نکات هنگام خرید تلویزیون (انواع و مدل های برتر)

در دنیای امروز، تقریبا تمام جمعیت جهان درگیر استفاده از تکنولوژی و لوازم دیجیتال هستند و از آن‌ها در کارهای مختلف خود کمک می‌گیرند. افراد برای انجام کارهای اداری، سرگرمی و امور روزمره خود از تجهیزات پیشرفته‌ای همچون کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. اما تجربه استفاده از این لوازم، به پیش از اختراع این محصولات بازمی‌گردد و مردم قبل از آشنایی با آن‌ها، با وسایل الکترونیکی باسابقه‌ای مانند رادیوها و تلویزیون‌ها سر و کار داشته‌اند. نخستین تلویزیون در سال 1884 اختراع شد و از آن به بعد، با پیشرفت و ارتقای مداوم کم‌کم جای خود را در تمامی منازل و ادارات باز نمود. حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در همه مناطق جهان، این محصول یکی از الزامات هر خانه به حساب می‌آید و در زمره اصلی‌ترین لوازم خانگی می‌باشد.

کمپانی‌های بزرگی در سراسر جهان به طراحی و تولید این جعبه‌های جادویی و عرضه و فروش آن‌ها می‌پردازند. تولیدات هر کدام از این شرکت‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند و کاربران باید با توجه به خواسته‌ها و احتیاجاتی که از یک تلویزیون انتظار برآورده نمودن آن‌ها را دارند، اقدام به انتخاب مورد مناسب برای خود نمایند. در خرید این محصول، نکات خاصی حائز اهمیت هستند که باید آن‌ها را رعایت نمایید. در این مطلب از بروزکالا، به نکات مهم هنگام خرید تلویزیون می پردازیم.

سرفصل‌های مقاله:

  • تلویزیون چیست و چه اجزایی دارد؟
  • چند نوع تلویزیون داریم و هر تلویزیون مناسب استفاده در کدام اماکن می‌باشد؟
  • معرفی لوازم جانبی تلویزیون‌ها
  • نکات مهم در خرید تلویزیون
  • بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار

 

راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون چیست و چه اجزایی دارد؟

امروزه هر خانه‌ای را که ببینید، رد پای تلویزیون را در آن پیدا خواهید کرد. بر خلاف رادیو که تنها صدا را انتقال می‌دهد یا روزنامه که فقط متن و تصویر را به نمایش می‌گذارد، این محصولات به عنوان یک رسانه جمعی قابلیت منتقل نمودن همزمان صدا و تصویر را فراهم می‌آورند. تلویزیون در واقع یک سیستم الکترونیکی است که تصاویر گذرا از اجسام ساکن یا متحرک را به همراه صدا و از طریق سیم یا هر گونه راه ارتباطی دیگر به صورت امواج الکتریکی دریافت و پخش می‌کند. چنین دستگاهی از قسمت‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری متنوعی تشکیل شده است که به صورت همزمان و پیوسته کار می‌کنند تا سیگنال الکتریکی را به صدا و تصویر مناسب تبدیل نمایند. بخش‌های مختلف در انواع این محصول را به طرق مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد؛ اما در ادامه به یک دسته‌بندی کلی جهت معرفی اجزای تشکیل‌دهنده هر تلویزیون اشاره خواهیم کرد.

