تبلت چی بخریم ؟ نکات پیش از خرید تبلت

در سال ‌های اخیر، تبلت ‌ها به‌ عنوان دستگاه‌ هایی ظاهر شده ‌اند که تعادل کامل بین گوشی‌ های هوشمند و لپ‌ تاپ ‌ها برقرار می ‌کنند. تبلت را می توان به عنوان یک نوت بوک قابل حمل تعریف کرد که بر روی پلتفرم سیستم عامل موبایل ساخته شده است. تبلت ‌ها که از نظر ظاهر، حس کلی و مزایا متفاوت از تلفن‌ های هوشمند هستند، نقش مینی لپ ‌تاپ ‌ها و نسخه ارتقا یافته گوشی ‌های هوشمند را بازی می‌کنند و می ‌توانند شما را در هر کجا و در هر زمان همراهی کنند. 

اما قطعا برای این که یک تبلت خوب و کاربردی را خریداری کرد، باید در قدم اول مهم ترین نکات خرید تبلت را در نظر گرفت. در مرحله بعد نیز بهترین مکان برای خرید بهترین تبلت را انتخاب کرد. نکات مهمی نظیر این که از کجا تبلت بخریم؟ تبلت خوب چی بخرم ؟ قیمت انواع تبلت چقدر است و چطور می توان یک تبلت مقرون به صرفه و مناسب را خریداری کرد، همگی سوالات و چالش هایی است که اکثر مشتریان این دستگاه در زمان خرید با آن درگیر هستند.

بنابراین در این مطلب از بروزکالا می‌خواهیم به نکات پیش از خرید تبلت که ساده و کاربردی است می پردازیم که بهتر است برای خریدی رضایت بخش حتما به آنها توجه کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چرا باید تبلت بخریم؟
  • چطور یک فروشگاه مطمئن برای خرید تبلت را انتخاب کنیم؟
  • خرید آنلاین تبلت
  • خرید حضوری تبلت

چرا باید تبلت بخریم؟

در درجه اول به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا به یک تبلت نیاز دارید و آیا خرید تبلت می تواند گزینه خوب و مناسبی برای شما باشد؟ گاهی اوقات کاربران بین خرید گوشی هوشمند و تبلت یا یک نوت بوک مردد می شوند. تبلت ها همان طور که پیش از این هم گفته شد می توانند هم به عنوان جایگزین اسمارت فون ها و هم نوت بوک ها مورد استفاده قرار بگیرند، چرا که کارایی های چند منظوره آنها زیاد است.

با بررسی قیمت موبایل نوت بوک ها و مقایسه آن با قیمت انواع تبلت می توان دید که در کل تبلت ها با توجه به مشخصاتی که در اختیار کاربران قرار می دهند می توانند گزینه مقرون به صرفه تری برای خرید باشند. آنها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها یا نوت بوک ها قیمت پایین تری دارند، حمل شان راحت تر است و می توانند در سطح معمول نیازهای کاربران را پوشش دهند. 

در مقابل با مقایسه قیمت موبایل با تبلت و ویژگی های برتری که در تبلت ها مشاهده می شود، باز هم خرید تبلت در مقایسه با خرید یک اسمارت فون گزینه مقرون به صرفه تر و هوشمندانه تری است. البته که تمام این شرایط منوط به این است که چه کاربردی از این دستگاه ها مد نظر است.

برای مثال برای برقراری تماس یا حمل راحت تر قطعا اسمارت فون ها نسبت به تبلت ها برتری دارند. اما اگر در نهایت با توجه به نوع کاربرد مشخص شد که بهترین گزینه خرید تبلت است، از کجا باید تبلت بخریم؟

بیشتر بخوانید: نکات مهم در تعیین قیمت تبلت

چرا باید تبلت بخریم؟

چطور یک فروشگاه مطمئن برای خرید تبلت را انتخاب کنیم؟

اگر سوال شما در زمان خرید این است که از کجا باید تبلت بخرم؟ یا چطور می توانم یک فروشگاه مطمئن را برای خرید این محصولات پیدا کنم؟ نکاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم مواردی است که باید در زمان خرید تبلت نظر داشته باشید:

  • در قدم اول مشخص کنید که قصد خرید آنلاین تبلت را دارید یا خریدتان حضوری است؟
  • فروشگاهی که از آن خرید می کنید به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می شود یا خیر؟
  • آیا فروشگاه محصولات خود را با گارانتی معتبر شرکتی به فروش می رساند؟
  • آیا قیمت انواع تبلت در فروشگاه مورد نظر نسبت به قیمت میانگین بازار مناسب است یا خیر؟
  • آیا می توانید از فروشگاه به صورت اقساطی و با شرایط مناسب تبلت را خریداری کنید؟
  • آیا فروشگاه مورد نظر تنوع کاملی از برندهای سازنده تبلت را پوشش می دهد و می تواند مدل های جدید را در فروشگاه خریداری کرد؟
  • آیا فروشگاه به شما امکان تست محصولات و ضمانت مرجوعی در صورت وجود هر گونه مشکلی را می دهد؟
  • آیا در فروشگاه مورد نظر می توانید به راحتی تمامی تجهیزات مورد نیاز تبلت مانند کیس، گلس نمایشگر، هدفون یا ... را تهیه کنید و تنوع این محصولات کافی است؟
  • آیا محصولات موجود در فروشگاه اورجینال و اصل است؟

این سوالات مهم ترین مواردی است که باید در زمان خرید تبلت و پاسخ به این سوال که از کجا تبلت بخرم به آن پاسخ دهید.

خرید آنلاین تبلت

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تبلت خود را به صورت آنلاین از فروشگاه های عرضه کننده تبلت انجام دهند. خرید آنلاین قطعا گزینه راحتی است و می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. اما همیشه خرید آنلاین تبلت بدون مشکل نیست و این گزینه چالش های زیادی نیز دارد. اول از همه این که اطمینان از اعتبار فروشگاه چالش برانگیز است. دومین مورد این که در خرید اینترنتی مطمئن شدن از سالم بودن دستگاه و اصل بودن آن اهمیت دارد.

در نتیجه اگر هدف خرید اینترنتی تبلت باشد در درجه اول مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی مورد نظر دارای نماد الکترونیکی است. در قدم بعدی بهتر است از فروشگاه هایی خرید کنید که می توانید نظر سایر کاربران را در نیز در سایت ببینید.

سایت اینترنتی مورد نظر باید تیم پشتیبانی خوبی داشته باشد و در سریع ترین زمان ممکن به سوالات و مشکلات شما رسیدگی کند. اگر متوجه شدید که فروشگاه به خوبی پاسخ گوی کاربران نیست و سایر مشتریان به هر دلیلی از خرید و پشتیبانی فروشگاه رضایت ندارند، می توانید نتیجه بگیرید که خرید آنلاین از این فروشگاه گزینه مناسبی نیست.

از دیگر نکات مهم در خرید تبلت به صورت آنلاین، بحث قیمت است. قبل از خرید حتما با خرید تبلت از قیمتی که فروشگاه برای محصول خود تعیین کرده است مطمئن شوید. گاهی اوقات می توان با یک بررسی ساده بین قیمت انواع تبلت در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مختلف، بهترین قیمت را خریداری کرد و با خریدی ارزان و مقرون به صرفه از تجربه خرید خود لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تبلت های سامسونگ

تبلت چی بخرم

خرید حضوری تبلت

گزینه بعدی برای خرید تبلت خرید حضوری این دستگاه هاست. فروشگاه هایی که برای خرید حضوری در دسترس اند تعداد زیادی تبلت دارند. همین مورد خرید این دستگاه ها به صورت حضوری را کمی سخت تر می کند. باز هم باید در خرید حضوری خود به تمام سوالات و مواردی که در بالا به آن اشاره شد توجه کنید.

اعتبار فروشگاه، تضمین کیفیت محصولات، ارائه گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش با کیفیت، پاسخ گویی تیم پشتیبانی و فروشندگان فعال در فروشگاه، تنوع کاملی از برندهای برتر و مدل های پر طرفدار بازار و تضمین قیمت تبلت های فروشگاه از جمله مهم ترین مواردی است که در انتخاب فروشگاه مورد نظر جهت خرید حضوری باید به آنها توجه کرد.

بیشتر بخوانید: نحوه استعلام اصالت یا رجیستری تبلت

گارانتی محصولات و اصل بودن کالاها

دو مورد مهم در انتخاب این که از کجا تبلت بخریم، ارائه گارانتی معتبر برای محصولات توسط فروشگاه و اطمینان از اصل بودن کالاهایی است که در آن جا عرضه می شوند. در خصوص دریافت گارانتی ابتدا از اعتبار آن مطمئن شوید و حتما قبل از خرید مواردی که در گارانتی ذکر شده و خدماتی که شامل گارانتی می شود را بررسی کنید.

