راهنمای خرید پاور بانک برای موبایل و لپ تاپ

آیا مانده اید که اقتصادی ترین روش برای خرید یک پاور بانک بادوام چیست؟ آیا می‌ دانید چه پاور بانک هایی را برای خرید مد نظر داشته باشید؟ چطور یک پاور بانک را باید انتخاب کرد؟ کمی صبر کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد. بسیاری از اوقات، در هنگام خرید آنلاین محصولات الکترونیکی مثل پاور بانک، بیشتر افراد فریب فروشنده ها را می خورند.

چرا اصلا باید به خرید پاور بانک فکر کنید؟

وجود تلفن های همراه در زندگی هر فردی به شدت اهمیت دارد. امروزه بیشتر افراد از تلفن های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی مهم استفاده می کنند. پاور بانک وسیله مفیدی است زیرا وابستگی فرد را به وجود یک خروجی برق برای شارژ کردن تلفن همراه کاهش داده و کمک می کند که همیشه بتوانید با دیگران در ارتباط بمانید. بیشتر افراد، آخر هفته ها کل روز را از تلفن همراه خود استفاده می کنند و اغلب، نونیفیکیشن شارژ باتری کم شده است  را دریافت می کنند. اما به کمک پاور بانک می توانند تلفن خود را شارژ نگه دارند.

پاور بانک برای مسافران اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه می توانند موبایل خود را در هر جایی، مثلا در سیستم حمل و نقل عمومی یا در وسیله نقلیه خودشان شارژ کنند. فردی که در شیفت شب کار می کند نیز باید به دلایل امنیتی برای شارژ کردن، یک پاور بانک داشته باشد. علاوه بر این، پاور بانک یک وسیله فشرده و کوچک است. بنابراین می توانید از آن در هر جا و هر زمانی استفاده کنید.

خرید پاور بانک

فاکتورهایی که در خرید پاور بانک بهتر است در نظر بگیریم

موارد زیر ویژگی هایی هستند که باید حتما هنگام خرید پاور بانک به آنها توجه کنید. برخی از این ویژگی ها خیلی حیاتی و مهم هستند، در حالیکه برخی دیگر از آنها جزو خصوصیات ایده آل و اضافه بر سازمان هستند. پس شروع کنیم!

1. قبل از خرید پاور بانک، به بودجه تان توجه کنید

در مورد خرید هر محصولی، اول باید در مورد بودجه ای که می خواهیم برای آن سرمایه گذاری کنیم تصمیم گیری کنیم. طبق حرف های من، به جای سرمایه گذاری بلند مدت و بیشتر مثل سرمایه گذاری برای وسایلی مثل یخچال و تهویه مطبوع، باید سرمایه گذاری کمتری را برای استفاده ۲ تا ۳ ساله انجام دهید، زیرا بیشتر دستگاه های الکترونیکی کوچک به مدت ۲ تا ۳ سال بعد از خریدشان عملکرد خوبی دارند. پس بر اساس نیازتان، پول کمتری را سرمایه گذاری کنید و محصول را بعد از ۳ تا ۴ سال استفاده تعویض نمایید. پس با این حساب، می توانید از آخرین و جدیدترین محصولات بهترین برندهای پاور بانک استفاده کنید. هر چه ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

۲. ظرفیت شارژ پاور بانک را مدنظر داشته باشید

این مورد، مهمترین فاکتور در راهنمای خرید پاور بانک است. باید این سوال را از خودتان بپرسید که کدام دستگاه ها را می خواهید با این پاور بانک جدید شارژ کنید؟ سپس منوی تنظیمات دستگاه مورد نظر خود را باز کنید، به قسمت باتری دستگاه رفته و ظرفیت باتری دستگاه را چک کنید. همینطور از خودتان یک سوال دیگر هم بپرسید. اینکه کی و چه وقت می خواهید از دستگاه خود استفاده کنید؟ یعنی اینکه مثلا در طول مسافرت، در دفتر کار، در منزل یا در شیفت شب؟

الان دیگر امیدوارم که پاسخ سوال خود را گرفته باشید. پاسخ این سوالات را در ذهن داشته باشید. پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند که در مورد ظرفیت پاور بانک مورد نیاز خود تصمیم گیری کنید. 

