بهترین مدل های ایرپاد شیائومی [8 ایرپاد برتر xiaomi]

اگر به دنبال یک ایرپاد با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید حتما باید ایرپادهای شیائومی را نیز در میان گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که به تازگی وارد بازار شده است؛ اما با تمرکز بر کیفیت بالای محصولات در عین قیمت مناسب و تنوع بخشیدن به محصولات خود، تسلط زیادی بر بازار لوازم الکترونیکی مصرفی پیدا کرده است. به عنوان مثال در میان محصولات این شرکت می‌توان ایرپادی مانند Xiaomi Air 2S پیدا کرد که فناوری مشابه هدفون بی سیم AirPods اپل داشته اما قیمت آن بسیار به صرفه‌تر است. 

فعالیت‌های این شرکت به گونه‌ای بوده که امروزه ایرپادهای شیائومی نه تنها جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت، بلکه جزو محصولات پرفروش در کل بازار نیز هستند. خط تولید ایرپادهای شیائومی چنان پیشرفت کرده است که امروزه محصولات بسیار متنوعی از این شرکت اعم از ایرپادهای معمولی تا ایرپادهای حذف نویز یا نویز کنسلینگ همگی در زمره ایرپادهای پیشرفته و پرفروش بازار قرار گرفته‌اند. همین مسئله موجب می‌شود که کاربرانی که به دنبال خرید ایرپاد پیشرفته و با قیمت مناسب هستند در انتخاب بهترین ایرپاد شیائومی دچار سردرگمی شوند. به همین دلیل است که در مقاله راهنمای خرید ایرپاد شیائومی به معرفی و بررسی بهترین‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید یک انتخاب ایده‌آل داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معیارهای انتخاب بهترین ایرپاد شیائومی
  • چرا ایرپاد شیائومی بخریم؟
  • بررسی مدل Redmi Buds 5 Pro
  • بررسی مدل Xiaomi Redmi Buds 4 Active
  • بررسی مدل Xiaomi Redmi Airdots 3
  • بررسی مدل Redmi Buds 4
  • بررسی مدل Redmi Buds 4 Pro
  • بررسی مدل Xiaomi Buds 3
  • بررسی مدل Xiaomi Redmi Buds 3 Pro
  • بررسی مدل Haylou GT3
  • مقایسه ویژگی‌ها، مزایا و معایب ایرپادهای شیائومی با دیگر برندها

راهنمای خرید ایرپاد شیائومی

معیارهای انتخاب بهترین ایرپاد شیائومی

اولین گزینه‌ای که باید در هنگام خرید ایرپاد شیائومی مدنظر داشته باشید این است که آیا ایرپاد بی‌سیم می‌خواهید یا سیم‌دار؟ هدفون‌های بی‌سیم بهترین گزینه برای استفاده در گوشی‌های فاقد جک هدفون هستند. سپس بهتر است راجع به اینکه می‌خواهید ایرپاد شما ضدآب باشد یا نه فکر کنید. اگر قصد دارید ایرپاد در هوای بارانی یا کنار استخر استفاده کنید قطعا انتخاب ایرپادهای ضدآب انتخابی هوشمندانه‌ای خواهد بود. اگرچه ایرپادهای ضدآب عموما قیمت بالاتری نسبت به انواع هم‌رده خود دارند، اما این هزینه و سرمایه‌گذاری قطعا ارزشش را دارد.

عوامل دیگری که در انتخاب بهترین ایرپاد شیائومی به کمک شما می‌آیند امکانات دیگری است که از ایرپاد خود انتظار دارید. به عنوان مثال اینکه آیا می‌خواهید ایرپاد شما اتصال سریع، قابلیت حذف نویز، دستیار صوتی و مواردی از این دست را داشته باشد یا خیر. در این بررسی از ایرپادهای برند شیائومی مواردی نظیر کیفیت صدا، عمر باتری، دوام ایرپاد، و سایر ویژگی‌های آنها را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید مقایسه‌ای منصفانه داشته باشیم. 

