نقد و بررسی لپ تاپ های 15 اینچی سری Acer Aspire 7 A715

Acer Aspire 7 A715 یک دستگاه مالتی مدیای محکم است که عملکرد بازی خوبی را ارائه می دهد. لپ تاپ های سری Acer Aspire 7 A715 جزو لپ تاپ های 15 اینچی هستند و یکی از خانواده های سری لپ تاپ Aspire 7 A717 می باشد که در برخی از سایت ها از آن به عنوان برادر یا خواهر لپ تاپ Aspire 7 A717 یاد می کنند. این سری از لپ تاپ ها دارای گزینه های پیکربندی زیادی نیستندو مهمترین تفاوتی که بین نسخه پایه و نسخه حرفه ای این لپ تاپ ها وجود دارد پردازنده و کارت گرافیک آن می باشد.

در نسخه پایه و ارزانتر شما شاهد پردازنده  Intel Core i5-7300HQ و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 خواهید بود در حالی که در نسخه حرفه ای تر که دارای قیمت بالاتری هم هست شما شاهد پردازنده Intel Core i7-7700HQ و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti خواهید بود. همچنین تفاوت های جزئی بین پیکربندی های رم و هارد وجود دارد که می توانید بعدا آنها را هم ارتقاء دهید این درحالی است که شما نمی توانید از قطعات اینترنال استفاده کنید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع لپ تاپ در فروشگاه بروز کالا کلیک کنید

نقد و بررسی لپ تاپ acer aspire a715 از نظر طراحی و ساخت 

در طراحی و ساخت این لپ تاپ به طور عمده از پلاستیک استفاده شده است و فقط قسمت پایه و درب صفحه نمایش با آلومنیوم مشکی تزئین شده است. از لحاظ ظاهری احساس می شود که لپ تاپ دارای کیفیت بالایی است، لکه های اثر انگشت به راحتی قابل مشاهده هستند و تنها برجستگی بصری که وجود دارد لبه های دور پایه لپ تاپ است اما همین لبه های به طرز قابل توجهی تیز هستند.

در تست فشار، دستگاه از مقاومت خوبی برخوردار بود و تنها با صدای خفیفی به فشار وارد شده ما پاسخ داد. درب صفحه نمایش داستان متفاوتی دارد چونکه با اعمال کمی فشار می تواند آسیب ببیند و در این قسمت ما انتظار داشتیم که این لپ تاپ از طراحی و ساخت محکمتری برخوردار باشد. Aspire 7 A715 دارای دو لولا می باشد که قابلیت چرخش 180 درجه را دارد. لولاها روان هستند و شما می توانید تنها با یک دست درب لپ تاپ را باز کنید.

با این حال می توان گفت که در این بررسی کیفیت طراحی و ساخت نوانست انتظارات ما را کاملا برآورده کند. Acer Aspire 7 A715 دارای ابعاد 38.1×26.3 سانتیمتری است و نسبت به رقبا تنها کمی بزرگ می باشد. از نظر ضخامت این لپ تاپ تقریبا 24 میلیمتر ضخامت دارد و دارای وزن 2.4 کیلوگرم می باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید پاور بانک برای موبایل و لپ تاپ

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ایسر مدل Aspire 7 A715

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ایسر مدل Aspire 7 A715

Acer Aspire 7 A715 تمام آنچه که یک دستگاه مالتی مدیا بدان نیاز دارد را ارائه می دهد. شما به طور کلی 4 پورت USB در اختیار خواهید داشت که دو پورتی که در سمت راست قرار دارد فقط از استاندارد 2.0 پشتیبانی می کند در حالی که دو پورت سریعتر USB در سمت چپ قرار دارند. به طور کلی شما در سمت چپ قفل Kensington، اترنت، پورت USB 31.1 Gen 1 Type-c، پورت USB 3.0 و کارت خوان SD را در اختیار دارید و در سمت راست پورت میکروفن / هدفون، دو پورت USB 2.0، چراغ های وضعیت LED و پورت شارژ را در اختیار دارید. در قسمت پشت تنها می توانید بخش تهویه هوا را مشاهده کنید و در قسمت جلو هم هیچگونه اتصالی وجود ندارد.

