انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ

لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی امروزه بخش مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. آنها را می توان به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی در نظر گرفت. چه در حوزه کسب و کارهای حرفه ای و چه در زمینه آموزشی، تحقیقاتی و استفاده در خانه، خرید کیس و لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

اما برای خرید این دیوایس ها باید به چالش های مختلفی که پیش روی خریداران است نیز توجه کرد. چالش هایی از جمله انتخاب بهترین برند و مدل، انتخاب بین سیستم های متفاوت، انتخاب قیمت های مناسب و از همه مهم تر خرید از یک فروشگاه مطمئن. در نتیجه یکی از چالش های مهم کاربران برای خرید کیس یا خرید لپ تاپ، انتخاب یک مرکز مطمئن و قابل اعتماد جهت خرید است. این که از کجا لپ تاپ بخریم یا این که کدام لپ تاپ را بخریم؛ مهم ترین سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داد.

در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی نکاتی بپردازیم که باید در زمان انتخاب لپ تاپ برای خرید به آن توجه کرد تا بتوان خریدی مطمئن از یک مکان معتبر داشت. قطعا مانند هر دستگاه و وسیله دیگری، خرید لپ تاپ را نیز باید از یک مکان قابل اعتماد انجام داد. با ما در ادامه همراه باشید تا ببینیم برای خرید لپ تاپ و جانبی باید به کجا مراجعه کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نکات مهم در انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ
  • مزیت های خرید اینترنتی لپ تاپ چیست؟
  • آیا امکان خرید ارزان لپ تاپ وجود دارد؟
  • آیا خرید قسطی لپ تاپ مقرون به صرفه است؟
  • از کجا لپ تاپ ارزان بخریم؟

نکات مهم در انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ

خریدن یک  لپ تاپ مناسب و با کیفیت که از هر نظر کارایی و قابلیت های لازم را داشته باشد کار آسانی نیست. برای این که ببینیم از کجا لپ تاپ بخریم، باید به یک سری نکات در این زمینه توجه داشت. بنابراین در زمان خرید و انتخاب یک فروشگاه مطمئن فروش لپ تاپ و دستگاه الکترونیکی، باید به موارد زیر توجه کرد:

  • خرید اینترنتی یا حضوری
  • اعتبار و به نام بودن فروشگاه
  • گارانتی محصولات و کیفیت خدمات پس از فروش
  • تضمین قیمت و پیشنهاد مقرون به صرفه ترین قیمت ها
  • امکان خرید قسطی با شرایط مناسب
  • تنوع بالای محصولات و ارائه بهترین و به روز ترین مدل ها و برندهای بازار
  • میزان پاسخ گویی و راهنمایی مناسب فروشندگان در زمان خرید
  • امکان تست محصولات
  • انتخاب بهترین مدل لپ تاپ
  • امکان خرید راحت لوازم جانبی و سایر موارد مرتبط با دستگاه
  • تعمیرات راحت محصول

بیشتر بخوانید : بهترین تلفن های همراه با بیشترین حافظه داخلی در سال 2022

 انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ

1- خرید اینترنتی یا حضوری

اولین موردی که باید در پاسخ به سوال از کجا لپ تاپ بخرم به آن توجه کرد، انتخاب یک فروشگاه مناسب است. همان طور که می دانید امروزه علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه های مختلف، نحوه خرید غیر حضوری به صورت آنلاین نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

از این رو در درجه اول برای خرید لپ تاپ باید مشخص کرد که هدف خرید حضوری است یا غیر حضوری. در خرید حضوری می توان به فروشگاه های بزرگ و کوچک، مراکز معتبر فروش لپ تاپ و دستگاه های الکترونیکی یا مراکز خرید اختصاصی این محصولات اشاره کرد.

