معرفی چند مانیتور هوشمند خوب به همراه قیمت مانیتور 

مانیتور ال‌جی مدل UC97 سایز ۳۴ اینچ
شرکت کره ای ال جی از دیرباز در عرضه محصولاتی مانند مانیتور پیش‌قدم بوده و یکی از کمپانی‌های محبوب در ساخت مانیتور است. 
مانیتور ال‌جی مدل UC97 در حالت بدون پایه دارای ابعاد ۱۰۶*۳۷۰*۸۳۰ میلی‌متر بوده و همراه آن پایه ای با ابعاد ۲۲۴*۴۷۳*۸۳۰ میلی‌متر وجود دارد. وزن این مانیتور در حالت  پایه دار تقریبا ۳۰۰ گرم سنگین‌تر از حالت بدون پایه می باشد و برابر ۸٫۲ کیلوگرم است. 
این مانیتور دارای صفحه‌نمایش 34 اینچ بوده و پنل آن از نوع IPS است.   
نور پس‌ زمینه این مانیتور LED و رزولوشن ۱۴۴۰*۳۴۴۰ پیکسل می باشد. همچنین نسبت تصویر در آن ۲۱:۹ است. از طرفی سایز پیکسل‌ها در  این مدل برابر ۰٫۲۳۲*۰٫۲۳۲ پیکسل می باشد که به کمک آنها این مانیتور از قابلیت نمایش تعداد رنگ ۱۰۷۰ میلیون رنگ بهره مند شده است. شدت روشنایی این مدل نیز ۳۰۰ کاندلا بر متر مربع می باشد. نکته  قابل‌ توجه دیگر، محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه‌ای این مانیتور و زمان پاسخ‌گویی GTG 5 میلی‌ثانیه‌ای آن می باشد که از سریع‌ترین‌ها به حساب می آید. از دیگر ویژگی های مدل UC97میتوان به خمیدگی آن اشاره کرد که در هر دو حالت افقی و عمودی، زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه همچنین دارای دو عدد درگاه USB، دو عدد درگاه HDMI و درگاه Display  و خروجی هدفون است.
این دستگاه دارای دو عدد اسپیکر ۷ وات بوده و همچنین از منبع تغذیه ای برق شهری با ولتاژ ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت بهره مند شده است. اقلام همراه این مانیتور کابل برق، کابل HDMI و کابل درگاه Display هستند. این مانیتور همچنین دارای قابلیت هایی نظیر قابلیت نصب بر روی دیوار و استفاده از ۲ ورودی تصویر به صورت سایدبای‌ساید ، داشتن انحنای قوس ۳۸۰۰R و دامنه رنگ sRGB 99% است. این مانیتور درگاه‌های تاندربولت (۲ عدد) و USB UP (1 عدد) و قابلیت تغییر زاویه دید عمودی (Tilt) از ۵- تا ۱۵ درجه را دارد. این دستگاه همچنین از گواهینامه مصرف بهینه برق بهره مند شده است. 
محدوده قیمت مانیتور ال‌جی مدل UC97 از 24,380,000 تا 33,282,400 تومان می باشد.

مزایا: 
زمان پاسخ‌گویی سریع، پنل IPS
رزولوشن مناسب 
دامنه رنگ و تعداد رنگ قابل ‌نمایش مناسب
قابلیت استفاده از ۲ ورودی تصویر به صورت ساید بای ‌ساید
مانیتور سامسونگ مدل C34F791 سایز ۳۴ اینچ
یکی دیگر از شرکت‌های کره‌ای که در ساخت و عرضه مانیتور بسیار موفق محسوب می شود، شرکت سامسونگ است. مانیتور سامسونگ مدل C34F791 مانیتوری خمیده و منحصربه ‌فرد با ابعاد ۳۰۹*۴۶۳*۸۰۵ میلی‌متر و وزن ۷٫۶ کیلوگرم است. این مانیتور دارای صفحه ‌نمایش ۳۴ اینچی با پنل VA بوده و نور پس ‌زمینه آن LED است. نسبت تصویر این مانیتور ۲۱:۹است که به همراه رزولوشن ۱۴۴۰*۳۴۴۰ پیکسلی این مانیتور، تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. 
از سوی دیگر این مانیتور می تواند  16.7 میلیون رنگ به نمایش بگذارد در نتیجه وضوح و کیفیت تصاویر در این مانیتور چشم‌نواز خواهد بود. همچنین شدت روشنایی این مانیتور ۳۰۰ کاندلا بر متر مربع است. این مانیتور دارای محدود زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه است و زمان پاسخ‌گویی GTG آن نیز ۴ میلی‌ثانیه است. این دستگاه در هر دو حالت عمودی و افقی از زاویه دید ۱۷۸ درجه و نوع سیگنال ویدیویی دیجیتال برخوردار است. 
از دیگر ویژگی های این مانیتور می‌توان به دو عدد اسپیکر با توان خروجی ۷ وات  و پشتیبانی از FreeSync و Flicker Free اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای یک عدد درگاه USB ، دو عدد درگاه HDMI و یک عدد درگاه Display بوده و ورودی صدا است.
قیمت مانیتور سامسونگ مدل C34F791 15,100,000 تومان است.

