گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ؟

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که بین انتخاب گوشی شیائومی و سامسونگ مردد شوید؟ واقعا گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ؟ بر چه اساسی باید بین این دو برند، بهترین را انتخاب کنیم؟ با بررسی تاریخچه شیائومی و تاریخچه سامسونگ متوجه می شویم که هر دو از غول‌های تکنولوژی و محبوب ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان محسوب می شوند. این محبوبیت به چند دلیل است که از جمله آن ها می توان به تنوع در تولید محصولات، ارائه ویژگی های مورد پسند کاربران و توجه به نیازهای کاربران اشاره کرد.

اگر چه هر دو برند به روش‌های خاص خود به موفقیت های چشمگیری در حوزه تکنولوژی دست یافته اند، اما تفاوت های متعددی نیز با هم دارند. این تفاوت ها باعث شده اند که هر کدام در یک جنبه بهتر از دیگری باشد. بنابراین، بیایید در این مقاله نگاهی دقیق و جزئی بیندازیم به این که کیفیت سامسونگ بهتر است یا شیائومی ؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

• شیائومی یا سامسونگ

• در پشتیبانی از به روزرسانی گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ؟
• رابط کاربری و تجربه کاربری
• از نظر کیفیت ساخت، مواد و دوام شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟
• از نظر قیمت شیائومی بهتره یا سامسونگ؟
• مقایسه دوربین
• از نظر باتری و شارژ شیائومی بهتره یا سامسونگ؟
• پردازنده
• گارانتی
• از نظر صفحه نمایش شیائومی بهتره یا سامسونگ؟
پیشنهاد بروز کالا
سوالات متداول
نتیجه گیری

کیفیت سامسونگ بهتر است یا شیائومی

شیائومی یا سامسونگ

گوشی‌های شیائومی و سامسونگ به عنوان دو رقیب اصلی هم شناخته می‌شوند و جزو گوشی های پرفروش ایران هستند. هر کدام از این برندها مزایا و معایب خاص خود را دارند و رقابت تنگاتنگی با هم دارند. بیایید برخی از اصلی ترین جنبه هایی که معمولا این دو برند در آن ها با هم مقایسه می شوند را با هم بررسی کنیم.

در پشتیبانی از به روزرسانی شیائومی بهتره یا سامسونگ؟

یکی از زمینه هایی که در آن سامسونگ نسبت به شیائومی برتری قابل توجهی دارد، پشتیبانی از بروزرسانی است. اگر چه شیائومی هم بروزرسانی هایی را ارائه می دهد اما سامسونگ یکی از تولیدکنندگانی است که بیشترین بروزرسانی ها را برای گوشی های خود ارائه می دهد و باعث شده که ماندگاری دستگاه هایش بیشتر شود. اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه معمولا حداکثر تا دو سال، بروزرسانی اندروید را ارائه می دهند و شیائومی هم یکی از همین تولیدکنندگان است. به همین خاطر است که بسیاری از کاربران شیائومی احساس می کنند پس از اتمام این زمان، برای این که آخرین قابلیت ها و پیشرفت های نرم افزاری را دریافت کنند نیاز دارند که گوشی شان را عوض کنند.

اما از این نظر عملکرد سامسونگ خیلی بهتر است. اخیرا این شرکت سیاست های بروزرسانی خود را اصلاح کرده و تا ۴ سال بروزرسانی اندروید و ۵ سال بروزرسانی های جزئی را با وصله های امنیتی، رفع اشکال ها و بهبود عملکرد ارائه می دهد. این به این معناست که در صورتی که شما اقدام به خرید گوشی شیائومی با اندروید ۱۳ کنید در گذر زمان تنها تا اندروید ۱۵ بروزرسانی را دریافت می کنید، این در حالیست که با خرید گوشی سامسونگ اندروید ۱۳، تا اندروید ۱۷ هم می‌توان آن را ارتقا داده و استفاده کرد.

