بهترین لپ تاپ‌ برند سامسونگ (samsung)

همه ما سامسونگ را به عنوان یک برند پیشرو و پرچمدار در زمینه تولید لوازم الکترونیکی می‌شناسیم. این برند (تاریخچه برند سامسونگ) به‌خاطر ساخت گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، یخچال‌ها و غیره شهرت زیادی دارد. با این حال، علاوه بر این محصولات پرفروش، لپ‌تاپ‌های سامسونگ نیز مدت‌هاست مورد توجه قرار گرفته‌اند. سامسونگ به تولید محصولات باکیفیت با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا مشهور است و لپ تاپ‌های این کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به علت شناخته بودن این برند و قابلیت‌های پیشرفته لپ‌تاپ‌های آن، بسیاری از خریداران، سامسونگ را به برخی از برندهای لپ‌تاپ قدیمی‌تر و معروف ترجیح می‌دهند. اما از آنجایی که لپ‌تاپ‌های این برند تنوع گسترده‌ای دارند، انتخاب می‌تواند دشوار باشد. پس با ما همراه شوید تا شما را با برخی از نکات کلیدی خرید لپ تاپ سامسونگ و بهترین‌های آن آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

نکات مهم خرید لپ تاپ سامسونگ

1. تناسب با بودجه
2. اندازه مناسب
3. عمر باتری بالا
4. رزولوشن صفحه نمایش
5. پردازنده قوی
6. پورت
7. اتصال 5G ،4G یا Wi-Fi

معرفی بهترین لپ تاپ‌های سامسونگ 

1. Samsung Galaxy Book 3 Pro
2. Samsung Galaxy Book 3 Ultra
3. Samsung Galaxy Book Go
4. Samsung Galaxy Book 3 360
5. Samsung Galaxy Book Flex 15
6. Samsung Galaxy Chromebook 2

بهترین لپ تاپ سامسونگ در ایران

نکات مهم خرید لپ تاپ سامسونگ

در این بخش به برخی از فاکتورهایی که هنگام انتخاب لپ‌تاپ‌های سامسونگ باید مد نظر بگیرید اشاره کردیم تا به شما کمک کنیم درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

1. تناسب با بودجه

زمانی که قصد خرید هر چیزی مثل لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و حتی لباس را دارید، باید از قبل مشخص کنید که تا چه حد می‌توانید هزینه کنید. سامسونگ برندی است که محصولاتی با تنوع قیمتی گوناگونی را عرضه می‌کند تا هر خریداری با هر بودجه‌ای، حق انتخاب داشته باشد. زمانی که بودجه‌تان را مشخص کردید، دامنه انتخابتان نیز محدودتر می‌شود و تصمیم گیری برای شما آسان‌تر می‌شود.

2. اندازه مناسب

اندازه و سایز لپ تاپ یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید و انتخاب باید در نظر گرفته شود. باید به دنبال اندازه‌ای باشید که متناسب با نیازتان است. اندازه صفحه نمایش بیشتر لپ‌تاپ‌ها حدود 13 تا 16 اینچ است. صفحه نمایش‌های کوچک‌تر، قابل حمل‌تر هستند اما ممکن است برای کار کردن و نگاه کردن طولانی، مناسب نباشند. کار کردن طولانی مدت با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر که اندازه بالای 16 اینچ دارند راحت است اما این لپ‌تاپ‌ها سنگین‌ترند و نمی‌توانید مدام آن‌ها را با خودتان حمل کنید.

پس بهتر است در انتخاب لپ تاپ چیزی را خریداری کنید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. بهترین صفحه نمایش لپ تاپ دارای اندازه ۱۴ اینچ است چراکه اندازه متوسطی دارد و می‌توانید آن‌ را در سفر، محل کار، دانشگاه و هر جای دیگری بدون مشکل حمل کنید.

3. عمر باتری بالا

از نکات مهم خرید لپ تاپ سامسونگ توجه به عمر باتری آن است. لپ‌تاپی خوب است که عمر باتری مناسبی را ارائه دهد تا بتوانید همیشه آن را همراهتان حمل کنید و مجبور نباشید بعد از یک الی دو ساعت دنبال پریز برق بگردید. در حقیقت دوام باتری به میزان مصرف انرژی صفحه نمایش، سخت افزار و نرم افزارهای داخل لپ تاپ بستگی دارد. ممکن است یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه با اندازه باتری کوچک بیشتر از یک لپ‌تاپ رده بالا که باتری بزرگی دارد، شارژ نگه دارد. پس فقط قبل از انتخاب، حتماً نظرات خریداران آن مدل را بررسی کنید تا ببینید در واقعیت عملکرد باتری لپ‌تاپ مورد نظرتان چگونه است.