برای اتصال هم یک ماژول WLAN و یک پورت اترنت وجود دارد. ماژول Qualcomm WLAN از استاندارد IEEE 802.11ac پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت انتقال داده 867 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد. در طول آزمایشات ما Acer Aspire 7 A715 توانست به میانگین سرعت 637 مگابیت در ثانیه در حال دریافت اطلاعات و به سرعت 512 مگابیت در ثانیه در حال ارسال داده ها دست پیدا کند. این نتیجه خوبی است و شما می توانید بهره برداری ثابتی داشته باشید. شما می توانید کابل شبکه را به دستگاه وصل کنید و سرعت ارسال و دریافت داده های گیگابیتی را بدست آورید.

 

بررسی لپ تاپ acer a715 از نظر صفحه کلید و تاچ پد

طرح بندی صفحه کلید شبیه به لپ تاپ Acer Aspire 5 A517-51G است. از لحاظ بصری صفحه کلید دارای طراحی مشکی است و کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند. این کلیدها مربعی بوده و دارای ابعاد 16×16 میلی متر می باشند. تایپ راحت و بدون سر و صدا است و نقطه فشار به خوبی قابل توجه است. با این حال کلید ها می توانستند کمی سفتر باشند و این به دلیل استروک های نسبتا مترکم است. به طور کلی صفحه کلید نسبت به صفحه کلید لپ تاپ Acer Aspire 5 A517-51G کیفیت بالاتری دارد. علاوه بر این نور پس زمینه که به طور اختیاری می توانید فعال کنید باعث می شود که حتی در تاریکترین محیط ها هم تایپ راحتی داشته باشید. هیچ گزینه ای برای تنظیم شدت نور پس زمینه وجود ندارد و شما تنها می توانید آن را فعال و غیرفعال کنید.

صفحه نمایش 15 اینچی لپ تاپ Acer Aspire 7 A715

صفحه نمایش 15 اینچی لپ تاپ Acer Aspire 7 A715

Acer Aspire 7 A715 دارای یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است که زاویه دید پایداری را ارائه می دهد. از لحاظ روشنایی باید بدانید که روشنایی صفحه نمایش بسیار بالا است و حداقل روشنایی 300 cd/m² را ارائه می دهد با این حال تراکم پیکسل 141ppi است. کنتراست صفحه نمایش هم 800:1 است با این حال ما در آزمایش های خود به کنتراست 861:1 دست پیدا کردیم که مقداری بهتر از مقدار تعریف شده بود.

با این حال پوشش رنگی sRGB لپ تاپ Acer Aspire 7 A715 حدود 59 درصد و پوشش AdobeRGB حدود 38 درصد بوده است که مقدار عالی نیست و در حد متوسط می باشد. پنل مورد استفاده در صفحه نمایش مات بوده و شما می توانید در محیط های بیرون و البته دارای سایه کارهای خود را بدون مشکل انجام دهید. در تصاویر زیر شما می توانید تفاوت دید را در محیط بیرون زیر سایه و زیر خورشید مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: بررسی مادربردهای ایسوس

برق مصرفی و باتری لپ تاپ اپیسر 7 ایسر مدل A715

برق مصرفی و باتری لپ تاپ اپیسر 7 ایسر مدل A715

Acer Aspire 7 A715 زمانی که تحت بار شدید نیست تنها 4 تا 9.4 وات برق مصرف می کند که وقتی تحت بار شدید قرار می گیرد این مقدار به 72.6 وات و در برخی موارد تا 122 وات افزایش پیدا می کند. بیشترین قطعاتی که برق مصرف می کنند پردازنده و کارت گرافیک می باشند. باتری 4 سلولی لتیوم پلیمری با ظرفیت 3220 میلی آمپر ساعت عمر باتری 7 ساعته را به شما وعده می دهد ولی در آزمایش تست باتری ما این عمر باتری 5.5 ساعت بود که بسته به پردازش های سنگین می تواند کمتر و بسته به پردازش های سبک می تواند بیشتر باشد.