مقایسه تفاوت انواع کارت گرافیک ایسوس

ایسوس با پیشرفت مداوم و تولید سخت‌افزارهای پیشرفته و به‌روز خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت فناوری قرار داده است. کارت گرافیک یکی از تولیدات شرکت ایسوس است که به یکی از اولین انتخاب‌ها برای کاربران تبدیل شده است. هنگامی که برای خرید کارت گرافیک جدید می‌روید، ممکن است ایده‌ای داشته باشید که کدام GPU را می‌خواهید، اما گاهی اوقات انتخاب یک مدل خاص می‌تواند تصمیم سختی باشد.

برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب باید بدانید که به دنبال چه هستید. ایسوس انواع مختلفی از کارت‌های گرافیک را به بازار عرضه کرده است که می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد. در این مقاله به بررسی و مقایسه سری های کارت گرافیک ایسوس خواهیم پرداخت. 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کارت‌های گرافیک سری ROG: انتخابی عالی برای لذت بردن از نهایت قدرت بازی
  • کارت‌های گرافیک TUF Gaming
  • کارت‌های گرافیک ASUS KO برای تطبیق پذیری بالا
  • کارت‌های گرافیک سری Dual برای فراهم کردن تمامی ملزومات در یک محصول
  • کارت‌های گرافیک سری Turbo
  • کارت‌های گرافیک سری Prime
  • کارت‌های گرافیک سری ProArt
  • ASUS PHOENIX مناسب برای هر سیستمی
  • سری کارت گرافیک Cerberus

تفاوت انواع کارت گرافیک ایسوس

کارت‌های گرافیک سری ROG: انتخابی عالی برای لذت بردن از نهایت قدرت بازی

تولیدات سری ROG بهترین کارت گرافیک گیمینگ و اثبات ایسوس در برتری گیمینگ. محصولات ROG که برای حرفه‌ای‌ترین‌ گیمرها طراحی شده‌اند، تلفیقی از فناوری پیشرفته و زیبایی‌های خیره‌کننده هستند. بنابراین اگر به دنبال بهترین‌ها هستید باید به سراغ ROG Strix بروید. در میان انواع کارت گرافیک ایسوس، کارت‌های سری ROG معمولا امتیاز TGP و همچنین اورکلاک‌های کارخانه‌ای بالاتری دارند و به همین علت بهترین عملکرد را خواهند داشت. 

هیت سینک‌های بزرگ و فن‌های سه گانه آنها خنک کننده بی‌عیب و نقصی را با صدای بسیار کم فراهم می‌کند. در واقع، با حالت خنک‌کننده محیطی 0dB، فن‌ها در بارهای سبک کاملا خاموش می‌شوند تا بتوانید در آرامش به فعالیت مورد نظر خود بپردازید. توجه داشته باشید که اگر از چندین مانیتور با وضوح بالا یا نرخ تجدید بالا استفاده می‌کنید، به دلیل مصرف انرژی بیشتر در حالت بیکار، کارت‌های سری 30 ممکن است به صورت کامل به حالت 0dB نروند. 

در حالی که مدل‌های سه فن به طور غیرقابل انکاری نسبت به بسیاری از رقبای خود بی‌صداتر هستند، Strix انواع خنک شونده مایع برخی از کارت‌های سطح بالا را نیز ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به ROG Strix LC GeForce 3090 Ti و ROG Strix LC Radeon RX 6900 XT اشاره کرد. استفاده از یک رادیاتور 240 میلی‌متری و فن‌های فشار استاتیک بالا، موجب شده که این کارت‌ها قوی‌تر و طولانی‌تر از نسخه‌های خنک‌شونده با هوا ظاهر شده و عملکرد نهایی آنها نسبت به رقبای خود تقویت شده باشد. با این حال، لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه بهتری، ایسوس همچنین با شرکای خود برای هماهنگ کردن توپولوژی PCB و اطمینان از پشتیبانی واتربلاک شخص ثالث برای کارت‌های Strix خود نیز همکاری کرده است. در مقایسه تفاوت انواع کارت گرافیک ایسوس بهتره بدانید این ویژگی‌ها فقط برای سری ROG است و بس. 