البته، برخی از مدل های رده بالای شیائومی نظیر شیائومی ۱۳ ممکن است تا سه سال هم بروزرسانی را دریافت کنند. اما تعداد دستگاه های شیائومی که می توانند این سطح از بروزرسانی را داشته باشند کم است.

رابط کاربری و تجربه کاربری

برای تعیین این که گوشی‌های سامسونگ انتخاب بهتری هستند یا شیائومی، باید ببینیم که کدام یک رابط کاربری و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند. شیائومی از MIUI به عنوان رابط کاربری سفارشی خود استفاده می کند، در حالی که سامسونگ از One Ul استفاده می کند. قبل از هر چیزی باید بگوییم که هیچ کدام از دیگری بهتر نیستند. اما MIUI در مقایسه با One UI دارای معایب قابل توجهی است که باعث شده برای بسیاری از کاربران جذابیت کمتری داشته باشد.

اول این که MIUI شیائومی، در بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده خود دارای تبلیغات است، در حالی که One Ul این گونه نیست. اگر چه این تبلیغات را می توان غیرفعال کرد، اما ممکن است در ابتدا کمی آزاردهنده باشند. علاوه بر این، MIUI بهینه سازی ناخوشایندی دارد که باعث می شود بسیاری از گوشی های آن با باگ ها و مشکلات عملکردی مواجه شوند. اگر چه شیائومی این مشکلات را از طریق به روزرسانی ها برطرف می کند، اما گاهی اوقات رفع آن ها زمان بر است و کاربران را خسته می کند.

از طرف دیگر، One Ul سامسونگ یک رابط کاربری ساده تر از MIUI است، بدون این که هر کدام از برنامه های آن تبلیغات مزاحم داشته باشند. همچنین رابط کاربری One Ul با bloatware کمتری همراه است. منظور از bloatware برنامه های غیر ضروری و پرکننده حافظه است که از پیش روی تلفن همراه نصب شده اند. به طور کلی One Ul تجربه کاربری کلی بهتری را با مشکلات کمتری نسبت به MIUI ارائه می دهد.

شیائومی یا سامسونگ نظرات

از نظر کیفیت ساخت، مواد و دوام شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

در اینکه هم برند شیائومی و هم سامسونگ گوشی های موبایلی با کیفیت ساخت نسبتا بالا ارائه می دهند هیچ شکی نیست. اما باید این انتظار را داشته باشید که کیفیتی که دریافت می کنید متناسب با هزینه ای باشد که برای گوشی موبایل پرداخت کرده اید.

هر دو برند برای اکثر موبایل های اقتصادی خود که قیمت پایینی دارند از پلاستیک به عنوان ماده غالب استفاده می کنند. به همین خاطر یافتن یک گوشی موبایل شیائومی یا سامسونگ با پشت شیشه ای یا فریم آلومینیومی در این محدوده قیمت غیر معمول است. برخی از این موبایل های اقتصادی حتی ممکن است یک شیشه محافظ شناخته شده مانند کورنینگ گوریلا گلس (Corning Gorilla Glass) برای محافظت از صفحه نمایش خود نداشته باشند.

به طور معمول در این محدوده گوشی هایی را پیدا می کنیم که قیمت کمتر از 5 میلیون تومان دارند، بنابراین نمی توان انتظار داشت که از مواد درجه یک و ممتاز در ساخت آنها استفاده شده باشد. با این حال، فکر نکنید که این گوشی ها بی کیفیت هستند بلکه معمولا به گونه ای ساخته می شوند که در برابر ضربه استحکام خوبی داشته باشند و در طول سال ها کیفیت و مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

در مدل های میان رده و بالارده، وضعیت تغییر می کند زیرا هم شیائومی و هم سامسونگ مواد درجه یک و کیفیت ساخت بهتری را برای این مدل ها به کار می برند. رنج قیمتی این مدل ها از حدود 20 تا 40 میلیون است و بسیاری از این مدل ها (نه همه آنها) با پشت شیشه ای طراحی شده اند و پوشش بازتابی جذابی دارند. علاوه بر این، گوشی های گران تر اغلب دارای فریم های آلومینیومی هستند. برخی از آنها همچنین ممکن است دارای جدیدترین کورنینگ گوریلا گلس برای محافظت بهتر از صفحه نمایش باشند. البته سامسونگ در این زمینه فراتر رفته و ویژگی ای را ارائه می دهد که شیائومی ارائه نمی دهد و آن مقاومت گوشی های میان رده سامسونگ در برابر آب است.

