تاریخچه لپ تاپ

اولین لپ تاپ

در ماه مه سال 1983 اولین کامپیوترهای "لپ تاپ" ارتقا داده شد. بسیاری از مورخان، Gavilan  را به عنوان اولین لپ تاپ کاملا کاربردی معرفی کرده اند.


رایانه ای که بیشتر مورخان به عنوان نخستین رایانه قابل حمل شناخته اند، که یک کامپیوتر قابل حمل بود که وزن آن 24 پوند و هزینه 1795 دلار بوده است. به همین منظور، کاربران یک صفحه نمایش پنج اینچی، پورت مودم، دو درایو فلاپی، مجموعه ای بزرگ از برنامه های نرم افزاری همراه و یک بسته باتری داشتند. متاسفانه کمپانی کامپیوتری کوتاه مدت موفق نشد.

    
همچنین در سال 1981 اپسون HX-20، یک کامپیوتر قابل حمل با باتری با 20 کاراکتر و 4 خط صفحه نمایش   LCD و یک چاپگر داخلی ساخت.
    
در ژانویه سال 1982،  Kazuhiko Nishi و بیل گیتس مایکروسافت بحث در مورد طراحی یک کامپیوتر قابل حمل که دارای یک صفحه نمایش کریستال مایع یا صفحه LCD است، را آغاز کردند بعد نمونه اولیه رادیو شاک را نشان داد و خرده فروش موافقت کرد که آن را تولید کند  و به همین منوال روند توسعه لپ تاپ ادامه پیدا کرد تا با امروزه و انواع و اقسام لپ تاپ رسیده است.

 

مشخصات لپ تاپ

 

یک لپ تاپ یک کامپیوتر شخصی کوچک (PC) که معمولا دارای یک LCD صفحه نمایش LCD یا صفحه نمایش LCD LED نصب شده در داخل درب بالای آن و یک صفحه کلید الفبایی در داخل درب پایین تر آن است.. لپ تاپ ها برای حمل و نقل بسته شده اند و بنابراین مناسب برای استفاده لپ تاپ ها معمولا در تنظیمات مختلف مانند کار، آموزش، بازی کردن، گشت و گذار در اینترنت، چند رسانه ای شخصی و استفاده از رایانه خانگی استفاده می شود

.