جدیدترین و بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی 2023

در سال 1397 شوک بزرگی به بازار موبایل اندروید وارد شد که طی آن، برند شیائومی اولین گوشی گیمینگ خود به نام بلک شارک (Black Shark) را عرضه نمود تا خط تولید نوینی را به محصولات پرشمارش اضافه کند. بعد از این محصول، این شرکت چینی بزرگ گوشی‌های گیمینگ اقتصادی دیگرش را نیز با عنوان سری ردمی K تولید و معرفی نمود.

هرچند شیائومی در تولید موبایل‌های پرچمدار که بسیار مناسب بازی کردن هستند، تبحر زیادی دارد؛ اما به خوبی این موضوع را می‌داند که یک گوشی تنها با داشتن یک پردازنده مرکزی سریع، صفحه نمایش باکیفیت و اسپیکرهای توانمند و عالی، تبدیل به موبایل گیمینگی که مورد علاقه گیمرها می‌باشد، نمی‌شود.

به همین دلیل، این کمپانی برخلاف دو پرچمدار دیگر این عرصه، توجه ویژه‌ای به طراحی‌های منحصربه‌فرد این محصولات دارد. قابل توجه است بهترین گوشی گیمینگ، باید از ویژگی‌های خاص و برتری برخوردار باشد تا ظرفیت نصب، پردازش و اجرای بازی‌های مختلف را داشته باشد و رضایت کاربران را جلب نماید. در این مطلب از بروزکالا، به معرفی خصوصیات برجسته و زمینه‌های مختلف استفاده بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

• تفاوت گوشی گیمینگ شیائومی با گوشی‌های دیگر این شرکت
• تاریخچه گوشی‌های گیمینگ شیائومی
• مزایای استفاده از گوشی گیمینگ شیائومی
• کاربردهای مختلف گوشی گیمینگ شیائومی
• قیمت بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی
• معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

تفاوت گوشی گیمینگ شیائومی با گوشی‌های دیگر این شرکت

قبل از خرید گوشی شیائومی باید بدانیم کدام صفات و ویژگی‌ها، گوشی های گیمینگ این برند را از محصولات دیگرآن یا حتی کمپانی‌های دیگر متمایز می‌کند و قابلیت‌هایی به آن می‌بخشد که آن را مبدل به بستری مناسب برای اجرای انواع بازی‌ها می‌نماید. از بارزترین خصوصیات مختص به گوشی‌های گیمینگ شیائومی عبارتند از:

1- سیستم داخلی

نخستن و مهم‌ترین جنبه‌ای که موقع خرید موبایل برای انجام بازی باید در نظر گرفت، پردازنده مرکزی و سایر قطعات داخلی آن است. این محصول بایستی سرعت بالایی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است این گوشی تراشه پرچمدار یا حداقل میان‌رده قوی داشته باشد تا بتواند از پس پردازش‌های بزرگ و سنگین به خوبی بربیاید. قدرت بالاتر یک موبایل به است معناست که شما قادر خواهید بود بازی‌ها را با گرافیک و فریم ریت بالاتری تجربه نمایید. همچنین گوشی گیمینگ شما احتیاج به مقدار رم مناسب و کافی و حافظه داخلی بسیار سریع دارد.

در انتخاب بهترین گوشی گیمینگ شیائومی باید به دنبال حداقل 8 گیگابایت رم باشید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما با تمام بازی‌های جدید و منابع سنگین برای زمان حال و آینده خوب و مناسب است. از طرف دیگر، در صورت امکان به سراغ حافظه‌ای سریع‌تر مانند UFS 3.1 بروید و مطمئن شوید که دستگاهتان فضای ذخیره‌سازی کافی دارد؛ چرا که عناوین مدرن و جدید می‌توانند از لحاظ اندازه‌ای که از حافظه اشغال می‌کنند، بسیار بزرگ باشند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گوشی های هوشمند

