راهنمای خرید هدفون | بررسی 5 نوع هندزفری

هدست ها و هدفون ها طی چند سال اخیر خیلی پیشرفته شده اند. هدفون که زمانی یک وسیله ی خیلی ساده برای گوش دادن به موسیقی بود، امروزه به یک ابزار هوشمند قابل پوشیدن و افزونه ی تلفن همراه تان تبدیل شده است. تمام به روزرسانی‌هایی که در زمینه ی مشخصات و نرم افزار اتفاق افتاده اند، درک این موضوع که هنگام خرید هدفون چه چیزی مهم است را دشوار می کنند. این راهنمای خرید هدست، به شما در انتخاب انواع هدفون ها مناسب نیازتان کمک می کند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چه نوع هدفونی می خواهید؟
  • هدفون دور گوشی
  • مزایای هدفون های دور گوشی چیست؟
  • معایب هدفون های دور گوشی چیست؟
  • هدفون رو گوشی
  • مزایای هدفون های رو گوشی چیست؟
  • معایب هدفون های رو گوشی چه هستند؟
  • ایرباد
  • مزایای ایربادها چیست؟
  • معایب ایربادها چیست؟
  • هدست گیمینگ
  • مزایای داشتن یک هدست گیمینگ اختصاصی چیست؟
  • معایب داشتن یک هدست گیمینگ اختصاصی چیست؟
  • هدفون های سیمی یا بی سیم
  • هدفون های Open-Back (پشت باز) و Closed-Back (پشت بسته)
  • تکنولوژی نویز کنسلینگ فعال (ANC)

چه نوع هدفونی می خواهید؟

بیایید با رایج ترین انواع هدفون ها شروع کنیم و سپس به طور جزئی تری آن ها را بررسی کنیم. در این قسمت به معرفی رایج ترین انواع هدفون می پردازیم: هدفون دور گوشی (over-ear)، هدفون رو گوشی (on-ear)، هدفون داخل گوشی (in-ears) و ایرباد (earbuds) بی سیم. در این قسمت به طور خلاصه به مزایا و معایب هر نمونه هدفون می پردازیم در نتیجه در آخر مقاله متوجه خواهید شد که کدام نوع برای بودجه ی شما مناسب تر است.

هدفون دور گوشی

وقتی کلمه ی "هدفون" را می شنوید، معمولا اولین چیزی که تصور می کنید هدفون های دور گوشی هستند. هدفون های دور گوشی رایج ترین نوع هدفون در بازار هستند. این هدفون ها دارای یک طراحی بزرگتر از گوش هستند به این معنا که پدهای گوشی این هدفون ها به طور کامل گوش ها را می پوشانند.

راهنمای خرید ایرپاد

مزایای هدفون های دور گوشی چیست؟

هدفون های دور گوشی، کیفیت صدای بهتر و بازسازی دقیق تری از فضای شنیداری یا Soundstage (ادراک فاصله از منبع صوتی یا گستره و عمق صدا) را ارائه می دهند. درایور هدفون امواج صوتی ای را منتشر می کند که با استفاده از پینای گوش (گوش بیرونی) صدا را به مجرای گوش می رسانند که این موضوع رو چگونگی شنیدن صداهایی که در اطراف ما هستند تاثیرگذار است. برای دقت بیشتر، برخی از تولیدکنندگان هدست از سیستم های مولتی درایور استفاده می کنند.

از آنجایی که هدفون های دور گوشی کاملا گوش را می پوشانند، راحت تر از هدفون های رو گوشی هستند. هر چه ایرکاپ هدفون بزرگ تر باشد، توزیع وزن به صورت موثرتری در اطراف گوش و هدبند صورت می گیرد. یکی دیگر از مزایای طراحی بزرگ تر این است که (در صورت بی سیم بودن)، هدفون عمر باتری بهتری دارد. در این هدفون ها فضای بیشتری برای سخت افزاری نظیر باتری وجود دارد. در نتیجه بدون نیاز به کابل شارژ، می توانید ساعت ها از پخش موسیقی لذت ببرید.

