راهنمای خرید بهترین موس و کیبورد بی سیم (وایرلس) + ۲۰ مدل برتر

هنگامی که نام کامپیوتر را می‌شنویم، قطعاتی مانند موس، کیبورد، مانتیور و... در ذهنمان تداعی می‌شوند. اما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چگونه استفاده راحت‌تری از آن‌ها داشته باشید؟ اگر چند سال پیش به ما می‌گفتند که روی این مبل بنشین و از راه دور این مطلب را تایپ کن تعجب می‌کردیم! اما این حقیقت است که حالا می‌توانیم روی مبل بنشینیم و دور از کامپیوتر، با کیبورد خود، کار کنیم و آن را به راحتی در خانه با خودمان حرکت دهیم. در واقع حالا با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی، استفاده کردن از موس ساده غلتکی و کیبورد سیم‌دار کمی عجیب به نظر می‌رسد.

این دو، ابزار مکمل هم هستند که همواره آن‌ها را در کنار رایانه‌های خود می‌بینیم. این قطعات به شما کمک می‌کنند تا تجربه کاربری مطلوبی از کامپیوترتان داشته باشید. اگر از آن دسته افراد هستید که روزانه چندین ساعت با کامپیوتر کار می‌کنید، بهتر است از موس و کیبورد بی سیم با کیفیتی استفاده کنید تا پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. اما برای خرید این دو قطعه مهم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ کدام مدل‌ها و برندها محصولات خوبی را به کاربر ارائه می‌دهند. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه به بررسی نکات مهم قبل از خرید و معرفی بهترین مدل های موس و کیبورد بی سیم خواهد پرداخت.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معیارهای انتخاب موس بی سیم
  • بهترین مدل‌های موس
    • گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate
    • گیمینگ ریزر Viper Ultimate
    • تراست Voxx
    • رپو Rapoo MT750S
    • تراست Zaya
    • تراست GXT 117 STRIKE
    • تسکو TM 700W
    • جنیوس NX-9000BT
    • جنیوس NX-7015
    • گرین GM-501W
  • معیارهای انتخاب کیبورد بی سیم
  • بهترین مدل‌های کیبورد
    • ردراگون Draconic Elite K530W PRO
    • گرین GK-102W
    • گرین GK-101W
  • بهترین ست های موس و کیبورد بی سیم
    • ست Trust Ody
    • ست گیمینگ فاطر CWR-7000B
    • ست ORICO DWKM01
    • ست مسترتک MK9600SW Master
    • ست جنیوس Smart KM-8200
    • ست فاطر ( کمبو ) CWN-5000B
    • ست هترون HKCW140
  • نتیجه‌گیری

معیارهای انتخاب موس بی سیم

حالا که تصمیم به خرید موس گرفته‌اید باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در مرحله اول باید به ابعاد و و ارگونومی آن دقت کنید. شما باید کالایی را انتخاب کنید که با اندازه دست شما متناسب باشد. به عنوان مثال اگر دست شما ظریف و کوچک است، استفاده مدام این کالا در ابعاد بزرگ، خسته‌کننده و آزاردهنده خواهد بود. این محصول در نوع ارگونومیگ دارای قیمت بالاتری است اما طراحی آن به صورتی است که شما هیچ‌گونه فشاری را روی عضلات دست خود حس نخواهید کرد. مورد بعدی این است که اگر گیمر هستید، حتماً به فکر خرید موس گیمینگ باشید تا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص بازی آن بهره‌مند شوید. کیفیت سنسور و ارگونومی این کالا در نوع گیمینگ بهبود داده شده است. قبلا در مجله بروزکالا درباره راهنمای خرید موس گیمینگ مطلبی نوشته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

مورد دیگری که شاید برای برخی افراد مهم باشد، وجود دکمه‌های جانبی است. این دکمه‌ها که در محصولات ارزان‌قیمت به چشم نمی‌خورند، غالباً وظایفی از جمله کنترل صدا یا Play کردن موسیقی و... را بر عهده دارند. بهتر است به DPI یا همان دقت سنسور نیز توجه کنید. هرچه DPI بیشتر باشد، حساسیت موس بیشتر خواهد بود.