2- خنک‌کننده

اگر قرار است که گوشی گیمینگ شیائومی شما بازی‌های مختلف را اجرا نماید، قطع به یقین داغ خواهد شد و پیش از این‌که این گرما بر روی عملکرد پردازنده شما تاثیر بدی بگذارد، نیاز به یک سیستم خنک‌سازی خوب دارد تا از این امر جلوگیری نماید. این فرایند گرم شدن، throttling نام دارد و چیزی است که گیمرها به دنبال دور ماندن از آن می‌باشند. بسیاری از این دستگاه‌ها دارای نوعی مکانیزم پیشرفته خنک‌کننده در داخل خود هستند.

البته ممکن است که همه آن‌ها به یک اندازه خوب و باکیفیت نباشند اما یک روش مطمئن برای سنجش توانایی‌های خنک‌کنندگی گوشی گیمینگ شیائومی وجود دارد و آن، این است که به بررسی‌ها قابل اعتماد روی دستگاهی بپردازید که در مورد عملکرد بازی و خنک‌کننده صحبت می‌کند. به طور کلی، میزان داغ شدن تراشه‌های مختلف باهم فرق دارد و بهتر چیپستی را انتخاب نمایید که پایداری بالاتری داشته باشد و دیرتر داغ شود.

3- ظرفیت باتری و سرعت شارژر

هرچه بیشتر با گوشی هوشمند بازی کنید، طبیعتا میزان باتری گوشی بیشتری مصرف خواهید نمود. به همین خاطر، ایده خوبی است که مطمئن شوید محصول انتخابی شما ظرفیت باتری بسیار بالایی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که عواملی مانند وضوح بالاتر و یا نرخ تازه‌سازی بالاتر نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کنند و به همین ترتیب، تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی‌ها انجام می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که گوشی شما حداقل یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی داشته باشد تا از عمر باتری گوشی مناسب و در عین حال طولانی‌تر شدن ساعات بازی خود، لذت ببرید.

از سوی دیگر، سرعت شارژ شدن دستگاه نیز از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است و خوشبختانه اکثر گوشی‌های شیائومی در این زمینه از بهترین‌ها می‌باشند. یک گوشی گیمینگ شیائومی با فناوری شارژ بالا در مدت 20 تا 40 دقیقه شارژ می‌شود و نیازی نیست تا مدت زمان زیادی را برای آن منتظر بمانید.

4- وضوح صفحه نمایش، نرخ تازه‌سازی و نرخ لمس

برای این‌که بازی‌های شما با کیفیت هرچه تمام‌تر نمایش داده شوند، داشتن نمایشگری با وضوح بالاتر ضروری است. مهم‌تر از آن، این است که صفحه نمایش‌های مدرن در گوشی‌های گیمینگ نیز از فرکانس 90 هرتز یا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. البته این نرخ نوسازی زمانی ارزش دارد که پردازنده قادر باشد بازی‌ها را با فریم ریت 60 به بالا اجرا نماید. در غیر این صورت، عملا تفاوتی در نمایش احساس نمی‌شود.

یکی از عوامل مهم دیگری که توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می‌شود، نرخ بالای نمونه‌برداری لمسی در صفحه نمایش گوشی‌های مدرن است. این موضوع در دستگاه شما تعیین می‌کند که بازی‌ها با چه سرعتی به لمس‌های روی نمایشگر شما واکنش نشان دهند. هرچه نرخ پاسخ لمسی بالاتر باشد، بهتر است اما کاربران بایستی انتظار داشته باشند که حداقل صفحه نمایش لمسی 180 هرتزی را دارا باشد.

5- تریگرها

گوشی‌های گیمینگ از دکمه‌های مخصوصی بهره می‌برند که به آن‌ها تریگر گفته می‌شود. این نوع از دکمه‌ها معمولا با یک ضامن آزاد شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا در بازی‌ها شوتر دقت خود را افزایش دهید. به این نکته توجه داشته باشید که گوشی‌های معمولی فاقد این قابلیت می‌باشند.

