بهترین میکروفون برای ولاگینگ و ضبط ویدئو

امروزه ویدیو بلاگینگ به یکی از داغ‌ترین ترندهای آنلاین بدل شده است. در دنیای امروز، بلاگرها صرفا محدود به تصاویر ثابت محدود نمی‌شوند. یوتیوب جایی است که ولاگرها بیشترین فعالیت را در آن داشته و اکثریت محتوای خود را در آن بارگذاری می‌کنند. برای تهیه محتوای ویدیویی برای هر کدام از پلتفرم‌ها نظیر تیک تاک، یوتیوب، یا هر پلتفرم دیگری، کیفیت صدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. درصورت خوب نبودن کیفیت صدا، ویدیو شما چندان خوشایند مردم واقع نمیشود و در نتیجه بازدید زیادی نیز دریافت نمی‌کند؛ همین امر موجب عقب افتادن شما از سایر رقبا خواهد شد. به همین خاطر باید یک میکروفون با کیفیت بالا برای خود تهیه کنید. در این مقاله از مجله بروزکالا به معرفی بهترین میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ می‌پردازیم.

سرفصل‌های مقاله

  • انواع میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ
  • میکروفونهای شاتگان
  • میکروفون‌های یقه‌ای
  • میکروفون‌های USB
  • میکروفون‌های بی‌سیم
  • چرا باید یک میکروفون برای ویدیو بلاگینگ تهیه کنیم؟
  • چه میکروفونی مناسب ویدیو بلاگینگ در فضای بیرون است؟
  • 8 مدل از بهترین میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ 

 

انواع میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین میکروفون برای ولاگینگ بپردازیم، ابتدا خوب است انواع مختلف میکروفون‌ها را بشناسیم. در ادامه چهار نوع اصلی میکروفون را معرفی می‌کنیم:

 

میکروفون‌های شاتگان

میکروفون‌های شاتگان نوعی از میکروفون‌های جهت‌دار با الگوی قطبی مستقیم می‌باشند. این میکروفون‌ها صداهای اضافی و نویزهای پس زمینه را دریافت نمی‌کنند و صرفا قادر به دریافت صدا از روب‌هرو بوده و از اطراف و پشت نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند. این میکروفون‌ها را یا بر روی دوربین فیلمبرداری قرار می‌دهند و یا با دست‌های به نام بوم پل ( Boom Pol ) در نزدیکی منبع صدا قرار می‌گیرند. 

این مدل از میکروفون‌های کاردیوئیدی بسیار مورد توجه فیلمسازان می‌باشد؛ زیرا که این میکروفون‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و قادر به ضبط صداهای بسیار ریز و ظریف نیز می‌باشند. درضمن، میکروفون‌های شاتگان دارای بدنه‌ای با مقاومت بالا می‌باشند و در برابر شرایط محیطی مختلف به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند.

این مدل میکروفونها برای کلوزآپ یا ویدیوهای مصاحبه‌ای بسیار مناسب می‌باشند زیرا قادر هستند بر منطقه‌ای کوچک تمرکز کنند. در فضای باز و محله‌ایی که باد و باران است، میکروفون‌ شاتگان انتخاب عالی می‌باشد زیرا با بهره‌گیری از یک کاور، میتواند از سر و صدای اضافه جلوگیری نماید.

نکات مثبت میکروفون شاتگان

  • خارج از قاب دوربین قادر به صدابرداری است.
  • صدای پس زمینه کمی دریافت می‌نماید.

نکات منفی میکروفون شاتگان

  • صرفا برای سوژه ثابت و غیرمتحرک مناسب می‌باشد.
  • در برخی موارد به تجهیزات اضافی احتیاج دارد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید میکروفون حرفه ای

میکروفون‌های یقه‌ای

به این مدل از میکروفون‌ها، میکروفون‌های لاوالیر ( lavalier ) نیز گفته می‌شود. این مدل میکروفون کوچکی است که به طور معمول روی پیراهن بسته می‌شود. این مدل انتخاب خوبی برای سوژه‌های متحرک است مخصوصا اگر از نوع بی‌سیم میکروفون‌های یقه‌ای باشد.