راهنمای خرید موس و کیبورد بی سیم

بهترین مدل‌های موس بی سیم

حالا که می‌دانیم بهتر است به چه نکاتی هنگام خرید این قطعه دقت کنیم، بهتر است بهترین موس های بی سیم را نیز به شما عزیزان معرفی نماییم تا هنگام خرید از بروزکالا، انتخاب مناسب و مطمئنی داشته باشید.

موس گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate

خرید ماوس گیمینگ ریزر مدل BASILISK ULTIMATE

ماوس گیمینگ ریزر BASILISK ULTIMATE از برند معتبر Razer با وزن 107 گرم، فول سایز است. با نوع اتصال بی‌سیم و همچین باسیم با رابط کابل USB Type A در بازار موجود است. نوع سنسور آن اپتیکال است. دارای حداقل حساسیت 800 و حداکثر حساسیت 20000 می‌باشد. این موس 11 کلید قابل برنامه‌ریزی و کلید پاور دارد. عمر سوئیچ آن 70 میلیون کلیک است. نوع غلتک آن اسکرول دوگانه نرم و پله‌ای می‌باشد. این محصول قابلیت نورپردازی Razer Chroma RGB با قابلیت شخصی‌سازی در 14 ناحیه را دارد. عمر باتری آن 100 ساعت است و در 4 ساعت شارژ می‌شود. این موس بی سیم با ویندوز، لینوکس، مک و ایکس باکس سازگار است. 

موس گیمینگ ریزر Viper Ultimate

ماوس بی سیم گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

موس گیمینگ ریزر Viper Ultimate  با ابعاد گیمینگ و وزن ۷۴ گرم، دارای اتصال باسیم با کابل USB Type A و البته اتصال بی‌سیم است. سنسور آن اپتیکال است و دارای حداقل حساسیت 400 و حداکثر حساسیت 20000 می‌باشد. 8 کلید در این قطعه تعبیه شده است و کلید پاور نیز دارد. بهتر است قبل از خرید از بروزکالا بدانید که این مدل از غلتک اسکرول پله‌ای بهره می‌برد و دارای نورپردازی Razer Chroma RGB نیز می‌باشد. عمر باتری آن 70 ساعت است و شارژ آن در 4 ساعت انجام می‌شود. با مک، ویندوز، لینوکس و ایکس باکس سازگار خواهد بود. 

موس تراست Voxx

قیمت موس بی سیم تراست Voxx

موس تراست Voxx با 150 گرم وزن، دارای 9 کلید است و کلید پاور نیز دارد. اتصال تراست Voxx بی‌سیم و با دانگل USB و بلوتوث است. دارای نورپردازی نیست. این محصول از سنسور اپتیکال بهره‌ می‌برد و حداکثر دقت حسگر آن 2400 DPI (یعنی نقطه بر اینچ) است.

موس رپو Rapoo MT750S

خرید ماوس بی سیم رپو مدل RAPOO MT750S

موس رپو Rapoo MT750S با کاربری استاندارد در ابعاد فول سایز دارای سنسور اپتیکال است. حداکثر حساسیت آن 3200 است و نوع اتصال آن بی‌سیم و باسیم از طریق USB می‌باشد. 9 کلید دارد و کلید پاور نیز در آن تعبیه شده است. دارای نورپردازی نیست و با ویندوز، مک، انروید و iOS سازگار می‌باشد. این موس 75 گرمی دارای باتری لیتیوم یونی قابل شارژ است.

موس تراست Zaya

خرید موس بی سیم تراست Zaya

موس تراست Zaya دارای رابط بی‌سیم و البته با دانگل USB است. باتری داخلی آن قابل شارژ است. این موس تراست با حسگر اپتیکال، دارای محدوده دقت حسگر بین 800 تا 1600 نقطه بر اینچ است. 4 کلید دارد و از کلید پاور نیز بهره‌مند است. قیمت آن نیز مناسب است. 