معایب هدفون های دور گوشی چیست؟

حمل هدفون های دور گوشی نسبتا دشوار است. حتی بهترین هدفون های دور گوشی که برای مسافرت مناسبند هم نمی توانند با گزینه های جمع و جوری مثل ایرفون های بی سیم یا هدفون های رو گوشی قابل تا شدن مقایسه شوند. یکی دیگر از معایب انواع هدفون سیم دار این است که (اگر چه به ندرت اما گاهی) این هدفون ها به یک منبع تغذیه ی خارجی نیاز دارند. خیلی کم احتمال دارد که با هدستی روبرو شوید که به یک آمپلی فایر اختصاصی نیاز دارد، مگر این که تا حد زیادی علاقمند به موسیقی باشید و بودجه ی زیادی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید میکروفون حرفه ای

هدفون های دور گوشی پیشنهادی

1. هدفون Audio-Technica ATH-M50x:

اگر نمی خواهید که هزینه ی زیادی را برای خرید یک ست هدفون برای استفاده ی استودیو بپردازید، این هدفون بهترین گزینه ای است که می توانید سراغ آن بروید. ایرکاپ های جادار این هدفون فضایی را برای تمام گوش ها فراهم می کنند و پاسخ فرکانسی ارائه شده توسط این هدفون برای میکسینگ دقیق صوتی انتخاب فوق العاده ای است. قابلیت بلوتوث برای افرادی مناسب است که می خواهند صدای استودیو را با خود به هر جایی ببرند.

2. هدفون Sony WH-1000XM4:

این هدفون جزو بهترین هدفون های بی سیم با قابلیت نویز کنسلینگ است که می توانید خریداری کنید و ارزش توجه شما را دارد. هدفون WH-1000XM4 از فناوری Sony 360 Reality Audio و ویژگی های نرم افزاری پیشرفته ای (نظیر Speak-to-Chat) نیز پشتیبانی می کند. پدهای گوشی این هدفون که به طور عمیق جاسازی شده اند راحت هستند و این هدست یک گزینه ی جمع و جور برای سفر در نظر گرفته می شود.

3. هدفون V-Moda Crossfade 2 Wireless Codex:

این هدفون دوام بسیار بالایی دارد و دارای گواهینامه ی MIL-STD 810G است. البته این هدفون ها فقط سفت نیستند و صدای عالی ای نیز دارند. وقتی از طریق بلوتوث استریم می کنید باید یکی از کدک های (Codecs) بلوتوث (SBC، AAC و aptX) را انتخاب کنید، به علاوه می توانید از طریق سیم نیز گوش بدهید و این قابلیت برای افرادی مناسب است که یک کتابخانه ی موسیقی با رزولوشن بالا دارند.

 

 

آشنایی با انواع هدفون

هدفون رو گوشی

در مسیر آشنایی با انواع هدفون، اگر ظاهر هدفون های دور گوشی را دوست دارید اما دنبال گزینه ی جمع و جورتری می گردید، ممکن است هدفون های رو گوشی انتخاب مناسبی برای شما باشند. این هدفون ها supra-aural (رو گوشی) هستند، به این معنا که به طور مستقیم روی گوش ها قرار می گیرند نه اطراف آن ها.

راهنمای خرید هدفون دور گوشی

مزایای هدفون های رو گوشی چیست؟

طراحی هدفون‌های رو گوشی به اندازه ی کافی قابل حمل است و می توانید در سفر از این هدفون ها استفاده کنید. خیلی از این هدست ها دارای اتصالاتی هستند که به شما این امکان را می دهند که هدست را برای سفر جمع و جورتر کنید. یکی از هدست‌های مسافرتی مورد علاقه ی ما، AKG N60NC است زیرا دارای تمام قابلیت های مهم است نظیر: نویز کنسلینگ موثر، راحت بودن و کیفیت صدای خوب. همچون هدفون های دور گوشی، با استفاده از هدفون های رو گوشی نیز می توانید به صدای دقیقی دسترسی داشته باشید زیرا هر چه دیافراگم بزرگ تر باشد باعث هدایت بهتر صدا به مجرای گوش می شود.

یکی دیگر از مزایای مشترک هدفون های رو گوشی با هدفون های دور گوشی این است که نسبت به هدفون های ایرباد باتری بزرگ تری دارند در نتیجه مدت زمان بیشتری می توانید از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. حتی برخی از هدست های رو گوشی در مقایسه با رقبای دور گوشی خود، مزایای بیشتری دارند. 

