لپ تاپ ها و کاربرد آن (خرید بهترین لپتاپ در سال 2021)

نحوه خرید لپ تاپ در سال 2021 | راهنمای خریدی مطمئن
لپ تاپ دیگر وسیله لوکسی به حساب نمی آید - این روزها، داشتن لپ تاپ یک ضرورت اساسی است. هنگام انتخاب لپتاپ مناسب، این که آیا شما فقط به ویرایش ویدئو در مسیر نیاز دارید یا اینکه به رئیس خود ایمیل بزنید، بازی کنید یا فقط با خانواده در تماس باشید، عملکرد و قابلیت حمل حائز اهمیت هستند. این روزها با افزایش قیمت ها، خرید لپتاپ که کارایی های لپ تاپ پرکاربردی را داشته باشد یک سرمایه گذاری بلندمدت تلقی می شود. به همین دلیل باید مطمئن باشید که قبل از خرید، لپ تاپی مناسب نیاز و بودجه خود پیدا کرده اید! اینجاست که ما وارد می شویم! یک لپ تاپ معمولی بین 3 تا 5 سال کارایی دارد. در مقدمه با این سوال آغاز میکنیم که از لپ تاپ چه استفاده هایی میتوان کرد و سپس به نکات تخصصی تر می پردازیم. اگر زمان تعویض لپتاپ یا خرید لپتاپی جدید رسیده است، از ابتدا تا انتها در کنار شما هستیم تا همه ی جنبه های خرید لپتاپ را بررسی کنیم.

نحوه خرید لپ تاپ در سال 2021 [به طور خلاصه]

1.    به دنبال دستگاهی با ماندگاری باتری در محدوده 8 تا 10 ساعته باشید.
2.    برای کاربردی بودن قابلیت حمل و داشتن کمترین وزن، مدلی با صفحه نمایش در محدوده 12 - 14 اینچی انتخاب کنید. اما اگر طراح یا گیمر هستید، مدلی در محدوده 15 تا 17 اینچ انتخاب کنید.
3.    اگر به صفحه لمسی نیاز دارید و می خواهید قابلیت حمل بیشتری نیز داشته باشد، یک مدل ترکیبی 2 در 1 یا مدلی با صفحه کلید جداشونده انتخاب کنید. برای صرفه جویی در هزینه، می توانید یک مدل تاشو را انتخاب کنید.
4.    وجود حداقل 3 پورت USB و یک HDMI استاندارد است، اما وجود یک پورت USB-C نیز می تواند کارساز باشد.
5.    برای اجرای برنامه های بیشتر یا اجرای بازی ها، به سراغ دستگاهی با قابلیت نصب ویندوز 10 بروید. اگر دستگاهی ارزان قیمت برای وبگردی و استفاده از برخی برنامه های سبک می خواهید، به سراغ chromebook بروید. اگر برای شما بازی یا نصب برنامه های ویندوزی مهم نیست، سیستم عامل Mac هم عالیست.
6.    اگر می خواهید در بازه 3-5 میلیون تومان هزینه کنید، لپتاپی را خواهید خرید که تنها امکان وبگردی یا پردازش کلمه ها را برای شما فراهم می کند و نکته مهم این است که لپتاپی با کمتر از 4 گیگابایت RAM را انتخاب نکنید. حداقل 500 گیگابایت فضای هارد دیسک را در نظر داشته باشید، مگر اینکه Chromebook با SSD کوچکتر را انتخاب کنید.
7.    برای خرید یک دستگاه میان رده در ردیف قیمتی 10 میلیون تومانی برای استفاده های مختلف، لپتاپی با کمتر از 8 گیگابایت RAM را انتخاب نکنید و مطمئن شوید که به جای HDD استاندارد یک SSD سریعتر را جایگزین می کنید. پردازنده Intel Core i5 یا بالاتر از آن را انتخاب کنید و به دنبال یک صفحه نمایش فول اچ دی با وضوح  1920 x 1080 باشید.
8.    برای خرید یک لپ تاپ پیشرفته بالای 20 میلیون تومانی به منظور بازی یا ویرایش ویدئو، مطمئن شوید که دستگاه دارای کارت گرافیک داخلی حداقل GTX 1050 Ti یا بهتری است. در زمینه RAM ، وجود حداقل 16 گیگابایت حافظه رم الزامی است و وجود یک پردازنده Intel Core i7 الزامی است.
9.    در آخر، مطمئن شوید که یک SSD با ظرفیت بالا(حداقل 128 گیگابایت) یا یک ترابایت HDD  برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر تهیه کرده اید.