موس تراست GXT 117 STRIKE

خرید موس بی سیم تراست GXT 117 STRIKE

درست است که موس بی سیم تراست GXT 117 STRIKE دارای قابلیت ویژه و خاصی نیست اما خوش‌دست است. وزن آن 90 گرم است و دارای 4 کلید می‌باشد. این مدل بی‌سیم با نوع رابط دانگل USB دارای محدوده دقت حسگر بین 800 تا 1600 نقطه بر اینچ است. 

موس تسکو TM 700W

خرید ماوس بی سیم تسکو مدل TM 700W

این کالای 50 گرمی دارای قیمت بسیار مناسبی است. ماوس بی سیم تسکو مدل TM 700W از رابط اتصال دانگل بهره می‌برد. سنسور آن اپتیکال می‌باشد و دارای 4 کلید است. حداقل حساسیت آن 800 و حداکثر حساسیتش 1600 می‌باشد. دارای کلید پاور است و نوع غلتکش اسکرول پله‌ای می‌باشد. 1 عدد باتری قلمی در آن تعبیه می‌شود.

موس جنیوس NX-9000BT

خرید موس بلوتوثی جنیوس مدل NX-9000BT

این کالای 49.5 گرمی بی‌سیم بلوتوثی، قابل استفاده با هر دو دست است. نوع سنسور آن BlueEye است. دارای حداقل حساسیت 800 و حداکثر حساسیت 1600 است. NX-9000BT Genius دارای 3 کلید و 1 باتری داخلی است. موس جنیوس NX-9000BT با ویندوز 7 و بالاتر و مک OS 10.8 و بالاتر سازگار است. 

موس جنیوس NX-7015

موس جنیوس NX-7015

موس Genius NX-7015 با قیمت مناسبی که دارد، بی‌سیم است و از سنسور BlueEye بهره می‌برد. حداقل و حداکثر حساسیت آن به ترتیب 800 و 1600 است. 3 کلید و 1 باتری قلمی دارد. دارای 57 گرم وزن است و در رنگ‌های مختلفی مانند قهوه‌ای، خاکستری، طلایی و نقره‌ای تولید می‌شود. 

موس گرین GM-501W

خرید ماوس بی‌سیم گرین مدل GM-501W

بدون شک ماوس بی‌سیم گرین مدل GM-501W یکی از محصولات مطلوب و مقرون به صرفه‌ای است که می‌توانید از بروزکالا تهیه کنید. بی‌سیم است و از 2 باتری نیم‌قلمی بهره می‌برد. گرین GM-501W با وزن 60 گرمی خود دارای سنسور اپتیکال است. حداقل و حداکثر حساسیت آن به ترتیب 800 و 1600 است. 6 کلید دارد و دارای کلید پاور نیز می‌باشد و با ویندوز سازگاری دارد.

معیارهای انتخاب کیبورد بی سیم

کیبورد که آن را با نام صفحه کلید نیز می‌شناسید در رده‌های قیمتی متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. اما در خرید کیبورد باید به چه معیارهایی از این کالا دقت کنید؟ ابتدا باید به تجربه کاربری دقت کنید. در حالت کلی این قطعه دارای انواع گیمینگ، خانگی و تایپ یا کدنویسی است. این شما هستید که با توجه به نیاز خود، یکی از این مدل‌ها را برمی‌گزینید. به نوع اتصال آن دقت کنید که بی‌سیم یا سیم‌دار است. البته این را هم در نظر بگیرید که در استفاده از مدل‌های کیبورد بی سیم ممکن است با مشکلاتی نظیر تأخیر، تداخل فرکانس، خالی شدن باتری و... مواجه شوید. اما دیگر سیم دست و پا گیر این وسیله مزاحم شما نخواهد بود و می‌توانید آن را با خود در محیط کار یا خانه حرکت دهید.

مورد دیگری که توجه به آن مهم است نوع سوئیچ کالا است. در حالت کلی صفحه کلید دارای سه مدل سوئیچ ممبرین، مکانیکال و هیبریدی می‌باشد. نوع اول ارزان قیمت و کم صدا است. از نام نوع دوم یعنی مکانیکال مشخص است که دارای ساختار مکانیکی می‌باشد و هر دکمه به سوئیچی مکانیکی وصل است. این مدل برخلاف ممبرین قیمت بالا و صدای زیادی نیز دارد. اما مدل هیبریدی همان سوئیچ نوع اول است که بازخورد آن به کاربر شبیه نوع مکانیکال است.

