چطور بفهمیم یک لپتاپ قابل ارتقا است یا نه؟

لپ تاپ های امروزی به نقطه ای رسیده اند که تقریباً به اندازه کامپیوترهای رومیزی قدرتمند هستند. بسیاری از کاربران حتی داشتن دسکتاپ را ضروری نمی دانند، زیرا لپ تاپ آنها هر کاری را که نیاز دارند انجام می دهد. در نتیجه بسیاری ترجیح می دهند به جای خرید کیس و تجهیزات کامپیوتری جاگیر، تنها با داشتن یک نوت بوک یا لپ تاپ جمع و جور همه کاره، کارهای خود را انجام دهند. خصوصا این که هر روز لپ تاپ های جدیدتر با قابلیت های بالاتر و قدرت بیشتر ساخته می شوند.

اما آیا برای هر کسی خرید یک لپ تاپ جدید امکان پذیر است؟ با استعلام قیمت لپ تاپ های جدید و مبتنی بر فناوری روز به راحتی می توان متوجه شد که خرید یک لپ تاپ جدید برای هر کسی امکان پذیر نیست. در نتیجه چطور می توان به یک دستگاه کاربردی و با قابلیت های روز دست یافت؟

بهترین گزینه ای که در این زمینه می توان پیشنهاد داد ارتقای لپ تاپ است. ارتقا دادن لپ تاپ می تواند به کارایی بیشتر دستگاه منجر شود و عملکرد و سرعت آن را افزایش دهد. منظور از ارتقا دادن لپ تاپ، ارتقای قطعات سخت افزاری مختلفی است که می توانند روی سرعت و قدرت پردازش لپ تاپ مورد نظر تاثیر داشته باشند. با این حال سوال این جاست که آیا تمام لپ تاپ ها قابل ارتقا دادن هستند و اساسا چه لپ تاپ هایی قابلیت ارتقا را دارند؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چرا باید یک لپ تاپ با قابلیت ارتقا داشت؟
  • چه چیزهایی از لپ تاپ قابل ارتقا است؟
  • چطور بفهمیم یک سیستم قابلیت ارتقا یافتن دارد یا خیر؟
  • کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند؟
  • آیا ارتقای لپ تاپ با ارتقای دسکتاپ یکسان است؟
  • لپ تاپ های ماژولار چه لپ تاپ هایی هستند؟
  • چرا GPU قابلیت ارتقا را ندارد؟
  • آیا تمام لپ تاپ ها قابلیت ارتقا یافتن دارند؟
  • لپ تاپ قابل ارتقا به چه لپ تاپی گفته می شود؟
  • چرا به یک لپ تاپ قابل ارتقا نیاز داریم؟
  • آیا خرید قطعات برای ارتقای لپ تاپ ارزشش را دارد؟
  • بهترین گزینه برای ارتقای لپ تاپ چیست؟

چرا باید یک لپ تاپ با قابلیت ارتقا داشت؟

در زمان خرید لپ تاپ باید به دنبال گزینه ای بود که به صورت کامل بتوان از قابلیت های آن بهره مند شد. بهترین نوع لپ تاپ هایی که می توانید تهیه کنید معمولا همان لپ تاپ هایی هستند که می توان سال ها از آنها استفاده کرد و به کاربران این امکان را می دهند تا بهترین ارزش و کارایی را از دستگاه خود دریافت کنند. برای رسیدن به منظور باید به دنبال لپ تاپ های قابل ارتقا بود.

لپ تاپ هایی که می توانید آنها را ارتقا دهید، سرمایه گذاری مناسبی برای افزایش طول عمر مفید دستگاه مورد نظر است. از همه مهم تر این که اگر یک لپ تاپ قابل ارتقا تهیه کنیم می توان با صرف هزینه ای به مراتب کمتر، به دستگاهی قدرت مندتر و بهینه تر دست یافت. در این خصوص می توان به گزینه های متعددی اشاره کرد. در زمان خرید لپ تاپ باید دید آیا دستگاه مورد نظر قابلیت ارتقا را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ ها تا 25 میلیون تومان و معرفی بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون

چرا باید یک لپ تاپ با قابلیت ارتقا داشت؟

چه چیزهایی از لپ تاپ قابل ارتقا است؟

یکی از مهم ترین سوالات در زمینه ارتقا دادن لپ تاپ این است که چه چیزهایی در لپ تاپ قابل ارتقا است؟ برای ارتقا دادن لپ تاپ می توان گزینه های سخت افزاری مختلفی را مد نظر قرار داد، که البته تمام قطعات در تمامی لپ تاپ ها قابل ارتقا یافتن نیستند و تنها برخی از آنها را می توان ارتقا داد. قطعاتی که در لپ تاپ های مختلف می توانند گزینه ارتقای سیستم محسوب شوند، شامل گزینه های زیر می شود:

  • رم لپ تاپ
  • باتری لپ تاپ
  • هارد لپ تاپ
  • SSD
  • پردازنده لپ تاپ
  • کارت گرافیک

رم لپ تاپ

به صورت معمول اکثر لپ تاپ ها با رم های 2 و 4 گیگابایتی عرضه می شوند. گاهی نیز رم لپ تاپ تا 8 گیگابایت افزایش یافته است. این میزان حافظه، یعنی رم 2 تا 4 گیگابایتی می تواند برای استفاده روزمره از دستگاه و انجام کارهای ساده ای مانند گشت و گذار در وب یا بررسی ایمیل و ... کافی باشد. همان طور که می دانید رم ها حافظه تصادفی و موقتی سیستم هستند و از این رو در توانایی سیستم برای اجرای همزمان برنامه های مختلف نقش دارند. در نتیجه اگر از کاربرانی هستید که از دستگاه برای کارهای سنگین تر و بیشتری استفاده می کنید و به قدرت و سرعت بیشتری نیاز دارید، ارتقای رم می تواند یک گزینه راحت و موثر برای ارتقای لپ تاپ مورد نظر باشد. با نصب رم بیشتر لپ تاپ شما سریع تر کار می کند.

با ارتقای رم به 8 گیگابایت یا در صورت امکان به 16 گیگابایت متوجه تفاوت زیادی در مدت زمان بارگذاری برنامه ها و جا به جا شدن بین برنامه ها و تب های مختلف خواهید شد. همچنین می توانید چندین برنامه را روی رایانه خود باز بگذارید بدون اینکه عملکرد آن کاهش یابد. این ساده ترین، ارزان ترین و اولین ارتقایی است که می توانید به لپ تاپ خود اضافه کنید. 

بیشتر بخوانید: رم (RAM) لپ تاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

باتری اضافی

یکی از بزرگترین شکایات کاربران لپ تاپ عمر باتری لپ تاپ آنها است. یک راه حل ساده برای این مشکل که اغلب نادیده گرفته می شود، حمل یک باتری اضافی در کیف لپ تاپ است. هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی در میانه نوشتن یک سند مهم هستید یا بازی ویدیویی مورد علاقه خود را انجام می دهید، سیستم شما به یک باره خاموش شود. یک باتری اضافی به همراه داشته باشید و دیگر نگران آن نباشید! در نتیجه یکی دیگر از گزینه های ارتقای لپ تاپ که گزینه ساده و بدون دردسری نیز محسوب می شود، ارتقای باتری آن است.

چه چیزهایی از لپ تاپ قابل ارتقا است؟

استفاده از هارد اکسترنال برای لپ تاپ

یکی دیگر از محدودیت های لپ تاپ فضای ذخیره سازی در دسترس آن است. در نتیجه گزینه بعدی در پاسخ به سوال چه چیزهایی در لپ تاپ قابل ارتقا است، قطعا همین فضای ذخیره سازی است. کمبود فضای ذخیره سازی هارد بیش از هر چیز دیگری می تواند سرعت سیستم را کاهش دهد. یک راه حل ساده برای به حداکثر رساندن عملکرد لپ تاپ شما، سرمایه گذاری روی یک هارد دیسک خارجی است. با ذخیره فایل ‌های خود در یک درایو جداگانه از رایانه، می ‌توانید از منابع ارزشمند لپ ‌تاپ خود در موارد مهم ‌تری مانند عملکرد استفاده کنید.

