ویژگی های مهم در انتخاب بهترین صندلی گیمینگ 2024

با افزایش رواج بازی‌های کامپیوتری و تعدد گیمرها در سراسر جهان، قطعا در فروشگاه‌ها و یا در فضای مجازی با تجهیزات گیمینگ روبه‌رو شده‌اید. کسانی که به طور حرفه‌ای یا به قصد کسب درآمد به این بازی‌های آنلاین مشغول می‌شوند، به یک سری لوازم جانبی احتیاج دارند که علاوه بر بالا بردن کیفیت، دقت و سرعت در بازی، با راحتی و سلامت آن‌ها نیز سازگار باشد. این افراد ساعات طولانی را به بازی کردن می‌پردازند و در صورت استفاده از لوازم غیراصولی، قبل از هر چیز به سلامت جسمانی خود لطمه وارد می‌کنند.

بنابراین خرید تجهیزات گیمینگ مانند خرید دسته بازی، مانیتور، موس و کیبورد، هدست، هارد اکسترنال، کیس، کول پد، میز و صندلی گیمینگ، برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این بین، صندلی‌های گیمینگ نقش بسیار مهمی دارند. چرا که در صورت نامناسب بودن و یا عدم استفاده اصولی، خطر آسیب جدی به ستون فقرات را به همراه خواهند داشت. در این مطلب از بروزکالا به ویژگی های صندلی گیمینگ اشاره می‌کنیم تا در هنگام خرید این محصولات، از آن‌ها مطلع باشید و با سنجش و بررسی، انتخاب درستی داشته باشید.

سرفصل‌های مقاله

• صندلی گیمینگ چیست؟

• تفاوت‌های صندلی گیمینگ با صندلی معمولی

• چرا باید از صندلی گیمینگ استفاده کرد؟

• چند نوع صندلی گیمینگ داریم؟

• نکات مهمی که در مورد خرید صندلی گیمینگ باید بدانیم

• قیمت صندلی گیمینگ

• پیشنهاد بروزکالا برای خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی گیمینگ یکی از اصلی‌ترین تجهیزات اتاق هر شخصی است که به طور مداوم به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازد. این محصول، مخصوص بازی کردن طراحی شده است تا راحتی و پشتیبانی بهتری را به بازیکنان ارائه دهد. چنین تولیداتی معمولا دارای یک سری ویژگی خاص و منحصربه‌فرد هستند تا در کنار دیگر تجهیزات گیمینگ مانند موس، کیبورد، صفحه نمایش، هدست، کیس گیمینگ، میکروفون، کول پد و... بهترین تجربه بازی کردن در ساعات طولانی را مهیا کنند. به همین دلیل، خرید صندلی گیمینگ و نیز مابقی این محصولات از اقدامات اولیه یک گیمر محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین تجهیزات گیمینگ

ویژگ های صندلی گیمینگ

تفاوت‌های صندلی معمولی با صندلی گیمینگ

گفتیم که صندلی گیمینگ طوری طراحی شده است که برای بازی کردن مناسب باشد. پس قابل انتظار است که چندین تفاوت با انواع دریگر صندلی داشته باشد. در این قسمت به ویژگی‌های برجسته‌ای که کاربری این محصولات را نسبت به نمونه‌های دیگر متمایز می‌کند، می‌پردازیم.

1- پشتیبانی از تمام قسمت‌های بدن: 

این خصوصیت، دلیل اصلی ضرورت تهیه این محصول برای گیمرها می‌باشد. اغلب این صندلی‌ها دارای پشتیبان قابل تنظیم برای ناحیه کمر و گردن در هنگام حرکت‌های طولی و عرضی هستند. وجود این قابلیت به بازیکنان کمک می‌کند تا در طول بازی و هنگامی که با هدست، کیبورد، موس و میکروفون به طور فیزیکی درگیر هستند، در حالت صحیح بشنینند و فشار زیادی به ستون فقرات آن‌ها وارد نیاید. حتی قسمت‌هایی برای پشتیبانی از بازوها نیز در این نوع از صندلی تعبیه شده است.

با تمام این خصوصیات، این امکان برای کاربران ایجاد می‌شود تا آزادانه در جای خود حرکت کنند. با طراحی ارگونومیکی که این تولیدات دارند، شیب‌های لازم برای ستون فقرات در هنگام نشستن به راحتی فراهم می‌شود.

