گرانترین گوشی دنیا به پول ایران کدام است؟

آیا می‌دانید گرانترین گوشی در ایران کدام است؟ گوشی‌های میان رده بیشترین طرفدار را در کل جهان دارند، زیرا قیمت مناسب و آپشن‌های پیشرفته‌ای را عرضه می‌کنند. با این حال گوشی‌های گران قیمت و رده بالا همیشه طرفداران خاص خود را دارند و به علت پشتیبانی از بهترین تکنولوژی‌ها گزینه‌ای جذاب هستند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه دوست دارید بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها را امتحان کنید با ما همراه شوید زیرا در این مقاله قصد داریم شما را با گران ترین موبایل ایران آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معرفی گوشی‌های گران قیمت و رده بالا
  • آیفون 15 گران‌ترین گوشی اپل
  • آیفون ۱۵ پرو مکس
  • سامسونگ گلکسی Z Fold 5 گران‌ترین گوشی سامسونگ ایران
  • سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا یکی از گران‌ترین گوشی سامسونگ در ایران
  • سامسونگ گلکسی z flip 5 یکی از گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ
  • شیائومی ۱۴ اولترا گران‌ترین گوشی شیائومی

گران قیمت ترین گوشی

معرفی گوشی‌های گران قیمت و رده بالا

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همیشه کاربران را شگفت‌زده می‌کنند و تکنولوژی‌های جدید، طراحی نوین و آپشن‌های بی رقیبی را عرضه می‌کنند. دو شرکت بزرگ سامسونگ و اپل در زمینه عرضه مدرن‌ترین فناوری و گران ترین موبایل ها پرچمدار هستند، البته شرکت‌های دیگری نیز اقدام به عرضه این گوشی‌ها می‌کنند. در اینجا به برخی از گوشی‌های گران قیمت موجود اشاره می‌کنیم:

1. آیفون 15 گران‌ترین گوشی اپل

آیفون 15 گران‌ترین گوشی در ایران و یک گوشی پیشرفته ساخت شرکت اپل، یکی از پرطرفدارترین گوشی‌ها است. همه می‌دانیم که گوشی‌های آیفون تا چه حد محبوبند و خیلی از افراد برای عرضه آن‌ها لحظه شماری می‌کنند. اما این محبوبیت بی دلیل نیست و علت آن کیفیت عالی و توجه به نیازهای مشتری‌ها است. آیفون ۱۵ دارای تراشه A16 است و ظرفیت ذخیره سازی آن از 128 گیگابایت شروع می‌شود. البته می‌توانید با صرف هزینه بیشتر، آن را در ظرفیت‌های بالاتر خریداری کنید.

خیلی از کارشناسان به خریداران توصیه می‌کنند که به جای آیفون ۱۴، اقدام به خرید گوشی آیفون ۱۳ کنند. به این خاطر که به‌روزرسانی‌های جزئی در آیفون 14، ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارند و قیمت آیفون 13 صد دلار کمتر از آیفون 14 است. اما در مورد آیفون 15 داستان متفاوت است زیرا با توجه به نقد و بررسی های آیفون 15 این گوشی به چندین روش مهم ارتقا پیدا کرده و به خوبی با هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، مطابقت دارد.

یک تغییر جدید در این گوشی این است که پورت لایتنینگ ندارد و به جای آن از USB-C استفاده شده است. این ممکن است در ابتدا کمی دردسرساز باشد زیرا باید کابل‌های قدیمی لایتنینگ و لوازم جانبی که برای آخرین گوشی آیفون خود استفاده می‌کردید را تعویض کنید. اما در درازمدت، این یک تغییر مثبت است.

به علاوه برای شارژ این دستگاه می‌توانید همان کابلی را استفاده کنید که شارژ لپ‌ تاپ، آی‌پد و بسیاری از وسایل دیگرتان با آن انجام می‌شود که این باعث می‌شود سبک‌تر سفر کنید. در نهایت این تغییر کابل، جنبه مثبت دیگری دارد و امکان به اشتراک‌گذاری کابل شارژ با دستگاه‌های اندروید را فراهم کرده است. 

گوشی آیفون ۱۵ با یک سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌شوند از رزولوشن بالا و کیفیت عالی‌ای برخوردارند. به همین خاطر است که این دوربین کاملاً حرفه‌ای است و انتخابی عالی برای عکاسان است.

صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED این گوشی نیز دارای نرخ بروز رسانی 60 هرتزی است که تماشای فیلم، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب گردی و هر کار دیگری را به تجربه‌ای رضایت بخش تبدیل می‌کند. قیمت آیفون ۱۵ به عنوان گران ترین موبایل در ایران، بسته به حافظه آن متفاوت است. طبق آخرین آمار حافظه ۱۲۸ گیگابایت با ۷۹۹ دلار، حافظه ۲۵۶ گیگابایت با ۸۹۹ دلار و حافظه ۵۱۲ گیگابایت با ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌شود.

بیشتر بدانید: تاریخچه برند اپل

آیفون 15

2. آیفون ۱۵ پرو مکس

اگر چه این گوشی شباهت زیادی به آیفون ۱۴ پرو مکس دارد، اما از خیلی جهات ارتقاء یافته است. شرکت اپل بالاخره فریم‌های ساخته شده از فولاد ضدزنگ را کنار گذاشت و در این گوشی از فریم تیتانیومی استفاده کرد. فریم‌های تیتانیومی ضمن داشتن کیفیت بالاتر، جلوه ماتی به گوشی می‌دهند و وزن گوشی را نیز سبک‌تر می‌کنند.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی LTPO Super Retina XDR OLED است و با دقت رنگ عالی، رزولوشن ۲۷۹۶×۱۲۹۰ و کیفیت بی نظیر عرضه می‌شود. این صفحه نمایش تا حدی عالی است که منتقدان و کارشناسان هم نتوانستند هیچ ایرادی از آن بگیرند. پوشش سرامیک شیلد نیز از این نمایشگر در برابر ضربه و آسیب مراقبت می‌کند.

در ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه جدید A17 Pro استفاده شده که عملکرد سخت افزاری قوی‌ای به این گوشی داده است. با این گوشی حتی می‌توانید بازی‌های کنسولی را با گرافیک و سرعت عالی اجرا کنید. اگر چه این تراشه از هر نظر نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقاء یافته است اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این گوشی در صورت اجرای محتوای سنگین داغ می‌شود.

البته اپل هم اکنون از طریق آپدیت‌های نرم افزاری، این مشکل را برطرف کرده است. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۱۲ مگاپیکسل است.

مثل همیشه شرکت اپل، قوی‌ترین و بهترین سنسورها را در گوشی‌های خود گنجانده و عملکرد و کیفیت آن‌ها هر کسی را حیرت‌زده می‌کند. به خاطر داشتن همین ویژگی‌ها است که آیفون ۱۵ پرو مکس را در حال حاضر قوی‌ترین گوشی جهان می‌دانند. طبق آخرین آمار قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود و با افزایش حافظه، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو مکس

3. سامسونگ گلکسی Z Fold 5

محال است که طرفدار تکنولوژی باشید و از دیدن سامسونگ گلکسی Z Fold 5 به وجد نیایید. Z Fold 5 بهترین گوشی تاشو سامسونگ با طراحی منحصر به فرد خود بلافاصله پس از عرضه در مارکت، همه توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. طراحی سامسونگ گلکسی Z Fold 5 به شکلی است که می‌توانید آن را باز کنید و اندازه صفحه نمایش آن را افزایش دهید. دو سمت این گوشی با لولاهای باکیفیت به هم متصل شده‌اند و همین موضوع باعث شده که مرز بین این دو بخش قابل رویت نباشد.

یکی از نقاط مثبت طراحی گلکسی Z Fold 5 این است که هم قاب پشتی و هم صفحه نمایش‌های آن، با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شوند. گلکسی Z Fold 5 یک فریم آلومینیومی دارد که باعث شده این گوشی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد.

اگر چه داشتن یک صفحه نمایش بیرونی و یک صفحه نمایش داخلی بزرگ از نظر برخی از کاربران یک نقطه قوت محسوب می‌شود، اما از نظر برخی دیگر چندان جالب نیست زیرا باعث سنگین و ضخیم‌تر شدن گوشی شده است. صفحه‌نمایش این گوشی جدید و خاص از نوع Dynamic AMOLED 2X است که به خاطر بزرگ و باکیفیت بودن، دیدن هر محتوایی را جذاب‌تر کرده است.

سه دوربین به صورت افقی روی قاب پشتی این گوشی تعبیه شده‌اند. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسل و دوربین سلفی اول و دوم آن به ترتیب ۴ و ۱۰ مگاپیکسل هستند که برای عکاسی و فیلمبرداری در هر موقعیتی مناسبند. این گوشی باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که اگر چه عالی نیست اما برای استفاده روزانه مناسب است. سامسونگ گلکسی Z Fold 5 از شارژ ۲۵ واتی، شارژ سریع ۱۵ واتی و فناوری شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت سامسونگ گلکسی Z Fold 5 سخت افزار آن است. در ساخت این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و پردازنده گرافیکی Adreno 740 استفاده شده است. این ویژگی‌های سخت افزاری باعث شده‌اند گلکسی Z Fold 5 برای اجرای هر محتوایی مناسب باشد و هنگام پخش بازی و فیلم یا اپلیکیشن‌ها دچار لگ نشود.