بیشتر بدانید: روش های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

بهترین لپ تاپ سامسونگ

4. رزولوشن صفحه نمایش

سامسونگ مدام در حال به‌روزرسانی قطعات و بخش‌های مختلف دستگاه‌های خود است. صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های سامسونگ نیز پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده‌اند و اکنون می‌توانید از بین HD، Full HD، Quad HD و حتی 4K، یکی را بسته به نیازتان انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه فناوری صفحه نمایش بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. رزولوشن 4K، کیفیت تصویر و رنگ خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد اما این رزولوشن به مصرف انرژی بیشتری نیاز دارد و این لپ‌تاپ‌ها قیمت بالاتری دارند.

 به همین خاطر خرید آن‌ها برای اکثر کاربران، مقرون به صرفه نیست. اگر دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر ولی باکیفیت هستید، لپ‌تاپ‌های با نمایشگرهای Full HD (که به‌عنوان نمایشگر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا 1080p نیز شناخته می‌شوند) می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

5. پردازنده قوی

پردازنده (که به عنوان CPU نیز شناخته می‌شود)، مغز لپ‌تاپ است و تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. این قطعه وظیفه اجرای برنامه‌ها، باز کردن فایل‌ها و حرکت دادن ماوس بر روی صفحه را بر عهده دارد. هدفتان از لپ‌تاپ مشخص می‌کند که خرید پردازنده‌ با چه میزان قدرت پردازش نیاز شماست. برای مثال گیمرها، ادیتورها و افرادی که برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کنند، حتماً باید سراغ پردازنده‌های قوی‌تر بروند. این

سه عامل در تعیین عملکرد پردازنده نقش مهمی دارند:

  • سرعت کلاک: بر اساس گیگاهرتز (GHz) نشان داده می‌شود و تعیین می‌کند که پردازنده با چه سرعتی کار می‌کند. هر چه سرعت کلاک بیشتر باشد لپ‌تاپ سریع‌تر می‌تواند نرم‌افزارها و فایل‌ها را بارگذاری کند.
  • هسته‌ها: داشتن چندین هسته لپ‌تاپ را قادر می‌سازد که چندین کار مختلف را همزمان انجام دهد.
  • حافظه پنهان: این حافظه مسئول ذخیره موقت داده‌ها برای فعال کردن دسترسی سریع به آن‌ها است.

بیشتر لپ‌تاپ‌های سامسونگ دارای پردازنده اینتل و رایزن هستند. در لپ تاپ‌های ساده‌تر و ابتدایی سامسونگ اغلب از پردازنده‌ Intel Core i3 یا AMD Ryzen 3 استفاده می‌شود. برای لپ‌تاپ‌های میان‌رده، از پردازنده Core i5 یا Ryzen 5 و برای مدل‌های پریمیوم و بهترین نوع لپ تاپ سامسونگ از Core i7 ،Ryzen 7 یا سایر پردازنده‌های پیشرفته استفاده می‌شود. لپ‌تاپ‌های Samsung Galaxy قوی‌ترین و بهترین پردازنده‌ را دارند.

نکات مهم خرید لپ تاپ سامسونگ

6. پورت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لپ‌تاپ‌ها را نازک‌تر و سبک‌تر طراحی می‌کنند و همین موضوع باعث شده پورت‌های اتصال لپ تاپ نیز کمتر شوند. به طوری که برخی از لپ‌تاپ‌های مدرن اکنون فقط دارای 1 پورت USB هستند و درگاه HDMI ندارند. اگر پورت‌های HDMI یا USB-A برای شما مهم هستند، اطمینان حاصل کنید که لپ‌تاپ مورد نظرتان آن‌ها را دارد. لپ‌تاپ‌های گلکسی سامسونگ با طیف گسترده‌ای از پورت‌ها عرضه می‌شوند که اتصال آسان به همه دستگاه‌های مورد علاقه‌تان را میسر می‌کنند.

