هرآنچه باید درباره هدست های رپو بدانید و با آن آشنا شوید

برند رپو (Rapoo) که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرد، تمام تلاش خود را می‌کند تا آخرین و بهترین فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم را در محصولات خود به کار ببرد. مهمترین محصولات عرضه شده این برند ماوس، صفحه کلید و هدست است که برای کاربران کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ، کاربرد زیادی دارد. همچنین محصولات بی‌سیم ویژه موبایل و تبلت نیز جزء محصولات این شرکت به شمار می‌رود؛ شعار این برند "Wireless Your Life" است. در ادامه شما را با تاریخچه تأسیس رپو (Rapoo)، محصولات مهم این برند و اتفاقات مهم رپو در سال‌های اخیر آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تأسیس رپو

رپو


شرکت "Shenzhen Rapoo Technology"، سال ۲۰۰۲ در شهر شنژن چین تأسیس شد. این شرکت در طول سال‌های ابتدایی فعالیت خود برای برندهای دیگر لوازم جانبی تولید می‌کرد. اولین هدف این برند چینی استراتژی‌های بازار داخلی بود و نیازهای مردم را در اولویت قرار می‌داد. پس از مدتی رپو بازارهای جهانی را هدف قرار داد و محصولاتی مانند ماوس و صفحه کلیدهای بی‌سیم را وارد بازار کرد. شرکت رپو در سال ۲۰۰۸، اولین جایزه خود را از رسانه "EFASHION" با عنوان برترین ماوس و صفحه کلید بی‌سیم مولتی مدیا دریافت کرد.

اولین محصول برند رپو


اولین محصول برند رپو که از فناوری ۲.۴ گیگاهرتز استفاده کرد، ماوس بی‌سیم ۷۱۰۰ بود. این شرکت در سال ۲۰۰۸ محصولی را با نام V8 (اولین ماوس گیمینگ رپو) به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۱۱، مرکز تولید محصولات رپو به صورت رسمی افتتاح شد و به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید لوازم جانبی دیجیتال شناخته شد. رپو در سال ۲۰۱۲ نیز فناوری ارتباطی جدید خود را برای دستگاه‌های بی‌سیم با نام 5G معرفی کرد؛ با معرفی این فناوری اتصال ۲.۴ گیگاهرتز تا حدودی منسوخ شد.

محصولات دیگر رپو


رپو علاوه بر تولید ماوس و کیبوردهای بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند مانند لپ تاپ، PC، گوشی هوشمند و تبلت، اسپیکرهای بی‌سیم، هدست و پهپاد عرضه کرده است. محصولات این شرکت به دو بخش محصولات با کاربری عادی یا اداری و محصولات گیمینگ تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، یکی از ماوس‌های اداری تولید شده توسط این برند، ماوس MT600 با قابلیت مولتی مود است. دیگر ماوس‌های اداری رپو شامل MT750، M100، M300، M500، MT550 و M6610 می‌شود. کیبوردهای اداری رپو در دو نوع تکی و همراه با موس یا کمبو عرضه می‌شود.

یکی از نمونه‌های عرضه شده این کیبوردها، 8200M بوده که به قابلیت مولتی مود مجهز است. ماوس‌های گیمینگ رپو در دو مدل بی‌سیم و سیمی طراحی و تولید می‌شود. شرکت رپو محصولات خود را در بخش گیمینگ با برند VPRO عرضه می‌کند؛ یکی از محصولات این برند در قسمت ماوس‌های گیمینگ، موس VT900 است. کیبوردهای گیمینگ ریپو به نورپردازی مجهز بوده و یکی از نمونه‌های آن کیبورد گیمینگ V500 Pro است. علاوه بر این، رپو یک برند مستقل پهپاد با نام Xiro نیز دارد که مشهورترین محصول آن XPLORER Mini است. این پهپاد کوچک به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اچ دی مجهز بوده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی هدست گیمینگ Logitech G433

افتخارات برند رپو


رپو تاکنون جوایز مختلفی از رسانه‌ها و سازمان‌های چینی و بین المللی دریافت کرده که یکی از مشهورترین آن‌ها جایزه iF است. همچنین این شرکت برای چند محصول تولیدی دیگر مانند کیبورد تاچ بی‌سیم E9270P در سال ۲۰۱۳ جایزه دریافت کرده است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵ به اسپیکر قابل حمل A600، و در سال ۲۰۱۲ به کیبوردهای بی‌سیم و بلوتوثی E9070 و E9080 و E6300 جایزه iF تعلق گرفت.

استفاده از روبات در تولید محصولات رپو


رپو در اکثر بخش‌های کارخانه برای تولید محصولات بی‌سیم با کیفیت از روبات‌ها استفاده می‌کند. این برند در سال ۲۰۱۰ برای خط تولید خود ۷۵ ربوات ABB خریداری کرد که وظایف مختلفی مانند آزمایش کردن قطعات الکترونیکی و بسته بندی محصولات جدید را بر عهده داشت؛ بهره‌گیری از روبات‌ها باعث کاهش نیروی انسانی این شرکت شده است.