این نوع از میکروفون بیشتر به عنوان میکروفون مناسب بلاگری معرفی می‌شوند. میکروفون‌های لاوالیر یا یقه‌ای در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بسیار دیده می‌شوند. زیرا که استفاده آسان‌تری دارند و به راحتی زیر پیراهن دکمه‌دار یا روسری قرار می‌گیرند و یا حتی داخل پیراهن چسبانده می‌شوند.

نکات مثبت میکروفون لاوالیر

  • اندازه کوچکی دارد و به راحتی پنهان می‌شود.
  • برای سوژه‌های متحرک بهتر است.

نکات منفی میکروفون لاوالیر

  • کمی نویز دریافت می‌کند.
  • راحت‌تر صدای پس زمینه را ضبط می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

میکروفون‌های USB 

میکروفون‌های USB در ضبط صدای با کیفیت بسیار خوب عمل می‌کنند. میتوان به جرات گفت که این میکروفون‌ها، ساده‌ترین، کارآمدترین و به صرفه‌ترین از نظر قیمت، برای ضبط صدا در لپ تاپ و کامپیوتر می‌باشند. از خوبی‌های این میکروفون بلاگری این است که به تجهیزات اضافی احتیاجی ندارد و به راحتی قابل تنظیم است.  البته لازم به ذکر است که این میکروفون برای ضبط صدای همزمان بیشتر از یک نفر انتخاب خوبی نیست. حتی اگر میکروفون USB شما دوطرفه باشد، باز هم برای ضبط صدای باکیفیت باید خیلی به منبع صدا نزدیک شوید.

نکات مثبت میکروفون USB

  • ضبط صدای باکیفیت
  • پلتفرم متقابل

نکات منفی میکروفون USB

  • تنها برای پادکست و ضبط موسیقی مناسب است.
  • نمی‌توان چند صدا را به طور همزمان دریافت نمود.

پیشنهاد مطالعه:  اصول استفاده از میکروفون

میکروفون‌های بی‌سیم

به این مدل از میکروفون‌ها، میکروفون‌های خوانندگی یا رادیویی نیز گفته می‌شود. میکروفون‌های بی‌سیم، کابل فیزیکی ندارد که آن را به تجهیزات صدا متصل کند. از مزیت‌های اصلی این مدل، آزادی در حرکت است. مشکلی که این میکروفون دارد تداخل احتمالی در دستگاه‌ها و سیستم‌های بی‌سیم اطراف می‌باشد. متاسفانه این میکروفون برای ضبط ویدئو عمر باتری  ضعیف دارد. اگر از منبع برق دور هستید، حتما باتری اضافی با خود داشته باشید.

نکات مثبت میکروفون بی‌سیم

  • امکان حرکت آزادانه را فراهم می‌کند.
  • نیازی به کابل ندارد.

نکات منفی میکروفون بی‌سیم

  • عمر باتری محدود
  • تداخل با دیگر دستگاهها
  • رنج محدود شده

 

چرا باید یک میکروفون برای ویدیو بلاگینگ تهیه کنیم؟

از دلایل مهمی که باید یک میکروفون برای تولید محتوا ویدیویی تهیه کنیم، تفاوت در کیفیت است. میکروفون‌های داخلی موبایل‌های هوشمند و یا دوربین‌ها، هرگز به کیفیت میکروفون جانبی نمی‌رسند. حتی اگر در کار تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو بلاگینگ مبتدی هستید، باز هم توصیه می‌شود که اقدام به خرید میکروفون مناسب خود نمایید. اینگونه کفیت صدای محتوای شما از همان اول حرفه‌ای خواهد بود. گرچه برخی از دوربین‌های مناسب ولاگینگ نیز وجود دارند که میکروفون داخلی آن‌ها به راحتی با میکروفون‌های خارجی رقابت می‌کند.

دیگر دلیلی که اهمیت استفاده از میکروفون جانبی را بالا می‌برد، این است که میکروفون‌های داخلی به راحتی نویزهای ناخواسته و صداهای اضافی را ضبط می‌کنند. با استفاده از یک میکرفون خارجی خوب می‌توانید صداهای باد و باران و جاده و.. را فیلتر کنید. در ضمن، در اغلب موارد محافظ بادگیر نیز ارائه می‌شود که بهترین ضبط صدا را حتی در محیط‌های پرسر و صدا تضمین می‌نماید. 