در کنار این فروشگاه ها می توان برای انتخاب فروشگاه عرضه کننده لپ تاپ به فروشگاه های آنلاین نیز اشاره کرد. فروشگاه های آنلاینی مانند راترین نیز می توانند با یک سیستم مطمئن و قابل اتکا عرضه لپ تاپ های متنوع را انجام دهند.

2- اعتبار و به نام بودن فروشگاه

مورد مهم بعدی در خرید لوازم الکترونیکی مانند خرید کیس یا لپ تاپ، انتخاب یک فروشگاه به نام و مطمئن است. در پاسخ به این که باید از کجا لپ تاپ بخرم در درجه اول باید به نام و اعتبار فروشگاه اشاره کرد. در واقع باید دید فروشگاه مورد نظر تا چه میزان اعتبار دارد، چقدر شناخته شده است و چه خدماتی را ارائه می دهد. قطعا هرچه فروشگاه مطمئن تر باشد، محصولات با کیفیت تری را ارائه می دهد، می توان از اصل بودن لپ تاپ ها مطمئن بود، راهنمای خریدی بهتر به کاربران ارائه می شود و از همه مهم تر با استعلام قیمت لپ تاپ از بروز کالا، می توان به قیمت های تضمین شده تری دست یافت.

3- گارانتی محصولات و کیفیت خدمات پس از فروش

زمانی که به دنبال این هستیم که از کجا لپ تاپ بخریم، بعد از انتخاب فروشگاه مورد نظر باید به خدمات پس از فروش آنها نیز توجه کرد. خصوصا در ارتباط با محصولات الکترونیکی و گجت های هوشمند مانند لپ تاپ و کامپیوتر، گارانتی محصولات و تضمین آنها بسیار مهم است. باید دید فروشگاه مورد نظر تا چه مدت محصولات خود را گارانتی می کند، چه خدمات پس از فروشی را به خریداران ارائه می دهد و تا چه میزان می توان به این خدمات اطمینان کرد. فروشگاه هایی که گارانتی های شرکتی تضمین شده را ارائه می دهند قطعا می توانند گزینه امن تری برای خرید لپ تاپ محسوب شوند.

4- تضمین قیمت و پیشنهاد مقرون به صرفه ترین قیمت ها

نکته بعدی برای انتخاب فروشگاه خرید لپ تاپ، توجه به قیمت هاست. در خصوص خرید هر محصول الکترونیکی یا حتی لوازم جانبی آنها بحث قیمت همیشه مهم ترین مورد است. باید با بررسی قیمت ها و مقایسه آنها بین فروشگاه های مختلف، مقرون به صرفه ترین و تضمین شده ترین قیمت را دریافت کرد. برای مثال می توان برای خرید کامپیوتر یا لوازم جانبی آن مانند مانیتور، با بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر در بین فروشگاه ها و مدل های مختلف، بهترین قیمت را یافت. برای لپ تاپ ها نیز همین مورد مطرح می شود.

بنابراین برای این که ببینیم از کجا لپ تاپ بخریم، بهتر است قیمت ارائه شده برای محصولات مشابه در فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کرده و با انتخاب بهترین پیشنهاد قیمتی، یک خرید رضایت بخش داشت. در خریدهای اینترنتی و آنلاین مقایسه قیمت ها و استعلام قیمت لپ تاپ برای خرید در مقایسه با خریدهای حضوری راحت تر است.

بیشتر بخوانید : 6 مورد از بهترین تبلت های جدید سری سامسونگ در سال 2022

5- امکان خرید قسطی با شرایط مناسب

یکی از دغدغه ها و سوالات اصلی خریداران لپ تاپ این است که از کجا لپ تاپ قسطی بخرم؟ در واقع پرداخت هزینه های بالای خرید این محصولات، خصوصا در سال های اخیر، اصلی ترین چالش اکثر کاربران است.