مقایسه کارت های گرافیک ایسوس

کارت‌های ROG Strix ایسوس به عنوان بهترین کارت گرافیک همچنین یک سوییچ بایوس دوگانه با دو حالت "P" و "Q"ارائه می‌دهد. حالت P بالاترین کلاک‌ها را ارائه می‌کند که موجب یک عملکرد چشم نواز می‌شود، در حالی‌که حالت Q کلاک‌ها را اندکی پایین می‌آورد و از یک منحنی فن محافظه کارانه‌تر برای عملکرد بی‌صداتر استفاده می‌کند. به عنوان مثال، ROG Strix GeForce RTX 3080 OC Edition، یک کلاک بوست 1890 مگاهرتز در حالت P و یک بوست 1860 مگاهرتز در حالت Q ارائه می‌دهد که با توجه به بوست استاندارد 1710 مگاهرتز در انواع غیر اورکلاک شده عملکرد بسیار قابل توجهی است. 

مهم نیست که کدام کارت گرافیک را انتخاب می‌کنید، زیرا هر کارت در یک بخش بهترین عملکرد را به شما ارائه خواهد داد، اما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از عملکرد فوق‌العاده لذت ببرید یا ترجیح می‌دهید که سطح نویز را در حالت بهینه نگه‌دارید. با هدرهای فن FanConnect II، کاربر می‌تواند فن‌های کیس را به جای مادربرد به GPU دستگاه متصل کند (پیشنهاد مطالعه: فرق GPU و کارت گرافیک). با استفاده از نرم افزار GPU Tweak این امکان برای کاربر فراهم می‌شود که به جای CPU، به طور خودکار فن کیس خاصی را بر اساس دمای GPU تنظیم کند. ROG Strix در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکرده و با عملکرد شدید، استایل، کیفیت ساخت و ویژگی‌هایی که دارد نوید بهترین تجربه‌ها را برای کاربر می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: افزایش سرعت کارت گرافیک کامپیوتر

کارت‌های گرافیک ASUS TUF Gaming

کارت‌های گرافیک گیمینگ TUF ASUS اغلب طرح‌های مشابه سه فن و هیت سینک ضخیم مدل‌های Strix را ارائه می‌کنند. با این حال، در حالی که آن‌ها هنوز اورکلاک‌های کارخانه‌ای و RGB سازگار با Aura Sync را ارائه می‌کنند، جذابیت هر دوی آنها برای بیشتر گیمرهای بسیار حرفه‌ای که به دنبال ارزش‌های بیشتر هستند کمتر است. به عنوان مثال، ASUS TUF GeForce RTX 3070، در حالت P کلاک بوست 1845 مگاهرتز را ارائه می‌دهد در حالی‌که این عدد در نسخه Strix برابر با 1935 مگاهرتز است. توجه داشته باشید که امتیاز GTP در این مدل کمتر از مدل‌های Strix است. 

مدل‌های TUF ایسوس اغلب با سوئیچ Dual BIOS عرضه می‌شوند که به کاربر امکان می‌دهد عملکرد و نویز را با یک سوئیچ بهینه کنند. خنک‌کننده محیطی 0dB در این مدل نیز وجود دارد، بنابراین این فن‌ها تنها زمانی شروع به کار می‌کنند که GPU به دمای خاصی برسد؛ که البته به لطف هیت سینک بزرگ، این مسئله فقط در زمانی که دستگاه تحت بارهای سنگین باشد اتفاق می‌افتد. در این مدل هدرهای FanConnect II یه کار نرفته و علاوه بر آن هیج تضمین همیشگی برای پشتیبانی از بلاک‌های شخص ثالث نیز وجود ندارد. 