لپ تاپ

برای خرید لپ تاپ در سال جدید باید به دنبال چه چیزی باشید

عناصر طراحی، فاکتور، فرم ساخت و ساز نیز می تواند به طور قابل توجهی بین مدل ها بسته به استفاده مورد نظر متفاوت باشد. نمونه هایی از مدل های متفاوتی ازلپ تاپ ها شامل نوت بوک ها برای استفاده در ساخت و ساز و یا برنامه های نظامی است و همچنین لپ تاپ های کم هزینه تولید شده برای کودکان (OLPC) است که ویژگی هایی مانند شارژ خورشیدی و اجزای نیمه انعطاف پذیر دارد. بیشتر لپ تاپ ها یا کامپیوترهای قابل حمل، که بعدها به لپ تاپ های مدرن تبدیل شدند، در ابتدا به عنوان یک بازار کوچک به نظر می رسیدند که عمدتا برای کاربردهای تخصصی مانند ارتش، حسابداران و یا نمایندگی فروش که سفر می کردند استفاده می شد. بعدها به عنوان کامپیوتر قابل حمل به لپ تاپ مدرن تبدیل شد، آنها به طور گسترده ای برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

برای داشتن استفاده های مفید از لپ تاپ می توان نرم افزار های متعددی را بروی  آن نصب نمود. و اگر این سوال مطرح شود که لپ تاپ به چه دردی میخوره
 باید پاسخ آن را در نرم افزار های جستجو کرد که روی سیستم نصب می شوند. برای مثال یکی از قابلیت های لپ تاپ، امکان اصلاح و ویرایش فیلم و عکس است. دیگر امکان آن پخش تصاویر و فیلم ها در هر کیفیت و پخش موسیقی می باشد. کارایی لب تاب بسیار بالاست و بسته به نوع نیاز شما می تواند متفاوت باشد.

بیشتر لپ تاپ های مدرن دارای وب کم های یکپارچه و میکروفن های داخلی هستند، در حالی که بسیاری نیز دارای صفحه نمایش لمسی هستند. لپ تاپ ها را می توان از طریق یک باتری داخلی یا توسط منبع تغذیه خارجی از یک آداپتور برق متصل کرد. مشخصات سخت افزاری، مانند سرعت پردازنده و ظرفیت حافظه، بین انواع مدل ها و قیمت ها متفاوت است.

1.    برای خرید لپ تاپ جدید چقدر باید هزینه کنم؟

هنگام خرید لپتاپ رده های قیمتی متفاوتی در دسترس است. اگر کمی بگردید لپتاپ های دست دوم تعمیر شده ای را با قیمت های پایین تر پیدا خواهید کرد. به غیر از مدل هایی که دارای تخفیف ویژه هستند، احتمالاً در محدوده قیمتی مناسب یک Chromebook یا یک دستگاه ویندوزی تعمیر شده پیدا خواهید کرد.

وقتی سراغ لپ تاپ با قیمت متوسط می روید، این قیمت همچنان در محدوده قیمتی پایین قرار دارد، اما در این محدوده می توانید مدل هایی با ویژگی های بهتری را پیدا کنید. در بیشتر موارد، وجود 4 تا 6 گیگابایت رم بیشترین مقدار رمی است که می توانید داشته باشید. این بدان معنی است که مهمترین اولویت های شما بایدCPU قوی و فضای هارد دیسک بالا باشد. اگر می پرسید لپ تاپ چه کاربردی دارد ؟ پاسخ این است که نحوه استفاده یا قابلیت های آن به CPU سیستم وابسته است.

