لپ تاپ چه مارکی بخریم [ راهنمای جامع خرید لپ تاپ]

خرید لپ‌تاپ گاهی می‌تواند یه فرایندی کاملاً گیج‌کننده تبدیل شود. حتی اگر شما همه چیز را بدانید و از همه‌ی جزئیات فنی سردربیاورید، یعنی درواقع بدانید به دنبال چه نوع لپ‌تاپی برای خرید هستید، باز هم پیدا کردن آن کار سختی خواهد بود. ما در مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لپ‌تاپ بروزکالا می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا دقیقا آن لپ‌تاپی که به دنبالش هستید را پیدا کنید. 

بنابراین اگر تنوع کالاها شما را گیج می‌کند، نمی‌دانید چه مارک لپ‌تاپی باید بخرید یا به دنبال خرید لپ تاپ با قیمت مناسب هستید، با ما در این مقاله همراه شوید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نکات خرید لپ تاپ در یک نگاه
  • مشخصات یک لپ تاپ خوب چیست؟
  • چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است ؟
  • سیستم عامل مک، ویندوز یا یک گزینه جدید؟
  • اندازه، کیفیت و وضوح تصویر نمایشگر و وزن دستگاه
  • بررسی مشخصات سخت افزاری لپ تاپ
  • توجه به طراحی و زیبایی لپ تاپ
  • باتری لپ تاپ
  • چه لپ تاپ هایی بخریم؟
  • قیمت لپ تاپ
  • چه زمانی لپ تاپ بخریم؟
  • بهترین لپ تاپ بازار در سال 2022 کدام است؟

خرید لپ تاپ

نکات خرید لپ‌تاپ در یک نگاه

به صورت کلی برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب باید دید چه کاربردی از دستگاه مد نظر است. آیا هدف خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ است یا این که به دنبال انتخاب یک لپ‌تاپ برای کارهای روزمره و اداری هستید. انتخاب لپ‌تاپ خانگی یا یک لپ‌تاپ اداری متفاوت است. صفحه نمایش مورد نیاز باید در چه اندازه‌ای باشد؟ آیا از دستگاه برای فیلم دیدن یا کارهای ویرایش ویدئو استفاده می‌کنید؟ اگر یک مهندس گرافیکی یا معمار هستید به چه نوع لپ تاپی نیاز دارید؟ تجهیزات جانبی لپ‌تاپ مورد نظر تا چه میزان برای شما مهم است؟ آیا مایل به استفاده از سیستم عامل مک هستید یا با دنیای ویندوز ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنید؟ چه مارکی باید برای لپ‌تاپتان انتخاب کنید؟ در نهایت تا چه میزان سرمایه دارید و چقدر می‌توانید برای خرید لپ تاپ هزینه کنید؟ این سوالات و موارد بسیار متعدد دیگر می‌تواند شما را به پاسخ این سوال که چه لپ‌تاپی برای خرید مناسب‌تر است برساند.

مشخصات یک لپ تاپ خوب چیست؟

یک لپ تاپ خوب باید بتواند تمام نیازهای کاربر را به خوبی پوشش دهد. این پوشش باید شامل نوع استفاده، هدف از خرید دستگاه، قیمت، حمل راحت و ... شود. برای مثال لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش های 12.5 تا 14 اینچی بهترین تعادل را بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل ارائه می دهند. بنابراین اگر از جمله کاربرانی هستید که زیاد سفر می کنید یا حمل راحت لپ تاپ برای تان مهم است باید لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش کوچک‌تر را در نظر داشته باشید. از طرفی نیز اگر زیاد سفر نمی‌کنید صفحه نمایش‌های بزرگتر خوب هستند و مدل‌های کوچکتر برای بچه ها عالی هستند.

