نقد و بررسی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

اگرچه ممکن است Razer  به دلیل تولید تعداد زیادی از موس های گیمینگ درجه یک (از جمله Razer Basilisk V2 و Deathadder V2) شناخته شده باشد، اما وقتی صحبت از هدست، موس پد و صفحه کلید می شود نیز این برند یکی از شناخته شده ترین ها در صنعت گیمینگ است. در مقاله امروز، ما یکی از محبوب ترین هدست های گیمینگ این شرکت، یعنی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition را از نزدیک بررسی خواهیم کرد. Kraken TE نام مخففی است که ما بر روی این هدست می گذاریم. این هدست با ورود به میز کار ما، مجموعه ای از ویژگی های جالب شامل صدای فراگیر THX ، کنترل تعادل بازی/چت، میکروفون جمع شونده و موارد دیگر را با خود همراه می کند.

ما هدست Razer Kraken Tournament Edition را به چالش می کشیم تا ببینیم که چگونه در زمینه های ارزش خرید، عملکرد، راحتی و صدا در مقابل گزینه هایی با قیمت رقابتی یکسان قرار می گیرد. ما به برخی از سوالات اساسی درباره هدست Razer پاسخ خواهیم داد و نتیجه خواهیم گرفت که آیا این هدست ارزش خرید بالایی دارد یا خیر.

بنابراین، با توجه به همه این ها، بیایید بیشتر از این وقت را تلف نکنیم و مستقیماً وارد بررسی شویم!

مشخصات فنی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

در زیر مشخصات اصلی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition را بیان می کنیم.

مشخصات فنی Razer Kraken Tournament Edition

پاسخ فرکانسی هدفون

12 - 28000 هرتز

بی سیم

خیر

عمر باتری

-

درایورها

آهن ربا نئودیمیم 50 میلی متری

میکروفون

یک جهته، نویزگیر

وزن

322 گرم

 

 

مزایا

معایب

  • کیفیت ساخت عالی
  • راحتی زیاد
  • میکروفون جمع شونده
  • دانگل USB
  • تطبیق پذیری با پلتفرم های مختلف
  • کیفیت صدا برای پخش موسیقی عالی نیست

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره هدست گیمینگ بدانید

از کجا هدست گیمینگ بخریم؟

برای خرید هدست گیمینگ نکات مهمی را باید مد نظر داشته باشید که بسته به کاربرد و میزان مهارت شما در گیم متفاوت است. اگر می خواهید خرید هدست گیمینگ خود را با رضایت کامل انجام دهید وارد صفحه لینک شده شوید و با مشاوره گرفتن از متخصصان فروشگاه اینترنتی بروزکالا انتخاب درستی داشته باشید.

راه اندازی

راه اندازی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition مطمئناً به راحتی Razer Kraken X  که اخیراً بررسی کردیم, نبود. به لطف افزودن دانگل USB در ویژگی ها، شما نمی توانید این هدست را تنها به برق متصل کرده و از آن استفاده کنید. برای استفاده از پتانسیل های کامل این هدست، گذراندن چند مرحله اضافی لازم است.

کاربرانی که به راه اندازی سریع و آسان نیاز دارند، می توانند دانگل USB را کنار بگذارند و فقط از کابل صوتی 3.5 میلی متری دستگاه خود استفاده کنند. برای استفاده از تمام ویژگی هایی که این هدست ارائه می دهد، باید مجموعه نرم افزار Razer Synapse را بارگیری و نصب کنید.

خرید هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

پس از انجام این کار، به کنترل های اکولایزر، صدای فراگیر THX ، تنظیمات میکروفون و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. به زودی به طور کامل به کنترل کننده دستگاه خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر باید بگوییم که مراحلی که به آن ها اشاره شد برای راه اندازی هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition مورد نیاز است.