اگر چه ممکن است برخی از گوشی های شیائومی را دیده باشید که گواهی IP53 دارند اما این گواهی از تلفن همراه فقط در برابر پاشیدن قطرات آب محافظت می کند و مثل گواهی های IP67 یا IP68 نیست که از دستگاه در برابر غوطه ور شدن کامل در آب محافظت می کنند. علاوه بر این، گواهی IP53 محافظت قابل توجهی را ارائه نمی دهد. این یعنی دستگاه هایی که این گواهی را دارند و دستگاه هایی که ندارند تفاوت چندانی با هم ندارند زیرا تقریبا همه گوشی ها بدون توجه به داشتن IP53 یا نداشتن آن، درجه ای از مقاومت در برابر پاشیدن قطرات آب را دارند. در مقایسه بهترین گوشی میان رده سامسونگ و شیائومی می توان مدل‌هایی مانند گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 با حافظه 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (5G) که با قیمت کمتر از 15 میلیون تومان قابل خرید است و دارای گواهی IP67 می باشد را برتر از گوشی شیائومی مدل Poco F5 Pro با قیمتی نزدیک به 24 میلیون و گواهی IP53 دانست.

زمانی که صحبت از مدل های بالا رده سامسونگ به میان می آید، آخرین مدل های این برند تا چندین نسل از مقاومت IP68 برخوردار بودند. از طرف دیگر، شیائومی مقاومت IP68 را تنها در چند دستگاه ارائه می دهد که شیائومی ۱۳ یکی از آنهاست. بنابراین، از نظر مقاومت در برابر آب، می توان گفت که عمر گوشی های سامسونگ بیشتر از شیائومی است، زیرا برخی از دستگاه های میان رده آن در برابر آب مقاوم هستند.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی شیائومی

شیائومی یا سامسونگ

از نظر قیمت شیائومی بهتره سامسونگ؟

زمانی که نوبت به خرید گوشی موبایل می رسد، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید قیمت و بودجه ای است که برای خرید کنار گذاشته اید. هم شیائومی و هم سامسونگ طیف وسیعی از گوشی های هوشمند را ارائه می دهند که تنوع قیمتی متفاوتی دارند و برای تمام بودجه ها مناسب هستند. با این حال، تفاوت های قابل توجهی از نظر قیمت بین این دو برند وجود دارد.

شیائومی به این خاطر شهرت زیادی به دست آورده که قیمت های بسیار رقابتی و مقرون به صرفه را بدون افت کیفیت قطعات و عملکرد ارائه می دهد. این برند مجموعه ای از تلفن های هوشمند اقتصادی را ارائه می دهد که واقعا ارزش هزینه صرف شده را دارند. این دستگاه ها اغلب مجهز به پردازنده های قدرتمند، نمایشگرهای چشمگیر و دوربین مناسب هستند که همه این ویژگی ها با قیمتی بسیار پایین تر از برندهای دیگر در اختیار خریداران قرار گرفته اند. به عنوان مثال، سری Redmi شیائومی، طرفداران زیادی را از بین مصرف کنندگانی به دست آورده که بودجه محدودی دارند.