اما با وجود تمام این موارد، برای اکثر کاربران گیمینگ، به نسبت قیمت خرید TUF هنوز هم ارزش بسیار خوبی دارد. در بررسی تفاوت سری های کارت گرافیک ایسوس سری TUF Gaming با دیگر سری ها، چوک‌ها و ماسفت‌های درجه بالا و همچنین خازن‌های استفاده شده‌ای که دارد همگی دارای گواهینامه نظامی هستند و با ساخت Auto-Extreme به PCB لحیم شده‌اند. در این روش، فرآیند ساخت محصولات تا حد امکان خودکار شده که موجب می‌شود از بروز خطای انسانی در اتصالات لحیم کاری جلوگیری شود. علاوه بر آن پس از ساخت، یک آزمایش اعتبارسنجی طاقت‌فرسا 144 ساعته بر روی کارت‌های گرافیک انجام می‌شود که آماده بودن آنها برای ورود به بازار را تضمین می‌کند.

تفاوت سری های کارت گرافیک ایسوس

پیشنهاد مطالعه: نحوه پیدا کردن مشخصات کارت گرافیک | ویدئوی آموزشی

کارت‌های گرافیک ASUS KO برای تطبیق پذیری بالا

ASUS KO بهترین کارت گرافیک برند ایسوس برای تطبیق پذیری بالا و مکمل TUF است. در حالی‌که TUF دنباله‌روی محصول بزرگ سری Strix است که تنها در زمینه طراحی الگویی متفاوت از Strix دارد. KO همان الگوی اصلی Strix را حفظ کرده تنها در تولید آن سعی شده تا جایی که ممکن است قابلیت‌ها و ویژگی‌های Strix در یک کارت کوچک‌تر با دو فن قرار ‌گیرد. PCB کوتاه‌تر و خنک‌تر کارت‌های سری KO این اجازه را می‌دهد که بتوانند در فضاهای مختلف از کوچک تا بزرگ قرار بگیرند و در عین حال خنک‌کننده عالی را ارائه دهند.

طراحی KO کاملا منحصر به فرد است. یک زیبایی خاص که از ترکیب دو رنگ طلایی و نقره‌ای روی کفه تشکیل شده و در هر سیستمی برجسته خواهد بود. علاوه بر آن حروف ARGB قابل تنظیم در جلو با بقیه اجزا همگام می‌شود تا در نهایت یک زیبایی فوق‌العاده پویا را فراهم کند. اگر کارت‌های Strix با سیستم یا بودجه شما مطابقت ندارد، اما می‌خواهید یک ظاهر و RGB برجسته داشته باشید، کارت‌های گرافیک سری KO مطمئنا یک انتخاب عالی بوده و تمام توجهات را به خود جلب می‌کنند. 

مقایسه سری های کارت گرافیک ایسوس

کارت‌های KO اغلب با اورکلاک‌های کارخانه‌ای خود عرضه می‌شوند و عملکردی بالاتر از طرح‌های استاندارد ارائه می‌دهند. البته نباید فراموش کرد که این ویژگی‌های باعث نمی‌شود که کارت‌های سری KO بتوانند از هر لحاظ با کارت‌های سری TGP ROG Strix رقابت کنند. برای مثال، ASUS KO GeForce RTX 3060 Ti OC Edition، همان سوئیچ بایوس دوگانه را مانند سایر کارت‌های ایسوس با اورکلاک خوب 1785 مگاهرتز در حالت P ارائه می‌کند. 

کارت‌های گرافیک سری ASUS Dual برای فراهم کردن تمامی ملزومات در یک محصول

در مقایسه کارت های گرافیک ایسوس اگر به کارتی مقرون به صرفه‌ نیاز دارید که از موارد اضافی اجتناب کرده و تنها موارد ضروری را در خود داشته باشد، کارت‌های ASUS Dual گزینه‌های عالی هستند. طراحی ساده دو فن آنها یک خنک‌کننده مؤثر را در بسته‌بندی کوچک‌تر ارائه می‌کند. علاوه بر آن در این سری کارت گرافیک نیز حالت محیطی 0dB برای عملکرد بی‌صدا در بارهای کم فراهم شده است. البته این قابلیت در اغلب کارت‌های گرافیک ایسوس مانند ASUS Dual GeForce RTX 3050 و ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition یافت می‌شود که گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب در اختیار کاربران می‌گذارد.