طراحی

همانطور که انتظار داشتیم، هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition ویژگی های طراحی خانواده Kraken را که در گذشته در بسیاری از مدل ها دیده بودیم، حفظ کرده است. اگرچه Kraken ها هنوز هم در دسته هدفون های گیمینگ قرار می گیرند، اما به اندازه سایر هدست های گیمینگ موجود در بازار، چند کاربردی نیستند.

Kraken TE  مجهز به دو گوشی بزرگ و دایره ای با محفظه پشت بسته است که گوش های شما را به طور کامل در بر می گیرد. پوشش گوشی ها از ترکیبی از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است که راحتی و دوام فوق العاده ای را ارائه می دهد. برای داشتن ظاهری بهتر از چرم مصنوعی در قسمت بیرونی گوشی ها و از یک پارچه قابل تنفس نرم در قسمت داخلی، که مستقیماً با صورت برخورد دارد، استفاده شده است. مموری فوم ماده معروفیست که در ساخت بالشتک های این هدست استفاده می شود، و در بالای آن یک لایه ژل خنک کننده برای اطمینان از عدم تعریق بیش از حد در هنگام استفاده جایگذاری شده است.

این هدست به خوبی و به وسیله ترکیبی از مواد مقاوم شامل پلاستیک و فولاد ساخته شده است. این هدست دارای چند رنگ مختلف است (یکی از آنها سبز نئون است) ، با این حال، ما در مقاله امروز نسخه کاملا سیاه را بررسی خواهیم کرد. در حالی که Razer در به کار بردن نام تجاری خود بر روی بدنه هدست، زیاده روی نکرده است، اما آرم این شرکت هنوز هم به صورت کاملا ظریف در جلوی گوشی ها و هدبند نقش بسته است.

گوشی ها اگرچه از پلاستیک ساخته شده اند، اما در خارج آن یک لایه مش فولادی قرار دارد که خنک و بسیار محکم به نظر می رسد. مانند اکثر مدل های امروزی، هدبند، با مکانیزمی قابل تنظیم ارائه می شود و در حدود 30 میلی متر فضای اضافی برای افرادی که به آن نیاز دارند ارائه می دهد. هدبند با چرم مصنوعی تزیین شده و یک بالشتک بزرگ که با پارچه ای تنفس پذیر پوشانده شده است در قسمت زیرین آن قرار دارد.

میکروفون کاملا جمع شونده، از نظر طراحی باریک و تقریباً مشابه سایر مدل های کراکن است. در حالی که هیچ کنترل حجم صدایی متصل به خود هدست وجود ندارد، اما بر روی کابل، کنترلی جایگذاری شده است. علاوه بر این، دانگل USB مجموعه ای از ویژگی های اضافی را ارائه می دهد که به زودی به بررسی آن می پردازیم. به طور کلی، از نظر طراحی، باید بگویم که هدست Razer یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است. در فروشگاه ما می توانید لیست قیمت هدست های مختلف را با هم بررسی کنید.

کیفیت ساخت هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

کیفیت ساخت همیشه بخشی است که طی سال های گذشته در هنگام بررسی محصولات Razer  مرا ناامید کرده است. با این حال، در اولین برداشت، احساس می کنم که هدست Kraken Tournament Edition  ممکن است خط پایانی بر این روند قدیمی باشد.

اولین چیزی که در هنگام جعبه گشایی این هدست متوجه شدم این بود که کاملا محکم و بادوام است. بلافاصله پس از جعبه گشایی باید بگوییم که این یک قدم بزرگ نسبت به هدست Kraken X  است. در کل در ساخت این هدست از مواد با کیفیت و در مناطق آسیب پذیر هدست(هدبند، کاسه های گوش و غیره) از فلز استفاده شده است.

قیمت هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

معمولا صحبت از هدبند، در بسیاری از هدست های گیمینگ میان رده به شکست منجر می شود. با این حال، در Razer Kraken TE کمترین نگرانی من در مورد هدبند است. مکانیزم قابل تنظیم قطعاً برگه برنده این هدست است و به نظر می رسد که لولاهای این بخش از طول عمر بالایی نیز برخوردارند. آلومینیوم به کار رفته در هدبند از دوام و انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است و در آزمایشات سختی آزمایی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است.