از طرف دیگر گوشی های سامسونگ معمولا با قیمت کمی بالاتر از گوشی های شیائومی عرضه می شوند. اما این گوشی ها اغلب از نظر ویژگی ها و شهرت برند در سطح بالاتری از گوشی های شیائومی هستند. برای مثال گوشی های پرچمدار سامسونگ (همچون سری گلکسی اس و نوت)، فناوری پیشرفته و بی رقیب، قابلیت های دوربین درجه یک و کیفیت ساخت عالی را ارائه می دهند.

شایان ذکر است که همین استراتژی قیمت گذاری شیائومی و تمرکز آن بر ارائه دستگاه هایی که ارزش هزینه صرف شده را دارند به آن ها اجازه داده تا در سال های اخیر سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورند. توانایی شیائومی در ارائه دستگاه هایی با کارایی بالا و قیمت پایین، باعث شده که توجه جهانیان به محصولات مقرون به صرفه این برند جلب شود.

در نهایت، انتخاب بین شیائومی و سامسونگ به ترجیحات شخصی و بودجه تان بستگی دارد. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه هستید که با این وجود کیفیتی عالی را ارائه می دهد، شیائومی یک انتخاب قدرتمند است. از طرف دیگر، اگر مایل به خرید یک گوشی باکیفیت تر با ویژگی های پیشرفته و نام تجاری مشهورتر هستید، سامسونگ یک انتخاب قابل اعتماد است. قبل از تصمیم گیری برای خرید توصیه می کنیم که مشخصات، ویژگی ها و قیمت های مدل های خاص هر دو برند را با هم مقایسه کنید. این گونه انتخابی آگاهانه تر خواهید داشت.

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ

مقایسه دوربین

زمانی که صحبت از خرید گوشی هوشمند می شود، قابلیت های دوربین نقش مهمی در تصمیم نهایی بسیاری از افراد ایفا می کنند. هر دو برند شیائومی و سامسونگ دوربین های قدرتمندی ارائه می دهند، اما از نظر کیفیت و ویژگی تصویر، تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد.

شیائومی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در بهبود دوربین های خود داشته است. در حال حاضر گوشی های پرچمدار شیائومی با سنسورهایی با رزولوشن بالا و نرم افزار دوربین پیشرفته عرضه می شوند. برای مثال، گوشی شیائومی Mi 11 دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که تصاویری با جزئیات و وضوح خیره کننده را ثبت می کند. این گوشی همچنین از حالت ها و ویژگی های مختلف عکسبرداری (نظیر حالت شب و تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی) نیز پشتیبانی می کند که تجربه کلی عکاسی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

از طرف دیگر، برند سامسونگ همیشه به خاطر کیفیت استثنایی دوربین گوشی های هوشمند خود مشهور بوده است. برای مثال گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با فناوری پیشرفته پردازش تصویر است. این دستگاه همچنین دارای یک دوربین همه کاره با چندین لنز است که برای سناریوهای مختلف عکسبرداری از جمله اولترا واید، تله فوتو و ماکرو مناسب است. نرم افزار دوربین سامسونگ امکان تنظیمات آسان و سریع را برای ثبت عکس های عالی فراهم کرده است.

هنگام مقایسه کیفیت تصویر دوربین، هر دو به عنوان بهترین برند موبایل در 2024 نتایج استثنایی ای را ارائه می دهند. با این وجود معمولا دوربین های سامسونگ در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارند و تصاویر واضح تر و سرزنده تر (از نظر رنگ) را با نویز کمتری ثبت می کنند. از طرف دیگر، دوربین‌های شیائومی رنگ های کمی گرم تری دارند که ممکن است از نظر برخی از کاربران خوشایندتر و بهتر باشد. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت دوربین جلو است. دوربین جلوی گوشی های شیائومی اغلب رزولوشن بالاتری دارد که باعث می شود کیفیت سلفی با این دوربین ها بهتر باشد. از طرف دیگر، سامسونگ بیشتر بر روی توسعه و بهبود ویژگی های پیشرفته دوربین جلو مثل تشخیص چهره و حالت پرتره تمرکز کرده است.