یک پاور بانک چقدر باید بزرگ باشد؟

سایز پاور بانک به ظرفیت باتری مربوط می شود. پس کدام پاور بانک را باید بخریم؟ در این مورد، یک پاور بانک کوچک معمولا برای یک موبایل کافی است. اما برای تبلت و آیپد به یک پاور بانک نسبتا بزرگتر نیاز پیدا می کنید. بعضی از گوشی های همراه مثل هوآوی میت به پاور بانک های سایز متوسط نیاز دارند، بنابراین قبل از خرید، ظرفیت باتری پاور بانک را چک کنید (و همچنین اندازه پاور بانک را). 

پاور بانک های کوچک (زیر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت)

امروزه همگی ما از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنیم و ظرفیت باتری هر گوشی هوشمند بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد. اگر می خواهید از پاور بانک فقط آخر هفته هایی که در منزل هستید استفاده کنید تا موبایل خود را همیشه شارژ نگه دارید، این ظرفیت پاور بانک برای شما بهترین ظرفیت است. 
یک چنین پاور بانکی برای افرادی که می خواهند از آن به صورت روزانه استفاده کنند خیلی مناسب نیست. به طور معمول، ما می توانیم ۷۰ تا ۸۰ درصد برق پاور بانک را مصرف کنیم که به دلیل تلفات انتقال است. به این معنی که میزان شارژ قابل استفاده در یک پاور بانک ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی فقط ۴۵۰۰ تا ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت است. برای مثال امروزه پاور ایسوس 230 وات طرفدار زیادی دارد.

مزایا

•    ارزان تر
•    سایز کوچک و فشرده
•    حمل آسان

معایب

•    داشتن فقط یک خروجی برای شارژ 
•    برای شارژ تبلت مناسب نیست

بیشتر بخوانید: بهترین پاوربانک های لپ تاپ

خرید پاور بانک

پاور بانک های متوسط (۶۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت)

پاور بانک سایز متوسط برای افرادی که مجبور هستند گوشی خود را دو بار در روز شارژ کنند، بهترین انتخاب است. مثلا بعد از ترک منزل در صبح و قبل از برگشت به منزل در بعدازظهر، یعنی وقت هایی که افراد از پریز برق دور هستند. به طور خلاصه می توان گفت که این پاور بانک ها برای افرادی که هر روز از این وسیله استفاده می کنند، گزینه بهتری است.

 با یک پاور بانک ۱۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می توانید باتری گوشی هوشمند ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود را 5/2 تا ۳ بار شارژ کنید. همچنین می توانید از این نوع پاور بانک در هر مسافرت طولانی استفاده نمایید.

مزایا

•    اقتصادی تر
•    بهترین گزینه در کل
•    حمل آسان

معایب

•    داشتن فقط یک خروجی برای شارژ
•    برای شارژ دستگاه  های چند منظوره مناسب نیست

پاور بانک های بزرگ (۱۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت)

یک پاور بانک بزرگ برای افرادی که مجبور هستند چندین دستگاه مثل گوشی هوشمند، تبلت، اسپیکر و غیره را شارژ کنند، گزینه بهتری است. می توانید با استفاده از این پاور بانک ها، گوشی خود را ۴ تا ۵ بار و حتی بیشتر شارژ کنید. این پاور بانک ها مخصوصا برای افرادی که مکررا به مسافرت های طولانی می روند طراحی شده است.

مزایا

•    مناسب برای استفاده در دفتر کار
•    مناسب برای شارژ دستگاه های چند منظوره 
•    مناسب برای دانشجویان 

معایب

•    وزن بیشتر
•    گران تر
•    به راحتی قابل حمل نیست

پاور بانک های خیلی بزرگ (بیشتر از ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت)

افرادی که از ابزارهای الکترونیکی بزرگی مثل لپ تاپ استفاده می کنند، باید پاور بانک های خیلی بزرگ بخرند. در بازار، پاور بانک های مخصوص ۵۰ هزار میلی آمپر ساعتی برای شارژ لپ تاپ موجود است. شما می توانید با استفاده از این پاور بانک، گوشی هوشمند خود را ۱۰ تا ۱۲ بار شارژ کنید. برای خرید پاور کامپیوتر نیز باید سمت پاور بانک های خیلی بزرگ بروید.