کاسه های گوش بسیار خوش ساخت هستند و بدون شک نکته ای برای اشاره باقی نمی ماند. مش فولادی پوشیده شده با پلاستیک باعث ایجاد محصولی با دوام و با کیفیت شده است.

با  همه ی این ها، پوشش گوشی ها- که به نظر من غیرقابل تعویض است – می تواند در ماه های آینده نگران کننده باشد زیرا احتمال دارد کمی شل شود و در محفظه خود باقی نماند. همچنین، به نظر می رسد که میکروفون های بسیار انعطاف پذیر مانند نمونه به کار رفته در این هدست، پس از حدود یک سال، کارایی اولیه خود را از دست می دهند. بدیهی است که ما نمی توانیم بر این اساس فرضیاتی را ارائه دهیم ، اما مطمئناً باید به این نکته توجه کرد.

راهنمای خرید هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

در نهایت اگرچه کیفیت ساخت این هدست چشم گیر نیست، اما مطمئناً در مقایسه با سایر محصولات Razer در مسیر درستی قرار دارد.

راحتی

راحتی بخشی است که احساس می کنم Razer طی چند سال گذشته در آن عالی بوده است. باز هم این شرکت در Kraken TE  طراحی ممتازی را ارائه می دهد که با اکثر ابعاد سرها و گوش ها سازگار است.

بیایید با کاسه های گوش شروع کنیم. در حالی که پوشش گوشی ها در آزمون های کیفیت ساخت ما نمره درخشانی کسب نکرده است، اما سطح بالاتری از راحتی را ارائه می دهد. بالشتک های به کار رفته نه تنها نرم و غیرسایشی است، بلکه مجهز به یک لایه ژل خنک کننده است که به طور فیزیکی دمای گوش را کاهش می دهد.

خرید اینترنتی دست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

علاوه بر این، گوشی ها دارای یک ویژگی طراحی چرخشی ساده هستند که به کاربران امکان می دهد تا هنگام استفاده از هدست، بهترین حالت قرارگیری هدست بر روی گوش را پیدا کنند. هدبند به دلیل طراحی آلومینیومی خود مستحکم است اما وزن زیادی روی گردن یا سر وارد نمی کند که این موضوع باعث راحتی بیشتر و خستگی کمتر در طول بازی می شود. برای راحتی بیشتر، در قسمت زیرین هدبند، یک لایه نازک فومی استفاده شده است. لازم به ذکر است که اگر وزن هدست بیشتر می شد، این بالشتک ها مناسب نبود. با این حال، در این هدست، راحتی کامل فراهم می شود.

به منظور قرارگیری بهتر هدست بر روی سر و عدم لغزش، مقداری فشار به گوش ها وارد می شود. با مقایسه این هدست با سایر محصولات موجود در مجموعه Kraken ، باید بگویم که راحتی ای مشابه(و حتی کمی بهتر) اکثر مدل ها را ارائه می دهد. بنابراین Razer در این زمینه عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است.

عملکرد هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

بعد از بررسی طراحی، وقت آن است که ببینیم هدست Razer Kraken Tournament Edition  در زمینه گیمینگ چه عملکردی از خود به نمایش می گذارد. در بخش های زیر Razer Kraken  را از نظر صدا و عملکرد بررسی خواهیم کرد تا ببینیم که آیا عملکرد کلی این هدست قابل قبول است یا خیر. بنابراین، بیایید تا بدون فوت وقت به سراغ ادامه ماجرا برویم!