از نظر قابلیت های ویدئویی، هم گوشی های هوشمند شیائومی و هم سامسونگ نتایج چشمگیر و مناسبی را ارائه می دهند. هر دوی این دستگاه ها از ضبط ویدیو با کیفیت بالا تا رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند و قابلیت های لرزش گیر را ارائه می دهند تا این اطمینان را ایجاد کنند که فیلمبرداری بی نقصی را تجربه می کنید. به طور کلی گوشی های سامسونگ از نظر قابلیت لرزش گیر ویدیو عالی هستند و نتایج بهتری را در گرفتن فیلم ثابت در حین حرکت ارائه می دهند.

به طور کلی، هم گوشی های شیائومی و هم سامسونگ عملکرد دوربین بسیار خوبی دارند و انتخاب گزینه مناسب به ترجیحات شخصی و قابلیت هایی که شما دنبال آن هستید بستگی دارد. چه عکاسی در نور کم، سلفی های باکیفیت یا فیلمبرداری پیشرفته برای شما در اولویت باشد، هر دو برند گزینه های مناسبی را برای رفع نیازهایتان ارائه می دهند.

بیشتر بدانید: گران قیمت ترین موبایل [ 6 مورد برتر ]

شیائومی یا سامسونگ نظرات

از نظر باتری و شارژ شیائومی بهتره یا سامسونگ؟

یکی از زمینه هایی که در آن شیائومی عملکرد بهتری دارد، باتری و شارژ است. در حال حاضر، گوشی های سامسونگ که سریع ترین شارژ را دارند (مثل گلکسی S23+ و S23 Ultra) به سختی از شارژ ۴۵ وات پشتیبانی می کنند. این در حالیست که گوشی Redmi Note 12 Explorer شیائومی، با قابلیت فست شارژ ۲۱۰ وات، تنها در ۹ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود. این یعنی سرعت شارژ شیائومی نسبت به سامسونگ در برخی از مدل ها حدود ۱۶۵ وات بیشتر است. اگر چه این موضوع برای همه مدل ها صدق نمی کند، اما به طور کلی گوشی های شیائومی بسیار سریع تر از گوشی های سامسونگ شارژ می شوند.

از این گذشته، شیائومی معمولا از نظر ظرفیت باتری هم از سامسونگ پیشی می گیرد. سامسونگ ترجیح می دهد که گوشی هایش سبک و باریک باشند و سعی می کند که از باتری های کوچک تر استفاده کند. این در حالیست که شیائومی ظرفیت و کیفیت باتری را در اولویت قرار می دهد و باتری های بزرگ را بدون در نظر گرفتن وزن آن ها در گوشی های خود قرار می دهد.

پردازنده

هنگام انتخاب گوشی هوشمند باید عملکرد آن را در نظر بگیرید زیرا تعیین می کند که برنامه ها و گیم ها چقدر روان و سریع اجرا می شوند. پردازنده گوشی نقش مهمی در چگونگی عملکرد آن ایفا می کند. برای مثال سامسونگ معمولا از پردازنده های اگزینوس (Exynos) خود در برخی مارکت ها مانند اروپا یا آمریکای لاتین و پردازنده های اسنپدراگون کوالکام در برخی دیگر از مارکت ها مانند ایالات متحده یا چین استفاده می کند. پردازنده های اگزینوس نسبت به اسنپدراگون عملکرد کمتر و مصرف باتری بالاتری دارند که این موضوع ممکن است روی تجربه کاربر تاثیر بگذارد. با این حال، اصلا نمی توان گفت که پردازنده های اگزینوس بد هستند و سامسونگ در سال های اخیر آن ها را تا حدی بهبود بخشیده است.

