کارت گرافیک های مناسب برای گیم و طراحی و ادیت فیلم - بخش اول

   آیا می دانید بهترین کارت گرافیک مناسب گیمینگ و طراحی و ادیت فیلم کدام است؟ کدام گرافیک برای بازی بهتر است؟ ما در این قسمت به کارت گرافیک های انویدیا (Nvidia) و بهترین کارت گرافیک های amd پرداخته ایم، که بدون شک همیشه برای خیلی از ما جزو پر طرفدارترین ها بوده اند. یکی دیگر از دلایل انتخاب این دو مورد این است که با وجود این که بررسی کودا (CUDA) و برنامه اوپن سی ال (OpenCL) کمی دشوار است اما رایج ترین نرم افزارهای ادیت ویدئو از آن ها استفاده می کنند. اما نگران نباشید چون بهترین کارت های گرافیک برای ادیت کردن، توسط انویدیا و AMD فراهم شده اند.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع کارت گرافیک در بروز کالا کلیک کنید

لیست از بهترین کارت گرافیک مناسب بازی ، گیم ، طراحی و ادیت فیلم در ۲۰۲۰-۲۰۲۱  - بخش اول

 کارت گرافیک کامپیوتر برای بازی

1- کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2080 Super– بهترین گرافیک برای بازی و ادیت فیلم

8192mb حافظه گرافیکی GDDR
256 پهنای بیت حافظه
496  گیگابایت بر ثانیه (GB/s)  پهنای باند حافظه
1845مگاهرتز فرکانس بوست    
3072  هسته پردازش جریانی یا CUDA
1650 مگاهرتز فرکانس هسته
فرکانس حافظه     15500 مگاهرتز
اسلات PCI-Express ×۱۶، رابط چند رسانه ای اچ  دی (HDMI)، حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (HDCP)


کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2080 که توسط معماری انویدیا تورینگ طراحی شده، ورژن جدیدی با EVGA Precision X1 است. این کارت گرافیک رقیب بزرگی برای مدل سابق  EVGA Precision XOC محسوب می شود که مطمئنا بهترین نوع کارت گرافیک برای دقت 1080p می باشد؛ چون قابلیت رهگیری پرتو و اورکلاک کردن را دارد.

علاوه بر این موارد، این کارت گرافیک برای ادیت ویدئو بهترین گزینه است. این ابزار قدرتمند، بدون تاخیر کلیپ ها را ادیت می کند، کند نیست و برای تولید، نیازی به زمان انتظار ندارد. مطمئنا وقتی صحبت از الگوسازی سه بعدی و تطابق با اپلیکیشن های سیستم تان می شود این کارت گرافیک خوب برای کامپیوتر  گزینه فوق العاده ای است. 

در نتیجه اگر بگوییم که بهترین گزینه برای ادیت ویدئوهای 4k است، اغراق نکرده ایم چون نتیجه ای که این کارت گرافیک رندرینگ برای گیم و ویدئو نشان می دهد قابل قبول است. به علاوه، پایه آن تماما از صفحه فلزی درست شده و فن های HDB قابل تنظیم آن خیلی قوی هستند.

این فن ها مانع از گرم شدن رم ویدیویی (VRAM) می شوند و طی این پروسه حتی صداهای خیلی ضعیف هم شنیده می شوند که اصلا شبیه نویز نیستند.

دلایل خرید:

  •     قابلیت اورکلاک کردن
  •     توانایی رهگیری پرتو
  •     خنک کننده iCX2 که از بهترین سیستم های خنک کننده است
  •     اولترا گیمینگ FTW3
  •     ممانعت از گرم شدن رم ویدیویی
  •     لامپ LED قابل تنظیم RGB

دلایل عدم خرید:

    تاکنون هیچ دلیلی برای عدم خرید یافت نشده است.