مزایا:
زمان پاسخ‌گویی سریع
رزولوشن مناسب
تعداد رنگ قابل‌نمایش مناسب
پشتیبانی از Flicker Free و FreeSync
معایب:
نداشتن درگاه VGA یا D-Sub
نداشتن درگاه DVI و کامپوزیت و کامپوننت
نداشتن خروجی هدفون و Wireless Display
نداشتن وب‌کم
مانیتور ال‌جی مدل ۳۴UC98-W سایز ۳۴ اینچ
مانیتور ال‌جی مدل ۳۴UC98-W دارای وزن ۷٫۸ کیلوگرمی بوده و دارای پنل IPS است. همچنین از رزولوشن ۱۴۴۰*۳۴۴۰ پیکسل و شدت روشنایی ۳۰۰ کاندلا بر مترمربع برخوردار شده است. نسبت تصویر در این مدل برابر ۲۱:۹ است. مدت زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ و پاسخ‌گویی GTG نیز برای این مانیتور ۵ میلی‌ثانیه ثبت شده است. زاویه دید عمودی و افقی ۳۴UC98-W در هر دو حالت برابر ۱۷۸ درجه می باشد و  برای افرادی که با طراحی و ادیت سر و کار دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود. 
این دستگاه دارای دوعدد درگاه USB، دو عدد درگاه HDMI ، یک عدد درگاه Display و دو عدد اسپیکر ۷ واتی است که همراه با کابل برق، کابل HDMI، کابل Display و جمع‌کننده کابل، برای مشتری ارسال خواهد شد. از دیگر قابلیت های این مدل می‌توان به قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ ،داشتن دو درگاه تاندربولت ، قابلیت تنظیم ارتفاع پایه و شیب صفحه، امکان تنظیم فضای کار در صفحه‌نمایش با استفاده از ماوس، قابلیت Game mode و قابلیت نمایش چند پنجره به‌طور همزمان اشاره کرد. 
قیمت مانیتور ال‌جی مدل ۳۴UC98-W حدودا 35,290,000 تومان می باشد.

مزایا:
زمان پاسخ‌گویی سریع
رزولوشن مناسب
تعداد رنگ قابل‌نمایش مناسب
طراحی منحصربه‌فرد
قابلیت‌های بسیار زیاد و متنوع مثل تنظیم ارتفاع پایه و شیب صفحه و قابلیت نمایش چند پنجره به‌طور همزمان
معایب:
نداشتن درگاه VGA یا D-Sub
نداشتن درگاه DVI و کامپوزیت و کامپوننت
نداشتن خروجی هدفون
نداشتن وب‌کم
مانیتور الین ویر مدل AW2518HF سایز ۲۵ اینچ