اتفاقات مهم رپو در سال‌های اخیر


همکاری رسمی رپو با فروشگاه "بست بای" کانادا، یکی از اتفاقات مهم برند رپو است. این همکاری در سال ۲۰۱۷ نهایی شد و بست بای به عنوان فروشنده اختصاصی این برند چینی در کانادا انتخاب شد. رپو در سال ۲۰۱۸ فناوری جدید خود به نام Multi-Mode را در نمایشگاه IFA معرفی کرد؛ با استفاده از این فناوری، امکان ارتباط بی‌سیم لوازم جانبی با چند دستگاه به راحتی امکان پذیر می‌شود.

فناوری دیگر این برند عملکرد All in one است؛ به این معنا که دستگاه‌های مجهز به مولتی مود به سه نوع هوشمند از اتصال مجهز بوده و از فناوری‌های بلوتوث ۳ و ۴ و اتصال وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه توانایی اتصال به دستگاه‌های بیشتری را خواهند داشت. دیگر قابلیت این فناوری، One to many است که با استفاده از آن ماوس و کیبوردهای مولتی مود رپو قابلیت اتصال به سه یا چهار دستگاه دیگر را به صورت همزمان دارد.

رپو

آشنایی با انواع هدست رپو


رپو مدل VH500


هدست Rapoo VH500 یک هدست مخصوص گیم محصولی از کمپانی Rapoo است که در ساخت لوازم جانبی مقرون به صرفه برای گیمرها، تخصص پیدا کرده است. این هدست دارای صدای فراگیر 7.1 کاناله، گوشی‌های بزرگ، بدنه‌ای محکم و سبک و میکروفون جمع شونده است. این هدست دارای بدنه‌ای محکم و در عین حال بسیار سبک و راحت است. سربند فلزی این هدست دارای روکش پلاستیکی نرم است که هیچ فشاری به سر شما وارد نمی‌کند. گوشی‌های این هدست دارای روکش ابری نرم هستند و حتی پس از ساعت‌ها بازی نیز احساس خستگی نخواهید کرد. این گوشی‌های بزرگ تمام گوش شما را پوشش می‌دهند و مانع ورود صداهای محیطی به درون هدست، هنگام بازی می‌شوند تا بدون مزاحمت از بازی خود لذت ببرید. این هدست قابل تنظیم است و تمام افراد از تمام گروه‌های سنی می‌توانند از آن استفاده کنند. هدست VH500 دارای چراغ LED با قابلیت تغییر رنگ روی هر گوشی است که باعث زیبایی بیشتر هدست شما می‌شوند. شما با اتصال این هدست به کامپیوتر و با استفاده از نرم افزار مخصوص آن، می‌توانید این هدست را شخصی‌سازی کنید و از تنظیمات مورد نظر خود استفاده کنید.


مدل VH100S


هدست Rapoo VH100S دارای درایورهای بزرگ 50 میلی‌متری مغناطیسی است که صدای فراگیر تولید و به کاربر منتقل می‌کنند. این ویژگی، کیفیت و وضوح صدای هدست VH100S را تضمین می‌کند و شما را در دل بازی قرار می‌دهد. با صدای فراگیر، شما تمام صداهای محیط را از کوتاه تا بلند، خواهید شنید و در بازی‌های چندنفره، نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت.


رپو مدل VH150


هدفون رپو مدل VH150 از نوع سیمی و دور گوشی است و مخصوص بازی کردن طراحی شده است. روی کاپ‌های این هدفون چراغ LED تعبیه شده که ظاهر زیبایی به آن داده است. البته برای روشن‌شدن این چراغ حتما باید کابل USB هدفون به دستگاه پخش متصل باشد. گفتنی است کابل این هدفون دو جک 3.5 برای هدفون و میکروفن و یک پورت USB دارد. طول این کابل 2 متر در نظر گرفته شده تا کاربر هنگام بازی‌کردن آزادی عمل زیادی برای حرکت‌کردن داشته باشد. روی کابل هم یک کنترل تعبیه شده که روشن و خاموش شدن چراغ LED و میزان صدا را می‌توان کنترل کرد. از آن‌جایی که این هدفون مخصوص بازی‌های کامپیوتری طراحی شده، یک درایور 50 میلی‌متری برای آن کار گذاشته شده که باعث می‌شود میزان صدای هدفون نسبتا بالا باشد. در کل هدفون باس قوی دارد و صداهای رنج میانی را نیز خوب و شفاف پخش می‌کند. اما صداهای سازهای مختلف را به خوبی متمایز نمی‌کند و وقتی صدای هدفون را تا انتها زیاد می‌کنیم، تفکیک صداها کمی مشکل می‌شود. گفتنی است این هدفون به میکروفن نیز مجهز است که هنگام بازی کردن، برقراری تماس‌های تصویری و صوتی می‌تواند کاربرد داشته باشد. همچنین میکروفن کاملا انعطاف‌پذیر طراحی شده تا حرکت دادن برای کاربر ساده باشد.