یک لپ تاپ خوب باید مدت زمان شارژ مناسب را نیز ارائه دهد. عمر باتری خصوصا برای مواقعی که کاربران می‌خواهند لپ تاپ را با خود به هر جایی ببرند اهمیت زیادی دارد. طراحی ظاهری و زیبایی لپ تاپ نیز اهمیت زیادی دارد. یک لپ تاپ خوب علاوه بر طراحی زیبا، کاربری راحتی نیز دارد. برای مثال کار با کیبورد آن بسیار راحت است. حمل و جابه‌جایی راحتی دارد و وزن آن بسیار سبک است.

عملکرد و قدرت نیز مطرح است. مشخصات سخت افزاری یک لپ تاپ خوب باید متناسب با نوع نیاز و هدف استفاده از دستگاه مشخص شود. برای مثال برای یک گرافیست، قدرت گرافیکی و پردازش بالای لپ تاپ مهم است. از طرفی در صورت نیاز به ارتقای سیستم، امکان خرید کارت گرافیک برای دستگاه و امکان ارتقای آن در صورت نیاز اهمیت زیادی دارد.

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است ؟

در انتخاب لپ تاپ برای خرید باید به مشخصه های زیر توجه کرد:

  • انتخاب بین سیستم عامل مک، ویندوز یا گزینه های دیگر
  • انتخاب سایز لپ تاپ و اندازه مناسب صفحه نمایش با توجه به کاربرد، توجه به وزن و ابعاد دستگاه
  • توجه به مشخصات سخت افزاری لپ تاپ اعم از پردازنده، رم، هارد، کارت گرافیک و ...
  • طراحی لپ تاپ و زیبایی ظاهری آن
  • عمر باتری لپ تاپ
  • بازدهی لپ تاپ در بازار و میزان رضایت سایر کاربران از مدل مورد نظر
  • برند دستگاه
  • گارانتی محصول و کیفیت خدمات پس از فروش محصول
  • انتخاب بین لپ تاپ ها بر اساس دسته بندی کاربرد آنها

لپ تاپ چی بخریم

سیستم عامل: ویندوز یا ...؟

سیستم عامل اولین مورد مهمی است که باید در زمان خریداری یک لپ تاپ به آن توجه کرد. به صورت سنتی تسلط اصلی بازار بین سیستم عامل های ویندوز و مک بوده است. با این حال اما در حال حاضر سیستم عامل کروم گوگل نیز یک جایگزین بسیار محبوب شده است. از این سیستم عامل معمولا در لپ تاپ های بسیار مقرون به صرفه تر استفاده می‌شود.

لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز

سیستم های شخصی مبتنی بر ویندوز یک دسته فوق العاده متنوع هستند. ده ها سازنده آنها را می‌سازند و کیفیت و قیمت بسته به مدل و برندی که انتخاب می کنید، بسیار متفاوت است. پیشرفته ترین مدل‌ها، عملکرد بسیار سریعی دارند و حتی در بسیاری از موارد از سیستم‌های مک نیز پیشی می‌گیرند. بسیاری از شرکت ها و برندها رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز خود را برای یک هدف خاص، مانند بازی یا تجارت طراحی می‌کنند.

انعطاف پذیری سیستم عامل ویندوز یکی از مزیت‌های بسیار قابل توجه این محصولات است. از این سیستم عامل روی مدل لپ تاپ های بسیار زیادی استفاده شده و از این رو محیط این سیستم عامل برای اکثر کاربران شناخته شده‌تر و راحت‌تر است. تنوع قیمتی لپ تاپ‌های ویندوزی نیز بسیار بالاست. با یک استعلام قیمت لپ تاپ در بین مدل های مختلف سیستم های ویندوزی می توان گزینه های بسیار مقرون به صرفه تا مدل‌های بسیار گران قیمت را خریداری کرد. از این رو دست کاربران برای خرید لپ تاپ های ویندوزی بسیار بازتر است.