شیائومی معمولا از پردازنده های کوالکام اسنپدراگون یا مدیاتک در تمامی گوشی های موبایل خود استفاده می کند و این گونه عملکرد یکسان و کارآمد را در تمام مارکت ها تضمین می کند. علاوه بر این شیائومی معمولا از مقدار RAM بیشتری نسبت به سامسونگ استفاده می کند و این امکان را فراهم می کند تا برنامه های بیشتری را همزمان بدون کاهش سرعت باز کنید. می توانید با بررسی بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی و انتخابی مناسب، از بازی های خود بیشتر لذت ببرید.

گارانتی 

شیائومی این اطمینان و تضمین را به خریداران خود می دهد که اگر محصول در استفاده معمولی در طول دوره گارانتی دچار مشکلات داخلی و عملکردی شود، امکان تعویض قطعات یا تعویض گوشی وجود دارد. برند شیائومی معمولا گارانتی ۲ ساله را برای گوشی های خود ارائه می دهد و مسئولیت تعمیر آسیب های وارده به گوشی (به جز آن هایی که ناشی از استفاده نادرست از گوشی هستند) را بر عهده می گیرد.

از طرف دیگر اکثر دستگاه های سامسونگ از جمله گوشی هوشمند، تبلت سامسونگ، ساعت های هوشمند، تلویزیون ها، مانیتورها و غیره دارای گارانتی استاندارد ۱ ساله برند هستند. در این شرایط در صورت ایراد یا خرابی، می توانید دستگاه های سامسونگ را به طور رایگان در مراکز خدمات رسمی تعمیر کنید. سامسونگ قطعات و بخش هایی که معیوب هستند را در طول مدت گارانتی تعمیر یا تعویض خواهد کرد. البته صدمات تصادفی نظیر ترک خوردن صفحه نمایش ناشی از ضربه، افتادن یا خم شدن تحت ضمانت نیستند. گارانتی، آسیب ناشی از استفاده نادرست از محصول را پوشش نمی دهد.

کیفیت سامسونگ بهتر است یا شیائومی

از نظر صفحه نمایش گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی ؟

سامسونگ به خاطر نمایشگرهای Super AMOLED خود شناخته شده است که این نمایشگرها رنگ مشکی عمیق، رنگ های زنده و زاویه دید مناسبی را ارائه می دهند. از طرف دیگر، شیائومی از نمایشگرهای LCD استفاده می کند که دقت رنگ و زاویه دید مناسبی را ارائه می دهند، اما رنگ مشکی آن ها به عمیقی و پررنگی نمایشگرهای AMOLED نیست. البته به طور کلی نمایشگرهای هر دو برند از کیفیت خوبی برخوردارند و هر دو برند در این زمینه عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند.

پیشنهاد بروز کالا از بهترین‌های شیائومی و سامسونگ

برخی از بهترین گوشی های سامسونگ موجود در بازار شامل این مواردند:

1. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

طراحی زیبا، شبکه اینترنت 5G، دوربین حرفه ای و تجربه کاربری لذت بخش. Galaxy A54 خیلی زود توانست به یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های سامسونگ سری A در بازار تبدیل شود و علت این محبوبیت ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته این گوشی بود. گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (به عمق یک متر و مدت ۳۰ دقیقه) است و این امکان را فراهم کرده که دیگر نگران خراب شدن گوشی در اثر عوامل محیطی نباشید.

همچنین بستر امنیتی Samsung Knox، این اطمینان را به شما می دهد که اطلاعات تان ایمن هستند. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش Super AMOLED با روشنایی ۱۰۰۰ نیت است که باعث می شود هنگام کار با گوشی یا تماشای فیلم و سریال، کیفیت خوبی را تجربه کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

ویژگی ها:

  • دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • دارای پردازشگر ۸ هسته ای
  • پشتیبانی از دو سیم کارت نانو
  • وزن ۲۰۲ گرم
  • دارای دوربین پشت سه گانه ۵۰+۱۲+۵ مگاپیکسل
  • باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • دارای دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات
  • قسمت جلو و پشت گوشی ساخته شده از شیشه (گوریلا گلس ۵) است و جنس فریم آن از پلاستیک است

2. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت

اگر دنبال یک گوشی با سخت افزار عالی و قدرتمند و در عین حال قیمت اقتصادی و مناسب هستید، گوشی سامسونگ Galaxy A14 به خوبی نیازهایتان را برآورده می کند. Galaxy A14 یک انتخاب عالی برای افرادی است که انتظارات خیلی زیادی از یک گوشی ندارند. Galaxy A14 با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی، یک گزینه مناسب برای عکسبرداری و فیلمبرداری هم در نظر گرفته می شود.

