معرفی بهترین بلندگو در سال 1402

صدا همواره عنصر مهمی برای درک ما از دنیای اطراف بوده و هست. ما با شنیدن، اطلاعاتی کسب می‌کنیم که قادر به دریافت آن‌ها با سایر حواس نیستیم. پس طبیعی است که انسان از سال‌ها پیش، برای ارتقای کیفیت صداها و شنوایی دست به ابتکار بزند. با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای بسیاری برای داشتن تجربه شنیداری واضح‌تر و لذت‌بخش‌تر تولید شدند. این محصولات، قدرت صدای موسیقی یا فیلم را افزایش می‌دادند و فراگیری آن را به حد بالایی می‌رساندند.

اما تولیدات ابتدایی، اندازه بزرگی داشتند و تنها مناسب استفاده در سکون بودند. اما با گذشت زمان، کمپانی‌های لوازم الکترونیک به فکر طراحی ابزاری افتادند که بتوان آن را حمل نمود و کماکان از صدای تقویت‌شده بهره برد. پس در چندین تلاش، آن‌ها بالاخره موفق شدند تا اسپیکرهای بلوتوثی را بسازند و عرضه کنند. این محصولات با اندازه کوچک و وزن کم خود، جابه‌جایی بسیار راحتی دارند و آسانی اتصال و استفاده، باعث شده است تا افراد زیادی به تهیه آن‌ها روی بیاورند. این دستگاه‌ها می‌توانند به هر بستری از جمله تلویزیون، لپ‌ تاپ، کامپیوتر، گوشی هوشمند و سایر لوازم دارای بلوتوث متصل شوند و صدای آن‌ها را تقویت کنند. در این مطلب از بروزکالا، به معرفی بهترین اسپیکر در سال 2024 و شرح ویژگی‌های بارز آن‌ها می‌پردازیم.

سرفصل‌های مقاله

• اسپیکر چیست؟
• کاربردهای اسپیکر
• خصوصیات یک اسپیکر باکیفیت
• معرفی اسپیکر Ultimate Ears Wonderboom 3
• معرفی اسپیکر Soundcore Motion 300
• معرفی اسپیکر W-King X10
• معرفی اسپیکر Tribit Xsound Go
• معرفی اسپیکر Ultimate Ears Hyperboom
• نکات مهم در خریداری اسپیکر

معرفی اسپیکر 

یکی از جالب‌ترین ابداعات در دنیای بلوتوث، اسپیکر بلوتوثی است. این دستگاه‌ها به عنوان یک پل ارتباطی بین لوازم مختلف و صداهای باکیفیت به کار برده می‌شوند. آن‌ها ابزارهایی بی‌سیم و قابل حمل هستند که توانسته‌اند تجربه گوش دادن به موسیقی را برای کاربران به سطح جدیدی برده و بهبود ببخشند. با بهره‌مندی از این اسپیکرها، لحظات لذت‌بخش گوش سپردن به موسیقی با بالاترین کیفیت، تبدیل به یک تجربه فراموش‌نشدنی می‌گردد.

مدل‌ها و انواع مختلف اسپیکر با کیفیت بالا توسط برندهای برتر ارائه شده است که هر کدام از آن‌ها مزایا و کاربردهای مختص به خود را دارند. این دستگاه‌ها با استفاده از اتصال بلوتوث، به راحتی به هر بستری همانند کامپیوتر، گوشی تلفن، لپ‌تاپ، تبلت و هر وسیله هوشمند دیگری وصل می‌شوند و قدرت، کیفیت و بلندی صدا را افزایش می‌دهند. اندازه کوچک باتری این ابزارها موجب می‌شود که در هر جابه‌جایی مانند مسافرت و مهمانی بتوانیم به راحتی از آن‌ها استفاده کنیم.

