درباره ی samsung galaxy s24 ultra

به یک سفر جدید به دنیای لمسی از عالم دیجیتال خوش آمدید، جایی که هر لمس انگشت، شما را به دنیایی از امکانات فرا می‌خواند؛ به گوشی سامسونگ گلکسی Ultra S24. گوشی‌ای که تلاش می‌کند همه چیز را در یک دستگاه جمع کند؛ زیبایی، عملکرد و خلاقیت را در یک بسته‌بندی فوق‌العاده. با نمایشگر بی‌نظیرش که هر جزئی از واقعیت را زنده می‌کند و دوربین‌هایش که به شما امکان می‌دهد هر لحظه را به یک آثار هنری تبدیل کنید. گوشی سامسونگ گلکسی اولترا s24 بیش از اینکه یک دستگاه باشد، همراهی برای ایجاد خلق‌های بی‌انتهاست. همین الان بپیوندید به جاده‌ی نوآوری و خلاقیت. در مسیر نقد و بررسی گوشی samsung galaxy s24 ultra با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مشخصات کلی در یک نگاه
  • معرفی گوشی سامسونگ s24 ultra به صورت اجمالی
  • ویژگی‌های گوشی Galaxy S24 Ultra 
  • طراحی
  • صفحه نمایش
  • دوربین
  • عمر باتری و شارژ
  • عملکرد و سخت افزار
  • نرم افزار

samsung galaxy s24 ultra درباره گوشی

مشخصات کلی گوشی در یک نگاه

۲۳۳ گرم وزن
۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه
۱۲ گیگابایت رم
چهار گانه 200 مگاپیکسل+ 50 مگاپیکسل+ 10 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل دوربین عقب
12 مگاپیکسل دوربین جلو
حدودا 88.5% نسبت صفحه نمایش به بدنه
5G پشتیبانی از شبکه اینترنت
USB-C نوع پورت شارژ
دارد NFC
استریو نوع اسپیکر
15 وات شارژ بی‌ سیم
دوربین پشت 8K، دوربین جلو 4K فیلمبرداری

معرفی گوشی سامسونگ s24 ultra به صورت اجمالی

اگر یک گوشی برای استفاده روزانه یا برای کارهایی مثل تولید محتوا، عکسبرداری، ادیت و غیره می‌خواهید، گوشی سامسونگ S24 Ultra (بهترین گوشی سامسونگ سری s) دارای ویژگی‌های حرفه‌ای است که حتی نسخه‌های پرو آیفون هم نمی‌توانند با آن برابری کنند. یکی از قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد این گوشی، نرم افزار Samsung DeX است که تلفن شما را به یک لپ تاپ واقعی تبدیل می‌کند.

با کمک این قابلیت می‌توانید در یک صفحه بزرگ‌تر به دوستان‌تان پیام بفرستید، فیلم تماشا کنید و کنفرانس‌هایتان را آماده کنید. مزیت ویژگی DeX این است که به صورت بی سیم قابل استفاده است و نیازی به اتصال سیمی گوشی به دیگر دستگاه‌ها را ندارد. به طور کلی، خرید گوشی موبایل S24 Ultra بهترین گزینه حال حاضر است.

پیشنهاد مطالعه: انواع گوشی های پرچمدار

ویژگی‌های گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra 

در این بخش از نقد و بررسی گوشی سامسونگ s24 ultra،  به برخی از ویژگی‌های استثنایی آن اشاره می‌کنیم:

طراحی

از نظر طراحی ظاهری هیچ تفاوتی بین S24 Ultra و گلکسی اس 23 اولترا وجود ندارد. تغییرات بسیار جزئی و نامحسوس که باعث شده خیلی از کاربران از این که سامسونگ تغییر زیادی در طراحی نداده گله‌مند هستند زیرا دوست داشتند گوشی جدید را با ظاهری جدید و متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی ببینند. با این حال، این طراحی همچنان جذاب است. 