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب انواع هندزفری

چرا ایرپاد شیائومی بخریم؟

  1. از نکات مهم ایرپاد شیائومی کیفیت صدای بالا، ارزیابی کیفیت صدای ایرپاد بسیار اهمیت دارد. 
  2. طول عمر باتری خوبی دارند. این امر برای کاربرانی که از ایرپادها در طول روز استفاده می‌کنند بسیار مهم است .
  3. قابلیت نویز کنسلینگ دارند. فناوری حذف نویز فعال که تجربه گوش دادن بهتری را فراهم می‌کند. این ویژگی برای استفاده در محیط‌های پر سروصدا یا حمل‌ونقل عمومی مفید است .
  4. طراحی زیبا و سبک
  5. این ایرپادها امکانات هوشمندی دارند. امکانات مانند کنترل لمسی، شناسایی حرکت‌های سر و کنترل صداها با فرمان‌های صوتی در این محصولات می‌توانند تجربه استفاده را بهبود بخشند.

بررسی مدل Redmi Buds 5 Pro

این مدل یکی از جدیدترین تولیدات شرکت شیائومی بوده و می‌توان آن را در صدر لیست بهترین مدل های ایرپاد شیائومی در نظر گرفت. در Buds 5 Pro صدای فراگیر با استفاده از دو حالت جدید برای مخاطب ارائه می‌شود که تجربه‌ای مهیج و تکرارنشدنی از شنیدن موسیقی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. علاوه بر آن در این مدل قابلیت حذف نویز فعال تا 52 دسی‌بل انجام می‌شود که سه حالت متفاوت شفافیت یا Transparency نیز برای کاربر در دسترس است. 

باتری ایرپاد شیائومی Buds 5 یکی از بهترین انواع موجود در میان مدل‌های مختلف است که با استفاده از قاب شارژ تا 38 ساعت شارژدهی دارد. این مدل دارای تاییدیه Hi-Res Audio Wireless و از Codec صوتی LDAC پشتیبانی می‌کند. نرخ نمونه‌برداری در این مدل حداکثر به 24 بیت بر 96 کیلوهرتز می‌رسد که صدایی با کیفیت اولترا اچ دی را تولید می‌کند. 

هندزفری بی سیم شیائومی مدل Redmi Buds 5

طراحی درایور در مدل Buds 5 Pro کواکسیال دوگانه است که از یک درایور باس 11 میلی‌متری با دیافرام تیتانیوم و یک دیافرام 10 میلی‌متری پیزوالکتریک سرامیک تشکیل شده است. این طراحی یک بازتولید دقیق از صدا در تمام فرکانس‌ها را ارائه ‌داده و عملکردی متعادل را تضمین می‌کند. شیائومی برای اولین بار در طراحی ایرپادهای خود در مدل Buds 5 Pro از بخش پایینی کیس از چرم گیاهی به رنگ مشکی استفاده کرده است که بافتی منحصر به فرد با ظاهری آراسته را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، طراحی بخش ساقه گوشی با استفاده از یک فرآیند پوششی چند لایه انجام شده که یک بافت مرمری را به آن می‌دهد. البته این بافت مرمری تنها در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس است. 

پیشنهاد مطالعه: تاریخچه برند شیائومی

بررسی مدل Xiaomi Redmi Buds 4 Active

این مدل ایرپاد که در اواخر سال 2023 به بازار عرضه شد یکی از جدیدترین مدل‌های ایرپاد است که قطعا در میان لیست بهترین هندزفری بلوتوثی شیائومی جا دارد. دارای ویژگی‌های بسیار جالب، به خصوص برای کاربرانی که سبک زندگی فعالی دارند. ترکیب مقرون به صرفه بودن و کارایی بالا موجب شده که انتخاب مناسب برای افراد ورزشکاری باشد که نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف ایرپاد کنند. 