معایب هدفون های رو گوشی چه هستند؟

این هدفون ها کمی حساس هستند. به این معنا که تغییر جزئی در تنظیمات این هدفون ها، حتی تکان خوردن گوش هایتان می تواند این هدفون را از حالت تنظیم شده در بیاورد و به سروصدا اجازه ی ورود به گوش را بدهد. هدفون های رو گوشی نسبت به سایر انواع هدفون ها خیلی راحت نیستند، خصوصا اگر عینکی هستید. البته برخی از انواع هدفون های رو گوشی راحت هستند و برای طرفداران هدست های رو گوشی مناسبند.

هدفون های رو گوشی پیشنهادی

1. هدفون AKG N60NC:

چندین سال است که این هدفون ها تولید شده اند اما هنوز جزو بهترین هدفون ها هستند. قابلیت نویز کنسلینگ هدفون AKG تا حد زیادی تاثیرگذار است و نیروی کلمپینگ این هدفون تا حدی هست که بدون ایجاد درد، هدفون را کاملا روی گوش نگه دارد، این قابلیت را ما در هدفون Beats Solo Pro تجربه کردیم. کیفیت صدای این هدفون خیلی خوب است اما در مقایسه با گزینه های مدرن دیگر ، عمر باتری آن خیلی خاص نیست.

2. هدفون Grado SR80e:

اگر تا به حال هدفون های پشت باز را امتحان نکرده اید، این هدست پشت باز می تواند گزینه ی مناسبی برای شروع باشد. این هدفون در طیف فرکانس، صدا را با دقت زیادی بازسازی می کند.

3. هدفون Jabra Elite 45h:

اگر نمی خواهید نگران شارژ شدن هدست تان باشید، این هدفون رو گوشی را خریداری کنید. تنها با یک بار شارژ کردن، این هدفون تا ۵۴ ساعت به شما کار می دهد و دارای قابلیت شارژ شدن سریع است: ۱۵ دقیقه شارژ شدن با کابل USB-C امکان ۱۰ ساعت پخش را فراهم می کند. هدست Jabra صدای دقیقی را بازسازی می کند اما نمی توان گفت که عالی است و وضوح صدای آن خوب است.

 

بهترین هندزفری بلوتوثی

ایرپاد

ایربادها اغلب به عنوان هدفون های داخل گوشی نیز شناخته می شوند و در گذشته با خرید تلفن هوشمند یا MP3 پلیر، این ایرپادها نیز در بسته بندی محصول وجود داشتند. انتخاب بهترین ایرپاد برای روزمره و ورزش ایده آل است زیرا قابل حمل و مقرون به صرفه هستند و معمولا نوعی از ماژول کنترل را در خود جای داده اند.

مزایای ایرپادها چیست؟

چه از ایرپاد سیمی استفاده کنید چه نوع بی سیم آن، حمل آن ها آسان است. می توانید ایرپاد را در کیف تان قرار دهید بدون این که هیچ فضایی را اشغال کند، یا اگر به پیچ خوردن کابل اهمیت نمی دهید می توانید آن را در جیب تان قرار دهید. می توانید زمانی که ایرباد روی گوشتان قرار دارد خلوت کنید و با خیال راحت به موسیقی گوش دهید زیرا به خوبی گوش ها را می پوشاند و سدی میان پرده ی گوش و جهان بیرون درست می کند. البته این به توانایی تان برای پیدا کردن ایرتیپ (ear tips) مناسب بستگی دارد.

معمولا انواع هدفون بلوتوثی (ایرپاد) برای ورزشکاران انتخاب مناسب تری هستند. این ایرپادها جمع و جور هستند و دارای ماژول کنترل هستند. ایرپادهای بی سیم معمولا دارای نوعی رتبه بندی ضدآب هستند که از لزومات ایرپادهای مناسب باشگاه است.

معایب ایرپادها چیست؟

اغلب به علت درایورهای کوچک، دستیابی به بازسازی صوتی دقیق در محدوده فرکانس با استفاده از ایرپادها دشوارتر است. به علاوه معمولا هدفون های داخل گوشی، در مقایسه با سایر هدفون هایی که کیفیت صدای مشابهی دارند، قیمت بالاتری دارند.

