بهترین تبلت برای کتاب خواندن + 6 مورد برتر

آیا شما از علاقمندان به مطالعه کتاب فیزیکی هستید یا خواندن کتاب الکترونیکی را ترجیح می‌دهید؟ بسیاری از افراد عقیده دارند که خواندن کتاب فیزیکی لذت‌بخش‌تر از کتاب الکترونیکی است اما برخی از افراد به ویژگی‌هایی که کتاب الکترونیکی به آنها ارائه می‌دهد، توجه می‌کنند. این ویژگی‌ها شامل به همراه داشتن یک کتابخانه، سهولت دسترسی به کتاب‌ها، امکان تغییر فونت با بزرگ و کوچک کردن نوشته‌ها و... می‌شود.

یکی از بهترین راه‌های مطالعه کتاب الکترونیکی، خرید تبلت است زیرا این محصول هم سبک است و هم قابلیت جابه‌جایی دارد. علاوه بر این، دارای نمایشگری بزرگ نیز هست. شرکت‌های بسیاری این دستگاه بسیار کاربردی را تولید و عرضه می‌کنند اما بهترین تبلت برای مطالعه کتاب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ فروشگاه بروزکالا که ارائه دهنده انواع تبلت با برندهای معتبر است، در ادامه برخی از این مشخصات را ذکر خواهد کرد. 
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. ویژگی‌های بهترین تبلت برای مطالعه کتاب
2. پیشنهاد بروزکالا
• تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 
• تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205
• تبلت سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت
• تبلت شیائومی مدل redmi pad se ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت
• تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5  ظرفیت 3/32 گیگابایت
3. نتیجه‌گیری

ویژگی‌های بهترین تبلت برای کتاب خواندن

تبلت یک رایانه کوچک لوحی است. این دستگاه سبک، قابل حمل است و به همین دلیل محبوبیت بسیاری در سراسر جهان دارد. تبلت ابزاری است که کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. بسیار از کاربران از این دستگاه برای بازی کردن، مطالعه، درس خواندن، وب‌گردی، شرکت در کلاس‌های آنلاین، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و... بهره می‌برند. این دستگاه از لحاظ کاربرد شبیه به گوشی تلفن همراه است اما یکسری تفاوت‌ بین تبلت و موبایل وجود دارد.

شما می‌توانید از هر تبلتی برای مطالعه استفاده کنید اما موضوع این است که تبلت مناسب مطالعه دارای ویژگی‌های خاص خود است. این یعنی اگر قصد خرید تبلت برای کتاب خواندن را دارید، باید دستگاهی انتخاب کنید که دارای صفحه نمایش بزرگی باشد. این دستگاه باید دارای بدنه مستحکمی نیز باشد و در برابر ضربات احتمالی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. نکته مهم دیگر حافظه داخلی با ظرفیت مناسب است زیرا شما می‌خواهید یک کتابخانه الکترونیکی در تبلت خود داشته باشید. فراموش نکنید که هنگام خرید تبلت به باتری آن نیز توجه نمایید. شما میتوانید تبلت مناسب برای مطالعه کتاب با قیمت مناسب نیز تهیه کنید. 
 
پیشنهاد مطالعه: بهترین تبلت برای کودکان

پیشنهاد بروزکالا برای خرید تبلت

فروشگاه معتبر بروزکالا ارائه‌دهنده انواع تبلت در قیمت‌های مختلف، ویژگی‌های متفاوت با برندهای معتبری مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، مایکروسافت و... است. بروزکالا در ادامه چند مدل از بهترین انواع تبلت مخصوص مطالعه کتاب را بررسی خواهد کرد. 

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 

سامسونگ یکی از برندهای بسیار عالی است که در تولید تبلت نیز عملکردی بی‌نظیر دارد. تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 دارای ظرفیت 64 گیگابایتی است. این محصول آلومینیومی است و مقاومت بدنه بالایی دارد. صفحه نمایش آن بزرگ است و می‌تواند یک کامپیوتر رومیزی جذاب برای شما باشد. اندازه صفحه نمایش این تبلت 10.4 اینچی است. رزولوشن این نمایشگر، 1200 در 2000 پیکسل می‌باشد. حداکثر نرخ نوسازی صفحه نمایش این محصول 60 هرتزی است.

تبلت سامسونگ 10.4 اینچی مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619

این دستگاه از پردازنده Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G با 8 هسته بهره می‌برد. مقدار رمی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، 4 گیگابایت است. ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری این تبلت 7040 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. قابلیت‌های ژیروسکوپ Gyro Sensor، خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه Proximity Sensor، شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری در این محصول مشاهده می‌شود. 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 با ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایتی تولید می‌شود. این محصول یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار محسوب می‌شود که برای کتاب خواندن مناسب است. این دستگاه دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی با رزولوشن1920 x 1200 پیکسلی است. حداکثر نرخ نوسازی نمایشگر این محصول 60 هرتز است. باتری این دستگاه، لیتیوم پلیمری است. ظرفیت این باتری 7040 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. در حقیقت ظرفیت باتری این محصول، خیالتان را راحت می‌کند که می‌توانید بدون نگرانی از خالی شدن باتری کتاب بخوانید. این تبلت سامسونگ دارای پردازنده Unisoc Tiger T618 با 8 هسته است. این گلکسی تب از حسگرهای اثر انگشت جانبی، مجاورت، ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نما بهره می‌برد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205