کارت گرافیک گیمینگ با قیمت مناسب
 

2- کارت گرافیک XFX AMD Radeon VII– بهترین کارت گرافیکی برای گیم و طراحی و ادیت فیلم
 

۱۶ گیگابایت رم DIMM
۴۰۹۶ بیت پهنای حافظه
1TB/s پهنای باند حافظه
4096 پردازش جریان
1750  مگاهرتز فرکانس بوست
1000 مگاهرتز سرعت کلاک RAM
x1، x3 دیسپلی پورت HDMI 
اسلات PCI-Express 3.0x16

 

مموری ۱۶ گیگ این GPU باعث شده که جزو بهترین کارت های گرافیک برای ادیت ویدئو محسوب شود. AMD Radeon VII بهترین کارت گرافیک گیمینگ است. علاوه بر این، پهنای باند و حافظه دو برابر باعث شده که کارت گرافیک مناسب برای کارهای گرافیکی و ویرایش فیلم محسوب شود. تکنولوژی پردازش ۷ نانومتری آن (nm) به مراتب بهتر از مدل Nvidia Turing Architecture (معماری انویدیا تورینگ) است و مصرف انرژی این دو مدل در یک سطح است.

اگر بخواهیم دایرکت ایکس ۱۲ (DirectX 12) را با دایرکت ایکس ۱۱ (DirectX 11) مقایسه کنیم، عملکرد آن به اندازه دایرکت ایکس ۱۱ قابل قبول نیست و به نظر می رسد که علاوه بر حافظه بالا به یک یکسوکننده هم نیاز دارد.

این کارت گرافیک بهترین GPU 1080p 144Hz بوده که با مانیتور های 4k یا 1080p ترکیب خوبی در ۶۰ فریم در ثانیه (FPS) است. به علاوه این کارت گرافیک برای مانیتورهایی با رزولوشن بالای 4k , 8k و واقعیت مجازی (VR ready) مناسب است. توانایی ساخت ویدئو و ادیت این کارت گرافیک واقعا تاثیرگذار است و کیفیت بصری آن بالاست، در نتیجه بهترین ویدئوها را بدون لگ زدن ویدئو یا افت فریم نمایش می دهد و رقیبی برای AMD Vega 20 در نظر گرفته می شود.

جدای از نظرات مثبت، اگر چه این کارت گرافیک بزرگ ترین VRAM را برای اجرای بازی ها دارد و نیازهای گرافیکی را برطرف می کند، اما سیستم خنک کننده آن کمی ناامید کننده است. این کارت گرافیک فورا داغ می شود و فن های آن قادر به خنک کردن صحیح آن نیستند و هنگام خنک کردن نویز ایجاد می کنند. این کارت، بهترین کارت گرافیک amd می باشد.

دلایل خرید:

  •     تکنولوژی پردازشگر ۷ نانومتری
  •     این کارت گرافیک یک DirectX 12 استاندارد با فرم فاکتور ATX است
  •     عملکرد گرافیکی مطلوب
  •     برای ادیت ویدئوهای 4k، بهترین کارت گرافیک است
  •     حافظه رم بالا
  •     تمام نیازهای گیمرهای حرفه ای را پاسخ می دهد

دلایل عدم خرید:

  •     جریان هوای نامناسب و فن های نویزی در طول پروسه خنک کردن

کارت گرافیک مخصوص بازی

3- کارت گرافیک MSI GeForce RTX 2080 یکی از مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک و بهترین کارت گرافیک گیمینگ

68 گیگابایت رم  GDDR  حافظه  
256 بیت پهنای حافظه
448 GB/s پهنای باند حافظه
14gbps سرعت حافظه
2944  هسته پردازش جریانی یا CUDA
1515 مگا هرتز  فرکانس پایه    
1710 مگا هرتز  فرکانس بوست    
۱.۴، 2.0b دیسپلی پورت HDMI
اسکات PCIe 3.0×16

 

کارت گرافیک RTX 2080 Gaming X Trio، جانشین GTX 1080 و RTX 2080 Super است. همچنین یکی از بهترین کارت گرافیک های موجود برای ادیت ویدئو و رندرینگ است. در سایه معماری تورینگ انویدیا، GetForce RTX 2080 از رهگیری پرتو در بازی ها و DDLS  ( Deep Learning Super Sampling یا سوپر سمپلینگ یادگیری عمیق) پشتیبانی می کند.

