نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

ایسوس یکی از برترین برندهای تولید کننده تجهیزات گیمینگ در جهان و بزرگ ترین شریک تجاری NVIDIA می باشد. این برند، کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING را به منظور سازگاری کامل و طول عمر و کیفیت بالا، با تست مادربرد های سری TUF Gaming مورد سنجش قرار داده است. در ادامه مقاله، به بررسی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING و نکات و مهم کاربردی درباره ویژگی ها، مزایا, معایب و تجربه کاربری آن می پردازیم.

برای خرید انواع کارت گرافیک با قیمت مناسب کلیک کنید

نکات مهم در مورد کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

  • طبق ادعای این شرکت، ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC edition 4GB GDDR5  برگ برنده ای برای انجام بازی های رایانه ایست.
  • GeForce GTX 1650 با پیشرفت گرافیکی عالی برنده جایزه معماری NVIDIA Turing  شده است.
  • گیم پلی خود را با رمزگذار سخت افزاری اختصاصی GTX 1650 که برای نرم افزار Open Broadcaster (OBS)  بهینه شده است اجرا کنید.
  • GeForce Experience  به شما امکان می‌دهد تا فیلم، عکس صفحه و اجرای مستقیم بازی را ضبط و با دوستان خود به اشتراک بگذارید، درایورهای GeForce را به روز نگه دارید و تنظیمات درون بازی خود را به راحتی بهینه کنید.
  • روان کننده با مقاومت حرارتی بالا، بلبرینگ دوتایی موجود را به یکی از بی صدا ترین طراحی های بلبرینگ تبدیل کرده است.
  • گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار IP5X برای حفظ دوام بیشتر و محافظت در برابر نفوذ ذرات در خدمت شماست.
  • Auto-Extreme Technology  از اتوماسیون برای افزایش قابلیت اطمینان استفاده می‌کند.
  • یک صفحه پشتی محافظ، قطعات را در هنگام حمل و نصب ایمن نگه می‌دارد.
  • تست سازگاری TUF تضمین می کند که اجزای TUF Gaming و ارتباط دهنده TUF Gaming  به صورت بی نقص در کنار یکدیگر کار کنند.
  • برنامه اعتبار سنجی 144 ساعته برای اطمینان از سازگاری با جدیدترین بازی ها، کارت گرافیک را از طریق یک سری از تست های دقیق بررسی می‌کند.
  • GPU Tweak II  تعدیل عملکرد بصری، کنترل های حرارتی و نظارت بر سیستم را فراهم می‌کند.

کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

 بیشتر بخوانید: بررسی کارت گرافیک XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition

ساخته شده بر پایه TUF

کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING  انباری از تجهیزات را برای اجرای قابل اطمینان محتوای سه بعدی به اکوسیستم TUF Gaming  وارد می‌کند. این کارت با استفاده از ساختار Auto-Extreme  ساخته شده است و توسط یک صفحه پشتی با دوام که از خمش PCB  جلوگیری می‌کند، محافظت شده و فن هایی با روان کننده مقاوم به حرارت بالا و دارای استاندارد IP5X  در آن ها جایگذاری شده است. و همه این ها توسط یک سری از تست های تأیید شده پشتیبانی می‌شود تا از سازگاری با جدیدترین اجزای TUF اطمینان حاصل شود. اگر به دنبال مجهزترین کارت گرافیک مناسب بازی هستید، دستگاه خود را به TUF Gaming GeForce® GTX 1650 بسپارید.

سیستم خنک کننده کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

مقاومت در برابر گرد و غبار(گواهی IP5X): تمیز نگهش دار

گرد و غبار دشمن شماره یک فن ها است. تمیز کردن تیغه ها آسان است، اما جدا کردن فن برای زدودن گرد و غباری که به داخل راه پیدا کرده است، کار ساده ای نیست. گواهی IP5X ذرات گرد و غبار را از محفظه دور نگه می‌دارد، بنابراین هرگز به تمیزکاری کامل احتیاج پیدا نخواهید کرد.

روان کننده درجه یک: روانکاری بهبود یافته

پاشش یک روان کننده مقاوم که اغلب در کاربردهای هوافضا یافت می‌شود، نسبت به طرح های بلبرینگ دوتایی صدای کمتری ایجاد می‌کند و دوام بیشتری را نیز به دستگاه شما هدیه می‌دهد.

مهندسی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

فناوری فوق خودکار (Auto-Extreme Technology)

Auto-Extreme Technology  یک فرآیند تولید خودکار است که با جوشکاری در یک پاس، استاندارد جدیدی را در صنعت ایجاد کرده است. این کار باعث کاهش فشار حرارتی روی اجزای سازنده و جلوگیری از استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده قوی می‌شود، در نتیجه اثرات زیست محیطی کمتر، مصرف برق کمتر در تولید و به طور کل محصول قابل اطمینان تری تولید می‌شود.

