارها با نسخه جدید هم­خوانی نداشته باشند و به همین دلیل موقع استفاده از این نرم­ افزارها دچار اشکال شویم؛ برای رفع این مشکل کافیست نرم افزارهای خود را به ­روزرسانی کنیم.

همچنین برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلاتی نظیر پاک شدن اطلاعات، باید  حتما قبل از آپدیت از اطلاعات خود یک نسخه بک ­آپ یا پشتیبان بگیریم. برای انجام این کار می­‌توانیم اطلاعات را در کامپیوتر یا رم ذخیره کنیم یا همچنین می­‌توانیم با استفاده از تنظیمات خود گوشی عمل بک‌­آپ گیری را انجام دهیم؛ حال متوجه شدیم که با وجود مشکلات متعدد چگونه تبلت را آپدیت کنیم.

بیشتر بخوانید: تبلت بهتره یا لپتاپ؟

خلاصه

دریافتیم که عمل آپدیت بسیار ضروری و در عین حال بسیار ساده است، هرچند که مشکلاتی را می­‌تواند به همراه داشته باشد، اما اگر قبل از انجام آپدیت تبلت مورد نظر به نکاتی که در بالا ذکر شد توجه کنیم می­‌توانیم بدون مشکل خاصی تبلت را آپدیت کنیم. امیدوارم از که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که مایل به خرید آنلاین تبلت هستید، می‌توانید به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

سوالات متداول

1. آیا برای آپدیت برنامه­‌های تبلت باید نسخه سیستم عامل خود را آپدیت کنیم؟

 خیر،  برای آپدیت برنامه های تبلت کافی است به “Play store”  یا“Google play” رفته و برنامه‌های مورد نظر خود  را آپدیت کنید.

2. اگر در هنگام آپدیت شارژ تبلت تمام بشود چه مشکلاتی پیش می­ آید؟

اگر در هنگام آپدیت شارژ تبلت تمام بشود، ممکن است دیگر هرگز امکان استفاده از تبلت خود را نداشته باشیم، فلذا قبل از انجام آپدیت باید از کامل بودن شارژ تبلت خود اطمینان حاصل کنیم.