پیشنهاد مطالعه: نحوه رسیدن به Sweet Spot

چه میکروفونی مناسب ویدیو بلاگینگ در فضای بیرون است؟

نکته مهمی که تهیه میکروفون‌های خارجی را واجب می‌کند این است که شما همواره می‌توانید یک محافظ بادگیر فوم به آن اضافه کرده و با این روش جلوی ضبط صداهای مزاحم و اضافی را بگیرید. بادگیر فوم از کیفیت صدا در برابر باد محافظت می‌کند. بهترین عملکرد با محافظ بادگیر را، میکروفون‌های شاتگان دارا می‌باشند.

 

معرفی 8 مدل از بهترین میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ 

حال که با انواع میکروفون‌ها آشنایی پیدا کردیم، نوبت بهترین میکروفون برای بلاگری می‌رسد. در ادامه 8 مدل از بهترین میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ، برای موبایل و دوربین را به شما معرفی می‌کنیم :

میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ مناسب موبایل و دوربین 

میکروفون یقه‌ای بیسیم بویا مدل BY-XM6-S2

میکروفون یقه ای ب یسیم بویا سری BY-XM6-S2

میکروفون بویا مدل BY-XM6-S2، در ضبط صدا بسیار باکیفیت عمل می‌کند و قابلیت ضبط همزمان با 2 میکروفون را دارا است. این مدل دارای جک 3.5 متری به عنوان رابط بوده و از باتری داخلی لیتیوم – یون به عنوان منبع تغذیه بهره می‌گیرد. در ضمن، قابلیت 7 ساعت شارژدهی در حالت ضبط را دارد. این میکروفون از گروه کاندنسر است و الگوی قطبی آن Omni-Directional می‌باشد. فرکانس پاسخگویی در این مدل 35 هرتز تا 18000 هرتز است و تا 100 متر محدود عملکرد این میکروفون است. حساسیت آن 39 دسیبل می‌باشد. ضمنا از فیلتر نرم‌کننده صدا و خز بادگیر نیز برخوردار است. این مدل برای تولید محتوا، ولاگینگ، مصاحبه و فیلمبرداری مناسب است.

میکروفون یقه‌ای باسیم جی تی آر مدل CM-2000

این مدل صدا را بسیار شفاف و واضح ضبط می‌کند و دارای فیلتر برش فرکانسهای پایین و همچنین فیلتر نرم‌کنندگی صدا می‌باشد. از جک 6.35 میلیمتری به عنوان رابط استفاده می‌کند و منبع تغذیه آن 1 عدد باتری قلمی می‌باشد. در ضمن این میکروفون قابلیت اتصال به انواع اکو آمپلی فایرها و میکسرها را دارد. میکروفون یقه‌ای باسیم جی تی آر مدل CM-2000، از میکروفون‌های کاندنسر است که الگوی قطبی آن Uni-Directional می‌باشد. فرکانس پاسخگویی از 50 هرتز تا 18000 هرتز است. این مدل برای سخنرانی، مصاحبه و اجرای زنده، انتخاب مناسبی می‌باشد.

میکروفون یقه‌ای بیسیم بویا مدل BY-M1LV-U

میکروفون بی‌سیم یقه‌ای بویا BOYA BY-M1LV-U

یک میکروفون با قابلیت ضبط صدای با کیفیت است. این میکروفون برای موبایل و تبلت اندرویدی با جک تایپ C قابل استفاده است. دارای خز بادگیر، کلید قطع و وصل میکروفون و فیلتر نرم‌کنندگی صدا میباشد. میکروفون بی‌سیم یقه‌ای بویا  BY-M1LV-U، از میکروفون‌های کاندنسر با الگوی قطبی Omni-Directional می‌باشد و  فرکانس پاسخگویی آن 50 هرتز تا 80000 هرتز است. حساسیت این میکروفون 39 دسیبل می‌باشد. این مدل برای ضبط موسیقی، تولید محتوا و ضبط پادکست مناسب است.