7. اتصال 5G ،4G یا Wi-Fi

بسیاری از لپ‌تاپ‌های میان رده و باکیفیت از اتصال 4G پشتیبانی می‌کنند. اما جدیداً لپ تاپ‌های پریمیوم (همچون Samsung Galaxy Book Pro 360) دارای اتصال جدید 5G هستند که باعث شده بتوانید از جدیدترین و پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت روی آن‌ها استفاده کنید. جدیدترین لپ‌تاپ‌ها همچنین وای فای 6E (Wi-Fi 6E) دارند که یک اتصال اینترنتی ایده‌آل برای انجام کارها است. اگر قصد دارید بیشتر اوقات از لپ تاپتان در خانه یا محل کار استفاده کنید، اتصال Wi-Fi کافیست و نیازی به لپ تاپی که از شبکه‌های اینترنت نام برده پشتیبانی کند ندارید. اما اگر می‌خواهید زمانی که در ماشین، مسافرت یا هر جای دیگری هستید، به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید، به فکر انتخاب بهترین لپ تاپ سامسونگ با پشتیبانی اینترنت 4G و 5G باشید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین لپ تاپ مک بوک 2024

معرفی بهترین لپ تاپ‌های سامسونگ 

بهترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های برندهایی مثل Dell و لپ تاپ HP رقابت می‌کنند. در این بخش قصد داریم شما را با برخی از لپ‌تاپ‌های برتر این شرکت آشنا کنیم:

1. لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 Pro

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید، پیشرفته و در عین حال سبک و نازک هستید، Samsung Galaxy Book 3 Pro را از دست ندهید. Book 3 Pro با صفحه نمایش 3K AMOLED عرضه می‌شود و از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 استفاده می‌کند تا عملکردی عالی را حتی برای سنگین‌ترین وظایف ارائه دهد. بلندگوهای Dolby Atmos و AKG صدای فوق‌العاده باکیفیتی را ارائه می‌دهند و در کنار لپ‌تاپ پورت‌های زیادی (از جمله HDMI، دو پورت USB-C، یک اسلات microSD و حتی یک پورت USB-A) وجود دارد که این روزها یک قابلیت نادر محسوب می‌شود.

نسخه 14 اینچی گلکسی بوک 3 پرو، با 2.4 پوند وزن ارائه می‌شود که قیمتی حدود 1450 دلار دارد. این در حالیست که قیمت مدل 16 اینچی آن از حدود 1550 دلار شروع می‌شود. این لپ‌تاپ از ساختاری بادوام و تمام فلزی نیز برخوردار است. تنها معایب این مدل، نداشتن صفحه نمایش لمسی و قیمت بالای آن هستند.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 3K AMOLED با رزولوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت/ 1 ترابایت NVMe (به علاوه اسلات توسعه)
  • باتری: 63Wh/ 76Wh
  • اتصالات: Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.1
  • دوربین: 1080p

بهترین لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 3 Pro

2. لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 Ultra

اگر می‌توانید هزینه زیادی صرف کنید، بهترین لپ تاپ سامسونگ برای شما Samsung Galaxy Book 3 Ultra است. این لپ‌تاپ جدید سامسونگ، آخرین پرچمدار برتر این برند تکنولوژی است و زمانی که صحبت از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و عملکرد برتر می‌شود، عملکردی فراتر از آنچه انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ تمام ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ‌های نسل قبل را گردآوری کرده تا مجموعه‌ای منسجم و بی نقص را ارائه دهد. Samsung Galaxy Book 3 Ultra دارای صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

به علاوه شما یک وب کم 1080p با سیستم دو میکروفونه و بلندگوهای چهارگانه AKG با Dolby Atmos را نیز دریافت می‌کنید. پردازنده اینتل نسل سیزدهم Core i7-13700H به کار رفته در ساخت این لپ‌تاپ می‌تواند تقریباً هر بازی یا نرم افزاری را به راحتی اجرا کند. با این حال، این لپ‌تاپ با قیمت بالا و حدود 2399 دلار عرضه می‌شود که برای بسیاری از افراد خیلی گران قیمت است. همچنین برخی از کاربران با عمر باتری آن مشکل دارند و از نداشتن صفحه لمسی ناراضی‌اند.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 16.0 اینچ، رزولوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰
  • رم: 16 گیگابایت/ 32 گیگابایت LPDDR5 فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت / 1 ترابایت NVMe (به علاوه اسلات توسعه)
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1
  • باتری: 76Wh

