راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی (ایرپاد)

آیا شما هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی با موبایل خود، از هندزفری استفاده می‌کنید؟ شما از چه نوع و چه مدل هندزفری بهره می‌برید؟ شما با هندزفری سیم‌دار راحت‌تر هستید یا بدون ‌سیم؟ چند سالی می‌شود که این محصول به صورت بدون سیم نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است و اتفاقاً طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. ابتدا شرکت اپل هندزفری بدون سیم فوق‌العاده با کیفیت و کاربردی خود را به جهان تکنولوژی معرفی کرد و نام این محصولات را ایرپاد نهاد.

پس از آن، شرکت‌های بسیار زیادی این محصول یعنی هندزفری بلوتوثی تولید کردند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد به هندزفری‌های بلوتوثی شرکت‌های مختلف، ایرپاد می‌گویند. فروشگاه بروزکالا که یکی از برترین عرضه‌کنندگان این محصول در سطح کشور محسوب می‌شود، در ادامه راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی را به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد و سپس بهترین ایرپادهای بازار ایران در 2024 را به شما معرفی خواهد کرد. 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نکات مهم در خرید ایرپاد
  • نوع طراحی بدنه
  • هندزفری بلوتوث تک گوش
  • هندزفری بلوتوث گردنی
  • هندزفری بلوتوث دوتایی
  • نوع طراحی سری هندزفری
  • کیفیت صدا و کیفیت مکالمه
  • باتری و شارژدهی ایرپاد
  • امکانات و تکنولوژی‌های ایرپاد
  • برند ایرپاد

راهنمای خرید ایرپاد
 

نکات مهم خرید ایرپاد

ممکن است که ایرپاد یا همان هندزفری بلوتوثی دستگاهی ساده به نظر ساده بیاید و خرید آن آسان به نظر برسد اما شما هنگام خرید باید به نکات مهمی توجه نمایید. این نکات شامل کیفیت صدا، باتری و شارژدهی، طراحی بدنه، نوع سَری، برند و امکانات ایرپاد می‌شود. با هم مروری بر این موارد خواهیم داشت.

  • اولین نکته‌ای که شما باید به آن توجه نمایید، طراحی بدنه هندزفری بلوتوث است. این محصول در سه نوع گردنی، تک گوش و دوتایی تولید می‌شوند. نوع تک گوش دارای یک سَری است و برای افرادی که قصد مکالمه با موبایل را دارند، مناسب خواهد بود اما امروزه افراد تمایل بیشتری برای خرید هندزفری بلوتوث دوتایی یا گردنی دارند. از نام هندزفری گردنی مشخص است که از ترکیب یک سیم که دور گردن کاربر قرار می‌گیرد و دو سَری که به این سیم متصل هستند، ساخته می‌شود. اما ایرپاد دوتایی همان محصول محبوبی است که بسیاری از کاربران موبایل از آن استفاده می‌کنند. این ایرپاد کاملاً بدون سیم است و فقط دو سَری دارد. به این مدل TWSنیز می‌گویند. 
  • شما باید به خاطر بسپارید که هنگام خرید این محصول به نوع طراحی سَری نیز دقت کنید. این محصول باید به صورتی در گوش شما قرار بگیرد که شما احساس راحتی داشته باشید بنابراین توجه به تطابق سایز و نحوه قرار گرفتن سَری ایرپاد در گوش بسیار مهم است. برخی از ایرپادها دارای هوک یا نگهدارنده در قسمت پشت گوش نیز هستند.
  • شما پس از انتخاب نوع هندزفری بدون سیم و نوع سَری آن باید به کیفیت پخش صدا دقت نمایید. برای مکالمات کوتاه یا گوش دادن به موسیقی، ایرپاد میان‌رده یا پایین‌رده مناسب خواهند بود اما شما برای استفاده طولانی مدت با کیفیت صدای عالی در جلسات یا کلاس‌های آنلاین نیاز به ایرپاد بالارده خواهید داشت. این موضوع را هم در نظر بگیرید که این محصولات بدون سیم هستند و بسیاری از آنها عملکرد کاملی در کیفیت صدا ندارند اما در مدل‌های بالارده میزان نویز محیط به حداقل می‌رسد. 
  • هندزفری‌های سیم‌دار نیازی به باتری و شارژ ندارند اما ایرپادها از هر نوعی که باشند، نیاز به شارژ شدن خواهند داشت. در حقیقت این محصولات دارای باتری هستند که مانند باتری گوشی با اتصال به برق، پاوربانک و... شارژ می‌شود. به همین منظور شما هنگام خرید ایرپاد باید به ظرفیت باتری، شارژدهی و سرعت شارژ شدن محصول دقت نمایید. در حالت کلی مدل‌های دوتایی شارژدهی بیشتری نسبت به مدل‌های گردنی و تک گوش دارند. 
  • توجه به برند هندزفری بدون سیم به شما دوستان گرامی توصیه می‌شود. امروزه تولیدکنندگان بسیاری این محصولات را در انواع مختلفی تولید می‌کنند اما بهتر است که شما محصولی را خریداری کنید که دارای برند معتبری باشد. اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی برخی از این برندهای معتبر هستند. 
  • ابهترین ایرپادهای بازار معمولاً دارای امکاناتی و تکنولوژی‌هایی مانند فعال یا غیرفعال کردن نویز کنسلینگ، فعال کردن دستیار صوتی، امکان تماس بدون گوشی و AptX هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تاریخچه سه  شرکت اپل، شرکت شیائومی و شرکت سامسونگ کلیک کنید.

راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی

پیشنهاد بروزکالا

پس از بررسی نکات مهم درباره ایرپاد، در این قسمت، برخی از پرفروش‌ترین وبهترین ایرپادهای بازار ایران در 2024 را به شما دوستان گرامی معرفی می‌کنیم. این محصولات در قیمت‌های مختلفی انتخاب شده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بروزکالا از ویژگی‌ها و قیمت هر کدام از آنها مطلع شوید. 

1. هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T5

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T5 محصولی دو گوشی است که از اتصال بی‌سیم بهره‌ می‌برد. این دستگاه کوچک دارای میکروفون و فناوری حذف نویز میکروفون است. این دستگاه با محفظه شارژ با درگاه Micro USB شارژ می‌شود. اگر بخواهید در مورد ظرفیت باتری آن اطلاعاتی کسب کنید، باید به ظرفیت 40 میلی‌آمپر ساعت (ایرپاد) و ظرفیت 380 میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ) اشاره کنیم. شارژدهی این ایرپاد در حالت مکالمه 4 ساعت و در حالت پخش صدا 5 ساعت است اما شارژدهی این دستگاه حداکثر 150 ساعت در حالت آماده‌باش بدون پخش صدا می‌باشد.

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T5

این هندزفری بلوتوث کیو سی وای به 2 ساعت زمان برای برای شارژ شدن نیاز دارد. از مشخصات فنی این ایرپاد می‌توان به قطر درایو 6 میلی‌متر، امپدانس 32 اهم و بازه فرکانس پاسخ‌دهی 20-20000 هرتز اشاره کرد. این محصول ضد آب همراه با محفظه شارژ 56 گرم وزن دارد. از قابلیت‌های این ایرپاد می‌توان به کنترل لمسی و ضربه زدن برای تغییر محتوای در حال پخش، اتصال و قطع تماس، دستیار صوتی، امکان استفاده جداگانه از هر ایرباد، قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه، حالت Gaming   Mode و... اشاره کرد. قیمت این محصول بسیار مناسب است. 

پیشنهاد مطالعه: بهترین ایرپاد شیائومی

2. هندزفری بلوتوث شیائومی هایلو مدل T15 TWS Bluetooth Earbuds

هر کدام از ایربادهای این هندزفری بلوتوث شیائومی هایلو مدل T15 TWS Bluetooth Earbuds دارای 3.7 گرم وزن هستند. از مشخصات این محصول می‌توان به قطر درایور 6 میلی‌متری و حذف نویز میکروفون اشاره کرد. این دستگاه کوچک با محفظه شارژ با درگاه Micro USB شارژ می‌شود. باتری محصول از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 43 میلی‌آمپر ساعت است. کیس این ایرپاد نیاز به 4 ساعت و خود محصول نیاز به 1.5 ساعت شارژ شدن دارد.

ایرپاد شیائومی هایلو مدل T15 TWS Bluetooth Earbuds

این ایرپاد دارای کنترل لمسی و ضربه زدن برای تغییر محتوای در حال پخش و مکالمه، قابلیت فعال کردن دستیار صوتی و قابلیت فعال کردن حالت گیمینگ هدست است. این هندزفری بدون سیم مقاومت بالایی در برابر پاشش مستقیم آب دارد و روی آن نشان‌گر شارژ مشاهده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های بهترین هدست گیمینگ مدل T15 TWS Bluetooth Earbuds می‌توان به وجود قابلیت Gaming Mode، امکان استفاده جداگانه از هر ایرباد، فناوری DSP برای افزایش کیفیت صدا و کاهش تأخیر صدا تا 65 میلی‌ثانیه اشاره کرد. 