6- جک 3.5 میلی‌متری و لوازم جانبی شخص ثالث

 ممکن است فکر کنید که جک 3.5 میلی‌متری در تلفن‌های مدرن، بی‌معنی و بی‌کاربرد است زیرا افراد بیشتری به راه حل‌های صوتی مبتنی بر بلوتوث مثل هدفون‌های بی‌سیم روی می‌آورند. اما با این حال، گیمرها به هدفون یا ایرفون 3.5 میلی‌متری علاقه بیشتری نشان می‌دهند چون آن‌ها با تاخیر صفر عرضه می‌گردند. وجود این جک ممکن است حیاتی نباشد اما یک تجربه کاملا بدون تاخیر کاربران می‌توانند به تلفن‌هایی نگاه کنند که از حالت ورودی پشتیبانی می‌نمایند.

از طرف دیگر، تعدادی از گوشی‌های گیمینگ شیائومی میان‌رده تا بالارده با پشتیبانی از لوازم جانبی شخص ثالث عرضه می‌شوند اما در هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید چرا که همه لوازم جانبی با هر گوشی سازگار نیستند.

لوازم جانبی فراگیر جهانی مثل پد کنترل Razer Kishi و یا OnePlus Triggers وجود دارند که با جدیدترین تلفن‌های سازگاری دارند و برای آن‌ها مناسبند اما با این وجود، لوازم جانبی دیگری مانند گیم پد ROG Kunai تنها با دستگاه‌های خاص که از همان برند هستند، کار می‌کنند. در صورتی که قصد دارید کیفیت بازی خود را فورا و یا در آینده به وسیله لوازم جانبی تقویت کنید، ایده مناسبی است که قبل از انتخاب بهترین موبایل گیمینگ شیائومی خود، پشتیبانی لوازم جانبی آن را بررسی نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید هدست

تاریخچه گوشی‌های گیمینگ شیائومی 

اولین محصولی که نام گوشی گیمینگ شیائومی را با خود به همراه آورد و در بازار لوازم دیجیتال سر و صدای عظیمی به پا کرد، بلک شارک بود که تقریبا اوایل فروردین سال 1397 به جهان معرفی شد. پس از آن، خط تولید این محصولات رونق گرفت و این شرکت بزرگ چینی، فناوری‌های نوینی را برای طراحی و تولید این دستگاه‌های کم‌نظیر به کار گرفت.

پس از آن یک موبایل اقتصادی با نام Redmi K تولید نمود که با استقبال زیادی از طرف کاربران روبه‌رو شد. تا به امروز موبایل‌های زیادی از این دست عرضه شده‌اند که در ادامه به معرفی چند عدد از بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از گوشی گیمینگ شیائومی

این گوشی‌ها به طور خاصی برای نصب و اجرای بازی‌های مختلف طراحی شده‌اند و طبیعی است که دارای مزیت‌هایی باشند که گوشی‌های معمولی از آن برخوردار نیستند. از آن‌جا که برند شیائومی در این حوزه نیز از پیشگامان است، می‌توان گفت این مزایا به نوعی نسبت به تولیدات کمپانی‌های دیگر نیز می‌باشد. برخی از این تمایزات عبارتند از:

  1. سخت‌افزار و پردازنده: از نکات مهم در انتخاب بهترین گوشی شیائومی برای بازی توجه به قابلیت پردازشی فوق‌العاده قوی‌تر نسبت به نمونه‌های دیگر است تا توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز داشته باشد و رضایت کاربران گیمر را جلب نماید. اگر محصولی که تهیه می‌کنید قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته باشد، در اجرای نرم‌افزارها و مولتی تسکینگ نیز مشکلی نخواهد داشت.
  2. خنک‌کننده قوی‌تر: می‌توان گفت که گوشی‌های گیمینگ شیائومی به علت کم‌نظیر بودن در بازار، در امکاناتی مانند خنک‌کننده که برای پردازش همچین دستگاهی ضروری است، از تمامی رقبای خود بهتر عمل می‌کند.
  3. رزولوشن بالا و کیفیت صفحه نمایش: گوشی مخصوص بازی کردن بایستی در نمایش جزئیات، رنگ‌ها و روشنایی و وضوح، با سایر دستگاه‌ها تفاوت داشته باشد. محصولات از این دست در کمپانی شیائومی با برخوردار بودن از عالی‌ترین ابعاد و وضوح نمایشگر و نرخ تازه‌سازی، تجربه بی‌نظیری از بازی کردن با این موبایل‌ها را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.
  4. باتری بزرگ و شارژ سریع: باید گفت که گوشی‌های گیمینگ شیائومی در دوام و عمر باتری امتحان خود را پس داده‌اند و همین امر یکی از دلایل بزرگی است که کاربران این محصولات را اولویت خرید خود قرار می‌دهند. از طرفی اکثر لوازم این برند از قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع بهره می‌برند که آن‌ها را از برندهای دیگر متمایز می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: گوشی اپل بهتره یا اندروید؟

کاربردهای مختلف گوشی گیمینگ شیائومی

به علت قابلیت‌های قدرتمند سخت‌افزاری و همچنین ویژگی‌های دیگر همچون شارژدهی عالی و دوام بالای باتری این گوشی‌ها، علاوه بر بازی کردن شما می‌توانید در فعالیت‌های مختلف دیگری همچون تولید محتوا، ادیت ویدیو، تماشای فیلم، طراحی و کارهایی که به مدت زمان بسیار طولانی نیاز دارند، اجرای ویدیو کنفرانس و تماس‌های تصویری و... از این دستگاه‌ها استفاده کند. اما به دلیل تعبیه شدن یک سری ویژگی‌های اختصاصی در این موبایل‌ها که فقط مربوط به بازی کردن هستند، بهتر است که فقط به همان علت خریداری و استفاده شوند.

قیمت بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

همان‌طور که می‌دانید، این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد و محصول انتخابی شما با توجه به ویژگی‌های متمایزی که نسبت به محصولات مشابه خود دارد، قیمت‌گذاری می‌شود اما به طور کلی می‌توان گفت که بازه قیمت گوشی گیمینگ شیائومی از 5 میلیون تا 30 میلیون و بالاتر متغیر می‌باشد و شما باید با توجه به احتیاجات و خواسته‌های خود از دستگاه و بودجه‌ای که در نظر دارید، موبایل مخصوص بازی خود را انتخاب و تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی برای عکاسی کدام هست؟

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی 2023

1- پوکو M5:

از ویژگی‌های برتر این گوشی می‌توان به تراشه Helio G99، دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، نمایشگر 6.58 اینچ 90 هرتز +FHD و باتری 5000 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات اشاره نمود.

2- ردمی نوت 10 پرو:

در مورد صفات بارز این دستگاه باید از تراشه Snapdragon 732G، نمایشگر 6.67 اینچ AMOLED با وضوح +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز، بلندگوهای استریو و باتری 5020 میلی آمپر ساعت به همراه شارژ سریع 33 وات نام برد.

3- ردمی نوت 11SE: 

تراشه این دستگاه همانند اسنپدراگون 732جی عمل می‌کند و مشخص شده است که با Dimensity 700 تقریبا 15 درصد بهتر در بازی‌ها ظاهر می‌شود و از پس رندر فریم‌های بیشتری در طول مدت زمان یک ثانیه برمی‌آیند. این محصول دارای نمایشگر 6.5 اینچ 90 هرتز با وضوح +FHD و باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعت می‌باشد که از شارژ سریع حداکثر 18 وات پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین گوشی گیمینگ شیائومی

4- پوکو X5:

این گوشی گیمینگ شیائومی با تکیه بر قدرت تراشه Snapdragon 695 عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بازی‌ها از خود نشان می‌دهد. علاوه بر آن، نمایشگر 6.67 اینچ OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز به علاوه باتری 5000 میلی آمپر ساعت با شارژ 33 وات از برتری‌های دیگر این دستگاه است.