برترین لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 3 Ultra

3. لپ تاپ Samsung Galaxy Book Go

اگر چه در حال حاضر چندین سال از اولین عرضه این لپ‌تاپ می‌گذرد، اما اگر به یک لپ‌تاپ مقرون به صرفه نیاز دارید که بتوانید برای هر کاری روی آن حساب کنید، Samsung Galaxy Book Go همچنان یک گزینه خوب است. Galaxy Book Go معمولاً با قیمت کمتر از 300 دلار به فروش می‌رسد و قیمت پایین آن باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. این لپ‌تاپ کیفیت عالی و قابلیت‌های مناسبی دارد و تمام انتظاراتی که دارید را برآورده می‌کند. پردازنده آن از نوع Qualcomm Snapdragon 7c است. این پردازنده به علت طراحی خاصی که دارد نیاز به فن ندارد و این یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

با انتخاب لپ‌تاپ فوق نازک Galaxy Book Go، یک صفحه نمایش 14 اینچی HD با کیفیت خوب و یک صفحه کلید با اندازه مناسب دارید. بلندگوهای دوگانه Dolby Atmos آن نیز کیفیت صدای فوق‌العاده واضح و شفافی را ارائه می‌دهند. به علاوه با خرید Samsung Galaxy Book Go، تمام پورت‌های مورد نیازتان از جمله دو USB-C، یک USB-A، یک جک هدفون و یک اسلات microSD را دریافت می‌کنید. تنها ایرادی که می‌توان از این لپ‌تاپ گرفت این است که عمر باتری آن خیلی عالی نیست.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 14 اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰
  • رم: 4 گیگابایت LPDDR4x
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1
  • باتری: 43.2Wh
  • دوربین: 720p

بهترین لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Go

4. لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 360

از چندین نظر، عملکرد Galaxy Book 3 360 نسبت به Galaxy Book 3 Pro و Book 3 Ultra بهتر است. اولین مورد، طراحی کانورتیبل (Convertible) این لپ‌تاپ خارق‌العاده است. لپ‌تاپ‌های کانورتیبل به طور نوآورانه‌ای طراحی شده‌اند و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند. همین موضوع باعث می‌شود دستگاه به یک تبلت تبدیل شود و می‌توانید فقط از صفحه نمایش آن استفاده کنید. برای این لپ‌تاپ همچنین می‌توانید از قلم S Pen سامسونگ نیز استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که از عملکرد Windows Ink استفاده کنید. این لپ‌تاپ همچنین بسیار نازک و سبک است و باتری آن تمام روز دوام می‌آورد.

البته Galaxy Book 3 360 با وجود ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد، چندین مشکل نیز دارد. برای مثال علیرغم این که سامسونگ در ساخت آن از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرده، رزولوشن آن تنها به 1080p می‌رسد. 

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 13.3 اینچ/ 15.6 اینچ و لمسی
  • پردازنده: نسل سیزدهم اینتل Core i7-1360P
  • رم: 16 گیگابایت LPDDR5
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت NVMe (به علاوه اسلات توسعه)
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1
  • باتری: 61Wh/ 68Wh
  • دوربین: 1080p

لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 360

5. لپ تاپ Samsung Galaxy Book Flex 15

لپ‌تاپ Samsung Galaxy Book Flex 15 بدون شک بهترین نوع لپ تاپ سامسونگ است که می‌توانید تهیه کنید. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر QLED است، به این معنی که تصاویر، فیلم‌ها و هر محتوایی در این لپ‌تاپ با بالاترین کیفیت ممکن و وضوح رنگ عالی پخش می‌شوند. به علاوه صفحه نمایش آن، مصرف باتری معقولی دارد و باتری لپ‌تاپ را زود خالی نمی‌کند. در واقع طبق آزمایش‌های کارشناسان و گزارشات کاربران، این لپ‌تاپ عمر باتری‌ای حدود 15 ساعت را ارائه می‌دهد. پس دیگر نیازی نیست که نگران تمام شدن زودهنگام شارژ لپ‌تاپ باشید.