ابتدا شرکت اپل، گوشی‌های رده بالای خود را با فریم تیتانیومی عرضه کرد و بعد از آن، شرکت شیائومی و سامسونگ نیز از این ایده موفق الهام گرفتند. تیتانیوم کیفیت و جلوه بهتری از آلومینیوم دارد و به همین خاطر سامسونگ نیز درباره ی samsung galaxy s24 ultra استفاده از فریم تماما تیتانیومی را در نظر گرفته و تولیدی زیبا و باکیفیت عرضه کرد. علاوه بر این، پوشش این گوشی کاملا مات است و این یعنی اثر انگشت به میزان بسیار کمتری روی آن می‌ماند. 

قاب پشتی سامسونگ S24 Ultra همچون نسخه‌های قبلی شیشه‌ای است و ظاهر مات بسیار جذابی دارد. لنزهای دوربین این گوشی نیز چیدمانی مثل قبل دارند. با در دست گرفتن بهترین گوشی سامسونگ متوجه می‌شوید که با یک گوشی گران قیمت و رده بالا سر و کار دارید. اگر چه تصور میشد که سامسونگ با استفاده از تیتانیوم، وزن گوشی را هم به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد اما این اتفاق نیفتاد و این گوشی سامسونگ وزن نسبتا بالایی دارد. البته این وزن اصلا برای کاربران اذیت کننده و سنگین نیست و این گوشی کاملا یک انتخاب خوش دست است.

samsung galaxy s24 ultra درباره ی

صفحه نمایش

زمانی که کارشناسان، زیر نور خورشید و در فضای بیرون، روشنایی صفحه نمایش این گوشی را بررسی کردند، این گوشی به روشنایی ۲۶۰۰ نیت رسید که عددی چشمگیر و عالی است. حداکثر روشنایی در S23 Ultra حدود ۱۷۵۰ نیت بود و S24 Ultra در این زمینه پیشرفت کرده است.

محافظ نمایشگر این گوشی از نوع گوریلا گلس Armor است که مقاومت آن در برابر ضربه نسبت به مدل‌های قبلی ۴ برابر بیشتر است. این محافظ کمک می‌کند که نمایشگر تا ۷۵ درصد نور کمتری را منعکس کند. زمانی که انعکاس نور زیاد باشد، خیلی سخت می‌توانید در محیط‌های باز و روشن محتوا را مشاهده کنید. اما با خرید این گوشی، زمانی که نور شدیدی وجود دارد نیازی نیست دنبال سایه بگردید تا با گوشی‌تان کار کنید زیرا روشنایی صفحه نمایش آن در هر نوری مطلوب است. نمایشگر S24 Ultra حدود ۸۸.۵ درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. هر چه این عدد بالاتر باشد، کار با گوشی جذاب‌تر است. به این خاطر که هنگام مشاهده محتوا، تایپ کردن یا غیره، به جای حاشیه‌های گوشی، نمایشگر را مشاهده می‌کنید.

پنل جلویی این گوشی برخلاف گوشی‌های قبلی شرکت سامسونگ کاملا تخت، صاف و بدون انحنا است. این طراحی نمایشگر باعث شده که بهتر بتوان از S Pen، روی صفحه نمایش استفاده کرد. صفحه نمایش OLED گوشی S24 Ultra نیز از نوع Dynamic AMOLED 2X با اندازه 6.8 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر استثنایی نیز از نوع QHD+ است و نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تصاویر را با جزئیات واضح ببینید. رنگ‌ها در این نمایشگر تا حدی شاداب و شبیه به واقعیت هستند که کاملا حس بودن در آن صحنه را برای شما تداعی می‌کنند. تاچ یا صفحه لمسی این گوشی نیز از حساسیت خوبی برخوردار است و به محض لمس آن، محتوای مورد نظرتان را اجرا می‌کند.