در خصوص اصل بودن کالاها نیز یکی از گزینه ها همین گارانتی شرکتی معتبر است. دوم از همه این که فروشگاه های معتبر که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند معمولا می توانند گزینه ای قابل اطمینان برای خرید باشند و محصولات آنها اورجینال است. با این وجود می توان از روش ها و ترفندهای مختلفی برای اطمینان از این که یک کالا اصل است یا خیر کمک گرفت و قبل از نهایی کردن خرید از این موضوع مطمئن شد.

از کجا تبلت ارزان بخریم؟

مهم ترین مورد در خصوص خرید یک تبلت توجه به هزینه ای است که باید برای آن پرداخت کرد. قطعا می دانید که قیمت لپ تاپ های مختلف با توجه به برند، مدل، سال ساخت، سطح کیفی ساخت و فناوری های به کار رفته در ساخت متفاوت است. اما با این حال گاهی اوقات متوجه می شویم که یک محصول یکسان در فروشگاه های مختلف با قیمت های متفاوتی عرضه می شود.

در نتیجه قطعا این سوال مطرح می شود که کدام تبلت را خریداری کنیم؟ آیا باید خرید تبلت ارزان تر را در نظر گرفت یا خیر؟ چرا قیمت یک محصول یکسان در فروشگاه های مختلف با هم متفاوت است؟. این سوالات و مواردی از این دست قطعا خرید تبلت را به چالش می کشاند.

در این شرایط باید ابتدا به دنبال بررسی قیمت تبلت در معتبرترین فروشگاه ها بود. خصوصا این که اگر به دنبال این باشیم که از کجا تبلت ارزان بخریم؟، قطعا بهترین کار بررسی قیمت های پیشنهادی مختلف و مقایسه آنها با هم است.

اما در این شرایط باید در نظر داشت که همیشه گزینه های ارزان تر به معنای یک خرید بهتر نیستند. در زمان خرید برخی از محصولات که به طرز معناداری قیمت پایین تری نسبت به سایر فروشگاه ها دارند باید به برخی موارد توجه کرد. ابتدا باید از گارانتی محصول و ضمانت اصل بودن کالا مطمئن شد.

این که آیا تبلت رجیستر شده و جزو کالاهای قاچاق نیست، موضوع مهمی است که باید در زمان خرید یک تبلت با قیمت پایین تر به آن توجه کرد. به هر حال در صورت اطمینان از کیفیت، سلامت و اصل بودن تبلت، قطعا خرید گزینه ارزان تر و مقرون به صرفه تر می تواند برای هر کاربری بهترین گزینه باشد.

نکته بعدی در خصوص تبلت ارزان، خرید مدل هایی است که از سال ساخت آنها می گذرد و دیگر جزو مدل های جدید بازار محسوب نمی شوند. با توجه به نوع استفاده ای که از تبلت می کنید می توان در بین مدل های مختلف یک تبلت مقرون به صرفه تر را با قابلیت های مورد نیاز خریداری کرد.

 

از کجا تبلت بخریم

چرا تنوع محصولات و مدل های یک فروشگاه اهمیت دارد؟

برخی مواقع کاربران دقیقا می دانند که می خواهند از چه برندی و کدام مدل تبلت را خریداری کنند. اما در مواردی نیز خریدار دقیقا گزینه مشخصی را در نظر ندارد و باید با در نظر گرفتن برندها و مدل های مختلف، مناسب ترین گزینه را با توجه به نیازی که دارد انتخاب کند.

در نتیجه اگر یک فروشگاه تنوع کاملی از مدل ها و برندها را داشته باشد، قطعا گزینه های در دسترس برای خرید تبلت برای خریداران بیشتر و گسترده تر خواهد بود. برای این که ببینیم از کجا تبلت بخریم، بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنیم که تنوع کاملی از مدل ها و برندها را ارائه دهد.

اهمیت تسلط فروشندگان به محصولاتی که عرضه می کنند

در زمان خرید تبلت بسیاری از کاربران اطلاعات زیادی در خصوص مدل ها و برندها ندارند و نمی دانند که هر تبلت چه مشخصاتی دارد و اصلا آنها به چه مشخصاتی نیاز دارند. در نتیجه داشتن یک راهنمای مسلط به محصولات فروشگاه که بتواند به صورت کامل و دقیق هر محصول را با جزئیات و کارایی های که دارد معرفی کرده و بسته به نیاز کاربران بهترین گزینه را برای خرید به آنها پیشنهاد دهد قطعا اهمیت زیادی دارد.

البته که این راهنمایی باید دقیق، آگاهانه و مسئولانه باشد تا خریدار تبلت در یک مسیر درست قرار بگیرد. حتی ممکن است خریدار با بررسی قیمت موبایل و مقایسه آن با تبلت بین خرید این محصولات مردد شود. در این شرایط وجود یک فروشنده آگاه و مسلط به محصولات الکترونیکی برای کمک گرفتن مورد نیاز هر خریداری است.

پیشنهاد مطالعه: چگونه تبلت را آپدیت کنیم

ارائه بهترین شرایط برای خرید تبلت

یکی دیگر از گزینه هایی که می توان در پاسخ به سوال از کجا تبلت بخریم به آن اشاره کرد، شرایط مناسب فروش تبلت است. منظور از بهترین شرایط برای خرید تبلت علاوه بر پیشنهاد بهترین قیمت، امکان خرید قسطی یا شرایطی این محصولات نیز هست. برای مثال برخی از فروشگاه ها این امکان را فراهم می کنند تا مشتریان بتوانند تبلت مورد نظر خود را به صورت اقساطی و بدون سود یا با سود کم خریداری کنند. با توجه به قیمت انواع تبلت که امکان خرید را برای بسیاری از افراد سخت می کند، داشتن چنین شرایطی برای خرید قطعا می تواند برای بسیار از مشتریان ایده آل ترین حالت باشد. این شرایط خرید قسطی هم در خرید آنلاین تبلت و هم در خرید حضوری امکان پذیر است.

خرید آنلاین تبلت

نتیجه گیری: بروزکالا فروشگاهی مطمئن برای خرید تبلت

چالش اصلی بسیاری از کاربران برای خرید تبلت این است که از کجا تبلت بخریم و چطور خریدی مطمئن داشته باشیم؟ ما در این مقاله به نکاتی پرداختیم که بتواند این چالش‌ها را از میان بردارد از جمله: توجه به قیمت، سابقه فروشگاه، تنوع محصولات، چک لیست سوالات قبل از خرید، ارائه گارانتی معتبر، ارائه مشاوره، امکان خرید قسطی و محصولات اصل و قیمت مناسب.

بروزکالا فروشگاهی است که تمامی این موراد را مد نظر قرار می‌دهد و برای شما تجربه خرید آنلاینی به صرفه و راحت را رقم می‌زنم. از انواع تبلت‌های ما دیدن کنید و در صورت داشتن سوال یا درخواست راهنمایی، با کارشناسان فروشگاه بروزکالا تماس بگیرید. 

سوالات متداول

آیا باید تبلت را قسطی بخریم؟

اگر بودجه اولیه برای خرید تبلت محدود است، با توجه به نوسانات بالای بازار بهترین گزینه خرید قسطی تبلت است. البته باز هم باید با استعلام قیمت تبلت به صورت قسطی از فروشگاه های مختلف، بهترین شرایط را برای خرید در نظر گرفت.

آیا خرید آنلاین تبلت قابل اطمینان است؟

امروزه فروشگاه های بسیار زیادی به صورت آنلاین انواع گوشی و تبلت را به فروش می رسانند. خصوصا با توجه به گسترش تمایل کاربران به خریدهای اینترنتی، خرید آنلاین تبلت و اسمارت فون ها نیز بسیار رایج است. فروشگاه های اینترنتی مطمئن که دارای نماد الکتریکی هستند، ضمانت مرجوعی دارند، نظر سایر کاربران در خصوص آنها مثبت است، بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها را پیشنهاد می دهند و اطلاعات کاملی از محصولاتی که به فروش می رسانند را در سایت ارائه می کنند می توانند یک گزینه قابل اطمینان برای خرید اینترنتی تبلت باشند.

خرید اینترنتی تبلت چه مزیت هایی دارد؟

در خرید اینترنتی تبلت می توان به راحتی با استعلام قیمت تبلت از چندین فروشگاه در کمترین زمان ممکن، بهترین قیمت را برای خرید یک محصول پیدا کرد. از طرفی در فروشگاه های اینترنتی امکان بررسی سریع تر مدل ها و برندهای مختلف، کارایی و قابلیت های هر مدل و انتخاب بهترین گزینه وجود دارد. از طرفی کاربران حتی این امکان را دارند تا با مقایسه قیمت موبایل با تبلت در سریع ترین زمان ممکن، بین خرید یکی از این دستگاه ها بهترین و کاربردی ترین مورد را انتخاب کنند.