به همین جهت امکان خرید قسطی لپ تاپ یا سایر محصولات مشابه در بسیاری از فروشگاه ها برای خریداران فراهم شده است و بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده لپ تاپ، این محصولات را با شرایط ویژه و به صورت قسطی عرضه می کنند. با یک بررسی ساده می توان لیستی از فروشگاه های عرضه کننده قسطی لپ تاپ را پیدا کرد و با بررسی شرایط فروش قسطی، میزان پیش پرداخت، تعداد اقساط و مواردی از این دست، خرید خود به صورت قسطی را انجام داد.

مزیت های خرید اینترنتی لپ تاپ چیست؟

6- تنوع بالای محصولات و ارائه بهترین و به روز ترین مدل ها و برندهای بازار

بعد از انتخاب فروشگاه، انتخاب شرایط خرید و یافتن بهترین قیمت برای خرید لپ تاپ، چالش مهم بعدی انتخاب مدل و برند است. در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار وجود دارند و تنوع لپ تاپ ها بسیار بالاست. همین مورد موجب شده تا از سویی دست خریداران برای انتخاب یک مدل ایده آل و کاربردی بر اساس نیاز بازتر باشد و از سوی دیگر انتخاب بین مدل های متنوع کار سختی شود.

بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ جایی است که بتواند تنوع بالایی از محصولات و برندهای برتر بازار را به خریداران ارائه دهد تا خریداران بتوانند با بررسی مدل های مختلف در بین تمامی برندها، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. در نتیجه اگر به دنبال این هستید که از کجا لپ تاپ بخریم تا محصول مورد نظر خود را خریداری کنیم، بهتر است به دنبال فروشگاهی باشید که تنوع کاملی از لپ تاپ ها را به شما ارائه دهد.

7- میزان پاسخ گویی و راهنمایی مناسب فروشندگان در زمان خرید

یک فروشگاه معتبر و شناخته شده برای فروش لپ تاپ همیشه در کنار ارائه بهترین قیمت ها و بهترین و با کیفیت ترین محصولات، بهترین راهنمایی ها را نیز به کاربران ارائه می دهد. زمانی که خریداران برای خرید لپ تاپ مورد نظر خود به یک فروشگاه مراجعه می کنند، تنوع قیمت و مدل این محصولات قطعا در وهله نخست گیج کننده است.

اما زمانی که فروشنده های با تجربه با تسلطی بالا و شناختی کامل از نیاز کاربران و مدل های موجود در فروشگاه بتوانند یک راهنمای جامع خرید را به خریداران ارائه دهند، قطعا کار خرید برای مشتریان راحت تر خواهد شد و رضایت مشتری بعد از خرید محصول مورد نظر بیشتر است.

این راهنمایی می تواند جنبه های مختلفی را در بر بگیرد، از قیمت و اعتبار برند گرفته تا مشخصات و ویژگی های مختلف یک محصول و نوع گارانتی، میزان بازدهی آن و مواردی از این دست. برای مثال می توان به قابلیت ها و مشخصات سخت افزاری یک محصول اشاره کرد. برای یک خریدار که می خواهد از لپ تاپ مورد نظر برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کند، مشخصات گرافیکی و پردازشی محصول، امکان ارتقای لپ تاپ با خرید کارت گرافیکی یا خرید هارد، سرعت و عمر باتری و موار ی از این دست مهم ترین نکاتی است که باید فروشنده در زمان خرید به آنها اشاره کرده و در خصوص مدل های مختلف به خریدار توضیح دهد.

بیشتر بخوانید : چگونه هارد ssd را پارتیشن بندی کنیم ؟

8- امکان تست محصولات

در کشورهای غربی شرایط فروش محصولات الکترونیکی مانند لپ تاپ و گوشی های هوشمند به این صورت است که خریدار برای یک مدت زمان مشخص امکان تست محصول و کار با آن را دارد تا در صورت راضی بودن از محصولی که خریداری کرده، خرید خود را نهایی کند. در نتیجه اگر به هر دلیلی لپ تاپ خریداری شده مد نظر خریدار نباشد، می تواند آن را به فروشگاه عودت دهد.

