بهترین هدست های گیمینگ 2023

همه می‌دانیم که در دنیای مدرن امروزی، تعداد کسانی که با مشاغل و سرگرمی‌های مجازی سر و کار دارند، بسیار بیش از گذشته شده است. یکی از این سرگرمی‌های بسیار محبوب که گاهی حتی منبع کسب درآمد نیز تلقی می‌شود، بازی‌های کامپیوتری است. افراد متعددی در سراسر جهان به طور حرفه‌ای به بازی‌های آنلاین می‌پردازند که به آن‌ها گیمر گفته می‌شود. چنین اشخاصی برای انجام بازی به صورت مداوم، علاوه بر سیستم مناسب بازی کردن، نیاز به خرید تجهیزات گیمینگ مانند نمایشگر، موس، کیبورد، میکروفون، هدست و... دارند.

مهم‌ترین عنصر در بازی پس از تصویر، صدا می‌باشد. با بهره‌گیری از صدا، بازیکنان می‌توانند متوجه خطراتی که کاراکتر آن‌ها را تهدید می‌کنند، شوند. همچنین می‌توانند صدای هم‌تیمی‌های خود را شنیده و با آنان ارتباط برقرار نمایند. پس بدیهی است که در بازی، نیاز به ابزاری داشته باشید که این قابلیت را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم آورد. چنین محصولی هدست گیمینگ نام دارد که در راهنمای خرید هدست گیمینگ، به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای آن به طور مفصل خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

•    هدست گیمینگ چیست؟
•    ویژگی‌های هدست گیمینگ
•    انواع هدست گیمینگ
•    نکاتی که در هنگام خرید هدست گیمینگ باید به آن‌ها توجه کنیم
•    نکاتی که در مورد استفاده و نگه‌داری از هدست گیمینگ باید رعایت کنیم
•    قیمت هدست گیمینگ
•    معرفی چند تا از بهترین هدست‌های گیمینگ

هدست گیمینگ چیست؟

یکی از پراهمیت‌ترین و بهترین تجهیزات گیمینگ برای افراد حرفه‌ای، هدست گیمینگ است. در واقع این ابزار همان هدست معمولی است که به امکانات پیشرفته دیگری نیز مجهز شده است تا فضای شنیداری بازی را برای بازیکنان لذت‌بخش‌تر سازد. چنین وسیله‌ای به آن‌ها کمک خواهد کرد تا غافل‌گیری حداقلی از جانب دشمن در بازی داشته باشند. وقتی این محصول را روی گوش‌های خود قرار می‌دهید، صدای خالص و واضحی را خواهید شنید و همین‌طور صداهای مزاحم اطراف حواس شما را کمتر پرت خواهند نمود. در ضمن به علت تفاوت در شکل ظاهری، این محصول زیبایی بصری اتاق بازی شما را دوچندان خواهد نمود. از طرف دیگر، هدست گیمینگ به میکروفون مجهز شده است تا با پکیج کاملی که تشکیل می‌دهد، کاربران را از خریدن میکروفون مجزا نیز بی‌نیاز نماید. فرق این ابزار با هدست معمولی در ابعاد، نورپردازی، داشتن میکروفون، فراگیری صدا، کیفیت و قیمت است. در ادامه شما را به طور کامل با ویژگی‌های بارز بهترین هدست های مخصوص بازی آشنا خواهیم نمود.

بهترین هدست گیمینگ

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیبورد گیمینگ

ویژگی‌های هدست گیمینگ

همه ما با وسیله‌ای به نام هدست آشنایی داریم و از طرز کار آن آگاهیم. اما وقتی این محصول، به طور تخصصی برای گیمینگ طراحی و تولید می‌شود، قطعا تفاوت‌هایی با نمونه‌های دیگر خود خواهد داشت. در این قسمت، تفاوت‌های هدست گیمینگ با انواع عادی آن که باعث تمایز و برتری این محصول می‌شود را بیان می‌کنیم.

1- صدای فراگیر

مهم‌ترین تمایز یک هدست گیمینگ در صدای واقعی و فراگیر آن است. این ویژگی باعث می‌شود که به شکل دقیقی متوجه صداهای مختلف شوید. هر صدا با کیفیت بالایی پخش می‌شود چرا که در آن از چندین اسپیکر استفاده شده است. هر کاپ از این وسیله شامل چند اسپیکر می‌شود که به طرز خاصی داخل آن‌ها چیده شده‌اند. این در حالی است که انواع معمولی این محصول تنها دو اسپیکر دارند و صدای استریو تولید می‌کنند.