در این محدوده قیمتی حتما اولویت ها را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، اگر سرعت را بر فضای ذخیره سازی ترجیح می دهید، باید لپ تاپ های قیمت متوسط با 128 گیگابایت حافظه SSD را به جای HDD معمولی 1 ترابایتی انتخاب کنید. لپ تاپ های قیمت بالا: با این قیمت، نباید هیچ ویژگی خاصی را از دست دهید و مطمئن شوید که هر آنچه می خواهید را به دست می آورید.

تنها استثنا در این زمینه این است که اولترابوکی را انتخاب کنید، که با حذف چندین ویژگی، طراحی بسیار سبک تری را ارائه دهد. شما همیشه باید در این محدوده قیمتی انتظار بهترین ویژگی ها را داشته باشید. به عنوان مثال، مطمئن شوید لپتاپی با صفحه کلید دارای نور پس زمینه، صفحه لمسی یا طرحی ترکیبی را پیدا کرده اید.

2.    انتخاب سیستم عامل مناسب

در کنار سیستم های های متن بازی مانند لینوکس، هنگام خرید لپ تاپ جدید سه گزینه اصلی وجود دارد:

•    ویندوز 10
•    سیستم عامل Chrome
•    سیستم عامل مکینتاش

ویندوز اغلب، فقط به این دلیل که از نظر اجرای برنامه ها و بازی ها بیشترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد، انتخاب اصلی شما خواهد بود. البته ویندوز دارای نکات منفی ای نیز می باشد، زیرا ویندوز سیستم عاملی است که در هنگام نصب فایل های بزرگ بروزرسانی، اغلب کند می شود. تردیدی نیست که گیمرها یا افرادی که از لپ تاپ برای اجرای برنامه های تجاری استفاده می کنند، در اکثر موارد، مایل به استفاده از ویندوز هستند.

اگر بیشتر وقت خود را به تماشای فیلم های YouTube بصورت آنلاین و مرور رسانه های اجتماعی می گذرانید، ممکن است با سیستم عامل Chrome بهتر کنار بیایید. Chrome همچنین به فروشگاه برنامه Google Play دسترسی کامل دارد، که این امر گزینه های شما برای نصب بر روی لپتاپ را کاملاً افزایش می دهد. سرانجام، اگر یادگیری یک سیستم عامل جدید برایتان جذاب است، سیستم عامل Mac یک جایگزین مناسب برای ویندوز است. اگر از برنامه موسیقی یا نرم افزار ویرایش ویدئو استفاده می کنید، Mac  یک گزینه عالی است. همچنین این سیستم عامل بسیار کمتر در معرض ویروس و جاسوس افزار است.

همچنین بخوانید: نحوه تمیز کردن کیبورد لپتاپ بدون آسیب دیدن آن 

برای علاقه مندان به فناوری، MacBooks  دارای چند ویژگی مانند صفحه نمایش رتینا با وضوح بالا و نوار لمسی کاربردی است که به طور معمول در دستگاه های ویندوزی ارائه نمی شود.

لپ تاپ

3.    ویژگی های مهمی که باید هنگام خرید لپ تاپ در نظر بگیرید

cpu

سی پی یو یا پردازنده را معمولا مغز هر رایانه می دانند که یکی از مهم ترین اجزای کامپیوتر به حساب می آید که وظیفه آن پردازش اطلاعات می باشد.

از بهترین و قوی ترین سی پی یو برای لپ تاپ ها اینتل core i7 , core i5 می باشد.

لپ تاپ های امروزی دو هسته ای ، چهار هسته ای و هشت هسته ای هستند که باعث می شود سرعت پردازش بسیار بالایی داشته باشند.