رایانه های شخصی ویندوزی در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می‌شوند. یک لپ ‌تاپ استاندارد با طراحی پوسته‌ ای و رابط صفحه ‌کلید و ماوس مانند لپ‌ تاپ ‌های سبک وزن سرفیس به راحتی پیدا می‌شود. لپ ‌تاپ ‌های صفحه لمسی ویندوزی را می ‌توان حتی در براکت‌ های قیمت پایین ‌تر نیز یافت، که این چیزی است که در هیچ یک از مک ‌بوک های اپل دیده نمی شود.

نکته دیگر این که از نظر نرم افزاری ویندوز بسیار بازتر از مک است. این استانداردها امکان استفاده از آنها برای توسعه بازی‌ها و برنامه‌های مرتبط با کسب و کار را بهبود بخشیده است. در نهایت این که در سیستم های مبتنی بر ویندوز تنوع سخت افزاری بالایی وجود دارد. در یک بررسی ساده از این که لپ تاپ چه مارکی خوبه؟ در بین برندهای شناخته شده ویندوزی می‌توان به گزینه های بسیار زیادی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ و کاربرد آن

لپ تاپ های MacOS

در مقابل سیستم عامل مک همیشه یک برند بسیار محبوب و پیشرو بوده است. تمامی محصولات برند اپل از یک سری استانداردهای مشخص و ثابت این شرکت پیروی می کند. مک‌ها معمولا بسیار کاربرپسند و پایدارند. تمامی این دستگاه ها از یک اکوسیستم واحد می آیند از این رو شبکه پشتیبانی بسیار قوی دارند.

طراحی با کیفیت یکی از ویژگی های مک است. آنها به گونه ای ساخته شده اند که عالی به نظر برسند، احساس زیبایی داشته باشند و نمایشگرهای باورنکردنی را ارائه می دهند که قیمت بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از همتایان ویندوز و سیستم عامل کروم آنها خود دارند. به خصوص زمانی که با فضای ذخیره سازی زیادی پیکربندی شده باشند. کامپیوترهای اپل به ارزان بودن معروف نیستند.  برای مثال در صورت نیاز به خرید برخی از تجهیزات مرتبط مانند مانیتور، با بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر اپل می توان به تفاوت قیمتی آن با مانیتورهای سایر برندهای مشابه پی برد.

مک ‌ها از سخت ‌افزار سریع استفاده می‌کنند، اما به ندرت از قوی ‌ترین تراشه ‌های گرافیکی که در رایانه ‌های شخصی مبتنی بر ویندوز دیده می ‌شود در این سیستم ها استفاده شده است. از طرفی نیز برخلاف بسیاری از رایانه‌ های شخصی، ارتقاء اجزا در مک‌ها تقریباً غیر ممکن است، بنابراین شما با مشخصاتی که در روز اول خریداری کرده اید گیر خواهید کرد و نمی توان سیستم را در صورت نیاز ارتقا داد. برای مثال نمی توان با خرید کارت گرافیکی، قدرت پردازش گرافیکی لپ تاپ های اپل را افزایش داد.

برند لپ تاپ چی خوبه

لپ تاپ های مبتنی بر گوگل کروم

لپ تاپ هایی که اخیرا با سیستم عامل گوگل کروم ارائه شده اند نیز بازخورد بسیار خوبی در بازار داشته اند. این لپ تاپ ها اکثرا مقرون به صرفه ترند و فضای سیستم عامل آنها ساده و امن است. با این حال عملکرد و قابلیت های آن نسبت به ویندوز و مک محدودتر است.

رابط کاربری این سیستم عامل بیشتر به ویندوز نزدیک است و اکثر عملکردهایی که در ویندوز در دسترس است در این سیستم عامل نیز وجود دارد. با این حال در این سیستم عامل اکثر برنامه های تحت وب در حالت آفلاین به خوبی کار نمی کند. نمونه های جدیدتر لپ تاپ‌های مبتنی بر گوگل کروم مانند پیکسل بوک می‌توانند بسیاری از برنامه‌های  اندرویدی را نیز اجرا کنند.

