آشنایی کامل با تاریخچه و محصولات برند ایسوس

 شاید بیش از هر جا، نام برند ایسوس یا همان ایسوس‌تک را در میان برترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها در جهان شنیده باشید. اما باید بدانید که رایانه‌ها، تنها تولیدات این شرکت معروف تایوانی نیستند. تمرکز اصلی کارخانه‌های این کمپانی بر روی تولید مادربورد، رایانه شخصی، لپ تاپ، ال سی دی، کارت ویدیو، نوت‌بوک، گوشی هوشمند و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند است. امروزه ایسوس به جایگاه مهم و قابل توجهی در بازار جهانی لوازم الکترونیک و سخت‌افزار دست پیدا کرده است.

بسیاری از کاربران حرفه‌ای خصوصا کسانی که در حوزه گیمینگ فعالیت دارند، محصولات این برند را انتخاب اول خود اعلام کرده‌اند. امروزه ایسوس حرف اول را در صنایع الکترونیک ارتباطی در کشور تایوان و بسیاری از نقاط دیگر جهان می‌زند. مواردی مانند تقسیم محصولات به سه بخش عادی، حرفه‌ای و خاص بر اساس استفاده کاربران، باعث شده تا افراد سخت‌پسند نیز به سمت تولیدات این کمپانی گرایش پیدا کنند. در این مطلب از بروزکالا، به شرح تاریخچه برند ایسوس و سیر پیشرفت این شرکت جهانی در طی سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

• شروع به کار شرکت ایسوس و پیشرفت آن تا به حال
• محصولات تولیدی کمپانی ایسوس
• جایگاه کنونی ایسوس در جهان
• مزایای استفاده از محصولات شرکت ایسوس
• ایسوس در ایران
• آینده برند ایسوس

شروع به کار شرکت ایسوس و پیشرفت آن تا به حال

ایسوس‌تک کامپیوتر اینکورپوریتد یا همان ایسوس، یک برند تایوانی است که در 2 آوریل سال 1989 میلادی، کار خود را در زمینه تولید انواع کامپیوتر و سخت‌افزار، آغاز کرد. در واقع چند نفر نفر از مهندسان سابق شرکت ایسر به نام‌های تد هسو، ام تی لیائو، وین تسایاه، تی اچ تونگ و لوکا دی ام بودند که اقدام به تاسیس این کمپانی کردند. عمر ایسوس تا امروز، به 35 سال می‌رسد. تایپه که پایتخت کشور تایوان است، یکی از شهرهای آسیای شرقی می‌باشد که بستر تولد یکی از مطرح‌ترین برندهای جهان تکنولوژی شد. پیش آن سئول، پکن، دئگو و شهرهای دیگر آسیایی در ایجاد شرکت‌های صاحب‌نامی مانند شیائومی، سامسونگ و هواوی پیشگام بوده‌اند. نام ایسوس در واقع از اسم اسب بالدار افسانه‌ای یونانی یا همان پگاسوس (Pegasus) الهام گرفته شده است. این موجود در داستان‌ها نماد خرد و دانش می‌باشد. اولین محصولی که مهندسین موسس این شرکت قصد تولید آن را داشتند، مادربرد بود.

در سال 2000، این کمپانی موفق شد یک مادربرد جدید طراحی نماید که بر پایه پردازنده اینتل بود و ساختار بسیار متفاوتی نسبت به نمونه‌های رایج آن دوره داشت. نام آن Crosshair VI Formula بود و به عنوان مادربرد تیم FX شرکت AMD جهت ثبت رکورد جهانی فرکانس پردازنده، مورد استفاده قرار گرفت. این محصول موفق شد که در کتاب گینس، ثبت رکورد نماید. از همان زمان، ایسوس یک رابطه فنی قدرتمند با اینتل برقرار نمود که موجب کسب منفعت زیادی برای کمپانی شد.