 پیشنهاد مطالعه: بهترین صفحه نمایش گوشی

دوربین

در دوربین قسمت پشتی آن همچون مدل‌های قبلی، دوربین اصلی، اولترا واید، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو جای داده شده و قسمت جلویی این گوشی نیز دارای یک دوربین سلفی است. کیفیت دوربین اصلی اس ۲۴ اولترا ۲۰۰ مگاپیکسل است که با مجهز بودن به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، تصاویری با کیفیت بی‌نظیر را ثبت می‌کند. دوربین اصلی S24 Ultra بسیار شبیه S23 Ultra است ولی گوشی جدید کمی از نظر پردازش، دقیق‌تر عمل می‌کند. در دوربین این گوشی از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده که تاثیر چشمگیری روی بهبود کیفیت تصاویر و جزئیات آن‌ها دارد. این تکنولوژی به کاهش نویز تصاویر نیز کمک می‌کند. درباره گوشی سامسونگ s24 ultra باید گفت دوربین اصلی آن از نظر کنتراست و وضوح تصاویر هم عملکرد موثر و فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

قابلیت Night Mode دوربین این گوشی نیز کمک می‌کند تصاویر ثبت شده در شب، کیفیتی بالاتر از حد معمول داشته باشند. البته با وجود جزئیات دقیق و دامنه دینامیکی وسیع عکس‌های ثبت شده در شب، گاهی در این عکس‌ها شاهد نویز، کاهش کنتراست و افت وضوح هستیم. به طور کلی عملکرد دوربین اصلی این گوشی نسبت به S23 اولترا تنها حدود ۵٪ بهتر شده است در حالی که بسیاری از کارشناسان و خریداران انتظار بهبود ۱۰_۱۵ درصدی و معرفی ویژگی‌های جدیدتر را داشتند.

سایر دوربین‌های عقب این گوشی نیز عملکرد خوبی دارند و این گوشی پرچمدار را به انتخابی عالی برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل کرده‌اند. این گوشی جدید از زوم ۵ برابری (5x) بهره میبرد در حالی که S23 Ultra دارای زوم ۱۰ برابری (10x) بود. به همین خاطر است که کارشناسان می‌گویند S24 Ultra از نظر زوم به خوبی S23 Ultra نیست.

در آخر، دوربین سلفی این گوشی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد که کیفیت بسیار عالی آن باعث شده تا در عکس، همه چیز شبیه به واقعیت بیفتد. کنتراست و وضوح تصاویر سلفی نیز کاملا طبیعی هستند و شاهد جزئیات مصنوعی در تصاویر سلفی نیستیم. در کل از نظر دوربین، این گوشی پرچمدار کیفیت بسیار خوبی دارد. اگر عکاس هستید یا زیاد با دوربین سر و کار دارید، به محض استفاده از دوربین‌های این گوشی متوجه کیفیت استثنایی آن‌ها خواهید شد.

نقد و بررسی گوشی samsung galaxy s24 ultra

عمر باتری و شارژ

گلکسی اس 24 اولترا نه تنها یکی از قدرتمندترین گوشی‌هایی است که تا به حال ساخته شده، بلکه در بخش باتری نیز پیشتاز و پرچمدار است. سامسونگ در ساخت این گوشی، همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی قبلی را حفظ می‌کند. اما تراشه Snapdragon 8 Gen 3 به کار رفته در ساخت این گوشی، کم مصرف‌تر از قبل شده و همین موضوع وجه تمایز S24 Ultra با مدل‌های پیشین خود است.

اگر شما هم کاربری هستید که اکثر وقت‌تان را در گوشی صرف می‌کنید و با آن کار یا بازی می‌کنید، باید بیش از کاربران معمولی به عمر باتری گوشی اهمیت دهید. مسلما نمی‌خواهید که مدام گوشی‌تان به شارژر یا پاوربانک متصل باشد. باتری گلکسی اس 24 اولترا این قابلیت را دارد که بدون نیاز به شارژ کردن، یک روز کامل را در صورت استفاده سنگین دوام بیاورد.

در تست‌هایی که روی این باتری انجام شد، گلکسی اس ۲۴ اولترا توانست ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه دوام بیاورد که تقریبا ۳.۵ ساعت بیشتر از S23 Ultra است. تنها رقیب پرچمدار دیگری که توانسته از نظر باتری با این گوشی رقابت کند آیفون ۱۵ پرو مکس است که باتری آن 14 ساعت و 2 ثانیه دوام می‌آورد. این گوشی در حال حاضر، در لیست انواع بهترین گوشی با دوربین و باتری عالی قرار دارد. باید ببینیم که سامسونگ در نسخه‌های بعدی در آینده، چه تغییراتی در باتری گوشی‌هایش اعمال می‌کند تا دوباره ما را سورپرایز کند.