فریم این گوشی از پلاستیک فشرده ساخته شده که کیفیت و دوام بالایی دارد و می تواند در برابر خط و خش یا صدماتی که خیلی شدید نیستند، مقاومت کند. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Galaxy A14 دارای رزولوشن ۲۴۰۸×۱۰۸۰ است و از نوع PLS LCD است که این امکان را فراهم کرده تا بازی ها و اپلیکیشن های مورد علاقه تان را روی یک نمایشگر باکیفیت ببینید. باتری این گوشی نیز از دوام خوبی برخوردار است و اگر زمان زیادی را بیرون از خانه می گذرانید دیگر نیازی نیست نگرانی ای از بابت تمام شدن زودهنگام شارژ باتری تان داشته باشید.

 سامسونگ مدل Galaxy A14 ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت

ویژگی ها:

  • دارای ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت
  • پشتیبانی از دو سیم کارت نانو همزمان فعال
  • دوربین پشت سه گانه ۵۰+۵+۲ مگاپیکسل
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ ۱۵ وات
  • دارای پردازشگر هشت هسته
  • اندروید ۱۳
  • پشتیبانی از افزایش حافظه با کارت حافظه microSDXC

برخی از بهترین گوشی های شیائومی شامل این مواردند:

1. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

شرکت پوکو با عرضه گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G توانست بار دیگر توجه کاربران زیادی را به محصولات خود جلب کند. این گوشی میان رده طراحی و کیفیت ساخت خوبی دارد و بدنه آن از پلاستیک مقاوم درست شده است. نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED است و با گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می شود. اسپیکرهای استریو و اسپیکر مکالمه در گوشی Poco X5 Pro 5G، این امکان را فراهم کرده اند که صدا بهتر و شفاف تر شنیده شود. پردازنده اسنپدراگون 778G 5G این گوشی باعث شده که عملکرد سخت افزار آن عالی باشد و برای اجرای بازی های سنگین و استفاده روزمره مناسب باشد.

شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G

ویژگی ها:

  • دارای دوربین عقب سه گانه با لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشیدن قطرات آب و باران و گردوغبار
  • ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • قابلیت شارژ سریع 67 وات 
  • شارژ معکوس 5 وات

2. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11SE دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11SE به نسبت قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته ای که ارائه می دهد، قیمت معقولی دارد. نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی کیفیت مناسبی دارد و از نوع IPS LCD است. Redmi Note 11SE طراحی ساده، شیک و جذابی دارد. علاوه بر این کیفیت باتری و سرعت شارژ مناسبی هم دارد. سخت افزار این گوشی قوی است و خرید آن به گیمرها و افرادی که به سخت افزار اهمیت می دهند توصیه می شود. Redmi Note 11SE کیفیت دوربین خوبی دارد و اگر وجود دوربینی با لنز فوق عریض (Ultra Wide) برای شما خیلی مهم نیست در کل این گوشی پیشنهاد مناسبی برای شماست.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11SE دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

ویژگی ها:

  • دارای پردازنده Mediatek Dimensity 700
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل
  • دوربین عقب دوگانه ۴۸ مگاپیکسل+ ۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی
  • دارای حسگر اثر انگشت در کنار گوشی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات
  • باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

3. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی ای که شرکت شیائومی تولید کرده است، گوشی Poco M5s است. Poco M5s دارای طراحی بسیار جذاب و قاب پشتی مات است و ابعاد و وزن مناسبی دارد که به خوبی در دست قرار می گیرد و دست را اذیت نمی کند. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶.۴ اینچ است و این صفحه نمایش از پنل باکیفیت AMOLED تشکیل شده است که روشنایی عالی ای را ارائه می دهد. بالا بودن کیفیت تصویر و زنده بودن رنگ در این نمایشگر، از دیگر نقاط قوت آن هستند. این گوشی همچنین محیط کاربری ای دارد که کار با آن آسان است و قابلیت های فراوانی دارد.