معرفی اسپیکر با کیفیت

کاربردهای اسپیکر

این نوع اسپیکرها به عنوان دستگاه‌های صوتی بی‌سیم، در امور مختلف و به اشکال متنوعی استفاده می‌شوند. در این قسمت به چند مورد از کاربردهای اسپیکر بلوتوثی اشاره خواهیم نمود:

  1. گوش دادن به موسیقی: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اسپیکرها، گوش دادن به موسیقی می‌باشد. این محصولات قابلیت پخش موسیقی با کیفیت بالا را بدون نیاز به هر گونه کابل، ایجاده نموده و به کاربران این امکان را می‌دهند که در هر زمان و مکانی از موسیقی لذت ببرند.
  2. تجربه سینمای خانگی بی‌سیم: با اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون و یا دستگاه‌های خانگی دیگر، می‌توانید تجربه سینمای خانگی بی‌سیم را ارتقا ببخشید. این ابزارها صدا را با کیفیت مطلوب و بدون نیاز به اتصالات و سیم‌های پیچیده انتقال می‌دهند.
  3. کنفرانس تلفنی و تماس‌های ویدیویی: این محصولات بلوتوثی جهت تسهیل ارتباط در تماس‌های تلفنی و یا ویدیویی بسیار مفید هستند. با اتصال آن‌ها به گوشی هوشمند یا تبلت خود خواهید توانست به راحتی در کنفرانس‌ها  تماس‌ها شرکت نمایید.
  4. استفاده در محیط‌های خارجی: این نوع از اسپیکرها به طوری طراحی شده‌اند که در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار، از خود مقاومت نشان دهند. پس با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را در محیط‌های خارجی مثل پارک، سفرهای کمپینگ یا ساحل، مورد استفاده قرار دهید.
  5. مراسم آموزشی: در محیط‌های آموزشی و یا انواع مراسم نیز می‌توانید از این محصولات به عنوان یک ابزار صوتی قابل حمل و کارآمد استفاده کنید که دشواری در حمل نداشته باشید و صدا به اندازه کافی بلند باشد.
  6. استفاده در خودرو: ممکن است تمام خودروها به سیستم صوتی مناسب و باکیفیت مجهز نشده باشند. در این صورت، زمانی که بخواهید به موسیقی گوش کنید می‌توانید از اسپیکرهای بلوتوثی استفاده نمایید. حتی برخی از خودروها از اتصال بلوتوث برخوردار هستند و می‌توانید برای اعمالی مثل مکالمات تلفنی در خودروی خود، اسپیکرها را به کار ببرید.
  7. استفاده در خانه: درست است که به علت اندازه کوچک و وزن کم، می‌توانید این محصول را به راحتی حمل کنید. اما در نظر گرفتن یک محیط صوتی خاص در خانه برای ورزش کردن یا گوش دادن به موسیقی نیز یکی از گزینه‌های استفاده از بهترین اسپیکر بلوتوثی است.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت اسپیکر با ساب ووفر