RAM

در گذشته خیلی کم پیش می آمد که برای لپ تاپ هایمان به حافظه ای بیش تر از ۴ گیگ احتیاج داشته باشیم، اما امروزه حداقل این مقدار برای لپ تاپ ها ۸ گیگ است. ویژگی بسیار خوبی که در لپ تاپ ها جدیدا استفاده می شود این است که قابلیت ارتقا دارند و حتی حافظه آن ها افرایش پیدا می کند.

در حالی که معمولاً عملکرد کلی RAM  و CPU مورد توجه ترین عوامل هستند، با این وجود چندین مؤلفه دیگر نیز وجود دارد که باید آن ها را با دقت بررسی کنید. 

خرید لپ تاپ

3.1.    ابعاد صفحه نمایش و وضوح صفحه لپتاپ

اندازه لپ تاپ ها از ۱۱.۶ اینچ شروع می شود و تا ۱۷.۳ اینچ  ادامه پیدا می کند. بیشتر سازندگان لپ تاپ های برند مثل اپل، ایسوس، ایسر و لنوو نمایشگر های ۱۳.۳ و ۱۵.۶ ارائه می دهند. اصطلاحات قدیمی مانند این جمله که "هرچه بزرگتر، بهتر " معمولاً امروزه در هنگام خرید لپ تاپ به کار نمی رود. در بیشتر موارد، برای داشتن قابلیت حمل بیشتر، انتخاب مدل های کوچکتر توصیه می شود. این ها گزینه های معمول موجود در بازار هستند:
•    11 اینچ
•    12.5 اینچ
•    13 اینچ
•    14 اینچ
•    15 اینچ
•    17 اینچ

مهم است که به خاطر داشته باشید که هرچه سایز بزرگتر می شود، وزن نیز افزایش و طول عمر باتری لپ تاپ کاهش می یابد. صفحه های 17 اینچی معمولاً به گیمرهایی توصیه می شوند که با وصل بودن مداوم لپتاپ به برق مشکلی ندارند. برای برقراری تعادل بهتر بین عمر باتری و اندازه صفحه کلید و ابعاد نمایشگر، ما لپ تاپ های 12.5 اینچی - 14 اینچی را پیشنهاد می کنیم.

همچنین توجه به وضوح نمایشگر، به خصوص اگر قصد دیدن فیلم های فول اچ دی یا بازی های با کیفیت را دارید، مهم است. دو رزولوشن رایج موجود در بازار:

•    1366 x 768
•    1920 x 1080
 برای مشاهده تصاویر با کیفیت، توصیه می کنیم که به دنبال وضوح 1920 x 1080 باشید، اما ممکن است این کیفیت همیشه در مدل های ارزان قیمت در دسترس نباشد. اگر پول بیشتری دارید، می توانید وضوح بالاتری مانند رتینا، 3K  و 4K را نیز پیدا کنید.

3.2.     عامل فرم و شکل

در حالی که در گذشته لپ تاپ ها فقط از نوع - تاشوی استاندارد - بودند، اما اکنون چندین گزینه اصلی برای انتخاب دارید، از جمله:
•    تاشو عادی
•    تاشو که می تواند در موقعیت 180 درجه صاف قرار بگیرد
•    لولای هیبریدی 2 در 1 (360 درجه)
•    ترکیبی با صفحه کلید قابل جدا شدن
برای افرادی که مرتباً از برنامه های صفحه لمسی استفاده می کنند، یک مدل ترکیبی 2 در 1 می تواند یک انتخاب عالی باشد.
چرخاندن صفحه نمایش این لپتاپ ها، برای نمایش یک ویدیو به دوستان خود بسیار آسان است. اگر ترجیح می دهید با قلم بنویسید، نمی توانید انتظار عملکردی مانند یک تبلت را داشته باشید.
لپتاپ های هیبریدی معمولاً در اندازه های کوچکتر عرضه می شوند، اما اگر نمی توانید هزینه بالایی را بپردازید، می توانید مدل های 2 در 1 با نمایشگرهای 15 اینچی را نیز پیدا کنید. این مورد در کاربرد لب تاب از اهمیت بالایی برخوردار است.
وقتی بیشتر از تایپ کردن روی صفحه کلید از لپ تاپ خود به عنوان تبلت استفاده می کنید، توصیه می کنیم تا مدل جداشونده ای را تهیه کنید.
مهم نیست که چه مدلی را انتخاب می کنید، برای انتخاب لپتاپی با دوم، یک لپ تاپ با شاسی کاملاً آلومینیومی را انتخاب کنید زیرا نسبت به لپتاپ هایی با شاسی پلاستیکی دوام بالاتری دارد.