این گوشی اقتصادی همچنین کیفیت دوربین خوبی دارد و مجهز به لرزش گیر قدرتمند است که باعث شده انتخاب خوبی برای فیلمبرداری و عکسبرداری باشد. Poco M5s نسبت به قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، به سخت افزار قدرتمندی مجهز شده است و همه این ویژگی های عالی در کنار هم باعث شده اند که Poco M5s به یک گوشی بی رقیب و منحصر به فرد تبدیل شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s

ویژگی ها:

  • دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ 
  • باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات
  • دوربین عقب چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل+ ۸ مگاپیکسل+ ۲ مگاپیکسل+ ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • دارای محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۳
  • دارای حسگر اثر انگشت در کنار قاب
  • دارای گواهی IP53
  • دارای اسپیکر استریو

نتیجه گیری

هم گوشی‌های سامسونگ و هم گوشی‌‌های شیائومی از پرطرفدارترین گوشی‌های حال حاضر بازار ایران در 1403 هستند. همین موضوع باعث شده تا اغلب خریداران بخواهند این دو برند را با هم مقایسه کنند. ما نیز در این مقاله سعی در مقایسه این دو برند پرطرفدار و محبوب داشتیم تا به شما کمک کنیم با آگاهی بیشتری دست به خرید گوشی بزنید. چنانچه همچنان پرسشی دارید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان بروزکالا از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید. 

سوالات متداول 

1. آیا گوشی های شیائومی قابل اعتماد هستند؟

بله، گوشی های شیائومی به یک انتخاب مطمئن برای کاربران سرتاسر جهان تبدیل شده اند. بسیاری از افراد فکر می کنند که چون شیائومی یک برند نوپا است، چندان قابل اعتماد نیست. اما شیائومی یکی از تولیدکنندگان پیشرو گوشی های هوشمند در سطح جهان است که به تولید دستگاه هایی شهرت دارد که تعادل خوبی را بین عملکرد و قیمت برقرار می کنند.

2. آیا گوشی های سامسونگ بیشتر از گوشی های شیائومی عمر می کنند؟

طول عمر گوشی موبایل به عوامل مختلفی از جمله نحوه استفاده و نگهداری از آن بستگی دارد. گوشی های شیائومی و سامسونگ به گونه ای طراحی شده اند که با مراقبت مناسب بتوانند مدت زمان قابل توجهی دوام بیاورند. گوشی های سامسونگ به دلیل کیفیت ساخت و استحکام خود شناخته می شوند، در حالی که گوشی های شیائومی نیز گزینه مناسب و بادوامی برای استفاده روزانه در نظر گرفته می شوند. با مراقبت خوب از تلفن همراه تان، به روزرسانی منظم نرم افزار و پیروی از دستورالعمل های سازنده، می توانید مطمئن باشید که گوشی تان صرف نظر از برند آن، برای مدت طولانی دوام می آورد.

3. آیا سامسونگ و شیائومی برای گیمینگ مناسب هستند؟

سامسونگ و شیائومی برخی از گوشی های هوشمند با سخت افزار قوی را روانه بازار کرده اند که مختص گیمینگ هستند. اگر چه با هر گوشی ای می توان گیم را اجرا کرد اما اگر قصد دارید که از گوشی تنها برای این هدف استفاده کنید سعی کنید مدل هایی را خریداری کنید که مختص گیمینگ ساخته شده اند.