اندازه، کیفیت و وضوح تصویر نمایشگر و وزن دستگاه

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید لپ تاپ و انتخاب یک گزینه مناسب به آن توجه کرد، اندازه صفحه نمایش لپ تاپ، کیفیت تصویر و وزن دستگاه است. قطعا برای گیمرها و ادیتورهای محتواهای ویدئویی، کیفیت و وضوح تصویر اهمیت زیادی دارد. از این رو آنها باید به دنبال گزینه ای باشند که کیفیت های بالا در حد فول اچ دی را ارائه دهد و نرخ نوسازی نیز بالا باشد. نرخ نوسازی خصوصا برای گیمینگ اهمیت زیادی دارد.

در خصوص اندازه صفحه نمایش نیز نوع کاربرد مهم است. لپ تاپ هایی که زیاد برای حمل شدن در نظر گرفته نشده اند یا بیشتر کاربرد آنها برای فیلم دیدن و استفاده در خانه باشد، بهتر است صفحه نمایش های بزرگ تر در حد 15 تا 17 اینچ داشته باشند. اما برای کاربری های روزانه مانند گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل‌ها، پیمایش در شبکه های اجتماعی و چت آنلاین، قطعا گزینه های جمع و جور و سبک وزن با قابلیت حمل راحت گزینه بسیار بهتری خواهد بود. کروم بوک‌ها می توانند مثال خوبی برای چنین کاربری هایی باشند.

وزن دستگاه نیز باید متناسب با زمینه استفاده مد نظر قرار بگیرد. اگر خرید لپ تاپ برای استفاده در اداره یا کارهای روزمره و کسب و کار باشد، لپ تاپ های سبک وزن و جمع و جور گزینه ایده آل خواهند بود. اما برای مثال در خصوص خرید لپ تاپ های گیمینگ، اکثر مدل ها گزینه های بسیار سنگین وزنی هستند.

بررسی مشخصات سخت افزاری لپ تاپ

نکته مهم دیگر برای انتخاب و خرید لپ تاپ توجه به مشخصات سخت افزاری آن است. مشخصات سخت افزاری هر دستگاهی مشخص می‌کند که لپ تاپ مورد نظر چه کاری می‌تواند انجام دهد. قطعا هر چه مشخصات سخت افزاری بالاتر و قوی‌تر باشد، قیمت خرید لپ تاپ نیز بیشتر خواهد بود.

در انتخاب مشخصات سخت افزاری باید به نوع کاربری توجه کرد. برای مثال لپ تاپ های گیمینگ یا لپ تاپ‌هایی که برای مهندسی و کارهای گرافیکی مد نظر هستند باید سخت افزار بسیار قوی داشته باشند. اما لپ تاپ‌هایی که برای وب گردی و کارهای اداری و روزمره خریداری می شوند، به پردازنده و کارت گرافیک بسیار پیشرفته ای نیاز ندارند.

در خصوص ویژگی های سخت افزاری یکی از مواردی که باید در نظر گرفت، سی پی یو یا پردازنده لپ تاپ است. هر چه قدرت پردازنده بیشتر باشد، سیستم می تواند داده‌های بیشتری را با سرعت های بالاتر پردازش کند. پردازنده های مورد استفاده در لپ تاپ‌ها دائما در حال به روز رسانی هستند و نسل جدیدی از آنها در لپ تاپ های پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب پردازنده بهتر است حتما نوع کاربری را در نظر گرفت.

کارت گرافیک مورد مهم بعدی در بررسی مشخصات سخت افزاری یک لپ تاپ است. این تراشه تمام تصویر تولید شده روی صفحه را ارائه می دهد. معمولا تمامی لپ تاپ‌های پایین رده با گرافیک یک پارچه عرضه می شوند. گرافیک یکپارچه به این معناست که کارت گرافیک در پردازنده نصب شده است. در لپ تاپ های پیشرفته تر که گرافیک قوی تری دارند، از یک ماژول گرافیکی اضافی نیز در سیستم استفاده شده که به مادربرد لحیم شده است. برای خرید لپ تاپ هایی که هدف استفاده از آنها انجام کارهای گرافیکی است، باید به دنبال انتخاب چنین گزینه هایی بود.