اگر گیمر هستید و اولویتتان علاوه بر وجود یک صفحه نمایش بی نظیر، اجرای بازی با نرخ فریم بالا و کیفیت فوق العاده است، مطمئن باشید از خرید گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5 پشیمان نخواهید شد. طبق آخرین گزارشات، قیمت گوشی Z Fold 5  بسته به این که آن را با چه حافظه‌ای تهیه می‌کنید از ۱۷۹۹ دلار تا ۲۱۵۹ دلار متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین برند موبایل در 2024

سامسونگ گلکسی Z Fold 5

4. سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

گوشی Galaxy S24 Ultra اولین گوشی از این سری است که در آن از قاب تیتانیومی استفاده شده است. گرانترین گوشی ایران از برند سامسونگ دارای یک S Pen، دوربین‌های ارتقا یافته و بزرگ‌ترین نمایشگر در لاین S24 است. در این گوشی همچون گوشی‌های سری S23 از فناوری Galaxy AI یا هوش مصنوعی سامسونگ استفاده شده است.

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی رده بالا هستید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید تهیه کنید گوشی هوشمند S24 Ultra است که طراحی شیکی دارد و با چهار دوربین عقب عرضه می‌شود. صفحه نمایش 6.8 اینچی این گوشی دارای پوشش Anti-glare است که از چشم‌ها در مقابل درخشش خیره کننده و اذیت کننده نور محافظت می‌کند. این ویژگی به کاهش انعکاس و استفاده راحت از آن در فضای باز کمک می‌کند.

این موبایل بدون هیچ لگ و مشکلی، وظایف پردازشی سنگین را انجام می‌دهد که این را مدیون پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 است.

عملکرد سیستم دوربین آن نیز استثنایی است و دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است. S24 Ultra دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که بسیار قوی است و از شارژ سیمی ۴۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از 1299 دلار شروع می‌شود که این قیمت برای مدلی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

اگر فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید، باید 1419 دلار برای مدل 512 گیگابایت بپردازید. همچنین اگر گوشی‌ای با حافظه 1 ترابایت (که بیشترین فضای ذخیره‌سازی است) می‌خواهید باید 1659 دلار هزینه کنید.

بیشتر بدانید: نقد و بررسی گوشی S24 سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

5. سامسونگ گلکسی z flip 5

زمانی که سامسونگ گوشی‌های تاشدنی را عرضه کرد تا حدی این گوشی‌ها برای کاربران جالب و جدید بودند که در زمان کوتاه این طراحی به محبوبیت جهانی رسید. سامسونگ گلکسی z flip 5 جزو جدیدترین مدل‌های تاشدنی است که ابعاد و ظاهر شیک و خاصی دارد. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی گلکسی z flip 4، ویژگی‌های بیشتر و پیشرفته‌تری دارد. زمانی که این گوشی تا می‌شود خیلی راحت در جیب یا کیفتان قرار می‌گیرد و وزن آن فقط 187 گرم است.

z flip 5 گران قیمت ترین موبایل ایران، از فریم آلومینیومی برای محافظت از نمایشگر و همچنین لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده کرده است.

یکی از دلایلی که گلکسی z flip 5 جزو محصولات پرچم‌دار و گران ترین موبایل ها قرار گرفته، سخت افزار قدرتمند آن است. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و پردازنده گرافیکی Adreno 740 مجهز است که با کمک آن‌ها می‌توانید هر بازی یا نرم افزار سنگینی را اجرا کنید.

دوربین‌های این گوشی کیفیت استثنایی‌ای را در روز و شب ارائه می‌دهند. سامسونگ گلکسی z flip 5 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. البته به خاطر طراحی منحصر به فرد این محصول، امکان استفاده از دوربین‌های عقب به عنوان دوربین سلفی هم وجود دارد. سامسونگ گلکسی z flip 5 یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژر ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴٫۵ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت سامسونگ گلکسی z flip 5 بالاست و برای افرادی مناسب است که حاضرند به خاطر آخرین تکنولوژی هزینه بالایی صرف کنند. طبق آخرین آمار قیمت این گوشی رده بالا، چیزی حدود 999 دلار است.

سامسونگ گلکسی z flip 5

6. شیائومی ۱۴ اولترا

درست است که شیائومی به عنوان شرکتی شناخته شده که گوشی‌های مقرون به صرفه را عرضه می‌کند، اما این کمپانی گوشی‌های گران قیمتی را نیز به بازار عرضه کرده که از نظر کیفیت بی رقیب هستند. شیائومی ۱۴ اولترا یک انتخاب عالی برای افرادی است که به زیبایی، فناوری و کیفیت اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

گوشی‌های شیائومی ۱۴ اولترا که رنگ مشکی و سفید دارند دارای پنل ساخته شده از چرم مصنوعی هستند که طراحی این محصول را خاص‌تر کرده است. البته رنگ آبی این محصول طراحی کمیاب و متفاوت‌تری دارد تا جایی که شرکت شیائومی لقب «اژدهای کریستالی آبی» را به آن داده است. این گوشی بسیار سبک و خوش دست است و استفاده روزمره و مداوم از آن، دست‌هایتان را خسته نمی‌کند.