مانیتور الین ویر مدل AW2518HF دارای ابعاد ۴۱۰*۲۷۰*۵۶۰ میلی‌متری و وزن ۶٫۶ کیلوگرمی بوده و یکی از بهترین‌ مانیتورهای موجود در بازار است. سایز صفحه ‌نمایش آن، 25 اینچ و از نوع TN است. نور پس ‌زمینه این دستگاه  LED بوده و رزولوشن آن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و فول اچ‌دی است. این دستگاه از نسبت تصویر ۱۶:۹ به همراه سایز پیکسل ۰٫۲۸۳۲ میلی متری بهره مند شده است. از دیگر ویژگی های این مانیتور میتوان به قابلیت نمایش تعداد ۱۶٫۷ میلیون رنگ اشاره کرد که در کنار شدت روشنایی ۴۰۰ کاندلا بر متر مربع، کیفیت قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می دهد.  
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه و زمان پاسخ‌گویی GTG برابر ۱ میلی‌ثانیه است. همچنین نرخ به‌روز رسانی تصاویر نیز ۲۴۰ هرتز می باشد. 
این مانیتور علاوه بر گیمینگ، برای استفاده‌های اداری، طراحی و ادیت و کاربری عمومی نیز گزینه مناسبی است. این دستگاه دارای سه عدد درگاه USB، دو عدد درگاه HDMI، درگاه Display، ورودی صدا و خروجی هدفون است. همچنین مصرف برق این دستگاه  از منبع برق شهری تغذیه می‌شود و برابر ۲۰ وات است که توسط کابل برق در کنار دفترچه راهنمای آن ارسال خواهد شد. 
قیمت مانیتور الین ویر مدل AW2518HF حدودا ۲۳٫۳۷۸٫۵۰۰ تومان است.

مزایا:
شدت روشنایی بالا
قابلیت AMD Free Sync
پورت‌های متعدد
معایب:
نداشتن درگاه DVI
نداشتن وب‌کم
نداشتن بلندگو
مانیتور بنکیو مدل PD3200U سایز ۳۲ اینچ
مانیتور بنکیو مدل PD3200U با ابعاد ۶۵*۴۳۶*۷۴۰ میلی‌متر و وزن ۸٫۵ کیلوگرم یکی از مانیتورهای برگزیده می باشد. سایز صفحه‌نمایش IPS این مانیتور برابر ۳۲ اینچ بوده و دارای نور پس ‌زمینه LED  است. همچنین رزولوشن این مانیتور ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل است که از بهترین های بازار است. 
نسبت تصویر در این مانیتور برابر ۱۶:۹ بوده و کنتراست داینامیک آن ۱۰۰۰:۱ است. از دیگر ویژگی های این مانیتور میتوان به قابلیت نمایش تعداد ۱۶٫۷ میلیون رنگ  و شدت روشنایی برابر ۳۵۰ کاندلا بر متر مربع اشاره کرد. زمان پاسخ‌گویی نیز در این مانیتور برابر ۴ میلی‌ثانیه  می باشد. 
این مانیتور در هر دو حالت عمودی و افقی از زاویه دید برابر با ۱۷۸ درجه برخوردار است که همراه با نرخ به‌روز رسانی تصویر ۶۰ هرتزی باعث بهتر دیده شدن صفحه‌نمایش می شود. این دستگاه دارای سیگنال ویدیویی دیجیتال است. 
این مانیتور بیشتر توسط طراحان حرفه‌ای و ادیتورهای خبره مورد استفاده قرار می گیرد. 
این مانیتور دارای 5 عدد درگاه USB و 3 عدد  HDMI و درگاه‌های Display و Mini Display است. 
این مانیتور مناسب برای طراحی مجهز به دو عدد اسپیکر با قدرت ۵ وات بوده و از نظر صدا نیز دارای توانایی مناسبی است. 
از دیگر قابلیت‌های این مانیتور می‌توان به داشتن شیار کارت حافظه و نیز Upstream بودن یکی از درگاه‌های USB آن اشاره کرد. همچنین منبع تغذیه این مانیتور، برق شهری با ولتاژ ۲۲۰ ولت است.
محدوده قیمت مانیتور بنکیو مدل PD3200U از 39,800,000 تا 42,899,000 تومان است.

مزایا:
رزولوشن بالا ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل
شدت روشنایی بالا
معایب:
نداشتن درگاه DVI
نداشتن ورودی صدا و خروجی هدفون
نداشتن وب‌کم 