از نظر سرعت شارژ سیمی و بی سیم نیز S24 Ultra نسبت به مدل‌های قبلی تغییری نکرده است. ما هنوز شارژ سیمی 45 واتی داریم که در 30 دقیقه گوشی را تا 71 درصد شارژ می‌کند و از فناوری فست شارژ استفاده می‌کند. این بهتر از آیفون 15 پرو مکس است که از شارژ ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و در ۳۰ دقیقه گوشی را تا 41 درصد شارژ می‌کند. اما بهتر بود سامسونگ این ویژگی را ارتقاء دهد.

عملکرد و سخت افزار

از آنجایی که این گوشی پرچمدار سامسونگ است، عملکرد سخت افزاری آن نیز باید چشمگیر و بدون نقص باشد. به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفت گلکسی اس 24 اولترا را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 روانه بازار کند. از نظر عملکرد سخت افزار، S24 Ultra از بسیاری جهات از S23 Ultra فراتر می‌رود. در همین حال، S24 Ultra همچنین تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو مکس را در تست چند هسته‌ای شکست می‌دهد. این اولین دفعه‌ای است که می‌بینیم یک دستگاه اندرویدی این گونه از یکی از گوشی‌های آیفون سبقت می‌گیرد. این تراشه کمک می‌کند هر عملی که انجام می‌دهید روان و بدون لگ باشد. 

از نظر پردازنده گرافیکی نیز این گوشی عملکردی بی نظیر را ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی از نوع Adreno 750 است که جایگزین پردازنده Adreno 740 نسل قبلی شده است. این یعنی طبق ادعای شرکت سامسونگ، این پردازنده گرافیکی عملکردی حدودا ۳۰ درصد بهتر از قبل را ارائه می‌دهد. این پردازنده باعث می‌شود کیفیت تصاویری که روی صفحه نمایش می‌بینیم نیز بهبود پیدا کند.

گیمرها نیز از عملکرد استثنایی این پردازنده در بازی‌ها شگفت زده شده‌اند. با این گوشی می‌توانید بازی‌های پیشرفته‌ای مثل دیابلو جاویدان را به صورت روان و بدون مشکل بازی کنید. معمولا این نوع بازی‌ها اغلب باعث گرم شدن گوشی‌ها می‌شوند، اما سامسونگ سیستم خنک‌کننده گلکسی اس 24 اولترا را به گونه‌ای طراحی کرده که حتی پس از گذراندن جلسات گیمینگ طولانی یا کار سنگین، گوشی خنک بماند. 

با این حال، تنها نکته عجیبی که اینجا وجود دارد، زمان کندتر رندر ویدیوی این گوشی است. اگر چه زمان 42 ثانیه‌ای آن خیلی ضعیف نیست، اما گلکسی اس 24 اولترا از این نظر از رقبای خود (از جمله S23 اولترا) عقب است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ s24 ultra

نرم افزار

یک جذابیت بالا درباره گوشی samsung galaxy s24 ultra، نرم افزار آن است. شرکت سامسونگ، این گوشی را با رابط کاربری One UI 6.1 و اندروید ۱۴ روانه بازار کرد. بر اساس اظهارات این کمپانی محبوب، قرار است این گوشی تا ۷ سال به‌روزرسانی نرم افزاری و امنیتی دریافت کند. این به این معناست که با ارتقاء، این گوشی به اندروید ۲۱ هم دست پیدا خواهد کرد. یکی از نقاط قوت نرم افزار این گوشی، استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI است. این هوش مصنوعی بسیاری از کارها و اقدامات را برای کاربران راحت‌تر کرده و قابلیت‌هایی دارد که خیلی از کاربران از آن‌ها بی اطلاع هستند. در این قسمت به معرفی گوشی گلکسی s24 ultra از نظر، برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تغییر فونت گوشی سامسونگ