 با مصرف نرمال، یک شخص می تواند از این پاور بانک به مدت ۱۰ روز بدون شارژ کردن استفاده کند. زمانی که با کل اعضای خانواده خود به مسافرت می روید و این نوع پاور بانک را در کیف خود حمل می کنید، می توانید گوشی های هوشمند تمام اعضای خانواده را با استفاده از آن شارژ کنید.

مزایا

•    مناسب برای شارژ لپتاپ
•    گزینه بهتر برای مسافرت های طولانی
•    دارای سوکت های خروجی چندگانه

معایب

•    مشکل وزن پاور بانک
•    خیلی گران
•    قابل حمل نیست

اگر به دنبال قیمت پاور برای کامپیوتر خود هستید، می توانید محصولات سایت ما را با هم مقایسه کرده و بر اساس بودجه خود خرید کنید.

باتری های لیتیوم یون (Li-ion) در مقایسه با باتری های لیتیوم پلیمر (Li-polymer)

در کل، از نظر تامین برق، بین این دو باتری تفاوت زیادی وجود ندارد. اما هر دو نوع باتری دارای یک سری مشخصات به خصوص هستند که در این مبحث آنها را توضیح خواهم داد.

باتری های لیتیوم پلیمر(Li-polymer)

باتری های لیتیوم پلیمر عموما به نام باتری های لیپو شناخته می شوند. این باتری ها به طور کلی مقاوم و پرکابرد هستند به خصوص وقتی که به ابعاد و شکل ساختاری آنها بستگی داشته باشد. همچنین این باتری ها سبک هستند و باریک ترند و احتمال آب خوردگی در آنها نیز کمتر است. از طرف دیگر، هزینه ساخت باتری های لیتیوم پلیمر در مقایسه با باتری های لیتیوم یون بیشتر است و تراکم انرژی پایین تری دارند. (یعنی مقدار کمتری انرژی برق را می توانند ذخیره کنند)

این نوع باتری، ظرفیت شارژ واقعی خودش را بعد از شارژ به مدت طولانی (بیش از زمان لازم برای شارژ) از دست نمی دهد. نیاز نیست نگران انفجار باتری باشید. در این مورد کاملا امن هستند. اما باتری های لیپو گران تر هستند و شارژ کردن با آنها در مقایسه با باتری های لیتیوم یون بیشتر طول می کشد. به علاوه سرعت انتقال برق در این باتری ها نسبت به باتری های لیتیوم یون پایین تر است.

خرید پاور بانک

باتری لیتیوم یون (Li-ion)

این نوع باتری ها برای تراکم انرژی بالایی که دارند معروف هستند (برق بیشتری را می توانند ذخیره کنند). آنها در مقایسه با باتری های لیتیوم پلیمر ارزان تر هستند. باتری های لیتیوم یون فاقد اثر حافظه می باشند و در صورت عدم استفاده، از بین می روند. اثر حافظه به زمانی اشاره دارد که با گذشت زمان، شارژ باتری سخت تر انجام شود. باتری های لیتیوم یون نیز دارای سابقه انفجار هستند.

نکته خوب در مورد باتری های لیتیوم یون این است که آنها به سرعت سلف دیسشارژ (دشارژ خودبه خودی) نمی شوند. این بدان معنی است که می توانید یک باتری شارژ شده را به مدتی طولانی کنار بگذارید و این باتری حتی بعد از ماه ها، درصد بزرگی از شارژ را برای استفاده شما حفظ می کند.

با این حال تمام خصوصیات باتری های لیتیوم یون خوب نیستند. آنها معمولا کهنه می شوند و بالاخره با گذشت زمان این موضوع اتفاق می افتد، حتی اگر از باتری استفاده ای نشود. بنابراین ظرفیت این باتری ها برای نگهداری شارژ، در طول یک دوره زمانی و در صورت بلااستفاده بودن کاهش پیدا می کند.

 باتری لیتیوم یون  باتری لیتیوم پلیمر  
 سبک وزن است بیشتر از باتری لیتیوم یون وزن
پایین بالا تراکم انرژی
        اصلا وقتی بیش از حد شارژ شود احتمال انفجار
گران ارزان تر قیمت
ظرفیت واقعی از دست نمی رود ظرفیت واقعی شارژ آن با گذشت زمان کاهش می یابد فرسوده شدن
کوتاه مدت طولانی مدت شارژ

 

کدام باتری پاور بانک مناسب است؟

باتری های لیتیم یون، گزینه اقتصادی تری هستند و تنها موردی که در آنها مطلوب نیست مدت شارژ آنها است. اما اگر بتوانید پول بیشتری خرج کنید، پیشنهاد من قطعا باتری های لیتیم پلیمر خواهد بود. زیرا مزایای بیشتر و بهتری دارند. این باتری بهترین باتری پاور بانک در سال ۲۰۲۱ بوده است.