صفحه پشتی محافظ: بدون فلکسین

PCB  توسط صفحه پشتی تقویت می‌شود و به استحکام ساختاری و جلوگیری از خمش و محافظت از اجزا و آسیب رسیدن به مسیرها کمک می‌کند.

طراحی فشرده

تناسب دقیق اجزاء، سازگاری با شاسی جدید را به حداکثر می‌رساند.

قیمت کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

نرم افزار کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

GPU Tweak II: نظارت، اصلاح و تنظیم

برنامه ASUS GPU Tweak II تنظیم کارت گرافیک را به سطح بالاتری می‌رساند. این برنامه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پارامترهای مهم از جمله کلاک اصلی GPU ، فرکانس حافظه و تنظیمات ولتاژ را تغییر دهید و همه چیز را در زمان حال از طریق یک صفحه نمایش قابل تنظیم نظارت کنید. کنترل فن پیشرفته نیز همراه با بسیاری از ویژگی های دیگر برای کمک به شما برای استفاده هرچه بهتر از کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING در نظر گرفته شده است.

XSplit: استریم بی نظیر

XSplit  یک تجربه استریم بی نظیر با مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته دیگر را به شما ارائه می‌دهد. با خرید کارت های گرافیک ASUS همیشه آنلاین هستید.

Wtfast: بدون تاخیر بازی کن

ما با wtfast همکاری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا از شر لَگ، مشکلات تأخیر و از دست دادن بخشی از بازی آنلاین خلاص شوید. با خرید یک اشتراک 6 ماهه در wtfast Gamers Private Network ، از پینگ پایین و تجربه روان و بدون تاخیر بازی های آنلاین لذت خواهید برد. کارت گرافیک ASUS را بخرید و دیگر منتظر نمانید!

تجربه کاربری کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

برنامه اعتبار سنجی 144 ساعته

هر کارت گرافیکی باید قبل از ارسال از استانداردهای دقیق عملکرد و ضریب اطمینان بالا برخوردار باشد. تست های عملکرد و تنش با جدیدترین بازی های روز مانند Fortnite ، League of Legends ، Overwatch و PlayerUnknown's Battlegrounds اجرا می‌شوند. ما همچنین آزمایش های قابلیت اطمینان که شامل یک تست پایداری 144 ساعته و یک سری از آزمایشات سنجش DMark 3 برای اطمینان از عملکرد خوب کارت گرافیک، هنگام رسیدن به حد مجاز است را انجام می‌دهیم.

تست سازگاری TUF برای کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

محصولات ASUS TUF Gaming و TUF Gaming Alliance از شرکای ما هستند که برای اطمینان از تجربه یکپارچه پلاگین و بازی، تحت آزمایشات اعتبار سنجی دقیق قرار می‌گیرند. همچنین همه محصولات دارای یک زبان طراحی مشترک هستند که این امر مجموعه ای یکپارچه و سازگار را به ارمغان می‌آورد.

فناوری NVIDIA® G – SYNC و عملگری روان کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

این کارت گرافیک از فناوری نمایش NVIDIA® G-SYNC برای داشتن تجربه بهتری از سرعت نرخ تازه سازی متغیر بسیار روان، پشتیبانی می‌کند. بدون پرش صفحه، از بازی های AAA لذت ببرید.

مشخصات فنی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

  • استفاده از NVIDIA Turing با تقویت کلاک 1800 مگاهرتز، 1280 هسته CUDA و حافظه اورکلاک شده 4 گیگابایتیGDDR6.
  • صفحه پشتی محافظ، در هنگام حمل و نصب از آسیب دیدن قطعات کامپیوتر جلوگیری می‌کند.
  • تست سازگاری Tuf ، کارت ها را از طریق مجموعه ای از آزمایشات بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مادربردهای TUF Gaming ، شاسی ها و سایر اجزای TUF Gaming Alliance  بی عیب و نقص در کنار یکدیگر کار می‌کنند.
  • فناوری Auto-extreme با استفاده از فرآیند تولید خودکار، کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می‌دهد.

خلاصه جزئیات فنی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

  • سرعت حافظه: 14000 مگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA GeForce GTX 1650 SUPER
  • مارک چیپست:  NVIDIA
  • مدل کارت گرافیک: GTX 1650
  • اندازه رم کارت گرافیک: 4 گیگابایت
  • برند اصلی:  ASUS
  • سری:  TUF-GTX1650S-O4G-GAMING
  • شماره مدل کارت: TUF-GTX1650S-O4G-GAMING
  • وزن کارت: 1.06 کیلوگرم
  • ابعاد محصول: 4.5×12.5×20.5 سانتی متر
  • تولید کننده: ASUS
  • ASIN:  B081KY5L57
  • تاریخ انتشار در بازار: 22 نوامبر 2019

راهنمای خرید کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

همچنین بخوانید: بررسی کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB

نتیجه گیری

من فکر می‌کردم که با توجه به ادعای سازنده ممکن است بتوانم محتوای p  1080،60fps  را استریم کنم، اما در هنگام پخش/ضبط، با لگ های فراوان و فریم های تکراری مواجه شدم. من برای پخش و استریم روان، اجرا در حالت p 900 یا p720 را انتخاب می‌کنم. در هنگام اجرای بازی اطمینان حاصل کنید که OBS را در حالت administrator اجرا می‌کنید. اگر به دنبال بازی و استریم همزمان هستید و بودجه زیادی ندارید، این کارت گرافیک مناسب شماست.