از آن پس، روند پیشرفت شیب تندی به خود گرفت و در سال 2003، این برند به بیشترین میزان فروش مادربرد در تمام جهان دست یافت. دو سال بعد، ایسوس عنوان بزرگ‌ترین سازنده کارت گرافیک در دنیا را نیز به خود اختصاص داد. در همان سال، تولیدکنندگان این شرکت دست به اقدام جدیدی زدند و طی آن، تلویزیون مدل TLW32001 را عرضه کردند. با رسیدن به سال 2006، برای اولین بار نوت‌بوک‌های خاص این کمپانی به سفارش شرکت اتومبیل‌سازی لامبورگینی و با پسوند وی ایکس، به بازار آمدند. از فعالیت‌های دیگر آن سال، شرکت در پروژه اوریگامی شرکت مایکروسافت بود. این پروژه برای ایسوس موفقیت چندانی به دنبال نداشت اما تجربه بزرگی در ساخت تبلت برای آن‌ها رقم زد.

نوت بوک ایسوس

یک سال بعد، یک رایانه ارزان، کوچک و سبک توسط این کمپانی تولید شد که Eee PC نام داشت. این محصول توانست جایزه‌های زیادی را از آن خود کند و از موفق‌ترین تولیدات سال 2007 باشد. این نوت‌بوک کوچک، برای کاربران مبتدی که احتیاجی به امکانات کامل یک رایانه ندارند، طراحی شد. به دلیل داشتن برنامه‌های سازگار با اینترنت، بسیاری لقب نت‌بوک (NetBook) را به این محصول دادند. ایسوس با تولید این ابزار موجب شد تا شرکت‌های دیگری مانند لنوو، توشیبا، دل، ایسر و... نیز به ساخت نت‌بوک روی بیاورند.

در سال 2008 میلادی، فعالیت برند مذکور با تمرکز بر تولید تجهیزات با سیستم عامل اندروید آغاز شد. سری نوت‌بوک‌های بامبو نیز در همین سال، روانه بازار شدند. یک سال بعد، ایسوس موفق به کسب چندین جایزه و گواهی‌نامه بین‌المللی شد و برای دوازدهمین سال متوالی، در میان 10 شرکت برتر حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت. با رسیدن به سال 2010، محصول جدید این برند با نام ای‌پد (EeePad) همراه با ویژگی‌های نوین و شگفت‌انگیز خود، به کاربران عرضه شد و مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. در سال 2011 نیز نوبت به تولید و عرضه اولین نوت‌بوک سه‌بعدی این برند رسید. با پیش گرفتن این روند در تاریخچه شرکت ایسوس، افتخارات بسیار زیادی در زمینه فروش این محصولات به دست آمد. 

تاریخچه برند ایسوس

محصولات تولیدی کمپانی ایسوس

1- لپ‌تاپ 

انواع لپ تاپ‌ ایسوس شامل سری‌های VivoBook ،ZenBook ،ROG ،TUF ،ProArt ،ChromeBook و... هستند. در میان آن‌ها محصولات باکیفیت و اقتصادی زیادی یافت می‌شوند. از مزایای آن‌های می‌توان به پشتیبانی فوق‌العاده، طول عمر بالا، نمایشگر لمسی با وضوح بالا، دسته‌بندی‌های تخصصی و... اشاره کرد. بین سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های این برند می‌توانید گزینه‌های عادی، حرفه‌ای و یا بهترین لپ تاپ های ایسوس را با توجه به نیاز خود انتخاب و تهیه نمایید. 

لپ تاپ ایسوس

2- تبلت

انواع مختلف تبلت‌ ایسوس را می‌توانید با نام‌های ZenPad، FonePad، Memo Pad، Transformer Pad، Vivo Tab، Google Nexus و... در بازار پیدا کنید. این محصولات ویژگی‌هایی همچون قیمت مناسب، رابط صفحه لمسی صاف و روان، طراحی شیک، اتصال راحت به دستگاه‌های بازی، عمر باتری عالی و وضوح بالا دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی از این لوازم برای پرداختن به انواع بازی‌های ویدیویی، استفاده می‌کنند.