۴. تعداد پورت های پاور بانک

از خود بپرسید که آیا تا به حال موقعیتی بوده است که مجبور شده باشید چند وسیله را همزمان شارژ کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید پاور بانکی با چندین پورت خریداری کنید. بنابراین می توانید گوشی هوشمند و هدفون بلوتوثی خود را همزمان شارژ کنید. اکثر افراد دو گوشی همراه دارند. یکی برای استفاده شخصی و دیگری برای اهداف تجاری. این افراد همچنین باید یک پاور بانک بخرند که دارای چندین پورت باشد.

در هر پاور بانک کوچکی یک پورت تک وجود دارد اما در پاور بانک های متوسط و بزرگ، چندین پورت وجود دارد. اگر بخواهید که هر دو پورت سریع شارژ کنند، پس ولتاژ و جریان خروجی از هر پورت باید ۵ ولت و ۳ آمپر یا ۹ ولت و 67/1 آمپر باشد. در غیر این صورت، می توانید پاور بانکی بخرید که خروجی آن از یک پورت ۲ آمپر و خروجی آن از پورت دیگر ۱ آمپر باشد.

با این پاور بانک، می توانید گوشی هوشمند خود را از پورت ۲ آمپری و دستگاه های دیگر مثل هدفون، دستگاه های گیمینگ و اسپیکرها را از پورت ۱ آمپری شارژ کنید. به علاوه، پورت شارژ را چک کنید. باید پاور بانکی بخرید که دارای پورت شارژی شبیه پورت شارژ تلفن همراه تان باشد تا مجبور نباشید هر جایی که می روید در کیف خود کابل اضافه حمل کنید.

خرید پاور بانک

۵. سایز و وزن

اگر لازم است یک پاور بانک در جیب خود حمل کنید، پس باید یک پاور بانک کوچک با اندازه متوسط بخرید. همچنین یک پاور بانک کوچک و متوسط، سنگین نیستند، پس به راحتی در جیب قابل حمل است. برای شارژ لپ تاپ از طریق پاور بانک، مجبورید یک پاور بانک سنگین و خیلی بزرگ بخرید، اما نگران نباشید. می توانید آن را به همراه لپ تاپ داخل کیف لپ تاپ قرار دهید.

تمام این مطالب، ما را به این نتیجه می رسانند که برای استفاده منظم، باید یک پاور بانک کوچک و متوسط بخرید. فقط برای زمان مسافرت، باید یک پاور بانک بزرگ بخرید و برای لپ تاپ تان باید از یک پاور بانک خیلی بزرگ استفاده کنید.

از آنجایی که سایز پاور بانک به ظرفیت برق آن نیز بستگی دارد، قوی ترین پاور بانک، بزرگ ترین سایز را خواهد داشت. که در بیشتر موارد، مطابق آنچه در بالا توضیح داده شد می باشد.

هنوز به این فکر می کنید که کدام پاور بانک بهتر است؟ پیشنهاد ما پاور بانک انکر مدل Power Core است که دارای ویژگی های زیر می باشد:
•    10 هزار میلی آمپر ساعت
•    2 پورت USB  و در کل دارای ۳ پورت
•    دارای نشانگر LED
•    177 گرم وزن
•    18 ماه گارانتی
•    1400 تا ۱۸۰۰ روپیه هند

مزایا

•    بهترین مدت زمان برای گارانتی
•    داشتن ۲ پورت USB
•    قابل حمل

معایب

•    گران
بر اساس خروجی برق، سهولت در حمل و نقل و امکان استفاده های چند منظوره از پاور بانک انکر، این برند در حال حاضر یکی از بهترین برندهای پاور بانک موجود در بازار است. اگر ۵ پاور بانک برتر را رتبه بندی کنیم، انکر در این لیست از بقیه سرتر است. 