هندزفری بی سیم شیائومی مدل Redmi Buds 4 Active

درایورهای 12 میلی‌متری موجب شده که یک صدای متعادل همراه با باس قوی برای کاربر ارائه شود. طراحی ایمن و وزن سبک این ایرپاد در کنار تناسب آن با گوش باعث می‌شود که کاملا در جای خود درون گوش قرار گرفته و حتی در صورت دویدن نیز از گوش خارج نشوند. این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر تجربه صوتی لذت بخشی را برای کاربر به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، ایرپاد Redmi 4 Active استاندارد ضدآبی IPX4 دارد که آن را در برابر عرق یا پاشیدن آب روی آن محافظت می‌کند. این هدفون‌ها با یک مرتبه شارژ تا 5 ساعت زمان پخش دارند که در صورت استفاده از قاب شارژ این زمان به 28 ساعت افزایش می‌یابد. قابلیت شارژ سریع نیز این امکان را به کاربر می‌دهد که تنها با 10 دقیقه شارژ، 90 دقیقه از ایرپاد خود برای پخش محتوای صوتی استفاده کند. این مدل فاقد قابلیت حذف نویز فعال یا ANC است اما به دلیل به صرفه بودن و دارا بودن عملکردهای ضروری هنوز هم در بین انتخاب‌های کاربران جایگاه مهمی دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

بررسی مدل مدل Xiaomi Redmi Airdots 3

یکی دیگر از گزینه‌ها در لیست بهترین هندزفری شیائومی مدل Airdots 3 است که دارای قابلیت اتصال خودکار، بلوتوث 5.2 و کنترل لمسی است. این ایرپاد دارای تکنولوژی وکال هیبرید است که در آن یک آهن متحرک فرکانس بالا در کنار یک سیم پیچ متحرک فرکانس پایین استفاده شده است. در هدفون بی‌سیم شیائومی Redmi AirDots 3 Pro، دو بخش صوتی مجزا با رزولوشن بالا قرار دارد که صدا را با وضوح بالا و کیفیت متعادل و کامل به گوش کاربر می‌رساند. 

هدفون بی‌سیم شیائومی Redmi AirDots 3

فناوری بلوتوث 5.2 به کار رفته در این مدل اتصالاتی سریع‌تر و پایدارتر را برای کاربر ایجاد می‌کند که در کنار قابلیت کنترل لمسی و تشخیص هوشمند اتصال یک تجربه لذت بخش را از موسیقی و ایرپاد برای کاربر به ارمغان می‌آورد. باتری این مدل 600 میلی‌آمپر ظرفیت دارد که با استفاده از قاب شارژ زمان شارژدهی این مدل به 30 ساعت نیز می‌رسد. میکروفون و هدفون این مدل هر دو دارای قابلیت حذف نویز هستند. طراحی بهینه این مدل آن را به بهترین هدست گیمینگ و یک گزینه ایده‌آل در حین مکالمه و ورزش تبدیل کرده است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ساعت هوشمند برند شیائومی

بررسی مدل Redmi Buds 4

بهترین هدفون شیائومی مدل Redmi Buds 4 دارای ویژگی حذف نویز فعال است. در این ایرپاد صداهای با فرکانس متوسط و پایین به شکل موثری کاهش می‌یابند که این امر موجب می‌شود کاربر تجربه فوق‌العاده‌ای از استفاده از این مدل ایرپاد داشته باشد. مدل Buds 4 دارای سه سطح متفاوت حذف نویز است که عملکری تطبیقی داشته و به کاربر برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین سطح حذف نویز کمک می‌کنند. 