2- حذف صدای مزاحم

این گروه از لوازم جانبی گیمینگ، به تکنولوژی حذف صدای مزاحم یا Noise Cancellation مجهز شده‌اند. این خصوصیت موجب می‌شود که صداهای مزاحم موجود در محیط مثل صدای خودروها، مردم در حال صحبت و... شنیده نشوند. به کمک این ویژگی شما خواهید توانست در هنگام بازی کردن، تمرکز بیشتری داشته باشید.

3- کیفیت میکروفون

یکی دیگر از فرق‌های بزرگ هدست گیمینگ با نمونه معمولی آن در کارکرد میکروفون است. می‌دانیم که انتقال صدای شفاف و واضح و برقراری ارتباط در هنگام بازی، برای گیمرها اهمیت ویژه‌ای دارد. پس آن‌ها به ابزاری نیاز خواهند داشت که علاوه بر پخش صدای باکیفیت، از میکروفون مرغوبی نیز بهره‌مند باشد. داشتن این مورد در بازی‌های رقابتی و چندنفره بسیار مهم می‌باشد. به غیر از محیط بازی، از این قابلیت می‌توان در اپلیکیشن‌هایی مثل دیسکورد و اسکایپ نیز بهره برد. اگر هدست شما میکروفون باکیفیتی داشته باشد، دیگر نیازی به هزینه کردن برای تهیه میکروفون مجزا نخواهید داشت.

4- دوام بالا

به علت کیفیت بالاتر در ساخت این محصولات، طبیعی است که دوام بیشتری را نیز از آن‌ها انتظار داشته باشیم. هدست‌های عادی و ارزان قیمت، به راحتی آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. بنابراین اگر نمی‌خواهید که مجبور به تعویض زودهنگام هدست گیمینگ خود شوید، محصولی تهیه کنید که دوام و کیفیت بالاتری داشته باشد.

5- طراحی و شکل ظاهری

هدست‌های گیمینگ را اغلب از روی ارگونومی و ظاهرشان می‌توان شناسایی نمود. آن‌ها دارای ابعاد بزرگ‌تر از معمول و طراحی شیک‌تری هستند. همچنین برخی از آن‌ها از نورپردازی RGB بهره برده‌اند که عامل تاثیرگذاری در زیبایی بصری اتاق گیمینگ خواهد بود.

6- نرخ تاخیر صدا

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید هدست مخصوص بازی، توجه به نرخ تاخیر صدا است. هنگامی که مشغول بازی هستید، صداهای مختلف بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن به گوش شما برسند تا شما بتوانید واکنش مناسبی به آن‌ها نشان دهید. هدست‌های گیمینگ مرغوب و باکیفیت به طوری طراحی شده‌اند که کمترین نرخ تاخیر در صدا را داشته باشند و بدین ترتیب، بهترین تجربه شنیداری را در اختیار گیمرها قرار دهند.

7- پروفایل صوتی متمایز

یک هدست بازی به منظور ساختن تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی کردن برای کاربران تولید شده‌اند. بنابراین بیس در چنین تولیداتی بسیار قوی‌تر است. افزایش این آیتم موجب می‌شود تا برخی از اصوات تحت تاثیر آن شنیده نشوند. این پدیده به بالا بردن سطح هیجان بازی کمک بسیار بزرگی می‌کند.

8- وزن کمتر

به این دلیل که یک هدست گیمینگ، ساعت‌های طولانی روی سر شما خواهد بود، نباید وزن زیادی داشته باشد. طراحان این محصولات آن‌ها را به گونه‌ای تولید کرده‌اند که با وزن پایین‌تر، فشار بسیار کمتری به سر و گردن کاربران در حین بازی وارد نمایند. و این است یک نکته مهم در انتخاب بهترین هدست گیمینگ برای شما.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ماوس های گیمینگ اقتصادی

راهنمای خرید هدست گیمینگ

انواع هدست گیمینگ

باید گفت که در کل، تنوع زیادی شامل حال این محصولات در بازار نمی‌شود. اما یک تقسیم‌بندی کلی راجع به آن‌ها وجود دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