از دیگر جذابیت‌های این لپ‌تاپ سامسونگ شگفت انگیز می‌توان به S Pen و همچنین تاچ پد آن اشاره کرد که قابلیت شارژ دستگاه‌های سازگار با تکنولوژی شارژر بی‌سیم Qi را دارد. با این حال، یکی از نقاط ضعف این لپ‌تاپ، کلید Shift کوتاه آن است که کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i7-1065G7
  • رم: ۱۲ گیگابایت 
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت 
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچ، 1080p

 لپ تاپ Samsung Galaxy Book Flex 15

6. لپ تاپ Samsung Galaxy Chromebook 2

Samsung Galaxy Chromebook 2 برای کسانی مناسب است که به دنبال دستگاهی با سیستم عامل کروم (Chrome OS) هستند. این دستگاه رنگ قرمز جذابی دارد که خیلی از افراد جذب طراحی خاص و بی‌نظیر آن می‌شوند. لپ‌تاپ‌های رنگ روشن در بازار بسیار کمیاب هستند و به همین خاطر است که این لپ‌تاپ خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. البته، Galaxy Chromebook 2 قابلیت‌های دیگری هم برای عرضه دارد و اولین کروم بوک جهان با صفحه نمایش QLED در نظر گرفته می‌شود.

صفحه نمایش QLED، رنگ‌ها را به صورت زنده‌تر و روشنایی را به شیوه‌ای کارآمدتر نشان می‌دهد و در عین حال باتری کمتری مصرف می‌کند. این کروم بوک را می‌توانید به حالات مختلف مثل حالت تبلت تغییر دهید. این کروم بوک همچنین سبک و باریک است و بلندگوهای خوبی دارد. اما در کنار این همه مزیت، یک مشکل وجود دارد و آن نداشتن S Pen است.

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i3-10110U
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت 
  • نمایشگر: 13.3 اینچ، 1080p

بیشتر بدانید: تفاوت مک بوک ایر و پرو

لپ تاپ Samsung Galaxy Chromebook 2

سخن پایانی

انتخاب لپ‌تاپ می‌تواند واقعاً تجربه لذت بخشی باشد. امروزه لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار موجودند که در عین داشتن تنوع بالا، انتخاب را برای خریداران سخت کرده‌اند. محصولات سامسونگ همیشه به خاطر کیفیت بی‌رقیب و استثنایی‌ای که ارائه می‌دهند می‌درخشند و لپ‌تاپ‌های این برند نیز طرفداران بی شماری در سرتاسر دنیا دارند. اگر انتخاب لپ‌تاپ سامسونگ مناسب برای شما سخت است و بین گزینه‌های متعدد موجود در بازار گیج شده‌اید، ما علاوه بر نکاتی در خرید لپ تاپ سامسونگ، بهترین مدل‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم تا خریدی آسان‌تر داشته باشید.

سوالات متداول

1. آیا لپ‌تاپ‌های سامسونگ عمر طولانی‌ای دارند؟

به طور کلی عمر لپ‌تاپ یا هر وسیله دیجیتال دیگری به نحوه استفاده و شرایط نگهداری از آن بستگی دارد. بسیاری از کارشناسان عمر مفید اکثر لپ‌تاپ‌ها را بین ۳ تا ۵ سال اعلام می‌کنند. با این حال لپ‌تاپ‌های سامسونگ به خاطر کیفیت ساخت استثنایی‌ای که ارائه می‌دهند، در صورت استفاده درست، عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

2. آیا لپ تاپ‌های سامسونگ برای گیمینگ خوب هستند؟

لپ‌تاپ‌های سامسونگ معمولاً دستگاه‌های قوی‌ای هستند و توانایی اجرا و پخش برنامه‌های سنگین را دارند. برای بهترین تجربه گیمینگ، لپ تاپی را توصیه می‌کنیم که دارای پردازنده Intel Core i7 یا Core i9 باشد. لپ‌تاپ‌های Galaxy Book3 Pro و Galaxy Book3 Ultra دو مورد از بهترین لپ‌تاپ‌ های گیمینگ هستند.

3. شارژ لپ تاپ سامسونگ چقدر طول می‌کشد؟

زمان شارژ استاندارد لپ‌تاپ‌های سامسونگ به طور متوسط بین 1.5 تا 3 ساعت است. طی این مدت زمان، لپ تاپ سامسونگ با استفاده از یک شارژر استاندارد با ظرفیت کامل شارژ می‌شود. البته این یک تخمین تقریبی است و زمان واقعی می‌تواند بر اساس فاکتورهایی مانند ظرفیت باتری متفاوت باشد.