نکته مهم دیگر نیز توجه به سایز، اندازه و چیدمان کلیدها است که آن‌ها با نام فول سایز، TKL و 60-75% شناخته می‌شوند. TKL همان صفحه کلید فول و کامل است اما بخش NumPad در آن به چشم نمی‌خورد. 60-75% نیز کوچک‌ترین و جمع و جورترین مدل است.

پیشنهاد مطالعه: درباره صفحه کلید و ماوس گیمینگ بدانید

بهترین مدل های کیبورد بی سیم

بهترین مدل‌های کیبورد بی سیم

با توجه به راهنمای خرید کیبورد بی سیم در بالا، اکنون می‌دانیم که قبل از خرید باید به نکات و مواردی که گفته شد توجه کنیم. چند مدل از بهترین کیبوردهای بی سیم موجود در بازار را با هم مرور می‌کنیم تا با توجه به امکانات محصول، انتخاب مناسبی داشته باشید.

کیبورد ردراگون Draconic Elite K530W PRO

خرید کیبورد ردراگون REDRAGON Draconic Elite K530W PRO

این کیبورد از برند مطرح Redragon با 880 گرم وزن دارای اتصال باسیم و بی‌سیم است. 61 کلید در آن تعبیه شده است و از دکمه پاور نیز بهره‌مند است. کیبورد ردراگون Draconic Elite K530W PRO دارای نور پس‌زمینه می‌باشد و با همه سیستم عامل‌ها سازگاری دارد. این محصول دارای نمایشگر میزان باتری است. در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم نیست. همچنین تاچ پد، ورودی میکروفون و USB در آن به چشم نمی‌‌خورد.

کیبورد گرین GK-102W

خرید کیبورد بی‌سیم گرین مدل GK-102W

کیبورد بی‌سیم گرین مدل GK-102W با قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد، دارای 280 گرم وزن است. 84 کلید دارد و سایز آن 75 درصد می‌باشد. نوع آن استاندارد و دارای حروف فارسی است. جنس آن ABS است و از اتصال بی‌سیم بهره می‌برد. متوسط عمر هر کلید در این محصول، 10 میلیون ضربه است و از دو باتری AAA استفاده می‌کند.

کیبورد گرین GK-101W

خرید کیبورد بی سیم گرین مدل GK-101W

کیبورد گرین GK-101W قیمت کمتری نسبت به مدل قبلی دارد. وزنش 400 گرم است و از اتصال بی‌سیم بهره می‌برد. دارای 105 کلید است. از لحاظ اندازه فول سایز است. جنس این مدل نیز ABS است. متوسط عمر هر کلید 10 میلیون ضربه است. نمایشگر میزان باتری در آن تعبیه شده است. 

بهترین ست های کیبورد و موس بی سیم

درست است که می‌توانید این دو قطعه را به صورت جداگانه تهیه کنید اما برخی از شرکت‌ها گاهی برای راحتی کاربر و آسان کردن انتخاب برای او، صفحه کلید و موس بی سیم را به صورت ست با یکدیگر تولید و عرضه می‌کنند که در ادامه بهترین موس و کیبورد بی سیم که به صورت ست در بازار موجود است را معرفی می‌کنیم.

ست کیبورد و موس Trust Ody

خرید کیبورد و ماوس بی سیم Trust Ody

ست کیبورد و موس بی سیم Trust Ody  با وزن 560 گرم دارای کلید پاور است. در آن 2 باتری AAA تعبیه می‌شود. نوع آن ممبرین است و طول عمر سوئیچ در آن ۱۰ میلیون ضربه است. دارای صفحه کلید اعداد نیز می‌باشد.