صدا

مثل همیشه، ما با آزمایش نمونه ای از ژانرهای مختلف موسیقی، بخش تست صدا را در این مقاله پیش می بریم. احساس می کنم که با شروع بررسی از طریق پخش موسیقی درک بهتری از صداها و دامنه هایی که هدست هایی که بررسی می کنیم، تولید می کنند به دست می آوریم. با این حساب، من با پخش موسیقی های الکترونیکی شروع کردم و سپس به موسیقی های ملایم تر پرداخته و بررسی را با رپ و کانتری تمام کردم.

آزمایشات زیر با استفاده از اکولایزر تخت در Razer Synapse انجام شده است و هرگونه تغییر در اکولایزر باعث تغییر در نتایج می شود. بیایید با بررسی نکات مثبت شروع کنیم. می توانیم بگوییم که مشخصات صوتی حاوی کمی باس سنگین بود. صدای باس در تمام ژانرهایی که گوش می دادم کاملاً برجسته بود و هیجان خاصی(مخصوصا هنگامی که تقوت کننده باس از طریق دانگل فعال بود.) در صدای خروجی به چشم می خورد. با این حال باس در حجم مناسبی ارائه می شود و اغراق آمیز نیست.

صدا در قسمت اوج ها کمی تیز به گوش می رسد. بعلاوه، در بیشتر موارد مید متعادلی وجود نداشت. به عنوان مثال موسیقی الکترونیکی را در نظر بگیرید. انتظار دارید که صدای دارای باس سنگینی را بشنوید. اگرچه باس کافی بود اما مید و اوج ها من را راضی نکرد. من سعی کردم از ویژگی صدای فراگیر THX استفاده کنم اما، همانطور که انتظار می رفت، صدا به شدت مبهم و غیر یکنواخت شد. هنگام قرار دادن هدست بر روی حالت صدای فراگیر THX در حین پخش موسیقی، صدا تقریباً به طور کامل مبهم می شود و لذت شنیداری شما را کاهش می دهد.

تقریباً در اکثر ژانرهای موسیقی این موارد یافت می شد. Razer هیچگاه در ساخت هدست های موسیقی شگفت انگیز نبوده است، بنابراین هنگامی که من به وسیله Kraken Tournament Edition  به موسیقی گوش می دادم، از کیفیت آن متعجب نشدم. با تمام این گفته ها، هنوز کمی در بخش بازی به این هدست امیدوار بودم. برای بررسی این هدست در بخش گیمینگ، به سراغ سبک بازی مورد علاقه خود یعنی CS:GO رفتم. CS:GO نوعی از بازی است که به شدت به جلوه های صوتی و آگاهی فضایی متکی است، و اکنون زمان مناسبی برای تست هدست در زمینه گیمینگ است.

من ابتدا با انجام چند بازی deathmatch شروع کردم تا طعم صدای اسلحه ها و قدم ها را بچشم. با کمال تعجب، اصوات کاملا دقیق و واضح به گوش می رسید. باس نیز کاملاً برجسته بود. با این وجود، ریزه کاری ها در اوج خیلی جذاب نبود. فرکانس بالای تیز به شما امکان می دهد تا به راحتی صدای قدم ها و تیراندازی ها را بشنوید که این امر در بالا بردن تجربه گیمینگ موثر بود. صدای دامنه های AWP و فلش بنگ بسیار واضح بود و به من حس احاطه بالایی نسبت به محیط بازی می داد.

من صدای فراگیر THX را در بازی امتحان کردم و برخلاف موسیقی، بازخورد مثبتی داشت. با فعال کردن این ویژگی بهتر می توانم بفهمم که دشمنان از چه سمتی به سراغ من می آیند. با این حال، اگر می خواهید از تجربه گیمینگ خود لذت کامل را ببرید، این ویژگی چندان کارساز نیست. با فعال سازی این ویژگی همه چیز کمی درهم می شود و وضوح کاملاً تحت تأثیر قرار می گیرد. اما همانطور که گفته شد، اگر خواستار شنیدن جلوه های صوتی بازی هستید، این ویژگی را فعال کنید.