یک هارد اکسترنال نه تنها برای ارتقای لپ تاپ و افزایش فضای ذخیره سازی کاربرد دارد بلکه برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما نیز مفید است. اگر به طور تصادفی لپ‌ تاپ خود را به زمین بیاندازید یا به هر دلیلی سیستم شما از کار بیفتد و آسیب ببیند، اولین چیزی که خراب می ‌شود، هارد دیسک است. در نتیجه سال ها کار سخت و اطلاعات شخصی را می توان در یک چشم به هم زدن از دست داد. با داشتن یک هارد اکسترنال در کنار لپ تاپ می توان مزیت های زیادی را به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با هاردهای اکسترنال نیز می‌توانید از مقاله چه هارد اکسترنالی بخریم و نیز مقاله چگونه یک هارد اکسترنال مناسب و با کیفیت بخریم؟ دیدن کنید. 

ارتقای SSD لپ تاپ

یکی از بهترین و کاربردی ترین گزینه ها برای ارتقا دادن لپ تاپ شما، ارتقای آن با یک درایو SSD است. به صورت سنتی روی اکثر سیستم ها، خصوصا سیستم های قدیمی از درایو های HDD استفاده می شود. این هارد دیسک های سنتی می توانند فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار دهند اما سرعت و عملکرد آنها در حد درایو های SSD نیست.

این ارتقا می تواند گزینه ایده آلی برای لپ تاپ شما باشد. همچنین می توان آن را به عنوان یکی از گران ترین گزینه های ارتقای لپ تاپ نیز در نظر گرفت. دلیل پر هزینه بودن درایوهای SSD این است که نسبت به هاردهای معمولی بسیار برتر و قدرت مندتر هستند. از آن جایی که قطعات متحرک ندارند و فقط به حافظه فلش متکی هستند، لپ تاپ شما بسیار سریع تر خواهد شد. یکی دیگر از جنبه‌ های مثبت SSD این است که بر خلاف هارد دیسک ‌های معمولی که معمولاً در اثر ضربه خراب می ‌شوند، احتمال بیشتری دارد که از سقوط بد جان سالم به در ببرند.

اگر چه می ‌توانید فایل ‌ها را روی یک SSD ذخیره کنید، اما بهتر است آن‌ها را روی یک هارد دیسک جداگانه ذخیره کرده و همه منابع SSD خود را به برنامه‌ های در حال اجرا اختصاص دهید، زیرا  SSDها به دلیل هزینه بالاتر به ازای هر گیگابایت، ظرفیت کمتری نسبت به هارد دیسک ‌های مکانیکی دارند. با این کار این اطمینان حاصل می شود که رایانه شما همیشه به محض روشن کردن آن آماده کار است.

با این حال برای افزودن SSD دو گزینه پیش روی شماست. یکی از گزینه ها این است که به جای استفاده از درایو HDD قدیمی از یک درایو SSD در سیستم استفاده کرد. در مواردی که امکان استفاده همزمان از دو درایو به صورت همزمان وجود دارد ( در صورت وجود اسلات اضافه برای افزودن SSD به سیستم ) می توان همزمان از هر دو درایو برای داشتن عملکرد هر چه بهتر بهره برد. درایو HDD می تواند برای ذخیره فایل های تصویری و ویدئویی سیستم مورد استفاده قرار بگیرد و در عوض درایو SSD می تواند برای ذخیره سازی برنامه ها و اجرای آنها مد نظر باشد. به این ترتیب به عملکردی بهینه تر در سیستم دست خواهید یافت. برای استعلام قیمت حافظه SSD به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید حافظه اس اس دی برای لپ تاپ و کامپیوتر

ارتقای کارت گرافیک و پردازنده در لپ تاپ

آخرین گزینه هایی که می توان برای ارتقای لپ تاپ به آنها اشاره کرد، خرید کارت گرافیکی و پردازنده برای لپ تاپ است. گزینه هایی که در بالا به آنها اشاره شد جزو گزینه های اصلی و رایج برای ارتقای لپ تاپ های مختلف بودند و معمولا در اکثر مدل ها امکان ارتقا دادن این گزینه ها وجود داشت. اما در خصوص کارت گرافیک و پردازنده داستان متفاوت است.