2- قابل تنظیم بودن بخش‌های مختلف:

از دیگر ویژگی های صندلی گیمینگ این است که هر شخص می‌تواند با توجه به آناتومی بدن و راحتی خود، قسمت‌های مختلف آن را تنظیم نماید. هر گیمر قادر است به راحتی ارتفاع، زاویه پشتی، محل قرارگیری پشتی گردن، محل قرارگیری بازو و قسمت‌های دیگر را به دلخواه خود تغییر دهد تا در هنگام نشستن، در راحت‌ترین و بهترین حالت خود قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین هدست های گیمینگ 2023

3- قابلیت‌های مخصوص استراحت:

صندلی‌های گیمینگ همچنین از نشیمنگاه‌های فوق‌العاده راحت و استانداردی برخوردار می‌باشند. وجود این آیتم به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در طول استراحت‌های کوتاه بین بازی، راحتی لازم برای بدن خود را تجربه نمایند. در کل می‌توان گفت که نشستن روی صندلی گیمینگ، بسیار راحت‌تر از انواع دیگر آن خواهد بود و خستگی کمتری را به همراه خواهد داشت.

4- تنظیمات کنترل:

برخی از انواع پیشرفته این محصول، دارای یک کنترل یا یک صفحه برای تنظیم قسمت‌های مختلف هستند. وجود چنین امکانی به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در طول بازی نیز بتوانند به راحتی و بدون نیاز به جابه‌جایی زیاد، صندلی خود را به دلخواه تنظیم کنند.

5- طراحی و شکل خاص:

همان‌طور که می‌دانید، اتاق گیمینگ از لحاظ جنبه ظاهری برای بسیاری از بازیکنان اهمیت بسیاری دارد. پس بیشتر صندلی‌های گیمینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر راحتی، جلوه ظاهری مناسب و زیبایی هم داشته باشند تا به جذابیت‌های اتاق بازی بیفزایند. این محصولات در اشکال و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند تا با تمام سلایق متناسب باشند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

چرا باید از صندلی گیمینگ استفاده کرد؟

در وهله اول، اگر گیمر هستید و می‌خواهید در آینده نزدیک دچار انواع عارضه مثل آرتروز، دیسک کمر و گردن، گرفتگی عضلات، ساییدگی مهره‌ها و... نشوید، تهیه این محصول را در اولویت خود قرار دهید. بدون داشتن یک صندلی گیمینگ مناسب و استاندارد، سلامت خود را به خطر بزرگی می‌اندازید. نکته دیگری که لزوم تهیه این لوازم را نشان می‌دهد، افزایش کیفیت بازی است. با راحتی و قابلیت شخصی‌سازی که این صندلی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید با حالت ایده‌آل خود بنشینید و بازی کنید. علت دیگر، جنبه ظاهری اتاق گیمینگ است که وجود این محصولات در کنار دیگر تجهیزات، به آن جلوه خاصی می‌بخشد.

چند نوع صندلی گیمینگ داریم؟

در انتخاب بهترین صندلی گیمینگ 2023، اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت آن‌ها را مرتب کنیم، باید بگوییم که این صندلی‌ها شامل سه دسته اقتصادی، میان‌رده و بالارده می‌شوند. صندلی‌های اقتصادی با داشتن حداقل ضروریات و قیمت کمتر، مناسب کسانی است که برای خرید، بودجه نسبتا کمی را در نظر دارند. دسته میان‌رده همان‌طور که از نامش پیداست، از امکانات و کیفیت متوسطی برخوردار است. و بالارده‌ها که اکثرا قیمت زیادی نیز دارند، از برندهای معتبر و دارای بهترین کیفیت و قابلیت‌ها هستند.

