کامل‌ترین راهنمای ظرفیت‌های پلی استیشن 4 و 5 | مجله بروزکالا

می‌دانید که خرید بازی برای کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بسیار هزینه بردار است. یعنی شما باید بازی‌های فیزیکی کنسولی را با قیمت‌های میلیونی خریداری کنید. قطعا خرید این بازی‌ها به این صورت مقرون به صرفه نیست. برای این که بتوانید این بازی‌های ویدئویی‌ها را با قیمتی بسیار مناسب‌تر تهیه کنید روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها اکانت‌های ظرفیتی می‌باشند. در ای مقاله با ظرفیت‌های کنسول‌های بازی آشنا می‌شوید و متوجه می‌شوید که اکانت‌های ظرفیتی به چه معنا هستند و چگونه تهیه می‌شوند. در ادامه اکانت‌های ظرفیت اول، ظرفیت دوم و ظرفیت سوم را بررسی خواهیم کرد. و در مورد هزینه این اکانت‌های ظرفیتی اطلاعات لازم را به شما خواهیم داد. حتما برای شما هم پیش آمده است که بین دوستانتان و اعضای خانواده خود که هر کدام کنسول بازی خود را دارید، از یک بازی مشترک استفاده می‌کنید. این غیر منطقی است که با قیمت‌های بالای بازی‌ها یک بازی را دو یا چند بار بخرید. تصور کنید شما می‌خواهید هم‌زمان با دوستان بازی کنید؛ می‌دانید که دیسک بازی امکان اشتراک گذاری ندارد ولی از طریق بازی‌های دیجیتالی امکان پذیر است. نسبت به این موضوع آگاه هستید که استفاده یک اکانت روی چند پلی استیشن 4 امکان پذیر است. می‌شود یک کنسول را به عنوان کنسول اصلی اکانت انتخاب کرد. شرکت سونی اجازه‌ی این را می‌دهد که به این صورت دو نفر به شکل هم‌زمان از یک بازی دیجیتالی استفاده کنند. با مراجعه به سایت بروز کالا می‌توانید اقدام به استعلام قیمت کنسول بازی کنید.

فهرست مقاله :

  • اکانت ظرفیت اول
  • اکانت ظرفیت دوم
  • اکانت ظرفیت سوم
  • هزینه اکانت
  • نتیجه گیری

اکانت ظرفیت اول

گیمرها در طی نسل هشتم پلی استیشن یعنی پلی استیشن 4 از اکانت‌های ظرفیتی استفاده می‌کردند. ما در نسل جدید کنسول‌های پلی استیشن یعنی پلی استیشن 5 قادر هستیم که از اکانت‌های ظرفیتی مثل قبل استفاده کنیم. اکانت ظرفیت یک قیمتی پایین‌تر از اکانت‌های ظرفیتی دو و سه دارد. به زبان ساده باید بگوییم اکانت ظرفیت یک نوعی سو استفاده غیر قانونی از قابلیت اشتراک گذاری کردن بازی‌های پلی استیشن 4 می‌باشد و معمولا فروشگاه‌ها این اکانت را تضمین نمی‌کنند. وقتی شما اکانت ظرفیت یک را دریافت می‌کنید در مدت زمانی فرصت دانلود کردن بازی را دارید. باید اتصال کنسول به اینترنت را قطع کنیم تا شرکت سونی متوجه نشود که شما از این اکانت استفاده می‌کنید اما به محض این که به اینترنت وصل شوید امکان حذف اکانت شما وجود دارد و حتی ممکن است شما مستلزم پرداخت جریمه‌های سنگین باشید. با پلی استیشن 5 اکانت‌های ظرفیت یک قابل اشتراک گذاری نیستند. 