شما می توانید به FPS ۶۰ تا ۶۵ دسترسی پیدا کنید و از تجربه گیمینگ واقعی در رزولوشن 1080p لذت ببرید. این کارت گرافیک عملکرد جالبی دارد، چه برای بازی Battlefield 5 یا بازی سایه ها دو بار می میرند (Shadows Die Twice)، این کارت گرافیک که بهترین GPU برای گیمینگ 1080p است، نتایج چشمگیری را ارائه می دهد.

یک عامل مهم دیگر که باید در نظر بگیرید قابلیت اورکلاک کردن است. برای لذت بردن از تجربه گیمینگ، می توانید عملکرد آن را به مرحله بعد ارتقاء دهید، نرم افزار معروف MSI Afterburner به شما امکان ادیت ویدئو به نحوی که می خواستید را می دهد. به علاوه وقتی درباره قابلیت تولید ویدئوهای ادیت شده صحبت می کنیم، این کارت گرافیک فورا رندر می کند بدون این که آثاری از لگ زدن در آن دیده شود.

از طرف دیگر، اگر می خواهید ساعت ها را صرف بازی کردن کنید، فن های این کارت گرافیک و لوله های گرمایی متمرکز، این دستگاه را خنک نگه می دارند و گیمینگ و رندرینگ ویدئو را راحت تر می کنند، در نتیجه امکان مالتی تسکینگ (Multitasking) یا انجام چندین کار به صورت همزمان را به شما خواهند داد.

دلایل خرید:

  •     رهگیری پرتو
  •     ماکزیمم رزولوشن 7680×4320 
  •     قدرت اورکلاک کردن غیر قابل باور با نرم افزار Afterburner
  •     نرم افزار میستیک لایت (mystic light)
  •     پدهای گرمایی
  •     قابلیت مالتی تسکینگ بدون نقص

دلایل عدم خرید:

  •     به علت اندازه کارتی که خیلی رایج نیست قابلیت هماهنگی آن نسبت به سایر مدل ها کمتر است.

 کارت گرافیک قیمت مناسب

۴- کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2070 Super– کارت گرافیک مقرون به صرفه و باکیفیت برای رندرینگ ویدئو:

8192 مگابایت حافظه GDDR
۲۵۶  پهنای بیت حافظه
448GB/s  پهنای باند حافظه
14Gbps سرعت حافظه
۲۵۶۰ هسته پردازش جریانی CUDA
1605 مگا هرتز   فرکانس پایه
1770 مگا هرتز   فرکانس بوست
دیسپلی پورت ۱.۴ و HDMI 2.0b, HDCP 2.2، DVI-DL
 اسکات PCIe 3.0

 

کارت گرافیک EVGA GeForce یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک ها برای ادیت ویدئوهای 4k است و نوعی قدرتمند از کارت ویدئو است که به شما این امکان را می دهد که کارتان را سریع تر و بهتر انجام دهید. این کارت ویدئوی ۸ گیگابایتی از نظر ادیت ویدئو، انیمیشن سه بعدی و گیمینگ عملکرد فوق العاده ای دارد. 

می توانید گیمینگ 4k در ۶۰ فریم در ثانیه را با جزئیات خوبی تجربه کنید و قابلیت رهگیری پرتو را مشاهده کنید. علاوه بر این، حین ادیت ویدئو تاخیر یا لرزشی وجود ندارد و نتایجی که در کوتاه ترین زمان ممکن به دست می آورید فوق العاده هستند. می توانید از یک قسمت به قسمت دیگر بروید بدون این که نیاز به ظاهر شدن فریم باشد، نتایج را فورا رندر کنید و از سرعت 14Gbps حافظه لذت ببرید.