یکی از قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی سامسونگ، Circle to Search است. با کمک این قابلیت، می‌توانید با حرکتی ساده درباره هر چیزی که مد نظرتان است جستجو کنید. برای مثال اگر هنگام تماشای فیلم یا وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی از تصویر یک لباس، غذا یا اکسسوری خوشتان آمده و می‌خواهید درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید کافیست دکمه Home را چند ثانیه لمس کنید تا این قابلیت کاربردی برای شما فعال شود. در این مرحله، با انگشت یا قلم S Pen، دور آیتم مورد نظرتان دایره یا خط بکشید تا گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا، آن را در فضای وب برای شما جستجو کند.

یک قابلیت دیگر این گوشی همیار گفتگو (Chat assist) است که می‌توانید آن را به نحوی تنظیم کنید که هر پیامی که می‌فرستید یا دریافت می‌کنید را به زبان مورد نظرتان ترجمه کند. این قابلیت برای افرادی کاربرد دارد که به زبان مقصد آشنا نیستند و در حال صحبت با فرد خارجی زبان هستند. 

قابلیت دیگر این گوشی پر رمز و راز، Writing Style است که برای تغییر لحن متن تایپ شده و افزایش طول و تعداد کلمات آن استفاده می‌شود. این قابلیت می‌تواند غلط‌های املایی و نگارشی‌ای که دارید را نیز اصلاح کند. 
قابلیت Generative Edit نیز یکی از ویژگی‌های نرم افزاری جذاب است که در گالری S24 Ultra گنجانده شده است. با کمک این قابلیت می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌های گالری‌تان را به دلخواه ویرایش کنید بدون این که به دانلود اپلیکیشن‌های دیگر نیاز داشته باشید.

تمامی این ویژگی‌ها در کنار رابط کاربری کاربرپسند و دریافت منظم آپدیت‌ها، باعث شده‌اند که S24 Ultra به یکی از بهترین و گرانترین گوشی های ایران و دنیا تبدیل شود.

درباره گوشی سامسونگ s24 ultra

 

سخن پایانی

 

سامسونگ غول تکنولوژی است که دائما دستگاه‌های خود را بهبود می‌دهد و جدیدترین تکنولوژی‌ها را به بازار عرضه می‌کند. گوشی Galaxy S24 Ultra را بدون شک می‌توان یکی از شاهکارهای این شرکت نامید که حتی انتظارات افراد سخت پسند را هم برآورده می‌کند. به جرات می‌توان گفت که این گوشی هیچ نقطه ضعف یا ایراد بزرگی ندارد. اگر محدودیت بودجه ندارید، قطعا از خرید این گوشی رضایت کامل خواهید داشت و از قابلیت‌های بی رقیب آن لذت خواهید برد.

سوالات متداول

1. آیا استفاده از قابلیت هوش مصنوعی گوشی سامسونگ S24 Ultra رایگان است؟

بله در حال حاضر استفاده از این قابلیت برای کاربران رایگان است. اما طبق گزارشات به دست رسیده گویا این قابلیت تنها تا پایان سال ۲۰۲۵ رایگان است و بعد از آن قرار است سامسونگ در ازای خرید اشتراک، آن را در اختیار کاربران قرار دهد. البته از آنجایی کاربران از این موضوع گله‌مند هستند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سامسونگ تصمیم خود را تغییر خواهد داد یا نه.

2. آیا گوشی S24 Ultra ضدآب است؟

درست مانند نسل قبلی، این گوشی پرچمدار سامسونگ از گواهی IP68 برخوردار است و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد.

3. آیا  گوشی S24 Ultra ارزش خرید را دارد؟

اگر همیشه به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌ها هستید و حاضرید مبلغ بالایی برای این قابلیت‌ها پرداخت کنید، این گوشی پرچمدار دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. در غیر این‌صورت، می‌توانید سراغ گوشی‌های اقتصادی یا میان رده بروید که قابلیت‌های خوبی را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.