رم و هارد از دیگر گزینه های سخت افزاری حائز اهمیت اند که باید به آنها توجه کرد. رم حافظه موقتی یا دسترسی سریع سیستم است که برای ذخیره موقت و دسترسی به اطلاعات برای استفاده فوری از آن استفاده می شود. در مقابل حافظه ذخیره سازی لپ تاپ هارد است که با ارتقای آن قابلیت‌های لپ تاپ نیز افزایش می‌یابد.

باتری لپ تاپ

توجه به طراحی و زیبایی لپ تاپ

قطعا برای هر کاربری طراحی و مشخصات ظاهری لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتخاب و خرید لپ تاپ باید حتما به سبک طراحی آن نیز توجه زیادی کرد. این که لپ تاپ چه رنگی بخرم یا چه طرحی را انتخاب کنم، کاملا یک گزینه سلیقه‌ای است و نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر به خصوصی کرد.

اما قطعا می‌توان بین مدل ها و برندهای مختلف، طراحی های بسیار متنوعی را شاهد بود. برای مثال سبک طراحی لپ تاپ های مک بسیار خاص و منحصر به فرد است. در مقابل در برندهای تولید کننده سیستم‌های مبتنی بر ویندوز نیز مدل ها بسیار به روز شده اند و به دلیل رقابت بالایی که بین این برندها وجود دارد، دائما طراحی لپ تاپ ها خاص تر و مدرن تر می‌شود.

باتری لپ تاپ

مورد مهم دیگری که در زمان انتخاب یک لپ تاپ مناسب باید در نظر گرفت، عمر باتری و کارایی آن است. باتری‌های مورد استفاده در لپ تاپ‌های مختلف با ظرفیت های متفاوتی ارائه می شوند و با توجه به میزان کاری که با دستگاه انجام می شود، ویژگی های لپ تاپ، برند و مدلی که دارد و مواردی از این دست کارایی و عمر مفید باتری ها متفاوت است. در انتخاب و خرید لپ تاپ باید دید عمر مفید باتری چقدر است و با توجه به میزان کاری که با لپ تاپ انجام می شود و نوع استفاده، یک باتری با کارایی مناسب را مد نظر قرار داد. برخی مدل ها به عمر کوتاه باتری معروف اند و حتی برخی برندها نیز پیشینه قوی در تولید باتری لپ تاپ ندارند.

چه لپ تاپ هایی بخریم؟

چندین دسته لپ تاپ وجود دارد که با در نظر گرفتن کاربرد یا مخاطب خاصی تولید می شوند. هنگام خرید لپ ‌تاپ، تصمیم بگیرید که اساساً قصد دارید از لپ ‌تاپ برای چه چیزی استفاده کنید و به دنبال دسته ‌ای باشید که با آن علایق همسو باشد. در اینجا چند دسته کلی وجود دارد.