معرفی اسپیکر با کیفیت

خصوصیات یک اسپیکر باکیفیت

  • قدرت باتری: بررسی توان باتری در اسپیکر یک امر بسیار حیاتی محسوب می‌شود. این محصولات دارای باتری هستند و اهمیت مصرف بهینه و طولانی مدت آن در استفاده را نمی‌توان نادیده گرفت. میزان ظرفیت باتری این دستگاه‌ها می‌تواند از 4400 میلی‌آمپر تا 1400 می‌آمپر متغیر باشد.
  • طراحی مقاوم: چنان‌چه قصد داشته باشید اسپیکر بلوتوثی خود را به مکان‌هایی مانند سفرهای طولانی و یا محیط‌های شلوغ ببرید، امکان وارد شدن ضربه یا فشار به آن بالا می‌رود. پس طراحی و ساختار این لوازم نیز حائز اهمیت بالایی است. بهره‌گیری از مواد مقاوم مثل پلاستیک و فوم، از ابزار شما در برابر ضربات و شرایط سخت محافظت خواهد کرد.
  • برد بلوتوث: برد بلوتوث در یک اسپیکر از بااهمیت‌ترین فاکتورها می‌باشد. بایستی فاصله‌ای معادل 8 تا 15 متر را بین بلندگو و دستگاه متصل به آن در نظر بگیرید. البته باید با توجه به نیاز و بردی که به آن احتیاج دارید، انتخاب مناسبی داشته باشید.
  • درایور باکیفیت: بلندگوهایی با درایورهای قوی و باکیفیت، تجربه گوش سپردن به موسیقی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. در این زمینه، مدل‌هایی که درایورهای بزرگ‌تری دارند، قدرت صدای بیشتری هم خواهند داشت.
  • ضدآب بودن: این قابلیت در شرایط وجود آب یا استفاده در مکان‌های مرطوب، بسیار به کار می‌آید. داشتن این ویژگی، احتمال خرابی دستگاه را پایین و عمر آن را بالا می‌برد.
  • ذخیره انرژی: در صورت وجود تکنولوژی انرژی‌برگردان در بلندگوهای بلوتوثی، مصرف برق کاهش پیدا می‌کند و استفاده از محصول به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اسپیکر اکتیو و پسیو چیست؟

معرفی اسپیکر Ultimate Ears Wonderboom 3

در مسیر معرفی اسپیکر خوب بلوتوثی، بیس قدرتمند و صدای واضح این محصول چشم گیر است. گواهی IPX7 این محصول، بیان‌گر ضدآب بودن آن است و از مقاوم بودن آن در برابر گرد و غبار نیز خبر می‌دهد. واندربوم 3 در آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد و حتی در زیر بارش باران نیز قابل استفاده است. این اسپیکر قابل حمل، به سرعت و بدون دردسر، تنها توسط یک ضربه با دستگاه‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید 6.0 و بالاتر جفت می‌شود. باتری لیتیوم یونی این بلندگو بعد از مدت زمان 2.6 ساعت به طور کامل شارژ می‌گردد و خواهد توانست تا 14 ساعت دوام بیاورد. برد بی‌سیم این محصول تا 40 متر می‌باشد که در حد عالی است. ارتفاع واندربوم 3 برابر با 104 میلی‌متر است. قطر آن 95.3 میلی‌تر و وزن آن معادل با 420 گرم است. توان خروجی این دستگاه 5 وات است و از لوازم جانبی آن می‌توان به ریموت کنترل، میکروفون و آداپتور اشاره کرد.

معرفی اسپیکر با کیفیت

معرفی اسپیکر Soundcore Motion 300

این اسپیکر بلوتوثی را می‌توان با توجه به کیفیت بالای آن، از موارد اقتصادی محسوب کرد. این مورد نیز ضدآب و مجهز به گواهی IPX7 است و با درایورهای دوگانه 30 واتی، صدایی بی‌نظیر تولید می‌کند. این بلندگو دارای برنامه اختصاصی با نام Soundcore است که مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند. EQ آن به طور خودکار و بسته به موقعیت، توسط برنامه تنظیم می‌شود. عمر باتری این دستگاه تا 13 ساعت می‌رسد و اتصال بلوتوثی آن پایدار است. این ابزار کاربردی، نسبت به اندازه خود صدای پرقدرتی را ارائه می‌دهد و از LDAC Hi-Res Audio پشتیبانی می‌کند. طراحی لاستیکی به مقاومت آن در برابر ضربه کمک می‌نماید. این ویژگی در کنار نفوذناپذیر بودن در مقابل رطوبت و گرد و غبار، عمر محصول را چندین برابر افزایش می‌دهد. وزن اسپیکر سوندکور موشن 300، معادل 0.77 کیلوگرم است و به راحتی قابل حمل می‌باشد.