گوشی گیمینگ شیائومی ارزان

5- بلک شارک 5 پرو:

می‌توان از این محصول با عنوان بهترین گوشی گیمینگ شیائومی در بازار ایران یاد نمود. تمایزات این تولید عبارتند از طراحی خاص مورد علاقه گیمرها، سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای، رابط کاربری گیمینگ و تریگرهای مخصوص بازی.

گوشی گیمینگ شیائومی ارزان

6- شیائومی 13:

این محصول مدل پایه پرچمداران شیائومی می‌باشد که با توجه به وجود تراشه Snapdragon 8 Gen 2نمایشگر 6.36 اینچ 120 هرتز AMOLED و حداکثر روشنایی 1900 نیت، باتری 4500 میلی آمپر ساعت با شارژ سیمی 67 وات و بی‌سیم 50 وات، یکی از بهترین عملکردها را در اجرای بازی‌های موبایل از آن خود کرده است.

گوشی گیمینگ شیائومی ارزان

7- شیائومی 12T پرو:

تراشه این دستگاه، اصلاح شده و بهینه کوالکام است که مشکلات مصرف زیاد انرژی آن را به حداقل می‌رساند. این مدل گوشی نمایشگر 6.67 این 120 هرتز AMOLED، بلندگوهای استریوی تنظیم شده و باتری 5000 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 120 وات دارد.

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی 2023

8- ردمی K60 اولترا:

هر چیزی که یک گیمر از گوشی خود انتظار دارد را می‌توان در این محصول یافت. نمایشگر آن با اندازه 6.67 اینچ از پنل OLED و با نرخ نوسازی 144 هرتز و نرخ ثبت لمس 480 هرتز و قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ است. رزولوشن آن بی‌نظیر بوده و تراشه آن +Dimensity 9200 می‌باشد. ظرفیت باتری آن 5000 میلی آمپر ساعت بوده و از فست شارژ 120 وات بهره می‌برد.

سخن پایانی

شرکت شیائومی با اضافه کردن خط تولید جدیدی تحت عنوان گوشی‌ها گیمینگ به محصولات خود، کاربران بسیار بیشتری را به خود جلب کرد. این محصولات با تفاوت‌هایی در سیستم داخلی، خنک‌کننده دستگاه، عمر باتری و سرعت شارژ شدن، وضوح و کیفیت نمایشگر، تریگرها، جک و بعضی از لوازم جانبی شخص ثالث، برای بازی کردن تخصص یافته‌اند و با قابلیت‌های قدرتمند سخت‌افزاری که شامل حال آن‌ها می‌شود، قدرت پردازش و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز خواهند داشت.

در این مطلب به بارزترین ویژگی‌ها، کاربردها و لزوم و قیمت خرید این محصولات اشاره کردیم و امید است در هنگام خرید آن‌ها، به نکات لازم در مورد بهترین گوشی شیائومی برای بازی توجه به عمل آورید.

سوالات متداول

1) گوشی‌های گیمینگ شیائومی چه تفاوتی با گوشی‌های دیگر دارند؟

گوشی‌های گیمینگ در عواملی همچون سیستم داخلی، وجود خنک‌کننده، ظرفیت باتری و سرعت شارژر، کیفیت و وضوح صفحه نمایش، تریگرها و بعضی از لوازم جانبی، با گوشی‌های دیگر فرق دارند.

2) قیمت گوشی گیمینگ شیائومی چه‌قدر است؟

قیمت این گوشی‌ها به فاکتورهای متعددی بستگی دارد اما در کل باید گفت که قیمت آن‌ها از 5 میلیون شروع می‌شود و تا بیشتر از 30 میلیون نیز ادامه دارد.