بهترین مادربرد ام اس آی و انواع سری مادربردهای msi

اگر شما تا به حال نام شرکت تایوانی ام اس آی MSI را شنیده باشید، می‌دانید که این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد در جهان شناخته می‌شود. البته کمپانی ام اس آی محصولاتی مانند لپ تاپ، کارت گرافیک، تجهیزات جانبی کامپیوتر و... را نیز تولید می‌کند. مادربرد، برد اصلی رایانه است که وظیفه تأمین انرژی الکتریکی سایر اجزای رایانه را بر عهده دارد و باعث ایجاد ارتباط بین قطعات دستگاه می‌شود.

این قطعه با اسلات‌ها و پورت‌های متنوعی که دارد، به کاربران اجازه اتصال تجهیزات جانبی و قطعاتی مانند کارت گرافیک، هارد و... را می‌دهد. اگر شما برای اسمبل کردن سیستم خود به دنبال یک مادربرد با کیفیت بالا هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین مدل مادربرد ام اس آی آشنا شوید. محصولات گفتنی است کیفیت مادربرد msi بسیار بالا است و عملکردی عالی از خود نشان می‌دهند. 
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع مادربرد ام اس آی
  • سری MEG مادربردهای ام اس آی
  • سری MAG مادربردهای ام اس آی
  • سری PRO مادربردهای ام اس آی
  • سری MPG مادربردهای ام اس آی
  • بهترین مادربرد ام اس آی بازار
  • مادربرد ام اس آی MAG B760M MORTAR WIFI D5
  • مادربرد ام اس آی مدل MAG B760 TOMAHAWK WIFI DDR5
  • مادربرد ام اس آی مدل MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI
  • مادربرد ام اس آی مدل MPG Z790 EDGE TI MAX WIFI
     

انواع مادربرد ام اس آی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، محصولات ام اس آی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. درست است که انواع MAG و MPG، محبوب‌ترین مادربردهای ام اس آی هستند، اما بهتر است که شما در ادامه با انواع مختف این محصولات نیز آشنا شوید. در حالت کلی مادربردهای ام اس آی در سری MEG، سری MPG، سری PRO و سری MAG تولید می‌شوند. نام‌گذاری مادربردهای این شرکت باعث می‌شود که انتخاب برای کاربر راحت‌تر شود و محصولات به صورت واضح‌تری به بازار و کاربران معرفی شوند. اما محصولات هر کدام از این سری‌ها برای چه کاربرانی مناسب است؟

بهترین مادربرد ام اس آی

سری MAG مادربردهای ام اس آی

نام مادربردهای سری MAG برگرفته از عبارت Motherboard Arsenal Gaming است. محصولات این سری برای گیمرها و کاربران عادی‌تر طراحی می‌شود. محصولات این سری مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل گیمرهای حرفه‌ای نیز به آن توجه ویژه‌ای دارند. بهترین مادربردهای گیمینگ ام اس ای از سری MAG است که برای بازی‌های تیراندازی و شوتر، مناسب خواهد بود. از ویژگی‌های سری MAG مادربردهای ام اس آی می‌توان به امکانات صوتی متعدد، نورپردازی جذاب و مدرن، درگاه‌های متنوع، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک با رابط PCI Express 3.0، پشتیبانی از حافظه رم با فرکانس بالا و... اشاره کرد. محصولات این سری بسیار محبوب و پرفروش هستند.

بهترین مدل مادربرد ام اس آی

پیشنهاد مطالعه: بهترین مادربردها تا ۵ میلیون

سری PRO مادربردهای ام اس آی

بهترین مادربرد msi برای طراحی گرافیک، مصارف تجاری و هر کار حرفه‌ای سری پرو است. کاربران حرفه‌‌ای مانند طراحان می‌توانند با تهیه مادربردهای سری Pro از ویژگی‌های عالی این محصولات مانند پورت‌های متعدد و متنوع، پشتیبانی از پردازنده‌های مجموعه Intel Xeon یا Core، پشتیبانی از حافظه ECC، پشتیبانی از وای فای و بلوتوث، نورپردازی نوین، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک با رابط PCI Express 4.0 و... بهره‌مند شوند. 

بهترین مادربرد msi

سری MPG مادربردهای ام اس آی

نام سری MPG مخفف عبارت Motherboard Performance Gaming است. این محصولات برای افرادی طراحی شده‌اند که به دنبال عملکرد بهتری از کامپیوتر خود می‌باشند. در حقیقت هم کاربران معمولی و هم گیمرها می‌توانند از محصولات این سری استفاده کنند. تمرکز اصلی این مادربردها روی عملکرد و راندمان بالا است. شرکت ام اس آی در مادربردهای سری MPG به صورت تخصصی بر سخت‌افزار و امکانات کاربردی کار کرده است. طراحی این مادربردها عامه‌پسند است و با سلیقه افراد مختلفی هماهنگ و سازگار می‌باشد. 