معمولا سیم های ایرادها قابل تعویض نیستند، به همین علت طول عمر آن ها نسبت به هدست های دیگر کمتر است.

سیم های ایرادها به راحتی به هم گره می خورند و این برای خیلی از افراد اذیت کننده است. اگر با فشار زیاد، گره سیم ها را از هم باز کنید، احتمال پاره شدن سیم و آسیب دیدن جک هدفون وجود دارد. اغلب این سیم ها قابل تعویض نیستند، به این معنا که بعد از خراب شدن آن ها باید یک جفت ایراد جدید خریداری کنید. معمولا این مشکل کمتر برای هدفون ها اتفاق می افتد زیرا اکثر آن ها سیم های قابل تعویض دارند.

راهنمای خرید هدفون با سیم

ایربادهای پیشنهادی

1. ایرپاد Beats Powerbeats:

این ایرباد بی سیم برای ورزشکارانی مناسب است که دنبال یک هدست با عمر باتری طولانی و وضعیت قرارگیری ایمن می گردند. در این ایرباد از تراشه ی H1 اپل استفاده شده است، در نتیجه اگر آیفون دارید می توانید از قابلیت های پیشرفته ای نظیر دسترسی سیری (Siri) و تعویض خودکار بین دستگاه های اپل بهره مند شوید.

2. ایرپاد Beyerdynamic Soul Byrd:

این ایرباد از راحت ترین ایربادهای سیمی شناخته می شود. پنل های مسطحی که در ساختار این ایرباد به کار رفته اند به هیچ وجه از گوش خارج نمی شوند و باعث شده اند که ایرباد Soul Byrd تبدیل به یک ایرفون برای شنونده هایی شود که از گوش دادن به موسیقی در تخت لذت می برند.

3. ایرپاد Etymotic ER4SR:

این مدل یک جفت هدفون داخل گوشی است که کیفیت صوتی دقیقی را ارائه می دهد و می توانید بهترین وضعیت قرارگیری آن را پیدا کنید. رابط های MMCX باعث افزایش طول عمر ایرفون می شوند زیرا در صورت خراب شدن کابل می توانید آن را تعویض کنید.

هدست گیمینگ

چه کنسول اصلی شما یک پلی استیشن ۵، Xbox سری X، یا نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) باشد، انتخاب بهترین هدست گیمینگ می تواند تجربه ی عالی برای شما ایجاد کند. هدست ها اغلب با یک نرم افزار صدای فراگیر مجازی ارائه می شوند که حس واقعی تری از فضای ۳ بعدی را بازسازی می کند و کیفیت صدای آن بهتر از بلندگوهای استاندارد تلویزیون است. اگر نمی خواهید یک هدست گیمینگ اختصاصی خریداری کنید، می توانید یک میکروفون بوم را به هدفون مورد علاقه تان متصل کنید.

انواع هدست گیمینگ

مزایای داشتن یک هدست گیمینگ اختصاصی چیست؟

گیمرهایی که از هدست های گیمینگ استفاده می کنند نسبت به گیمرهایی که از هدست استفاده نمی کنند از مزایای بیشتری بهره مند می شوند زیرا صدای واقعی تری را تجربه می کنند که نحوه ی درک ما از صدا به صورت روزانه را نشان می دهد. هدست گیمینگ در واقع یک مجموعه ی فانتزی از یک جفت هدفون و یک میکروفون است.

معمولا هدست های گیمینگ بی سیم با نرم افزارهای اختصاصی همراهند که به شما امکان فعال کردن قابلیت های خاص و شخصی سازی مشخصات صدا را می دهند. از آنجایی که هدست های گیمینگ یک مجموعه ی فانتزی هستند، خرید هدست اغلب مقرون به صرفه تر از خرید یک هدفون با یک میکروفون خارجی است.

اگر فرد خوش شانسی هستید و صاحب یک پلی استیشن ۵ هستید، ممکن است بخواهید یک هدست گیمینگ اختصاصی نظیر هدست بی سیم Pulse 3D را خریداری کنید تا از تکنولوژی Tempest 3D AudioTech بهره مند شوید.