۶. نشانگر LED

بعضی از پاور بانک ها ویژگی چراغ های LED  را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد که ببینید چه مقدار شارژ در پاور بانک باقی مانده است. معمولا دارای ۴ یا ۵ چراغ است که در زمان پر بودن پاور بانک روشن هستند و زمان خالی بودن آن خاموش می شوند. این ویژگی به خصوص وقتی مفید است که شما پاور بانک بزرگتری داشته باشید و لازم باشد بدانید که چه مقدار شارژ درون آن باقی مانده است. مشکل چند بار شارژ شدن پاور بانک نیز به کمک نشانگر LED  از بین می رود.

۷. پنل خورشیدی در پاور بانک

این روزها این محصول به تازگی وارد بازار شده است. پاور بانک های خورشیدی با تعبیه آرایه های خورشیدی در درون آنها تکمیل می شوند. این وسیله با پشتیبانی انرژی خورشید کار می کند و می تواند برق اورژانسی تولید کند. زیرا با قرار گرفتن در معرض خورشید، محتوی برق پاور بانک را دوباره شارژ می کند. ما می توانیم هر دستگاه الکترونیکی تا ۵ ولت را با استفاده از پاور بانک های خورشیدی شارژ کنیم. این پاور بانک ها برق را در خود ذخیره می کنند.

۸. پاور بانک بی سیم

امروزه، پاور بانک های بی سیم را به ندرت در بازار پیدا می کنید، زیرا یک تکنولوژی کاملا جدید است. شارژرهای بی سیم، انرژی را از طریق سیم پیچ های القایی منتقل می کنند. این محصول خیلی گران است. با این پاور بانک، اتلاف انرژی بیشتر از همه، در طول انتقال انرژی از این محصول به محصول در حال شارژ اتفاق می افتد. 

خرید پاور بانک

چطور یک پاور بانک بخریم؟

اگرچه که در این راهنمای خرید پاور بانک، در مورد فاکتورهای دخیل در خرید این محصول به طور گسترده صحبت کرده ایم، باز هم در این قسمت، نسخه مختصری از آن را همراه با نکات بیشتر آورده ایم.

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید، ظرفیت شارژ هم تلفن همراه و هم پاور بانک است. حتما مطمئن شوید که این دو با هم مطابقت داشته باشند. دوم اینکه، به جای خریدن بهترین پاور بانک سال ۲۰۲۱ یا هر محصول برند شده گران دیگری، به بودجه خودتان فکر کنید. و اینکه ببینید به چه چیزی نیاز دارید.

نکته دیگر این است که به خروجی ها و ورودی های پاور بانک توجه کنید. گاهی خروجی و ورودی یک پاور بانک با گجت شما (موبایل، تبلت،...) مطابقت ندارد. این نکته را باید بالای لیست نکاتی که برای خرید لازم است به آنها توجه کنید بنویسید، همان لیست "چطور یک پاور بانک بخریم". این را بر اساس تعداد دفعاتی که این موضوع مهم فراموش می شود یا نادیده گرفته می شود می گویم.

سپس به سراغ مشخصه های دیگر بروید. مشخصه هایی مثل کاربردهای چند منظوره و آپشن  پنل خورشیدی که در بالا به آن اشاره شد.

نتیجه گیری:خرید کدام پاور بانک از همه بهتر است؟

ما لیستی از ویژگی هایی را که باید به دنبال آنها باشیم بررسی کردیم. اما ۹۰ درصد اوقات، همه پاور بانک ها تمام این خصوصیات را ندارند. پس این سوال باقی می ماند که خرید کدام پاور بانک بهتر از بقیه است؟ خب، این یک موضوع شخصی است. به بودجه شما بستگی دارد و به اینکه بیشتر به دنبال چه ویژگی هایی در پاور بانک هستید. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند و بتوانید بر اساس آن تصمیم گیری کنید. 

برای بررسی قیمت روز پاور کامپیوتر با کارشناسان بروز کالا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. شما می توانید لیست قیمت پاور کامپیوتر و قیمت کیس کامپیوتر را در سایت ما مشاهده کرده و خرید قطعات کامپیوتر خود را با بهترین کیفیت انجام دهید.

فروش پاور کامپیوتر و پاور کیس در بروز کالا با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت انجام می شود. با کمک مشاوران ما با خیال راحت به خرید مادربرد کامپیوتر خود پرداخته و یا مناسب ترین پاور بانک مورد نیازتان را خریداری کنید.