رپو مدل VH520


دیگر هدست مورد اشاره این برند VH520 بوده که از طراحی ارگونومیک و میکروفون باکیفیتی برخوردار است. این هدست دارای نوار رنگی در قسمت روی گوشی ها بوده که موجب می شود جلوه گیمینگ و جذابی به مدل VH520 داده شود. از مشخصه کلیدی این هدست باید به اتصال سیمی، رابط پورت USB و حذف باتری اشاره کرد.
اگر به دنبال هدستی هستید که بتواند با قیمتی نسبتا مناسب نیاز کاربر را برطرف سازد، VH520 شرکت رپو همان گزینه موردنظر است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و می تواند توجه مخاطب را به خوبی جلب کند.

رپو مدل VH200

رپو


اگر به دنبال هدستی با آکوستیک باز هستید، هدست «رپو» (Rapoo) مدل «VH200» گزینه‌ی بسیار خوبی به حساب می‌آید. این هدست از نوع دور گوشی است و گوشتان را کاملا پوشش می‌دهد. بند روی سر، با طراحی انعطاف‌پذیر و ارگونومیکی تولید شده است تا با استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن، فشاری به سرتان وارد نشود. وزنش 430 گرم است و با ابعاد نسبتا بزرگی طراحی شده است. میکروفون این هدست به صورت مخفی داخل کاپ تعبیه شده است و زمان استفاده باید بیرون آورده شود. اتصالش به کامپیوتر به‌واسطه‌ی دو جک 3.5 میلی‌متری مجزا برای هدفون و میکروفون انجام می‌شود. 


علاوه بر آن، یک عدد کابل USB به هدفون متصل شده است که وظیفه‌ی اتصال را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که در صورت اتصال خروجی هدفون به موبایل، می‌توانید صدای درحال پخش از موبایل را بشنوید، اما برای استفاده‌ی هم‌زمان هدفون و میکروفون این هدست، نیاز به مبدل 3.5 میلی‌متری دو به یک تهیه کنید. روی کاپ این هدست یک پیچ کنترل‌گر برای کم‌وزیاد کردن صدا تعبیه شده است. در صورتی که آن را از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل کنید، چراغ‌های روی هدست روشن می‌شوند. این چراغ‌ها به شانزده‌میلیون رنگ مختلف تغییر پیدا می‌کنند. طول کابل 2.25 متر است و برای استفاده هنگام کارکردن با کامپیوتر بسیار مناسب است. گفتنی است به دلیل آکوستیک باز آن صدایی که از کاپ‌ها خارج می‌شود، به محیط اطراف نیز انتقال پیدا می‌کند و بقیه افراد نیز قادر به شنیدن آن هستند.


رپو مدل VH510


شرکت رپو بار دیگر هدستی گیمینگ را روانه بازار کرده است. VH510 یک هدست حرفه ای با خروجی ۷ به ۱ می باشد. با این ویژگی غرق در محیط بازی شوید. ال ای دی های تعبیه شده در گوشی های این هدست زیبایی ویژه ای به آن بخشیده است. طراحی VH510 از مواد اولیه باکیفیت می باشد به طوریکه کاملا محکم و در عین حال انعطاف پذیر می باشد.یکی از مشکلات شایع گیمر ها در هنگام بازی وزن زیاد هدست می باشد به گونه ای که نمی توانند آن را تحمل کنند، VH510 با دارا بودن وزنی ایده آل راحتی را به گیمر به ارمغان می آورد. برای استفاده از این هدست گیمینگ رپو نیازی به نصب و راه اندازی نیست و فقط کافی است به دستگاه مورد نظر متصل کنید و به بازی کردن مشغول باشید.

بیشتر بخوانید:  آنچه باید درباره هدست گیمینگ بدانید

کلام پایانی 

شرکت رپو سابقه درخشانی در تولید لوازم جانبی گیمینگ رایانه شخصی دارد به نوعی هدست یکی از آنهاست. بنابراین برای خرید هدست رپو باید به فروشگاه های معتبر که به عرضه محصولات گیمینگ می پردازند، مراجعه کرد. همچنین در زمینه قیمت هدست رپو نیز باید به مدل های متنوعی اشاره داشت و همگی از کیفیت ساخت بالا و قابل توجهی بهره می برند.
در مجموع باید بیان داشت که محصولات این شرکت نیاز گیمرهای رایانه شخصی و غیره را به خوبی برآورده می سازند.