اما تقسیم‌بندی دیگری نیز وجود دارد که مربوط به شکل و فرم صندلی می‌شود. از این نظر، این محصولات به انواع مسابقه‌ای، کنسولی، کامپیوتری، راحتی یا کیسه لوبیا و زمینی تقسیم می‌شوند. شما بایستی با توجه به نوع کاربری، تعداد ساعت استفاده، تناسب و راحتی خود، به انتخاب و تهیه یکی از این محصولات برای اتاق بازی خود اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی 8 موس مخصوص بازی اقتصادی

ویژگی صندلی مخصوص بازی

نکات مهم که در مورد خرید صندلی گیمینگ باید بدانیم

  • به جنس و کیفیت محصول انتخابی خود دقت کنید. صندلی گیمینگ باید در حدی مقاوم باشد که در اثر استفاده مکرر و طولانی، به راحتی آسیب نبیند.
  • در مشخصات و ویژگی صندلی گیمینگ، به حداکثر وزنی که صندلی می‌تواند تحمل کند، توجه کنید.
  • بهتر است از برند و مکان معتبری خرید کنید و محصولی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد.
  • به امکانات جانبی محصول توجه کنید و گزینه‌ای که مناسب کاربری شماست را تهیه نمایید.

قیمت صندلی گیمینگ

عواملی همچون کیفیت ساخت، انواع پشتیبانی، طراحی و استایل، برند، امکانات جانبی و نوع صندلی گیمینگ، بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارند. بنابراین می‌توان گفت که قیمت‌های مختلفی برای این محصول در بازار دیده می‌شود. اما در کل، قیمت این صندلی‌ها از 3 میلیون تومان آغاز می‌شود و تا بیشتر از 120 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی بهترین کیس کامپیوتر برای بازی

پیشنهاد بروزکالا برای خرید صندلی گیمینگ

1. صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon GAIA C211 BW

این صندلی مخصوص بازی با طراحی راحت و شیک خود، به اتاق بازی شما جلوه زیبایی می‌بخشد. جنس روکش پشتی و روکش کفی این محصول از چرم مصنوعی می‌باشد. تحمل وزن این صندلی تا 150 کیلوگرم است و دارای ابعادی معادل 1250، 720 و 660 میلی‌متر است. همچنین برای حفاظت از ستون فقرات، این محصول دارای کوسن کمری و گردنی است. ارتفاع متعادل کاربران در استفاده از این ابزار، 192 سانتی‌متر توصیه شده است. در صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon GAIA C211 BW شما قادر خواهید بود تا ارتفاع نشیمنگاه و دسته‌ها را به دلخواه خود تنظیم نمایید.

صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon GAIA C211 BW

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon GAIA C211 BW

2. صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon C602 Pro

این محصول مخصوص بازی، می‌تواند یکی از زیباترین تجهیزات اتاق گیمینگ شما باشد. این صندلی با طراحی ارگونومیک کوسن پشتی و کمری و قابلیت تنظیم پشتی 180 درجه، از بدن شما حین نشستن محافظت خواهد نمود. جنس روکش کفی و پشتی این ابزار از چرم باکیفیت PVC و جنس پایه آن فلزی است. دسته‌های این صندلی را در دو جهت و پشتی آن را تا 180 درجه می‌توانید تنظیم نمایید. حداکثر تحمل وزن آن 160 کیلوگرم و حداکثر قد کاربر 190 سانتی‌متر می‌تواند باشد. صندلی مورد نظر دارای مکانیزم پروانه و بالابر گاز کلاس 3 با ارتفاع قابل تنظیم 100 میلی‌متر و پایه فلزی 350 میلی‌متری و چرخ‌های PU 60 میلی‌متری است.

صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon C602 Pro

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon C602 Pro

3. صندلی گیمینگ Coolermaster Hybrid 1 30th Anniversary Edition

طراحی استاندارد و طبی این محصول می‌تواند اولین دلیل برای خریداری آن باشد؛ چرا که در پشتی‌های آن از فوم سرد با چگالی بالا و اندازه‌های متعادل استفاده شده است. حداقل ارتفاع آن 124 و حداکثر ارتفاع آن 134 سانتی‌متر می‌باشد. جنس پایه آن از آلومینیوم است و ارتفاع و عرض پشتی آن به ترتیب 78 و 54 سانتی‌متر است. با استفاده از این صندلی شما قابلیت مانور بیشتری دارید و در استفاده طولانی، دچار آسیب نخواهید شد. وزن 110 کیلوگرم به راحتی توسط این محصول تحمل می‌شود و پشتی‌های آن، گودی‌های گردن و کمر بازیکن را پوشش می‌دهد. دسته‌های این ابزار گیمینگ در سه جهت قابل تنظیم هستند.

صندلی گیمینگ Coolermaster Hybrid 1 30th Anniversary Edition

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ Coolermaster Hybrid 1 30th Anniversary Edition

4. صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر پرینس Dxracer Prince Series D6000

اگر در انتخاب تجهیزات اتاق بازی خاص‌پسند هستید، ممکن است این صندلی انتخاب‌ نخست شما باشد. وزن پیشنهادی برای کاربر این محصول، 85 کیلوگرم و قد پیشنهادی او 175 سانتی‌متر است. جنس روکش این ابزار از چرم PVC و جنس پایه آن از پلاستیک فشرده است. زاویه تکیه‌گاه آن انعطاف بالایی دارد و تا 135 درجه می‌رسد. چرخ‌های آن بسیار روان بوده و از نوع PU و به قطر 60 میلی‌متر هستند. وزن این صندلی 20 کیلوگرم است و محافظ قابل تنظیم برای گودی کمر در آن، به محافظت بدن کاربر کمک می‌کند. با بالشتک‌های گردنی و کمری این صندلی، لازم نیست نگران آسیب و فشار به ستون فقرات خود در استفاده طولانی مدت باشید.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر پرینس Dxracer Prince Series D6000

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر پرینس Dxracer Prince Series D6000

5. صندلی گیمینگ کولر مستر Coolermaster Caliber R2

با خیال راحت می‌توانید روی این صندلی حرکت کنید و واکنش‌های هیجانی نشان دهید؛ چرا که چرم PU سوراخ‌دار و تنفس‌پذیر آن فضای بسیار راحتی را برای نشستن مهیا می‌کند. این محصول گیمینگ دارای پشتی‌های قابل تنظیم برای محافظت گردن و گودی کمر است. همچنین زاویه پشتی آن از 90 تا 180 درجه قابل تغییر می‌باشد و دسته‌های آن در 4 جهت متحرک هستند. حداکثر وزن پیشنهادی کاربر این صندلی 100 کیلوگرم است. پایه آن بسیار مقاوم است و پنج شاخه از جنس آلومینیوم دارد. ابعاد این ابزار، 55×126-134×71 سانتی‌متر می‌باشد و طراحی استاندارد و ارگونومیکی دارد. اجزای این صندلی مخصوص بازی را می‌توانید به راحتی با توجه به آناتومی و نوع نشستن خود، شخصی‌سازی نمایید.

صندلی گیمینگ کولر مستر Coolermaster Caliber R2

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ کولر مستر Coolermaster Caliber R2

6. صندلی گیمینگ مسترتک مدل CAPRICE Master Tech Caprice Gaming Chair

این صندلی بی‌شک یکی از شیک‌ترین و زیباترین گزینه‌های انتخابی شما در تجهیزات گیمینگتان خواهد بود. روکش پلی اورتان و بالشتک فوم قالبی با قابلیت تنظیم ارتفاع موجب می‌شود موقع نشستن راحتی بیشتری را تجربه کنید. جنس پایه این محصول نیز از پلاستیک فشرده است و چرخ‌های آن بسیار روان می‌باشند. ابعاد این ابزار بازی 670×560×1330 میلی‌متر و وزن آن 21 کیلوگرم می‌باشد. با این وجود، تا 150 کیلوگرم وزن توسط این صندلی قابل تحمل است. مکانیسم خم شدن پروانه و بالشتک‌های طبی، به حفظ سلامت بازیکنان کمک بسیاری می‌کنند. حداکثر زاویه تکیه‌گاه آن تا 155 درجه می‌رسد و اجزای دیگر آن را می‌توانید به دلخواه تنظیم نمایید.