این کارت‌ها برای عملکرد طولانی مدت ساخته می‌شوند و صفحات پشتی محافظ، براکت‌های فولادی ضد زنگ، و فرآیند تولید فناوری Auto-Extreme مشابه کارت‌های TUF عمر طولانی مدت آنها را تضمین می‌کند. در این سری از کارت‌های گرافیک ایسوس نیز پس از ساخت، کارت‌ها در یک فرآیند اعتبارسنجی ۱۴۴ ساعته تحت آزمایش قرار می‌گیرند تا کیفیت آنها برای ورود به بازار تضمین شود. کارت‌های ASUS Dual ممکن است دارای نوارهای نورپردازی ظریفی باشند، اما این مساله ظرافت طراحی آنها را خدشه‌دار نکرده است. 

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک کارت گرافیک | معرفی 7 برند برتر با ویدئو

انواع سری کارت گرافیک ایسوس

کارت‌های گرافیک ایسوس سری Turbo

کارت‌های گرافیک ASUS Turbo از ابتدا برای سیستم‌هایی با جریان هوای محدود طراحی شده‌اند. مجموعه‌ای از بهینه سازی‌های ظریف میزان ورودی را افزایش می‌دهد و به یک فن دمنده بزرگ 80 میلی‌متری اجازه می‌دهد تا هوای بیشتری را از طریق هیت سینک و خارج از شاسی به حرکت درآورد و دمای کمتری را در بخش‌های کوچک ارائه دهد. در تولید کارت‌های گرافیک سری Turbo ایسوس از یک پوشش جدید استفاده شده که خنک کننده را در چندین جبهه بهینه می‌کند. 

بخش‌هایی از پوشش اطراف ورودی فن برای ایجاد بافری بین کارت‌های دیگر در تنظیمات چند پردازنده گرافیکی و شاسی‌های دارای فضای محدود بلند شده‌اند. این بافر فیزیکی با یک سطح پوششی زاویه‌دار جفت می‌شود که هوای خنک را به یک فن بزرگ 80 میلی‌متری هدایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که حرارت Turing TM در هر سناریویی تحت کنترل باقی می‌ماند. در طراحی این سری از کارت‌های گرافیک سعی بر آن شده که نصب آنها راحت و مدیریت اتصالات آنها به سادگی انجام شود. از همین رو کانکتورهای منبع تغذیه در سمت دیگر کارت قرار دارند که در نهایت به مرتب کردن و مدیریت کابل‌ها برای انواع شاسی کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کارت گرافیک تا ۱۰ میلیون تومان

مقایسه سری کارت گرافیک ایسوس

کارت‌های گرافیک سری Prime

سری کارت‌های گرافیک ASUS PRIME بلیط شما برای ساخت رایانه‌های همه کاره و عملکرد ثابت و کارآمد است. طراحی شیک آن با بهره‌گیری از خنک کننده پیشرفته و پشتیبانی از تولید Auto-Extreme برای قابلیت اطمینان بیشتر، به طور یکپارچه با اکوسیستم ASUS PRIME ادغام می‌شود و جذابیت بصری و قدرت بازی را تضمین می‌کند. این سری کارت‌های سه فن زیبایی ظاهری قابل توجهی داشته و استفاده از فناوری Axial در آنها این سری را برای اغلب سیستم‌های کامپیوتری سازگار کرده است.

فن‌های محوری در این سری دارای یک هاب فن کوچکتر هستند که پره‌های بلندتر را تسهیل می‌کند و علاوه بر آن یک حلقه مانع نیز در طراحی آنها به کار رفته که فشار هوا را به سمت پایین افزایش می‌دهد. یاتاقان‌های فن دوتایی تا دو برابر طرح‌های معمولی عمر می‌کنند. فناوری 0dB به کاربر این امکان را می‌دهد که از بازی‌های سبک در سکوت نسبی لذت ببرد. با وجود سوئیچ دوگانه بایوس کاربر می‌تواند یکی از بایوس‌های Performance و quiet را انتخاب کند.

در مقایسه سری های کارت گرافیک ایسوس این سری از فناوری Auto-Extreme بهره گرفته است. این تکنولوژی یک فرآیند تولید خودکار است که استانداردهای جدیدی را در صنعت ارائه می‌کند:

در این روش تمامی لحیم‌کاری‌ها در یک مرحله انجام می‌شود که فشار حرارتی روی قطعات را کاهش داده و از استفاده‌ی مواد شیمیایی تمیزکننده خشن جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی اثرات زیست‌محیطی کمتر، مصرف برق تولیدی کمتر و به طور کلی محصول قابل اطمینان‌تری را ارئه می‌کند. PCB در کارت‌هاس سری Prime توسط یک صفحه پشتی تقویت شده که استحکام ساختاری را بیشتر می‌کند و به محافظت از قطعات در برابر آسیب کمک می‌کند. براکت نصب در اغلب مدل‌های این سری از فولاد ضد زنگ درجه 304 تهیه شده که استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. 

پیشنهاد مطالعه: آمورزش اورکلاک کردن کارت گرافیک

سری های کارت گرافیک ایسوس

کارت‌های گرافیک سری ProArt

کارت‌های گرافیک ProArt خنک‌کنندگی قوی را با جدیدترین معماری‌های GPU جفت می‌کنند عملکرد نهایی را برای گردش‌های کاری سازنده ارائه می‌دهند. ProArt یکی از سری کارت‌های گرافیک تولید ایسوس است که سه فن داشته و عملکرد قوی را در هنگام کار برای کاربر فراهم می‌کند. این سری 17 مدل مختلف داشته که ویژگی‌های قابل توجهی دارند. این سری کارت‌ها به دلیل سبکی و سبک مینیمالیستی که دارند برای قدرت بخشیدن به انواع سیستم‌های PC مناسب هستند.

چیدمان اجزا بر روی یک PCB کوتاه بهینه شده تا هدررفت برق کاهش پیدا کرده و گرما نیز از طریق دریچه پشتی بزرگ از آن خارج شود. در این سری مرز بین واقعیت و تخیل محو می‌شود و کاربر ناخودآگاه جذب عملکرد فوق‌العاده این کارت خواهد شد. کارت‌های گرافیک سری ProArt بسیار فشرده طراحی شده‌اند و فن‌های بزرگی که در آنها به کار رفته از فناوری محوری بهره برده‌اند. در این فناوری فن‌ها بر روی بلبرینگ‌های دوتایی چرخش می‌کنند و علاوه بر آن اندازه آنها نیز 21 درصد بزرگ‌تر شده تا بتواند گردش هوای بیشتری داشته باشد. این مسئله زمینه را برای یک خنک کنندگی قابل توجه، نویز کم‌تر و عملکرد بالاتر فراهم کرده است.

در این مدل‌ها دو فن جانبی در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت می‌چرخند تا تلاطم را به حداقل رسانده و پراکندگی هوا را در هیت سینک به حداکثر برسانند. هر سه فن زمانی که دمای پردازنده گرافیکی کمتر از 50 درجه سانتی‌گراد باشد متوقف می‌شوند. لوله‌های حرارتی به کار رفته در این سری به طور موثری گرما را به پشته باله‌ای که برای جریان هوا از فن‌های محوری بهینه شده، جذب می‌کنند. تمام این بخش‌ها سیاه‌رنگ هستند تا طراحی کلی با تم ProArt مطابقت داشته باشد. هسته‌های تانسور نسل چهارم به کار رفته در این سری از کارت‌های گرافیک تولید ایسوس عملکرد و بهره‌وری آن را تا دو برابر افزایش داده و عملکرد آن با DLSS 3 تا چهار برابر تقویت می‌شود. علاوه بر آن در مدل‌های این سری از هوش مصنوعی نیز برای تسریع عملکرد در کارت گرافیک بهره گرفته شده است. 

بیشتر بخوانید: کارت گرافیک انویدیا یا ای ام دی

مقایسه 9 سری کارت گرافیک ایسوس

ASUS PHOENIX مناسب برای هر سیستمی

سیستم‌های با ساخت بسیار کوچک این روزها به شدت رایج شده‌اند. با تولیدکنندگانی که کیس‌هایی به کوچکی یک کنسول بازی (یا حتی کوچک‌تر) برای ساخت سیستم‌های جمع و جور ارائه می‌کنند پیدا کردن قطعات مورد نیاز کمی دشوار شده است زیرا هرچه کیس کامپیوتر کوچک‌تر باشد، فضای کمتری برای پردازنده‌های گرافیکی بزرگ وجود خواهد داشت.

اما ایسوس به این نیاز کاربران خود نیز فکر کرده و با تولید و عرضه کارت‌های ASUS Phoenix مشکلات این دسته از کاربران را نیز رفع کرده است. این کارت‌های کوچک تک فن بسیار جمع و جور بوده و به کاربران امکان می‌دهند آن‌ها را در هر سیستم و با هر ساختاری که بخواهند استفاده کنند. البته زمانی که عملکرد عالی کارت‌هایی مانند ASUS Phoenix GeForce RTX 3060 را مشاهده کنید قطعا تعجب خواهید کرد که این بسته کوچک چقدر قدرت می‌تواند در خود پنهان کرده باشد.

کارت گرافیک PHOENIX ایسوس

سری کارت گرافیک Cerberus

کارت‌های گرافیک ASUS Cerberus با قابلیت اطمینان و عملکرد بازی برای انجام بازی‌های اکشن بی‌وقفه مهندسی شده‌اند. این سری از کارت‌ها با آزمایش‌های قابل‌اطمینان گسترده و معیارهای سنگین برای ۱۵ برابر بیشتر از استانداردهای صنعتی بهینه سازی شده‌اند. در این سری، کارت‌ها با یک صفحه پشتی قوی طراحی شده اند تا هم از اجزای حساس در قسمت پشتی کارت محافظت شود و هم برد مدار تقویت شود. 

این صفحه پشتی محکم خطوط قرمز چشمگیری دارد که نمادی از نقش سربروس بوده و آن را به عنوان یک نگهبان قدرتمند در ذهن افراد ماندگار می‌کند. فن‌های بهینه‌شده دوقلو که با دقت توسط مهندسان انتخاب شده‌اند، عملکرد جریان هوا را دو برابر بیشتر می‌کنند و خنک‌کنندگی پیشرفته‌تری را با محیط بازی و محاسبات دلپذیرتر ترکیب می‌کنند. کارت‌های این سری دارای گواهینامه بین المللی حفاظتی (کد IP) به عنوان مقاوم در برابر گرد و غبار IP5X هستند که طول عمر آنها را تضمین می‌کند. 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کارت گرافیک ای ام دی

کارت گرافیک Cerberus

نتیجه گیری

برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب ابتدا باید انتظاراتی که از قدرت آن دارید را در نظر بگیرید. پس از آن مواردی نظیر اندازه، طراحی و بودجه هستند که انتخاب‌های شما را محدود می‌کنند. البته در موارد این چنینی همیشه استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک کارت ROG Strix پیدا می‌کنید که به جای سه فن دو فن داشته باشد. یا برخی کارت‌های ASUS Dual با سوئیچ دوگانه BIOS مشابه همتایان حرفه‌ای‌تر خود عرضه می‌شوند. چند مدل کارت مانند ASUS GeForce RTX 3070 Noctua Edition نیز وجود دارد که در هیچ یک از این دسته بندی‌های خاص قرار نمی‌گیرند. فراموش نکنید که کارت گرافیک خود را با منبع تغذیه مناسب نیز جفت کنید. 