اسپیکر Soundcore Motion 300

معرفی اسپیکر W-King X10

معرفی اسپیکر با کیفیت و مقرون به‌صرفه دیگر که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد. اسپیکر مورد نظر، مناسب کسانی است که به محصولی بزرگ‌تر با عمر باتری طولانی‌تر احتیاج دارند. صدای آن از تمام محصولات مشابه خود بلدتر است و بهترین گزینه برای مکان‌های بزرگ و شلوغ محسوب می‌شود. برخورداری از گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب، گرد و غبار و پشتیبانی از کابل، از مزایای دیگر بهترین اسپیکر بلوتوثی ارزان W-King X10 است. زمان نگه‌داری شارژ آن حتی تا 24 ساعت نیز ممکن است برسد که مقدار بسیار چشم‌گیری است. البته وزن آن زیادتر از موارد دیگر و در حدود 3 کیلوگرم می‌باشد. اما بلندگو دارای یک بند شانه‌ای جهت حمل آسان‌تر است. باتری بزرگ و دوام بالا، از برجسته‌ترین ویژگی‌های این اسپیکر شمرده می‌شوند. برای کاربردهای طولانی مدت، دابلیو کینگ ایکس 100 را اولویت اول خود قرار دهید.

اسپیکر W-King X10

معرفی اسپیکر Tribit Xsound Go

این اسپیکر بلوتوثی استریو دارای بدنه‌ای بسیار مقاوم و باتری لیتیوم یونی قدرتمند است. این محصول را با قیمت نسبتا کمتری از نمونه‌های دیگر می‌توانید خریداری نمایید اما در مقابل نمونه‌های هم‌قیمت خود، برتری چند برابر دارد. باتری این دستگاه تا 10.5 ساعت کار می‌کند و دوام بالایی دارد. از ضدآب بودن آن مطمئن باشید؛ چون حتی اگر به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب بماند، سالم باقی خواهد ماند. اندازه کوچک این بلندگو از مزایای دیگر آن است که جابه‌جایی را راحت‌تر می‌کند و این ابزار را به بهترین اسپیکر سال 1402 برای همراهی در مسافرت تبدیل می‌کند. بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل با وزن 450 گرم، توان خروجی برابر 16 وات و حداکثر برد تریبیت تا 30 متر.

اسپیکر Tribit Xsound Go

 

معرفی اسپیکر Ultimate Ears Hyperboom

این اسپیکر قدرتمند بلوتوثی، دارای برنامه اختصاصی با نام Boom می‌باشد که جهت ایجاد تنظیمات مناسب به کار می‌رود. با استفاده از آن، خواهید توانست از چهار دستگاه مختلف به طور همزمان موسیقی یا صوت را به اشتراک بگذارید. این محصول دارای امتیاز ضدآب بودن IPX4 است و اکولایزر تطبیقی مناسب با محیط دارد. در این دستگاه شما امکان کنترل لمسی برای تنظیم صدا را خواهید داشت. نگه‌داری باتری آن تا 24 ساعت است و می‌تواند به صورت بی‌سیم با دیگر اسپیکرها ارتباط برقرار کند. طراحی آن بسیار مقاوم و شکیل است و دارای روکش پلاستیکی می‌باشد. صدای بلند این بلندگو، آن را مناسب استفاده در مجالس و مهمانی‌ها می‌کند. ارتفاع این ابزار 36.32 سانتی‌متر و وزن آن 7.5 کیلوگرم است که مشخصا گزینه مناسبی برای حمل و نقل طولانی نیست. این محصول دارای شارژر اختصاصی است که همراه با آن عرضه می‌شود.