  1. صفحه نمایش: نمایشگر مکانی است که تصاویر و ویدیوها نمایش داده می‌شوند. این بخش معمولا از چندین لایه از جمله نور پس‌زمینه، صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) و فیلتر رنگی تشکیل شده است. این جزء، بخش اصلی یک تلویزیون است که تولید کننده تصویر می‌باشد. نمایشگر معمولا از لایه‌های شیشه و لایه‌ای از کریستال‌های مایع تشکیل شده است که می‌توان آن‌ها را به صورت الکترونیکی کنترل نمود تا نور را مسدود کند و یا اجازه عبور آن را بدهد.
  2. تیونر: تیونر در واقع سیگنال تلویزیون را از آنتن یا کابل دریافت کرده و آن را رمزگشایی می‌نماید. انواع تیونر شامل آنالوگ و دیجیتال می‌باشند.
  3. پردازشگر ویدیو: پردازنده ویدیو امواج را از تیونر دریافت می‌کند و آن را به فرمتی تبدیل می‌نماید که بتواند روی صفحه نمایش ظاهر شود. این قسمت مسئولیت تنظیم روشنایی، کنتراست و رنگ هر تصویر را بر عهده دارد.
  4. پردازشگر صوتی: پردازنده صوتی سیگنال صوتی را که به همراه سیگنال ویدیویی دریافت می‌گردد، مورد پردازش قرار می‌دهد. وظیفه رمزگشایی امواج صوتی و تبدیل کردن آن به یک فرمت قابل پخش از طریق بلندگوهای تلویزیون، بر عهده پردازشگر صوتی است.
  5. بلندگوها: بلندگوها صدایی که گوش ما می‌رسد و ما آن را می‌شنویم را تولید می‌کنند. این بخش‌ها معمولا در قسمت پایین یا کناره‌های تلویزیون قرار دارند و مسئولیت بازتولید نمودن صدای پردازش‌شده توسط پردازنده صوتی را بر عهده دارند.
  6. منبع تغذیه: منبع تغذیه بخشی است که برق مورد نیاز تلویزیون برای عملکرد صحیح را فراهم می‌کند. این ولتاژ AC را از دیوار مبدل به ولتاژ DC می‌کند که برای اجزای داخلی دستگاه، ضروری و مورد نیاز است.
  7. پس‌زمینه: نور پس‌زمینه، روشنایی لازم برای وضوح صفحه نمایش تلویزیون را فراهم می‌کند. این بخش معمولا در پشت لایه ال‌سی‌دی قرار گرفته است و از اجزای بسیار مهم آن محسوب می‌شود.
  8. مین برد یا برد اصلی: برد اصلی یک تلویزیون، به نوعی مغز آن به حساب می‌آید. این قسمت عملکرد کلی این دستگاه الکترونیکی را کنترل می‌کند و سیگنال‌های اجزای مختلف آن را مدیریت می‌نماید.
  9. اینورتر: اینورتر قسمتی است که وظیفه تامین انرژی نور پس‌زمینه را بر عهده دارد. این بخش ولتاژ دی سی را از منبع تغذیه به ولتاژ متناوب مورد نیاز نور پس‌زمینه تبدیل می‌کند. 
  10. برد تیکان (T-con): برد تیکان یک عضو حیاتی است که امواج تصویر ارسال‌شده از برد اصلی را پردازش نموده و آن‌ها را به پیکسل‌های جداگانه روی صفحه توزیع می‌کند. این امر کمک می‌کند تا زمان‌بندی و نرخ تازه‌سازی سیگنال‌های دریافتی با سرعت اسکن صفحه نمایش همگام گردد و اطمینان حاصل شود که تمام تصاویر به درستی و به صورت روان نمایش داده می‌شوند.
  11. گیرنده کنترل از راه دور: گیرنده کنترل از راه دور مسئولیت دریافت کردن امواج را از ریموت کنترل تلویزیون و ارسال کردن آن‌ها به برد اصلی برای پردازش دارد.
  12. فیلترهای پُلاریزه: این فیلترها در دو طرف لایه کریستال مایع قرار گرفته‌اند و به کنترل جهت نور هنگام عبور از صفحه نمایش کمک می‌نمایند.
  13. فیلترهای رنگی: از این فیلترها جهت ایجاد رنگ‌هایی که روی صفحه نمایش دیده می‌شوند، استفاده می‌شود. این اجزا با مسدود کردن انتخابی طول موج‌های مختلف نور برای تولید رنگ مورد نظر عمل می‌کنند.
  14. درایور الکترونیکی: درایور الکترونیکی مسئول کنترل کردن لایه کریستال مایع و اطمینان حاصل نمودن از نمایش صحیح تصویر بر روی صفحه است.
  15. برد کنترل: یکی از اجزای اصلی دستگاه است و مسئولیت تفسیر سیگنال‌های منبع ورودی و کنترل اجزای مختلف صفحه تلویزیون را بر عهده دارد.