در ایران نیز برخی از فروشنده های معتبر لپ تاپ این امکان را برای خریداران فراهم کرده اند تا بتوانند بعد از خرید محصول مورد نظرشان آن را به مدت یک هفته تا یک ماه تست کنند و در صورت راضی بودن از کارایی سیستم، خرید خود را نهایی کنند. زمانی که به دنبال این هستید که از کجا لپ تاپ بخریم تا تجربه خرید بهتری داشته باشیم، این مورد می تواند یکی از گزینه های هوشمندانه در خرید لپ تاپ باشد که باید آن را در نظر گرفت.

9- کدام لپ تاپ را بخریم؟

در قدم بعدی برای انتخاب و خرید یک لپ تاپ باید به بحث انتخاب بین برندها و مدل های مختلف پرداخت که قطعا یکی از چالش برانگیزترین مراحل نیز هست. زمانی که برای خرید محصولاتی مانند لپ تاپ یا کیس و ... به یک فروشگاه بزرگ و با تنوع بالا مراجعه می کنیم، انتخاب بین این همه مدل و برند کار دشواری است.

این که کدام لپ تاپ بهتر است و یک لپ تاپ خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد، بحث بسیار مفصلی است که باید قبل از خرید به آن توجه کرد. می توان با یک بررسی جامع در خصوص نکات خرید لپ تاپ قبل از خرید، بهترین مدل را انتخاب کرد. باز هم قطعا مراجعه به یک فروشگاه معتبر و راهنمایی گرفتن از یک فروشنده با تجربه در خصوص این که کدام لپ تاپ بهتر است و چه مدل و برندی می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد، این مورد را تسهیل می کند.

 کدام لپ تاپ را بخریم؟

10- امکان خرید راحت لوازم جانبی و سایر موارد مرتبط با دستگاه

تا این جا برای بررسی این که از کجا لپ تاپ بخریم، مهم ترین موارد در انتخاب یک فروشگاه معتبر را شناختیم. اما در ادامه باید به خرید لوازم جانبی نیز توجه کرد. معمولا در خصوص خرید لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ یا خرید کیس و ...، خرید لوازم جانبی نیز اهمیت دارد.

باید دید فروشگاه انتخابی می تواند جدیدترین و کامل ترین مجموعه لوازم جانبی لپ تاپ را نیز ارائه دهد یا خیر. برای مثال اگر به خرید کارت گرافیکی، خرید کیبورد از بروزکالا، هدفون، فن خنک کننده و ... نیاز باشد، قطعا بهترین گزینه برای خریدار این است که تمامی این محصولات را از خود فروشگاه عرضه کننده لپ تاپ خریداری کند تا از سازگار بودن این محصولات جانبی با لپ تاپی که خریداری کرده است مطمئن شود.

بیشتر بخوانید : چگونه به لپتاپ سیم کارت وصل کنیم ؟

11- راه اندازی و تعمیرات راحت محصول

معمولا بعد از خرید یک لپ تاپ باید آن را راه اندازی کرد، سیستم عامل اورجینال سیستم را دریافت و آن را نصب کرد، برنامه های اصلی و ضروری را روی سیستم نصب کرد و در کل لپ تاپ را برای استفاده آماده کرد. بسیاری از فروشگاه های معتبر عرضه کننده لپ تاپ تمامی این خدمات را نیز به همراه فروش به خریدار ارائه می دهند و همین مورد کار خرید را برای مشتریان راحت تر می کند. از این رو در انتخاب این که از کجا لپ تاپ بخریم، بهتر است به این موارد نیز توجه کرد.