معایب خرید یک هدست اختصاصی گیمینگ چیست؟

تمام هدست های گیمینگ به صورت مشابه ساخته نشده اند و بسیاری از هدست های گیمینگ برای جذب مشتری به تکنیک های مارکتینگ و مشخصات ظاهرا مفید اتکا می کنند. تشخیص از روی ظاهر دشوار است و اگر بدون انجام تحقیقات خرید کنید ممکن است پولتان را هدر دهید.

هدست های گیمینگ از طراحی متمایزی برخوردارند و اغلب با چراغ های درخشان، طرح رنگی RGB و محفظه های زاویه دار شناخته می شوند. این طراحی ممکن است از نظر شما خوشایند باشد و یا ممکن است مورد توجه تان واقع نشود. نکته ای که حائز اهمیت است این است که اگر هدست های گیمینگ بلوتوثی که طراحی منحصر به فردی دارند را بیرون ببرید، مطمئنا توجه رهگذرها را جلب می کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تجهیزات گیمینگ

هدست‌های گیمینگ پیشنهادی

1. هدست گیمینگ Audio-Technica ATH-G1:

این هدست گیمینگ سیمی مخصوص شنوندگانی است که کیفیت صدا و میکروفون برای آن ها از هر چیزی مهم تر است. این هدست با هر ورودی ۳.۵ میلی متری ای کار می کند. علاوه بر این، HyperX Cloud Alpha نیز یک هدست گیمینگ سیمی فوق العاده است.

2. هدست گیمینگ Corsair Virtuoso Wireless SE:

این هدست گیمینگ دارای کیفیت میکروفون فوق العاده، طراحی شفاف و عمر باتری عالی است. بر خلاف بیشتر هدست های گیمینگ، Virtuoso Wireless SE در مسدود کردن صداهای پس زمینه عملکرد موفقی دارد که این قابلیت برای گیمرهایی که چندین هم اتاقی دارند ضروری است.

3. هدست گیمینگ SteelSeries Arctis 1 Wireless:

این هدست صدا و ظاهر فوق العاده ای دارد. برخی از انواع هدست به ترفندهایی مثل چراغ های LED RGB و نرم افزارهای بی فایده متکی هستند، اما این هدست گیمینگ بی سیم انتخاب فوق العاده ای برای گیمرهای معمولی و حرفه ای است.

پیشنهاد مطالعه: ویژگی های هدفون خوب

 

راهنمای خرید ایرپاد

هدفون های سیمی یا بی سیم

در هر دسته بندی، باید بین گزینه های سیمی و بی سیم یکی را انتخاب کنید. بیشتر هدفون های بلوتوثی دارای یک ورودی صوتی برای گوش دادن به صورت سیمی هستند اما به طور کلی گران تر از گزینه هایی هستند که تنها سیمی هستند. باید تلفن هوشمندتان را در نظر بگیرید: آیا دارای جک هدفون است؟ اگر نه، آیا مشکلی ندارید که هر دفعه که می خواهید از آن استفاده کنید هدست سیمی تان را به دانگل آداپتور متصل کنید؟ ممکن است بخواهید که گوش دادن با هدفون های سیمی را برای خانه نگه دارید و هدفون های بی سیم را برای مسافرت، با خودتان بیرون ببرید.

پیشنهاد مطالعه: تمیز کردن هندزفری

هدفون های Open-Back (پشت باز) و Closed-Back (پشت بسته)

هدفون های رو گوشی و دور گوشی به صورت پشت باز و پشت بسته در دسترسند.

هدفون های پشت باز پیشنهادی

1. هدفون Monoprice Monolith M1060:

این هدفون اندازه ی بزرگی دارد و دارای درایورهای مغناطیسی مسطح است که باعث شده اند این هدفون قیمت بسیار بالاتری داشته باشد.

2. هدفون Grado SR80e:

اگر به تازگی شروع به امتحان کردن هدفون های پشت باز کرده اید، با انتخاب هدست مشهور SR80e Grado اشتباه نمی کنید.

3. هدفون Philips Fidelio X2:

این هدفون بسیار راحت است و خصوصا برای افراد عینکی گزینه ی مناسبی است. پدهای گوشی این هدفون دور فریم عینک می پیچند که باعث می شود این هدفون برای گوش دادن طولانی مدت به موسیقی گزینه ی مناسبی باشد.