نحوه طراحی و ساخت اکثر لپ تاپ ها به گونه ای است که نمی توان در آنها پردازنده و کارت گرافیک را ارتقا داد. در اکثر مدل ها امکان ارتقای کارت گرافیک به صورت مستقیم وجود ندارد، چرا که GPU روی برد لحیم شده و بنابراین امکان جداسازی و جایگزین کردن آن وجود ندارد. این در حالی است که در یک کامپیوتر دسکتاپ به راحتی می توان با خرید کارت گرافیکی، گرافیک سیستم را ارتقا داد. به جای استفاده از کارت گرافیک داخلی، گزینه موجود برای افزایش قدرت گرافیکی و پردازشی سیستم استفاده از یک کارت حافظه خارجی قدرت مندتر و جدیدتر است. در این خصوص اولین روشی که بسیاری از کاربران آن را توصیه می کنند، تهیه یک کیت Mini PCIe to x16 برای نصب گرافیک مورد نیاز است.

در خصوص ارتقای پردازنده نیز باید به روش بسته بندی و پکیجینگ سیستم بستگی دارد. اگر CPU لپ تاپ از روش بسته بندی PGA استفاده می کند، این CPU قابل تعویض است. از نظر پردازنده های لپ تاپ، مدل های CPU اینتل با حرف M در انتهای نام، عموماً در بسته های PGA هستند، در حالی که بقیه در بسته های BGA هستند و به مادربرد لحیم شده اند. در نتیجه بر این اساس می توان فهمید آیا امکان ارتقای پردازنده وجود دارد یا خیر.

چطور بفهمیم یک سیستم قابلیت ارتقا یافتن دارد یا خیر؟

چطور بفهمیم یک سیستم قابلیت ارتقا یافتن دارد یا خیر؟

حال که متوجه شدیم چه چیزهایی از لپ تاپ قابل ارتقا است، باید دید چطور می توان متوجه شد که لپ تاپ قابلیت ارتقا یافتن را دارد یا خیر؟ روش های زیر می تواند در این زمینه به کار آید:

بررسی سال ساخت و مدل لپ تاپ

اولین چیزی که باید برای بررسی امکان ارتقای لپ تاپ بررسی شود، سال ساخت، شماره سازنده و مدل لپ تاپ مورد نظر است. با استفاده از این مشخصات می توان گزینه های ارتقای موجود برای لپ تاپ مورد نظر را در وب سایت سازنده یا در اینترنت جست و جو کرد.

استفاده از دفترچه راهنمای لپ تاپ

دفترچه راهنمای لپ تاپ چه به صورت فیزیکی و چه به صورت آنلاین در وب سایت سازنده لپ تاپ می تواند به شما اطلاعات لازم در خصوص سخت افزار خاصی که می توانید برای ارتقای لپ تاپ خود از آن استفاده کنید را بدهد. برای مثال در همین دفترچه راهنما می توان میزان رم مورد استفاده در سیستم را بررسی کرد و دید آیا از حداکثر ظرفیت رم در سیستم استفاده شده یا خیر.

بیشتر بخوانید : چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است

کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند؟

معمولا به صورت کلی هر چه لپ تاپ مورد نظر جدیدتر باشد، گزینه های بیشتری برای ارتقا دارد. علاوه بر این به صورت کلی لپ تاپ های قوی تر، مانند لپ تاپ های گیمینگ یا لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی به دلیل اندازه بزرگ تر و فضای بیشتری که دارند بیشتر قابل ارتقا یافتن اند. در زیر لیستی از لپ تاپ هایی با قابلیت ارتقا یافتن را به شما معرفی می کنیم:

  • لپ تاپ Dell XPS 15 یکی از لپ تاپ های قدرت مندی است که با قابلیت ارتقا به بازار عرضه شده است. در این مدل زیبا می توان رم و SSD را ارتقا داد. علاوه بر این در این لپ تاپ کارت بی سیم نیز قابلیت ارتقا یافتن را دارد.
  • Lenovo ThinkBook 15p یکی دیگر از لپ تاپ های میان رده با قابلیت ارتقا یافتن است. در این مدل نیز رم و SSD قابلیت ارتقا یافتن را دارد. همچنین در این سیستم یک اسلات دوم برای SSD نیز تعبیه شده است.
  • Lenovo Legion 5i 15 یکی دیگر از لپ تاپ های قدرت مند و با کیفیتی است که می توان آن را به راحتی ارتقا داد. در این مدل SSD، رم و درایو 2.5 اینچی لپ تاپ قابل ارتقا یافتن هستند.
  • سرفیس پرو ایکس یکی دیگر از لپ تاپ های قابل ارتقای جدید است که می توان حتی با وجود طراحی سخت افزاری برجسته ای که این مدل دارد، SSD آن را ارتقا داد.
  • Alienware Area 51M Gaming Laptop یکی از گزینه های قدرت مندی است که در لیست لپ تاپ های قابل ارتقا قرار می گیرد. SSD در این مدل به راحتی تا 2 ترابایت نیز قابلیت ارتقا یافتن را دارد.

 آیا ارتقای لپ تاپ با ارتقای دسکتاپ یکسان است؟

آیا ارتقای لپ تاپ با ارتقای دسکتاپ یکسان است؟

بین گزینه های ارتقای لپ تاپ و ارتقای دسکتاپ تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. در کل در ارتباط با کامپیوترهای رومیزی گزینه های بسیار متعددی برای ارتقا وجود دارد و ارتقا دادن این سیستم ها بسیار راحت تر است. دلیل آن هم این است که در این سیستم ها فضای بسیار بیشتری برای ارتقا و افزودن قطعات سخت افزاری بیشتر وجود دارد.

برای مثال در خصوص کامپیوترهای رومیزی به راحتی می توان علاوه بر خرید کیس کامپیوتر، با اضافه کردن هارد یا کارت گرافیکی سیستم را ارتقا داد. گزینه دیگر ارتقا دادن کامپیوترها که به راحتی در خصوص لپ تاپ ها امکان پذیر نیست، ارتقای مانیتور است. با بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر و انتخاب گزینه های مدرن تر می توان آن را ارتقا داد. اما در خصوص خرید لپ تاپ و ارتقای آن محدودیت های بسیار بیشتری وجود دارد و نمی توان گفت که تمام گزینه های ارتقای سیستم در خصوص دسکتاپ ها و لپ تاپ ها یکی است.

لپ تاپ های ماژولار چه لپ تاپ هایی هستند؟

یکی دیگر از گزینه هایی که می توان برای ارتقای لپ تاپ به آن توجه کرد، استفاده از لپ تاپ های ماژولار است. بزرگترین تفاوت بین یک لپ تاپ ماژولار و یک لپ تاپ معمولی قابل ارتقا در استاندارد رابط و معماری سخت افزاری آنها نهفته است. لپ تاپ های ماژولار از استانداردی استفاده می کنند که توسط خود سازنده طراحی شده است، در حالی که لپ تاپ های معمولی قابل ارتقا از استاندارد صنعتی استفاده می کنند.

بنابراین، ماژول های سازنده های مختلف ممکن است با یکدیگر سازگار نباشند. اما از طرف دیگر، تا زمانی که ماژول ها توسط یک سازنده طراحی شده باشند، می توانند بدون نیاز به در نظر گرفتن مشکل رابط، به ارتقاء پلاگین و بازی دست یابند. از این رو با داشتن یک لپ تاپ ماژولار به راحتی می توان به ارتقای قطعات سخت افزاری مختلف آن فکر کرد.

چرا GPU قابلیت ارتقا را ندارد؟

دلیل آن این است که GPU مستقیما روی برد لحیم شده است و نمی توان آن را جدا کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا GPU به جای اینکه به عنوان یک دستگاه مستقل در دسترس باشد، روی مادربرد لحیم شده است. بخشی از آن مربوط به قابلیت حمل و نقل است و دیگری به استراتژی تولید مربوط می شود.

آیا تمام لپ تاپ ها قابلیت ارتقا یافتن دارند؟

خیر تمامی لپ تاپ ها قابلیت ارتقا یافتن ندارند و تنها برخی از مدل ها و برندها، بسته به سال ساخت و مدلی که دارند امکان ارتقا یافتن دارند.

