بررسی گوشی نوکیا 1 پلاس - قربانی سخت افزار به خاطر نرم افزار

در سال های نه چندان دور شرکت نوکیا پرفروش ترین گوشی های بازار را تولید می کرد. برای این که این شرکت از رقابت با برند های به نام دنیا دور نشود در سال های اخیر گوشی هایی با کیفیت بالا و قیمت هایی نسبتا ارزان تولید کرد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند. یکی از این گوشی ها گوشی نوکیا وان پلاس می باشد که کارایی نسبتا مطلوبی دارد و جزو گوشی های پایین رده می باشد ولی با توجه به کارایی که دارد می تواند با گوشی های میان رده وارد رقابت شود. ما در این قسمت به نقد و بررسی نوکیا1  می پردازیم اگر می خواهید با این گوشی آشنا شوید با ما همراه باشید.

همان طور که گفته شد نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus) یکی از گوشی های رده پایین و مقرون به صرفه می باشد و به همین دلیل شما نباید انتظار داشته باشید قابلیت هایی که در گوشی های رده متوسط به بالا یافت می شود را در این گوشی نوکیا داشته باشید. کاور شیک و قابل تعویض پشت گوشی نوکیا 1 پلاس یکی از قابلیت هایی است که می توانید با یک قیمت پایین بدست آورید.

آیا می خواین قیمت بروز و مشخصات دقیق نوکیا 1 پلاس رو بررسی کنین؟ کلیک کنید

بررسی گوشی نوکیا 1 پلاس

مشخصات کلی نوکیا 1 

برای این که بتوانید درست ترین تصمیم را بگیرید باید به طور دقیق با این گوشی آشنا شوید. در حین انتخاب گوشی باید به موارد زیادی توجه کنید به طور مثال ابتدا باید میزان بودجه و نیاز خود را در نظر بگیرید و سپس با بررسی nokia 1plus خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. برخی از مشخصات گوشی به راحتی قابل در دسترس می باشند از این رو شما می توانید به راحتی با آن ها آشنا شوید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • ابعاد: 14 سانتی متر
  • دوربین: یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باتری گوشی: 2500 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم‌ عامل: اندروید 9.0
  • درگاه حافظه: میکرو اس‌ دی، تا 128 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 8/16 گیگابایت، 1 گیگابایت رم

بیشتر بخوانید: رونمایی نوکیا از دو گوشی هوشمند میان رده نوکیا 3.4 و 2.4

نقد و بررسی طراحی گوشی نوکیا 1 پلاس

گوشی Nokia 1 Plus دارای بدنه ای کاملا پلاستیکی است و از کاورهای قابل تعویض و باتری قابل جابجا شدن توسط کاربر پشتیبانی می کند که به نظر می رسد گزینه های بسیار مناسبی است. در قسمت جلوی گوشی می توانید صفحه نمایش و دوربین سلفی را داشته باشید، فریم مستطیلی شکل بوده و قاب سفیدی در آن وجود ندارد. به گفته نوکیا این گوشی هوشمند از ضخامت 8.55 میلی متری بهره برده است که حتی 12 درصد باریکتر از نسخه قبلی خود است.

جنس بدنه از پلی کربنات است. طبق معمول در سمت راست دکمه پاور و کاهش و افزایش صدا وجود دارد و اسلات اسپیکر به صورت عمودی در سمت راست و پایین  گوشی قرار گرفته است. لمس بدنه و دکمه ها احساس خوبی را در کاربر ایجاد می کند، گرچه ممکن است هنگام فشار دادن دکمه ها، دکمه های پاور و کاهش و افزایش صدا را به اشتباهی فشار دهید و گوشی خود را در حالی که در حال تماشای فیلم های یوتیوب هستید قفل کنید. برند Nokia در وسط و با حروف کروم – سیلور نمایش داده شده است.