  • هدست گیمینگ بی‌سیم: این نوع از محصولات گیمینگ، از طریق دانگل USB و یا از راه بلوتوث به سیستم شما متصل می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا دیگر سیم مزاحمی در کار نباشد و امکان جابه‌جایی برای شما به راحتی میسر شود. با داشتن این هدست‌ها شما قادر خواهید بود تا آزادانه به هر مکان از اتاق که خواستید بروید و سیم دست‌وپاگیری وجود نداشته باشد. البته نقاط ضعفی هم بر این تولیدات وارد است. به عنوان مثال، شارژ باتری آن‌ها زود تمام می‌شود و به زمانی نسبتا طولانی برای شارژ شدن مجدد احتیاج خواهند داشت. در ضمن، نرخ تاخیر صدا در آن‌ها کمی بیشتر از انواعی است که از سیم بهره می‌برند. قیمت این دسته از هدست‌ها نیز گران‌تر می‌باشد.
  • هدست گیمینگ باسیم: این دسته از محصولات شنیداری، به واسطه سیم به سیستم شما متصل می‌شوند. این نوع از اتصال دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. قیمت چنین محصولاتی در مقایسه با مدل‌های بی‌سیم، کمتر است. یکی از دلایل بزرگی که گیمرها این مدل را برای خریداری انتخاب می‌کنند، عدم وجود تاخیر در صداست. اما از سوی دیگر، وجود سیم آن محدوده مانور و جابه‌جایی شما را کاهش داده و بعضی اوقات، موجب آزار شما در هنگام بازی کردن می‌شود. 

نکاتی که در هنگام خرید هدست گیمینگ باید به آن‌ها توجه کنیم

  1. دقت داشته باشید که محصول انتخابی شما، حتما مناسب و مخصوص گیمینگ باشد تا احتیاجات شما در هنگام بازی را برآورده نماید.
  2. حتما با رعایت نکات بهداشتی، هدست را روی سر خود امتحان کنید. موردی که انتخاب می‌کنید باید با ابعاد و شکل سر و گوش‌های شما تناسب داشته باشد و شما با آن احساس راحتی کنید. در ضمن ابزار انتخابی شما باید وزن کمی داشته باشد تا در صورت استفاده طولانی مدت هم به گردن و ستون فقرات شما فشار وارد نکند.
  3. به خرید هدست‌های ارزان‌قیمت و نامعتبر موجود در بازار بسنده نکنید. هیچ تضمینی به کیفیت کارکرد و دوام آن‌ها نخواهد بود.
  4. سعی کنید از یک برند پیشگام و از یک مکان معتبر خرید کنید. توجه داشته باشید که محصولی که تهیه کرده‌اید، باید دارای گارانتی باشد.
  5. در صورت امکان، به بررسی و تست کیفیت و وضوح صدای هدستی که انتخاب کرده‌اید، بپردازید.
  6. از سالم بودن میکروفون اطمینان حاصل کنید تا پس از خرید، به مشکلی برنخورید.
  7. در صورتی که یک مدل بی‌سیم از این محصولات گیمینگ را انتخاب کرده‌اید، از سالم بودن کابل و آداپتور شارژر آن مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماوس گیمینگ

نکاتی که در مورد استفاده و نگه‌داری از هدست گیمینگ باید رعایت کنیم

  1. از سیم هدست مراقبت کنید. قطعا پاره شدن قسمت‌های داخلی سیم، از عوامل اصلی خرابی این محصول محسوب می‌شود. این سیم‌ها به شدت نازک و ظریف هستند و با کشش بیش از حد، خم شدن زیاد و یا گره خوردن، قابلیت اتصال بی‌نقص خود را از دست می‌دهند. پس تا حد امکان از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید.
  2. از هدست خود در برابر ضربات ناگهانی و احتمالی حفاظت نمایید. هر ضربه ناگهانی و محکم، این ابزار را یک قدم به خرابی نزدیک‌تر می‌کند. طوری بنشینید و به صندلی تکیه دهید که فشاری به آن وارد نشود.
  3. همان‌طور که می‌دانید، اکثر لوازم الکترونیکی از جمله هدست، به آب و حتی تعریق بدن حساس هستند. سعی کنید تا جایی ممکن این وسیله را از گزند هرگونه رطوبت، ایمن نگه‌دارید. رطوبت بالا ممکن است که موجب کاهش سرعت اجزای داخلی و کیفیت صدا شود یا به طور کل آن را از کار بیندازد.
  4. از هدست گیمینگ در حالت دراز کشیده و یا خواب استفاده نکنید. حرکاتی مانند غلتیدن یا پیچ و تاب خوردن به خود وسیله و سیم آن آسیب وارد می‌کند.
  5. صدای دستگاه را تا انتها بالا نبرید. استفاده از حداکثر قدرت صدای هدست، نه تنها برای گوش‌ها مضر است و به آن‌ها آسیب شدیدی می‌زند، به ضرر خود وسیله نیز می‌باشد.
  6. از کیف و یا کیس مخصوص برای جلوگیری از خرابی هدست گیمینگ استفاده کنید. این وسیله را به هیچ وجه در کیف یا کوله پشتی به تنهایی حمل نکنید. استفاده نکردن از کیف محافظ احتمال خرابی سیم‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.
  7. زمانی که از میکروفون هدست استفاده نمی‌کنید، آن را درون یک پوشش پلاستیکی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که ذرات گرد و غبار روی آن ننشیند.
  8. همواره بین دهان خود تا میکروفون، یک فاصله حداقل 3 سانتی‌متری ایجاد کنید. در غیر این صورت، ادا کردن حروف انفجاری می‌تواند به کپسول میکروفون آسیب بزند.
  9. چنان‌چه توری فلزی میکروفون جدا نمی‌شود، آن را به صورت برعکس بگیرید و با یک مسواک نم‌دار تمیز کنید.

