خصوصیات بهترین هدست های گیمینگ بی سیم

امروزه به جرئت می‌توانیم بگوییم که زندگی به دور از تکنولوژی و شاخه‌های آن، امکان‌پذیر نیست و یا خیلی سخت پیش خواهد رفت. ابزارهای نوین که از فناوری روز دنیا بهره برده‌اند، در همه‌جا یافت می‌شوند و در کارهای مختلف، ما را یاری می‌کنند. تکنولوژی تا جایی پیش رفته است که باعث ایجاد فعالیت‌های متعددی شده است که افراد بسیار زیادی را به خود مشغول نموده‌اند. یکی از پرطرفدارترین و مدرن‌ترین این امور در جهان، صنعت گیمینگ می‌باشد که اشخاصی از قشرها، سنین و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف را به خود جذب کرده است. فعالان در این زمینه، به بازی‌های ویدیویی آنلاین می‌پردازند و امتیاز کسب می‌کنند. گیمینگ تا جایی پیش رفته است که تبدیل به نوعی شغل نیز شده است و افراد حرفه‌ای از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

تمامی گیمرها به این موضوع آگاهند که برای مشغول شدن به این حرفه، نیاز به یک سری تجهیزات و اقدامات خاص دارند. مثلا به یک مانیتور گیمینگ برای نمایش هرچه بهتر اتفاقات بازی و به صندلی گیمینگ برای قرارگیری درست ستون فقرات در ساعات طولانی نشستن نیاز دارند. همچنین برای دریافت و ارسال صدا به اشخاص دیگر بازی، به لوازمی همچون هدست گیمینگ و میکروفون گیمینگ نیاز خواهند داشت. آن‌ها برای کنترل مناسب کاراکتر خود باید موس و کیبورد گیمینگ نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این لوازم، هدست گیمینگ است که شامل دو نوع بی‌سیم و سیم‌دار می‌شود. در این مطلب از بروزکالا، به شرح خصوصیات، مزایا و معایب هدفون بی سیم گیمینگ خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

  • هدست گیمینگ بی‌سیم چیست؟
  • تفاوت هدست گیمینگ بی‌سیم و سیم‌دار
  • مزایای هدست گیمینگ بی‌سیم
  • معایب هدفون بی سیم گیمینگ
  • انواع هدست گیمینگ بی‌سیم
  • نکات مهم در خرید هدست گیمینگ بی‌سیم
  • معرفی چند تا از بهترین هدست های گیمینگ بی سیم

مزایا و معایب هدفون بی سیم گیمینگ

هدست گیمینگ بی‌سیم چیست؟

هدست بی‌سیم، محصولی بسیار مفید و کمک‌کننده برای بازیکنان است. این ابزار با انواع هدفون در وجود میکروفون تفاوت دارد. این مطلب بدین معنی است که در صورت خریداری آن‌ها، یک میکروفون کوچک متصل به محصول خواهید داشت و بدون تاخیر می‌توانید پس از شنیدن هر صدا، به آن پاسخ دهید. همان‌طور که می‌دانید، صدا از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده در بازی است که وضوح آن، در نتایج هم تغییر ایجاد می‌کند. با خریداری این آیتم خواهید توانست صدای اتفاقات درون بازی و هم‌تیمی‌های خود را به راحتی بشنوید و واکنش سرعتی و مناسب را بروز دهید. هدست گیمینگ بی‌سیم با استفاده از اتصال بلوتوث یا گیرنده، به دستگاه شما وصل می‌شود احتیاج به هیچ‌گونه سیمی ندارند.

آن‌ها نیروی خود را از باتری می‌گیرند و صدایی شفاف و واضح تولید می‌کنند. طراحان این ابزار به ویژگی‌های ظاهری آن اهمیت بسیاری داده و آن‌ها را در رنگ‌ها و اشکال مختلف تولید نموده‌اند. در ادامه، بیشتر به توضیح ویژگی‌های برجسته هدست وایرلس مخصوص بازی می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین تجهیزات گیمینگ

تفاوت هدست گیمینگ بی‌سیم و سیم‌دار

1- نوع اتصال

در صورتی که نوع بی‌سیم این محصول را داشته باشید، کار شما راحت‌تر می‌شود و مزاحمت کمتری برای شما ایجاد خواهد شد. چرا که بدون نیاز به سیم یا هر گونه واسطه خواهید توانست آن را با استفاده از بلوتوث یا گیرنده، به دستگاه اصلی خود وصل نمایید. این در حالی است که در هدست‌های سیم‌دار مخصوص بازی، شما باید حضور همیشگی یک سیم را تحمل کنید و این موضوع ممکن است باعث زحمت و محدودیت شود.

2- کیفیت صدا

گرچه در محصولات معتبر و مناسب بی‌سیم، شاهد کیفیت بالای صدا هستیم، اما نمی‌توان از این موضوع غافل شد که در هر صورت در انواع سیم‌دار آن صدای بهتری را دریافت خواهید کرد. در کل باید گفت وضوح بالای صدا را در هدست‌های وایرلس نیز می‌یابید. اما خصوصیت برتر این ابزار بدون سیم در ایجاد صدای متفاوت است. در استفاده از آن‌ها صدا طوری به گوش شما می‌رسد که انگار واقعا در فضای بازی حضور دارید.

3- تاخیر صدا

تاخیر صدا در هدست گیمینگ بی‌سیم بسیار ناچیز است؛ با این حال در نمونه‌های دارای سیم این تاخیر به صفر می‌رسد. پس اگر گیمر هستید اما وسواس خاص روی تاخیرهای کوچک که اکثرا فهمیده نمی‌شوند ندارید، می‌توانید محصولات وایرلس را تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین برندهای ماوس گیمینگ و معمولی

بهترین هدست های گیمینگ بی سیم

4- راحتی در استفاده و حمل

همان‌طور که گفته شد، در هدست گیمینگ بی‌سیم شما با کابل سر و کار ندارید و به همین دلیل، آزادی عمل بیشتری در حرکت، جابه‌جایی و واکنش‌های هیجانی خواهید داشت. این در حالی است که در نوع دیگر، وجود سیم باعث مزاحمت حرکت سر و دست‌ها، محدودیت در حمل و نامرتبی میز شما می‌گردد.

5- قیمت

در هدست‌های گیمینگ وایرلس از فناوری پیشرفته‌تری استفاده شده است و جذابیت‌های ظاهری بیشتری در طراحی آن به کار رفته است. پس انتظار قیمت بیشتر آن‌ها نسبت به انواع هدست سیم‌دار طبیعی می‌باشد. در واقع شما هزینه نسبتا بیشتر را در قبال طراحی زیبا، تکنولوژی برتر و امکانات جانبی می‌پردازید.

پیشنهاد مطالعه: 5 ویژگی مهم انتخاب صندلی گیمینگ

6- دوام

در کل می‌توان گفت هدست‌های گیمینگ سیم‌دار به علت ساختار ساده‌تر و عدم نیاز به باتری، دوام نسبتا بیشتری خواهند داشت. استفاده از باتری یکی از نقاط ضعف محصولات وایرلس است اما از نقاط قوت آن می‌توان به نداشتن سیم اشاره کرد. چون پیچ‌خوردگی، پارگی، اتصالی و خرابی سیم از عوامل خرابی هدست گیمینگ محسوب می‌شوند.

7- وزن

محصولات مخصوص بازی وایرلس در صورتی که استاندارد باشند، وزن کمی خواهند داشت. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که باتری‌ها و اتصالات پیشرفته درون آن‌ها، به وزن خواهند افزود. پس به طور متوسط، هدست‌هایی که سیم دارند، دارای وزن کمتری می‌باشند.

8- نیاز به شارژ

از معایب هدست گیمینگ بی سیم، پس از مدتی شارژ محصول تمام می‌شود و به همین دلیل، شما نیاز به شارژ کردن مجدد آن دارید. پس عملا در مدت زمان استفاده، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد که در محصولات سیم‌دار به علت اتصال مستقیم، شاهد آن نیستیم. به دلیل استفاده از باتری، باید گفت که محصولات وایرلس بیشتر به ضرر محیط زیست هستند و انرژی بیشتری صرف می‌کنند.

9- آسانی تعمیر

در هدست‌های وایرلس از فناوری‌های پیشرفته و پیچیده‌ای استفاده شده است. همین موضوع باعث می‌شود که تعمیر آن‌ها واجد وقت و هزینه بیشتری باشد. نمونه‌های سیم‌دار این ابزار به علت ساختار ساده‌تر، تعمیر آسان‌تر و ارزان‌تری نیز خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین میکروفون گیمینگ

10- کیفیت مواد اولیه و زیبایی ظاهری

در هدست‌های گیمینگ بی‌سیم، از متریال باکیفیت‌تری استفاده می‌شود و در طراحی آن‌ها، به جذابیت ظاهری اهمیت بسیاری داده می‌شود. به همین علت معمولا این محصولات را با تنوع شکل و رنگ بیشتری در بازار لوازم الکترونیک پیدا خواهید نمود. تنوع محصولات دارای سیم به نسبت کمتر است.

11- امکانات جانبی

این محصول در دسته‌بندی وایرلس خود، دارای دکمه‌های بیشتری برای تنظیم ویژگی‌های مختلف است و قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد. شما در این نوع ابزار خواهید توانست با توجه به سلایق و نوع بازی‌های خود، ویژگی‌های صدا را تنظیم نمایید. برخی از امکانات جانبی در هدست‌های گیمینگ سیم‌دار موجود است اما تعداد آن‌ها کمتر می‌باشد.

در کنار خصوصیات مختلف، مزایا و معایب انواع هدست سیم دار، بی سیم، معمولی و گیمینگ اصلی‌ترین تاثیر در انتخاب آن برای کاربران است. به بررسی انواع مزایا و معایب هدفون بی سیم گیمینگ می پردازیم.

مزایای هدست گیمینگ بی‌سیم

  1. عدم وجود سیم
  2. ظاهر مرتب‌تر اتاق گیمینگ
  3. امکان حرکت و جابه‌جایی آسان
  4. عدم نیاز به پورت مناسب در دستگاه میزبان
  5. برخورداری از امکانات جانبی بیشتر
  6. ظاهر زیباتر و تنوع بیشتر محصولات
  7. کیفیت بیشتر مواد اولیه
  8. برخورداری از فناوری پیشرفته‌تر
  9. استفاده آسان‌تر در بازی‌های هیجانی
  10. اشغال جای کمتر
  11. برد بیشتر
  12. قابلیت اتصال به انواع بیشتری از دستگاه‌ها
  13. قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه

معایب هدست گیمینگ بی‌سیم

  • وجود تاخیر در صدا
  • کیفیت کمتر صدا
  • قیمت بالاتر
  • دوام و عمر کمتر
  • نیاز به شارژ و محدودیت در مدت زمان استفاده مداوم
  • ایجاد مزاحمت توسط دستگاه‌های ارتباطی رادیویی دیگر
  • امکان ایجاد لگ، کندی، قطعی صدا و مشکل در اتصال
  • تعمیر سخت‌تر با هزینه بیشتر
  • آسیب بیشتر به محیط زیست
  • مصرف انرژی بیشتر
  • عدم وجود یا کمتر بودن میزان نورپردازی‌های مخصوص گیمینگ

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیبورد گیمینگ

انواع هدست گیمینگ بی‌سیم

این را می‌دانیم که به طور کلی، هدست‌های گیمینگ به دو نوع بی‌سیم و سیم‌دار تقسیم شده‌اند. اما در خصوص محصولات وایرلس نیز دسته‌بندی دیگری وجود دارد که از این قرار است:

  • هدست‌های بی‌سیمی که با استفاده از اتصال بلوتوث، به انواع دستگاه‌ها از جمله گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر وصل می‌شوند. آن‌ها دارای کیفیت صدای بیشتری هستند و برد تقریبی آن‌ها به 9 متر می‌رسد.
  • هدست‌های وایرلس مخصوص بازی که از طریق گیرنده به دستگاه میزبان خود وصل می‌شوند. آن‌ها کیفیت نسبتا کمتر اما برد بسیار بیشتری دارند که تقریبا تا 30 متر می‌رسد.

نکات خرید هدست گیمینگ بی‌سیم

  1. حتما توجه داشته باشید که محصول انتخابی شما، مخصوص گیمینگ باشد. انواع بی‌سیم هدست‌ها هر کدام برای طیفی ار فعالیت‌ها طراحی شده‌اند.
  2. به نیاز و ترجیح شخصی خود آگاهی داشته باشید و تشخیص دهید که حمل هدست برای شما در اولویت است یا اتصال دائمی.
  3. طراحی ارگونومیک محصول شنیدار خود را حتما در نظر بگیرید. جنس بالشتک، هد و قسمت‌های دیگر را بررسی کنید و در صورت امکان، هدست را روی گوش‌های خود امتحان کنید. در این صورت می‌توانید از تناسب ابزار با آناتومی سر و بدن خود مطمئن شوید.
  4. به گزینه‌های اتصال محصول توجه داشته باشید و بدانید که آیا دستگاه شما از آن پشتیبانی می‌کند یا خیر.
  5. از وجود یک سری امکانات جانبی کاربردی در هنگام بازی مثل نویز کنسلینگ و تنظیمات دیگر اطمینان حاصل کنید.
  6. در صورت امکان کیفیت و برد صدای هدست را تست کنید که از صحت اجزای آن اطمینان حاصل کنید.
  7. از فروشگاه و برند معتبری خرید کنید و حتما محصولی را تهیه کنید که گارانتی داشته باشد.
  8. اگر امکان داشت، حتما میکروفون محصول را تست نمایید. میکروفون از مهم‌ترین اجزای بازی است که گیمرها همواره با آن درگیر هستند.
  9. انواع مختلف هدست را بشناسید و اطلاعات کافی در مورد پشت‌باز یا پشت‌بسته بودن آن داشته باشید. چنان‌چه محصولی را می‌خواهید که گوش‌های شما را خنک نگه‌دارد و برای سلامتی شما بهتر باشد اما صدای اطراف به گوش شما برسد و صدای بازی نیز به بیرون سرایت کند، محصولات پشت‌باز مناسب شما هستند. اما در صورتی که یک خواهان ابزاری هستید که با استفاده از آن، هیچ صدایی از اطراف دریافت نکنید و بیشتر غرق دنیای بازی شوید، محصولات پشت‌بسته را خریداری نمایید. البته محصولات نیمه‌باز نیز وجود دارند که برای گیمینگ، مناسب‌ترین و بهترین گزینه محسوب می‌شوند.
  10. به بودجه خود توجه داشته باشید و بر اساس آن، بهترین محصول ممکن را خریداری نمایید.

معرفی بهترین هدست های گیمینگ بی سیم

انواع مختلفی از هدست‌های گیمینگ بی‌سیم در بازار موجود هستند که توسط برندهای گوناگون تولید شده‌اند و خصوصیات متنوعی را شامل می‌شوند. به همین علت، در هنگام خرید این محصولات با گزینه‌های بی‌شماری روبه‌رو خواهید شد که انتخاب میان آن‌ها دشوار به نظر می‌رسد. به همین جهت، در این قسمت به معرفی چند مورد از بهترین هدست‌های گیمینگ بی‌سیم خواهیم پرداخت.

  • اگر یک هدست گیمینگ وایرلس می‌خواهید که دارای تاخیر صدای حداقلی و وزن بسیار کم باشد، هدست بی‌سیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-HAB-07 مناسب شما خواهد بود.

بهترین هدست گیمینگ بی سیم فاکس ایکس ری مدل FXR-HAB-07

  • چنان‌چه به دنبال یک هدست مخصوص بازی بی‌سیم هستید که به انواع دستگاه‌ها متصل شود و ظاهر زیبایی داشته باشد، هدست گیمینگ سونی پلی استیشن 5 مدل PLUS 3D را خریداری کنید.

هدست گیمینگ سونی پلی استیشن 5 مدل PLUS 3D

  • در صورتی که یک محصول ارگونومیک با پوشش سازگار با پوست می‌خواهید که باتری بادوامی هم داشته باشد، هدست بلوتوثی پرووان مدل PHB3535 را تهیه نمایید.

هدست بلوتوثی پرووان مدل PHB3535

  • اگر به دنبال بهترین هدست گیمینگ بی سیم هستید تا به انواع رابط‌ها مجهز باشد، میکروفون باکیفیت داشته و دارای کابل شارژر باشد، هدست ایسوس ROG Strix Go 2.4 مناسب شما می‌باشد.

هدست بی‌سیم گیمینگ ایسوس ROG Strix Go 2.4

  • اگر در جستجوی یک هدست مخصوص بازی وایرلس هستید که در رنگ‌های مختلف موجود باشد و شامل حالت باسیم نیز شود، هدست بلوتوثی سودو مدل SD-1005 را می‌توانید تهیه کنید.

هدست بلوتوثی سودو مدل SD-1005

سخن پایانی

فناوری دنیای پیچیده و گسترده‌ای دارد که هیچ‌گاه پایان نمی‌گیرد. شاخه‌های تکنولوژی بسیار متعدد هستند و افراد با توجه به علاقه و نیاز خود، به سمت شاخه انتخابی خود می‌روند. یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین این شاخه‌ها، گیمینگ است که اشخاص مشغول به آن، به بازی‌های آنلاین ویدیویی می‌پردازند. به منظور فعال شدن در این زمینه باید تجهیزات مهمی از جمله صندلی، مانیتور، موس، کیبورد، هدست و میکروفون مخصوص بازی نیاز خواهید داشت تا هم سلامت شما حفظ شود و هم تجربه باکیفیتی از بازی داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین این محصولات، هدست گیمینگ است که به دو دسته بی‌سیم و سیم‌دار تقسیم می‌شود. نوع بی‌سیم این محصول در ویژگی‌هایی همچون نوع اتصال، کیفیت صدا، تاخیر صدا، راحتی در استفاده و حمل، قیمت، دوام، وزن، نیاز به شارژ، آسانی تعمیر، کیفیت مواد اولیه، زیبایی ظاهری و امکانات جانبی با انواع سیم‌دار تفاوت دارد. در این مطلب به مزایا و معایب هدفون بی سیم گیمینگ اشاره شد و امید است تا با مطالعه آن‌ها، ابهامات شما قبل از خرید این محصول رفع شود.

سوالات متداول

1) تفاوت هدست گیمینگ بی‌سیم با هدست گیمینگ سیم‌دار چیست؟

هدست گیمینگ بی‌سیم در خصوصیاتی مثل نوع اتصال، کیفیت صدا، تاخیر صدا، راحتی در استفاده و حمل، قیمت، دوام، وزن، نیاز به شارژ، آسانی تعمیر، کیفیت مواد اولیه، زیبایی ظاهری و امکانات جانبی با هدست گیمینگ سیم‌دار تفاوت دارد

2) مزایا و معایب هدست گیمینگ بی‌سیم کدامند؟

مزایای این محصول شامل ظاهر مرتب‌تر، حرکت و جابه‌جایی آسان، عدم نیاز به پورت مناسب در دستگاه، برخورداری از امکانات جانبی بیشتر، ظاهر زیباتر و تنوع بیشتر، کیفیت بیشتر مواد اولیه، فناوری پیشرفته‌تر، استفاده آسان‌تر در بازی‌های هیجانی، اشغال جای کمتر، برد بیشتر، قابلیت اتصال به انواع بیشتری از دستگاه‌ها و قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه است. معایب آن نیز شامل وجود تاخیر در صدا، کیفیت کمتر صدا، قیمت بالاتر، دوام کمتر، نیاز به شارژ، ایجاد کندی یا قطعی، تعمیر سخت و مصرف انرژی بیشتر است.