بیشتر بخوانید : نقد و بررسی اینتل مدل Intel core E8400

اکانت ظرفیت دوم

برای این که کامل متوجه شوید با مثال اکانت ظرفیتی دو را به شما توضیح خواهیم داد. خودتان را با دوستان در نظر بگیرید. هر دو کنسول بازی پلی استیشن 4 را دارید و توانایی خرید بازی‌های فیزیکی را ندارید. شما گیفت کارت می‌خرید و اکانت خود را شارژ می‌کنید و از این طریق یک بازی ویدئویی را نیز خریداری می‌کنید. حال شما تصمیم می‌گیرید هزینه آن بازی را به همراه بازی با دوست خود شریک شوید. پس یوزرنیم و پسورد اکانت خود را به دوستتان می‌دهید. حالا دوست شما با کنسول بازی خودش وارد اکانت شما می‌شود. به تنظیمات کنسول بازی خودش مراجعه می‌کند و کنسول خودش را، کنسول اصلی این اکانت مشخص می‌کند. البته این یکی از مزایای پلی استیشن 4 است. حالا دوست شما می‌تواند از اکانت شما خارج و وارد اکانت خودش شود و تمامی بازی‌هایی که با اکانت شما خریداری شده است را با اکانت خودش بازی کند. اما کنسول دوست شما به عنوان کنسول اصلی اکانت شما مشخص شده است، حالا شما باید فقط با اکانت خود بازی کنید و البته آنلاین باشید تا لایسنس این کار توسط شرکت سونی بررسی شود. سایت‌ها برای فروش اکانت‌های ظرفیتی از همین راه استفاده می‌کنند. یعنی دوست شما که دسترسی راحت‌تری دارد همان اکانت ظرفیتی دو محسوب می‌شود. برای پلی استیشن 5 می‌توانید هم آفلاین و هم آنلاین بدون محدودیت بازی کنید.  

بیشتر بخوانید : انواع Cpu AMD

اکانت ظرفیت سوم

مثالی که در اکانت ظرفیت دو آوردیم را به خاطر بیاورید. دوست شما که دسترسی راحت‌تری با اکانت شما دارد ظرفیت دو محسوب می‌شد. اکانت ظرفیت سه در واقع خود شما هستید که باید همیشه آنلاین باشید و از اکانت خود استفاده کنید. حالا تصور کنید به فروشگاهی رفته‌اید و فروشنده یوزرنیم و پسورد یک اکانت را به شما داده است و به شما می‌گوید پلی استیشن 4 خودتان را به عنوان کنسول اصلی اکانت معین کنید. از اکانت خارج شوید و به صورت آفلاین بازی کنید. مشتری دیگری ظرفیت سه بازی را می‌خرد. آن فروشگاه یوزرنیم و پسوورد همین اکانت را به او می‌دهد اما آن مشتری همیشه باید آنلاین باشد و از این اکانت استفاده کند. اکانت ظرفیت سه در پلی استیشن 5 نیز مقرون به صرفه‌تر هستند و قیمت ارزان‌تری دارند. اما گیمر باید ساعتی یک بار به اینترنت وصل شود و فقط با آن اکانت بازی کند.  

هزینه اکانت‌ها

اکانت ظرفیتی کنسول بازی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 متغیر هستند و با هم تفاوت دارند. بسته به نوع بازی و این که چه ظرفیتی را خریداری می‌کنید قیمت‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت هستند اما معمولا اکانت ظرفیت دوم اکانت گران‌تری می‌باشد. 

بیشتر بخوانید : هر آنچه باید درباره تلویزیون های tcl بدانید و آشنا شوید

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در مقاله خواندید و متوجه شدید اکانت ظرفیت یک اکانتی است که باید به صورت آفلاین استفاده شود و غیر قانونی است. اکانت ظرفیت دو را می‌توان به صورت آفلاین و یا آنلاین استفاده کرد. این اکانت را با دیگر گیمرها به اشتراک می‌گذارید و خطر قفل شدگی نیز در این اکانت وجود دارد. برای استفاده از اکانت ظرفیت سه حتما باید آنلاین باشید و امکان اشتراک گذاری این اکانت با کاربران دیگر را ندارید. خطر قفل شدگی در این ظرفیت بالا است و اصولا استفاده از این اکانت توصیه نمی‌شود. 

سوالات متداول

آیا اکانت‌ها باعث بن شدن کنسول بازی می‌شود؟

اگر اکانت‌های ظرفیت دوم و سوم شما گارانتی و ضمانت‌نامه داشته باشد، کاملا قانونی است و این اتفاق برای کنسول بازی شما نمی‌افتد. 

امکان آنلاین بازی کردن وجود دارد؟

در اکانت‌های ظرفیت دوم و سوم معمولا این قابلیت وجود دارد که به صورت آنلاین بازی کنید. 

اتصال به اینترنت باعث قفل شدن بازی‌های آفلاین قبلی می‌شود؟

اگر اکانت ظرفیت شما اکانت ظرفیت یک باشد اتصال به اینترنت باعث قفل شدن بازی‌های آفلاین قبلی خواهد شد.