با مقایسه این مدل با هدست های دیگر با قیمت مشابه، باید بگویم که به طور کلی، تجربه کاربری کاملا بی نقص نبود. اگرچه صدا برای گوش دادن به موسیقی چندان چشمگیر نیست، اما غیر قابل تحمل هم نبود. در نتیجه به راحتی می توانید این هدفون را بر روی گوش خود قرار داده و به موسیقی گوش دهید و تجربه لذت بخشی داشته باشید. با این حال، اگر چندین هدست را در کنار یکدیگر قرار دهید و به بررسی آن ها بپردازید، قطعا حجم انتقادها از این هدست بالا می رود.  قیمت انواع هدست بر اساس نوع برند و کیفیت ساخت آنها متفاوت است.

میکروفون هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

 میکروفون موجود در این گوشی نیز کاملاً ساده بوده اما به اندازه کافی وظیفه خود را انجام می دهد. این یک میکروفون کاملا جمع شونده است که در شکاف کوچکی در گوشی سمت چپ قرار دارد. میکروفون بسیار انعطاف پذیر است و یک ماده لاستیکی آن را در بر گرفته است که اگرچه خیلی قوی نیست، اما برای اهداف خود مناسب است. این میکروفون از الگوی انتخاب یک طرفه ECM Boom بهره می برد که کیفیت صدا را کمی بهتر می کند.

کیفیت هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

فکر می کنم که میکروفون موجود در این هدست در کل عملکرد خوبی دارد. صدا خیلی واضح و متعادل منتقل می شود. اگرچه در بخش باس کمی کمبود وجود دارد(مانند اکثر هدست های اقتصادی/میان رده)، اما وضوح بسیار خوبی را در طول بازی ارائه می دهد.

از سوی دیگر، هدست به سر و صدای محیط و تنفس بسیار حساس است. مخصوصا در هنگام انجام بازی های آنلاین، صدای دکمه های کیبرد باعث شکایت هم بازی ها شد. خوشبختانه، در داخل مجموعه نرم افزار Razer Synapse تنظیمات مختلفی در دسترس است که می توانید برای تنظیم دقیق خروجی میکروفون از آن ها استفاده کنید.

به طور کلی، من از کیفیت میکروفون بسیار راضی بودم. ممکن است طراحی آن ساده باشد، اما قابلیت انعطاف پذیری خوب و نمایش واضح صدا از ویژگی های محسوس آن است.

ویژگی ها

وقتی در مورد هدست هایی با قیمت مناسب صحبت می کنیم، ویژگی ها در موفقیت یا عدم موفقیت آن ها نقشی اساسی دارند. از آنجا که تولیدکنندگان با بودجه محدودی دست به تولید این نوع از هدست ها می زنند، در نتیجه ویژگی های جانبی معمولاً یکی از قسمت هایی است که فدای کیفیت ساخت یا صدای بهتر می شود. با این وجود، Razer  موفق شده است تا ویژگی های متعددی را در هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition قرار دهد.

بیایید وقت را تلف نکنیم و به ویژگی های محسوس این هدست اشاره ای داشته باشیم.

کنترل کننده  USB

بیایید تا با یکی از برجسته ترین ویژگی های این هدست یعنی کنترل کننده USB شروع کنیم. ما در گذشته چند هدست که به همراه کنترلر ارائه می شد را بررسی کرده ایم (معروف ترین آن ها Steelseries Arctis Pro + GameDAC است) و در بیشتر موارد این ویژگی برگ برنده هدست های مورد بررسی ما بوده است.

 خرید هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition كنترل كننده نسبتاً پیشرفته ای را ارائه می دهد كه به شما اجازه می دهد تا تنظیمات را در لحظه تغییر دهید. این کنترلر مجهز به کنترل میزان صدا، دکمه قطع میکروفون، کنترل بیس، دکمه فعال سازی صدای فراگیر THX و کنترل تعادل بازی/چت است که در زیر به برخی از آن ها می پردازیم:

صدای فراگیر THX

ما قبلاً در بخش عملکرد به این ویژگی پرداخته ایم، اما برای کسانی که از این ویژگی اطلاع ندارند باید بگوییم که صدای فراگیر THX خروجی صدا را تغییر می دهد تا نشانه های مکانی دقیق تری را برای انجام بازی های رقابتی مانند CS: GO و PUBG فراهم کند.