  • لپ تاپ‌هایی با کاربری عمومی که با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شوند و برای کسانی مناسب هستند که ممکن است اطلاعات زیادی در مورد رایانه نداشته باشند و صرفا دستگاهی می خواهند که بتواند وظایف روتین و استاندارد را انجام دهد.
  • لپ تاپ‌های میان رده با مشخصات اصلی که با یک رنج قیمتی تقریبا مناسب عرضه می شوند و واقعا آنها گزینه ای بسیار عالی هستند. این مدل ها سخت افزار داخلی بسیار بهتری را به نسبت مدل های پایین رده ارائه می دهند
  • لپ تاپ های پریمیوم، لپ تاپ های تقریبا بالارده که حاوی بهترین لپ تاپ‌هایی است که امروزه می توانید خریداری نمایید. با کمی هزینه بیشتر، می توانید سیستمی با عمر باتری بالاتر، عملکرد بهتر، سخت افزار داخلی قدرت مندتر، نمایشگر های بزرگ تر و با وضوح بهتر و در کل کیفیت بهتر را به دست بیاورید.
  • تبلت‌های حرفه‌ای دو در یک که راحتی و سهولت تبلت را با کاربرد صفحه کلید ترکیب می کند. این دسته شامل دو طرح رایج است: قابل تبدیل و جدا شدنی. قابل تبدیل می تواند با چرخاندن صفحه کلید زیر صفحه نمایش به عنوان تبلت عمل کند. قابل جدا شدن در اصل یک تبلت با صفحه کلید قابل جا به جایی است، اما در ترکیب با هم شبیه یک لپ تاپ بسیار نازک به نظر می‌رسد. (برای مشاهده دسته بندی تبلت‌های بروزکالا کلیک کنید)
  • اولترابوک‌ها که از نظر اینتل لپ تاپ‌های بسیار سبک و قابل حملی هستند که به راحتی می توان آنها را حمل کرد و در عین حال عمر باتری بسیار خوبی نیز دارند. در آنها از حافظه SSD، پردازنده‌‌های قدرتمند Intel Core و بدنه ‌های تاشوی با دقت طراحی شده استفاده شده است.
  • لپ‌ تاپ‌های تجاری با وجود هدف قرار دادن حرفه‌ای ‌ها، ویژگی‌‌های جذابی را برای خریداران معمولی نیز ارائه می‌دهند. عمر باتری آنها بسیار استثنایی است و ساختار بسیار مقاومی دارند. بزرگترین نقطه ضعف لپ تاپ‌های تجاری این است که آنها معمولاً گران هستند.
  • لپ تاپ های گیمینگ، لپ تاپ‌های مخصوص بازی هستند که با روند بی وقفه پیشرفت همراه می شوند. بهترین پردازنده‌ ها و تراشه‌ های گرافیکی سطح بالا و همچنین رم کافی برای اجرای بازی‌های مدرن در این سیستم ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین لپتاپ های گیمینگ ارزان

چه لپ تاپ هایی بخریم؟

قیمت لپ تاپ

مورد مهم دیگری که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد و قطعا تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نهایی خواهد داشت، قیمت لپ تاپ است. این که لپ تاپ چی بخریم تا حدود زیادی به میزان بودجه و قیمت‌های بازار بستگی دارد و این قیمت است که می تواند محدود کننده انتخاب‌های ما باشد. با این حال خرید لپ تاپ از یک فروشگاه مطمئن به همراه ضمانت نامه معتبر قطعا گزینه منطقی‌تری است و ریسک پرداخت هزینه‌های اضافی‌تر را از بین می‌برد. بهتر است قبل از خرید نهایی با استعلام قیمت لپ تاپ در بروزکالا و مقایسه بین قیمت ها، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد.

چه زمانی لپ تاپ بخریم؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد خرید یک لپ تاپ جدید این است که چه زمانی باید خرید کرد تا بهترین معاملات را دریافت کنید. هیچ قانون مشخصی برای این که کی لپ تاپ بخریم تا هزینه مناسب تری برای خرید بپردازیم وجود ندارد. با این حال می توان به برخی موارد توجه کرد.

در سایر کشورها که مناسبت های به خصوصی برای تخفیف های بالا دارند، می توان در بلک فرایدی خرید را انجام داد. از طرفی معمولا بسیاری از برندها محصولات قدیمی تر خود را بعد از عرضه مدل های روز و محصولات جدید سال، با قیمت مناسب تری عرضه می‌کنند. معمولا قیمت بسیاری از محصولات بعد از گذشت چند ماه از عرضه شان کمتر می‌شود. در واقعیت، گاهی اوقات تفاوت های حداقلی بین نسل های لپ تاپ وجود دارد. این باعث می‌شود که تماشای اخبار فناوری ایده خوبی باشد تا بتوانید یک لپ ‌تاپ با قیمتی عالی در ماه ‌های قبل از عرضه مدل جدیدتر تهیه کنید.