پیشنهاد مطالعه: 12 مدل از بهترین تبلت های سامسونگ

تبلت سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت

این محصول از شرکت سامسونگ دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی است. تبلت سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت بسیار محبوب و پرطرفدار است و قیمت مناسبی دارد. کیفیت ساخت این دستگاه مطلوب است. این تبلت دارای پردازنده مرکزی Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm) Chipset است. ظرفیت حافظه رم این مدل تبلت محبوب، 4 گیگابایت است و از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد. باتري این محصول از نوع لیتیوم پلمیری است. این باتری ظرفیت 7040 میلی‌آمپر ساعتی دارد. رزولوشن نمایشگر این دستگاه 1200 × 2000 پیکسل است.

تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619

تبلت شیائومی مدل redmi pad se ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

تبلت شیائومی مدل redmi pad se ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت دارای صفحه نمایش 11 اینچی است. این دستگاه با جنس آلومینیومی، دارای تراشه 8 هسته‌ای از نوع Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G می‌باشد. مقدار رم این مدل از تبلت شیائومی 8 گیگابایت است. این رایانه لوحی با کیفیت از حافظه داخلی 256 گیگابایت بهره می‌برد. این مقدار حافظه و رم برای بهترین تبلت مخصوص مطالعه کتاب فوق‌العاده بسیار عالی خواهد بود. نوع باتری این محصول لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 8000 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. حسگرهایی مانند شتاب‌سنج و حسگر مجاورت در این تبلت به کار رفته‌اند. این محصول یکی از برترین تبلت‌ها برای مطالعه به شمار می‌رود و قیمت نسبتاً مناسبی نیز دارد.

تبلت شیائومی مدل redmi pad se

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5  ظرفیت 3/32 گیگابایت

این دستگاه سامسونگ دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 ظرفیت 3/32 گیگابایت دارای نمایشگری با رزولوشن 1920 × 1200 پیکسل است. حداکثر نرخ نوسازی نمایشگر این تبلت، 60 هرتز است. پردازنده 8 هسته‌ای این دستگاه از نوع Unisoc Tiger T618 است. این محصول که یکی از بهترین تبلت‌ها برای مطالعه و کتاب خواندن محسوب می‌شود، دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایتی است. باتری لیتیوم پلیمری این دستگاه قوی است و ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی دارد. حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما در این محصول به کار رفته‌اند.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 2021

نتیجه‌گیری

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای کتاب فیزیکی، کتاب الکترونیکی بخوانند زیرا این‌گونه می‌توانند در هر زمان و هر مکانی کتاب مورد نظرشان را مطالعه کنند. از آنجا که سایز صفحه نمایش گوشی کوچک است و برای مطالعه کتاب الکترونیکی چندان مناسب نیست، خرید موبایل به این افراد پیشنهاد نمی‌شود. بلکه خرید تبلت انتخابی ایده آل است. با هم ویژگی‌های بهترین تبلت برای کتاب خواندن و مطالعه را مرور کردیم.

فروشگاه بروزکالا که ارائه دهنده انواع تبلت با برندهای معتبر و مختلف است، چند پیشنهاد برای تبلت مناسب مطالعه به شما ارائه داد. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی خواهند بود و شما امکان مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب بروزکالا را خواهید داشت. این‌گونه می‌توانید با آگاهی و اطلاعات کافی برای خرید بهترین تبلت برای کتاب خواندن و مطالعه اقدام نمایید.

سوالات متداول

1. چه برندهایی تبلت‌های خوبی تولید می‌کنند؟

برندهای بسیاری مانند اپل، مایکروسافت، سامسونگ، شیائومی و... تبلت‌های بسیار مطلوب و با کیفیتی تولید و عرض می‌کنند اما برخی از مدل‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و از مشخصات فوق‌العاده عالی برخوردار هستند. این یعنی می‌توان از آن محصولات برای برنامه‌های سنگین‌تری مانند بازی و... نیز بهره برد. 

2. در حالت کلی هنگام خرید تبلت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در حالت کلی هنگام خرید این محصول باید به برند، نوع سیستم عامل، طراحی و جنس بدنه، ابعاد و نوع نمایشگر، رزولوشن و نرخ نوسازی نمایشگر، پردازنده مرکزی و تعداد هسته‌های آن، پردازنده گرافیکی، حافظه داخلی، ظرفیت رم، کیفیت دوربین سلفی، کیفیت دوربین اصلی، باتری و شارژ، کیفیت صدا و نوع اسپیکر، سنسورها و ارتباطات توجه کرد. اما مهم نوع کاربری شما است. در واقع شما باید با توجه به نوع کاربری خود به مواردی که برای شما مهم خواهند بود توجه نمایید.