قیمت لپ تاپ

3.3.     مدل صفحه کلید

چه یک طرح تاشو استاندارد و چه یک مدل ترکیبی را انتخاب کنید، چندین مدل صفحه کلید در بازار عرضه می شود:
•    فشرده
•    کامل
•    دارای نور پس زمینه

در صفحه کلیدهای فشرده یا "سفری" معمولاً به منظور صرفه جویی در فضا، بخش قفل اعداد و 10 کلید در سمت راست حذف می شوند.

اگر می خواهید تا حداکثر قابلیت حمل را تجربه کنید، این مدلی است که باید انتخاب کنید. با این حال، برخی از کاربران طرح بندی صفحه کلید استاندارد را ترجیح می دهند.

در این صورت، به دنبال لپ تاپ هایی با طراحی کیبورد کامل باشید. با پایین آمدن ابعاد، این مورد به سختی یافت می شود، بنابراین برای داشتن صفحه کلید کامل ممکن است مجبور شوید تا صفحه نمایش 14 یا 15 اینچی را انتخاب کنید.

در مدل های بالاتر نیز به طور معمول از صفحه کلید دارای نور پس زمینه، به این معنی که هر کلیدی به طور جداگانه روشن است، استفاده می شود. اگر به کار شبانه می پردازید، نباید از این ویژگی غافل شوید، زیرا دقت فشردن کلیدها در تاریکی را بالا می برد.

در آخر، نحوه و مکان قرارگیری دکمه روشن/خاموش را مد نظر قرار دهید زیرا در مدل های مختلف متفاوت است.

این مسئله علاقه شخصی است، اما برخی از کاربران دوست ندارند تا دکمه روشن/خاموش را روی صفحه کلید خود داشته باشند.

3.4.     تاچ پد

بله، حتی تاچ پد نیز ممکن است در مدل های مختلف لپ تاپ متفاوت باشد! به طور کلی، چهار مدل کلی در بازار موجود است:
•    مرکزی
•    کناره
•    دو دکمه ای
•    ساده سازی شده

نکته اصلی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که آیا تاچ پد در مرکز قرار دارد یا در سمت چپ لپتاپ جایگزاری شده است. این نکته فقط در صفحه کلیدهای کامل که 10 قسمت کلیدی در آن ها وجود دارد حائز اهمیت است.
توجه کنید که آیا تاچ پد لپ تاپ دارای دکمه های کلیک راست یا چپ است یا خیر. برخی از مدل های جدید دارای دکمه های جداگانه ای در قسمت پایینی تاچ پد نیستند و در عوض از صفحه لمسی ساده و بدون هیچ دکمه ای استفاده می کنند.
این پدها دقیقاً به همان روش گذشته کار می کنند، اما برخی از کاربران احساس لمس دکمه ها را ترجیح می دهند و اعمال کلیک راست بر روی تاچ پد ساده سازی شده را ناخوشایند می دانند.

تهیه لپ تاپ

3.5.     در لپ تاپ به چه میزان RAM نیاز دارم؟

به زبان ساده، هرچه RAM لپ تاپ بیشتر باشد، عملکرد بهتری در هنگام اجرای چندین برنامه ارائه می شود. معمول ترین مقادیر RAM موجود در بازار معمولاً به شرح زیر است:

4 گیگابایت | 8 گیگابایت | 16 گیگابایت | 32 گیگابایت | 64 گیگابایت

رم 4 گیگابایتی به سرعت کند می شود و در واقع فقط برای لپتاپ های ارزان قیمتی که فقط برای وب گردی مناسب هستند، کاربردی است.

اگر از نرم افزارهایی فراتر از پردازش کلمه یا مرور وب استفاده می کنید، اکیداً توصیه می کنیم تا حداقل رم 8 گیگابایت را انتخاب کنید. اگر می خواهید در آینده با نرم افزارهای قوی تری که منتشر می شوند مشکلی نداشته باشید، حافظه رم 16 گیگابایت انتخاب خوبی است.

شما معمولاً به رم 32 گیگابایتی یا بالاتر نیازی ندارید، مگر اینکه از نرم افزار CAD استفاده  کنید یا بازی ها را با تنظیمات بالا انجام  دهید. اگر سوال ایجاد شود که کاربرد لپ تاپ چیست؟ پاسخ آن می تواند به RAM سیستم ارتباط داشته باشد. باید در نظر داشت که کاربرد لپ تاپ را تا حد زیادی رم آن تعیین می کند. 

3.6.    سرعت پردازنده مناسب برای لپ تاپ چقدر است؟

بعد از اینکه اندازه حافظه رم  را انتخاب کردید، وقت آن است که CPU را نیز انتخاب کنید. این ها معمول ترین گزینه های موجود در بازار هنگام بررسی لپ تاپ های مدرن هستند:

Intel Core i3 | Intel Core i5 | Intel Core i7 | Intel Core i9

با بالا رفتن قدرت پردازش، هنگام نصب برنامه ها یا به روزرسانی های ویندوز، سرعت بالایی را تجربه خواهید کرد. با این حال قیمت نیز در مدل های بالاتر افزایش می یابد.
برای اکثر کاربران، ما حداقل یک پردازندهCore i5  نسل 7 را پیشنهاد می دهیم تا ترکیبی از سرعت بالا و مصرف پایین انرژی را تجربه کنید.
وقتی صحبت از پردازنده ی مرکزی می شود، داشتن پسوند عددی بالاتر همیشه به معنای برتری نیست. در حالی که i3 معمولاً در مقایسه با i5 از نظر مصرف انرژی بهینه تر است، اما سرعت i7 همیشه سریعتر از i5 نیست و i9 همیشه بهترین گزینه برای شما نیست.

3.7.     انتخاب کارت گرافیک

سرانجام باید بگوییم که نوع کارت گرافیک تأثیر مستقیمی بر میزان توانایی لپ تاپ در اجرای برنامه های گرافیکی خواهد داشت.
اگرچه این قطعه بیشتر برای گیمرها اهمیت دارد، اما کارت گرافیک قوی تر ممکن است برای نرم افزار CAD یا ابزارهای ویرایش فیلم سنگین نیز مورد نیاز باشد.
اگر قصد انجام بازی با تنظیمات بالا را دارید، باید به دنبال کارت گرافیک قوی در بین گزینه های زیر باشید:
GTX 1050 Ti | GTX 1060 | GTX 1070 | Radeon 560 | Radeon 580
در بیشتر موارد، مدل Ti 1050 اکثر بازی ها را با نرخ فریم مناسب اجرا می کند. دلیل اصلی خرید کارت گرافیکی بالاتر از مدل های معرفی شده، انجام برنامه های واقعیت مجازی است.