چه زمانی لپ تاپ بخریم؟

بهترین لپ تاپ بازار در سال 2022 کدام است؟

باز هم انتخاب بهترین لپ تاپ موجود در بازار برای خرید به این بستگی دارد که بودجه خرید چقدر است و دستگاه برای چه نوع کاربردی خریداری می شود. برای مثال بهترین گزینه‌های مقرون به صرفه بازار، لپ تاپ های کروم بوک گوگل هستند. در بین لپ تاپ هایی با قیمت زیر 1000 دلار و کارایی مناسب، لپ تاپ مک بوک ایر M1 اپل بهترین گزینه در بازار است. به عنوان بهترین لپ تاپ های پریمیوم بازار می توان به لپ تاپ‌های دل مدل Dell XPS 13 و Dell XPS 15 اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ های دو در یک موجود در سال 2022 نیز دو لپ تاپ Microsoft Surface Pro 8 و لپ تاپ HP Spectre X360 14 هستند که قابل اعتمادترین گزینه‌ها برای حرفه ای‌ها به شمر می‌روند. بهترین انتخاب برای کسب و کار و تجارت نیز لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon Gen 9 است.

خلاصه

همانطور که تا اینجا مشاهده کردید، برای خرید لپ تاپ باید به نکات مختلفی توجه کرد. اول از همه سیستم عامل را در نظر بگیرید و مشخص کنید که با کدام رابط کاربری ارتباط بهتری برقرار می‌کنید. بعد از مشخص شدن این مورد به صورت خودکار بسیاری از شاخصه ها برای خرید از جمله مدل، سبک طراحی، قیمت، ویژگی های سخت افزاری و مابقی مشخصات نیز برای شما تعیین می شود. در انتخاب گزینه مناسب همیشه باید ابتدا نوع کاربرد را در نظر گرفت تا بتوان لپ تاپی خرید که با نیازهای تان مطابقت داشته باشد. حال با استفاده از این راهنمای کامل می توان در پاسخ به سوال" چه لپ تاپی بخرم؟" پاسخ دقیق تر و بهتری داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان فروشگاه بروزکالا تماس بگیرید.

سوالات متداول

لپ تاپ خود را از چه برندی خریداری کنیم؟

برندهای تولید کننده لپ تاپ تنوع بالایی دارد و هر یک در یک مشخصه برتری نسبی دارند. بعد از انتخاب لپ تاپ بین سیستم های مبتنی بر ویندوز و مک، گزینه بعدی انتخاب برند است. برترین برندهای شناخته شده در زمینه ساخت لپ تاپ شامل برند ایسوس، دل، لنوو، اپل، مایکروسافت، ایسر، اچ پی و سونی است.

لپ تاپ چه رنگی بخریم؟

لپ تاپ های جدید را می توان در رنگ های مختلفی خریداری کرد. برخی رنگ های ساده مانند مشکی یا سفید را ترجیح می دهند. اما در طراحی های مدرن رنگ های کلاسیک تر یا مدرن تری مانند نقره ای، طلایی، بژ، بنفش، سورمه ای و ... نیز موجود است.

کدام مشخصات در خرید یک لپ تاپ مناسب اولویت دارند؟

تعیین این که کدام ویژگی یک لپ تاپ برای خرید باید در اولویت باشد کار دشواری است و بیشتر به این بستگی دارد که هدف استفاده از دستگاه مورد نظر چیست. برای مثال برای کارهای گرافیکی و بازی های ویدئویی قطعا پردازنده و کارت گرافیک در اولویت است. برای کارهای روزانه و حمل آسان سبکی و اندازه کوچک مناسب است. برای کسب و کار و تجارت سرعت بالا و دوام کافی لپ تاپ در اولویت است. در کاربردهای صنعتی نیز مستحکم بودن دستگاه و عمر بالای باتری اهمیت دارد.