هدست برای بازی

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

قیمت هدست گیمینگ

همه می‌دانیم که فاکتورهایی مثل برند، کیفیت، قابلیت‌های جانبی و نوع کاربری، بر قیمت هر وسیله الکترونیکی از جمله هدست گیمینگ، اثرگذار است. اما اگر بخواهیم یک محدوده کلی را مشخص کنیم، باید بگوییم که این محصول را به شرط مرغوبیت و اعتبار، با هزینه‌ای از یک میلیون تومان تا 55 میلیون تومان می‌توان خریداری نمود. بدیهی است که ابزاری با امکانات و کیفیت بیشتر، قیمت بالاتری را نیز می‌طلبد. اما قیمت معقول برای انتخاب بهترین هدست های گیمینگ 2023 تا ده میلیون تومان می‌باشد.

معرفی چند تا از بهترین هدست‌های گیمینگ

1. اگر به دنبال یک هدست گیمینگ فانتزی می‌گردید که ظاهری زیبا و دخترانه داشته باشد، هدست گیمینگ ریزر مدل Kraken Kitty Edition را می‌توانید تهیه کنید.

هدست گیمینگ ریزر مدل Kraken Kitty Edition

2. اگر هدستی می‌خواهید که علاوه بر طراحی جذاب، از بهترین میکروفون نیز برخوردار باشد، هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S مناسب شما خواهد بود.

3. بهترین هدست گیمینگ ارزان و مقرون به‌صرفه که بسیار باکبفبت نیز می باشد. هدست گیمینگ ریزر Kraken X Lite است.

هدست گیمینگ ریزر Kraken X Lite

4. اگر یک هدست گیمینگ باسیم می‌خواهید که دارای نورپردازی جذابی باشد، هدست باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-BAL-39 را تهیه نمایید.

هدست باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-BAL-39

5. چنان‌چه به دنبال یک هدست شیک و شکیل می‌گردید که از پاسخ فرکانسی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد، هدست گیمینگ تراست GXT 411 RADIUS گزینه مناسب شماست.

هدست گیمینگ تراست GXT 411 RADIUS

6. در صورتی که نیاز به یک هدست زیبا و اقتصادی دارید که حساسیت بی‌نظیری داشته باشد، هدست گیمینگ FoxXray مدل FXR-SAU-30 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

هدست گیمینگ FoxXray مدل FXR-SAU-30

سخن پایانی

با بیشتر باب شدن بازی‌های کامپیوتری در جوامع امروزی، تعداد گیمرها نیز زیادتر شده است. از این روند می‌توان بالاتر رفتن اهمیت و ارزش لوازم جانبی گیمینگ به علت تقاضای بیشتر را دریافت. یکی از اصلی‌ترین این تجهیزات، هدست گیمینگ است که تجربه شنیداری واضح، خالص و هیجان‌انگیز را در هنگام بازی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به صدای فراگیر، حذف صدای مزاحم، کیفیت میکروفون، دوام بالا، طراحی و شکل ظاهری، نرخ تاخیر صدا، پروفایل صوتی متمایز و وزن کمتر اشاره کرد. این ابزار مهم به دو نوع باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شود. با نکاتی که در راهنمای خرید هدست گیمینگ در مورد  نحوه خرید و نگه‌داری صحیح از این محصولات ارائه شد، امید است بهترین تجربه را در خرید و استفاده از آن‌ها داشته باشید.

سوالات متداول

1) ویژگی‌های برتر هدست گیمینگ چیست؟

یک هدست گیمینگ در قابلیت‌هایی مانند صدای فراگیر، حذف صدای مزاحم، کیفیت میکروفون، دوام بالا، نرخ تاخیر صدا، طراحی و شکل ظاهری، وزن کمتر و پروفایل صوتی متمایز از یک هدست معمولی برتر است.

2) قیمت هدست گیمینگ چه‌قدر است؟

قیمت این محصول با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر در آن، بازه یک میلیون تومان تا 55 میلیون تومان را تشکیل می‌دهد.