در نهایت می‌توانید از جمع‌بندی زیر برای خرید کارت گرافیک ایسوس از سایت بروزکالا استفاده نمایید:

  • ROG Strix سبک برجسته‌ای را با نورپردازی برجسته RGB ارائه می‌دهد. سازگاری Aura Sync به کاربر این امکان را می‌دهد که این نورپردازی را با بقیه سیستم خود همگام کرده و از ظاهر یکپارچه سیستم لذت ببرد. Strix همچنین تنها خط تولید در ایسوس است که در آن نسخه‌های سفید کارت‌های گرافیک ارائه می‌شود، بنابراین اگر علاقه به جمع آوری یک سیستم با تم سفید هستید، قطعا یک کارت گرافیک Strix انتخاب عالی برای شما خواهد بود.
  • کارت‌های گرافیک سری TUF در مقایسه با سایر سری‌های پیشرو کمی کمرنگ هستند، اما همچنان با اجزای با کیفیتی ساخته شده اند که برای عملکرد و دوام آنها را تضمین می‌کند.
  • اگر یک کارت همه کاره می‌خواهید که سبک منحصر به فرد شما را با عملکرد عالی نشان دهد، سری کارت‌های KO انتخاب‌های عالی هستند.
  • با در نظر گرفتن تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های سری ASUS DUAL، این سری در زمانی که می‌خواهید یک کارت گرافیک قوی بدون قابلیت‌های اضافی داشته باشید، ارزش خرید بسیار بالایی دارند.
  • کارت‌های گرافیک سری Phoenix و ProArt طراحی ساده‌ای داشته و در آن هیچ فضایی هدر داده نشده است که همین امر موجب می‌شود کاربران بتوانند آنها را در هر سیستمی قرار دهند. باید توجه داشته باشید که با توجه به اندازه کوچک آنها، معمولا پردازنده‌های گرافیکی فوق‌العاده بالا را در این سری از کارت‌ها پیدا نمی‌کنید.

سوالات متداول 

1. تفاوت بین ASUS Dual و TUF چیست؟

GeForce دوگانه از طراحی فن محوری استفاده می‌کند که برای سازگاری و راندمان خنک‌کننده بهینه شده است، در حالی که نوع TUF Gaming دارای فن‌های فناوری محوری است که برای جریان هوای بالاتر مقیاس‌بندی شده‌اند و بر دوام و عملکرد تأکید دارند.

2. تفاوت بین برندهای مختلف کارت گرافیک یکسان چیست؟

برای متمایز ساختن کارت‌های گرافیک، برندها بر جنبه‌های مختلفی تمرکز می‌کنند: اولا، ممکن است اجزای سخت‌افزاری کارت مانند سرعت کلاک، نوع حافظه و سیستم‌های خنک‌کننده را تغییر دهند تا عملکرد و قابلیت‌های اورکلاک را بهبود بخشند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نسخه‌های بالاتری از همان کارت گرافیک را ارائه دهند.

3. چگونه می‌توان انواع مختلف GPU را با یکدیگر مقایسه کرد؟

ابزارها و بنچمارک‌ها برنامه‌هایی هستند که عملکرد و کیفیت کارت گرافیک شما را آزمایش و اندازه‌گیری می کنند. آنها می‌توانند به شما در مقایسه کارت‌های گرافیک مختلف بر اساس امتیازات، رتبه بندی یا نتایج آنها کمک کنند. برخی از محبوب ترین ابزارها و معیارها عبارتند از GPU-Z، 3Dmark و UserBenchmark.