تبلت ایسوس

3- کامپیوتر و انواع مانیتور

اگر بخواهیم در معرفی برند ایسوس در مورد سری‌های مختلف مانیتورهای این شرکت را صحبت کنیم، باید به TUF Gaming، ROG، Gaming، ProART، ZenScreen، Eye Care، Designo، Touch، Business و... اشاره کنیم. سه نام اول، بهترین مانیتور ایسوس برای گیمینگ هستند و باقی آن‌ها را می‌توان برای اموری همچون مهندسی و معماری، تولید و طراحی محصول، گرافیک و هنر، طراحی بازی و انیمیشن، تماشای ویدیو و ویدیو کنفرانس استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعهمانیتورهای اختصاصی برای گیمینگ

مانیتور ایسوس

4- گوشی هوشمند

گوشی‌های هوشمند ایسوس را می‌توان با سری‌های ZenFone، ROG Phone و... در بازار پیدا کرد. این تولیدات دارای دوربین فوق‌العاده، پردازش قدرتمند، مقاومت و استحکام، نمایشگر عالی و دوام باتری بسیار بالا می‌باشد. همین خصوصیات موجب شده تا محصولات این برند، مورد علاقه گیمرها واقع شوند. در میان آن‌ها می‌توانید نمونه‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه را نیز بیابید.

5- دستیارهای دیجیتال شخصی

این محصولات هنوز در بازار به طور گسترده عرضه نشده‌اند اما در حال توسعه روزافزون می‌باشند و به زودی شاهد ظهور دستیارهای پیشرفته دیجیتال دیگر از جانب این برند آسیایی خواهیم بود.

6- سرورها

سرورهای ساخت این کمپانی از بهترین‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. در اکثر دیتاسنترهای سراسر جهان، رک‌ها و سرورهایی با نام این برند دیده می‌شود. ویژگی‌های این سرورها عبارتند از ارائه بهترین سیستم‌ها برای HPC و مرکز داده‌ها و برنامه‌های کاربردی، بهره‌مندی از قدرت محاسباتی و ظرفیت حافظه بالا و برخورداری از سیستم‌های خنک‌سازی بسیار کارآمد.

7- مادربرد

مادربردهای ایسوس به علت مطمئن و کارآمد بودن خود معروف هستند. همچنین نسبت به نمونه‌های مشابه، قیمت مناسب‌تری هم دارند. انواع مادربرد ایسوس برای اورکلاک کردن پردازنده یا کارت گرافیک و ساختن ریگ بازی، گزینه‌های بی‌نظیری هستند. از مزایای آن‌ها می‌توان به سازگاری، قابلیت اعتماد، پایداری، عملکرد عالی، پشتیبانی از پورت‌های USB 3.0 و مصرف کم انرژی اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعهراهنمای خرید مادربرد ایسوس

8- کارت گرافیک

یک محصول دیگر در تاریخچه شرکت ایسوس با قابلیت اعتماد بسیار بالا و عملکرد عالی، انواع کارت‌ گرافیک ایسوس با نام ASUS Cerberus، برای بازی‌های اکشن بی‌وقفه طراحی شده‌اند. ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 از جمله بهترین گرافیک‌هایی می‌باشد که طراحی آن با هدف انجام بازی‌های 4K صورت گرفته است. بسیاری از کارت گرافیک‌های RTX که قابلیت Ray Tracing را دارند و بالارده هستند، توسط این شرکت ساخته می‌شوند.

9- کارت صدا

این برند در تولید کارت‌های صدا نیز خیلی خوب عمل نموده است. Asus Xonar AE یکی از بهترین کارت‌های صدا برای موسیقی است که نسبت سیگنال به نویز آن 110 دسی‌بل است و خروجی بسیار واضحی تولید می‌کند. مزیت ویژه این محصولات، داشتن آمپلی فایر هدفون 150 اهم داخلی است که صدایی قوی و دقیق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

10- درایو DVD

این محصولات به شما اجازه دسترسی و ذخیره کردن داده‌های چندرسانه‌ای را به شکلی کارآمد و انعطاف‌پذیر می‌دهند. با وجود امکان پشتیبانی M-DISC شما می‌توانید هر رسانه‌ای را به صورت امن ذخیره کنید.

11- دستگاه‌های شبکه کامپیوتر

تجهیزات شبکه شامل روتر، مودم‌های سیمی و بی‌سیم و انواع سرور هستند. مزایای این محصولات ایسوس شامل متناسب بودن با نیاز کاربران مختلف، ایجاد شبکه‌ای پایدار برای کاربران با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره‌گیری از قابلیت Airadar و تقویت سیگنال‌های فرستنده است.