لپ تاپ قابل ارتقا به چه لپ تاپی گفته می شود؟

به طور کلی تا زمانی که CPU، GPU، RAM و هارد لپ تاپ قابل ارتقا باشد، لپ تاپ را می توان لپ تاپ قابل ارتقا نامید. لپ ‌تاپ‌ های قابل ارتقا معمولاً به آن دسته از لپ ‌تاپ‌ هایی اطلاق می‌ شوند که فضایی برای ارتقا دارند.

چرا به یک لپ تاپ قابل ارتقا نیاز داریم؟

قطعا مهم ترین دلیل صرفه جویی در هزینه هاست. با داشتن یک لپ تاپ با قابلیت ارتقا یافتن می توان با بودجه ای محدودتر نیز به دستگاهی با کارایی و سرعت بیشتر دست یافت.

چرا به یک لپ تاپ قابل ارتقا نیاز داریم؟

آیا خرید قطعات برای ارتقای لپ تاپ ارزشش را دارد؟

این امر بستگی به عمر لپ تاپ مورد نظر و میزان بودجه در دسترس دارد. اگر از عمر لپ تاپ شما دو تا سه سال می گذرد، برای افزایش سرعت سیستم خرید قطعات کامپیوتری و جانبی مختلف و تعویض آنها می تواند مقرون به صرفه باشد.

نتیجه گیری: بهترین گزینه برای ارتقای لپ تاپ چیست؟

انتخاب بهترین قطعه سخت افزاری برای ارتقای لپ تاپ بستگی به نیاز کاربر و شرایط سیستم دارد. ما در این مقاله سعی کردیم از تمامی جنبه ها این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. اما می‌دانیم که شاید در گام اول ارتقای تمامی مواردی که نام بردیم میسر نباشد و دلیل هم وضع بازار و گرانی کامپوننت هاست. درنتیجه، در موخره این مقالع می‌توانیم به بهترین گزینه برای ارتقای لپ تاپ فکر کنیم. پیشنهاد ما در بروزکالا این است که اگر اگر سیستم شما فاقد یک هارد دیسک حالت جامد است، افزودن یک SSD می تواند بهترین گزینه باشد. با این کار سرعت وعملکرد لپ تاپ شما به شدت تغییر می‌کنید. 

ممنون از اینکه همراه ما بودید. تا دیدار دوباره!

سوالات متداول

برای چه مواردی می توان لپ تاپ ارتقا داد؟

ارتقای لپ تاپ در کل به منظور بالا بردن کارایی و سرعت لپ تاپ است. زمانی که سیستم کند می شود یا دائما هنگ می کند، می توان با ارتقای آن مشکل را برطرف کرد. از طرفی در مواردی که قطعات لپ تاپ بعد از گذشت مدت زمان زیادی دچار استهلاک شده اند و کارایی لازم را ندارند، ارتقای لپ تاپ مورد نظر گزینه مناسبی است. نکته دیگر زمانی است که قصد تغییر کاربری دستگاه مورد نظر را داریم. برای مثال می خواهیم نرم افزارهای جدیدی روی آن نصب کنیم یا آن را به یک لپ تاپ گیمینگ تبدیل کنیم. در تمام این موارد می توان با ارتقا دادن لپ تاپ، به آن چه که مد نظر است دست یافت.

تا چه میزان حافظه SSD را می توان به لپ تاپ اضافه کرد؟

اندازه SSD مورد استفاده برای ارتقای لپ تاپ تا حد زیادی به تعداد برنامه هایی که قصد دارید روی سیستم خود نصب کنید بستگی دارد. از طرفی نیز باید با توجه به مدل لپ تاپ، نوع پردازنده مورد استفاده در آن و تعداد اسلات کارت حافظه، ظرفیت SSD مناسب برای لپ تاپ را تعیین کرد.

چگونه می توانم پردازنده و کارت گرافیک لپ تاپ خود را ارتقا دهم؟

ساده ترین راه برای ارتقای گرافیک لپ تاپ، خرید یک لپ تاپ جدید است. فقط تعداد بسیار کمی از لپ ‌تاپ ‌های منتخب به شما اجازه می ‌دهند تراشه گرافیکی را مستقیماً ارتقا دهید. محفظه ‌های GPU خارجی به شما این امکان را می ‌دهند تا با استفاده از یک GPU خارجی اضافی گرافیک لپ تاپ خود را ارتقا دهید.