در حالی که این ویژگی در گذشته و در هنگام پخش موسیقی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما در موارد خاص، احساس می کنم صدای فراگیر اطلاعات خوبی در مورد مکان دشمن در بازی ارائه می دهد.

 توصیه می کنم که از این ویژگی برای گوش دادن به موسیقی یا محتواهای صوتی عمومی استفاده نکنید، اما اگر به برخی از نشانه های صوتی اضافی در بازی نیاز دارید، قطعاً این ویژگی را امتحان کنید!

کنترل های باس

کنترل باس کاملا راحت است. در کنترلر، یک دکمه کوچکتر قرار دارد که باس را افزایش یا کاهش می دهد. اگر می خواهید کمی بیشتر در بازی یا فیلم غرق شوید، با کلیک بر روی تنظیمات موجود، باس را زیاد کنید.

می خواهید کمی راحت تر قدم ها را تشخیص دهید؟ پس باس را کاهش دهید. این یک ویژگی مفید و بسیار ساده است.

تعادل بازی/چت در هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

سرانجام، ما کنترل تعادل بازی/چت را داریم. این یک ویژگی فوق العاده مفید است که من همیشه در هنگام بازی و استفاده از Discord از آن استفاده می کنم. کنترل ها به شما امکان می دهند تا تعادل بین صدای گفت و گوی ورودی و میزان صدای بازی را تغییر دهید، تا تعادل کامل بین این دو برقرار شود.

اگر هم تیمی های شما کمی بیش از حد بلند صحبت می کنند، به سادگی تعادل را تغییر دهید تا سطح مورد نظر خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی هدست گیمینگ Logitech G433

 

محتویات جعبه هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

  • هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition
  • دانگل USB صدای فراگیر THX
  • کتابچه راهنما

نظر ما در مورد هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition

به پایان بررسی جامع هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition رسیده ایم و دوست داریم که نظر نهایی خود را در مورد این هدست اعلام کنیم. ما آن را با گزینه های مشابه هم قیمت مقایسه می کنیم و نتیجه می گیریم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

در حال حاضر، هدست گیمینگ Razer Kraken Tournament Edition با قیمت مناسبی به بازار عرضه می شود، که بلافاصله آن را به یک قیمت کاملاً رقابتی تبدیل می کند. من به سختی می توانم این هدفون را به کسانی که قصدی غیر از بازی کردن دارند، توصیه کنم. در مورد موسیقی نیز باید بگویم که در این محدوده قیمتی، هدست هایی با صدای بهتر در بازار موجود است.

لیست قیمت هندزفری

با این حال، از نظر گیمینگ، من کاملاً عاشق این هدست هستم. گرچه صدای فراگیر THX باب طبع همه نخواهد بود، اما قطعاً در برخی بازی ها به کمک شما می آید. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که، در این محدوده قیمتی وارد قلمرو هدفون های بی سیم پایه دار نیز می شوید که بسیاری از آن ها اکنون کیفیت صدا و عملکرد عالی ای را ارائه می دهند. لیست قیمت هدفون های مختلف بر اساس مدل سیمی یا بی سیم بودن، متفاوت است.

بنابراین در نهایت باید بگوییم که اگر از قبل طرفدار Razer هستید و می خواهید یک هدست راحت که در بازی نشانه های صوتی خوبی را ارائه می دهد و میکروفون و کیفیت ساخت عالی را فراهم می کند، داشته باشید، این دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

برای بررسی قیمت و خرید هدست می توانید وارد صفحه لینک شده شوید.

مطالب مرتبط: