بررسی بهترین تبلت ها برای جزوه نویسی

شما برای یادداشت‌برداری و جزوه‌نویسی از کاغذ استفاده می‌کنید یا تبلت؟ در عصر تکنولوژی استفاده از تبلت به جای کاغذ برای جزوه‌‌نویسی دور از ذهن نیست. تولیدکنندگان رایانه‌های لوحی برای تولید بهترین تبلت برای جزوه نویسی اقدام کرده‌اند زیرا امروزه بسیاری از افراد، هنگام یادداشت‌برداری از تبلت‌های مناسب برای این کار استفاده می‌کنند. در واقع در این زمینه بین شرکت‌های مختلف رقابتی نیز شکل گرفته است.

فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه ویژگی‌های بهترین تبلت ها برای جزوه نویسی را ذکر می‌کند و چند نمونه تبلت یادداشت برداری را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. ویژگی‌های تبلت مناسب برای جزوه‌نویسی
2. پیشنهاد بروزکالا
• تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab S8 Ultra (X906) با 256 گیگ
• تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا - 5جی - 128 گیگابایت
• تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت
• تبلت سامسونگ 12.4 اینچی مدل Galaxy Tab S7 FE 5G ظرفیت 64 گیگابایت
• تبلت سامسونگ 10.4 اینچی مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 ظرفیت 64 گیگابایت
3. نتیجه‌گیری
 

ویژگی‌های تبلت مناسب برای جزوه‌نویسی

هنگام خرید تبلت برای جزوه نویسی باید به موارد زیادی توجه کنید. مهم‌ترین مورد، قلم‌دار بودن محصول است. در واقع شما قصد استفاده از این محصول را به جای کاغذ و قلم دارید. تبلت‌های قلم‌دار مناسب‌ترین گزینه‌ها برای این کار هستند. در واقع بسیاری از کاربران مانند دانشجویان، هنرمندان و طراحان گرافیک، قلم لمسی را یک وسیله بسیار مهم و ضروری می‌دانند.

برندهای بسیاری، رایانه‌های لوحی خود را با قلم لمسی عرضه می‌کنند. اما این موضوع تنها نکته‌ای نیست که شما باید به آن توجه کنید. بهتر است که در انتخاب بهترین تبلت قلم‌دار به اندازه مناسب نمایشگر، فضای ذخیره‌سازی، رم و شارژدهی بالا نیز توجه کافی داشته باشید. ابتدا باید این معیارها را در نظر بگیرید و سپس با توجه به بودجه خود، بهترین تبلت جزوه نویسی را انتخاب نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تبلت

  • شما باید به اندازه مناسب نمایشگر تبلت توجه کنید. هر چقدر که اندازه صفحه نمایش این دستگاه بزرگتر باشد، بهتر است زیرا جزئیات در آن بهتر نمایش داده می‌شوند. به کیفیت نمایشگر نیز دقت کنید. بدیهی است که هرچه وضوح و دقت تصویر در دستگاه بیشتر باشد، بهتر است زیرا شما هنگام مطالعه جزوات خود، مطالب را با وضوح و دقت بالایی خواهید خواند.
  • شما باید به خاطر بسپارید که پیش از خرید تبلت برای جزوه‌نویسی، به سیستم عامل دستگاه دقت کنید. اگر شما قصد خرید آیپد از شرکت اپل را دارید، باید از سیستم عامل iOS استفاده کنید. تبلت‌های شرکت مایکروسافت Surface از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند. اما باقی دستگاه‌ها مانند تبلت سامسونگ معمولاً از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. هر سه سیستم عامل از عملکرد خوب و قابل قبولی برخوردار هستند و انتخاب آن، بستگی به سلیقه شما دارد. در حالت کلی اندروید پر طرفدارتر از سایر سیستم عامل‌ها است زیرا کار کردن با آن برای همه کاربران آسان است و معمولاً دستگاه‌های اندرویدی قیمت مناسب‌تری نیز دارند. 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تبلت اپل

  • هنگام خرید تبلت یادداشت برداری حتماً به طول عمر و ماندگاری باتری نیز توجه نمایید. غالباً میزان مصرف باتری دستگاه‌هایی که نمایشگر بزرگی دارند، بالا است. هنگام انتخاب این محصول به ظرفیت باتری آن توجه کنید. هرچقدر که ظرفیت باتری بیشتر باشد، بهتر است.
  • درست است که شما این دستگاه را برای جزوه‌نویسی و یادداشت‌برداری انتخاب می‌کنید اما بهتر است به رم و حافظه ذخیره‌سازی نیز دقت کنید. در حالت کلی میزان رم تبلت مناسب جزوه‌نویسی باید حداقل 4 گیگابایت باشد. در بهترین حالت، برای عملکرد بهتر باید رم 8 گیگابایت و یا بیشتر از 8 گیگابایت را انتخاب نمایید. به میزان فضای ذخیره‌سازی این محصول نیز دقت کنید. فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی یا بیشتر برای شما ایده‌آل خواهد بود.
  • معمولاً کاربران هنگام خرید به قیمت تبلت قلم‌دار نیز دقت می‌کنند. کمپانی‌های معتبری انواع تبلت قلم‌دار را با قیمت‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. قیمت تبلت بستگی به عوامل مختلفی مانند سخت‌افزار، طراحی، کیفیت ساخت، دوربین، صفحه‌ نمایش، نوع و ظرفیت باتری و... دارد. شما باید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید این دستگاه در نظر گرفته‌اید، محصول مورد نظرتان را در بروزکالا انتخاب نمایید و خرید خود را نهایی کنید.
  • شما دوستان گرامی برای خرید بهترین تبلت برای جزوه‌نویسی باید بهترین برندها را انتخاب کنید. سامسونگ، اپل، مایکروسافت، لنوو، ایسوس، شیائومی، ایسر از جمله برندهای مطرح و معتبری هستند که دستگاه‌های با کیفیتی تولید و عرضه می‌کنند. به خاطر بسپارید که شما با انتخاب برند معتبر و مطرح، رعایت نکات پیش از خرید تبلت و انتخاب فروشگاه مطمئن، می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

پیشنهاد بروزکالا

فروشگاه اینترنتی بروزکالا که یکی از برترین عرضه‌کنندگان انواع تبلت، لپ‌ تاپ، موبایل و... است، در ادامه 5 محصول مناسب برای جزوه‌نویسی از برند محبوب سامسونگ را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد. 

1. تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab S8 Ultra (X906) 256 گیگ

بدون شک تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab S8 Ultra (X906) 256 گیگ یکی از بهترین رایانه‌های لوحی موجود در بازار کشور ما محسوب می‌شود. این محصول دارای نمایشگر 14.6 اینچی از نوع Super AMOLED است. این تبلت فوق‌العاده دارای حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن تصویر 1848 در 2960 پیکسل می‌باشد. اگر بخواهیم به سایر ویژگی‌های بهترین تبلت برای جزوه‌نویسی بپردازیم، می‌توانیم به باتری قدرتمند آن اشاره کنیم. این دستگاه دارای باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 11200 میلی‌آمپر ساعتی است. بهترین تبلت سامسونگ، دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم است. باید بدانید که این دستگاه از تراشه 8 هسته‌ای Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد. سیستم عامل این محصول در زمان عرضه اندروید 12 است. 

تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab S8 Ultra (X906)

2. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا - 5جی - 128 گیگابایت

سیستم عامل تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا - 5جی - 128 گیگابایت در زمان عرضه، اندروید 12 است. این محصول شباهت بسیار زیادی به تبلت قبلی دارد؛ یعنی دارای نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن تصویر 2960 × 1848 پیکسل است. سایز صفحه نمایش این دستگاه 14.6 اینچ است. این محصول با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز تولید می‌شود. این مدل تبلت سامسونگ از باتری لیتیوم پلیمری 11200 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. باید بدانید که این تبلت مناسب برای جزوه نویسی دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی است. این محصول قدرتمند است و عملکرد بسیار مناسبی برای یادداشت‌برداری و جزوه‌نویسی خواهد داشت. جنس این محصول نیز مانند دستگاه قبلی از آلومینیوم است. در این تبلت پردازنده 8 هسته‌ای و قدرتمند Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 به کار رفته است.

 تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا - 5جی

3. تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت

یکی از بهترین تبلت‌ها برای جزوه‌نویسی، تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619 ظرفیت 128 گیگابایت نمایشگری 10.4 اینچی دارد. رزولوشن این نمایشگر 1200 در 2000 پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی آن 60 هرتز است. این تبلت دارای جنس آلومینیومی می‌باشد. این دستگاه با سیستم عامل اندروید 12 عرضه می‌شود. این تبلت رم 4 گیگابایتی دارد و دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. این دستگاه از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای از نوع Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G بهره می‌برد. یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی‌آمپر ساعت در این تبلت تعبیه شده است.

 تبلت جزوه نویسی سامسونگ مدل S6 P619

4. تبلت سامسونگ 12.4 اینچی مدل Galaxy Tab S7 FE 5G ظرفیت 64 گیگابایت

نمایشگر این دستگاه 12.4 اینچی است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE 5G ظرفیت 64 گیگابایت دارای پردازنده 8 هسته‌ای از نوع Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G می‌باشد. حافظه داخلی این دستگاه مناسب برای جزوه‌نویسی 64 گیگابایتی است. این رایانه لوحی از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. این تبلت از برند معتبر سامسونگ با سیستم عامل اندروید 11 عرضه می‌شود. باتری با کیفیتی که در این محصول به کار رفته است از نوع لیتیوم پلیمری می‌باشد. این دستگاه مجهز به باتری با ظرفیت 10090 میلی‌آمپر ساعت است.

 تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE 5G

5. تبلت سامسونگ 10.4 اینچی مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 ظرفیت 64 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619 ظرفیت 64 گیگابایت با اندروید 12 عرضه می‌شود. این محصول 10.4 اینچی دارای نمایشگری با رزولوشن  1200 در 2000 پیکسل است. بدنه این محصول با جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. در این دستگاه تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G به کار رفته است. این پردازنده مرکزی، 8 هسته‌ای می‌باشد. این تبلت سامسونگ دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی است. این دستگاه از حافظه رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. باتری لیتیوم پلیمری این تبلت دارای ظرفیت 7040 میلی‌آمپر ساعتی است.

 تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 P619

نتیجه‌گیری

همان‌طور که متوجه شدید، بسیاری از افراد از تبلت خود برای جزوه‌نویسی و یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید بهترین تبلت برای جزوه نویسی را دارید، باید به نکاتی مانند داشتن قلم، برند سازنده دستگاه، رم و حافظه داخلی، اندازه صفحه نمایش و کیفیت نمایشگر، طول عمر و ماندگاری باتری و سیستم عامل آن توجه نمایید. با هم مشخصات برخی از محصولات مناسب برای جزوه‌نویسی از برند معتبر و محبوب سامسونگ را مرور کردیم. محصولات دیگری مانند Microsoft Surface Pro 8 و Apple Ipad Air 10.9 2022 و Lenovo Tab P11 Pro و... نیز می‌توانند برای این کار مناسب باشند.

به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و از تمامی تبلت‌های این مجموعه دیدن کنید. کارشناسان مجرب بروزکالا پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی خواهند بود. با مجموعه بروزکالا تماس بگیرید و با این کارشناسان حرفه‌ای، مشاوره رایگان داشته باشید.

سوالات متداول

1. در حالت کلی تبلت چند نوع دارد؟

در حالت کلی تبلت در دو نوع ساده و قلم‌دار تقسیم‌بندی می‌شود. این دستگاه با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند برای گیمینگ، مهندسی، استفاده روزمره و... به کار رود.

2. قیمت تبلت‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

قیمت این دستگاه بر اساس پردازنده، دوربین، سایز صفحه نمایش، باتری، ساده بودن یا قلم‌دار بودن و سایر مشخصات آنها تعیین می‌شود.