اسپیکر Ultimate Ears Hyperboom

نکات مهم در خریداری اسپیکر

  1. فرم فکتور (Form Fctor) یا اندازه: می‌توان گفت مهم‌ترین عامل در خرید اسپیکر بلوتوثی، ابعاد و اندازه آن است. اسپیکرهایی که به راحتی در جیب یا کیف جا می‌شوند و وزن آن‌ها کمتر از 400 گرم است، برای حمل و جابه‌جایی گزینه‌های مناسب و راحتی هستند. از سوی دیگر، مدل‌های نیمه پرتابل با وزن بیشتر ممکن است کیفیت صدای بهتری داشته باشند اما حجم بیشتری را اشغال کنند. قبل از خرید، اندازه و وزن مد نظر خود برای این دستگاه را به دقت ارزیابی نمایید.
  2. تفکیک صدا و چیدمان بلندگوها: مدل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر این محصولات، قدرت بیشتر و درایورهای باکیفیت‌تری دارند. این درایورها به عنوان مسئول ایجاد صدا عمل می‌کنند و در نتیجه، تفاوت قابل ملاحظه‌ای در کیفیت صدای خروجی به وجود خواهند آورد.
  3. قدرت صدا: برای اندازه‌گیری و سنجش قدرت صدای یک اسپیکر، باید به توان مصرفی آن توجه کنید. بلندگوهایی که توان بیشتری دارند، معمولا صدای باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند. البته فاکتور توان به تنهایی تعیین‌کننده نیست و عوامل دیگر هم بر کیفیت صدا تاثیرگذار می‌باشند.
  4. مدل‌های استریو و مونو: تعداد درایورها در یک بلندگو تاثیر زیادی بر تجربه شنیداری خواهد گذاشت. مدل‌های استریو دارای دو بلنگو هستند و معمولا صدای بلندتری دارند. در حالی که مدل‌های مونو تنها یک بلندگو دارند و صدای آن‌ها نسبتا کم‌قدرت‌تر است. انتخاب بین این دو نوع، به ترجیحات شما بستگی دارد.
  5. توانایی اتصال به دیگر دستگاه‌ها: برخی از اسپیکرها امکان اتصال به دستگاه‌های بیشتری را فراهم می‌کنند و بعضی از مدل‌های پیشرفته آن حتی می‌توانند به چند دستگاه به طور همزمان متصل شوند. این ویژگی خواهد توانست در کاربردهای خاص اهمیت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید اسپیکر

سخن پایانی

صدا همیشه بخش مهمی از زندگی ما انسان‌ها بوده است. به همین دلیل تا به امروز، ابزارهای زیادی برای تقویت تجربه شنیداری طراحی شده‌اند که یکی از آن‌ها اسپیکر است. این محصول انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بدون نیاز به کابل و با اتصال بلوتوث می‌تواند با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار نماید. بلندگوهای بلوتوثی مزایای بسیاری دارند و به علت وزن و ابعاد کم و قابلیت حمل، استفاده گسترده‌تری از آن‌ها می‌شود.

یک اسپیکر بی‌سیم خوب و باکیفیت باید دارای ویژگی‌هایی مانند قدرت باتری، طراحی مقاوم، برد بالای بلوتوث، درایور باکیفیت، ضدآب بودن و ذخیره انرژی باشد. در مطلب معرفی اسپیکرهای خوب 5 مورد از انواع بهترین اسپیکر سال 2024 را معرفی نمودیم تا در صورت تمایل به خرید اسپیکر، از پرچمداران بازار فناوری مطلع باشید و خصوصیات آن‌ها را بدانید.

سوالات متداول

1) اسپیکرهای برتر سال 2024 کدامند؟

اسپیکرهای برتر سال 2024 عبارتند از Ultimate Ears Wonderboom 3، Soundcore Motion 300، W-King X100، Tribit Xsound Go و Ultimate Ears Hyperboom.

2) ویژگی‌های یک اسپیکر باکیفیت چیست؟

یک اسپیکر بلوتوثی باکیفیت باید دارای خصوصیاتی همچون قدرت باتری، طراحی مقاوم، برد بالای بلوتوث، درایور باکیفیت، ضدآب بودن و ذخیره انرژی باشد.