تمامی این مانیتورها را می توانید از فروشگاه اینترنتی بروز کالا تهیه کنید.
کارت گرافیک 
کارت گرافیک قطعه ای در کامپیوتر است که وظیفه تفسیر تصاویر و ویدیو و همچنین نمایش تصاویر را برای نمایش در صفحه نمایشگر (مانیتور) بر عهده دارد و داده های کامپیوتر  شما را به سیگنال هایی تبدیل می کند که بر روی صفحه نمایش قابل نمایش باشند.
هر چه کارت گرافیک شما بهتر باشد ، تصاویر باکیفیت و واضح تری تولید خواهند شد که این مورد برای گیمرها، ویرایش کننده های ویدیو و حتی کاربران عادی بسیار مهم می باشد.
انواع کارت گرافیک:
به طور کلی کارت گرافیک در دو نوع زیر موجود می باشد :
•    کارت گرافیک مجتمع یا  On-Board
•    کارت گرافیک مجزا یا  Discrete
کارت گرافیک مجتمع (On-Board) :
این مدل کارت گرافیک به طور مجتمع یا یکپارچه با پردازنده ( سی پی یو )  ساخته شده و قطعه ای جداگانه به حساب نمی آید. البته در سال های قبلی ، واحد گرافیکی یکپارچه به عنوان یک چیپ ست مجزا روی مادربرد نصب می شد و سی پی یو  هیچ نقشی در ارائه تصاویر بر عهده نداشت. بیشتر کارت گرافیک های یکپارچه به طور پیش فرض در لپ تاپ ها و کامپیوترهای استاندارد وجود دارند. این نوع کارت گرافیک ها ارزان هستند ولی نمی توان آن ها را ارتقا داد.
برای اکثر افرادی که به وسیله کامپیوترهای خود کارهای استاندارد و معمولی مانند وب گردی ، تماشای ویدیو و شنیدن موسیقی را انجام می دهند ، کارت های گرافیک On-Board کفایت می کند. 
کارت گرافیک مجزا  (Discrete) :
این مدل کارت گرافیک ها به صورت قطعه ای مجزا بر روی مادر بورد نصب می شوند و بیشتر برای کسانی است که بازی های رایانه ای یا کارهای ویرایش ویدیو و عکس را انجام می دهند و یا افرادی که تمایل دارند سیستم آن ها به بهترین شکل ممکن کار کند مناسب هستند.
برای افراد حرفه ای ، گیمر ها و ویرایش کنندگان ویدیو استفاده از یک کارت گرافیک مجزا توصیه می شود تا بتوانند قدرت تفسیر و پردازش تصویر را افزایش دهند و بدون استفاده از این کارت های گرافیک ، اجرای بازی ها با تأخیر و پرش صورت گرفته و ویرایش ویدیوها در مدت زمان طولانی انجام می شود.
زمانی که می‌خواهید عملکرد یک کامپیوتر گیمینگ را بسنجید ، کارت گرافیک مهم‌ترین بخش آن می‌باشد و پس از آن نیز پردازنده ( سی ‌پی ‌یو ) قرار می‌گیرد.
نکاتی برای خرید انواع کارت گرافیک گیمینگ
رزولوشن : هرچه تعداد پیکسل بیشتری داشته باشید ، عملکرد کارت گرافیک هم بهتر خواهد بود. البته برای انجام یک بازی با کیفیت 1080p  نیازی به یک کارت گرافیک گیمینگ رده بالا  ندارید. 
منبع تغذیه  : باید مطمئن شوید که منبع تغذیه شما توانایی کافی و کانکتورهای 6 یا 8 پین موردنیاز را داشته باشد. برای نمونه  برای Radeon VII باید حداقل یک منبع تغذیه 750 وات داشته باشید.
حافظه ویدئویی : بهتر است یک کارت گرافیک گیمینگ دارای حداقل 4 گیگابایت حافظه ویدئویی برای بازی با رزولوشن 1920*1080 و 2560*1440 داشته باشید. همچنین برای بازی با رزولوشن 3840 * 2160 نیز بهتر است که کارت گرافیک شما حداقل دارای 8 گیگابایت حافظه ویدئویی باشد.
FreeSync یا G-Sync : هرکدام از این دو تکنولوژی ، ضریب تازه‌سازی صفحه نمایش را با ضریب تازه‌سازی فریم‌ریت پردازنده گرافیکی هماهنگ می‌کند. در صورتی که صفحه نمایش شما از تکنولوژی ضد اشک AMD  FreeSync پشتیبانی کند ، شما به یک کارت گرافیک Radeon نیاز خواهید داشت. اما مانیتورهایی که از G-Sync پشتیبانی می‌کنند ، برای داشتن عملکرد بهتر به کارت گرافیک Nvidia GeForce نیاز دارند.
محدوده قیمت کارت گرافیک ها از 800 تومان تا 80 میلیون تومان است.