خلاصه ای از تجربیات یک کاربر در مورد کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING :

  • تولید صدا: فن ها فقط در حین پخش جریانی و بازی در موقعیت هایی که GPU مجبور است تا خیلی سخت کار کند، صدای زیادتری تولید می‌کنند، در غیر این صورت اگر در یک اتاق کاملاً ساکت باشید صدای فن ها به سختی قابل شنیدن است. اگر بلندگو یا هدفون معمولی داشته باشید، به هیچ وجه نمی‌توانید سر و صدا را بشنوید.
  • عملکرد: در واقع عملکردی متناسب با هزینه ای که پرداخت کرده‌اید، دریافت می‌کنید. می‌توانید به راحتی بازی های سه گانه A را با تنظیمات پایین یا متوسط ​​با سرعت p1080، 60fps انجام دهید. در این حالت کارت عملکرد مطلوبی دارد. و تا زمانی که کار زیادی از آن نکشید، شما را راضی خواهد کرد.
  • دما: میانگین دما در بارگذاری شدید در حدود 70-75 درجه سانتیگراد است. وقتی ساعت ها بازی هایی با گرافیک بالا انجام دهید، در اوج، دمای 75 درجه را تجربه خواهید کرد و اگر آن را اورکلاک نکنید، به هیچ وجه دما بالاتر از آن نخواهد بود. تنظیمات من در حالت اورکلاک کارخانه است و هنوز هم فضای کمی برای اورکلاک وجود دارد.

به طور کلی، کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING تا زمانی که استریم را چندان در آن به اجرا در نیاورید، در رده قیمتی خود یکی از بهترین ها است. با خرید این کارت پشیمان نمی‌شوید و شما را ناامید نخواهد کرد. شاید فکر کنید که بدلیل شهرت بدی که 1650 معمولی دارد، این کارت گرافیک نیز بد است، اما این کارت در سطح دیگری است و با 1650 معمولی قابل مقایسه نیست. با صرف 20 دلار بیشتر، 40٪ عملکرد بیشتر از GTX 1650 معمولی، رمزگذاری جدید NVENC با معماری Turing برای استریم و خنک کننده اورکلاک شده، بی صدا و عالی را دریافت خواهید کرد. کیفیت تصویر یکپارچه، سرعت سه بعدی سریع و مصرف بسیار کم این کارت گرافیک نیز مورد علاقه من است.

خرید اینترنتی کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING

مزایا کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING:

  • پشتیبانی عالی از چند مانیتور
  • گرافیک 1080p دو بعدی و سه بعدی خوب
  • تمام قدرت مورد نیاز را از اسلات PCIe تأمین می‌کند(نیازی به اتصالات برق اضافی نیست).

معایب کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING:

  • من نتوانستم نصب درایورهای گرافیکی را از سایت Asus یا Nvidia انجام دهم و به طور مداوم با خطای "این کارت با نسخهwindows  شما سازگار نیست" مواجه شدم. من از ویندوز 10 پرو 64 بیتی استفاده می‌کنم. بنابراین مجبورم تا زمانی که Nvidia کارت را بپذیرد، همه ی درایورهای نصب شده Windows را امتحان کنم.

حتی با این وجود، اگر مثل من به دنبال کارت گرافیکی مقرون به صرفه و کم مصرف اما قدرتمند هستید که از پس بازی های مدرن بر بیاید، کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING عملکرد خوب و ارزش خرید بالایی دارد. به عنوان نکته پایانی باید بگویم که اگر از مانیتور VGA استفاده می‌کنید و قصد استفاده از آداپتور DVI را دارید، حتما مبدل DVI-D به VGA تهیه کنید.

کیفیت ساخت کارت گرافیک ایسوس TUF-GTX1650-O4G-GAMING متوسط به نظر می‌رسد و این محصول فقط یک کارت گرافیک استاندارد ساخته شده برای انجام وظایف هدفمند خود است. دوام و مقاومت آن بالاست. PCB و صفحه پشت کمی نازک تر از حد معمول و یا آنچه من به آن عادت کرده‌ام، به نظر می‌رسد، اما از کیفیت واقعی تمام اجزا اطمینان ندارم. تنها در خوشبینانه ترین حالت می‌توان گقت که ایسوس در ساخت این کارت گرافیک از مواد اولیه نه لزوما درجه پایین بلکه متفاوت استفاده کرده است.

برای خرید انواع کارت گرافیک با قیمت مناسب کلیک کنید