12- کیس کامپیوتر

معروفیت این تولیدات به علت قدرت پردازش بی‌مثال و دوام بالای آن‌هاست. گیمرهای حرفه‌ای و کسانی که با مشاغلی همچون برنامه‌نویسی درگیر هستند، انواع کیس‌ ایسوس را ترجیح می‌دهند.

پیشنهاد مطالعهمقایسه مادربرد گیگابایت و ایسوس

کیس کامپیوتر از برند ایسوس

13- انواع لوازم جانبی هوشمند

ایسوس همچنین تجهیزات جانبی مانند فرستنده، گیرنده، هدست، کیبورد، موس، پروژکتور و... را نیز تولید نموده است که هر کدام از آن‌ها، کیفیتی بی‌نظیر دارند. این محصولات در سطح جهانی با تولیدات بزرگ‌ترین برندهای لوازم الکترونیک دنیا در رقابتی تنگاتنگ هستند.

14- سیستم‌های خنک‌کننده کامپیوتر

سری ROG این کول‌پدها از فراگیرترین سیستم‌های خنک‌کننده است که با ظاهرهای متفاوت، در معتبرترین فروشگاه‌های لوازم جانبی رایانه به فروش می‌رسد.

پیشنهاد مطالعهراهنمای خرید کول پد

جایگاه کنونی ایسوس در جهان

شعاری که ایسوس به آن معتقد است، نوآوری در عین کیفیت می‌باشد. با عمل به همین شعار، این شرکت تایوانی تا به امروز توانسته عناوین و افتخارات زیادی را از آن خود کند که تعداد آن‌ها به بیش از 4500 می‌رسد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • کسب نشان افتخار سال 2014
  • کسب رتبه دوم در فروش نوت‌بوک در اروپای غربی
  • کسب رتبه سوم در فروش تبلت‌های اندرویدی در سطح جهانی
  • کسب رتبه دوم در فروش نوت‌بوک در چین
  • کسب اولین رتبه در فروش نوت‌بوک در آسیای جنوب شرقی
  • کسب لقب کمپانی تحسین‌شده توسط مجله فورچون
  • کسب رتبه نخست در لپ‌تاپ میان برندهای ایده‌آل برای نخبگان تجاری توسط Business Today
  • کسب اولین رتبه در فروش نوت‌بوک در اروپای شرقی و مرکزی
  •  

از زمانی که تمرکز ایسوس به تولید محصولات اندرویدی انتقال یافت، موفقیت آن دوچندان شد. به طور کلی این شرکت سالانه 19.2 میلیارد دلار درآمد دارد و سهام آن در تالارهای بورس تایوان و لندن به فروش می‌رسد. بیش از 15000 نفر در شعب مختلف این کمپانی مشغول به کار هستند. این شرکت در کنار فعالیت‌های خود در زمینه فناوری، به برخی امور انسان‌دوستانه نیز می‌پردازد. از سال 2000، ایسوس سبز (Green Asus) راه‌اندازی شد که اقداماتی در جهت حفظ محیط زیست انجام می‌دهد. همچنین در سال 2006، این برند گواهی‌نامه‌های استاندارد زیست‌محیطی IECQ و HSPM را دریافت نمود. در ماه آوریل سال 2008 نیز کمپانی مذکور با همکاری اینتل و شرکت Tsann Kuen Enterprise، پروژه‌ای را با نام "بازیافت رایانه شخصی برای آینده بهتر" راه‌اندازی کرد.

مزایای استفاده از محصولات شرکت ایسوس

  1. تمام محصولات ایسوس از پردازنده‌هایی بسیار پرقدرت بهره برده‌اند که باعث می‌شود تا آن‌ها برای تمام کاربری‌ها مناسب باشند.
  2. تولیدات این شرکت به سه بخش عادی، حرفه‌ای و خاص تقسیم‌بندی شده‌اند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید به سراغ یکی از این دسته‌ها بروید.
  3. در مقایسه با نمونه‌های مشابه از برندهای دیگر، محصولات ایسوس از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و در میان آن‌ها می‌توان گزینه‌های اقتصادی زیادی را پیدا کرد.
  4. پشتیبانی فوق‌العاده‌ای همراه تمام تولیدات این کشور است که نگرانی‌ها را از بین می‌برد.
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر این لوازم نیز از دلایل دیگر محبوبیت آن‌ها می‌باشد.

