نکات خرید هدست گیمینگ سیم دار

دنیای تکنولوژی بسیار گسترده و فراگیر است و به همین دلیل، فعالیت‌ها و حرفه‌های گوناگونی مرتبط با آن ایجاد شده است. افراد بسیاری هستند که شغل اصلی خود را نیز در این فضا یافته‌اند و با بهره‌گیری از فضای مجازی، به رونق و کسب درآمد دست پیدا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین این امور، گیمینگ است که شامل بازی‌های ویدیویی آنلاین می‌شود. افراد گیمر برای پرداختن به این حرفه، احتیاج به لوازم جانبی خاصی دارند. به طور مثال، برای نشستن طولانی مدت نیاز به خرید صندلی گیمینگ دارند تا از ستون فقرات آن‌ها پشتیبانی کند. همچنین به تجهیزاتی مثل موس گیمینگ و کیبورد گیمینگ، مانیتور گیمینگ، میکروفون گیمینگ، هدست گیمینگ و هارد اکسترنال نیاز دارند تا بهترین تجربه بازی را برای خود فراهم کنند.
یکی از اصلی‌ترین این موارد هدست گیمینگ است که نیاز پایه و اساسی بازیکنان محسوب می‌شود. آن‌ها برای دریافت درست صدا هنگام بازی، استفاده از این ابزار را لازم می‌دانند. البته باید گفت که دو نوع از این محصول در بازار موجود است که شامل نمونه‌های سیم‌دار و بی‌سیم می‌شوند. در این مطلب از بروزکالا، قصد داریم به مزایا و معایب هدفون سیم دار گیمینگ اشاره کنیم و خصوصیات آن را برشماریم.

سرفصل‌های مقاله

• هدست گیمینگ سیم‌دار چیست؟
• تفاوت هدست گیمینگ سیم‌دار و بی‌سیم
• مزایای هدست گیمینگ سیم‌دار
• معایب هدفون سیم دار گیمینگ
• انواع هدفون گیمینگ سیم‌دار
• نکات خرید هدست گیمینگ سیم دار
• معرفی چند تا از بهترین هدست های گیمینگ سیم دار

بهترین هدست های گیمینگ سیم دار

هدست گیمینگ سیم‌دار چیست؟

هدست گیمینگ سیم‌دار، محصولی است که گیمرها احتیاج اکیدی به آن دارند. فرق آن با انواع هدفون در وجود میکروفون می‌باشد که یک مزیت محسوب می‌شود؛ چرا که با داشتن این محصول شما دیگر نیازی به تهیه یک میکروفون گیمینگ نخواهید داشت. این ابزار کلیدی، برای شنیدن صداهای مختلف در هنگام بازی استفاده می‌شود و از آن‌جایی که صدا در بازی‌های آنلاین نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، استفاده از آن تفاوت چشم‌گیری ایجاد می‌کند. در حین انجام بازی‌های گروهی، اهمیت بسیاری دارد که صدای هم‌تیمی‌ها و اعمال مختلف آن‌ها را بشنوید و واکنش سریع و مناسب نسبت به آن‌ها داشته باشید.

محصول گفته‌شده این امکان را برای شما فراهم می‌کند که صداهای درون بازی را به صورت متمرکز و قوی بشنوید و با بهره‌گیری از میکروفونی که به آن متصل است، بدون هیچ‌گونه تاخیری به آن‌ها پاسخ دهید. این نوع از هدست با استفاده از یک سیم (جک 3.5 میلی‌متری) به دستگاه شما وصل می‌شود و به صورت مستقیم با سیستم در ارتباط خواهد بود. با بهره‌گیری از این ابزار، از امکان شنیدن بدون تاخیر صدا و برقراری ارتباط با هم‌تیمی‌ها از طریق بهترین میکروفون گیمینگ برخوردار خواهید بود. در ادامه مفصلا خصوصیات بارز این محصولات را شرح می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین هدست گیمینگ بی سیم

تفاوت هدست گیمینگ سیم‌دار و بی‌سیم

1- نوع اتصال

اتصال نوع سیم‌دار این محصول با دستگاه، به وسیله جک 3.5 میلی‌متری انجام می‌گیرد که این به معنای حضور همیشگی یک سیم متصل به رایانه شماست. این در حالی است که نوع بی‌سیم آن توسط اتصال بلوتوث و یا گیرنده به دستگاه وصل می‌شود و احتیاجی به سیم یا پورت خاصی ندارد.

2- کیفیت صدا

به علت اتصال مستقیمی که هدست‌ سیم‌دار با دستگاه شما برقرار می‌کنند، باید انتظار کیفیت صدای بیشتر را نیز داشته باشیم. معمولا بلندی صدا، فراگیری و قدرت آن در محصولات باسیم، چند قدم جلوتر است. در کل اگر طالب صدای بلندتر و پرقدرت‌تر هستید، انتخاب بهترین هدست گیمینگ سیم دار از نمونه‌های بی‌سیم مناسب‌تر هست.

3- تاخیر صدا

تاخیر صدا در محصولاتی که دارای کابل می‌باشند، ناچیزتر از انواع دیگر خواهد بود. البته در هدست‌ بی‌سیم هم تاخیر بزرگی حس نمی‌شود. اما اگر در دسته‌ای از گیمرها قرار دارید که حساسیت زیادی راجع به این موضوع دارند، نمونه‌های سیم‌دار بهتر جوابگوی نیاز شما خواهند بود.

4- راحتی در استفاده و حمل

همان‌طور که از نام هدست‌های سیم‌دار پیداست، باید دائما توسط یک کابل به دستگاه متصل باشند. این موضوع محدودیت‌هایی را در حمل و استفاده ایجاد می‌کند و اگر اهل بازی‌های هیجانی هستید، این سیم در هنگام واکنش‌های فیزیکی برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد. در سمت مقابل، محصولات بی‌سیم امکان مانور بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

5- قیمت

از آن‌جایی که در هدست‌های بی‌سیم از تکنولوژی مدرن‌تری استفاده شده است، قیمت بیشتری را می‌توان در آن‌ها انتظار داشت. اما در انواع باسیم، قیمت کمتری را در بازار لوازم الکترونیک مشاهده خواهید نمود.

6- دوام

البته در این موضوع نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما در کل، می‌توان گفت که انواع سیم‌دار این محصول از دوام بالاتری برخوردار هستند. به طور معمول آن‌ها پس از سقوط یا ضربه، به راحتی شکسته نمی‌شوند و با استفاده صحیح و اصولی، عمر بالایی خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: 

7- وزن

هدست‌های گیمینگ سیم‌دار نسبت به نمونه‌های بی‌سیم، به مواد اولیه کمتری برای ساخت نیاز دارند. پس طبیعتا وزن این دسته از تجهیزات بازی نیز کمتر خواهد بود. این موضوع در هنگام استفاده طولانی مدت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که سبک‌تر بودن یک هدفون به منزله راحت‌تر بودن آن است. با قرار دادن وسیله‌ای سبک روی سر و گوش‌ها، فشار کمتری به آن‌ها وارد می‌شود و احتمال ایجاد درد و خستگی کمتر می‌شود.

8- نیاز به شارژ

یکی از مشخصه‌های حرفه گیمینگ، نشستن پشت رایانه برای ساعات طولانی است و محصولات بی‌سیم به علت شارژی بودن، به گونه‌ای محدودیت در مدت زمان استفاده را برای گیمرها به وجود می‌آورند. بر خلاف آن‌ها، نمونه‌های دارای سیم چون به دستگاه متصل می‌شوند، هیچ‌گونه نیازی به شارژ شدن ندارند و می‌توان به مدت دلخواه از آن‌ها استفاده کرد. به همین علت، این دسته از محصولات آسیب کمتر نیز به محیط زیست وارد می‌نمایند.

9- آسانی تعمیر

چون هدست‌های گیمینگ بی‌سیم از تکنولوژی به‌روزتر و متریال بیشتری برای ساخته شدن بهره گرفته‌اند، طبیعی است که تعمیر شدن آن‌ها پیچیده‌تر باشد و هزینه بیشتری را نیز نیاز داشته باشد. اما انواع سیم‌دار چون از فناوری ساده‌تری برخوردارند، تعمیر آن‌ها هم آسان‌تر و هم کم‌هزینه‌تر می‌باشد.

نکات خرید هدست گیمینگ سیم دار

مزایای هدست گیمینگ سیم‌دار

  1. قیمت مناسب‌تر
  2. دوام و عمر بیشتر
  3. وزن کمتر 
  4. عدم نیاز به شارژ و عدم محدودیت در زمان استفاده
  5. عدم بروز مشکلات مربوط به تاخیر در صدا
  6. کیفیت و قدرت بالاتر صدا
  7. ایده‌آل بودن برای حرفه‌ای‌ها
  8. تعمیر آسان‌تر و ارزان‌تر
  9. آسیب کمتر به محیط زیست
  10. اتصال آسان و بی‌دردسر

معایب هدفون سیم دار گیمینگ

  1. ناکارآمد بودن در صورتی خرابی کابل
  2. مزاحمت سیم در حرکت و جابه‌جایی
  3. نیاز حتمی به پورت مناسب در دستگاه میزبان
  4. برخورداری از امکانات جانبی کمتر و فناوری قدیمی‌تر
  5. گره خوردن سیم و امکان ایجاد اختلال
  6. قرارگیری دکمه کنترل صدا روی سیم از دیگر معایب هدست گیمینگ سیم دار

بهترین هدست گیمینگ سیم دار

انواع هدست گیمینگ سیم‌دار

اگرچه به طور کلی، هدست‌‌های گیمینگ به دو نوع سیم‌دار و بی‌سیم تقسیم می‌شوند، در دسته محصولات دارای کابل، تقسیم‌بندی دیگری نیز وجود دارد که عبارت است از:

  • هدست‌هایی همراه با اتصال جک 3.5 میلی‌متری که به انواع دستگاه‌ها از جمله گوشی موبایل، لپ تاپ، مدیا پلیر و بسترهای دیگری که دارای پورت یونیورسال هستند، وصل می‌شوند.
  • محصولاتی دارای اتصال دو جک 3.5 میلی‌متری که دستگاه‌های کمتری از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. یکی از پورت‌های اتصال آن‌ها برای میکروفون و دیگری برای اسپیکرهای هدفون می‌باشد.
  • هدست‌هایی با اتصال USB که عموما دستگاه‌های تخصصی‌تری مثل لوازم مخصوص گیمینگ هستند. آن‌ها به کامپیوتر و کنسول‌ بازی متصل خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: نکات خرید بهترین هدست

نکات خرید هدست گیمینگ سیم دار

  • نیاز و ترجیح شخصی خود را بشناسید و بدانید که آیا استفاده دائمی را بیشتر احتیاج دارید یا حمل هدست.
  • حتما پشتیبانی پورت دستگاه خود با کابل محصول مورد نظر را بررسی نمایید.
  • در صورت امکان، کیفیت و بلندی صدای هدست را تست کنید تا از صحت اجزای آن اطمینان حاصل کنید.
  • از فروشگاه و برند معتبری خرید کنید و محصولی را تهیه نمایید که دارای گارانتی باشد.
  • در صورت مجاز بودن تست میکروفون هدست، از آن غافل نشوید. میکروفون در این ابزار، عضو مهمی است که در هنگام بازی کردن، همواره با آن درگیر خواهید بود. پس از اتصال درست و باکیفیت آن نیز مطمئن شوید.
  • راحتی محصول روی سر و گوش‌های خود را چک کنید و محصولات مختلف را با یکدیگر بسنجید. در نهایت هدستی را انتخاب کنید که بیشترین راحتی و کمترین وزن ممکن را دارا باشد. هدبند و ایرکاپ، از بخش‌های مهمی هستند که راحتی آن‌ها حتما باید تست شود.
  • بدانید که ابزار مورد نظر شما پشت‌باز یا پشت‌بسته است. اگر می‌خواهید هدست شما گوش‌ها را خنک نگه‌دارد اما صدای اطراف را بشنوید و همچنین دیگران صداهای بازی شما را بشنوند، محصولات پشت‌باز مناسب شماست. اما در صورتی که می‌خواهید هیچ صدایی از اطراف دریافت نکنید و کاملا از دنیای بیرون دور شوید، باید هدست‌های پشت‌بسته را خریداری کنید که دارای روکش چرم هستند. بهترین گزینه‌ها، محصولات نیمه‌باز هستند که چیزی میان دو حالت دیگر می‌باشند و بیشتر مورد استفاده گیمرها قرار می‌گیرند.
  • بررسی کنید که ابزار انتخابی شما امکانات جانبی مانند حذف فعال نویز را دارد یا خیر.
  • بودجه خود را در نظر داشته باشید و با توجه به آن، بهترین هدست گیمینگ موجود در بازار را خریداری نمایید.