هدفون های پشت بسته پیشنهادی

1. هدفون Beyerdynamic DT 770 Studio (80Ω):

این هدفون دور گوشی و پشت بسته خیلی راحت است و از دوام بسیار بالایی برخوردار است. می توانید پدهای گوشی این هدفون را عوض کنید که این امر سبب افزایش طول عمر هدست می شود. این هدفون دارای پاسخ فرکانس مناسب است که برای افرادی مناسب است که از تاکید باس و تریبل لذت می برند.

2. هدفون Drop x Sennheiser HD 6XX:

این هدفونی است که می توانید برای لذت بردن از موسیقی پخش شده از دسکتاپ تان، آن را خریداری کنید. این هدفون ها به میزان قابل توجهی انرژی نیاز دارند، پس برای داشتن بهترین تجربه به یک آمپلی فایر بیرونی نیاز دارید.

3. هدفون Sony MDR-7506:

دلیلی وجود دارد که چرا از این هدست در استودیوهای سرتاسر جهان استفاده می شود. هدست MDR-7506 قابل اعتماد و خوش ساخت است و قیمت بسیار پایین تری از رقبای خود دارد.

هدفون های پشت باز دارای دریچه ای هستند که اجزاء درایور را در معرض نمایش می گذارد، اما هدفون های پشت بسته کاملا مهر و موم شده اند. مزیت هدفون های پشت باز این است که نویز بیرونی می تواند آزادانه از ایرکاپ ها عبور کند و صدای طبیعی تری را فراهم کند. مسلما نمی خواهید که در جایی به غیر از خانه و استودیو از این هدفون استفاده کنید، زیرا هر کسی می تواند هر آنچه در حال پخش است را بشنود. از طرف دیگر هدفون های پشت بسته گزینه ی مشهورتر و تطبیق پذیرتری هستند. در این هدفون ها، صدا در اطراف محفظه ی بسته حرکت می کند اما هیچ راهی برای فرار به دنیای بیرون پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با هدفون پشت بسته

راهنمای خرید هندزفری

تکنولوژی نویز کنسلینگ فعال (ANC)

هدفون ها، ایربادها و ایربادهای تماما بی سیم که دارای قابلیت نویز کنسلینگ فعال هستند گزینه های مناسبی برای مسافران و کارکنان هواپیما هستند. این هدفون ها صداهای محیط را بی اثر می کنند.

1. هدفون Bose QuietComfort 35 II:

این هدفون ممکن است کمی قدیمی باشد اما توانسته در آزمایش های انجام شده در زمان های مختلف موفق باشد و جزو راحت ترین هدفون های موجود در مارکت باقی بماند. اگر به راحتی و قابل حمل بودن هدفون بیش از هر چیزی اهمیت می دهید، حتما Bose QuietComfort 35 II را امتحان کنید.

2. هدفون Microsoft Surface Headphones 2:

این هدفون مایکروسافت بهترین عملکرد مولتی پوینت بلوتوث که تا به حال آزمایش کرده ایم را نشان می دهد و از قابلیت نویز کنسلینگ خوبی برخوردار است.

3. هدفون Sony WH-1000XM4:

سونی توانسته جایگاه خوبی در بخش ANC مارکت صوتی داشته باشد و جدیدترین هدفون های نویز کنسلینگ این برند جزو بهترین هدفون های موجود هستند. 

نتیجه گیری

در این مقاله از بروزکالا سعی کردیم معرفی جامعی داشته باشیم از انواع هدفون‌ها و هدست‌های مناسب بازار. این انواع شامل هدفون های دور گوشی و رو گوشی، با سیم و بی سیم، ایربادها و نیز هدست‌های گمینگ می‌شد. همچنین محصول فوق‌العاده دیگری که معرفی شد هدفون با تکنولوژی ANC بود که نه تنها باعث لذت بخش تر شدن سفرتان و کمتر اذیت شدن هم اتاقی هایتان می شود، بلکه این تکنولوژی می تواند در مدت زمان طولانی از شنوایی تان محافظت کند.

امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. با بروزکالا همراه باشید.