یک پورت microUSB برای شارژ کردن وجود دارد که نسبت به گوشی های رده بالایی که مجهز به پورت USB-C هستند پیشرفته نمی باشد، جک هدفون 3.5 میلی متری هم در بالای گوشی و درست در جایی که جک هدفون نوکیا 1 وجود داشت واقع شده است.

اگر پنل پشت گوشی را بردارید با باتری قابل جابجایی روبرو خواهید شد. شما می توانید از بین رنگ های مشکی، قرمز و آبی رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید و پنل پشت گوشی را عوض کنید. صفحه نمایش 5.45 اینچی بوده و دارای پنل IPS می باشد. نوکیا 1 پلاس از نسبت تصویر 18:9 بهره برده است در حالی که استاندارد FWVGA فرمت 16:9 و رزولوشن 854×480 پیکسل را به عنوان استاندارد در نظر می گیرد.

صفحه نمایش نسبت به استاندارهای امروزی رزولوشن و تراکم پیکسل کم را ارائه می دهد و کیفیت نسبتا پایین است، گرچه من تصور می کنم که برای کاربرانی که برای اولین بار است که گوشی خریداری می کنند گزینه ای مناسب است. حاشیه ها از اندازه معقول و منطقی برخوردار هستند و باعث می شود که گوشی خیلی ارزان به نظر نرسد.
ابعاد 145×70.4×8.55 پیکسل گوشی  برای کسانی که دست های کوچکی دارند و یا از گوشی هایی که دارای فرم فکتور بزرگ هستند متنفر هستند مناسب می باشد.

عملکرد گوشی Nokia 1 Plus

نوکیا 1 پلاس از پردازنده هشت هسته ای MediaTek و سرعت 1.5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. مدل اصلی دارای 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی است که به سختی می تواند برای سیستم عامل و عکس و سایر رسانه های شما کافی باشد، بنابراین می توانید نسخه 8 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافطه داخلی را در نظر بگیرید. وقتی که گوگل نخسه اندروید گو (Android Go) را عرضه کرد بخش هایی از سیستم عامل را برای اجرای بهتر در دستگاه های رده پایین ساده سازی کرد. حتی با استفاده از سیستم عامل اندروید گو سرعت گوشی پایین است.

گوشی نوکیا 1 پلاس برای اجرای کارهای سبک بدون مشکل کار می کند اما با اجرای برنامه های سنگین ممکن است دچار مشکلاتی شوید. انیمیشن ها و باز کردن منو به راحتی انجام می شود و باز کردن قفل گوشی می تواند 5 ثانیه طول بکشد و هنگام پخش فیلم های یوتیوب حتی با پخش فیلم های 480p که علت پایین بودن رزولوشن دستگاه ممکن است کل دستگاه هنگ کند.

عملکرد گوشی Nokia 1 Plus
همانطور که اشاره کردیم زمانی که در هنگام تماشای فیلم های یوتیوب قصد تغییر ولوم را دارید شما ممکن است به طور تصادفی دکمه قفل را فشار دهید و بعد از تلاش برای باز کردن قفل و تماشای ادامه فیلم ممکن است حتی دستگاه کاملا ریستارت شود. در نتیجه نوکیا 1 پلاس تنها می تواند تا حدودی برای استفاده از رسانه های استاتیک مانند رسانه های اجتماعی ( متن و تصاویر فاقد فیلم) و عملکردهای عمومی قابل اعتماد است ( بدون بازی کردن، بدون استفاده از فیلم های یوتیوب و یا کارهای فشرده). بد نیست بدانید که همه این مشکلات به علت حافظه رم 1 گیگابایتی این گوشی می باشد.

گوشی Nokia 1 Plus دارای قابلیت NFC است و این قابلیتی است که در بیشتر گوشی های گران قیمت دیده نمی شود و این قابلیت در دنیایی که پرداخت های دیجیتال مانند Google Pay به طور مداوم در حال گسترش است بسیار مناسب می باشد. سایر جزئیات شامل موارد زیر است:

  • سرویس دهی و کیفیت گوشی خوب است اما سرعت دیتا کند می باشد.
  • وای فای خوب کار می کند.
  • اسپیکرهای پشت صدای بلندی دارند.
  • هدفون موجود از کیفیت پایینی برخوردار است.

