قبل از خرید Apple TV به چه نکاتی دقت کنیم؟

اپل تی وی Apple TV یک تلویزیون نیست! تعجب کردید؟ بسیاری از افراد با شنیدن نام تلویزیون اپل، تصور می‌کنند که تلویزیون اپل یک تلویزیون بزرگ است که شرکت اپل آن را تولید می‌کند در صورتی که این گجت، یک تلویزیون نیست بلکه یک دستگاه پخش یا استریم است که به تلویزیون شما متصل می‌شود و قابلیت‌های بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر شما به دنبال یک راهنمای خرید اپل تی وی هستید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید! مجموعۀ بروزکالا تمامی اطلاعات لازم برای خرید تلویزیون اپل را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این راهنما، با هم مدل‌های مختلف تلویزیون‌های اپل و مشخصات فنی آنها را بررسی خواهیم کرد و معیارهای مهم برای بهترین تلویزیون اپل را نیز ارائه می‌دهیم. این‌گونه شما با توجه به نیاز خود از این دستگاه و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، محصول مورد نظرتان را انتخاب خواهید کرد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • اپل تی وی (apple tv) چیست؟
  • کاربردهای تلویزیون اپل
  • انواع اپل تی وی
  • نسل اول تلویزیون اپل
  • نسل دوم تلویزیون اپل
  • نسل سوم تلویزیون اپل
  • تلویزیون اپل HD
  • تلویزیون اپل 4K نسل اول
  • تلویزیون اپل 4K نسل دوم
  • تلویزیون اپل 4K نسل سوم
  • مقایسه جدیدترین مدل‌های اپل تی وی
  • نکات مهم خرید تلویزیون اپل
  • نتیجه‌گیری
  • سوالات متداول

راهنمای خرید تلویزیون اپل

اپل تی وی چیست؟

تلویزیون اپل یا همان اپل تی وی یک دستگاه استریم یا همان پخش ویدئویی دیجیتال است که شما می‌توانید با آن سریال یا فیلم مورد علاقه‌تان را مشاهده کنید یا به موسیقی دلخواه خود گوش دهید و حتی با آن بازی کنید! اپل تی وی به اینترنت متصل می‌شود و به کاربر امکان دسترسی به خدمات پخش آنلاین را ارائه می‌دهد. کیفیت بالای تصویر، کیفیت عالی صدا، عملکردی عالی و... برخی از مزایای این دستگاه به شمار می‌آیند. در حقیقت تلویزیون اپل امکان مشاهده محتوای ویدئویی از طریق اینترنت و سرویس‌های آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کند. 

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم خرید تلویزیون سامسونگ

کاربرد برنامه اپل تی وی

این گجت دارای کاربردهای بسیاری است که مهم‌ترین آن تماشای محتوای ویدئویی آنلاین است. این محصول به کاربر امکان دسترسی به سرویس‌های پخش آنلاین پر طرفدار و محبوبی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و... را می‌دهد. شما با این دستگاه قادر خواهید بود که فیلم‌ها و سریال‌های دلخواه خود را با کیفیت بسیار بالایی تماشا کنید. از انواع کاربرد اپل تی وی امکان اشتراک‌گذاری ویدئو، موسیقی، عکس و... موجود در سایر دستگاه‌های اپل مانند آیپد و گوشی آیفون است. جالب است بدانید که تلویزیون اپل می‌تواند محتوای ذخیره‌شده در حساب‌های ابری شما را نیز پخش کند.

مهم‌ترین کاربرد برنامه اپل تی وی، اجرای بازی‌های ویدئویی آنلاین با کیفیت بالا است. کاربران می‌توانند از برنامه‌ها و بازی‌های اپ استور بهره برند و محتوای سایر دستگاه‌های اپل را با Airplay به تلویزیون انتقال دهند. کاربرد جالب دیگر این دستگاه، امکان کنترل و مدیریت سایر دستگاه‌های هوشمند خانه یا شرکت مانند چراغ‌، دوربین و... است. البته کاربر می‌تواند برای کنترل این دستگاه‌ها از دستیار صوتی اپل یعنی Siri نیز استفاده کند. امکان استفاده از ایرپاد و گوش دادن به موسیقی از طریق ایرپاد نیز از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

انواع اپل تی وی

تلویزیون اپل در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است. هر کدام از این مدل‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و به کابر امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند. این کاربر است که متناسب به بودجه‌ای که در اختیار دارد و نیاز خود از این دستگاه، یکی از مدل‌های اپل تی وی را انتخاب می‌نماید. تا به حال شرکت بی‌نظیر اپل 7 نسل مختلف از این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده است. در ادامه مروری بر آنها خواهیم داشت. 

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب انواع صفحه نمایش تلویزیون

راهنمای خرید اپل تی وی

نسل اول تلویزیون اپل 

اولین نسخه از تلویزیون اپل در سال 2007 تولید و عرضه شد. در حقیقت این دستگاه پایه‌گذار این سری از محصولات اپل بود. پردازنده‌ای که در اپل تی وی نسل اول تعبیه شد، از نوع Intel Pentium M با فرکانس 1 گیگاهرتز بود. این دستگاه نقره‌ای رنگ، با کنترلر کوچک سفیدی در اختیار کاربر قرار گرفت. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی HDD با میزان ظرفیت 40 یا 160 گیگابایت و پشتیبانی از رزولوشن 720p اشاره کرد. این دستگاه قابلیت دانلود فیلم‌ها را از فروشگاه آیتونز داشت. خط تولید این محصول در سال 2010 متوقف شد.

نسل دوم تلویزیون اپل

پس از اتمام عمر نسل اول یعنی در سال 2010 از نسل دوم اپل تی وی رونمایی شد. این دستگاه با سایز کوچک‌تر و ظریف‌تر از نسل قبلی، در رنگ مشکی تولید و عرضه شد. هارد این دستگاه دست‌خوش تغییراتی شد و از هارد SSD در این گجت استفاده کرد. این هارد 8 گیگابایتی بود. نسل دوم تلویزیون اپل کمی کوچک‌تر و ظریف‌تر از نسل اول بود. این محصول از پردازنده Apple A4 با فرکانس 1 گیگاهرتز بهره می‌برد. از امکانات این دستگاه می‌توان به اتصال به آیفون یا آیپد برای استفاده از آن‌ها به عنوان کنترلر اشاره کرد. این گجت عمری 2 ساله داشت. 

نسل سوم تلویزیون اپل

در نسل سوم تلویزیون اپل شاهد پیشرفت بزرگی مانند پشتیبانی از رزولوشن 1080pبودیم. این دستگاه در سال 2012 با حافظه داخلی 8 گیگابایتی و تراشه Apple A5 با فرکانس 1 گیگاهرتز به بازار عرضه شد. طراحی این محصول شبیه به مدل قبلی بود اما عملکرد آن نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرد و سرعتش بیشتر شد. تولید این دستگاه در سال 2016 متوقف شد.

تلویزیون اپل HD

این محصول در نسل چهارم Apple TV HD نام‌گذاری شد. این گجت که در سال 2015 تولید و عرضه شد، نسبت به نسل‌های قبلی دارای طراحی متفاوتی بود. این دستگاه در سال 2015 با پردازنده Apple A8 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تولید و عرضه شد. این گجت کاربردی از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کرد. تلویزیون اپل HD در دو نوع 32 گیگابایت حافظه داخلی و 64 گیگابایت حافظه داخلی تولید و عرضه شد.

این محصول دارای ریموت کنترل لمسی جدیدی نسبت به نسل قبل بود که از دستیار صوتی Siri پشیبانی می‌کرد. نکته بسیار مهمی که باید در مورد این محصول بدانید، بهره‌مندی این دستگاه از سیستم عامل اختصاصی به نام tvOS برای اولین بار بود که امکان دانلود اپلیکشین از اپل استور را برای کاربران فراهم می‌کرد. جالب است بدانید که این مدل تلویزیون اپل در بازار موجود است.

 

تلویزیون اپل 4K نسل اول

در سال 2017 شرکت اپل موفق شد اپل تی وی با قابلیت استریم محتوای 4K را ارائه دهد. این دستگاه با رنگ مشکی تولید شد و از رزولوشن 2160p پشتیبانی می‌کرد. تراشه قوی A10X با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی در آن تعبیه شده بود. این محصول در دو نوع با حافظه 32 گیگابایت و 64 گیگابایت از نوع SSD تولید و عرضه شد. این اپل تی وی از Dolby Vision وDolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند. تولید این مدل در سال 2021 متوقف شد. 

پیشنهاد محصول: خرید تلویزیون 4K

تلویزیون اپل 4K نسل دوم

از این محصول در سال 2021 رونمایی شد. این دستگاه نسل دوم تلوزیون‌های 4K اپل محسوب می‌شود که دارای پردازنده قدرتمند A12 است. این دستگاه امکان استریم محتوای 4K را برای کاربر فراهم کرد. این گجت دوست داشتنی در رنگ مشکی با دو نوع مختلف حافظه داخلی 32 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه شد. اپل تی وی 4K نسل دوم نیز از Dolby Vision و HDR10، پشتیبانی می‌کند و شما با کیفیت بالای صدا و تجربه بصری عالی مواجه خواهید شد. قابلیت جستجوی سیری نیز در این مدل ارائه می‌شود. بدون شک این دستگاه یکی از محبوب‌ترین انواع تلویزیون‌های اپل محسوب می‌شود.

معرفی بهترین تلویزیون اپل 4k

تلویزیون اپل 4K نسل سوم

معرفی بهترین تلویزیون اپل 4k نسل سوم در سال 2022 توسط شرکت اپل انجام شد. این دستگاه ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی دارد. پشتیبانی از Wi-Fi 6 (802.11ax) with MIMO و Bluetooth 5.0 و HDR10+ و Dolby Vision تنها برخی از ویژگی‌های این تلویزیون هستند.

تلویزیون اپل 4K نسل سوم در دو مدل با ظرفیت‌‌های 64 گیگابایت و 128 گیگابایت تولید شدند. این گجت دارای پردازنده A15 Bionic است. مدل 128 گیگابایتی این تلویزیون از اترنت و Thread پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که این دستگاه از ریموت جدید Siri Remote بهره می‌برد که مجهز به درگاه USB-C به منظور شارژ شدن است. 

مقایسه جدیدترین مدل‌های اپل تی وی

اکنون که شما اطلاعاتی در مورد مدل‌های مختلف تلویزیون‌های اپل دارید، بهتر است به مقایسه دو مدل از جدیدترین آنها کنیم. 

 

 اپل تی وی 2021 اپل تی وی 2022  ویژگی‌ها    
A15 Bionic A12 Bionic پردازنده    

32 گیگابایت

64 گیگابایت

64 گیگابایت

128 گیگابایت

ظرفیت ذخیره‌سازی
فقط پشتیبانی از وای فای پشتیبانی از ترنت و Thread اتصالات
دارای درگاه لایتنینگ دارای درگاه USB-C ریموت کنترل

 

مقایسه جدیدترین مدل‌های اپل تی وی

شما دوستان گرامی با همین مقایسه کوتاه و ساده متوجه شدید که پردازنده اپل تی وی 2022 عملکرد بهتری دارد. این دستگاه در یکی از مدل‌های خود دارای ظرفیت 128 گیگابایتی نیز هست که خود یک امتیاز محسوب می‌شود. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است.

 فراموش نکنید که اپل تی وی 4K نسل دوم و اپل تی وی HD جزو محصولات بسیار عالی این شرکت معتبر محسوب می‌شوند و اتفاقاً بسیار پر فروش هستند. در بین این دو محصول یعنی تلویزیون اپل نسل دوم 4K و تلویزیون اپل HD ( نسل چهارم تلویزیون‌های اپل ) مدل 4K علاوه بر کیفیت تصویر بالاتر از کیفیت صدای بالاتری نیز بهره‌مند است. این گجت در یک مدل، حافظه داخلی با ظرفیت بیشتر یعنی 64 گیگابایت را نیز به مخاطب ارائه می‌دهد. اپل تی وی 4K از وای فای نسل 6 استفاده می‌کند در صورتی که تلویزیون اپل HD از وای فای نسل 5 بهره می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: نکات کلیدی خرید تلویزیون اندروید

نکات مهم خرید تلویزیون اپل 

هنگام خرید این دستگاه شما حتماً باید به برخی موارد مانند سازگاری با سایر دستگاه‌های اپل، کیفیت تصویر و صدا، قابلیت‌های برنامه‌ریزی و کنترل، انتخاب مدلی با حافظه داخلی کافی، در نظر گرفتن سرویس‌های اشتراکی و... دقت کنید. در ادامه برخی از نکات مهم خرید تلویزیون برند اپل را به شما توضیح خواهیم داد. 

  • شما پیش از خرید این دستگاه باید بدانید که قصد استفاده از چه برنامه‌هایی را دارید تا بتوانید میزان حافظه ذخیره‌سازی اپل تی وی خود را مشخص کنید.
  • به مدل تلویزیون خود دقت کنید و مطمئن شوید که از چه رزولوشنی پشتیبانی می‌کند.
  • در مورد اینترنت باید بدانید که شما می‌توانید دستگاه خود را هم با وای فای و از طریق اترنت به روتر خود متصل کنید. 
  • برخی از تلویزیون‌های اپل مانند 4K و HD با کنترل از راه دور ارائه می‌شوند یعنی دکمه Siri دارند. اگر علاقمند به استفاده از کنترل دستگاه با دستیار صوتی هستید، این محصولات مناسب خواهند بود.
  • برای دسترسی به برخی از برنامه‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی شما باید اشتراک تهیه کنید بنابراین شما باید از در دسترس بودن اشتراک‌های مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. 
  • دستگاه‌های جدیدتری مانند اپل تی وی 2022 دارای پردازنده قدرتمندی هستند که باعث عملکرد سریع و روان دستگاه می‌شوند. 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تلویزیون تی سی ال

نتیجه‌گیری

بسیاری از افراد معتقد هستند که خرید تلویزیون اپل می‌تواند یک انتخاب عالی و هوشمندانه برای کاربرانی باشد که از سایر محصولات اپل مانند آیفون، تبلت اپل و... استفاده می‌کنند. این دستگاه می‌تواند با ارائه کیفیت بالای صدا و تصویر، قابلیت‌های پیشرفته، دسترسی به سرویس‌های اشتراکی، امکانات برنامه‌ریزی و کنترل و... تجربه ایده‌آلی را برای شما رقم بزند. شما دوستان گرامی باید به این نکته توجه کنید که این دستگاه یعنی اپل تی وی ممکن است نسبت به تلویزیون‌های رقیب خود قیمت بالاتری داشته باشد.

پس شما باید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و نیازی که از این تلویزیون دارید، اقدام به خرید مدل مورد نظر خود کنید. شما کدام مدل از اپل تی وی را می‌پسندید؟ کدام یک از ویژگی‌های این دستگاه برای شما مهم است؟

سوالات متداول

1. آیا تلویزیون اپل امکان گیمینگ را دارد؟

بله شما می‌توانید با دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف، امکان بازی کردن با این دستگاه را داشته باشید.

2. اخیرا چه برنامه‌های کاربردی و جالبی برای اپل تی وی معرفی شدند؟

از جمله برنامه‌هایی که کاربران علاقه بسیاری به آنها دارند می‌توان به Apple Arcade، اپل فیتنس، Apple TV+ ، برنامه کنترل وسایل خانگی هوشمند با نام HomeKit و... اشاره کرد.