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب انواع صفحه نمایش تلویزیون

نکات مهم در خرید تلویزیون

چند نوع تلویزیون داریم و هر تلویزیون مناسب استفاده در کدام اماکن می‌باشد؟

همان‌طور که می‌دانید و احتمالا دیده‌اید، انواع مختلفی از تلویزیون‌ها وجود دارند که بسته به نیاز و نوع فضا، از آن‌ها استفاده می‌شود. به طور مثال، در مکان‌های خاصی به صفحه نمایش بزرگ نیاز است اما ممکن است در جایی دیگر، بلندی صدای دستگاه اولویت داشته باشد. از نکات هنگام خرید تلویزیون که باید به آن توجه شود کیفیت تصویر می باشد. محصولات از لحاظ کیفیت تصویر از فرمت استاندارد شروع می‌شوند و به HD و Full HD ختم می‌گردند. در نوع استاندارد آن، پیکسل‌های افقی تصویر 720 و عمودی 480 است و در HD این ارقام به 1280 افقی و 720 عمودی می‌رسد. بنابراین کیفیت کلی تصویر در این نوع بیشتر است چون پیکسل بالاتری دارد. این اعداد در فرمت Full HD شامل 1920 در 10802 است که در واقع بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. در این قسمت انواع مختلف tv را براساس انواع صفحه نمایش تلویزیون و موارد استفاده از هر کدام را توضیح خواهیم داد.

1- تلویزیون‌های LCD

آن‌ها رایج‌ترین نوع تلویزیون‌های موجود در بازار هستند و به علت تنوع قیمت و اندازه، بین کاربران محبوبیت بالایی دارند. در این نوع محصولات مصرف برق تا حدی کمتر از انواع دیگر است و کیفیت تصاویر در آن‌ها بالاتر می‌باشد. نکته مهم در نوع ال‌سی‌دی این است که بر خلاف تلویزیون‌های عادی، اشعه‌های خطرناکی منتشر نمی‌کنند که به بینایی آسیب وارد کند. اما این نمایشگرها یک مشکل دارند و آن، این است که طول عمر کمتری نسبت به انواع عادی دارند. طول عمر در LCD به 16000 ساعت می‌رسد، در حالی که این مقدار در تلویزیون‌های عادی تقریبا 30000 ساعت می‌باشد. این دستگاه‌ها بیشتر در منازل و مغازه‌ها استفاده می‌شوند و بازدهی خوبی دارند.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

2- تلویزیون‌های HD

HD مخفف عبارت انگلیسی High Definition به معنای کیفیت بالا می‌باشد. این محصولات دارای کیفیت صدا و وضوح تصویر بهتر از انواع عادی هستند. در این تلویزیون‌ها امکان اتصال به دستگاه‌های الکترونیکی دیگر همچون کامپیوتر وجود دارد. تصویر بسیار شفاف، نمایش تعداد رنگ‌های بیشتر، طول و عرض بزرگ‌تر تصاویر و صدای باکیفیت از چند کانال، از خصوصیات عمده این دستگاه‌ها می‌باشد. از تلویزیون اچ‌دی برای تماشای فیلم و یا اتصال به دوربین‌های مداربسته می‌توانید استفاده کنید.

نکات برای خرید تلویزیون

3- تلویزیون‌های OLED

فناوری به‌کاررفته در تلویزیون‌های اولد سبب شده است پدیده‌ای نوین در دنیای نمایش به وجود آید؛ چرا که این محصولات ضخامتی معادل با یک برگه کاغذ دارند و بسیار سبک هستند. علاوه بر این‌که آن‌ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند، از لحاظ کیفیت از انواع ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی پیشی گرفته‌اند و باعث شده‌اند که آن‌ها در رده دوم بهترین محصولات نمایشی قرار گیرند. از ویژگی‌های بارز دیگر این محصولات می‌توان مواردی مانند درخشندگی بیشتر در مقایسه با سایر فناوری‌های نورپردازی از پشت، سرعت بالای بازسازی صفحه و واکنش سریع‌تر به تغییر سیگنال‌ها که موجب تناسب آن برای نمایش فیلم‌های سینمایی شده است، مقاومت زیاد در برابر چرخش‌های ناگهانی، کارایی بالا در دماهای مختلف و شرایط گرمایی نامناسب و مصرف پایین انرژی به دلیل عدم استفاده از نور پس‌زمینه را نام برد. بهتر است از محصولات اولد برای سینماهای خانگی و اماکن آموزشی استفاده شود.