ست گیمینگ کیبورد و موس فاطر CWR-7000B

خرید ماوس و کیبورد گیمینگ فاطر مدل CWR-7000B

 ست گیمینگ کیبورد و موس فاطر CWR-7000B که موس آن دارای 3 کلید و کیبوردش دارای 104 + 12 کلید است. یعنی 12 کلید میان‌بر دارد. وزن اولی 50 گرم و وزن دومی 200 گرم است. صفحه کلید با عمر ۱۰ میلیون ضربه در هر دکمه، دارای نور پس‌زمینه است و از رابط دانگل USB بهره می‌برد.

ست کیبورد و موس ORICO DWKM01

خرید ست ماوس و کیبورد وایرلس ORICO DWKM01

برند اوریو موس 3 کلیدی باتری‌خور نیم‌قلمی خود را همراه با کیبورد بی‌سیم با 12 کلید میان‌بر به بازار عرضه کرده است. درگاه‌ ارتباطی آن USB است. صفحه کلید 395 گرمی این مجموعه ضد آب است و دارای باتری قلمی می‌باشد. 

لینک مشاهده محصول: خرید ست کیبورد و موس ORICO DWKM01

ست مسترتک کیبورد و موس MK9600SW 

ست مسترتک کیبورد و موس MK9600SW 

در این ست مسترتک موس 58 گرمی است و از باتری قلمی بهره می‌برد. دارای نورپردازی نیست و فاصله عملکرد این مدل بی‌سیم 6 تا 10 متر است. صفحه کلید آن 2 عدد باتری نیم قلمی می‌خورد و 455 گرم وزن دارد. کاربری آن عمومی است و برای استفاده روزمره مناسب است. کیبورد نور پس‌زمینه ندارد اما بی‌سیم است.

ست جنیوس کیبورد و موس Smart KM-8200

خرید کیبورد و موس بی‌سیم Genius

کیبورد این مجموعه 422 و موس آن با 3 کلید، 54 گرمی است. نوع اتصال هر دو بی‌سیم است. کم‌صدا بودن صفحه کلید، مقاومت آن در برابر آب و وجودِ حروف فارسی روی آن، ست جنیوس مدل KM-8200 را محبوب کرده است. قبل از خرید از بروزکالا این را بدانید که موس این مجموعه دارای طراحی ارگونومیک است و به خوبی در دست جا می‌شود و دست شما را خسته نخواهد کرد.

ست فاطر ( کمبو ) کیبورد و موس CWN-5000B

ماوس و کیبورد فاطر CWN-5000B

نوع رابطه هر دو قطعه در ست CWN-5000B بی‌سیم است. وزن صفحه کلید 104 + 12 کلیدی آن 460 گرم است. وزن موس 3 کلیدی این مجموعه 59 گرم است و از باتری AA بهره می‌برد. حروف فارسی در آن به چشم می‌خورد. طول عمر کلیدها 10 میلیون ضربه است. کیبورد آن نیز 1 باتری AAA دارد.

ست هترون کیبورد و موس HKCW140

کیبورد و ماوس هترون HKCW140

نحوه اتصال موس و کیبورد بی‌سیم با نوع رابط دانگل USB است. صفحه کلید دارای 104 کلید و 10 عدد کلید میان‌بر است و حروف فارسی روی آن حک شده است. در این کالا 2 عدد باتری AAA تعبیه می‌شود. موس ست هترون با حسگر اپتیکال دارای 5 کلید است و قابلیت استفاده با هر دو دست را دارد.

نتیجه‌گیری

در این نوشته معیارهای انتخاب بهترین موس و کیبورد بی سیم را به صورت جداگانه بررسی کردیم و برخی از بهترین مدل‌های موس و کیبورد وایرلس بازار را به صورت تک و ست به شما معرفی نمودیم. محصولاتی که معرفی کردیم شامل انواع موس‌های بی سیم، انواع کیبوردهای بی سیم و نیز انواع ست کیبورد و موس بی سیم بود. در هر بخش از مقاله که برگردید، این امکان وجود دارد تا با کلیک کردن روی عبارت لینک شده، به صفحه محصول مورد نظر هدایت شوید و مشخصات و اطلاعات بیشتر و نیز نظر مشتریان آن محصول را بررسی کنید.

تلاش ما در فروشگاه اینترنتی بروزکالا کمک به شما برای بهترین انتخاب است. با ما همراه باشید.