علاوه بر این بسیاری از فروشگاه های بزرگ و شناخته شده نه تنها در زمینه فروش لپ تاپ فعال هستند بلکه نمایندگی های فعال آنها می توانند به خریداران در صورت بروز مشکلات فنی در لپ تاپ نیز کمک کنند و در صورت نیاز خدمات تعمیرات لپ تاپ را نیز به مشتریان ارائه دهند. تمام این گزینه ها می تواند به عنوان یک مزیت قابل توجه برای خرید این محصولات محسوب شود و قطعا فرایند خرید لپ تاپ را آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

مزیت های خرید اینترنتی لپ تاپ چیست؟

در خصوص خرید اینترنتی لپ تاپ، البته اگر از یک فروشگاه معتبر خرید انجام شود، این مزیت وجود دارد که می توان به راحتی با استعلام قیمت لپ تاپ به صورت همزمان از چندین فروشنده، بهترین قیمت را یافت. نکته دیگر این که اکثر فروشنده های بزرگ اینترنتی لپ تاپ تنوع بالایی از مدل ها و برندها را ارائه می دهند و این کار خرید را راحت تر می کند. امکان دسترسی به مشخصات کالای مورد نظر به صورت راحت و سریع، به خریدار یک دید کامل برای انتخاب را می دهد. نقد و بررسی کاربران از تجربه خرید یک محصول نیز از دیگر مزیت های خرید اینترنتی محصولات الکترونیکی مانند لپ تاپ است.

بیشتر بخوانید : چگونه دلیل نشناختن هارد SSD توسط سیستم را برطرف کنیم ؟

آیا امکان خرید ارزان لپ تاپ وجود دارد؟

با مراجعه به یک فروشگاه معتبر و بررسی و مقایسه قیمت های پیشنهادی، می توان یک لپ تاپ با بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت را خریداری کرد. بسیاری از فروشنده های معتبر، محصولات خود را با کمترین سود ممکن و بهترین قیمت ارائه می دهند.

آیا امکان خرید ارزان لپ تاپ وجود دارد؟

آیا خرید قسطی لپ تاپ مقرون به صرفه است؟

این مورد به میزان بودجه برای خرید اولیه، نوع قسط بندی فروشنده، میزان سودی که فروشنده روی محصول خود می کشد و تعد اد اقساط بستگی دارد.

از کجا لپ تاپ ارزان بخریم؟

کاربرانی که به دنبال خرید لپ تاپ ارزان هستند، باید حتما در انتخاب این که از کجا لپ تاپ بخریم دقت بسیار بیشتری را به خرج دهند. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه ها، چه آنلاین و چه حضوری وجود دارند که قیمت های تضمین شده تر و پایین تری را به نسبت سایر فروشنده ها ارائه می دهند. معمولا فروشنده های بزرگ و شناخته شده یا مراکز اصلی فروش لپ تاپ می توانند بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ ارزان باشند.

سوالات متداول

خرید اینترنتی لپ تاپ بهتر است یا خرید حضوری؟

چه خرید اینترنتی و چه خرید حضوری می تواند مزیت ها و معایب مخصوص به خود را داشته باشد. از این رو باید برای انتخاب بین یک فروشگاه اینترنتی یا یک فروشگاه حضوری حتما مزیت ها و ایرادهای هر کدام را در نظر گرفت.

کدام لپ تاپ بهتر است؟

انتخاب بین مدل های مختلف لپ تاپ برای خرید کار دشواری است، اما قطعا می توان با کمک گرفتن از یک فروشنده با تجربه در زمینه فروش لپ تاپ و در نظر گرفتن نیازها و نوع استفاده از لپ تاپ و میزان بودجه ای که برای خرید دارید، بهترین مدل را انتخاب کرد. قطعا انتخاب بین برندهای اصلی و شناخته شده بازار مانند دل، ایسر، ایسوس، لنوو و مک بوک ها می تواند انتخاب بهتری باشد.

کجا لپ تاپ بفروشیم؟

علاوه بر مراکز و وب سایت هایی که می توان در آن جا لپ تاپ مورد نظر را خریداری کرد، گزینه های مختلفی نیز هستند که می توان در آن جا یک لپ تاپ نو یا دست دوم را به فروش رساند.