ایرپاد شیائومی مدل Redmi Buds 4

علاوه بر آن تکنولوژی کاهش نویز به کار رفته در این مدل از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا تماس‌هایی با کیفیت بالا و بدون اشکال را برای کاربر فراهم کند. صدای خروجی در بهترین مدل ایرپاد شیائومی کیفیت مناسب و قابل قبول آن است و می‌توان گفت که این کیفیت با این قیمت یک ترکیب عالی است. علاوه بر موارد گفته شده، Buds 4 استاندارد ضدآب IP54 دارد که محافظت خوبی از دستگاه را در حین ورزش ارائه می‌دهد. در این مدل نیز با استفاده از قاب شارژ، شارژدهی به 30 ساعت نیز می‌رسد. نکته‌ای که در مورد این ایرپاد شیائومی باید عنوان کنیم این است که در Buds 4 قابلیت شارژ بی‌سیم و اتصال به دو دستگاه وجود ندارد.  

بررسی مدل Redmi Buds 4 Pro

اگرچه این مدل و مدل Buds 4 شباهت اسمی زیادی با یکدیگر دارند، اما این مساله نباید شما را دچار اشتباه کند و تصور کنید که این دو مدل مشابه بوده و قابلیت‌های یکسانی نیز دارند. ایرپاد شیائومی مدل Buds 4 Pro نسبت به مدل قبلی خود کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌دهد. در این مدل از یک سیم‌پیچ متحرک و بزرگ 10 میلی‌متری استفاده شده که این مساله در کنار پشتیبانی از جلوه‌های صوتی استریو صدای فراگیر مجازی، امکان پخش تمامی فایل‌های صوتی را به راحتی فراهم می‌کند. 

ایرپاد شیائومی مدل Redmi Buds 4 Pro

میزان حذف نویز در آن 43 دسی‌بل است و علاوه بر آن امکان اتصال دو دستگاه نیز به راحتی فراهم شده است. تکنولوژی کاهش صدای محیطی در Buds 4 Pro ارتقا یافته و همین مساله باعث می‌شود که ورزشکارانی که در فضای باز ورزش می‌کنند تجربه‌ای به یادماندنی از استفاده از این مدل ایرپاد داشته باشند. در طراحی این ایرپاد از سه میکروفون حذف نویز برای تماس‌ها استفاده شده است که تماس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده را به کاربر هدیه می‌دهد. 

باتری این مدل بسیار پرقدرت است و با یک مرتبه شارژ کاربر می‌تواند تا 9 ساعت به موسیقی گوش کند. عملکرد باتری این مدل به گونه‌ای است که تنها با 5 دقیقه شارژ کردن ایرپاد، کاربر می‌تواند حداکثر تا 2 ساعت با این ایرپاد موسیقی گوش کند. البته باتری پرقدرت این ایرپاد تا 36 ساعت شارژدهی دارد. 

بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن هدفون و هندزفری

بررسی مدل Xiaomi Buds 3

بهترین مدل هندزفری بلوتوثی شیائومی با وزن 4.5 گرم، این سبکی در کنار ارگونومی مناسب باعث شده که گوشی‌های این مدل به راحتی درون گوش قرار گیرند و استفاده از هدفون برای کاربران بسیار لذت‌بخش باشد. می‌توان گفت که تکنولوژی حذف نویز به کار رفته در ایرپاد شیائومی Buds 3 فراتر از یک حذف نویز ساده عمل کرده و ضمن حفظ ویژگی‌های حذف نویز مشابه مدل‌های پرچم‌دار، از نظر کیفیت نیز صدایی بهتر ارائه می‌دهد. 

ایرپاد شیائومی مدل Xiaomi Buds 3

حذف نویز در این مدل تا 40 دسی‌بل انجام می‌شود و سه حالت مختلف برای حذف نویز نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با استفاده از این قابلیت فرقی نمی‌کند که شما در یک محیط پر سر و صدا در فضای باز باشید یا درون یک واگن مترو، در هر صورت می توانید بدون شنیدن صدای بیرون، از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید. باتری این مدل با یک مرتبه شارژ شدن امکان استفاده از ایرپاد را به مدت 7 ساعت به کاربر می‌دهد. علاوه بر آن با استفاده از قاب شارژ نیز این مدل ایرپاد تا 32 ساعت شارژدهی دارد. در Buds 3 از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می‌شود. 