نکات هنگام خرید تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تلویزیون تی سی ال

4- تلویزیون‌های پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما از تنوع نسبتا کمتری برخوردار هستند؛ اما یک سری مزایای خاص دارند که آن‌ها را متمایز می‌کنند. به طور مثال آن‌ها دارای زاویه دید 180 درجه‌ای هستند که به همین علت شما خواهید توانست در هر موقعیت مکانی نسبت به نمایشگر، تصاویر را به درستی ببینید. روشنایی تصاویر در این دستگاه‌ها به صورت خودکار با نور محیط تطابق پیدا می‌کند. پلاسماها بسیار باریک هستند اما مصرف برق در آن‌ها در مقایسه با ال‌سی‌دی مقداری بالاتر است. از این محصولات می‌توانید در اماکن بزرگ و سالن‌ها استفاده کنید. 

چه نوع تلویزیونی بخریم

5- تلویزیون‌های LED

این تلویزیون‌ها در واقع نسل جدیدی از انواع LCD هستند که نوع تابش نور در آن‌ها متفاوت از ال‌سی‌دی می‌باشد. همین موضوع باعث شده است که کیفیت تصاویر در ال‌ای‌دی تا چند درجه ارتقا پیدا کند. این محصولات در مقایسه با ال‌سی‌دی کنتراست تصویر بسیار بهتری دارند و نمایشگرهای آن‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی نورهای رنگی یا RGB می‌توانند از طریق تنظیم نوری که از پشت صفحه نمایش می‌تابد، رنگ‌های حقیقی تصویر را به نمایش بگذارند. پس می‌توان گفت که درجه دقت رنگ در آن‌ها بالاتر از LCD است.

چند مدل تلویزیون داریم

اندازه تلویزیون‌های LED بین 40 تا 70 اینچ متغیر است و کمترین ضخامت در آن‌ها به 2.5 سانتی‌متر می‌رسد. طول عمر این محصولات بسیار بالا بوده و تا حدود 100 هزار ساعت نیز می‌رسد. مصرف برق در ال‌ای‌دی‌ها تقریبا کمترین مقدار در میان تمام تلویزیون‌های HD می‌باشد و این موضوع باعث کمک به جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش میزان تشعشع کربن و تولید گرما می‌شود. علاوه بر این، در ساخت این نوع از تلویزیون از جیوه استفاده نشده است؛ لذا از بین بردن آن‌ها پس از خراب شدن نیز به طبیعت ضرر نمی‌رساند. این محصولات در استفاده‌های اداری و خانگی کاربرد زیادی دارند.

پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی تلویزیون ایرانی سینگل

6- تلویزیون‌های UHD

UHD مخفف عبارت انگلیسی Ultra High Definition و به معنای کیفیت بسیار بالا است. این فناوری را متخصصان ژاپنی در سال 2002 برای اولین بار آزمایش و معرفی نمودند. کیفیت این تولیدات چند برابر انواع اچ‌دی است و کیفیت تصویری 16 برابر آن‌ها را ارائه می‌دهند. آن‌ها از امکان نمایش تصاویری با رزولوشن 4320 در 7680 برخوردارند و این در حالی است که محصولات HD تقریبا 2 میلیون پیکسل را پوشش می‌دهند. کیفیت صدا در دستگاه‌های UHD تغییرات شگفت‌انگیزی را شامل می‌شود؛ به طوری که صدا را از 24 کانال و با 24 بلندگوی مختلف می‌شنوید. از این تلویزیون‌ها بهتر است در اماکن تخصصی مانند مانیتور بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی استفاده شود.

راهنما خرید تلویزیون

7- تلویزیون‌های سه‌بعدی

این محصولات، جدا از دو بعدی که تمام نمایشگرها دارند و شامل طول و عرض است، یک بعد دیگر به نام ارتفاع دارند که داشتن آن موجب می‌شود بیننده فیلم یا بازی، هر گونه تصویر ویدیویی را به صورت برجسته ببیند. در واقع این تولیدات برای نمایش بعد سوم، مغز ما را به نوعی گول می‌زنند. در این تلویزیون‌ها تلاش بر این است تا تصاویری ارائه شوند که برای هر چشم در محل متفاوتی قرار داشته باشند تا مغز آن‌ها را به صورت غیرمسطح و عمق‌دار تشخیص بدهد. این نوع از محصول، بهترین تلویزیون برای بازی گیمرهاست.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون

8- تلویزیون‌های هوشمند (Smart TV)

این دستگاه‌ها یک گام فراتر از دیگر انواع خود هستند و قابلیت‌هایی مثل امکانات تلفن‌های هوشمند را دارند. اسمارت تی‌وی‌ها به اینترنت وصل می‌شوند و سرویس‌های آنلاین ویدیویی ارائه می‌دهند. آن‌ها قادرند به کامپیوتر متصل شوند و تبادل اطلاعات کنند. در حقیقت، آن‌ها سعی می‌کنند دو دنیای برنامه‌های تلویزیونی و اینترنت را به یکدیگر پیوند دهند و هر فایل چندرسانه‌ای را بدون اتصال کابل یا سیم، به نمایش بگذارند. با استفاده از این محصولات خواهید توانست به حساب ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی خود دسترسی داشته باشید. امروزه اکثر تلویزیون‌ها هوشمند می‌باشند و توسط آن‌ها می‌توان فیلم‌ها و بازی‌های آنلاین را در اختیار داشت.

پیشنهاد مطالعه: نکات کلیدی خرید تلویزیون اندروید

معرفی لوازم جانبی تلویزیون‌ها

لوازم جانبی در انواع تلویزیون، متغیر هستند و ممکن است با یکدیگر فرق داشته باشند. اما به طور کلی می‌توان گفت که این تجهیزات شامل دفترچه راهنما، کنترل معمولی، آداپتور و باتری، انواع کابل، کنترل جادویی و گیرنده دیجیتال هستند. کنترل جادویی مربوط به تلویزیون ال‌جی می‌باشد. گیرنده‌های دیجیتال بیشتر مربوط به تلویزیون‌های قدیمی‌تر است و وظیفه دریافت سیگنال کانال‌ها را دارد. کابل‌های این دستگاه‌ها ممکن است از نوع کابل HDMI یا اپتیکال باشد و آداپتور نیز یک نوع مبدل الکتریکی برای همسان کردن جریان برق با ولتاژ تلویزیون است.

دیگر ابزارهای همراه با جعبه جادویی شامل سوییچ RCA یا دستگاه تقسیم چند ورودی، کنسول بازی، براکت، عینک سه‌بعدی، میز تلویزیون و پایه، محافظ صفحه نمایش، آداپتور وای‌فای، سینمای خانگی و ساندبار، دوربین تماس ویدیویی، کیبورد بی‌سیم، کیت تمیز کننده و دستگاه هوشمندساز تلویزیون هستند. توضیحات و نحوه کارکرد تمام این قطعات را می‌توانید در دفترچه راهنما مطالعه نمایید.

نکات مهم در خرید تلویزیون

  • حتما قبل از اقدام به خرید، در مورد انواع تلویزیون و ویژگی‌های آن‌ها مطالعه کافی داشته باشید و از برندهای مختلف آن مطلع باشید.
  • حتما دیده‌اید که در فروشگاه‌های لوازم خانگی، چند نمایشگر روشن هستن و به صورت آزمایشی ویدیو‌هایی را نشان می‌دهند. قبل از انتخاب، به این نمایشگرها خوب دقت کنید تا از وضوح تلویزیون مورد نظر خود مطمئن شوید.
  • حتما ابعاد دستگاه را با مکان نصب آن در خانه یا محل کار خود تطابق دهید و اندازه متناسبی را انتخاب کنید.
  • از خریدار درخواست کنید که دفترچه راهنمای محصول را به شما نشان دهد تا از کامل و سالم بودن لوازم جانبی آن مطمئن شوید.
  • به درگاه‌های اتصال دستگاه دقت کنید که حتما شامل پورت‌های مورد نیازتان باشند.
  • در صورتی که به دنبال صفحه نمایش خمیده یا اسمارت تی‌وی هستید، حتما از خریدار راهنمایی بخواهید تا اگر مناسب محل مورد نظر شما نبود، به شما اطلاع دهد.
  • کیفیت صدا و حداکثر بلندی آن را چک کنید تا با مکان مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و کاربری آن مناسب مصارف خانگی یا اداری و آموزشی باشد.
  • مطمئن شوید که تکنسین ماهر و متخصصی اقدام به نصب و راه‌اندازی تلویزیون شما می‌کنند.
  • از گارانتی داشتن محصول اطمینان حاصل کنید و ضمانت‌نامه را در جایی محفوظ نگه‌دارید.
  • حتما از نمایندگی‌های مجاز و معتبر برندهای تلویزیون خرید کنید.

بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار

با توجه به تمام توضیحات راهنمای خرید تلویزیون، چه نوع تلویزیونی بخریم ؟ 

  1. اگر بودجه زیادی در نظر دارید و به دنبال یک تلویزیون هیجان‌انگیز با قابلیت‌های جدید و شگفت‌انگیز و وضوح تصویر فوق‌العاده هستید، ال‌جی G3 مناسب شماست.
  2. اگر به دنبال یک دستگاه اقتصادی هستید که مدرن، زیبا و بادوام هم باشد و وضوح بالایی را در اختیار شما بگذارد، دو نمونه جی پلاس GTV-32PD618N و شیائومی Mi TV A2 بهترین گزینه‌ها هستند که قیمتی بین 7 تا 11 میلیون تومان دارند.
  3. بهترین انتخاب‌ها در محدوده 11 تا 20 میلیون تومان، سامسونگ 43CU7000 و ال‌جی 43UQ8000 بهترین‌ها هستند که از نمایش یک میلیارد رنگ و بالاتر پشتیبانی می‌کنند و نرخ نوسازی مقبولی دارند.
  4. اگر بودجه‌ای معادل 15 تا 40 میلیون تومان برای تلویزیون در نظر گرفته‌اید، تلویزیون 4K نکسار U50C614C، جی پلاس 50PQ736S و سامسونگ 50CU8000 بسیار مناسب هستند. کنتراست متعادل و پشتیبانی از اینترنت و کابل‌های مختلف را دارا هستند و صدای بلند و واضحی را ارائه می‌دهند.
  5. بهترین محصولات در محدوده 20 تا 60 میلیون تومان، تی‌سی‌ال 55P635، سامسونگ 55Q60B و ال‌جی 55CS هستند که محصولاتی خوش‌قیمت می‌باشند. آن‌ها مصرف برق پایینی دارند و از لحاظ عمق و کنتراست، برای استفاده خانگی عالی هستند.
  6. برای بودجه 35 تا 90 میلیون تومان، ال‌جی 65UQ8000 و سامسونگ 65Q60B بهترین گزینه‌ها خواهند بود که بلندی صدای بی‌نظیر، امکانات به‌روز و زوایای دید وسیع را در اختیار کاربران می‌گذارند.
  7. با بودجه 70 تا 190 میلیون تومان، می‌توانید به سراغ سونی 75X90K،سامسونگ 75QN85B و ال‌جی 77C3 بروید که هیچ محدودیتی در کیفیت صدا و تصویر ندارند و با ابعاد بزرگ و وضوح فراگیر خود، بهترین تجربه بصری را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

سخن پایانی

ما در زندگی روزمره خود با لوازم الکترونیکی زیادی سر و کار داریم که به ما در کارهای مختلفی کمک می‌کنند. یکی از پرقدمت‌ترین و کاربردی‌ترین این لوازم، تلویزیون است که تقریبا در تمام خانه‌ها اثری از آن دیده می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارند که شامل LCD، HD، OLED، پلاسماLED ، UHD، سه‌بعدی و هوشمند می‌شوند. هر کدام از آن‌ها مناسب استفاده‌های خاصی هستند با با کاربری‌های خاصی مطابقت دارند.

این محصولات شامل لوازم جانبی نیز هستند که دفترچه راهنما، کنترل معمولی، آداپتور و باتری، انواع کابل، کنترل جادویی و گیرنده دیجیتال دستگاه تقسیم چند ورودی، کنسول بازی، براکت، عینک سه‌بعدی، میز تلویزیون و پایه، محافظ صفحه نمایش، آداپتور وای‌فای، سینمای خانگی و ساندبار، دوربین تماس ویدیویی، کیبورد بی‌سیم، کیت تمیز کننده و دستگاه هوشمندساز تلویزیون هستند. امید است با مطالعه این مطلب، نکات مهم در خرید تلویزیون را کسب نموده باشید.

سوالات متداول

1) چند نوع تلویزیون داریم؟

انواع تلویزیون شامل LCD، HD، OLED، پلاسما، LED، UHD، سه‌بعدی و هوشمند هستند.