به علاوه در ماکزیمم رزولوشن 7680×4320، گیمینگ همه جانبه صورت می گیرد. یک چیز کلیدی دیگر این است که طول این کارت گرافیک حدود ۱۰.۵ اینچ است، و صفحه آن پانچ شده تا بدون سختی در جای خود قرار بگیرد. به علاوه، این کارت گرافیک فن های هیدرودینامیک دارد در نتیجه واقعا قدرتمندند و پروسه خنک سازی آن موثر است.

صرفنظر از کار زیاد، فن ها فورا سیستم را خنک می کنند، به همین خاطر این GPU یکی از بهترین کارت گرافیک ها برای ادیت کردن محسوب می شود.

دلایل خرید:

  •     قابلیت VR و رهگیری پرتوی
  •     کارت گرافیک مناسب برای بازی های رده متوسط یا بالا
  •     یک کارت گرافیک قدرتمند با قیمت عالی
  •     بازی یا استریم به صورت همزمان
  •     گیمینگ 4k جزئی
  •     مالتی تسکینگ بی وقفه

دلایل عدم خرید:

  •     مصرف بالای انرژی

کارت گرافیک مخصوص رندرینگ کارت گرافیک مناسب رندرینگ

۵- کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 Super– بهترین کارت گرافیک گیمینگ و ادیت ویدئو:

8 گیگابایت حافظه GDDR
۲۵۶  پهنای بیت حافظه
448GB/d  پهنای باند حافظه
14Gbps سرعت حافظه
۲۱۷۶ هسته پردازش جریانی CUDA
۱۴۷۰  فرکانس پایه
۱۶۵۰  فرکانس بوست

 دیسپلی پورت x 3 و HDMI x 3   DVD-DL USB Type-

 پی سی ای اکسپرس PCI Express) 3.0 x 16)


این کارت گرافیک ورژن پیشرفته مدل پیشین GeForce RTX 2060 است که برای گیمرها کمتر از شات اوت (SHOUT OUT) نیست و نسبت فریم آن در بازی های پابجی، فورتنایت و اسطوره های اپکس، از ۲۴۰ تا ۱۴۴ فریم بر ثانیه است. اما اگر بازی های پیشرفته ای را پلی کنید امکان دارد که نسبت فریم آن به 30FPS کاهش پیدا کند.

این کارت گرافیک امکان استریمینگ زنده در بازی، ثبت اسکرین شات و اشتراک گذاری اسکرین های جالب با دوستان را فراهم می کند. به علاوه، ماکزیمم رزولوشنی که پشتیبانی می کند 7860×4320 است.

به طور کلی، این کارت گرافیک بی شک یکی از بهترین کارت های گرافیک برای ادیت ویدئو و رندرینگ است. کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 Super سرشار از رنگ است، و تاثیر و کیفیت بصری آن حین ساخت انیمیشن و ادیت پورتفولیو به طرز استثنایی ای غیر قابل باور است.

علاوه بر این که یک GPU مناسب برای ادیت ویدئو است، این کارت گرافیک حافظه قدرتمند و سرعت بالایی دارد تا نتایج را رندر کند. معماری انویدیا تورینگ آن باعث شده تا بتوانید در کمترین زمان ممکن کارهایی که می خواهید را انجام دهید. این کارت گرافیک به شما امکان ایجاد خلاقیت بیشتری را می دهد، جایی که می توانید اورکلاک کنید و عملکرد را تقویت کنید تا در کمترین زمان ممکن بهترین استفاده را از آن ببرید.