بررسی مدل Xiaomi Redmi Buds 3 Pro

این مدل قدرت حذف نویز تا 35 دسی بل را داشته و علاوه بر آن 3 مدل تنظیمات مجزا برای هماهنگی با محیط در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با استفاده از این تنظیمات کاربر می‌تواند حتی در محیط‌های پر سر و صدا نیز به راحتی به موسیقی مورد علاقه خود گوش کرده یا تماس تلفنی برقرار کند. عملکرد این میکروفن‌ها به این شکل است که الگوریتم حذف نویز در آنها از طریق مدل شبکه عصبی فعال می‌شود. بنابراین درحالی‌که نویزهای محیطی پس‌زمینه به طور موثری کاهش پیدا می‌کنند، کاربر می‌تواند صدای افراد به را درستی دریافت کند.

باتری این مدل عمر طولانی داشته و با استفاده از قاب شارژ در حدود 28 ساعت شارژدهی دارد. در این مدل قابلیت Fast Charge وجود دارد و کاربر می‌تواند تنها با 10 دقیقه شارژ کردن این ایرپاد، تا 3 ساعت به موسیقی گوش دهد. با یک بار شارژ کردن ایرپاد شیائومی Buds 3 Pro نیز امکان گوش دادن به موسیقی به مدت 6 ساعت برای کاربر فراهم می‌شود. اتصال هوشمند بین دو دستگاه به راحتی و بدون دردسر صورت می‌گیرد. درایورهای دینامیک دوگانه 9 میلی‌متری استفاده شده در این مدل صدایی قوی را برای کاربر فراهم کرده و جزئیات بیشتری را نیز به وی ارائه می‌دهد. 

ایرپاد شیائومی مدل Xiaomi Redmi Buds 3 Pro

علاوه بر آن، با Codec کوآلکام aptX به کار رفته در Buds 3 Pro، صدای خروجی در هنگام بازی، مشاهده ویدیو یا گوش دادن به موسیقی بدون تاخیر و رضایت‌بخش است. در این مدل حالت شفافیت دوگانه یا dual Transparency mode وجود دارد. عملکرد این حالت بدین صورت است که با فعال شدن آن دیگر نیازی نیست برای شنیدن صداهای محیط، ایرپاد را از گوش خود خارج کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید در حین قدم زدن با دوست خود، در عین استفاده از این ایرپاد، با دوستتان نیز مکالمه کنید. 

بررسی مدل Haylou GT3

هندزفری بلوتوث دو گوش شیائومی مدل Haylou GT3 TWS بخشی از زنجیره برنامه‌های شیائومی در راستای همگام بودن با محیط زیست است و بنابراین اگرچه این شرکت مجزا از شیائومی است، اما می‌توان آن را متعلق به شیائومی دانست. پس در این لیست ما ایرپادهای این برند را نیز در نظر خواهیم گرفت. GT3 این امکان را به کاربر می‌دهد که با استفاده از بلوتوث 5.0 به راحتی به لپ تاپ، گوشی، تبلت و سایر دستگاه‌های اندرویدی متصل شود. مصرف انرژی در این مدل نسبت به نسخه‌های مشابه کمتر است و با باتری 600 میلی آمپری، شارژدهی باتری آن تا 28 ساعت نیز می‌رسد. 

ایرپاد شیائومی مدل Haylou GT3

ارتباط این مدل به گونه‌ای است که در فضای باز تا 200 متر و در در فضای سرپوشیده تا 40 متر فاصله با دستگاه اصلی را ساپورت کرده و ارتباط آن با گوشی یا تبلت قطع نمی‌شود. در GT3 از فناوری DSP برای پردازش سیگنال پویا استفاده شده که از طریق یک فرآیند تحلیلی، صدای اصلی را به طور شگفت انگیزی واضح و شفاف می‌کند. مدل Haylou GT3 TWS دارای استاندارد ضدآب IPX4 است که در برابر پاشش آب در هر جهت مقاوم است. علاوه بر آن در این استاندارد ایرپاد در مقابل بارش باران‌های خفیف نیز ایمن بوده و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. توجه داشته باشید که این استاندارد به این معنی نیست که می‌توانید در حالیکه این ایرپاد در گوش شما است به حمام بروید. 