طراحی دوربین‌های این گوشی پرچمدار به نحوی است که یک ماژول دوربین دایره‌ای و رینگ براق در پشت گوشی قرار گرفته که درون آن لنزهای چهارگانه وجود دارد. صفحه نمایش این گوشی مجهز به پنل LTPO AMOLED است که ابعادی معادل با 6.73 اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. این صفحه نمایش باکیفیت، از فناوری Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و تصاویر و محتواها را با بهترین رنگ‌ها و دقت پخش می‌کند.

شیائومی 14 اولترا به عنوان بهترین گوشی شیائومی دارای پردازنده مرکزی چیپست Snapdragon 8 Gen 3 است که به لطف آن می‌تواند از پس انجام چندین کار همزمان یا اجرای برنامه‌های سنگین برآید. این پردازنده یک محفظه خنک کننده دارد که حدوداً 3 برابر بهتر از نسل‌های قبلی گوشی را خنک می‌کند. پس نیازی نیست که نگران داغ شدن این گوشی باشید. حداکثر رمی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۱۶ گیگابایت و حداکثر فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده برای آن 1 ترابایت است.

شیائومی به خاطر عمر باتری ماندگار و طولانی مدتی که ارائه می‌دهد مشهور است و شیائومی ۱۴ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی دارای باتری ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سیمی ۹۰ واتی استفاده می‌کند و برای استفاده طولانی مدت عالی است. قیمت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از ۹۰۴ دلار تا ۱۲۲۳ دلار متفاوت است.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید گوشی شیائومی

سخن پایانی

خرید گوشی هوشمند همیشه یکی از لذت بخش‌ترین خریدها است، به خصوص اگر گوشی خاص و رده بالایی را خریداری کنید. در این مقاله به معرفی گرانترین گوشی دنیا به پول ایران در انواع برندهای برتر پرداختیم که با آپشن‌های قوی، سخت افزار بی رقیب و صفحه نمایش و طراحی خاص عرضه می‌شوند. اگر شما هم فردی هستید که به لوکس و به روز بودن اهمیت می‌دهید، گزینه‌های موجود را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

1. بهترین گوشی در سال 2024 کدام است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است زیرا گوشی‌های موجود، هر کدام از یک جنبه به بقیه گزینه‌ها برتری دارند. به طور کلی از نظر کاربران زیادی، بهترین تلفن‌های هوشمند در سال 2024 آیفون 15 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S24 اولترا هستند. البته هر دو دستگاه در زمینه‌های مختلفی برتری دارند.

برای مثال آیفون 15 پرو مکس قدرتمندترین گوشی جهان در حال حاضر است و سامسونگ گلکسی S24 اولترا، بهترین دوربین موجود را دارد. به خاطر داشته باشید که هر دوی این گوشی‌ها جزو گزینه‌های رده بالا محسوب می‌شوند و هزینه بیشتری در مقایسه با سایر گزینه‌ها دارند.

2. هنگام خرید گوشی‌های رده بالا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

به دلیل کیفیت استثنایی و ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی‌های رده بالا، هیچ وقت از انتخاب آن‌ها پشیمان نخواهید شد. با این حال این گوشی‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند و همین مسئله ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. به همین خاطر باید قبل از خرید مشخص کنید که گوشی مورد نظرتان باید از نظر اندازه، دوربین، سیستم عامل، عمر باتری و قدرت سخت افزار چه ویژگی‌هایی داشته باشد. سپس انتخابتان را به چند گزینه محدود کنید تا بتوانید خریدی معقول‌تر و بهتر داشته باشید.

3. آیا گوشی‌های گران قیمت ارزش خرید را دارند؟

اکثر این گوشی‌ها ارزش خرید را دارند. زمانی که یک کمپانی روی طراحی و اجرای یک فناوری جدید کار می‌کند، هزینه زیادی صرف می‌کند. گوشی‌های گران قیمت معمولاً با چنین فناوری‌هایی به بازار عرضه می‌شوند و به خاطر خاص بودن و کیفیت بالایی که دارند تقریباً اکثر خریداران را راضی می‌کنند.

اگر کیفیت، دوام و تکنولوژی مدرن برای شما حرف اول را می‌زند حتماً گوشی‌های گران قیمت را خریداری کنید. اما اگر با یک گوشی معمولی‌تر هم کارتان راه می‌افتد، سراغ گزینه‌های میان رده و حتی پایین رده بروید. امروزه گوشی‌های میان رده هم از تکنولوژی بی نظیری برخوردارند و مطمئناً از انتخاب آن‌ها پشیمان نخواهید شد.