ایسوس در ایران

تولیدات این کمپانی در ایران با گارانتی یکپارچه پشتیبانی می‌شوند. همچنین در اکثر استان‌های ایران، نمایندگی‌های مجاز ایسوس وجود دارند که فروش و تعمیر انواع لوازم این برند را انجام می‌دهند. در ایران بیشتر از انواع کیس و کامپیوتر و لپ‌تاپ این کمپانی استفاده می‌شود اما به تازگی نوت‌بوک‌ها و گوشی‌های گیمینگ آن نیز به محبوبیت بیشتری دست یافته‌اند. برای آگاهی از این محصولات، شما عزیزان می‌توانید به فروشگاه آنلاین بروزکالا مراجعه نمایید. 

آینده برند ایسوس

پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی در سال‌های اخیر، فرصت‌های بسیاری را برای شرکت‌های فناوری از جمله ایسوس ایجاد کرده است. پیش‌بینی می‌شود که با تحول خط تولید آینده این شرکت، دستگاه‌های هوشمندتر و بصری‌تری از جانب آن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ایسوس خواهد توانست محصولاتی را توسعه دهد که از رفتار کاربر درس می‌گیرند، با ترجیحات فردی سازگار می‌شوند و نیازها را پیش‌بینی می‌کنند.

این برند خواهد توانست شبکه‌ای از دستگاه‌های متصل به هم ایجاد کند که برای ارتقای فعالیت، همکاری دارند. علاوه بر آن، دستگاه‌های بازی نیز با شخصی‌سازی بیشتر، بهینه‌سازی تنظیمات گرافیکی و مکانیک‌های گیم پلی، تجربه بی‌نظیری را برای گیمرها خواهند ساخت. این شرکت بزرگ تلاش می‌کند که با به‌کارگیری شیوه‌های سازگار با محیط زیست و ادغام واقعیت مجازی در دستگاه‌های خود، بهترین خدمات را به مصرف‌کنندگان و مشتریان خود ارائه دهد.

سخن پایانی

برند ایسوس را ممکن است درج‌شده رو بسیاری از لوازم الکترونیکی دور و اطراف خود دیده باشید. این شرکت در کشور تایوان و در سال 1989 میلادی توسط چند تن از مهندسین سابق شرکت ایسر تاسیس شد. در ابتدا تمرکز آن‌ها بر روی تولید بهترین مادربردها بود اما پس از مدتی به ساخت لوازم دیگر نیز پرداختند. از محصولات کنونی این شرکت می‌توان به لپ‌تاپ، موبایل، کامپیوتر و انواع مانیتور، تبلت، دستیارهای دیجیتال، مادربرد، کارت گرافیک و صدا، درایو و سرور، کیس و انواع لوازم جانبی هوشمند دیگر اشاره نمود.

ایسوس در طی این سال‌ها توانسته است با کیفیت بی‌نظیر خود، افتخارات بسیاری در سطح جهانی کسب کند و جزو ده برند برتر دنیا قرار بگیرد. با مطالعه این مقاله شما اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با فعالیت‌های این کمپانی و محصولات برتر آن کسب خواهید نمود.

سوالات متداول

1) شرکت ایسوس در چه سالی و در کجا تاسیس شد؟

این شرکت فناوری در 2 آوریل سال 1989 در شهر تایپه کشور تایوان تاسیس شد و در ابتدا، تنها به تولید مادربرد می‌پرداخت اما به تدریج محصولات دیگری را هم به خط‌های تولید خود اضافه نمود.

2) کمپانی ایسوس چه محصولاتی را تولید می‌کند؟

محصولات تولیدی این شرکت شامل لپ‌تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، دستیارهای دیجیتال، مانیتور و کامپیوتر، مادربرد، کارت گرافیک، کارت صدا، دستگاه‌های شبکه کامپیوتر، کیس، قطعات و لوازم جانبی هوشمند و سیستم‌های خنک‌کننده رایانه می‌باشد.