باتری گوشی Nokia 1 Plus

نوکیا 1 پلاس یک باتری تک سلولس 2500 میلی آمپر ساعتی دارد اما با توجه به رزولوشن پایین صفحه نمایش و پردازنده کم مصرف، این گوشی در حالی که شارژ کامل دارد می توانید نیاز یک روز شما را برآورده کند. شارژ گوشی سرعت استاندارد 5Vx2A=10W برخوردار است که به حدود 2 تا 2.5 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد. با چنین برچسب قیمتی انتظار نداشته باشید قابلیت شارژ سریع در این دستگاه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی اجمالی گوشی نوکیا 3.1 ، گوشی با صفحه نمایش عالی

نرم افزار نوکیا 1 پلاس

گوشی نوکیا 1 پلاس از سیستم عامل اندروید گو (Android Go) استفاده می کند و انواع بهینه سازی ها برای گوشی های رده پایین روی آن انجام شده است. طبق گفته نوکیا، 2 سال بروزرسانی نرم افزار و 1 سال بروزرسانی امنیتی را در برنامه خود دارد. بدون شک با توجه به قیمت پایین گوشی این سطح پشتیبانی که در بین سایر برندها بسیار نادر است برای نوکیا نسبتا پر هزینه خواهد بود.

Nokia 1 Plus و دوربین

نوکیا 1 پلاس به دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت های فوکوس اتوماتیک و فلش مجهز شده است و دوربین سلفی آن هم 5 مگاپیکسلی می باشد که هر مقدار مگاپیکسل هر دوی این دوربین ها نسبت به نسخه قبلی ارتقاء داشته است. مدت زمان باز کردن برنامه بسیار مناسب است، سرعت شاتر هم مناسب است. دوربین نوکیا 1 پلاس کاملا بدون استفاده نیست و شما هنوز هم می توانید یک عکس مناسب برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. عکس سلفی نسبتا مناسب است و فقط دامنه پویا وجود ندارد. طبق معمول عکس هایی که در روز و یا محیط روشن گرفته می شود بهتر از عکس هایی است که در شب گرفته می شود.

بررسی نوکیا 1 پلاس از لحاظ قیمت

اگر بخواهیم این گوشی را از نظر قیمت بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که قیمت بسیار پایینی نسبت به گوشی های هم رده خود دارد به طوری که افراد زیادی به راحتی می توانند آن را تهیه کنند و بیشتر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهند. قطعا شما باید از یک گوشی ارزان قیمت نباید انتظار انجام کارهای سنگین را داشته باشید با بررسی نوکیا 1 خواهید فهمید که این گوشی مناسب برای کارهای سبک می باشد زیرا از لحاظ نرم افزاری زیاد پرقدرت نمی باشد. توجه کنید که اگر بودجه محدودی در اختیار دارید ولی یک گوشی با کیفیت نسبتا مطلوبی می خواهید تهیه کنید که پاسخگوی نیازهای روزمره شما باشد این گوشی برای شما مناسب خواهد بود و بهترین گزینه برای خرید می باشد.

بررسی نوکیا 1 پلاس از لحاظ قیمت

سخن آخر

گوشی نوکیا وان پلاس در سال 2018 وارد بازار شد که در همان زمان به دلیل کیفیت مناسبی که داشت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. این گوشی با توجه به قیمتی که دارد امکاناتی فراتر از آن دارد و افراد می توانند با پرداخت هزینه کم صاحب یک گوشی با کارایی نسبتا بالایی شوند و بیشتر نیازهای خود را با آن برطرف کنند. ما در این مقاله به بررسی nokia 1plus  پرداختیم امیدواریم با مطالعه این قسمت اطلاعات زیادی درباره این گوشی به دست آورده باشید و انتخاب درستی داشته باشید.