میکروفون یقه‌ای باسیم بویا مدل BY-M1 PRO

میکروفون یقه ای سیم دار بویا سری BY-M1 PRO

این میکروفون قابلیت ضبط صدای باکیفیت بالا را دارا است. این مدل یک میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی Omni-Directional می‌باشد. دارای خروجی درگاه هدفون و یک عدد فیلتر نرم‌کنندگی صدا می‌باشد. میکروفون یقه ای سیم دار بویا سری BY-M1 PRO، در حالت smart phone نیازی به باتری ندارد ولی در حالت camera به باتری ساعتی نیازمند می‌باشد. فرکانس پاسخگویی در این مدل 65 هرتز تا 18000 هرتز و حساسیت آن حدود 30 دسیبل است. این مدل سبک و کم حجم است و برای ولاگرها، ضبط پادکست، موسیقی و همچنین برای گیمرها مناسب است.

میکروفون برای ویدیو بلاگینگ مناسب استودیو

میکروفون استودیویی رود مدل NT-USB

میکروفون کاندنسر رود مدل NT-USB Mini

این میکروفون یک میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی کاردیوئیدی می‌باشد.دارای قابلیتهای تنظیم گین و کم و زیاد کردن صدای مانیتورینگ بوده و در ضمن دارای خروجی درگاه هدفون با قابلیت مانیتورینگ همزمان نیز می‌باشد. نیازی به باتری نداشته و از پاپ فیلتر، کابل 6 متری با پورت USB، برخوردار است. میکروفن کندانسور رود مدل NT-USB، مناسب وکال و سخنرانی است.

میکروفون استودیویی هایپر ایکس مدل QuadCast

میکروفون گیمینگ هایپرایکس مدل QuadCast

میکروفون هایپرایکس مدل QuadCast، دارای قابلیت ضبط استریو، نور RGB و پایه رومیزی و شوک مونت می‌باشد. این مدل همچنین دارای قابلیت تنظیم گین و فیلتر داخلی نیز می‌باشد. از پورت USB به عنوان رابط استفاده می‌کند و یک میکروفون کاندنسر با قابلیت 4 الگوی قطبی انتخابی است. دارای الگوی ضبط قطبی یک طرفه، قطبی دو جهته، همگانی و استریو و حساسیت آن 36 دسیبل است.

میکروفون استودیویی ماونو مدل PM471TS

این میکروفون، کاندنسر بوده و الگوی قطبی کاردیوئیدی دارد. قابلیت ضبط صدای بسیار شفاف و باکیفیت را دارا می‌باشد. دارای خروجی درگاه هدفون با قابلیت مانیتورینگ همزمان بوده و پاپ فیلتر و شوک مونت نیز از امکانات این مدل است. فرکانس پاسخگویی در این مدل 20 تا 20000 هرتز است. میکروفون ماونو مدل PM471TS، برای استریم، گیم، وکال و پادکست، گزینه بسیار مناسبی است.

میکروفون استودیویی ماونو مدل AU-PM401

میکروفن ماونو Maono AU-PM401 Microphone

میکروفون ماونو Maono AU-PM401 Microphone، صدا را بسیار شفاف ضبط می‌کند. این مدل قابلیت پشتیبانی از محتوای Hi-Res را دارا است و خروجی درگاه هدفون با قابلیت مانیتورینگ همزمان نیز دارد. دارای پاپ فیلتر، شوک مونت، فیلتر نرم‌کنندگی صدا و پایه بازویی است. این مدل یک میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی کاردیوئیدی می‌باشد و از پورت USB به عنوان رابط بهره می‌گیرد. فرکانس پاسخگویی این مدل 20 تا 16000 هرتز بوده و حساسیت آن 38 دسیبل می‌باشد. این میکروفون برای ضبط پادکست، استریم و تولید محتوا مناسب است. 

سخن پایانی

در بین این‌همه تنوع میکروفون که در بازار وجود دارد، انتخاب یک بهترین میکروفون برای تولید محتوا ولاگینگ مناسب کار دشواری است. به همین خاطر، خوب است قبل از خرید، ابتدا هدف خود از استفاده از میکروفون را مشخص کرده و سپس با مطالعه انواع میکروفون‌ها، دست به خرید میکروفون مناسب بزنید. در این مقاله، ما سعی کردیم بهترین میکروفون‌ها برای ویدیو بلاگینگ را به شما معرفی کنیم. برای خرید و اطلاعات بیشتر به وبسایت بروز کالا مراجعه کنید.