3.8.    عمر باتری

دوام باتری یکی از اجزای اساسی است که باید هنگام خرید لپ تاپ جدید مورد توجه قرار گیرد. اگر می خواهید همیشه در یک مکان از لپتاپ استفاده کنید چرا یک رایانه رومیزی خریداری نمی کنید؟
به طور کلی، لپ تاپ های مخصوص بازی نسبت به لپتاپ های عادی، باتری بیشتری مصرف می کنند.
برای دستیابی به بهترین عمر باتری در بازه زمانی 8 تا 14 ساعته، مدل های کوچکتر و جمع و جورتر با اندازه صفحه نمایش کمتر را انتخاب کنید.
هرچه برق کمتری برای روشن نگه داشتن یک نمایشگر روشن مصرف شود، عمر باتری شما نیز دوام بیشتری می آورد.
هنگام بررسی مشخصات تخمینی عمر باتری ارائه شده توسط تولیدکنندگان توجه داشته باشید که آن ها اعداد ارائه شده را بر اساس وبگردی ساده و کم بودن سطح روشنایی صفحه نمایش لیست می کنند.
حتماً بررسی سایر خریداران را بخوانید تا بدانید که عمر واقعی باتری چگونه خواهد بود!

خرید بهترین لپ تاپ

3.9.     ذخیره سازی

با وجود بسیاری از راهکارها مانند پشتیبان گیری آنلاین و فضای ذخیره سازی USB ارزان قیمت، دیگر داشتن هارد دیسک موضوع مهمی نیست.
در حقیقت، ممکن است متوجه شده باشید که امروزه برخی از فضاهای ذخیره سازی با ظرفیت کمتر گران تر از فضاهای ذخیره سازی با ظرفیت بالاتر هستند.
زیرا لپ تاپ های جدید به جای فناوری قدیمی هارد دیسک (HDD) از درایوهای حالت جامد (SSD) استفاده می کنند.
SSD ها سرعت بازیابی اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در حالی که از یک هارد دیسک ثانویه 1 ترابایتی برای ذخیره فایل های بزرگتر خود استفاده می کنید، می توانید با راه اندازی ویندوز با یکSSD  128یا 256 گیگابایتی بهترین حالت استفاده را در اختیار داشته باشید.

3.10.     قابلیت اتصال

مطمئناً لپتاپ های امروزه با کارت WiFi برای اتصال به هر شبکه بی سیم مشخصی ارائه می شوند. این تنها گزینه ممکن نیست، زیرا برخی از لپ تاپ ها از آداپتورهای بلوتوث داخلی برای اتصال به دستگاه های خارجی و بدون استفاده از سیم استفاده می کنند.
این ویژگی می تواند برای پخش صوتی به وسیله بلندگوهای خارجی یا استفاده از ماوس بی سیم بلوتوثی بسیار مفید باشد.
اگر این گزینه در لپتاپ شما وجود ندارد نگران نباشید، زیرا آداپتورهای USB بلوتوث به راحتی قابل خریداری هستند.

3.11.     ویژگی های دیگر

شاید باورش سخت باشد، اما هنوز ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب لپتاپ مناسب کمک کند.
قابل توجه است که درایوهای CD / DVD نوری به سرعت به تاریخ پیوسته اند. برای یافتن مدل های جدیدی که دارای درایو نوری باشند، باید جست و جوی کاملی انجام دهید.
در عوض ویژگی های امنیتی به سرعت قابل پیشرفت هستند. اگر نمی خواهید رمز ورود جدیدی را به خاطر بسپارید، به دنبال مدل هایی بروید که دارای اسکنر اثر انگشت هستند.

همچنین بخوانید: بررسی دقیق حافظه های اس اس دی در لپتاپ
سرانجام، فراموش نکنید که انواع درگاه های موجود را بررسی کنید! برخی از لپ تاپ ها فاقد درگاه های اترنت برای اتصال سیمی، پورت HDMI یا VGA برای اتصال به نمایشگرهای خارجی یا پورت USB اضافی برای سایر وسایل جانبی هستند.

موارد مهم  دیگر در موضوع خرید بهترین لپتاپ

در کنار ویژگی ها و مشخصات لپ تاپ، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید بر روی آن ها تمرکز کنید.