3. هدست بلوتوث تسکو مدل HEADPHONE TH-5346

هدستی بسیار عالی برای افرادی است که نیاز به تهیه محصولی جدید، با قیمت بسیار مناسب و بزرگ را دارند. هدست بلوتوث تسکو مدل HEADPHONE TH-5346 با امپدانس 16 اهم و حداکثر حساسیت و سطح فشار صدای 90 دسی‌بل، دارای میکروفون نیز می‌باشد. ظرفیت باتری لیتیوم یونی این محصول 250 میلی‌آمپر ساعت است و حدود 1.5 ساعت نیاز به شارژ شدن دارد. این دستگاه دارای کابل جدا شونده و کانکتور جک و کانکتور جک 3.5 میلی‌متری است. از قابلیت‌های این محصول می‌توان به هدبند قابل تنظیم، قابلیت پخش محتوا از کارت حافظه Micro SD و TF و نشان‌گر شارژ اشاره کرد. 

هدست بلوتوث تسکو مدل HEADPHONE TH-5346

4. هدست بلوتوث هایلو مدل W1

یکی دیگر از بهترین ایرپادها هدست بلوتوث هایلو مدل W1، دارای میکروفون چهارگانه یعنی 2 میکوروفن در هر ایرباد است. این محصول از تکنولوژی حذف نویز CVC 8.0 و ENC بهره می‌برد. کنترل‌کنندۀ صدا و مکالمه نیز در این محصول به کار رفته است. این ایرپاد از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C شارژ می‌شود.

هدست بلوتوث هایلو مدل W1

باتری این هندزفری با ظرفیت 32 میلی‌آمپر ساعت و باتری کیس با ظرفیت 310 میلی‌آمپر ساعت طراحی شده است. شارژدهی این محصول حداکثر 6 ساعت در حالت پخش صدا و 20 ساعت با کیس شارژ است. کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد برای اتصال و قطع تماس و کنترل محتوای در حال پخش و امکان فعال کردن دستیار صوتی از ویژگی‌های این ایرپاد هایلو است. 

5. هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5353

این محصول با امپدانس 16 اهم و حداکثر قدرت ورودی 5 میلی‌وات تولید می‌شود. هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5353 دارای حداکثر حساسیت و سطح فشار صدای هدفون 103 دسی‌بل است. از مشخصات دیگر این هندزفری بلوتوث می‌توان به حداکثر حساسیت میکروفون 42 دسی‌بل اشاره کرد. این محصول تسکو توسط محفظه شارژ با درگاه لایتنینگ و شارژ بی‌سیم Qi شارژ می‌شود. ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری ایرباد، 40 میلی‌آمپر ساعت و ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری محفظه شارژ 400 میلی‌آمپر ساعت است. این دستگاه به حدود 1.5 زمان برای شارژ نیاز دارد. هدست بلوتوث تسکو دارای کنترل‌کننده لمسی برای تنظیم حجم صدا، تغییر محتوای در حال پخش و مکالمه روی هر دو ایرباد می‌باشد. وزن این ایرپاد 35 گرم است. 

هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5353

7. هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3

بدون شک هدفون بی‌سیم اپل مدل AirPods 3 یکی از بهترین ایرپادهای بازار در حال حاضر محسوب می‌شود. در حقیقت نام اصلی هندزفری‌های شرکت اپل، ایرپاد است. از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به وجود شتاب‌سنج تشخیص حرکت، حسگر دوگانه اپتیکال و شتاب‌سنج تشخیص گفتار اشاره کرد. این مدل ایرپاد دارای میکروفون‌ دوگانه از نوع Beamforming و قابلیت حذف نویز میکروفون است. ایرپاد 3 از طریق محفظه شارژ با درگاه لایتنینگ و شارژ بی‌سیم Qi و پشتیبانی از مگ سیف شارژ می‌شود. این دستگاه دارای کنترل‌کننده لمسی برای اتصال تماس، قطع تماس، کنترل محتوای در حال پخش و البته فعال کردن دستیار صوتی است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گوشی آیفون