معرفی چند تا از بهترین هدست های گیمینگ سیم دار

انواع مختلفی از هدست‌های گیمینگ سیم‌دار وجود دارند که از برندهای مختلف هستند و ویژگی‌های متنوعی را شامل می‌شوند. ظاهر آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و با ورود به بازار الکترونیک به قصد خرید، با گزینه‌های بی‌شماری روبه‌رو خواهید شد. در این قسمت به معرفی چند مورد از بهترین هدست‌های گیمینگ سیم‌دار می‌پردازیم.

هدست گیمینگ ریزر مدل Kraken V3 X 7.1 Surrounded Sound

  • در صورتی که در جستجوی محصولی مخصوص گیمینگ باشید که حساسیت بالا و در عین حال، قیمت مناسبی داشتی باشد، می‌توانید هدست مخصوص بازی رپو مدل VH510 تهیه نمایید.

هدست گیمینگ سیم دار رپو مدل VH510

هدفون گیمینگ اونیکوما مدل K10 Pro

  • چنان‌چه گیمری هستید که به دنبال یک محصول کم‌وزن، بادوام، راحت و دارای نورپردازی زیباست، هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S گزینه بی‌نظیری برای بازی‌های شما خواهد بود.

هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S

  • چنان‌چه یک هدست مخصوص بازی می‌خواهید که نورپردازی آن به جذابیتش افزوده باشد و حساسیت صدای بالایی نیز داشته باشد، هدست Tsco GH 5165 را می‌توانید تهیه کنید.

هدست گیمین سیم دار مدل Tsco GH 5165

  • اگر هدستی برای بازی می‌خواهید که نرم‌افزار اختصاصی و امکان تنظیم تمام قابلیت‌ها را دارا باشد، هدست گیمینگ FoxXray مدل FXR-SAU-30 یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

هدست گیمینگ FoxXray مدل FXR-SAU-30

  • در صورتی که به دنبال یک محصول شنیداری بسیار باکیفیت برای بازی کردن هستید که کلیدهای کنترلی داشته باشد و بسیار سبک نیز باشد، هدست گیمینگ تسکو GH 5156 بهترین انتخاب برای خریداری خواهد بود.

هدست گیمینگ تسکو GH 5159

سخن پایانی

زندگی هر کدام از ما انسان‌ها، به گونه‌ای با تکنولوژی و فعالیت‌های متنوع مرتبط با آن گره خورده است. یکی از گسترده‌ترین و پرطرفدارترین این امور، حرفه گیمینگ است که امروزه افراد بسیار زیادی به آن مشغول شده‌اند. گیمرهای حرفه‌ای، ساعات طولانی را به بازی کردن می‌پردازند و به همین دلیل، به لوازم خاصی احتیاج دارند که علاوه بر تضمین سلامتی آنان، تجربه بازی لدت‌بخشی را برای آن‌ها فراهم نمایند. یکی از اصلی‌ترین این تجهیزات، هدست گیمینگ می‌باشد که نقش مهمی را در روند بازی‌ها ایفا می‌کند. این محصول به طور عمده شامل دو دسته سیم‌دار و بی‌سیم می‌شود.

این دو نوع هدست در زمینه‌هایی مانند نوع اتصال، تاخیر در صدا، کیفیت صدا، راحتی در استفاده و حمل، قیمت، دوام، وزن، نیاز به شارژ و آسانی تعمیر با یکدیگر تفاوت دارند. هدست گیمینگ سیم‌دار مزایا و معایب خود را دارد که در این مطلب، به آن‌ها اشاره شد. امید است با مطالعه این مقاله، به مزایای این محصول پی برده باشید و نسبت به خصوصیات بارز آن آگاهی پیدا کرده باشید.

سوالات متداول

1) تفاوت هدست گیمینگ سیم‌دار با هدست گیمینگ بی‌سیم چیست؟

هدست گیمینگ سیم‌دار در فاکتورهایی همانند نوع اتصال، تاخیر در صدا، کیفیت صدا، راحتی در استفاده و حمل، قیمت، دوام، وزن، نیاز به شارژ و آسانی تعمیر با هدست گیمینگ بی‌سیم تفاوت دارد.

2) مزایا و معایب هدست گیمینگ سیم‌دار کدامند؟

مزایای این محصول شامل قیمت مناسب، دوام، سبکی، عدم نیاز به شارژ و عدم محدودیت در زمان استفاده، کیفیت و عدم تاخیر صدا، اتصال و تعمیر آسان و آسیب کمتر به محیط زیست است. معایب آن نیز شامل امکان خرابی کابل، مزاحمت سیم و برخورداری از فناوری‌های قدیمی‌تر است.