دلایل خرید:

  •     رهگیری پرتو و قابلیت VR
  •     بهترین سطح عملکرد برای فراهم کردن تجربه گیمینگ
  •     گیمینگ 4k با جزئیات فوق العاده
  •     عملکرد ماندگار با نسبت رفرش 240Hz
  •     پشتیبانی تا ۴ مانیتور

دلایل عدم خرید:

  •     به علت نسبت فریم پایین، در برخی از بازی ها عملکرد ناامید کننده ای دارد.

 کارت گرافیک خوب برای بازی   کارت گرافیک متوسط

۶- کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2060 Review– کارت گرافیک مناسب برای رندرینگ و بهترین کارت گرافیک 1080p:

 

 

  

حافظه GDDR   ۶ گیگابایت
پهنای بیت حافظه ۱۹۲
سرعت حافظه   14Gbps
 هسته پردازش جریانی CUDA ۱۹۲۰
فرکانس پایه   1365 مگا هرتز 
فرکانس بوست 1680 مگا هرتز 
کنترل بی سیم با اندروید و IOS  
پی سی ای اکسپرس x 8    
دیسپلی پورت 1.4 x 3، USB تایپ سی، DVI-DL، HPCP 2.2
 تایپ سی و طراحی virtualLink

کارت گرافیک GeForce RTX 2060 جانشین سری 2060 سوپر است. اگر چه این کارت گرافیک به یکسوسازی ای که در 2060 سوپر انجام شد نیاز دارد اما هنوز یکی از بهترین کارت گرافیک ها برای ادیت ویدئو و رندرینگ است چون قابلیت های آن به قدری مناسبند که حیف است از این لیست حذف شود.

GeForce RTX 2060 به رندر کردن نتیجه دلخواه کمک می کند، چه این نتیجه دلخواه گیمینگ باشد چه مالتی تسکینگ. VRAM این کارت گرافیک با حافظه ۶ گیگابایت تهیه تصاویر بدون نقص با جزئیات مناسب را ممکن می کند.

این کارت گرافیک یکی از بهترین کارت های ویدئو برای ادیت ویدئوهای 4k است. به علاوه، شیدینگ بالا، جزئیات حساس و دقیق و جریان ویدئوی مناسب، تجربه فوق العاده ای برای شما فراهم می کنند. این کارت گرافیک با کمک فن TORX 2.0، سخت افزار را خنک می کند. 

سیستم فن TORX، این کار را به آرامی انجام می دهد و ممکن است متوجه چرخش فن ها نشوید که صرفنظر از حجم بالای کاری که با کارت گرافیک انجام می دهید، باعث می شود محیط اطراف تان آرام و بدون لگ باشد. این کارت گرافیک بهترین GPU 1080p برای گیمینگ است که تصاویر واقعی را در لحظه خلق می کند و در هر لحظه محتوای اسکرین غنی در اختیار شما قرار می دهد.

دلایل خرید:

  •     قابلیت اورکلاک کردن Afterburner
  •     سریع ترین عملکرد تا 6x
  •     رهگیری پرتو و واقعیت مجازی
  •     نسبت رفرش 240Hz
  •     سیستم خنک کننده بدون نویز 
  •     ساختار قدرتمند

دلایل عدم خرید:

  •     بازی های پیشرفته تنها تا 30FPS اجرا می شوند

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم چه  چه کارت گرافیکی برای بازی خوب است. اگر اطلاع درستی از قیمت کارت گرافیک های مختلف ندارید می توانید با مراجعه به فروشگاه سایت بروز کالا از قیمت دقیق و بروز آنها آگاه شوید. همچنین می توانید برای مشاوره گرفتن برای بهترین کارت گرافیک برای بازی با قیمت مناسب و بهترین کارت گرافیک برای گیمینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای بررسی ادامه لیست ما می توانید مقاله بهترین کارت گرافیکی های مفید برای ادیت فیلم و گیمینگ – بخش دوم را مطالعه کنید. اگر به دنبال خرید کامپیوتر و دیگر قطعات جانبی هستید به فروشگاه ما سر بزنید.