صندلی گیمینگ مسترتک مدل CAPRICE Master Tech Caprice Gaming Chair

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ مسترتک مدل CAPRICE Master Tech Caprice Gaming Chair

7. صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری کرفت پرو Craft Pro Series plus XL

اگر بودجه کافی در اختیار دارید و می‌خواهید یک صندلی گیمینگ انتخاب کنید که بیشترین دوام و کیفیت را در اختیار شما بگذارد، این گزینه مناسب شماست. ابعاد این محصول 81، 71 و 32 سانتی‌متر است و طراحی ارگونومیک آن سلامت ستون فقرات شما را تضمین می‌کند. روکش این صندلی از جنس فوم مموری است و حداکثر وزن قابل تحمل آن حدودا 125 کیلوگرم می‌باشد. زاویه تکیه‌گاه آن تا 130 درجه تغییر می‌کند و چرخ‌های آن بی‌صدا و روان هستند. دسته‌های آن را به 4 جهت می‌توانید حرکت دهید تا دستان شما در موقعیت مناسبی قرار گیرند. پشتی‌های محافظ آن خستگی‌های ناشی از نشستن ممتد را به حداقل می‌رسانند.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری کرفت پرو Craft Pro Series plus XL

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری کرفت پرو Craft Pro Series plus XL

8. صندلی گیمینگ رپو مدل VC1

اگر به دنبال یک انتخاب به‌صرفه هستید که با وجود داشتن قیمت مناسب، ظاهر زیبا و دوام بالایی داشته باشد، این صندلی رپو را انتخاب نمایید. پشتی و ارتفاع آن را می‌توانید به دلخواه خود تنظیم کنید تا هنگام نشستن، کاملا راحت باشید. جنس بدنه این محصول از چرم مصنوعی PVC است که بافت نرم، راحت و باکیفیتی دارد. حداکثر وزن قابل تحمل توسط آن 120 کیلوگرم است استراحتگاه‌های دوبعدی دسته‌های آن موجب عدم خستگی دست‌های شما می‌شوند. 

صندلی گیمینگ رپو مدل VC1

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ رپو مدل VC1

9. صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon Capricornus C502

با دیدن این محصول مطمئن می‌شوید که زیباترین بخش اتاق گیمینگ خود را یافته‌اید!  طراحی ارگونومیک این صندلی در عین زیبایی، مراقبت‌های لازم را از بدن شما انجام می‌دهد. تا 100 کیلوگرم وزن توسط آن قابل تحمل است جنس روکش آن از چرم PU می‌باشد. پشتی‌ها و ارتفاع این محصول را می‌توانید متناسب با آناتومی خود تغییر دهید. ابعاد آن 72×127-137×71 سانتی‌متر است که کاملا استاندارد می‌باشد. پایه‌های آن کاملا مقاوم و آلومینیومی هستند و تکیه‌گاه ان تا 180 درجه انعطاف دارد.

صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon Capricornus C502

لینک مشاهده محصول: صندلی گیمینگ ردراگون مدل Redragon Capricornus C502

سخن پایانی

با توجه اندکی درمی‌یابیم که تعداد افرادی که جذب بازی‌های کامپیوتری شده‌اند، بیش از پیش است. پس باید انتظار داشت که به همان نسبت، تقاضا، تولید و عرضه انواع لوازم جانبی گیمینگ نیز افزایش یابد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این تجهیزات، صندلی گیمینگ می‌باشد. این محصول کاربردی به علت پشتیبانی از تمام قسمت‌های بدن، قابل تنظیم بودن بخش‌های مختلف، قابلیت‌های مخصوص استراحت، تنظیمات کنترل و طراحی و شکل خاص، از واجبات یک اتاق گیمینگ است.

این محصول علاوه بر جلوه ظاهری و بهبود کیفیت بازی، سلامت بدن و ستون فقرات شما را نیز در حین استفاده طولانی، حفظ می‌کند. امید است مطالعه این مطلب، به عنوان راهنمای خرید صندلی گیمینگ، کمک شایانی از ویژگی‌هایی که باید بررسی کنید، کرده باشد و با تهیه محصول مناسب، بهترین تجربه بازی کردن را برای خود بسازید.

سوالات متداول

1) صندلی گیمینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از برترین ویژگی های صندلی گیمینگ می‌توان به طراحی و شکل خاص، تنظیمات کنترل، قابلیت‌های مخصوص استراحت، قابل تنظیم بودن بخش‌های مختلف و پشتیبانی از تمام قسمت‌های بدن اشاره کرد.

2) قیمت صندلی گیمینگ چه‌قدر است؟

قیمت آن به فاکتورهایی مثل برند، امکانات جانبی، طراحی و استایل، نوع و کیفیت ساخت بستگی دارد. اما در کل، بازه 3 میلیون تومان تا بیش از 120 میلیون تومان را می‌توان به آن نسبت داد.