از مشخصات و ویژگی‌های این محصولات می‌توان به طراحی عامه‌پسند، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک با رابط PCI Express 4.0، امکانات صوتی گوناگون، مجهز به وای فای و بلوتوث، پشتیبانی از نسل جدید پردازنده اینتل و ای ام دی AMD اشاره کرد. 

کیفیت مادربرد msi

پیشنهاد مطالعه: تفاوت مادربرد گیمینگ با معمولی

بهترین مادربرد ام اس آی بازار 

تا کنون شما دوستان گرامی با انواع مادربرد های ام اس آی آشنا شدید. اکنون می‌دانید که هر سری از محصولات این شرکت دارای چه ویژگی‌هایی هستند و برای چه نوع کاربری طراحی شده‌اند. مجله بروزکالا در ادامه چند مدل از انواع بهترین مادربرد msi را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد. 

مادربرد ام اس آی MAG B760M MORTAR WIFI D5

مادربرد ام اس آی MAG B760M MORTAR WIFI D5 بهترین مدل مادربرد ام اس آی است که با سوکت پردازنده LGA 1700 از پردازنده نسل 13 اینتل سری Core و نسل 12 پردازنده‌های سری Core، گلد، پنتیوم، سلرون و Core اینتل پشتیبانی می‌کند. این محصول از سری MAG یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرهایی است که به دنبال اسمبل کردن یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند هستند. قیمت مادربرد ام اس آی MAG B760M MORTAR WIFI D5 حدود 9 میلیون تومان، در بروزکالا قابل سفارش است.

خنک کننده این مادربرد قابل کنترل و پیشرفته است. در حقیقت طراحان این محصول از سیستم‌های مختلفی برای مقابله با حرارت آن استفاده کرده‌اند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به هیت سینک‌های بزرگ، محافظ حرارتی روی قطعات حساس، فضای در نظر گرفته شده برای خنک کننده آبی و... اشاره کرد. در این مادربرد از حافظه رم DDR5 پشتیبانی می‌شود. حداکثر حافظه پشتیبانی شده نیز 128 گیگابایت می‌باشد. برای رم 4 اسلات در نظر گرفته شده است. اسلات PCI Express x1، اسلات PCIe 5.0، 4 کانکتور SATA 3.0، 2 کانکتور mSATA، کانکتور 4 پين فن، پورت‌های HDMI، LAN و USB Type-C و... روی این محصول مشاهده می‌شود. 

مادربرد ام اس آی MAG B760M MORTAR WIFI D5

پیشنهاد مطالعه : مقایسه مادربرد گیگابایت و ایسوس

مادربرد ام اس آی مدل MAG B760 TOMAHAWK WIFI DDR5

این مدل با فرم فاکتور ATX تولید می‌شود. مادربرد ام اس آی مدل MAG B760 TOMAHAWK WIFI DDR5 دارای یک سوکت پردازنده LGA1700 است. پردازنده‌های قابل پشتیبانی این مادربرد، نسل 13 پردازنده‌های سری Core اینتل، نسل 12 پردازنده‌های سری Core، سلرون و پنتیوم گلد اینتل هستند. نوع رم قابل استفاده در این قطعه DDR5 است. کاربر می‌تواند از حداکثر 192 گیگابایت حافظه رم بهره برد. 4 اسلات برای رم در نظر گرفته شده‌ است که حداکثر ظرفیت هر کدام از آنها 48 گیگابایت می‌باشد. سرعت رم در حالت اورکلاک 5800 تا 7000 مگاهرتز خواهد بود.

2 اسلات x16 یکی با پشتیبانی از حالت PCIe 5.0 x16 و دیگری با پشتیبانی از حالت PCIe 3.0 x4 و 1 اسلات x1 در این محصول به کار رفته‌اند. از امکانات و اتصالات این مادربرد ام اس آی می‌توان از درگاه‌های USB Type-A و USB Type-C، پشتیبانی از Wi‑Fi 6E و بلوتوث 5.3، جک 3.5 میلی‌متری، درگاه DisplayPort و پورت درگاه HDMI نام برد. 1 عدد هدر 4 پین فن پردازنده، 5 عدد هدر 4 پین فن سیستم، 1 عدد هدر 4 پین پمپ واترکولینگ، 2 عدد هدر 4 پین RGB LED، 2 عدد هدر 3 پین ARGB Gen 2 LED و... در این مادربرد به کار رفته است. شما می‌توانید مادربرد MAG B760 TOMAHAWK WIFI DDR5 به عنوان بهترین مادربرد کامپیوتر با قیمت کمی بیشتر از 10 میلیون تومان تهیه کنید.