مقایسه ویژگی‌ها، مزایا و معایب ایرپادهای شیائومی با دیگر برندها

برند

مزایا

معایب

شیائومی

- قیمت مناسبتر نسبت به رقبا

- کنترل‌های لمسی ساده و کارآمد

- طراحی زیبا و جذاب

- مقاومت در برابر آب و عرق

- کمترین تطابق با دیگر دستگاه‌های بیروتی، از جمله آیفون

- عمر باتری متوسط

اپل

اتصال بی‌سیم مطمئن و پایدار

پشتیبانی از Siri و اکوسیستم اپل

- قیمت بالا

- کمبود کنترل‌های لمسی برای تغییر قطعات

- محدودیت‌های سازگاری با برندهای خاص

سامسونگ

- کیفیت صدای بالا

- طراحی شیک و مدرن

- متنوع بودن محصولات بر اساس بودجه مشتری

 

سونی

- کیفیت صدای استودیویی

- قابلیت نویز کنسلینگ

- طراحی مدرن و جذاب

عمر باتری متوسط

هایلو

- کیفیت صدای استریو

- مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

- کارایی بالا و پشتیبانی از همه دستگاه‌های بلوتوث

عمر باتری متوسط

انکر

- کیفیت ساخت عالی

- مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

- قابلیت شارژ سریع

- عدم قابلیت تطبیق با دستگاه‌های خاص

گرین

- قیمت مناسب

- کارایی قابل قبول

- کیفیت ساخت متوسط

- کارایی نه چندان برتر از رقبا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نتیجه گیری

تهیه ایرپاد امروزه می‌تواند برای شما هزینه گزافی داشته باشد. این موضوع یکی از مواردی است که شیائومی در نظر گرفته و با ارائه محصولاتی مقرون به صرفه، ایربادهایی با طراحی منحصر به فرد و قابلیت نویز کنسلینگ را در اختیار شما قرار داده است. با توجه به این راهنمای خرید ایرپاد شیائومی، می‌توانید به مدل‌هایی با ویژگی‌هایی مانند کیفیت صدای برتر، عمر باتری قابل قبول و حذف نویز فعال (ANC) توجه کنید. برای اطلاع از قیمت انواع ایربادهای شیائومی می‌توانید از سایت بروزکالا دیدن کنید. 

سوالات متداول

1. آیا ایرپادهای شیائومی از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند؟

بله، ایرپادهای شیائومی از فرمان‌های لمسی برای کنترل موزیک و مکالمه پشتیبانی می‌کنند .

2. چه ویژگی‌هایی برای خرید بهترین ایرپاد شیائومی مهم است؟

برای خرید بهترین ایرپاد شیائومی، مواردی مانند کیفیت صدا، عمر باتری، حذف نویز، طراحی و سبکی و امکانات هوشمند بسیار مهم هستند.

3. ایرپاد شیائومی بخرم یا هدفون سونی؟

برای انتخاب بین ایرپاد شیائومی و هدفون سونی، باید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. ایرپاد شیائومی ممکن است کیفیت صدای بسیار خوبی داشته باشد، اما هدفون‌های سونی معمولاً از فناوری‌های صوتی پیشرفته‌تری مانند نویز کنسلینگ و کیفیت صدای بالاتر استفاده می‌کنند. ایرپادها به دلیل طراحی کوچک و سبک، برای استفاده روزانه و حمل آسان مناسب‌ترند، در حالی که هدفون‌های سونی ممکن است بزرگتر و سنگین‌تر باشند. ایرپادهای شیائومی معمولاً قیمتی مناسب‌تری نسبت به هدفون‌های سونی دارند که اغلب گزینه‌های گران‌قیمتی هستند.