بررسی اجمالی گوشی نوکیا 3.1 ، گوشی با صفحه نمایش عالی

نوکیا 3.1 (Nokia 3.1) یکی از گوشی های مقرون به صرفه است و یک انتخاب عالی برای افرادی می باشد که می خواهند با مبلغ بسیار پایین به یک گوشی اندرویدی دست پیدا کنند. این گوشی ممکن است مشخصات گوشی های رده بالا را نداشته باشد اما نوکیا 3.1 هنوز هم به اندازه کافی هوشمند به نظر می رسد و دارای صفحه نمایشی بلند است. اگر به دنبال گوشی با عملکرد بالاتر از نوکیا 3.1 هستید ما گوشی های Moto G7 Play یا Vodafone Smart X9 را به شما پیشنهاد می کنیم.

قابلیت های گوشی نوکیا 3.1 به قابلیت های اصلی و پایه بر می گردد به طوری که شما هیچ نشانی از اسکنر اثر انگشت، چیپست کم صرف MediaTek را در این گوشی نمی توانید پیدا کنید. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسوری 13 مگاپیکسلی است در حالی که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی می باشد. حافظه داخلی 16 گیگابایتی فضای زیادی را برای نصب برنامه های متنوع در اختیار شما قرار نمی دهد، اما اندازه کوچک یکی از بهترین مزایای Nokia 3.1 است.

گوشی نوکیا 3.1

استفاده از آلومنیوم در ساخت گوشی، به نوکیا 3.1 جلوه بصری خاصی بخشیده است، درست است که صفحه نمایش 5.2 اینچی خیره کننده نیست اما کیفیت تصویر خوبی را ارائه می دهد. قسمت جلوی گوشی نوکیا 3.1 با محافظ گوریلا گلس پوشانده شده است و دارای لبه های خمیده می باشد. علاوه بر این حاشیه های پلاستیکی کمی گرد که بین شیشه و فلز قرار دارد ظاهری بصری جالبی را ایجاد می کند.

Nokia 3.1 از پورت شارژ microUSB استفاده می کند و اسکنر اثر انگشتی ندارد به همین منظور برای دستیابی به این مورد باید گوشی نوکیا 3.1 پلاس را انتخاب کنید. چند مشکل در گوشی نوکیا 3.1 وجود دارد اما کیفیت تصویر صفحه نمایش یکی از انها نیست. این دستگاه دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی با پنل IPS LCD است که از نسبت ابعاد 18:9 برخوردار است. رزولوشن صفحه نمایش 720×1440 پیکسل است که رنگ های نسبتا واخی را به همراه کنتراست خوب و روشنایی بالا نشان می دهد.

نوکیا 3.1 دارای باتری 2990 میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت مناسب برای گوشی که دارای صفحه نمایشی 5.2 اینچی می باشد است.  در تست ویدیویی که به عمل آمد یک فیلم 90 دقیقه ای با حداکثر روشنایی پخش شد که در این حالت تنها 14 درصد از شارژ باتری کاهش پیدا کرد که نتیجه خوبی است. با این حال برای کارهای سنگین تر شارژ باتری سریعتر کاهش پیدا می کند. دوربین اصلی این دستگاه 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی می باشد. با تنظیمات مناسب می توانید عکس های جذابی بگیرید اما باز هم در محیط های تاریک عکس های مناسبی نمی توانید داشته باشید.

سیستم عامل اندروید وان سیستم عاملی است که در گوشی نوکیا 3.1 اجرا می شود. نوکیا وعده داده است که بروزرسانی نرم افزاری را به مدت 2 سال و بروزرسانی امنیتی را به مدت 3 سال ارائه دهد. HMD Global یکی از بزگترین طرفدارهای سیستم عامل اندروید وان است و معمولا روش های عالی را برای تجربه اندرویدی بهتر ارائه می دهد. با نگاه به نرم افزار گوشی احساس می کنید که بسیار شبیه به گوشی گوگل پیکسل است.