1.    عمر باتری: تبلیغات در مقابل تجربه واقعی

واقعیت این است که بسیاری از تولیدکنندگان درباره عمر واقعی باتری محصولاتشان دروغ می گویند. برخی از تولیدکنندگان حتی عمر واقعی باتری را تا دوبرابر بیشتر گزارش می دهند. ابزارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها حقیقت را بفهمید یا اینکه می توانید به فروشگاهی بروید و با لپتاپ مورد نظر کار کنید تا زمانی که شارژ باتری تمام شود.

2.    کیفیت لپ تاپ

باید بدانید که تولیدکنندگان می دانند که چگونه باید توجه شما را جلب کنند. آن ها ممکن است تبلیغ کنند که لپ تاپ آن ها دارای تمام مشخصات مورد نیاز شما است، اما در پس زمینه تعدادی از ویژگی ها پنهان می ماند. ممکن است به دلیل خرید لپتاپی ارزان قیمت فکر کنید که فردی خوش سانس هستید، اما واقعیت این است که فریب خرید کالایی با کیفیت پایین را خورده اید.

3.    لپ تاپ تعمیر شده

و اگر توانایی خرید یک لپ تاپ پیشرفته جدید را ندارید، می توانید به خرید لپتاپی تعمیر شده روی بیاورید. با این حال برخی از مشکلات با تعمیر برطرف نمی شود. برخی از این محصولات نیز در واقع دارای مشکلات جزئی کارخانه ای هستند و از آنجا که تولیدکنندگان نمی توانند آن ها را به عنوان لپتاپ جدید بفروشند و همچنین نمی توانند آنها را دور بیندازند، آن ها را به عنوان لپتاپ بازسازی شده معرفی می کنند و مالک "قبلی" را به دلیل عملکرد پایین آن مقصر اتفاقات به وجود آمده می دانند.

تهیه مدل جدید لپتاپخرید برترین مدل های لپتاپ

بیایید به روش های شناسایی لپ تاپ بازسازی شده بپردازیم:

  •     لپ تاپ های بازسازی شده،  به ویژه در قسمت صفحه کلید، نشانه هایی از سایش و پارگی دارند.
  •     خراش هایی در سطح، به ویژه روی صفحه نمایش وجود دارد.
  •     مشخص است که پیچ های لپ تاپ قبلا باز شده اند.
  •     لپ تاپ های بازسازی شده بوی جدید بودن محصول را ندارند.
  •     به دنبال شماره سریال لپ تاپ باشید و آن را با شماره سریال شاسی مقایسه کنید. شماره سریال ناهماهنگ به معنی نوسازی لپ تاپ است.
  •     لپ تاپ های تعمیر شده، فقط سه ماه گارانتی دارند.
  •     وجود برچسبی در پشت دستگاه که نشان دهنده نوسازی لپ تاپ است را بررسی کنید.
  •     شماره محصول لپ تاپ را بررسی کنید. لپ تاپ های جدید حرف R را در بین شماره محصول ندارند، در حالی که در لپ تاپ های بازسازی شده، R  به شماره محصول اضافه می شود. مثال: جدید: NB123UA # ABA. بازسازی شده: NB123UAR # ABA.

در این مطلب با پاسخ دادن به این سوال که (از لب تاپ چه استفاده هایی میشه کرد) شروع کردیم و کم کم نکات لازم را مطرح کردیم. 
اگر راهنمای خرید ما را تا انتها خوانده اید باید بتوانید به این سوال که چه لپتاپی مناسب شماست یا کارایی لپ تاپ و کاربرد های لپ تاپ، پاسخ دهید. صرف نظر از بودجه و نحوه استفاده از دستگاه، باید مراحل بالا باید به طور کامل بررسی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیست قیمت لپ تاپ می توانید با کارشناسان بروز کالا تماس بگیرید.