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3

هدفون بدون سیم اپل مدل AirPods 3 در برابر رطوبت، پاشش آب و تعریق مقاوم است. این ایرپاد بهترین عملکرد را با محصولات اپل مانند آیفون‌، آیپد، اپل‌ TV، اپل واچ و کامپیوترهای مک با آخرین نسخه سیستم‌عامل خواهد داشت. اپلیکیشن Find Me نیز امکانی نرم‌افزاری است که در مکان‌یابی ایرپاد گم شده به کاربر کمک خواهد کرد. صدای فراگیر Spatial و ردیابی حرکات سر با کمک سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، کیفیت صدای HD در مکالمه، سنسور شناسایی وضعیت هدفون روی گوش با قابلیت توقف خودکار موزیک، امکان اشتراک‌گذاری محتوا با ایرپاد دیگر، امکان استفاده 60 دقیقه‌ای فقط با 5 دقیقه شارژ و... از سایر قابلیت‌ها و امکانات این محصول فوق‌العاده از شرکت اپل هستند. قیمت ایرپاد اپل نسبت به سایر محصولات نام برده‌ شده بالاتر است.

8. هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2

یکی از انواع هدفون ها که در سال 2024 فروش بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول دارای قابلیت نویز کنسلینگ فعال یا ANC است. شتاب‌سنج تشخیص گفتار و شتاب‌سنج تشخیص حرکت در این دستگاه کوچک به کار رفته است. هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2 از میکروفون‌ دوگانه از نوع Beamforming بهره می‌برد. این دستگاه توسط محفظه شارژ با درگاه لایتنینگ و شارژ بی‌سیم Qi، پشتیبانی از مگ‌ سیف شارژ می‌شود. ایرپاد پرو 2 دارای کنترل‌کننده‌ی صدا و مکالمه با کنترل لمسی برای اتصال و قطع تماس، کنترل محتوای در حال پخش و تنظیم صدا و فعال و غیر فعال کردن حذف نویز است.

هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2

مقاومت بالای این محصول در برابر پاشش آب، تعریق و رطوبت در دیگر ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آید. از امکانات نرم‌افزاری آن می‌توان به پشتیبانی از قابلیت Find My برای مکان‌یابی هدفون گم‌ شده، امکان به اشتراک‌گذاری محتوا با ایرپاد دیگر، اشتراک شش ماهه اپل موزیک، امکان استفاده 60 دقیقه‌ای تنها با 5 دقیقه شارژ، سنسور شناسایی وضعیت هدفون روی گوش با قابلیت توقف خودکار موزیک، فناوری TrueDepth برای ایجاد پروفایل شخصی‌سازی شده از طریق دوربین آیفون، صدای فراگیر Spatial و ردیابی حرکات سر با کمک سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، سازگاری با Siri و فرامین صوتی، امکان اتصال بند به محفظه شارژ و... اشاره کرد. 

نتیجه‌گیری

شما دوستان عزیز با مطالعه این مقاله متوجه شدید که هنگام خرید یک ایرپاد باید به نکات مهمی مانند طراحی بدنه، باتری و شارژدهی، برند، امکانات ایرپاد، تکنولوژی‌های موجود در محصول، کیفیت صدا و... توجه نمایید. به خاطر بسپارید که هنگام خرید این محصول علاوه بر این موارد، به گارانتی آن نیز توجه کنید. توجه به ضد آب بودن نیز از نکات هنگام خرید ایرپاد است که باید به آن توجه کنید زیرا در بهترین حالت ممکن عرق کردن یا برخورد آب به ایرپاد نباید به آن آسیب برساند.

به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و از انواع هدست، هدفون و هندزفری در مدل‌ها و برندهای مختلف دیدن کنید. کارشناسان مجرب این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید. شما می‌توانید با خرید از بروزکالا، از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه مانند خرید اقساطی از بروزکالا و تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول 

1. آیا با بودجه محدود می‌توانم ایرپاد بخرم؟

بله شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم نیز هندزفری بلوتوثی تهیه نمایید اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که هندزفری‌های دوتایی یا همان TWS با قیمت پایین، برای مکالمه تلفنی مناسب نخواهند بود و کیفیت بالایی نخواهند داشت. 

2. آیا برند ایسوس هندزفری با کیفیت تولید می‌کند؟

بله برند ایسوس هندزفری‌های بلوتوث را همانند سایر محصولات خود با کیفیتی بسیار عالی تولید و عرضه می‌کند. هندزفری بی سیم ایسوس مدل ROG Cetra True Wireless یکی از بهترین مدل‌ها در بازار محسوب می‌شود.