مادربرد ام اس آی مدل MAG B760 TOMAHAWK WIFI DDR5

مادربرد ام اس آی مدل MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI

یکی از بهترین مادربردهای ام اس آی مدل MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI است. این محصول قدرتمند دو قابلیت جدیدتر از مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد و آن، وای‌فای ۷ و امکان اتصال به شبکه‌ی 5G است. از این محصول می‌توان هم در سیستم‌های گیمینگ و هم در سیستم‌های خانگی و اداری استفاده کرد. این محصول از پردازنده‌های نسل 14 و 13 و 12 پردازنده‌های سری Core اینتل، سلرون و پنتیوم گلد اینتل پشتیبانی می‌کند. نوع رم پشتیبانی شده در این مادربرد DDR5 و حداکثر مقدار رم 256 گیگابایت است. در این محصول 4 اسلات حافظه با پشتیبانی از حافظه دو کاناله تعبیه شده است.

از سایر ویژگی‌های این محصول باید به کانال صوتی 7.1-Channel USB High Performance Audio، گرافیک OnBoardVGA, D-SUB، پورت USB 3.x تایپ C و تایپ A، خروجی HDMI، پورت DisplayPort، درگاه LAN، 2 شکاف توسعه PCI Express x16، 1 اسلات توسعه PCI Express x1 و... اشاره کرد. این مادربرد از هیت‌سینک‌های آلومینیومی برای مدیریت حرارت بهره می‌برد. این قطعه با قیمت حدود 17 میلیون تومان، بسیار قدرتمند است و با امکانات مناسبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برای ساخت سیستم گیمینگ فوق‌العاده خواهد بود.

از مزایای استفاده از مادربرد ام اس آی مدل MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI می‌توان به پشتیبانی از سرعت بالای حافظه DDR5 با سرعت حداکثر 5333 مگاهرتز، طراحی جذاب و خاص، مجهز به هیت سینک‌های آلومینیومی برای افزایش عملکرد، پشتیبانی از استانداردهای جدید مانند PCIe 5.0، پشتیبانی از نسل جدید پردازنده ای ام دی و اینتل و... اشاره کرد. 

مادربرد ام اس آی مدل MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI

پیشنهاد مطالعه: بهترین مادربرد گیگابایت

مادربرد ام اس آی مدل MPG Z790 EDGE TI MAX WIFI

مادربرد ام اس آی مدل MPG Z790 EDGE TI MAX WIFI یکی از بهترین مادربردهای ام اس آی است که قدرت بالایی دارد. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی حدود 21 میلیون تومان از بروزکالا خریداری نمایید. از مشخصات کلی این مادربرد می‌توان به پشتیبانی آن از پردازنده‌های نسل جدید اینتل یعنی نسل 12، 13 و 14 اینتل Core i9/i7/i5/i3، Pentium Gold و Celeron با سوکت LGA 1700 اشاره کرد. این محصول به کاربر امکان تجربه سرعت بالای حافظه DDR5 تا 7800 مگاهرتز را خواهد داد.

پشتیبانی از حافظه رم با حداکثر ظرفیت 192 گیگابایت، پشتیبانی از پنج اسلات M.2 با پشتیبانی از PCIe 5.0، مدیریت حرارت بهینه با هیت‌سینک‌های مدرن و با کیفیت با طراحی Screwless M.2 Shield Frozr به منظور پایداری سیستم و عملکرد بالا، طراحی جذاب، طراحی 16+1+1 برای تأمین توان پردازنده‌، استفاده از پورت‌های USB مانند درگاه‌های USB 3.2 Gen 2x2، USB 3.2 Gen 2 و USB 2.0، پشتیبانی از Wi-Fi 7 و... برخی از امکانات این مادربرد از برند فوق‌العاده عالی ام اس آی هستند.

نتیجه‌گیری

مادربردهای ام اس آی MSI، به ویژه محصولات سری MAG و MPG با راندمان بالا، ویژگی‌های مدرن و پیشرفته، طراحی جذاب و عملکرد فوق‌العاده محصولاتی عالی برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شوند. برخی از این مادربردها از پردازنده‌های نسل جدید اینتل پشتیبانی می‌کنند و با مشخصاتی مانند پشتیبانی از حافظه DDR5، اسلات‌های M.2 متعدد و... امکان ارتقای سیستم کاربر را نیز فراهم خواهند کرد.

مادربردهای جدید ام اس آی MSI علاوه بر طراحی جذاب و مدرن خود، از سیستم‌های مدرن و پیشرفته خنک‌کننده بهره می‌برند که باعث پایداری و بهترین عملکرد سیستم می‌شود. مادربرد MSI با ویژگی‌های مدرن و عملکرد عالی، انتخابی هوشمند برای کاربرانی است که قصد ساخت کامپیوتری قدرتمند دارند. شما کدام مدل از مادربردهای ام اس آی را می‌پسندید؟